téveszmék

téveszmék

"Telefon nélkül nem élet az élet"

2024. szeptember 02. - G. Nagy László

telefon_diak_1.jpg

 

"Én azt szeretném, ha a gyerekemet nem, hogy a telefon, de a mesterséges intelligencia használatára tanítanák meg az iskolában. Tanulja meg eredményesen használni a Google-t és tanulja meg, hogyan szűrje ki a hamis információkat az interneten. Legyen ebben jobb, mint annyi felnőtt ma...." - írja Facebook-bejegyzésében Ágoston László. "Tanulja meg, mi mindenre jó még a játékon túl is a kezébe adott miniatűr csoda: szerkesszen rajta képeket, szerezzen vele zenét, tegye többé az életét ezzel a páratlan eszközzel, aminek nagyobb a számítókapacitása, mint annak a gépnek volt, amivel Holdra szállt az emberiség."


A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete sem lelkesedik az iskolai mobilhasználatot korlátozó rendelkezésért, így Pintér Sándornak címzett levelükben annak hatályon kívül helyezését kérik.

 

Mindezekkel szemben ott a másik oldal: egy sor nyugat-európai ország, ahol már korábban bevezették a tiltó rendelkezést; a Nemzeti Pedagógus Kar, amely egyetért az irányvonallal; valamint a magyar szülők, akik a felmérések szerint 85%-ban a korlátozás mellett állnak. "A törvény és a kormányrendelet-tervezet jelentős előrelépést jelent a gyermekek, kamaszok és fiatalok mentális egészségének védelmében, amelyet számos tudományos, szakmai és szakértői érv, kutatás, tanulmány támaszt alá." – állapította meg közös állásfoglalásában Hal Melinda klinikai szakpszichológus, illetve Pöltl Ákos családbiztonsági szakértő.

 

A vélemények tehát megoszlanak, s jómagam - liberálisként - aligha fogok lándzsát törni egyik vagy másik álláspont mellett. Már csak azért sem, mert ez nem politikai, vagy erkölcsi természetű kérdés, hanem szimplán szakmai. Ha diák volnék, engem személy szerint rettenetesen zavarna, ha a szabadságomban ilyen mértékben korlátoznának. "Csesszék meg! Szervezzék meg úgy az órát, hogy ne kelljen mobiltelefont használni!" - fakadt ki a minap Boros Bánk Levente, azonban a másik oldal is nyugodtan mondhatná: Csesszék meg! Ne menjen tanárnak az, aki képtelen fegyelmet tartani, továbbá előadásával képtelen nagyobb élményt okozni, mint amilyen a telefonnyomkodás... Nyilván nem gondolom, hogy a tanulók többségétől valami hatalmas érettséget lehetne remélni, de azért - elvben - az sem lehetetlen, hogy nem a készülék irányítja a diákot, hanem fordítva. Jómagam például pont olyan telefonfüggő vagyok, mint bárki más, de például amikor strandra megyek, a mobilomat minden esetben otthon (a nyaralóban, a szállodában) hagyom, hiszen úszás és napozás közben semmi szükségem rá. Ugyanezt a tudatosságot az iskolások is magukévá tehetnék: a fontos és izgalmas órákon az iPhone maradhatna a zsebben. "Az okoseszközök és okostelefonok iskolai jelenléte csökkenti a diákok közötti beszélgetéseket, interakciókat, személyes kapcsolatot, ami elengedhetetlen a megfelelő idegrendszeri fejlődésükhöz, ahogyan szociális készségeik és érzelmi intelligenciájuk hatékonyságában is negatív szerepet játszik." Kates, Wu, és Coryn, 2018-as kutatásának megállapításai lényeges érvekkel támogatják a korlátozni szándékozókat. Viszont ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a telefon alapfunkciója mégiscsak a kommunikáció, a személyes interakciók teremtése. Talán a tanterem végében ülő Ádám sosem vinné randizni az első padban unatkozó Évát, ha a világ legálmosítóbb kémiaóráján nem írna rá messengeren valami könnyed hülyeséget, s a lány nem fordulna hátra, megvillantva vadakat megszelídítő mosolyát... Emlékszem, mi még - a szép emlékű nyolcvanas években - kézzel írt leveleket utaztattunk végig az osztályon. Azért az nagyon nem ugyanaz... A felnőttek világában sem más a helyzet. Az unalmas értekezleteken ugyanúgy mindenki a telefonját nyomkodja. Aki jól figyel, ilyenkor még azt is kiszúrhatja, hogy a cégen belül kiknek van viszonya egymással... Szóval ne becsüljük alá az okostelefonok pozitív, kapcsolatépítő szerepét sem. És alig hiszem, hogy egy kamasz számára bármi is fontosabb lehet a szerelemnél.

 

Ennyit a szakmai és személyes preferenciákról, a lényeg valójában nem itt keresendő. Az iskolai telefonhasználat kérdése azért szuper téma, mert tökéletesen rávilágít, miként festene az ideális világ. Természetesen úgy, hogy nem volna centralizált, állami iskolarendszer. Ha az oktatás jellemzően a magánszektor kezében volna, s piaci alapon választhatnánk százféle tanítási módszer közül, úgy ez sem képezhetné központi rendelet tárgyát. Az egyes iskolák saját hatáskörükben eldöntenék - hasonlóan ahhoz, hogy milyen tankönyveket használnak, milyen idegen nyelveket oktatnak, s hogy alkalmaznak-e bármiféle dresszkódot -, hogy miként viszonyulnak a mobilhasználathoz. A szülők pedig (akár ez alapján) szabadon választhatnának, hogy hová íratják be srácaikat. Simán lehet, hogy győzne a tudományos korszellem; a teljes tiltás jobb tanulási eredményeket hozna, a megengedőbb iskolák diákjai leszakadnának, s előbb-utóbb minden valamirevaló suli a korlátozás útjára lépne. De az is lehet, hogy egy-két elitgimnázium olyan pazar oktatógárdát és tanulóállományt hozna össze, hogy a teljes szabadság sem okozna semmiféle gondot. Ismerjük a vonatkozó kutatási eredményeket: minél iskolázottabb a szülő, annál kevésbé igényli gyermeke bármiféle iskolai korlátozását. (Egy hazai, 2009-ben készített felmérés azt a nem meglepő eredményt hozta, hogy minél magasabb a szülők iskolai végzettsége, annál kevésbé igénylik gyermekük rendre és fegyelemre nevelését. A 8 általánossal, vagy annál kevesebbel rendelkezők 38, illetve 42,2%-ban; a felsőfokú végzettségűek mindössze 17,1%-ban ítélték lényegesnek a fegyelmezést. Érdekes módon megfordultak az arányok, amikor azt kérdezték, fontos-e, hogy a gyerek jól érezze magát a tanintézményben. A főiskolát, egyetemet végzett szülők 43,4 %-a ezt kifejezetten lényegesnek ítélte, szemben azokkal, akik még a 8 általánost sem fejezték be, utóbbiaknak csupán 11,1%-a (!!!) tartotta fontosnak gyerekük jó iskolai közérzetét.)

 

Nyilvánvaló, hogy telefon nélkül is van élet az iskolában. Nyilvánvaló az is, hogy a gyermekpszichológia szaktudását érdemes figyelembe venni. Mégis: csupán az oktatás szabadpiaci működése, e színtiszta utópia volna képes arra, hogy igazságot tegyen a kérdést illetően. Kár, hogy erre világszerte nem sok esélyt látni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr718479641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2024.09.02. 08:29:24

A telefon alap funkciója a kontroll. Kontrollálni akarja a figyelmedet elsősorban. Ez az általad preferált social media tulajdonosának sok milliárd dollárnyi bevételt jelent. És ha alapból nincs benned egy erős belső természet felvértezve ellenálló képességgel, akkor _nem_ tudsz neki ellenállni. És a függőségnek csak a mértéke a kérdés, és nem a megléte. Egy átlag gyereknek esélye sincs az AI ellen felvenni a harcot, így a figyelmét soha nem fogja tudni úgy összpontosítani, mint ahogy még mi a '70-es, meg '80-as, 90-es években oda tudtunk figyelni.

