téveszmék

téveszmék

"A posztmodern baloldal a társadalom jólétéért küzd"

2024. június 28. - G. Nagy László

 nemvalto.jpg

 

Ami azt illeti, jómagam a legkevésbé sem hiszek a baloldaliságban. Hitem szerint mindaz az érték, amely ide sorolható - szolidaritás, az elesettek felkarolása, dolgozói érdekképviselet - megjeleníthető és érvényre juttatható önkéntes alapon, mindenféle állami erőszak nélkül is. De most lépjünk ezen túl!

 

A 21. században már szinte evidenciának számít, hogy az állam ezerféle központi szolgáltatást - nyugdíjat, egészségügyet, oktatást, segélyezést, családtámogatást - nyújt. A választópolgárok többsége belenyugodott abba, hogy magas adókat fizet, s cserébe néhány szükséglete - ilyen vagy olyan színvonalon - automatikusan kielégítést nyer. E téren nincs lényeges különbség a globalista és a szuverenista politikai erők közt sem: mindkét térfélen terebélyes államban gondolkodnak. A kérdés innentől fogva már csak az: vajon mi maradt a baloldalnak? Ha a jóléti állam koncepcióját minden valamirevaló támogatottsággal bíró párt elfogadja, úgy mi az a plusz, ami bármiféle létjogosultságot biztosíthat a baloldaliság számára?

 

A választ egy aktuális hírben megleljük. "Spanyolországban tavaly februárban hagyták jóvá végleg a kiskorúak szabad nemváltását biztosító intézkedéscsomagot, melynek köszönhetően 16 éves kortól bárki szabadon kérvényezheti neme megváltoztatását mindenféle előzetes bírósági vagy orvosi jóváhagyás és szülői felügyelet nélkül. Az eljárás ráadásul ijesztően egyszerű, ugyanis csak egy formanyomtatványt kell kitölteni az anyakönyvi hivatalban, majd egy hónap múlva meg kell erősíteni ugyanilyen formában a nemváltási szándékot és már készítik is az új iratokat az érintetteknek. Aki igényt tart rá, az ugyanilyen könnyedén vetheti alá magát hormonterápiának vagy sebészi beavatkozásnak is. A konzervatív Néppárt (PP) által vezetett madridi régió azonban módosította a parlament által jóváhagyott törvényt és az eredetinek egy finomított változatát vezették be. Például Madridban senki sem kérvényezhetett eddig nemváltást anélkül, hogy beszélgetett volna egy pszichológus szakemberrel a szándékairól. A miniszterek tanácsa keddi ülésén alkotmányellenesnek minősítette a madridi törvénymódosítást, majd a szélsőbaloldali egyenlőségi miniszter bejelentette, hogy fellebbezést nyújtanak be ellene az alkotmánybíróságon." (Magyar Nemzet, június 26.)

 

Értjük ezt? Adott egy liberális szabályozás, amelyet a konzervatívok kiegészítenek egy lényeges és hasznos elemmel. A liberális jelleg továbbra is megmarad, továbbá mindenki számára nyilvánvaló, hogy az új elem a nemváltásra készülők jólétét szolgálja. Mit tesz erre a baloldal? Toporzékol, hisztizik és az alkotmánybírósághoz fordul.

 

Magától értetődő: aki komolyan elgondolkodik azon, hogy nemet kellene váltania, az súlyos pszichikai problémákkal küzd. Simán lehet, hogy e problémák ténylegesen abból fakadnak, hogy a Teremtő megtréfálta az illetőt, s lelkét nem megfelelő testbe költöztette. Simán lehet, hogy problémájára a nemváltó műtét a legjobb megoldás. És simán lehet, hogy a beavatkozás után kiegyensúlyozottan és boldogan él majd. De az is lehet, hogy nem. Talán nem is ez a fő gondja. Talán egészen más a megoldás. Talán az igazi, visszafordíthatatlan tragédiát pont az okozza majd, ha kés alá fekszik. Bevallom: nem is értem, miként merül fel bárkiben, hogy a pszichológussal való előzetes konzultáció elkerülhető. A kamaszok ráadásul különösen érzékeny életszakaszban járnak: kevés olyan 16 évessel találkozni, akinek ne lenne valamiféle lelki gyötrelme. Van, akit a szerelmi ügyek stresszelnek, másokat azok hiánya. Van, aki képtelen beilleszkedni az iskolai közösségébe, másnak a szüleivel való kapcsolata a problémaforrás, pláne, ha elvált szülőkről van szó. Továbbtanulás, pályaválasztás, felnőtté válás - ezer nehézség nyomaszthat minden serdülőkorút. Az identitás-krízis, s ennek részeként a pszichoszexuális fejlődés problémái az életkor velejárói; az esetek többségében nyomtalanul elmúlnak. Ha valaki az érintettek jólétét tartja szem előtt, az mindezt figyelemmel kíséri és megköszöni a konzervatívoknak a törvénymódosítást, majd teljes mellszélességgel támogatja azt.

 

A posztmodern baloldal azonban magasról tesz a társadalom jólétére. Képviselői a woke-progresszív vallást követik, melynek dogmavilága megkérdőjelezhetetlen. Olyan egyszerűen nem fordulhat elő, hogy bárki, aki valaha is a fejébe vette a nemváltás gondolatát, bármikor is meggondolja magát. Ezzel magát a gender-ideológiát veszélyeztetné, az pedig - lássuk be - nagyságrendekkel fontosabb, mint az egyén testi-lelki egészsége. Az egyenlőségi miniszter reakciója remekül szemlélteti, hogy e beteg és torz vallás milyen mélyen tudományellenes - utoljára a középkori katolicizmusban láttunk hasonlóan szemellenzős attitűdöt. Döbbenetes, ahogy kézzel-lábbal tiltakoznak a szakemberek bevonása ellen, s még döbbenetesebb, hogy nincs, aki az orrára koppintana egy közel ötvenmilliós nemzet miniszterének, mondván: azért ezt mégsem kéne.

 

Ami azt illeti, jómagam sosem hittem a baloldaliságban. De azért voltak idők, amikor a jó szándékot még érzékelni lehetett. A mai, progresszív baloldal kapcsán már illúzióim sincsenek. Nyilvánvalóan a káoszteremtésben és a pusztításban utaznak. Vallásuk gyorsabban fog eltűnni, mint bármely beteg ideológia, melyet valaha is felemelt a történelem - a kérdés csak az, mennyi gyógyíthatatlan sérülést, szenvedést és kárt okoznak addig.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr3618436701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tesz vesz XXIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 09:14:38

"mindenféle állami erőszak nélkül is"

akkor adót se szedjen büntetés nélkül?

te olyan hülye vagy mint azok akik azt hiszik les-szabály nélkül jobb lenne a foci, miközben NYILVÁNVALÓ hogy előbb volt a foci les nélkül, és VALAMIÉRT az bevezették. az államot is VALAMIÉRT bevezették. a skandináv JÓLÉTI ÁLLAMOK már kezdik érteni mire való amúgy az állam, meg adószedést se kéne úgy ellopni, ahogy a primitít hazaáruló orbán félisten gazdád akitől a fizetést kapod, mert ennyi sületlenséget te biztos nem a szabadidődben írod. te elmebeteg narcopata.

utálod gyurcsányt? ugyanúgy neoliberáls a gazdaságpolitikája mint neked, privatizálná az egészségügyet az is, ahogy orbán.
akkor miért is baj hogy gyurcsány hazudott, ha orbánnál meg nem baj a hazugság?

Tesz Vesz XXV. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 11:21:31

"A választópolgárok többsége belenyugodott abba, hogy magas adókat fizet"

még többet fizetne MAGÁN egészségügyre, mint a TB-re hisz SOKKAL kevesebb ember fizet + még a profitot is meg kell termelni, ezért alakult ki az állam. Ráadásul Kenneth Arrow Nobel-díjas közgazdász és matematikus kimutatta, hogy a magán eü nem jövedelmező, ezért állandóan átb*sszák a jogi kiskapukkal, meg a felesleges és drága vizsgálatokkal az ügyfeleket.

mindig ugyanazt írod, a libsik elveszik a mojodat, nem unod még?

az olvasóid nem unják még? a tényeket kevésbé szeretik a frideszes propagandisták:

vbőr: "A választás után egy nappal, 136 igen és 36 nem szavazattal elfogadta a Parlament a Lázár János által még decemberben beterjesztett törvényjavaslat két módosítását.

A kastélyok privatizációjában Magyarország építési és közlekedési minisztere, azaz maga Lázár János hoz döntéseket az állam képviseletében. A kastélyok, kastélyparkok és ingóságok új tulajdonosait segítheti az állam beruházási és fenntartási támogatással. Erről szintén a Lázár-féle minisztérium dönt. Magyarul, ha költeni kell majd az átjátszott kastélyra, azt is az adófizetők állják majd.

Egyébként a 48 privatizálandó kastély zöme a kastélyprogram keretében felújított épület, köztük a hazai kastélyállomány több kiemelt történeti-építészeti jelentőséggel bíró épületével, mint a bajnai Sándor-Metternich-kastélyt, a tatai Esterházy-kastélyt, a sárvári Nádasdy várat, a füzérradványi Károlyi-kastélyt.

A listán szereplő épületek döntő többségében azonosak a néhány éve, szintén Lázár János által kezdeményezett Nemzeti Kastély és Várprogram nyomán közpénzből felújított ingatlanállománnyal, kiegészülve további épületekkel. Kivételt képez például a geszti Tisza-kastély, melyet a Református Egyház gondjaira bízott az állam.

A 2 millió pincében tartott tapsikol örömében, mert úgy gondolják a kastélyok ellopása a nemzet érdeke."

MEDVE1978 2024.06.28. 11:42:39

Alapvetően a woke-ot azonosítod a posztmodern baloldallal. Az véleményem szerint egy természetes jelenség, hogy a technika, életmód, társadalom változásával a politikai fogalmak, politikai képviselet jellege, ideológiák is változnak. A francia forradalom idején a társadalmak teljesen másképpen néztek ki, mint mostanában a fejlett világban. Ebből adódik az, hogy a baloldal fogalma kicsit elinflálódott, ahogy egyébként a jobboldalé is. Le Pent például szélsőjobboldalinak írják le, holott nagyon erősen korábban baloldalinak tekintett elemek vannak a társadalom és gazdaságpolitikájában.

Azok a pártok, amelyeket ma a közbeszédben "baloldalinak" hívnak, sem akarnak számos olyan korábban baloldalinak hívott intézkedést, amit mondjuk a FIDESZ megvalósított (nyugdíjrendszer visszaállamosítása, mindenféle rezsicsökkentések, hatósági árak stb.). A magyar "baloldalt" egy liberális gazdaságpolitika és egy inkább szegényközpontú társadalompolitika jellemzi. A modern "baloldal" alapvetően a célrendszerében is különbözik a régitől. A régi célja ugye a kommunista kiáltványos utópisztikus mindenki képességei és igényei szerint narratíva volt. Ennek az a lényege, hogy legalábbis elméletben a társadalom jólétét egyenletesen kell emelni, úgy, hogy lehetőleg legalább a többség jóléte ne csökkenjen.