G. Nagy László 2024.09.02. 08:47:58

@Serény Vélemény:

"És a függőségnek csak a mértéke a kérdés, és nem a megléte. Egy átlag gyereknek esélye sincs az AI ellen felvenni a harcot, így a figyelmét soha nem fogja tudni úgy összpontosítani, mint ahogy még mi a '70-es, meg '80-as, 90-es években oda tudtunk figyelni."

Majdnem biztos vagyok benne, hogy igazad van.

A helyzet azonban az, hogy kétféle ember van: az egyik betömi a fülét Odüsszeusz hajóján, hogy ne is hallja a szirének énekét; a másik az árbóchoz kötözteti magát. Én az utóbbiakhoz tartozom, s minden kísértéssel találkozni szeretnék. Hiszek a belső tartásomban. De igazad van: túl vagyok a gyerekkoron.

Serény Vélemény 2024.09.02. 08:54:17

@G. Nagy László: De érted, a PDSZ érvelése mögött álló valódi lényeg: azt akarják, hogy a diákok a mobiltelefonjukhoz kapcsolódó social media függőség miatt - még arra a rövid időre, (jó, tudom hogy hosszú az idő) - amíg az iskolában vannak, se hagyják abba a social media tulajdonosai számára a profittermelést.

Ez tulajdonképpen nem agyrém?

G. Nagy László 2024.09.02. 09:01:49

@Serény Vélemény: A PDSZ-t gyakorlatilag a politika mozgatja. Mindenben a kormány ellen mennek, ez az elsődleges motivációjuk.

ulpius66 2024.09.02. 10:32:11

"Én azt szeretném, ha a gyerekemet nem, hogy a telefon, de a mesterséges intelligencia használatára tanítanák meg az iskolában. Tanulja meg eredményesen használni a Google-t és tanulja meg, hogyan szűrje ki a hamis információkat az interneten. Legyen ebben jobb, mint annyi felnőtt ma...." - írja Facebook-bejegyzésében Ágoston László."

Ugyan fingom sincs ki a faszom az az Ágoston László, de akkor indítsanak az iskolák olyan órákat, ahol mindezekre megtanítják a deákokat!!!!

A TÖBBI ÓRÁN MEG VEGYÉK EL TŐLÜK A TELEFONT!!!!!
(azért mert tesi órán tornadresszben rohangálnak a nebulók, a többi órán a tornadressz a tornazsákban van.....)

G. Nagy László 2024.09.02. 10:40:45

@ulpius66: tornadressz, nebuló... Beszarás :) Még soha nem írtam le ezeket a szavakat :) :)

G. Nagy László 2024.09.02. 10:42:19

@ulpius66:

"fingom sincs ki a faszom az az Ágoston László"

Operaénekes, ismert influenszer.

Serény Vélemény 2024.09.02. 10:42:31

@ulpius66: "tanulja meg, hogyan szűrje ki a hamis információkat az interneten"

Jep. A hülyeség ha fájna. Ahhoz, hogy a "hamis információkat" ki tudja szűrni, ahhoz olyan műveltségre kell(ene) szert tennie, ami csak olvasással (sok-sok könyv elolvasásával) szerezhető meg, meg olyan élettapasztalatokkal, amivel természetszerűleg egy diák nem rendelkezhet életkorának csekély volta miatt.

MEDVE1978 2024.09.02. 11:16:39

A probléma az, hogy az iskolákra ismét ráraktak egy nehezen menedzselhető plusz feladatot. Itt szerintem messze nem azzal van a baj, hogy a mobiltelefon nem használható órán vagy szünetben (ez a diákoknál jóval problémásabb, de mindegy).
Az iskola így azzal szembesült, hogy "oldjátok meg", holott egy ilyen kérdéskörben rengeteg olyan feladat van, ami nehezen teljesíthető / problémát rejt magában:

1. Ok, a gyerekek bejönnek reggel, leadják a telefonjukat egy dobozba. Máris kérdés, hogy hol legyen a doboz, ki férjen hozzá. Aztán elviszik délután, amikor kivehetik a dobozból. Idáig ez papíron gyönyörűen hangzik, de jönnek a problémák. Mi van, ha a gyerek:
- késik,
- hamarabb mehet el kikérő alapján délutáni edzésre,
- délután fakultázsra, helyi különórára, felvételi előkészítőre, sportra jár az iskolaépületben.
Ez azt feltételezi, hogy a doboznál mindig legyen valaki, aki aztán odafigyeljen, amikor beteszik vagy kiveszik a mobilt.
2. Az osztály végez. Az átlaglétszám talán mostanában az osztályoknál 25 fő körül van, de mindenképpen vannak olyan osztályok, ahol ez a 30-at közelíti. Ez délután torlódást vet fel. Mondjuk 20 olyan telefon, amiből 5-10 ugyanolyan márkájú, színű lesz. Esetleg okosórákkal tarkítva. Mi zárja ki, hogy Alfonz Richárd telefonját vegye el? Még akkor is, ha Richárd felcimkézi a telefonját. A tanár figyeljen arra, hogy Alfonznak ezeréves Samsung Galaxyja van Richárdnak pedig több százezres IPhone-ja? Persze, lehet demagógnak lenni, hogy ne vigyen IPhone-t.
3. Most 2024 van. Léteznek olyan kémprogramok, amelyek simán lemásolják a telefonod tartalmát, ha egy másik bekapcsolt telefon mellé rakják őket. Az informatika nem fog visszafele haladni valószínűleg. Pár év múlva ennek az lehet a vége, hogy valamelyik okosabb diák majd szépen az osztálytársai összes fényképének birtokába jut....
4. Az egész egy kicsit a Horváth Ágnes féle kórházi széfekre emlékeztet, annyiban, hogy itt is sok zárható szekrényt kellene az iskoláknak biztosítani.

Mindeközben a sulikban pedagógushiány van, ami egyre jobban érződik. Idén olyan levelet kaptam az egyik fiam sulijának igazgatójától, hogy: üdvözöljük X és Z tanárnéniket, akik újak és új szerepben köszönthetjük sorainkban Y tanárnőt, aki eddigi fizikaórák helyett biológiát és kémiát fog tanítani felsőben. Ki tudja, hogy Y tanárnő képzett-e erre. Ha jól emlékszem a statisztikák szerint már tavaly is 20% körül mozgott azoknak a tanároknak a száma, akik nem olyan tantárgyat tanítottak, mint amire ki lettek képezve.

Szóval ez egy gumicsont. Néha kell a tanításhoz a mobil, de ez azért nem általános. Vélhetően a tanárok vannak elég kreatívak, hogy ezt kiküszöböljék és hagyományos módszerekkel tanítsanak. Az idősebb (felsős és középiskolás) diákokat rosszul fogja érinteni, hiszen ők már abban szocializálódtak, hogy ez az egyik elsődleges kapcsolattartási felületük. Ezért nyilván elvonási tüneteik lesznek egy darabig, de utána szerintem felveszik majd a ritmust. Az egész tehát korántsem a mai magyar oktatásügy fő kérdése, hanem egy mellékes akármi.