Persze Marx korábban ez a 10-15% jobban élő nemesember, gyáros, gazdag polgárm stb. arányával jelenthette azt, hogy az ő életszínvonaluk csökkenjen. Ma már ettől gyökeresen eltér a helyzet, mert még Magyarországon is legalább a társadalom fele a középosztályhoz tartozik. És gyakorlatban itt van a különbség, mert az "újbaloldal" már nem életszínvonalról beszél, hanem esélyegyenlőségről. Ez egy eltérő megközelítés, mert az egyik, a tradicionális baloldali elvileg nem teheti azt lehetővé, hogy a legnagyobb társadalmi rétegek életszínvonala csökkenjen, míg az egyenlő esélyek esetében ez a kérdés nem központi. Ott az a lényeg, hogy a szegények (migránsok, kisebbségek stb.) is megfelelő esélyt kapjanak az érvényesülésre. Ez egyértelműen lekövethető a 2002-2008 közötti adó- és társadalompolitikából is. Az adóztatásnál lényegében horribilisen magas volt az SZJA adóztatás, ami a középosztályt sújtotta, cserébe pedig némileg alacsonyabb az ÁFA szint mellett, ami viszont a nagyobb mértékben fogyasztó / szegényebb rétegeknek kedvez. A szociálpolitika segélyezésre koncentrált Orbánék adókedvezményes koncepciója helyett.

És ugyanez a gondolat jellemzi ma is az "újbaloldali" mozgalmakat, pártokat. Mindenhol az esélyteremtést, egyenlő kiindulási pontot, jogokat mondják. Nekem az a bajom ezzel az, hogy ez futóhomokra épített vár. Egy jogrendszer, egy szabályozási rendszer, egy gazdaság nem áll meg a semmiben önmagától, ahogy egy demokrácia sem. Amikor olyan módszerrel próbál valaki esélyegyenlőséget teremteni, ami a társadalom széles rétegeit sújtja, a demokratikus választásokon meg fogják büntetni. Ha stabil középosztály nélkül vagy a középosztály helyzetének romlása mellett akarjuk felemelni a cigányokat, beengedni az ágrólszakadt migránsokat, akkor a gonosz választó bizony meg fogja büntetni az érintett pártokat, politikusokat. Ha a vállalkozó adójából akarjuk felemelni a környék szegényeit, akkor kell működő vállalkozó, mert ha agyonadóztatjuk, akkor cseszhetjük, még több lesz a szegény.

Tesz vesz XXVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 11:56:13

"Nyilvánvalóan a káoszteremtésben és a pusztításban utaznak."

még szerencse, hogy a fidesz nem ebben utazik a választási csalásaival.

az újraszámolt fideszes kerületekben 2x-3x több v 2x-3x annyi lett a vitézy szavazó. vajon miért?
reméljük ebbe nem füllent Karácsony:
www.youtube.com/watch?v=NyDg8RyfPLI

közben vitézyről is kiderült h nem szakember, hanem primtív "észak koreai" fideszes a nyilatkozata alapján, hogy a választási csalásra azt mondja, hogy az jogorvoslati eljárás:

Vitézy Karácsonról "(Karácsony )..., évtizedek óta minden jelölt számára rendelkezésre álló jogorvoslati eljárásokat minősített csalásnak"

Kösz Dávid, ingadoztam, hogy szakember vagy fideszköcsög vagy-e. Köszi a megerősítést.

(valójában azt minősítette csalásnak, hogy a fideszes választási körzet vezetői nem várták meg az ellenzékieket és kibontogatták az érvénytelen szavazatok csomagjait)

mfor.hu/cikkek/kozelet/vitezy-david-gyorsan-kommentalta-a-kuria-donteset.html

Tesz vesz XXVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 12:25:11

@nemes_egyszeruseggel: :D ls elolvastad az én itteni kommentjeimet is? gyorsan amíg nem törlik, arra esetleg véleménye?

beszámozzam a releváns részeket amikre mindenképp választ várok?
de erre is reagálj már légyszi:

youtu.be/civvmOryvXk?si=FVPsYjphxWETGfQW

Kivonultak a kormánypárti tagok az akku-ipart tárgyaló parlamenti bizottsági ülésről

de hogy vegyem emberszámba a fideszes szavazókat ilyen kivonulások után?

HOGY?!

mire való a bizottsági ülés a parlamentben?!

a fideszesek pofáznak a hazafiságról? azt se tudják mi az, kib*szott férgek csupán, akik gátlástalanul hazudoznak mindenben. hazaárulók és azok is akik támogatják.

a környezetvédelem a hazafiság legtisztább megnyilvánulása. hát ha még mérgezik is a lakosokat TUDATOSAN, nemcsak hazaárulás, hanem már lassan népirtás kategória...

megvannak ezek az adatok?

Úgy pöfögte a gyár a belélegezve vetélést vagy a magzat rendellenes fejlődését okozó anyagokat, mintha friss tavaszi levegő lenne:

⚫️a szén-dioxid mennyisége a 2018-as évhez képest a hétszeresére nőtt;

⚫️ a belélegezve vetélést vagy a magzat rendellenes fejlődését okozó N-metil-2-pirrolidonból 2019 és 2022 között 88 tonna került a levegőbe;

⚫️ a 2021-es vizsgálatok szerint a munkahelyi levegőben a nikkel és a kobalt megengedett koncentrációja a határértékek tíz- és hússzorosa volt."

kkbk.blog.hu/2024/05/06/a_mikepercsi_egyesulet

MEDVE1978 2024.06.28. 12:25:38

Nemrég olvastam egy politico cikket a woke francia eredetéről. A lényege az, hogy az egész ideológia az 1968-as francia diákmozgalmakból és zavargásokból, valamint a második világháború utáni gyarmatellenes mozgalmakból adódik. És valóban a forradalmi inga sokszor átcsap a másik felébe. Akkoriban a merev társadalmi normák, helyzet, a gyarmatok "elnyomása" ellen tiltakoztak az emberek. Viszont ez olyan messze csapott át a másik oldalra, hogy az már károsnak mondható. Ott van például Daniel Kohn Bendit, aki gyerekek simogatásáról is írogatott könyvében és egyébként is nagyjából minden ellen lázadt, mintha örökké dackorszakban maradt volna. Ezek az eszmék kerültek be aztán az USA-ban az egyetemekre, politikába és ezekből lett a woke.

G. Nagy László 2024.06.28. 13:12:22

@MEDVE1978:

"Ha stabil középosztály nélkül vagy a középosztály helyzetének romlása mellett akarjuk felemelni a cigányokat, beengedni az ágrólszakadt migránsokat, akkor a gonosz választó bizony meg fogja büntetni az érintett pártokat, politikusokat. Ha a vállalkozó adójából akarjuk felemelni a környék szegényeit, akkor kell működő vállalkozó, mert ha agyonadóztatjuk, akkor cseszhetjük, még több lesz a szegény. "

Valójában ez a lényeg.

"még Magyarországon is legalább a társadalom fele a középosztályhoz tartozik."

Ebből pedig az következik, hogy a hagyományos baloldal elveszítette a funkcióját. Amikor egy asztalos, egy buszvezető, vagy egy villanyszerelő is félmillió felett keres, ott egy szociáldemokrata mit mondhat még?

G. Nagy László 2024.06.28. 13:22:01

@MEDVE1978:

"És valóban a forradalmi inga sokszor átcsap a másik felébe."

És a woke minden eleme kapcsán ez a helyzet.

- Gyűlöletes volt a rabszolgatartás, de még a feketék szegregációja is. De a faji alapú kvóták már a másik szélsőséget jelenítik meg.
- Gyűlöletes a nők jogfosztása, de a női kvóták szintén azok.
- Beteg dolog a homoszexualitást büntetni, de a kötelező ünneplés is az.
- A vallásháborúk értelmetlenek és embertelenek, de az is az, amikor nem mondhatsz negatív véleményt valamely felekezetről. Manapság az iszlám a szent tehén.

A posztban megjelenő hír azért érdekes, mert jól mutatja: a madridi konzervatívok húzzák az ingát középre, míg a balos kormányzat a vállalhatatlan szélsőséget képviseli.

nemes_egyszeruseggel 2024.06.28. 13:32:58

@Tesz vesz XXVI.: nézd, idős vagyok már ahhoz, hogy fasságokkal foglalkozzak, a soraidból meg ez süt erősen. Nem is értem, hogy hogy jönnek ezek a marhaságok elő benned, teljesen ne idevaló témák. Jó gyógyulást a rehabon!

Tesz vesz XXVII. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 13:49:59

@G. Nagy László: előtte azért nézd meg ki dicsér téged.

nemám szombatárs a sárgaházban?
cinkos a hazaárulásban?

Tesz vesz XXVII. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 13:56:22

@nemes_egyszeruseggel:

melyik soromból találod ki, hogy én írok faszságokat és nem pl a te öreg és szenilis, demens vénember agyadban vannak-e esetleg k nagy problémák?

te ismered a logikát? nézd, mivel egy k konkrétumot nem írtál a kommentedben, így erős a gyanú, hogy te agyhalott vagy. cáfolod?

hogy jönnek ide a témák amik minden magyar állampolgárt értintenek?
leírtam nem? láttad a kérdőjeleket?:

te ugye fideszes szavazó vagy?
segíts már abban, hogy emberszámba tudjam venni a buta, primtiív fideszes szavazókat, akik még al ogikát se értik. és alap szinten kommunikálni se tudnak.

most már érted hogy jöttek ide, ugye? vagy segítshetek másban is? leírjam hogy épül fel egy ÉRDEMI és TARTALMAS hozzászólás?

jó gyógyulást a temetőben, csak tudod a további magyar generációk még élnének! a jövő magyarjai, nem hagyod nekik és leszavazol a posztkomcsi hazaáruló fideszre megint? gondolkozás nélkül nem gáz?

mi nem vegetálnánk a roncstársadalomban. mi élnénk!

Tesz vesz XXVII. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 14:57:48

@nemes_egyszeruseggel:

na várjál, megpróbálom másként, nem érted hogy miről van szó, olvastad elméletileg ezt a posztot ugye? (nem találtad f*sszságnak, tehát valószínűleg nem tudnád elmondani hogy mit olvastál. de ettől most tekintsünk el!)

ez a fideszes propagandista nagyon szidja benne az ún "balosokat", már egy pár éve ugyanazt írja, de te nem találod unalmasnak, legyen.

de a kérdés a következő: ameddig ezt csinálta, addig hány kórházi osztály szűnt meg Magyarországon?

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kezded érteni vagy még segítsek?

göbbelsi meg a rákosista propagandista gépezet nem hazudott annyit, mint ma a fideszesek. és a töredékéért üzemeltették ezt is. lehet összefügg hogy nincs elég pénz a nővérek túlórapőénzére, miközben havi szinten 3-5 milliárdot költenek a Megafon-csoportra?

ez pedig egy különleges pillanat most, hogy mi megtaláltuk egymást! egy különleges kapcsolat van közöttünk, kb mint mikor az előember a makogásával előjön és furcsának meg f*szságnak tartja a homo sapiens beszédét. nem érti! túl színes, túl váltakozó témakörök vannak, túl sok a rag, túl sok az utalás!

de merj élni ezzel a kapcsolattal! segítőkezet nyújtok a tudás felé! kérdezz bátran, ha valamit nem értesz, olyan minthogyha két külön faj lennénk! te a 70 IQ-ddal, meg én a 130+ IQ-mal.
(nagyképű azért nem akarok lenni, mert csomó kérdést átugrottam a teszten és vannak kétértelmű feladatok is de ez most mindegy)

fogd meg a segítő kezem! legyünk egy csapatban! azért mert demens vénember vagy, még nem kell elhinned mindent amit az unokázós csalók állítanak! van remény, amíg engem látsz!

Boldeone2 2024.06.28. 15:18:11

@MEDVE1978: És ugyanez a gondolat jellemzi ma is az "újbaloldali" mozgalmakat, pártokat. Mindenhol az esélyteremtést, egyenlő kiindulási pontot, jogokat mondják. Nekem az a bajom ezzel az, hogy ez futóhomokra épített vár."

- Én meg azt mondom, hogy ezt kell(ene) csinálni, csak a jelenleginél - már ahol van- sokkal hatékonyabban.

Mit jelentene ez a gyakorlatban? Aktív társadalmi mérnökösködést, de nem feltétlen az állam, hanem a helyi közösségek részéről
Tehát a helyi közösség folyamatosan monitorozná a társadalmi folyamatokat, pl fellépne a devianciák ellen, beleszólna - egy ésszerű pontig - az egyén életmenedzselésébe
Ez lehet hogy most meghökkentő, de erre a végkövetkeztetésre kellett jussak. Vannak emberek, akik képtelenek önálló életmenedzselésre, ekkor kellene jönni a helyi közösségnek, és " alányúlni" az egyénnek, ha kell szelíd erőszakkal...
Példával folytatom, hogy miért...

Tesz vesz XXVII. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 15:26:42

A magyarok jelentős része szerint az ősember egyidős a dinoszauruszokkal és a vírusok kormányzati laborokból származnak - és egyrészük nemlétező ellenségek felé gyűlölködik

index.hu/belfold/2021/10/28/dinoszaurusz-muveltseg-oskor-tortenelem-idoszamatas-felmeres-eu-eurobarometer/

"Nyilvánvalóan a káoszteremtésben és a pusztításban utaznak"

Boldeone2 2024.06.28. 15:38:49

@MEDVE1978: Én arra a következtetésre jutottam, hogy a klasszik liberalizmus elvei csak bizonyos esetekben alkalmasak, illetve, nem alkalmasak a társadalom megszervezésére. Sem a szegénység sem az elesettség kezelésre azok abszolút nem jók, mivel so, emberen sem a lehetőségek tárháza, de még az ingyen forrás sem segít
Az alapjövedelem pl, amire össztársadalmi keret sincs ( sajnos)

Én kidolgoztam a saját metódusom, és most ezt készülök megvalósítani

Adott egy régi ismerős, akivel pár hete találkoztam. A lényeg: 50 felett van, és totálisan elqúrta az életét. Eladta a házát, majd odaadta egy " befektetőnek" aki azt ígérte, hogy pár hónap alatt " megforgatja" a pénzét...Úgy " megforgatták" neki, hogy semmije sem maradt, az autóján kívül..
Mondtam neki, hogy menjen el dolgozni, erre ezt válaszolta, hogy ő " kuli munkát" kevés pénzért nem vállal...Ekkora hülyét, gondoltam magamban, semmid nincs, de kuli munkát nem vállalsz...
Ma már komoly pszichés problémákkal küzd, félek, ha ezen az úton jár, nem sok ideje marad azen a világon..

Elhatároztam- ha senki sem segít, de már maga is hülye hozzá- majd én segítek neki, "szelíd erőszakkal"..

Veszek egy kertségi ingatlant, oda ingyen beköltözhet, de az marad a nevemen. Úgy a legjobb, hiszen mindent elherdál..
De azt megígérem neki: ha lesz önálló keresete, akkor pontosan ugyanannyiért megveheti tőlem, amennyiért én vettem..
Ez szerintem egy fair deal..
Közben pár vagyontárgyam is felajánlottam, az átmeneti nehézségekre, de csak kb 100 e értékben...

Nekem ez a valódi progresszív szellem, remélem sikerül az "emberkísérletem"...

Az ilyen embereket eddig a civilizáció során mindig kiselejtezték, most kapnak először esélyt, holott genetikailag alkalmatlanok lehetnek...

Tesz vesz XXVII. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 15:43:14

@Boldeone2:

de ő rokonod, nem?
és mi volt a foglalkozása, h nem vállal kuli munkát?

Boldeone2 2024.06.28. 15:45:50

@G. Nagy László: Medvének írtam, de a te véleményed is érdekel: hogyan szóljon bele a közösség az egyén érdekében?

Mikor teszünk jobbat- mert ez lényegében egy dilemma: legyen szelíd erőszak a közösség részéről, vagy a gyenge/esendő az vesszen el, dolgozzon az evolúció

A klasszik liberalizmus szerint dolgozzon az evolúció, legyen "dog eats dog World" ...

A klasszik elvek addig jók, amíg az ember belátással bír a sorsára

G. Nagy László 2024.06.28. 15:48:03

@Boldeone2:

A kísérletedhez gratulálok és kívánom, hogy sikeres legyen. Ez abszolút tisztességes, hiszen a sajátodat használod, a sajátodból adsz.

"Vannak emberek, akik képtelenek önálló életmenedzselésre, ekkor kellene jönni a helyi közösségnek, és " alányúlni" az egyénnek, ha kell szelíd erőszakkal..."

Ez engem a református közösségekre emlékeztet. Béla csalja a feleségét. Először odamegy hozzá két fő az egyházközségből, rábeszélni, hogy hagyja abba. Majd egyre többen. Végül a lelkész is kiprédikálja... Azért érdemes odafigyelni rá, hogy a közösség mibe szól bele és mibe nem...

Boldeone2 2024.06.28. 15:48:26

@Tesz vesz XXVII.: Abszolút nem rokonom. Senkim. Csak megsajnáltam. Rendes ember, de bipoláris, pszichés problémái vannak
Lehet kudarcot vallok, de egy próbát teszek..

A feleségem szerint hülye vagyok...Valószínű, Nagy Laci elvei szerint is...

Boldeone2 2024.06.28. 15:51:53

@G. Nagy László: Azért érdemes odafigyelni rá, hogy a közösség mibe szól bele és mibe nem..."

- Ez egy keskeny mezsgye. Az állam már inkább szarul tud beleszólni, a közösség jobban..

Lehetne pl embereket mentorálni, segíteni

G. Nagy László 2024.06.28. 15:53:40

@Boldeone2: Én nem hiszek az erőszak semmilyen formájában, a szelídben sem. Létezik barátság. Létezik közösség. Lehet a másik lelkére beszélni. Lehet motiválni. De senkit sem menthetsz meg az akarata ellenére. A legtöbb mentálisan beteg ember nem hallgat senkire. A legjobb példa a köztünk élő Tesze-tosza. El tudod képzelni, hogy bárki is segíthetne rajta, hogy civilizált, szerethető, szalonképes lénnyé változzon? Szerintem nincs az a közösség.

Boldeone2 2024.06.28. 15:56:53

@Tesz vesz XXVII.: Egy kereskedelmi főiskolát végzett emberről van szó, de egy idő után mindenki leépül, munkahely, társ és rokonok nélkül...

Egy jó eszű emberről lenne szó, 99%- ban, de nap 1% - ban totális hülyeségekről derilál. Pl: Kenobi mester üzente, hogy nem...

Ezt nyilván levágja minden munkáltató és nem veszik fel, pedig veszélytelen ember

Boldeone2 2024.06.28. 16:00:15

@G. Nagy László: Lehet a másik lelkére beszélni. Lehet motiválni. De senkit sem menthetsz meg az akarata ellenére. "

- Ebben valószínű igazad van! De én úgy gondolom, hogy az "erő velem van"...:):):)---- így megpróbálom!

Ki, ha nem én, ha nem most???

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 16:08:52

@Boldeone2: valami munkát azért adjál neki. legalább ne lakja le a vidéki házat. vagy nem szempont?
Kenobi mester nem szeret kertészkedni sem?
+ érzi hogy hasznos.

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 16:14:37

@G. Nagy László:

úgy érzem megint meg lettem szólítva.

"A legtöbb mentálisan beteg ember nem hallgat senkire."

tükörbe néztél már? ha egy vita végére akarok érni veled, akkor személyesen kell megkérdezzem lacika? jó buli lenne :)

miért akarod megmondani, hogy mi a tisztesség, amikor fogalmad nincsen róla?
vagy ez csak hazugság és te is bipoláris vagy?

" A legjobb példa a köztünk élő Tesze-tosza. El tudod képzelni, hogy bárki is segíthetne rajta, hogy civilizált, szerethető, szalonképes lénnyé változzon? Szerintem nincs az a közösség."

miért nem vagyok ilyen? mert nem tűröm a hitvány, elmebeteg fajtádat?
én akkor elmondhatom, hogy mi a probléma veled, vagy kitiltasz 29x-re is? és törlöd az összes kommetem te k nagy "liberális" te bolsevik woke cenzor.

de légyszi a 30. kommentemnél mindenképp tilts ki mégegyszer mert félreérthető az XXX.
és egy idő után már nem mennek fejből a római számok se.

te és arra amúgy gondoltál már, te kis woke hisztis, hogyha nem csinálnál semmi csúnyát, akkor nem is írnék semmi csúnyát?

te megszegheted az összes szabályod?

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.06.28. 16:33:08

@G. Nagy László:

Semmelweis se volt civilizált és szerethető? ez volt az, a film, ahol a barátaid történelemhamisítást követtek. de ő létező személy volt.

Halálának körülményei máig ismeretlenek, több különböző verziót állítottak fel az életrajzírói. Ezek között volt az, hogy szifilisz miatt utalták volna elmegyógyintézetbe, azonban Semmelweis maradványainak vizsgálata a szifiliszt kizárta. Más elképzelés szerint nem utalták elmegyógyintézetbe, hanem csellel került oda, ahol végül brutálisan agyonverték.[14] Halála idején a teljes orvostársadalom ellene volt, mivel nem ismerték el, hogy ők maguk okoznák betegeik halálát, Semmelweis pedig nagy vehemenciával hirdette ezt..