GyMasa 2024.09.02. 12:44:24

Nos, eljött az apillanat, hogy nagyon nem értek egyet ezzel a cikkel.
- Szerintem semmi helye az iskolában a mobiltelefonnak. Az nem érv, hogy "jajj, ha meghal a nagymama, akkor nem tudják elérni a nebulót, hiszen:
* Ha meghal a nagymama, akkor már tökmindegy, hogy Pistike óra közben kapja meg a hírt, vagy eset mondják meg neki, otthon, ami szerintem egy sokkal kíméletesebb módja az ilyen hírek közlésének.
* Ha valami kritikus történik, akkor is jobb, ha a szülők az iskolát hívják fel, ahol majd kihívják Pistikét az óráról, közlni vele a hírt. (Bár, ilyen esetekben a legjobb, ha a szülők elmennek érte és hazaviszik.
* Ahogy @Serény Vélemény is írta, a telefon függőséget okoz, ami pl. az általános iskolások átlagos (még csak nem is a 30 másodperces Tik-Tok kal súlyosbított) önuralma esetén teljességgel irreális elvárás, hogy működjön...
* A mobiltelefonok már mostanra is bebizonyították, hogy nem igaz az a feltételezés, ami szerint az emberiség tökéletlen életének az információkhoz való korlátozott hozzáférés az oka. Már jelenleg is ott van gyaroktalilag az emberiség szinte összes tudásához egy Google keresésnyire a hozzáférés, és ennek ellenére szerintem az emberiség szellemi/értelmi képességei fokozatosan romlanak.
* Nekem anno meg kellett tanulnom kívülről a szorzótáblát 25-ig. Ma a gyerekek még a nyomorult számológépükkel sem képesek megmondani, hogy mennyi 13*13, vagy 7*8.
Sőt a négyjegyű függvénytáblázat is egy nagyon hasznos könyv!
- Én semmi olyan iskolai feladatot nem látok, amit ne lehetne mobiltelefon nélkül megoldani.
Ezért is teljesen felesleges oda a telefon
- Európa szerte több országban is pont ugyanilyen tiltás van érvényben.

Végül, a liberális iskolarendszer víziójával sem értek egyet.
- Már a szabad tankönyvválasztással sem. Az ugyanis alapjaiban rombolja a gyerekek esélyegyenlőségét. Az összes érettségi és felvételi tárgyból szóról-szóra ugyanannak kellene lennie a tananyagnak, hogy tényleg csak a gyerekek szorgalma/képességei legyenek azok, amik befolyásolják az iskolai előmentelüket.
- Énekből, technikából, vagy rajzból meg legyen szabad tankönyvválasztás, ha már ennyire erőltetik, de ott sem látom túl sok értelmét.
- Aki többlettudásra vágyik, annak javaslom a különtanárt vagy a szakköröket.

A posztban felvázolt "Magán iskolarendszer" amolyan lesséfer módon megvalósítva, azaz a lovak közé dobva a gyeplőt, csak egy feudális rendszer kialakulását érné el.
- Lennének az átlagember számára megfizethetetlen szuperelit iskolák, akik lefölöznák a legjobb tanárokat
- Lennének a kifejezetten a lustáknak szánt, "waldorf jellegű" iskolák, ahol mindenki megkapja kb. a semmire a végzettséget, természetesen itt is jó drágán.
- Lennének az átlagos iskolák, ahonnan csak a legelszántabbak/leggazdagabb szülőkkel rendelkező diákoknak lenne valamiféle esélye a felsőoktatásba bejutni, a többieknek maradna a jobbágy életmód
- És lenne egy óriási, teljesen analfabéta réteg, akikaz alap oktatáshoz sem férnek hozzá, mert vagy annyira csórók, vagy annyira lumpenek.

Szerintem ez egy totálisan disztópikus lehetőség, amit minden áron el kellene kerülni!

G. Nagy László 2024.09.02. 15:03:06

@GyMasa:

"Nos, eljött az a pillanat, hogy nagyon nem értek egyet ezzel a cikkel."

:) Ezzel semmi baj nincsen. Én liberális vagyok, minden kérdéskör kapcsán így gondolkodom. Jómagam még a droghasználatot sem tiltanám, pedig annak romboló hatásáról - még az enyhébb szerek esetén is - abszolút meg vagyok győződve. Egy ilyen megosztó - és a legkevésbé sem egyértelmű - kérdés kapcsán biztosan nem fogok érvelni egyik oldal mellett sem.

Mindkét gyerekem középiskolás. Mindegyiknél ma volt az évnyitó és mindenütt napirendre is került a téma. A fiamnál az osztályfőnök minden tanulótól javaslatot kért: ők hogyan oldanák meg?

Bevallom, én sokkal egyszerűbben járnék el, ha tiltani akarnék. Aki órán előveszi, annak bünti. Ennyi. Minek túlszervezni a dolgot?

G. Nagy László 2024.09.02. 15:06:11

@GyMasa:

"És lenne egy óriási, teljesen analfabéta réteg, akikaz alap oktatáshoz sem férnek hozzá, mert vagy annyira csórók, vagy annyira lumpenek."

Sokszor leírtam már: egy kötelező négyosztályos állami oktatást meghagynék a 6-10 éves korosztály számára. Ezt annak idején ELEMI iskolának hívták. Írás, olvasás, számolás - üzembiztosan, semmi egyéb.

Plotzinger Richard 2024.09.02. 16:24:42

@GyMasa:

Nos, eljött az apillanat, hogy nagyon nem értek egyet ezzel a cikkel.
PL: mert eddig egyetértetél ezzel a cikkel, de aztán bekövetkezett az egyet nem értés? :)

* Ha valami kritikus történik, akkor is jobb, ha a szülők az iskolát hívják fel, ahol majd kihívják Pistikét az óráról, közlni vele a hírt. (Bár, ilyen esetekben a legjobb, ha a szülők elmennek érte és hazaviszik.
PL: pl vidéken vagyok melóban, lerobban az autó és nem érek oda a megbeszélt délutáni időpontban a suliba.
Általad vázolt megoldással el kell érnem az iskolát és aztán bíznom benne, hogy tényleg átadják az üzenetet és úgy adják át ahogy mondtam.
Ha szünetben használhatja a telefonját, akkor pedig biztos lehetek benne, hogy megkapja. Azt kapja meg amit én mondani akarok. Visszakérdezhet. Reagálhatunk oda-vissza kölcsönösen. Rendszeresen tudjuk mindezt tenni, pl minden szünetben.
Szerintem nem kérdés, hogy melyik a jobb megoldás.

* Ahogy @Serény Vélemény is írta, a telefon függőséget okoz, ami pl. az általános iskolások átlagos (még csak nem is a 30 másodperces Tik-Tok kal súlyosbított) önuralma esetén teljességgel irreális elvárás, hogy működjön...
PL: nem 30 sec a tiktok. A tiltás helyett a kontrollált találkozás a jelenséggel a megoldás. A gyerekkel együtt ebben élve kell megtanítani a használatot. Vannak szülői appok a korlátozásra, kontrollra.

* A mobiltelefonok már mostanra is bebizonyították, hogy nem igaz az a feltételezés, ami szerint az emberiség tökéletlen életének az információkhoz való korlátozott hozzáférés az oka. Már jelenleg is ott van gyaroktalilag az emberiség szinte összes tudásához egy Google keresésnyire a hozzáférés, és ennek ellenére szerintem az emberiség szellemi/értelmi képességei fokozatosan romlanak.
PL: ez mitől releváns ebben a kérdésben?

* Nekem anno meg kellett tanulnom kívülről a szorzótáblát 25-ig. Ma a gyerekek még a nyomorult számológépükkel sem képesek megmondani, hogy mennyi 13*13, vagy 7*8.
PL: nyomorult buta általánosítás amit mondasz. Eddig sikerült jutnod az általad annyira favorizált mobil és számítógép nélküli eddigi életedben?

Sőt a négyjegyű függvénytáblázat is egy nagyon hasznos könyv!
PL: megint irreleváns. A négyjegyű hasznossága semmiféle korrelációban nincs a mobilok engedésével vagy tiltásával.

- Én semmi olyan iskolai feladatot nem látok, amit ne lehetne mobiltelefon nélkül megoldani.
Ezért is teljesen felesleges oda a telefon
PL: te régen gépromboló lettél volna, az emberiség fejlődésének kerékkötője. Nyilván meg lehet mindent oldani. De van olyan, amit jobban meg lehet informatikai eszközzel oldani.