őt is kitiltanád innen és törölnéd a kommentjeit?

alöksz róz 2024.06.28. 17:22:25

@MEDVE1978: "A régi célja ugye a kommunista kiáltványos utópisztikus mindenki képességei és igényei szerint narratíva volt." - nem igényei, hanem szükségletei.

"Ennek az a lényege, hogy legalábbis elméletben a társadalom jólétét egyenletesen kell emelni, úgy, hogy lehetőleg legalább a többség jóléte ne csökkenjen." - ezt azért többnyire teljesítette is.

alöksz róz 2024.06.28. 17:26:44

@MEDVE1978: "Ma már ettől gyökeresen eltér a helyzet, mert még Magyarországon is legalább a társadalom fele a középosztályhoz tartozik." - ex has?

MEDVE1978 2024.06.28. 18:41:57

@Boldeone2: Nekem már megvolt egy ilyen kísérletem, de megbukott. Amikor huszonéves voltam, viszonylag nagy társaságban mozogtam. Volt egy nagyon jó haverom, 16 éves korunk óta ismertük egymást. Okos srác, kifejezetten szegény körülmények közül jött (önkormányzati bérlakásban élő három gyerekes család leszázalékolt apával és bolti eladó anyával). A kétezres évek elején sikerült olyan bankszféra melót találnia, ami jól fizetett. El tudtunk járni szórakozni a társasággal olyan helyekre is, ahova korábban együtt nem annyira (pl: koncertre, nyaralni, szórakozóhelyekre stb.). Viszont ő túl sokat akart és egyszerre: összejött egy csajjal és gyerekük lett, egyre több pénz kellett. Ezért elkezdett tőzsdézgetni, illetve mindenkitől kölcsön kéregetni. Tőlem is és mivel nagyon jó barátok voltunk, már korábban is adtam neki kölcsön pénzt. Úgy gondoltam, hogy mivel okos és tehetséges, megéri. A probléma, hogy az összes pénzt elbukta. Több mint fél millióval tartozik máig nekem, ami 15 éve még jóval többet ért (tartozna, mert nem írtunk róla papírt). A barátságunk persze ráment.

Boldeone2 2024.06.28. 19:51:36

@MEDVE1978: A tőzsde az mindig is csúszós pálya volt, abban csak az őrültek hisznek. Én geográfus vagyok, de kitanultam az értékpapír- kereskedést is és az akkoriban komolynak számító, mára elbukott cégeknél dolgoztam. Több száz milliós privát vagyont kezeltem már a 2000- es évek végén. Az ügyfeleim jelentős részét úgy szereztem, hogy félig- meddig random embereket felhívtam, hogy hozzanak be pénzt, mert mondjuk éppen van egy "kihagyhatatlan" kibocsátás. Mindenkinek megmondtam persze, hogy kizárlólag olyan pénzt hozzanak be, amit nem féltenek kockáztani. Elsősorban DAX call opciókat kötöttem az ügyfeleimnek, pénzük egy részéből, meg magamnak is azt kötöttem, de amikor jött a pénzügyi világválság, akkor olyat buktam, mint az ólajtó...Engem is " kiütöttek" meg az ügyfeleim nagy részét...Amikor azt hittem már tudok valamit a tőzsdéről, akkor jöttem rá, hogy nem ...Amikor ilyen baj van, akkor lényegében mindenki a saját bőrét menti. Többször láttam, hogy leszúrják a piacot, majd utána megy fel minden
Egy nagy befektetesi bank már tudja manipulálni az árakat. Pénzt is úgy kerestek a nagybankok brókerei, hogy egymással összeköttetésben voltak, és manipulálták a libort ( együtt)
Vagy a másik lehetőség: van bennfentes infód. De ilyen az átlagembernek soha nincs...

A piac lényegében mindig okosabb lesz. A bukót túl sokáig tartod, a nyerőt túl hamar adod el. Sokan nem értik meg: ez nem a kisember sportja...Nagy a csalódás...Engem is piszkoltak a saját hülyeségem miatt...

Végül, pár év múlva visszakerestem mindent, egyszerűen... Rájöttem, hogy az MNB - nek nincs árfolyamcélja. A forint kamata irreális volt, miközben ment a prociklikus- inflációs politika

Én meg azt mondtam:lófaxt a seggetekbe! Dollát vettem, a forint helyett...A válságok sora is jött, így nagyon jelentős pénzt nyertem..

Ma már az MNB változtatott a politikáján, de a kés most is itt van az Orbán- rezsim nyakán. Elszálló költségvetési hiány, " szabadságharcos " politika ...

Boldeone2 2024.06.28. 20:02:26

Engem is piszkoltak a saját hülyeségem miatt..." - tehát a saját irreális hülyeségeik miatt, az irreális hozamelvárások miatt
Holott csak meg kellett volna nézni nekik, mekkora a ROI egy konvencionális cégek esetében...

A "megduplázom a pénzem" az ritka mint a fehér holló, ha meg van, utána elveszti általában.

A nagy pénzt nem így lehet keresni...Az Orbán adja a klientúrának, ingyen százmiliárdok, azt lehet forgatni - a más pénzét - kockázatmentesen...
Kötvényprogram, meg a fasom, amit beforgattak magyar államkötvénybe, a kamatkülönbözetet arbitrálva....

Ez a buta magyar nép- tisztlet a kivételnek- semmit sem ért. A társadalom jelentős része funkcionális analfabéta...

A fő kérdés qúrvára nem az, amről Nagy Laci ír, hanem az Orbán- rezsim leleplezése lenne!

Boldeone2 2024.06.28. 20:13:31

Miért álságos a blogposzt?

Magyarországon kb 90 milliárd ft megy a jövedelempótló és más rászorultsági alapon nyújtott támogatásokra, tehát lófütty!

A családtámogatás már egy nagyobb tétel, de azt sem az állam adja, hanem az emberek saját jövedelme otthon marad...

Miközben a gazdasági elit több száz milliárdos, ingyen EU vagy állami forràst akvirál!

Orbánék elve: "Több közpénzt a gazdagoknak" !!! Az a világ legnagyobb igazságtalansága!!!

ulpius66 2024.06.28. 21:46:10

@Boldeone2: "Orbánék elve: "Több közpénzt a gazdagoknak" !!! Az a világ legnagyobb igazságtalansága!!!"

Boldeone2 elve: Több közpénzt a szegényeknek!!!!! Ez a világ legnagyobb igazsága!!!!!

Innen mán csak egy lépés: szedjük el a gazdagoktól, és adjuk oda a szegényeknek!!!!!!!

alöksz róz 2024.06.28. 21:49:30

@Boldeone2: "Miközben a gazdasági elit több száz milliárdos, ingyen EU vagy állami forràst akvirál!" - több ezer milliárdos, nyugodtan ki lehet jelenteni

ulpius66 2024.06.28. 21:50:40

@Boldeone2: Neked való olvasmány!

George Orwell: Állatfarm

nemzeti.net/contents/library/01-ALLATIDO.pdf

Olvasgasd!!!!!

alöksz róz 2024.06.28. 21:55:31

@Boldeone2: "Én geográfus vagyok, de kitanultam az értékpapír- kereskedést is és az akkoriban komolynak számító, mára elbukott cégeknél dolgoztam." - ez elég szarul hangzik.

szerintem szedd ki az önéletrajzodból :-)

ulpius66 2024.06.28. 21:55:51

@Boldeone2:

Szerintem meg legyen minden nyuggernek, teszem azt, 250.000.- Ft a nyugdíja!

Mindegy hány évet dolgozott, és mennyi nyugdíjjárulékot fizetett!

ÍGY LENNE IGAZSÁGOS!!!!!!!

ulpius66 2024.06.28. 22:00:35

"Liberté, Égalité, Fraternité!"

Ilyen eccerű a megvalósítandó cél!

Boldeone2 2024.06.28. 22:00:50

@alöksz róz: Ebből képződnek a mesés vagyonok, amihez az átlagember hozzá sem tud szagolni...Millárdos villák, sportautók, jachtok..
A többség esetében ez nem valós vállalkozói teljesítmény, hanem az állam által kiosztott - ingyen pénz... Így könnyű igazán, hisz kokázat sincs...
A napi 8 órásból még egy lakásra sem futja sok embernek...Ma véletlenül ránéztem az albérlet árakra, nem is Budapesten, és rájöttem, hogy olyan árak vannak, amelyek határt szabnak a jótékonykodásnak. A 80- es évek lakótelepein 170-250 ezer ft közt vannak a kínálati árak, egy 2 szobás esetén, rezsi nélkül...
Ez azért horror ár, szerintem. Ebben már az elhibázott lakáspolitika is benne van...

ulpius66 2024.06.28. 22:02:34

Kérdem én Ulpius Tamás: hol az a híres "baloldali egyenlőség"?

Rám mondhatja egy buzi, hogy homofób vagyok, de én nem mondhatom egy buzira, hogy buzi......

Boldeone2 2024.06.28. 22:04:48

@alöksz róz: Már kivettem...A Buda-cash Brókerházban dolgoztam, egy ismerősöm meg a Quaestornál, ő is megszívta...
Azóta váltottam, szerencsére ...

alöksz róz 2024.06.28. 22:07:22

@Boldeone2: "A klasszik liberalizmus szerint dolgozzon az evolúció, legyen "dog eats dog World"" - ez kurvára nem az evolúció.
az evolúció azt hozta, hogy a kutyafélék nem eszik meg egymást.
a kutyákat meg nem az evolúció hozta létre

alöksz róz 2024.06.28. 22:24:37

@ulpius66: "Rám mondhatja egy buzi, hogy homofób vagyok, de én nem mondhatom egy buzira, hogy buzi......" - most is azt mondtad, te naonokos

alöksz róz 2024.06.28. 22:27:18

@ulpius66: nem lincseltek meg mégse a baloldaliak.
se a világháborút nem robbantották ki miatta.

Boldeone2 2024.06.28. 23:33:13

@alöksz róz: Ez egy mondás amerikában, nem én találtam ki. A totális kompetíciót jelenti, más kérdés a kutyák valós etológiája, de még a farkasok sem nagyon ölik meg egymást. Az oroszlánok sok esetben igen
Spártában is ledobták a Taigethoszba az alkalmatlanokat

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.29. 09:35:09

@G. Nagy László:

"Azért érdemes odafigyelni rá, hogy a közösség mibe szól bele és mibe nem..."

Nathaniel Hawthorne: The Scarlet Letter

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.29. 10:07:20

@Boldeone2:

"Spártában is ledobták a Taigethoszba az alkalmatlanokat"

Lophaßt, mama! Max. a TajgetoszRÓL dobhatták volna le a szakadékba, de ezt sem tették, nem dobták ke, nem ölték meg. A gyereket kitették a megszokott helyre, és legtöbbször volt, aki elvitte, hiszen minden ilyen eset köztudott volt.

Vannak soha ki nem haló tévhitek, mint ez is. Vagy amit tegnap olvastam az "épületes" chikansplanet blogban, miszerint:

"Az erdők nagyon fontosak a számunkra, ugyanis remek szén-dioxid-semlegesítők, ezáltal ellensúlyozzák a globális felmelegedés folyamatát. Emellett rengeteg oxigént termelnek"

És ezt egy magát ökoszakértőnek mondó ember képes leírni. :(

Boldeone2 2024.06.29. 10:57:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te már csak tudod, okoska! Egyelőre van egy legenda, ami nincs ugyan bebizonyítva, de az ellenkezője sem. A hegy lábához kirakták a fogyatékos gyerekeket, akik vagy szomjan- éhen pusztultak, de ha szerencséjük volt, akkor egy rabszolga- kereskedő vagy egy paraszt ingyen munkásnak magához vette

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.29. 10:57:30

Az újbaloldal eleve nem baloldali. A szó klasszikus értelmében.

Boldeone2 2024.06.29. 11:05:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És ezt egy magát ökoszakértőnek mondó ember képes leírni. :(

- Mi a hülyeség benne? Ha meg tudod mondani, akkor kezdődhet a vita!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.29. 11:07:52

@Boldeone2:

Vita veled? Nem akarlak én téged semmiről meggyőzni.

Boldeone2 2024.06.29. 11:15:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor ne legyen szólítgatás se, ha nem akarsz vitázni!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.29. 11:24:35

@Boldeone2:

Engedd meg, hogy ezt én döntsem el.

alöksz róz 2024.06.29. 12:01:04

@Boldeone2: ismerem a mondást, tudom mit jelent, pont ezért eszembe se jutott volna az evolúcióra hivatkozni, amikor semmi köze hozzá.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2024.06.29. 13:25:05

"szolidaritás, az elesettek felkarolása, dolgozói érdekképviselet - megjeleníthető és érvényre juttatható önkéntes alapon"

És még te írsz a téveszmékről blogot? :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2024.06.29. 13:27:47

@G. Nagy László: "Amikor egy asztalos, egy buszvezető, vagy egy villanyszerelő is félmillió felett keres, ott egy szociáldemokrata mit mondhat még?"

Hogy 700 ezer embernek 160 ezer forint alatti a nyugdíja.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2024.06.29. 13:29:10

@G. Nagy László: Különben a woke őrületet miért mosod össze a baloldalisággal? Ennyit tudsz felhozni a baloldaliság ellen?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2024.06.29. 13:35:09

@ulpius66: "Rám mondhatja egy buzi, hogy homofób vagyok, de én nem mondhatom egy buzira, hogy buzi......"

De mondod.

alöksz róz 2024.06.29. 13:50:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ja, pont azt mondja, ami alapján ki lehet jelenteni, hogy homofób...

alöksz róz 2024.06.29. 13:52:59

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: az mit jelent hogy át?

nem szűnt meg és nem is csökkent az irántatok érzett jól megalapozott ellenszenvem, ha erre vagy kíváncsi :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.29. 14:34:18

"Visszatért Kijevbe tíz ukrán, akiket előző nap engedtek ki orosz fogságból – a hazatérőkről Volodimir Zelenszkij ukrán elnök tett közzé felvételeket Telegram-oldalán. Az orosz fogságból kiszabadult ukránok már Kijevben vannak. Mosolyok, ölelések és könnyek a szemükben! Végre otthon!"

Nem lesz olyan őszinte a mosolyuk, amikor hamarosan visszaküldik őket a frontra.

Boldeone2 2024.06.29. 15:54:57

@alöksz róz: ezért eszembe se jutott volna az evolúcióra hivatkozni, amikor semmi köze hozzá."

- Dehogy nincs köze! Ismered a mondást: "az erősebb kutya baxik"

Boldeone2 2024.06.29. 15:59:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez most hogy jön ide, mennyiben releváns? Olvasni tudsz? Ez a cím: "a posztmodern baloldal a társadalom jólétért küzd" Ha nem tudsz hozzászólni a témához, akkor inkább hallgass! Nem a kocsmában vagy, hogy beböfögj minden hülyeséget!

Boldeone2 2024.06.29. 16:07:50

A legtöbb dologról egyébként nyugaton konszenzus van a "bal " és "jobboldal" között, hiszen egyik sem ugyanaz már történelmileg..

Ursula maradt, Kaja Kallas jött, tehát a " békepártiak" értsd: muszakbarát széljobb nem fog szóhoz jutni, szerencsére ..

Miért? Mert a szélsőjobb telhesen idióta: a barom AFD a nácik tetteit mentegeti, a LePen-ék ezt nem nézték jó szemmel, mert azért a németek jó sok franciát kinyírtak a második vh- ban...
Orbánt sem nagyon nézik jó szemmel, az idióta EU- ellenes politikája és orosz- és kínai barátsága miatt..

Azaz: marad az eddigi politika, a muszka rezsimmel való kemény fellépés. Orbán meg a sarokban térdepelhet újra....

alöksz róz 2024.06.29. 17:02:35

@Boldeone2: ez tévedés és ennek sincs köze az evolúcióhoz. nem az erősebb kutya baszik és nem az evolúció hozta létre a kutyát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.29. 19:06:58

@Boldeone2:

Galambocskám! Ha a blog gazdája szól, hogy ne írjak offtopic kommentet, akkor természetesen tiszteletben tartom a kérését.

Ha azonban te szólsz, hogy ne tegyelek helyre egy téveszméddel kapcsolatban, s egy másik téveszmét se említsek meg (véletlenül nem Téveszmék a blog címe?), akkor csak azt mondhatom neked, hogy felejtsd el azt a téveszmédet, hogy te vagy ennek a blognak a moderátora.

Boldeone2 2024.06.29. 19:45:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Miféle "téveszmékről" beszélsz, te ostoba ? Ehhez bloghoz hozzá sem tudtál szólni, releváns módon, akkor miről beszélünk??
Csak kekeckedni tudsz, nem többet, ráadásul mindenre válaszoltam! A vita elől elmenekültél...

Boldeone2 2024.06.29. 19:59:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Vannak értelmes, intelligens és tanult emberek, mint pl Medve, vele öröm kommunikálni, mert valóban minden témához magas szinten hozzá tud szólni. Neked a kekeckedésen kívül, hogy a tajgetosz- hasonlat - szerinted - nem jó, semmi értelmes mondanivalód nem volt! Utána jöttél a "chikansplanet" bloggal, meg az orosz- ukrán háborúval!
Elkezdtél trollba átmenni! Neked jobb lenne már 97 évesen nyugdíjas klubba járni!
Pár bloggal előrébb még 97- nek mondtad magad...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.29. 20:06:29

@Boldeone2:

"Neked jobb lenne már 97 évesen nyugdíjas klubba járni!
Pár bloggal előrébb még 97- nek mondtad magad..."

Hol itt az ellentmondás?

G. Nagy László 2024.06.29. 20:19:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"szolidaritás, az elesettek felkarolása, dolgozói érdekképviselet - megjeleníthető és érvényre juttatható önkéntes alapon - És még te írsz a téveszmékről blogot? :-))"

Alapítványok, szakszervezetek - szerinted hogy működnek?

G. Nagy László 2024.06.29. 20:22:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Különben a woke őrületet miért mosod össze a baloldalisággal?"

Azért mert baloldali ideológia. Valójában nem is maradt más a baloldal számára, mint a beteg identitáspolitika.

"Ennyit tudsz felhozni a baloldaliság ellen?"

Több mint ötszáz posztomban érvelek a baloldaliság ellen. Olvastál párat ezek közül.

Boldeone2 2024.06.29. 20:51:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hol itt az ellentmondás?" - Ez a te kérdésed, én abban a mondatban nem ellenmondásra hívtam fel a figyelmet, hanem a szokatlanságra. 97 év az nem egy szokványos blogger kor, lehet, hogy trollkodás

"És ezt egy magát ökoszakértőnek mondó ember képes leírni. :(
- Mi a hülyeség benne? Ha meg tudod mondani, akkor kezdődhet a vita!"

Én vitára hívtalak, te meg elszaladtál, ez a lényeg! Ha már leír az ember valamit, akkor azt könnyen meg lehet cáfolni, ez a problémád, szerintem...

Eredetileg adott volt egy téma, arra kellett volna válaszolni, nem irreleváns témákat puffogtatni!

Egyébként, meg a faxom tele van már azzal, hogy kormánypártiaknak mindenről az orosz- szopkodás jut eszébe !

Ha valóban 97 éves vagy, - kétlem - akkor te is láttad a ruszki hadsereg mocskos dolgait 1944- 1945- ben vagy akár 1956 - ban! Akkor miről beszélünk??????????? Pont ugyanazt csinálják most Ukrajnában is!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.29. 21:52:38

@Boldeone2:

"Ha már leír az ember valamit, akkor azt könnyen meg lehet cáfolni, ez a problémád, szerintem..."

OK, fiat voluntas tua. :) Cáfold meg (de könnyen!) azt, hogy korunkban egy fa - és így egy erdő - oxigén- és széndioxid-egyenlege a teljes életciklusát tekintve pontosan nulla. A gyakorlatban igen kis mértékben CO2-pozitív és O2-negatív, vagyis növeli a CO2-emissziót és csökkenti a légköri oxigént.

Your turn, Klugscheißer!

MEDVE1978 2024.06.30. 00:02:41

@Boldeone2: "Mit jelentene ez a gyakorlatban? Aktív társadalmi mérnökösködést, de nem feltétlen az állam, hanem a helyi közösségek részéről
Tehát a helyi közösség folyamatosan monitorozná a társadalmi folyamatokat, pl fellépne a devianciák ellen, beleszólna - egy ésszerű pontig - az egyén életmenedzselésébe"

A helyi közösségnek egyre kevesebb "modern dologhoz" van ereje. Ez kicsit a szokásos világpiaci kedvenc példámhoz hasonló: miért nem indul Magyarországról új, radikálisan sikeres mobitelefon, autó, számítógép stb. márka. Egyszerűen azért, mert a sikeres piacra lépéshez világ, de már Európa szinten is annyi tőke kellene, amit a magyar rendszer képtelen előteremteni, egyszerűen nincsen ennyi tőke benne, mert félperiféria.