- Európa szerte több országban is pont ugyanilyen tiltás van érvényben.
PL: Európaszerte több országban beengedik a migrációt az országba vagy a drag queeneket oktatási intézményekbe. Érvelésed alapján ezekkel is egyetértesz.

Végül, a liberális iskolarendszer víziójával sem értek egyet.
- Már a szabad tankönyvválasztással sem. Az ugyanis alapjaiban rombolja a gyerekek esélyegyenlőségét. Az összes érettségi és felvételi tárgyból szóról-szóra ugyanannak kellene lennie a tananyagnak, hogy tényleg csak a gyerekek szorgalma/képességei legyenek azok, amik befolyásolják az iskolai előmentelüket.
PL: szerinted az OH annyiféle érettségi és felvételi feladatsort készít ahányféle tankönyvből tanulhat a gyerek? :) Vagy mi az értelme annak, amit írsz?

A posztban felvázolt "Magán iskolarendszer" amolyan lesséfer módon megvalósítva, azaz a lovak közé dobva a gyeplőt, csak egy feudális rendszer kialakulását érné el.
PL: laissez faire, de valószínűleg nem volt benne az állami tankönyvedben, különórára meg nem jártál.

ulpius66 2024.09.02. 17:53:42

"Halálra gázolta a vonat egy 16 éves fiatalt Gyálon: telefonját nyomkodta és zenét hallgatott, ezért nem vette észre a közeledő monstrumot"

EZÉRT IS AZ ORBÁN A HIBÁS!!!!!!!!!

HA ENGEDTE VOLNA, HOGY AZ ISKOLÁBAN MATEK ÓRÁN NYOMKODJA EZ A SZERENCSÉTLEN A TELEFONT, AKKOR NEM HALT VOLNA MEG!!!!
(....akkor egész napra kinyomkodta volna magát....OOOrbán a hibás!!!!)

ulpius66 2024.09.02. 17:59:44

Egyebekben meg, az lenne a megoldás, hogy minden oskolát egy az egyben le kéne "árnyékolni" aztán akkor aztán a deákok kedvükre nyomkodhatnák a telefont, ha nem lenne internett...
(akkor meximum letöltött filmet tudnának nézni matekórán.... avagy felvételt készíteni a tanárokról.....)

... és javaslom minden osztályterem bekamerázását is!!!!!!

A mai világban ez fillérekből megoldható... minden tanterembe 3-4 kamerát felszerelni, ami müxik ha van benn valaki...aztán közzé lehetne tenni a felvételeket, mint a "budapesti.autósok.hu"
persze a profilokat szigorúan kitakarva, hiszen vannak emberi jogok is....

ulpius66 2024.09.02. 18:06:20

Én mán jó pár tucatszor javasoltam eztet az osztályterem bekamerázását!!!
(utána lehet keresni.... eddig 15.500 kommentem volt....)

ÉVEKKEL EZELŐTT AKKOR VOLT AZ EGYIK FŐ JAVASLATOM, AMIKOR A TANERŐK HISZTIKÉZTEK A LETERHELTSÉGÜK MIATT...... MÁN AKKOR JAVASOLTAM, HOGY MINDEN OSZTÁLYTEREMBE KAMERÁT, ÉS MEG LEHET NÉZNI, MIT MŰVELNEK A TANERŐK "TANÍTÁS" CÍMSZÓ ALATT....

MOST MEG KI LEHET TERJESZTENI, ÉS MEGNÉZNI MELYIK DEÁK VESZI ELŐ ÓRÁN A SUTTYOMBAN BEVITT MOBILT....

ulpius66 2024.09.02. 18:08:38

"ulpius66"
0 bejegyzést írt és 15466 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2013.11.19. óta tag.

ulpius66 2024.09.02. 18:16:00

"Az olasz gyerekek mobiljainak is annyi az iskolában"

"Tilos a mobiltelefon használata az általános iskolákban az idei tanévtől kezdve, amit az olaszok nyolcvanhárom százaléka támogat egy hétfőn közzétett felmérés szerint."

Azok a fasiszta olaszok!!!!!!
(mondjuk az olaszoktól a fasizmus sohasem állt túl messze.....)

EBBŐL IS LÁCCIK, HOGY AZ OLASZOK NAGY ÍVBEN SZARNAK A DEÁKJAIK DIGITÁLIS NEVELÉSÉRE!!!!!!!!

ulpius66 2024.09.02. 18:21:41

Személyes példa.....

Van egy közeli rokonom, akinek 10 éves a lánya, és "természetesen" egész nap a mobilján lóg....

Az apja nem győzi eltiltani a mobiltól, minden második mondata: "tedd már le azt a kibaszott mobilt"
(ő persze finomabban fogalmaz....)

UGYANEZ AZ APA VAN LEGJOBBAN KIAKADVA AMIATT, HOGY A GYEREKEKTŐL ELVESZIK A MOBILT AZ ISKOLÁBAN, HOGY NE EGÉSZ NAP A MOBILRA GERJEDJEN SZERENCSÉTLEN GYEREK....

NA, KB. ENNYIT A SZÜLŐK FELHÁBORODÁSÁRÓL A MOBIL ELVÉTELE MIATT...
(bármi van, úgyis a kormány ellen vannak, amit a kormány tesz az szar.....)

ulpius66 2024.09.02. 18:38:21

Tök szupi képek vannak a ma esti tanerők hisztikézős tüncikéjéről a Belügy előtt!!!

Mindenkit megnyugtatok ott van a tüncikén a Magyar gyerek is....

... mindenkivel szelfikézik!

www.szeretlekmagyarorszag.hu/hirek/igy-kezdodott-a-kirugott-iskolaigazgato-mellett-kiallo-tuntetes-a-belugyminiszterium-elott-fotok/

ulpius66 2024.09.02. 18:44:34

„A Madách előre megy, nem hátra” – a gimnázium igazgatójának leváltása ellen tüntetnek
(Telex)

„A mi telefonjainkat nem fogják elvenni. A Madách tényleg előremegy, nem hátra” – mondta az egyik diák.

...hát akkor mehetsz más országba tanulni!!!!! ... lehetőleg olyanba menjél, ahol megengedik, hogy az órára bevidd a mobilodat!!!!

SAJNA MAGYARORSZÁG EGY OLYAN HELY, AHOL BE KELL TARTANI A JOGSZABÁLYOKAT!!!!!!

LEGKÖZELEBB AZÉRT SZERVEZZETEK TÜNCIKÉT, HOGY MAGYARORSZÁGON NE KELLJEN BETARTANI A JOGSZABÁLYOKAT!!!!!

PL. MINDENKI ANNYIVAL MEHET KÖZÚTON AMENNYIVEL AKAR, HISZEN AZ IS CSAK EGY FASISZTA KORLÁTOZÁS!!!!!!

ulpius66 2024.09.02. 18:46:57

Egyebekben meg innen üzenem ennek a nagypofájú deáknak, a volt SZDSZ-elnök és miniszter Kóka János örökérvényű szavait:

"A mocsár lecsapolásáról nem a békákat szokták megkérdezni!"

ulpius66 2024.09.02. 19:05:57

Hollandiában pl. még a kormányülésről is kitiltják a mobilokat!!!!

ulpius66 2024.09.02. 19:17:38

Nagyon-nagyon édes ballibsi firkász handabandázása:

CÍM: "Katasztrofális adatokat közölt a KSH a magyar gazdaságról"

TARTALOM:
"2024. január–júniusban az egy évvel korábbihoz képest a kivitel volumene 2,2, a behozatalé 6,4 százalékkal csökkent.

A termék-külkereskedelmi mérleg 3,7 milliárd euróval javult, a többlet 7,8 milliárd eurót tett ki.

A külkereskedelmi termékforgalom forintban mért árszínvonala a kivitelben 1,1, a behozatalban 2,6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz mérten. A cserearány 1,5 százalékkal javult."