Ugyanez a véleményem a helyi közösség majd megsegíti az egyént témakörről is. Mondjuk van egy borsodi kis falu 80% roma lakossággal. A legközelebbi értelmes munkapiaccal bíró várostól mondjuk 30 km-re van. Lényegében mindegy, hogy kis közösségnek magát a mikrorégiót vagy csak mondjuk a falut képzeljük el. A faluban mindenki extrém szegény, nem tud érdemben segíteni a másikon. Ha a mikrorégiót nézünk, lehet, hogy ezeken az embereken segíteni tudna, ha újranyitják a 30 éve lezárt vasútvonalat. Mert akkor be tudnának ingázni a régió központjába, akkor is ha nincs autójuk. Ehhez viszont a város is túl szegény már, nincs elég tőkéje hozzá.

Nem véletlen, hogy az ilyen folyamatok magasabb, országos vagy regionális szinten zajlanak és a pénz elosztása is centralizált. A kisebb közösségekre túl kevés jutna külön-külön + nem lenne értelmes, egymást kiegészítő rendszer sem.

"Én arra a következtetésre jutottam, hogy a klasszik liberalizmus elvei csak bizonyos esetekben alkalmasak, illetve, nem alkalmasak a társadalom megszervezésére. Sem a szegénység sem az elesettség kezelésre azok abszolút nem jók, mivel so, emberen sem a lehetőségek tárháza, de még az ingyen forrás sem segít
Az alapjövedelem pl, amire össztársadalmi keret sincs ( sajnos)"

Itt megint kérdéses, hogy mit értesz klasszik liberalizmuson, de a lasseiz fair liberalizmust én sem tartom működőképesnek, az angolszász és a dél-amerikai rendszerekben nyilvánvalóan látszanak a problémái.

A megoldás a szinte lehetetlenül nehezen megvalósítható jó közpolitika, tehát az, hogy a kormány jó döntéseket hoz egy európai adóztatási szint mellett. Persze ezt számos dolog akadályozza, köztük maga a demokrácia, a pártok önérdek keresése, a korrupció stb. Persze ez kicsit nesze semmi fogd meg jól, de még nem tapasztaltam jobbat ennél...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.06.30. 22:30:19

@Boldeone2: lóxart 97 éves.
De ha jól tudom a fák tényleg " elhasználnak" oxigént, bár nem tudom hogyan, mert erről a témáról folyamatról régen hallottam.

Boldeone2 2024.06.30. 22:37:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Cáfold meg (de könnyen!) azt, hogy korunkban egy fa - és így egy erdő - oxigén- és széndioxid-egyenlege a teljes életciklusát tekintve pontosan nulla. A gyakorlatban igen kis mértékben CO2-pozitív és O2-negatív, vagyis növeli a CO2-emissziót és csökkenti a légköri oxigént."

-A CO2 mérleg pozitív, illetve az O2 mérleg is pozitív lenne, az O2 szint az antropogén tevékenység következtében csökken kis
mértékben, egyébként lassan növekedne, erre bizonyíték a levegő oxigéntartalmának 300 millió évvel ezelőtti hirtelen megemelkedése – és ezzel egyidejűleg a szén-dioxid koncentráció jelentős csökkenése –, amit a fák és más szárazföldi növények megjelenése és elterjedése okozott
A szén léte is önmaga bizonyíték arra, hogy megkötődik a CO2

Az antropogén kicsocsátás kb 37 md tonna évente, az összes co2 megkötés kb 120 md tonna évente, ebből fele kb rögtön visszakerül a légkörbe. A többi co2 hosszabb rövidebb időre megkötődik. Kb 1-2 milliárd tonna pedig hosszabb távon.
Ha erdőket telepítünk, akkor megnövekszik a co2 szénlekötés, ha erdőket irtunk, akkor pont fordítva
Az 1-2 miliárd ugyan nem tűnik soknak, de mégis nagy jelentősége van, mert az erdők az éghajlatot és a vízháztartást és az ökoszisztémát is befolyásolják

CO 2 csökkentés+ erdőtelepítés, együtt hatékony

Boldeone2 2024.06.30. 22:38:29

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Akkor csak egy hülye - troll -a Józsi néni...

Boldeone2 2024.06.30. 22:44:46

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Egyébként pontosan soha nem számolta ki ezeket csak becslések vannak, mely becslések globális méretekben igen bizonytalanok, modellfüggők

Az O2 - szint az lassan emeledne, emberi tevékenység nélkül, de mivel a légkör durván 21% oxigén, nem oszt, nem szoroz
A CO 2- szint viszont számít merre változik
Az edőtelepítések haszna viszont óriási, a klíma, a vízháztartás és az ökoszisztéma miatt

Boldeone2 2024.06.30. 23:13:14

@MEDVE1978: A megoldás a szinte lehetetlenül nehezen megvalósítható jó közpolitika, tehát az, hogy a kormány jó döntéseket hoz egy európai adóztatási szint mellett. "

- Egyetértek! Ez azonban csak a megfelelően fejlett társadalmi alapokon valósítható meg, tehát a rossz közpolitika a fejletlen társadalom következménye. Ahol fejlett és szolidáris a társadalom, ott olyan a politikai rendszer is, mint pl a skandináv államok, ahol már kísérleteztek az alapjövedelem bevezetésével
Ott az adórendszer is "európai", de már közel sem olyan erősen progresszív, mint korábban. Ráadásul van adófizetési hajlandóság is.
Cserében senkit nem hagynak az út szélén, van megfelelő oktatás és egészségügy, tehát valamit valamiért
Magyarországon az ember nem szívesen fizet adót, hiszen mindnyájan látjuk: a közszolgáltatások minősége siralmas, miközben
a politikai elit példátlan vagyonra tesz szert...
Ha lenne egy erős civil szféra, egy kohézív társadalom, akkor az sokkal jobb lenne. A politikai rendszer is általánosan rossz társadalmi lelkületre reflektál
Szerencsétlen kis ország vagyunk, és pont azok húzzák, akik ki vannak átkozva, sok szempontból: a budapesti, nagyvárosi értelmiség
A társadalom duális jellege 45 év államszocializmus után is megmaradt, kb mint 100 éve...Van a kozmopolita prog liberális elit, meg van az elmaradott, provinciális vidék

Boldeone2 2024.06.30. 23:33:22

@MEDVE1978: Szerintem Magyarország egy teljesen sérült társadalom "lelkileg". Alapból is azok voltunk, de Orbán már 14 (22) éve dolgozik rajta, hogy még inkább azok legyünk..A románoknak sikerült plurális demokráciát építeni, a bolgároknak is, nálunk összeomlott a plurális pártrendszer Orbán országlása miatt, Magyar Péter megjelenése egy szürreális mozzanat
Nem is tudom, innen van- e kiút valahová, úgy tűnik - amíg Orbán él - nem. Ez egy nemzettragédia ami itt megy, olyan mint a Kádár- rendszer volt anno: teljes reménytelenség
Ráadásul nemcsak társadalmilag, de gazdaságilag is totális tévútra kerültünk. Évekig prociklikus politikát folytattak, ma már "gúzsba kötve nem lehet táncolni"
Az elektromos autó- és akkugyártás is zsákutcának tűnik. Senki nem képes - kis kivételtől eltekintve- 16-20 milliós autókat megvenni, ez abszurd, még a németnek is sok, nemhogy egy átlag világpolgárnak. Sem töltőkapacitás, sem más nem áll
rendelkezésre hozzá

G. Nagy László 2024.07.01. 00:15:15

@Boldeone2: Szerintem Európa sérült lelkileg.

Hallgasd meg csak a sajtótájékoztató elejét, az osztrák Szabadságpárt elnökének beszédét. Minden szavával tökéletesen egyet lehet érteni; egy egészségesebb Európa alapjait fektették le a hétvégén.

www.youtube.com/watch?v=aZtADJIJ-SA&t=1648s&pp=ygUaam9iYm9sZGFsaSBjc8O6Y3MgYsOpY3NiZW4%3D

Boldeone2 2024.07.01. 00:47:37

@G. Nagy László: Én nem értek egyet, mert ezek nagyjából csak a szokásos de

Boldeone2 2024.07.01. 01:00:42

demagóg tézisek puffogtatása..

" Nagyobb szuverenitást" - kitől? Kínától és Oroszországtól kellene inkább félni, nem pedig a közös és szabad Európától, ahová tartozunk. Én pont az ellenkezőjét látom annak, amit Orbán állít: az európai szélsőjobb populista pártok tértek le az európaiság útjáról, nem pedig fordítva
Energiafüggetlenség --- mindenki ezt akarja, nincs vita
Belsőégésű motorok haladék--- rendben, de legalább a diesel motorokat ki kellene tiltani a picsába. Több millió ember betegszik, vagy hal meg évente a belsőégésű motorok környezetszennyezése miatt. A régi diesel autókat már ma is késő lenne kivonni a forgalomból
Migráció---mindenki szigorít, lényegében már a maximális szigor van, azaz Orbánék hisztériát keltenek
Háború--- annak lezárása nem Európától függ, de támogatni kell az agressziót elszenvedőt, a szaknciókat pedig fokozni

Boldeone2 2024.07.01. 01:19:46

@G. Nagy László: Ezek az úriemberek egy fragmentálódó, gyengébb, széteső Európát akarnak, amelyenek úgy jóval kisebb lesz a világpolitikai súlya ( a mostaninál is kisebb)

Az európai emberek érdeke viszont éppen az ellenkezője: egy integrált erős Európa katonailag is, és gazdaságilag is

A világrontó szélsőjobbot kell megfékezni, főleg ha Trump újra nyer... Putyin akkor első körben megszállja Moldovát, majd a 3 Balti államot, akkor pedig tényleg kitör a nagy háború
Akkor lesz valóban több tízmillió menekült, mert most az ukránok is csak ingáznak

Tehát: erős NATO és erős Európa kell, Ukrajnát pedig segíteni, hiszen az orosz agresszor nemcsak Ukrajna, hanem a szabad Európa ellen is harcol

Az európai szélsőjobb a nyugati civilizáció halálát készíti elő...Az EU összeomolhat, egy nagy háború kirobbanhat, 1-2 millió migráns helyett meg lesz 10 millió....

Boldeone2 2024.07.01. 01:35:23

@G. Nagy László: youtu.be/_DemRBQ3QuU?si=oi296x2m-nulZ4Y4

Ez történik, amikor a fasizmus - AFD - újjáéled Németországban. Az emberek elemi erővel tiltakoznak. Ezért nem jó soha sem, ha egy szélsőség a hatalom közelébe kerül!
Abból csak a baj van! Orbánék felelőtlen hisztériát gerjesztenek!

nemes_egyszeruseggel 2024.07.01. 08:54:52

@G. Nagy László: igazán nincs mit :) látom sok agysötét fotelhuszár troll talált meg téged. Kitartás, nagyon jók az írásaid!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.01. 09:32:43

@Boldeone2:

Galambocskám! Tudom, neked nehéz feladat, mégis próbáld értelmezni az állításomat, amelyet te magad is beidéztél. Aztán cáfold meg azt, és csak azt.