EZEKNEK A VADBAROM BALLIBSI FIRKÁSZOKNAK MI LENNE MAGYARORSZÁG SZÁMÁRA A "NEM KATASZTRÓFÁLIS ADAT"???????????

www.economx.hu/gazdasag/ksh-kulkereskedelmi-termekforgalom-makrogazdasag-export-import.795546.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

ANNYIRA, DE ANNYIRA KATASZTRÓFÁLIS ÁLLAPOTBAN VAN A MAGYAR GAZDASÁG, HOGY A FÉLÉVES KÜLKER TÖBBLET KÖZEL 8 MILLIÁRD EURÓ!!!!!!

ÚGY, HOGY AZ A KIBASZOTT EU-VEZETÉS NEM UTALJA MAGYARORSZÁGNAK, A MAGYAROKNAK A NEKIK JÁRÓ PÉNZEKET!!!!!!!!

ulpius66 2024.09.02. 20:09:58

"Teljes a mobiltilalom a holland általános iskolákban"
Infostart
2024. szeptember 2. 18:59

"A hollandiai általános iskolákban tanévkezdéstől kitiltják a mobiltelefonokat, a táblagépeket és az okosórákat az osztályteremből - írta a Dutchnews hírportál."

EURÓPA LEGNAGYOBB FASISZTA ÁLLAMA HOLLANDIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MERT MEKKORA FASISZMUS MÁN, HOGY NEM LEHET BEVINNI AZ ISKOLÁBA MOBILOKAT, TÁBLAGÉPEKET, OKOSÓRÁKAT!!!!!

infostart.hu/kulfold/2024/09/02/teljes-a-mobiltilalom-a-holland-altalanos-iskolakban#

HA EZ AZ EGÉSZ EGY FÉKNYÚZ, AKKOR IS JÓL HANGZIK.....

ulpius66 2024.09.02. 20:15:20

Bármibe le merem fogadni, hogyha az Orbán kormány NEM tiltotta volna ki Magyarországon az oskolákból a mobilokat, akkor mostanság a ballibsik azért tüntikéznének, "HOGY MEKKORA FASISZTA MÁN AZ ORBÁN, NEM TILTJA KI A MOBILOKAT AZ OSKOLÁKBÓL AZTAT AKARJA, HOGY A DEÁKOK AZ ÓRÁKON NE TANULJANAK, HANEM A KÜTYÜKET NYOMKODJÁK! LE ORBÁNNAL.....AMI ITTEN VAN, AZ NETTÓ FASIZMUS!!!!!!!

A "fejlett nyugati államok" AZ ANGOLOK, FRANCIÁK, OLASZOK, HOLLANDOK, SŐT A GÖRÖGÖK IS BEZZEG KITILTOTTÁK AZ OSKOLÁBÓL A MOBILT....DE AZ A FASISZTA ORBÁN NEM HAJLANDÓ KITILTANI!!!!!!

GyMasa 2024.09.02. 21:15:29

@Plotzinger Richard:
Majdnem elkpatál, te kis kamunickes troll.
Ez a nick is megy a troll-szűrőbe!

ulpius66 2024.09.02. 21:33:59

De jó!

Most hogy megvolt a szokásos hisztikézős ballibsi tüncike.... hagyni kéne a tanárokat és a deákokat is, hogy inkább a tanulással foglalkozzanak és ne politizáljanak!!!!!!

HASONLÓ JÓTANÁCSOM VAN A BALLIBSI HISZTÉRIÁKBÓL ÁLLÓ PDSZ-NEK IS!!!!!

ITT LENNE AZ IDEJE, HOGY A "NAGYPOLITIKA" HELYETT A TANÍTÁS, A TANULÁS LEGYEN A KÖZPONTBAN!!!!

KÖSZÖNÖM, HOGY MEGHALLGATTÁTOK JÓTANÁCSOM!

ulpius66 2024.09.02. 21:40:11

"A bizonytalan helyzetet több iskola úgy próbálta megoldani, hogy még a rendeletnél is szigorúbb szabályokat vezetett be. Egy budapesti két tannyelvű általános iskolában a vezetőség azt írta a szülőknek:

"az iskolába tilos behozni a telekommunikációs eszközöket!"
(AZT AZÉRT REMÉLEM, EZÉRT AZ IGAZGATÓT NEM RÚGJÁK KI.....)

ulpius66 2024.09.02. 21:59:30

"Belgiumban is betiltanák a telefonhasználatot az iskolákban"

"Vannak intézmények, amelyek saját jogon már szigorítottak is a házirenden.

A belgiumi Francia Közösség kormányzata a nyáron jelentette be, hogy az általános iskolákban és a középiskolák első három évfolyamában betiltják az okostelefonokat Vallónia régióban és Brüsszelben is. Több iskola azonban nem várja meg a törvényi tiltást, hamarabb bevezetnék a szigorítást, és van olyan intézmény, a diákoknak már most le kell adniuk a telefonokat a tanítási nap kezdetén – írja a Politico."

EURÓPA LEGNAGYOBB FASISZTÁI A BELGÁK!!!!!!!!!

MILYEN FASIZMUS MÁN, HOGY ELVESZIK A DEÁKOKTÓL A MOBILT A TANÍTÁSI NAP KEZDETÉN!!!

AMI BELGIUMBAN VAN, AZ NETTÓ FASIZMUS!!!!!!

Plotzinger Richard 2024.09.02. 22:13:46

@GyMasa: ha nincs értelmes válaszod és érved, persze ide is menekülhetsz. Nemtelen, de hozzád pont illik.

ulpius66 2024.09.02. 22:25:42

@Plotzinger Richard:

Te hülyegyerek!

Téged szűrőre tett!!!!!

Ha aztat akarod, hogy elolvassa az üzenetedet, akkor másik nick-néven válaszolj!

Plotzinger Richard 2024.09.03. 09:34:40

@ulpius66: szerintem te egy beteg fasz vagy, de köszönöm a tanácsot

GyMasa 2024.09.03. 10:45:45

@ulpius66:
Felesleges.
Azt is szűrni fogom.
Semmi értelme nincs elolvasni sem, amiket ezek írnak.

ulpius66 2024.09.03. 12:06:32

"Tüntetők vonultak a kormányhivatalhoz, petíciót vittek a főispánnak"

A helyszínen derült ki, hogy azóta a hivatal elköltözött.

index.hu/belfold/2024/09/03/oktatas-tuntetes-demonstracio-peticio-fovarosi-kormanyhivatal-ivanyi-gabor-iskola/

baalint1 2024.09.03. 16:26:18

Én azt gondolom, hogy a tiltás kontraproduktív. A telefon egy eszköz, amit lehet jól használni, ebben kellene segíteni a gyerekeknek.

Az intézkedésnek pedig semmi szakmai alapja nincs, hanem tipikus példa a populizmusra, delmérték hogy a középkorú és idősebb rétegben népszerű nézet, hogy a telefon elrontja a gyerekeket, állandóan azt nyomkodják, nincsenek valós emberi kapcsolatai, ezért egyetértenek a tiltással.

Egyébként én épp fordítva látom az emberi kapcsolatokra gyakorolt hatását, családban, ismerősők között azt látom, hogy a Z generációban aktívabb társasági életet élnek, mint mikor mi voltunk annyi idősek. Meg nyitottabbak a világra, kevésbé érzik gátnak a földrajzi távolságokat. Negatívum persze hogy bár lehet telefonon hosszadalmas dolgokat is olvasni, azért a többség a rövis tartalmak, pl. mémek, rövid videók felé fordult, és nehezebben figyel hosszabb dolgokra. Ez valós probléma, amivel kezdeni kellene valamit.