Nem kell felmondanod az általános iskolai tananyagot a sok-sok millió évvel ezelőtt szénné alakult növényzetről, mert manapság nagyítóval kell keresni ilyen erdőket, és az új telepítésűek sem ilyenek. Mellesleg azok a növények épp az ipari forradalommal kezdődően érkeznek életciklusuk végére, ahogy az általuk megkötött szenet újra a légkörbe pöfögtetjük, amivel az ő CO2 és O2 egyenlegük is nullává változik. :) A gond persze pusztán az, hogy a mai és a mostanság telepített/endő erdők nem tíz- vagy százmillió évre kötik meg a szenet, hanem csak pár évtizedre, miközben folyamatosak a tarvágások a meglévőkben, az esőerdők kiirtásáról nem is beszélve.

A biomassza globális tömegének bármilyen mértékű növelése csupán egyszeri hatást eredményez, ezután már e plusz biomassza nem csökkenti a légköri szenet, ahogy az oxigént sem növeli. Ráadásul amint csökken a biomassza tömege (a fa elkorhad vagy eltüzelik), a lekötött szén visszajut a légkörbe, a megfelelő mennyiségű O2-t meg CO2 formájában kivonja a légkörből.

Mindez józan paraszti ésszel belátható, de ugye egy ballibbant mindig mindent jobban tud.

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 09:35:55

@nemes_egyszeruseggel:

bájos hogy az összes IQ-dal te úgy látod nem lacika a megafonos troll, amikor a vita közepén kitiltja a vitapartnert, és törli a kommentjeit.

megafonos patkány troll a lacika, vagy szellemi fogyatékos? melyik legyen?

atomic power 1986DucaDuca 2024.07.01. 09:41:44

@Boldeone2:

"Ezek az úriemberek egy fragmentálódó, gyengébb, széteső Európát akarnak, amelyenek úgy jóval kisebb lesz a világpolitikai súlya ( a mostaninál is kisebb)"

Ezek az úriemberek erős, szuverén nemzetek szoros együttműködésén alapuló nemzetek Európáját akarják megvalósítani,a szubszidiaritás elvének maradéktalan betartásával, s nem egy központból, globalista érdekek alapján irányított szuperállamot.

"Az európai emberek érdeke viszont éppen az ellenkezője: egy integrált erős Európa katonailag is, és gazdaságilag is"

Az integrácó rendben van, de ez nem járhat a szubszidiaritás elvének lopakodó jogalkotással való megsértésével, az alapszerződések kerülő úton történő ignorálásával. Az ASEAN államok a példa arra, hogy egyenrangú, szuverén nemzetek integrációja nagyon sikeres lehet.
Az ASEAN államok (Délkelet-Ázsia Szövetség) 2008 és 2018 között megduplázták GDP-jüket.
A szövetség kormányközi együttműködésén alapszik, a tagállamok egymás belügyeibe nem avatkoznak be. A szövetség országaik történelmi, kulturális szempontból igencsak eltérőek, de ezeket az eltéréseket nem akarják feloldani egy szuperállamban.

"A világrontó szélsőjobbot kell megfékezni, főleg ha Trump újra nyer... Putyin akkor első körben megszállja Moldovát, majd a 3 Balti államot, akkor pedig tényleg kitör a nagy háború
Akkor lesz valóban több tízmillió menekült, mert most az ukránok is csak ingáznak"

Ez félelemkeltésre jó azon tömegek esetében, akik kevésbé tájékozottak a világpolitikában. Tájékozottabb emberek semmilyen propagandának nem dőlnek be.

"Az európai szélsőjobb a nyugati civilizáció halálát készíti elő...Az EU összeomolhat, egy nagy háború kirobbanhat, 1-2 millió migráns helyett meg lesz 10 millió...."

Az EU a jelenlegi vezetés alatt csúszott le leginkább. Németoszág versenyképessége 17-18 hellyel esett vissza!

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:07:02

@Boldeone2:

még mindig nem raktál ki avatart, kisképet, sokkal könnyebb olvasni így.
a Komlós könyvről így meg pláne érdekelne a véleményed, ha jártasabb vagy a piacokban.

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:12:23

@Boldeone2: ez a neoliberális állam, amiről az SZDSZ is álmodozott, kivéve hogy még ők se loptak ennyit + crony kapitalizmus, ami gyakorlatilag feudalizmus kapitalista álca mögött.

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:15:46

@ulpius66:

még mindig jobb mint mindent elvenni a szegényektől, meglopni a középosztályt szegényekké tenni őket is és odaadni a gazdagoknak, ez a neoliberális maffiaállam, amit a gazdád csinál te elmebeteg.

viszont az adót kultúrországokban nem azért fizetik, hogy a gazdád ellopja. erre gondoltál már?

a fehér ember nem szül amikor veszélyben van. meg is látszik a primitív hazug 10-15x-ösen is hazaáruló orbán családpolitikáján az eredmény, a többmilliós cigányokra veritek magatokat?

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:18:01

@ulpius66:

AZ Állatfarmra hivatkozna egy fidezses?!!?! hát a gazdád mi a fenét csinál?!

ÁLLATFARM + 1984 egyben!:

A HÁBORÚ: BÉKE - putyinnál ls csatlósainál
A SZABADSÁG: SZOLGASÁG - a hanyatló nyugaton
A TUDATLANSÁG: ERŐ - a fideszben

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:27:44

@alöksz róz:

majd ha kijöttél a pubertásból, akkor kinővöd pl ezt is : ki az a TI?
miért nem inkább arról gondolkodsz hogy te ki vagy? hogy te mi vagy?

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:28:53

@Boldeone2: ezt mondják az állatok, mégis az ember lett a csúcsragadozó. de a gorilla vagy az oroszlán sokkal erősebb, akkor most hogy is van ez?

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:30:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: akkor is tiszteletben tartod, ha a blog gazdája se tartja be?

agyat mikor kezdesz el növeszteni, ha már gerinced nem lehet?

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:46:42

@G. Nagy László:

"Több mint ötszáz posztomban érvelek a baloldaliság ellen."

ja csak egyikben sincs semmi értelem, meg igazság, tömény elmebetegség mind.

akkor remélem te fizetést se veszel fel szabadság, betegség idején, hétvégén is dolgozol? ezeket kinek köszönheted? a vállalkozóknak akiknek nem érdeke fizetni amikor nem dolgozik a munkakerő?

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:52:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

" korunkban egy fa - és így egy erdő - oxigén- és széndioxid-egyenlege a teljes életciklusát tekintve pontosan nulla."

te elmebeteg vagy. nem véletlenül vagy te fideszes oroszbarát hazaáruló, mindegyik elmebeteg, olyan ostobák, hogy még a logikát se értik.

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:56:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

az biztos, hogy sokkal több oxigént termelnek a fák.

A szokatlanul magas oxigénkoncentráció a Földön az oxigénciklus eredménye. Ez a biogeokémiai ciklus írja le az oxigén mozgását annak három fő tározója közt a Földön: a légkör, a bioszféra és a litoszféra. Az oxigén ciklus legfőbb tényezője a fotoszintézis, amely a Föld mai légköréért is felelős. A fotoszintézis ugyanis oxigént szabadít fel, amely a légkörbe kerül; ezzel szemben a biológiai oxidáció (légzés) és az élőlények pusztulása (bomlás) révén kikerül onnan. A jelenlegi egyensúlyi állapotban az oxigéntermelés és -fogyasztás azonos mértékű, évente körülbelül a teljes légköri oxigén mennyiségének kétezred részét teszi ki.

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 10:58:40

@Boldeone2:

valami tyúkeszű megafonos p*csa ez, vagy gfg-nél dolgozik a józsinéni

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 11:04:39

@Boldeone2:

orbán csak egy hitvány, korrupt hazug kis senkiházi volt, aki nyugatbarát volt 2009-ig.

amikoris egy 6 órás "tárgyaláson" megzsarolta putyinaz insideres cucokkal, + pár pikáns videóval is gondolom.

kkbk.blog.hu/2022/07/05/az_orbani_orosz_babkormany

kkbk.blog.hu/2024/05/06/a_mikepercsi_egyesulet

Boldeone2 2024.07.01. 11:04:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: biomassza globális tömegének bármilyen mértékű növelése csupán egyszeri hatást eredményez, ezután már e plusz biomassza nem csökkenti a légköri szenet, ahogy az oxigént sem növeli"

- Dehogynem csökkenti! A hatás - ahogy növekszik a fa- folyamatos, mivel a fotoszintézis során szervetlen anyagokból, mint co2 és a víz, szerves anyagot állítanak elő. Több és nagyobb növényi biomassza, nagyobb co2 lekötés

biomassza globális tömegének bármilyen mértékű növelése csupán egyszeri hatást eredményez, ezután már e plusz biomassza nem csökkenti a légköri szenet, ahogy az oxigént sem növeli."

- Ha folyamatosan nő a biomassza, tehát beépítenek a növények, akkor hogy nem csökkentik a légköri szenet? Ez eleve ellentmondás!
Saját magad írod/ elismered: "gond persze pusztán az, hogy a mai és a mostanság telepített/endő erdők nem tíz- vagy százmillió évre kötik meg a szenet, hanem csak pár évtizedre"
Tehát akkor megkötik, ha nem vágják ki őket, amit szintén elismersz!

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 11:09:33

@G. Nagy László:

lacika, te még hiszel a hitvány és hazug politikusokban, akiket a ruszkik fizetnek?
népirtókkal paroláznál hazaáruló hitvány lacika?

megnéztem a Wirecardot a netflixen, egy másikhülye fideszes ajánlotta aki. sokat nem értett meg belőle, pl hogy a migrációt nem sorosgyuri bácsi szervezni, hanem az oroszok?

ahogy lukasenkó szervezte a migránsokat a lengyel határra, ahogy orbán a keletibe a választások előtt, meg ahogy a magyargyűlölő fico akivel a félisten gazdád barátkozik

Boldeone2 2024.07.01. 11:09:44

@atomic power 1986DucaDuca: Ezek az úriemberek erős, szuverén nemzetek szoros együttműködésén alapuló nemzetek Európáját akarják megvalósítani,a szubszidiaritás elvének maradéktalan betartásával, s nem egy központból, globalista érdekek alapján irányított szuperállamot"

- Nem, ezek nem úriembetek, hanem az európai integráció ellenségei, de a saját nemzetüké is
Lsd : a Brexit következményeit, mit történik a dezintegráció esetén

Ráadásul Orbán a kínaiak és az oroszok fogott embere:
24.hu/kultura/2024/06/21/polcz-alaine-milanoi-konyvbemutatu-asszony-a-fronton-orosz-diplomata-orosz-foderacio/

- Nagy a hallgatás, diplomáciai szinten

Boldeone2 2024.07.01. 11:13:31

@Tesz vesz XXVIII.: Nyilván bábkormány. Hazaárulók. Elég csak megnyitni az origót, látható tisztán mi a hivatalos álláspont: valójában nem a semlegesség, hanem az oroszpártiság

Duka meg Kovácsné is az orosz narratívát tolja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.01. 11:15:11

@Boldeone2:

"Ha folyamatosan nő a biomassza, tehát beépítenek a növények, akkor hogy nem csökkentik a légköri szenet?"

Galambocskám, próbáld már értelmezni, amit írtam. Kb. fél órája elmagyaráztam egy két és fél általánost végzett analfabéta cigány barátnőmnek, ő elsőre megértette. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.01. 11:16:53

Persze ő csak tanulatlan, de amúgy kimondottan értelmes.

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 11:22:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

igen, a szkeptikus blogon is még ketten várjuk, hogy elmagyarázz valamit

nem hallottál még a termálvízről, te darab szar? hogy cáfolja ezt a valóságot is az állítólagos Carnot tételed PONTOSAN?
meg az állítólagos einsteined? őt amúgy megcáfolták már párszor pár nézetében. dfe ez hogy jön ide?

mi lenne ha egyszerűen de értelmesen beszélnél a sok primkó dagályos hazudozás után, amit itt leműveltél?

szkeptikus.blog.hu/2022/06/20/osszeomlik_a_civilizacionk

Boldeone2 2024.07.01. 11:24:52

@atomic power 1986DucaDuca: Az ASEAN államok a példa arra, hogy egyenrangú, szuverén nemzetek integrációja nagyon sikeres lehet."

- Az lényegében nem több, mint egy laza kereskedelmi szövetség. Sok tagállam közt még vízummentesség sincs, nemhogy szabad tőke- és munkaerőáramlás

Az EU attól jóval magasabb szintű integráció. Euro tízmilliárdos a plusz szubenció, szabad munkaerőáralmás

Az EU- n kívül majomketrecben lenne bezárva az ország!

Boldeone2 2024.07.01. 11:28:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kb. fél órája elmagyaráztam egy két és fél általánost végzett analfabéta cigány barátnőmnek, ő elsőre megértette. :)

- Neki is hazudozol? 97 évesen még cigány barátnőid vannak?

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 11:50:20

@atomic power 1986DucaDuca: elképesztően primtiívek és GYILKOSOK, népirtóak a ruszkik, semmi nem jelent nekik az emberi élet, ne akarj hozzájuk csatlakozni, ha van egy minimális IQ-d. eképpen akiket a ruszkik pénzelnek, azok is sanszos, hogy ugyanigyen primtívek,

most ajánlotta nekem a Wirecardot a haverod. szegény semmit nem értett belőle, pedig nagyon jó. megmutatja a felszínt hogy keverik állandóan a szart a hitvány oroszok a jobbos pártokkal is meg a migrációval is.

"Ez félelemkeltésre jó azon tömegek esetében, akik kevésbé tájékozottak a világpolitikában"

most a bombás palkátokra is gondolsz? meg az atomháborús riogatásra?

uncsi már ez a "haldoklik a nyugat" nem? a magyar mennyivel esett vissza mikor már nemcsak a románok, de a bolgárok is jobban élnek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.01. 12:02:05

@Boldeone2:

"A hatás - ahogy növekszik a fa- folyamatos, mivel a fotoszintézis során szervetlen anyagokból, mint co2 és a víz, szerves anyagot állítanak elő. Több és nagyobb növényi biomassza, nagyobb co2 lekötés"

Most pontosan azt írtad kicsit más szavakkal, amit én. Köszönöm, hogy egyetértesz velem.

Igazán jó érzés, hogy ami részedről cáfolatnak indult, az végül egyetértéssé szelídült.

Boldeone2 2024.07.01. 12:15:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem. Te pontosan ezt írtad: A gyakorlatban igen kis mértékben CO2-pozitív és O2-negatív, vagyis növeli a CO2-emissziót "

Ez pedig téves! Ha kis mértékben is az antropgén co2 kibocsatáshoz képest, de csak megköti. Ezt írja minden forrás, évi pár száz milliótól a több milliárd tonnáig terjed a becsült megkötött plusz co2 mennyisege, az óceáni élet is ehhez járul hozzá, a co2 megkötéshez, amit szintén több milliárd tonnára becsülnek

Én ezt írtam:

Ha erdőket telepítünk, akkor megnövekszik a co2 szénlekötés, ha erdőket irtunk, akkor pont fordítva
Az 1-2 miliárd ugyan nem tűnik soknak, de mégis nagy jelentősége van, mert az erdők az éghajlatot és a vízháztartást és az ökoszisztémát is befolyásolják

atomic power 1986DucaDuca 2024.07.01. 13:24:12

@Boldeone2:

"- Nem, ezek nem úriembetek, hanem az európai integráció ellenségei, de a saját nemzetüké is
Lsd : a Brexit következményeit, mit történik a dezintegráció esetén"

Az "úriemberek " szót te alkalmaztad, én csak idéztem tőled! Én inkább felelős, Európáért tenni akaró politikusoknak nevezném őket. ha ők ányították volna az uniót UK nem lépett volna ki.

A jelenlegi európai politika Európát a jelentéktelenségbe terelgeti. Egy nagyon szép múzeumba, ahol minden nagyszerű (építészet, táj, étel, bor), csak éppen ipar nem marad.

Ha megnézzük a 20 milliónál nagyobb népességű európai gazdaságokat, akkor láthatjuk, hogy egyik sem került az első öt közé az IMD 2024-es versenyképességi rangsorában.

www.imd.org/centers/wcc/world-competitiveness-center/rankings/world-competitiveness-ranking/rankings/wcr-rankings/#_tab_List

Az IMD versenyképességi rangsor szerint Európa nagyobb gazdaságainak relatív helyzete tovább romlik. 2023-ban Németország a 22. helyen, Kína után végzett. 2024-ben Kína már a 14. helyen, Németország a 24-en.

www.imd.org/centers/wcc/world-competitiveness-center/rankings/world-competitiveness-ranking/rankings/wcr-rankings/#_tab_List

Európa legnagyobb gazdasága, a német 2022-höz képest 9, 2012 höz képest 15 helyet esett vissza a rangsorban.

Eközben, a kormányokkal szemben támasztott követelések is felhalmozódtak:

- az elöregedő társadalmaink egészségügyi és nyugdíjköltségeinek finanszírozása

- az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való átállás felgyorsításának ösztönzése
- a digitális infrastruktúrába való befektetés
- az Oroszországgal való konfrontáció költségei

A növekvő fiskális igények a rekord államadósságok idején jelentkeznek.

Lehetséges következmény: kutatás-fejlesztés és az innováció állami támogatását csökkentése, vállalati nyereséget, vezetők jövedelmét terhelő adók emelkedése. Ez utóbbi hatással lesz a tehetségekért folyó vesenyben.

Ezek a fiskális nyomások enyhülnének, ha

- befejeznék a háború támogatását
- ha legalább mérsékelt termelékenységi és gazdasági növekedési szintek lennének

Utóbbi feltétele az előbbinek.

"Ráadásul Orbán a kínaiak és az oroszok fogott embere:"

Az EU vezetés az amerikaiak vazallusa.
A különbség: míg a magyar ME a magyar nemzeti édekeket igyekszik érvényesíteni, menti, ami menthető, addig az EU vezetés az amerikaiakét. Ez utóbbi nyilvánvaló, ha összehasonlítjuk az EU és az amerikai gazdasági adatokat.

Tesz vesz XXVIII. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.01. 14:31:56

@atomic power 1986DucaDuca:

Lukasenkó alatt akarsz élni? Csecsenföldön akarsz élni te szerencsétlen? azok is k-ra hangoztatják hogy szuverének orosz bábkormányként.

akkor szavazz orbánra. ha ilyen hazaáruló ostoba hülye vagy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.02. 11:03:41

@Boldeone2:

Újra csak azt ajánlhatom, hogy értelmezd azt, amit idéztél tőlem, és meg akarsz cáfolni. Eddig csak alátámasztottad a cáfolni kívánt állításomat, amiért ezúttal is köszönetet mondok. Jó érzés, smikor egy ellenfél hirtelen, akaratán kívül is tamogatóvá válik.

"mert az erdők az éghajlatot és a vízháztartást és az ökoszisztémát is befolyásolják"

Csakhogy erről, ahogy az erdők számtalan egyéb hasznáról nem írtam, így fölöslegesen érvelsz egy el sem hangzott állításom mellett vagy ellen.

Tesz Vesz XXIX · www.kkbk.blog.hu 2024.07.02. 14:22:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Funkcionális analfabéta vagy te is, mint a fideszes szavazók nagyrésze, nincs új a nap alatt.

GyMasa 2024.07.02. 20:07:33

@atomic power 1986DucaDuca:
""A világrontó szélsőjobbot kell megfékezni, főleg ha Trump újra nyer... Putyin akkor első körben megszállja Moldovát, majd a 3 Balti államot, akkor pedig tényleg kitör a nagy háború'"
Putyinnak semmi szüksége nincs lerohanni ezeket az országokat.
Pont elég, ha alaposan fellázítja az ott élő, kb. 40%-nyi orosz kisebbséget, akik majd jól csinálnak egy ellen-színes forradalmat, elüldözik a helyieket, majd kilépnek a NATO-ból és az EU-ból, és önként csatlakoznak az Orosz föderációhoz.

nemes_egyszeruseggel 2024.07.03. 09:07:00

@Tesz vesz XXVIII.: Te meg mit makogsz a kispadról? Nem is téged szólítottalak meg. Legyél bátor majd esetleg face to face, te kis fotelhuszár :)

Tesz vesz XXX. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.03. 14:17:28

@nemes_egyszeruseggel:

hát de engem szóllítál meg, amire reagáltam: ekkor: 2024.06.28. 12:25:11

sőt, még mások is reagáltad rád, láttad csöpike? :
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll ·2024.06.29. 13:30:29

ezt makogtam: fel tudod fogni hogy válaszolni kell rá, vagy már teljesen agyhalott vagy és nem értesz semmit?

bájos hogy az összes IQ-dal te úgy látod nem lacika a megafonos troll, amikor a vita közepén kitiltja a vitapartnert, és törli a kommentjeit.

megafonos patkány troll a lacika, vagy szellemi fogyatékos? melyik legyen?

mindig be kell majd másolni 2x-3?
és soha nem lesz válasz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.04. 09:40:30

Ki ez a két ellenszenves alak a fényképen? Süt az arcukról, a fejtartásukról, hogy ők a megfellebbezhetetlen igazság felkent tudói.

Tesz vesz XXXI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.04. 13:07:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: akkor olyanok mint te? csak te garantáltan vagy síkhülye
süti beállítások módosítása