Jogos a felvetésed a magániskolákkal kapcsolatban, itt megint egy újabb terület, ahol a kormány 180 fokban az ellenkezőjét csinálja, mint amit te elvekben jónak tartasz (aztán ha konkrét ügy van, akkor kiállsz a kormány mellett...). Mert még az állami iskolákban is nagyobb hatásköre volt a tanároknak, igazgatóknak az erőltetett központosítás előtt.

baalint1 2024.09.03. 16:29:57

@G. Nagy László:
Ezzel viszont nem értek egyet. Ma már nem az első néhány osztalyban tanultak jelentik az alapokat, az emberiség tudása és képessegei széleskörűbbekké váltak, általában sokmindent kiszerveznék az állam alól, de a közoktatást nem tenném fizetőssé, mert ahhoz vezet, hogy a társadalom egy részét véglegesen leszakítja, mivel nem jutnak el azon alapokig, amik szükségesek bármely hasznos munkavégzéshez és tájékozódáshoz az élet dolgaiban.

Attól még persze lehetne magán, vannak módszerek amikkel ingyenes marad a családok számára, de nem az állam a fenntartó. Pl. a voucherea módszer, hogy kap minden szülő a gyerek után egy utalványt, az iskola meg az alapján kap finanszírozást. Elit iskolák meg kérhetnének ezen felül is tandíjat.

baalint1 2024.09.03. 16:31:08

@ulpius66:
Jó tudni, hogy az iskola nem a gyerekekért van.

baalint1 2024.09.03. 16:48:03

Amúgy Z generációs, de már külföldön dolgozó sógórnőm azt mondta, hogy majd kamu, régi t

baalint1 2024.09.03. 16:52:14

Véletlenül megnyomtam a gombot, telefonról írok :-)

Szóval Z generációs sógornőm, aki már nem középiskolás, hanem külföldi egyetemen tanul, azt mondta, majd egyre többen fognak kamu, régebbi telefonokat leadni az aktuálisan használt helyett.

Ő amikor érettségizett, otthon felejtette a telefonját, de elvárták volna, hogy adjon le egyet, így külön jegyzőkönyvbe kellett venni, hogy nincs nála, így nem tud mit leadni.

Szerintem ha Örkény élne, kiváló táptalaj lenne neki a mai neobolsevik rendszer abszurdumai.

Motorogre 2024.09.03. 22:41:21

@ulpius66: IGEN, én is ugyanezt javaslom évek óta: minden osztályteremben kamera, és a diri vagy a helyettes szobájában osztott képernyőn folyamatosan látható hogy mi folyik az órákon. Ez a tanárok elleni erőszakot is, de a gyenge tanári teljesítményt is kiszűrné!
Emberi jogok: amikor iskola-orvosokhoz kergettek, sorozásnál az ánuszomba nyúltak stb - senki nem kérdezte hogy GDPR-kompatibilis-e a dolog. Vannak korlátai a jogoknak, a közösség érdekében - ezt tudomásul kell venni.

Motorogre 2024.09.03. 22:46:24

@ulpius66: Igen, sok a hiszti a téma körül. Ami jó, arról a bulvár meg nem tudósít. Pl. a Székesfehérvári Tóparti Gimi és szakközép már tegnap úgy nyitotta az évet, hogy minden diáknak van egy kis zárható polca a folyosón, és megkapta a kulcsot. Oda bezárja, hazamenet meg kiveszik, seperc alatt, eléri a vonatot, buszt, nincs bürökrácia, nem kell személyzet.

A megszünt postákról a postafiók szekrényeket javaslom átadni a suliknak.

By-the-way: minden hozzászólóval egyetértek aki azt írja: a mobil függőséget okoz, az agymosás eszköze : mert nincs lektorálás, nincs szűrés (lehetne a tanulás értékes része, ahogy baalint1 felveti - de nem ilyen tartalmakkal). Uff.

G. Nagy László 2024.09.03. 23:16:44

@baalint1:

"Mert még az állami iskolákban is nagyobb hatásköre volt a tanároknak, igazgatóknak az erőltetett központosítás előtt."

Ez így van. És továbbra is azt gondolom, hogy a Fidesz-kormány legbénább területe az oktatás, nagyon nem értek egyet a túlzott centralizációval. Az igazgatóknak a minimális mozgásteret sem hagyták meg - én így biztosan nem vállalnék iskolavezetést.

"Szerintem ha Örkény élne, kiváló táptalaj lenne neki a mai neobolsevik rendszer abszurdumai."

Ami a mobiltiltást illeti, ez európai trend, e téren akkor neobolsevik Franciaország, Olaszország és Hollandia is. Plusz a fél USA.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.09.03. 23:28:49

@GyMasa: jujj, mer a csúnya ballipsik megírják az igazat!

nemecsekerno_007 2024.09.04. 07:00:50

Az elején még jópofa dolog volt ez az okostelefon meg a social media.
Mostanra gyakorlatilag Matrix lett, egy agymosó-gép.
Szigorúbb fellépés lenne szükséges, mint, hogy kitiltjuk az iskolákból. Egynek mondjuk jó.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2024.09.04. 08:54:57

Én egyetértek a mobiltelefonok kitiltásával. Engem már az is idegesít, hogy a metrón minden második ember bele van bújva a mobiljába. A közösségi média pedig minden baromság terjesztését elősegíti.

G. Nagy László 2024.09.04. 09:24:25

@nemecsekerno_007:

"Szigorúbb fellépés lenne szükséges, mint, hogy kitiltjuk az iskolákból."

Mire gondolsz?

G. Nagy László 2024.09.04. 09:27:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Engem már az is idegesít, hogy a metrón minden második ember bele van bújva a mobiljába."

Világos, valóban kissé groteszk. De tegyük fel, hogy mindenki a metrón magvas irodalmat - Dosztojevszkijt, Steinbecket, Hemingwayt - olvasna hagyományos könyvet tartva a kezében. Az nem idegesítene?

baalint1 2024.09.04. 09:54:18

@G. Nagy László:
A kormány minden téren a centralizációt erőlteti, szóval ebben nem számít kiugrónak az oktatási rendszer.

baalint1 2024.09.04. 09:55:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Mostanában ritkán tömegközlekedek, de mielőtt mobiltelefonom volt, könyvekbe voltam belebújva ilyenkor. Van hogy ma is, csak telefonnal.

baalint1 2024.09.04. 09:57:22

@G. Nagy László:
Ez ellen az szokott lenni az érv, ami részben jogos részben nem, hogy a klasszikus irodalom vagy úgy egyáltalán a legtöbb regény nagyobb léptékű, tartós figyelmet igényel, míg a telefonon a rövid tartalmak népszerűek, amik nem igényelnek tartós figyelmet, így elszoknak az emberek attól.

Viszont elfelejtik az emberek, hogy a korábbi generációkban is a többség pont emiatt nem volt képes regényeket olvasni, mert nem bírt annyi ideig figyelni rá.

G. Nagy László 2024.09.04. 10:10:06

@baalint1: Itt most elsősorban @Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: és a hozzá hasonlók viszonyulása érdekelt. Felszállsz egy metróra (én többnyire kocsival, vagy bringával közlekedem, de a belvárosba csakis metróval megyek), és azt látod, hogy mindenki a telefonját bújja. Mitől idegesítő ez? Ha szemezni akarsz egy-egy jobb nővel, azt megteheted, hiszen időről időre felpillantanak azért. A többiek hol érdekelnek???

Az már más kérdés, amikor a saját társaságodban történik ugyanez. Tíz éven át szerveztem egy baráti pókert: minden szerdán este nyolctól éjfélig játszottunk. Ott kapott a fejére, aki huzamosabb ideig telefonozott, hiszen nem ezért jöttünk össze. Vagy a gyerekeim a nyaralásokon...

ulpius66 2024.09.04. 10:15:56

Ez a Magyar gyerek meg még a Parlamentből is ki akarja tiltatni a mobilokat....

... ha mán kitiltás.....

Nekem rögeszmém, aminek jópárszor mán hangot is adtam, hogy a motorokat kéne kitiltani a városokból este 10 és reggel 7 óra között....

Olyan erős hangjuk van, néhány vadbarom meg még direkt bőgeti is a motorját....

ebben az időszakban csak elektromos motorok hajthatnak be a városokba!!!!!!
(hagyják nyugodtan pihenni a jónépet..... Svájcban pl. még az autó ajtaját, motorháztetőt, stb. sem csukhatod be hangosan ebben az időpontban...)

MEDVE1978 2024.09.04. 10:25:43

@baalint1:

"Az intézkedésnek pedig semmi szakmai alapja nincs, hanem tipikus példa a populizmusra, delmérték hogy a középkorú és idősebb rétegben népszerű nézet, hogy a telefon elrontja a gyerekeket, állandóan azt nyomkodják, nincsenek valós emberi kapcsolatai, ezért egyetértenek a tiltással."

Szerintem van szakmai alapja. (Ettől független, hogy populista okból hozták-e az intézkedést, arra könnyen lehet, hogy a válasz igen). A telefonozás nyilvánvaló függőséget okoz. A felnőtteknél és a gyerekeknél is. A felnőtteknél van egy FMO (Fear of Missing Out) nevű jelenség, ami azt jelenti, hogy hír- és ingerfüggők vagyunk, ezért pörgetjük a híroldalakat / facebookot / instagrammot / tiktokot stb. Embere válogatja ki micsodát. A telefont nagyon nehéz letenni, hiszen egy praktikus eszköz, amit pl: utazás közben is tudsz használni (jobb esetben mondjuk tömegközlekedésnél vagy gépkocsi utasaként, nem vezetőként).

Ezért a gyerekek már a telefonnal nőnek fel és a szabadidőben az ingerkeresési igényük kielégítésére használják. A probléma az, hogy a tananyag jelentős része unalmas, illetve a tanárok jelentős része nem olyan jó képességű, hogy ezt a tananyagot vonzóvá tegye. Ettől függetlenül meg kell tanulni, az iskola ezért van. Így egyértelműen megérthető, hogy tanórán a telefonokat miért nem akarják látni. Az is, hogy miért nem lehet egyszerűen azt mondani, hogy "majd a tanár elveszi". Egyrészt a tanár nem veszi mindig észre, ha Béluska a pad alatt telefonozik. Másrészt a gyerek ezt akár meg is tagadhatja, vita, fegyelmezési ügy lehet belőle. Ezért is lenne nehéz azt a megoldást alkalmazni, hogy a szünetekben maradjon a gyereknél a telefon (minden órán szinte lehetetlen lenne visszaszedni).

Összességében ez egy jó döntés és intézkedés szerintem, a hiba azzal van, hogy az iskolákat egyáltalán nem készítették fel erre. Zárható szekrényeket, általános útmutatókat kellett volna kiadni (pl: a gyerek mindig rá kell írja a nevét, ha a gyerek telefont hoz, akkor a házirend szerint nem terheli az iskolát felelősség, hogy ha egy másik gyerek azt ellopja, ki jogosult a szekrényt kinyitni stb.).

"Egyébként én épp fordítva látom az emberi kapcsolatokra gyakorolt hatását, családban, ismerősők között azt látom, hogy a Z generációban aktívabb társasági életet élnek, mint mikor mi voltunk annyi idősek."

Akkor a tapasztalatod ellentmond a kutatásoknak, amiket a témában lehet olvasni. Az okostelefonok, de általában az okos eszközök megjelenése oda vezetett, hogy a személyek közötti kapcsolatok egy része az online térbe tevődött át. Ez azt jelenti, hogy míg korábban felhívtad a csajt és elhívtad randizni, most a csaj lecsekkol az instán vagy a facen, aztán, ha szimpatikusak a képeid, akkor visszaír neked a cseten, hogy menjetek. Az egész jóval személytelenebbül megy és be van iktatva egy extra médium. Az egésznek van egy olyan vetülete is, hogy a kommunikáció személytelenedik, ami rossz. Ennek a lényege, hogy ha valakihez személyesen mész oda és kérdezed meg, hogy eljön-e veled moziba, annak egy jóval összetettebb információtartalma van. Az érintett megítél a megjelenésed, hangod, illatod, viselkedésed, szóhasználatod stb. alapján, egy összetett képet alkot rólad. Ha telefonon hívod, akkor ennek már csak a töredéke van nyilván meg, viszont, ha csak irogatsz egy cseten, akkor már semmi. Mennyire ügyesen tudsz írni + milyen képeket raktál ki.
Az aktívabb társasági élet tehát igazából egy trükk, lehet, hogy a tinédzser 30 emberrel csetelget, de ezeket csak felszínesen ismeri, kevesebb offline élménye van velük.

Emellett az emberek nagyon nagy részben nem kapcsolattartásra használják a telefont. Hanem pörgetik a social médiát, aminek extrém sok negatív hatása van: az önértékeléstől kezdve a világképig. Az általad is írt negatívum általános és sokszor járványszerű: a social média a gyerekek figyelem "ablakát" (amíg meg tudod ragadni a figyelmét egy számára érdekes témával) drasztikusan zsugorítja, koncentrációs zavarokat, figyelemzavart okoz.
Nem véletlen, hogy folyamatosan nő az ADHD-s gyerekek száma.

ulpius66 2024.09.04. 10:29:15

A másik amitől idegbajt tudok kapni, az a Karsai Dániel!!!!!!!!

Ki nem szarja le a nyomorát.... ezt dobta neki a gép.... ha mással ez lenne akkor róla szólna minden híradás!

Ott dögöljön meg ahol van, ha annyira meg akar dögleni, de a jónépet hagyják mán békén a nyomorával!!!!
(egyebekben nyilván többszáz hasonló emberke él köztünk... a többiről mért nem szól a ballibsi média...)

ulpius66 2024.09.04. 10:35:27

Nagyon édes!

Az a büdös zsidó, buzi David Presszmanusz szerint Magyarországon nincsen demokrácia, mert a buzik nem tarthatnak konferenciát a Parlamentben!!!!!!!!

MEDVE1978 2024.09.04. 10:40:17

@G. Nagy László: Ez egy vajúdtak a hegyek és egeret szültek szituáció (A FIDESZ és az oktatás).

Anno 2012 táján kaptam olyan állásajánlatot, hogy menjek el dolgozni a KLIK-be. Egy jó barátomtól, aki később ott is dolgozott vagy 5 évet a KLIK központban. (Rossz érzésem volt, illetve más ajánlataim is, ezért nem vállaltam el.)

A srác viszont vezető volt a KLIK-ben és elmondta, hogy nagyjából miről szólna az elképzelés. Tipikus centralizációs elképzelés volt, arról álmodoztak, hogy a közös beszerzések, standardok, módszertanok majd jobbá teszik a rendszert. Az igazi cél a leszakadó iskolák felemelése volt. Ez persze nem valósult meg, aminek valószínűleg több ezer oldalnyi oka van. A túlzott központosítás gyakorlatilag egy döntésképtelen, bedugult rendszert hozott létre, ahol nagyon lassan működött az információáramlás. (Ezért választották később szét 60 tankerületre a KLIK-et). Az egész abszolút rossz megoldások sorozata lett, hiszen az önkormányzatok már nem nagyon támogathatták az iskolákat, csak mindenféle kényszermegoldással, így a jobb helyeken lévő iskolákban is elkezdtek sokasodni a gondok. Viszont persze a rossz helyzetű iskolákra nem volt speciális gyógyír, tehát ott meg maradt minden olyan szar, amilyen volt. Így összességében a rendszer helyzete jelentősen romlott. A mai közoktatás egy Patyomkin falu. A PR-ben minden jól működik, nincs tanárhiány, a gyerekek megfelelő körülmények között tanulhatnak. Ehhez képest az egyik (Budán iskolás) gyerekem iskolájában az év eleji tájékoztató része volt az, hogy új szerepkörben köszönhetjük Y tanárnőt, aki az eddigi fizika helyett kémia-biológiát fog tanítani a 7-8. osztályosoknak (ezt követően jött az elment és újonnan jött tanárok felsorolása). Rokonom alsós gyerekének 3 év alatt 4 magyar tanára volt. Végül az eszközellátottság és az iskolák állapota sem mondható fényesnek: Gyömrőn például konténerekben tanul sok gyerek, rengeteg felújításra szoruló suli van.

Szóval valószínűleg nem így kellene csinálni, de ez egy nagyon nehéz terület.

G. Nagy László 2024.09.04. 11:14:26

@MEDVE1978: Egyetértek mindazzal, amit írsz. Kétségkívül jó szándékú volt a kezdeményezés (ahogy írod is: a közös beszerzések, standardok, módszertanok majd jobbá teszik a rendszert; az igazi cél a leszakadó iskolák felemelése volt), de nem ez lett az eredmény. Őszintén hiszem, hogy képesek vagyunk tanulni ezekből mindannyian: a központosítás szinte sosem jó módszer. (Brüsszelben sem.)

ulpius66 2024.09.04. 12:05:36

"Tölgyessy Péter szerint Magyar Péter a Mohács óta tartó magyar panaszkultúrát egyesíti a legmodernebb nyugati populizmussal."

mandiner.hu/belfold/2024/09/tolgyessy-peter-szerint-magyar-peter-vonzza-a-bajt

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.09.04. 12:26:09

@nemecsekerno_007: Hát te is előkerült él, te fidesszopó faszparaszt?!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.09.04. 12:29:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nna, megvett téged is a Fidesz! :))
Viszont tény, hogy a telefonon is megy a propaganda.
Néha én is nézem, hogy majd mindenki telefonozik , de én attól még tudok bámészkodni.

ulpius66 2024.09.04. 13:02:56

Persze ez a Magyar gyerek rágja ezerrel a gumicsontot .... egészségügy, oktatás, MÁV, kínai hitelek, meg ilyesmik....

DE ELÉGGÉ ÉRDEKES MÓDON AZ IGAZÁN "FORRÓ DOLGOKRÓL" NEM NYILATKOZIK!!!!

PL. A TISZAPART HOGYAN ÁLL AZ UKRÁN HÁBORÚHOZ, AZ UKRÁNOK SEGÉLYEZÉSÉHEZ, MI AZ ÁLLÁSPONTJUK A MIGRÁCIÓVAL KAPCSOLATBAN, VAGY MI VAN A GENDERÉKKEL!!!!!!

NO WAR, NO MIGRATION, NO GENDER!!!!!!!

baalint1 2024.09.04. 14:42:41

@MEDVE1978:
Az alapprobléma hogy miért unalmas a tananyag, illetve miért nem alkalmas a pedagógus érdeklődest felkeltve átadniy mikor ez a munkája. Új, modernebb módszerek kellenek ide, hogy ez megtörtenjen, nem a technológia tiltása.

Ami a másik részét illeti, bizonyos szempontból az online kommunikáció kisebb információ tartalmú, mert kevesebb a nem verbális tartalom, a verbális viszont több. Ugyanakkor az online kommunikáció nem helyettesíti, hanem kiegészíti az offline kommunikációt, gyakran meg is alapozza azt. Pont a közössegi oldalak azok, ahol az emberek megszervezik az offline programjaikat. Társasági élet szempontjából pont nem a Facebook, Insta meg társai a problémásak, hanem az olyanok mint a blog.hu vagy a reddit, ahol tényleg személytelen a kommunikáció.

baalint1 2024.09.04. 14:44:42

@ulpius66:
Karsai ügye nem csak róla szól, hanem a többi több száz emberről, sőt annál is több emberről, akikre biztos halál vár a betegségük miatt, és biztos szenvedés. De egyszerűbb libsizni és rosszindulatúnak lenni, mijt empátiát tanusítani. Legalàbb bemutatodmilyen a keresztény "erkölcs"...

baalint1 2024.09.04. 14:47:50

@G. Nagy László:
A központosítás például megtörtént a tankönyveknél is, amivel a jobb tankönyveket, lásd pl. Mozaikos tankönyvek, kiszorították, miközben a nemzeti tankönyvkiadó könyvei sokkal rosszabbak, konkurencia hiányában pedig ninca is motiváció, hogy jobbak legyenek.

De hát épp ugyanezt teszik minden más területen, központosítás, verseny kiszorítása, és persze a végeredmény mindig ugyanaz. Te meg ennek tapsolsz.

ulpius66 2024.09.04. 20:07:02

"Frászban volt amiatt, hogy az iskolából kitiltják a mobilokat és szerintem egy csomó dolgot el akart előtte intézni” - megszólalt az anya, akinek halálra gázolta 16 éves lányát a vonat."

Én előre megmondtam, hogy Orbán a hibás, nem az a hülye picsa, aki a mobilját nyomkodva a vonat elé lép.......

ulpius66 2024.09.04. 20:10:17

Ez a hülye picsa egész nap stresszelt amiatt, hogy a matek órán nem nyomkodhatja a mobilját....
EZÉRT MÉG ELŐTTE ISZONYÚ SOK DOLGOT EL KELLETT INTÉZNIE......
(pl. nem válaszolt a legutolsó TIC_TOC kihívásra....)

ulpius66 2024.09.04. 21:06:44

"Magyar Pétert a hatalomvágy mellett a sértettség is vezérli."

magyarnemzet.hu/belfold/2024/09/elemzo-magyar-peter-karakterere-nem-lehet-hosszu-tavon-kozosseget-epiteni#google_vignette

SZERINTEM EGY SZIMPLA NÁRCISZTIKUS PSZICHOPATA ŐRÜLT......
(nam baj.... a ballibsiknek jó lesz....)

nemecsekerno_007 2024.09.05. 07:06:15

@G. Nagy László: Pl. Médiatörvény kiterjesztése a közösségi médiára.
Valamilyen adóztatási forma se ártana.

G. Nagy László 2024.09.05. 08:25:18

@nemecsekerno_007:

"Médiatörvény kiterjesztése a közösségi médiára. Valamilyen adóztatási forma se ártana."

Én úgy gondolkodom - teljes összhangban a kormánnyal - hogy minél kevesebb legyen az adó és minél kisebb legyen a bürokrácia, a szabályozás. Ha valahol jogszabály születik, pláne új adó, annak nagyon-nagyon indokoltnak kell lennie. Mi volna a cél?

nemecsekerno_007 2024.09.05. 09:28:23

@G. Nagy László: Én is az alacsony adók, kicsi bürokrácia híve vagyok.
De az ilyen ingyenes ,,jellegű,, szolgáltatásoknál te vagy a termék és ezt valahogy szankcionálni kéne, mivel ez kvázi digitális rabszolgaság.

MEDVE1978 2024.09.05. 09:56:07

@baalint1:

Alapvetően a tananyag szinte mindig unalmas lesz, mert nem adható át olyan könnyed formában, mint a gyerek számára könnyebben feldolgozható médiák (pl: mese), illetve a tanulás mindig erőfeszítést, tényleges cselekvést vár el a gyermektől, nem csak passzív nézést. Erről nagyon sokat lehetne írni: a tananyag egy része kulturálisan motivált (nemzeti nevelés), más része politikailag motivált, van olyan része, ami a szakmai lobbik miatt motivált. Abban szerintem a laikusok között elég nagy konszenzus van, hogy a tananyag szar, az eltérés abban van, hogy mindenki más miatt gondolja ezt.

"miért nem alkalmas a pedagógus érdeklődest felkeltve átadni" Igen, de ez nem kell, hogy feltétlenül okoseszközzel legyen interaktív. Egy alsós gyerek mondjuk általában szívesen színez mondjuk egy huszáros színezőt, vág ki alakokat, miközben 1848-ról mesélnek neki.
A tanárok egy része egyszerűen a kontraszelekció miatt nem képes átadni rendesen a tananyagot. Érdemes megnézni a Tölgyessy interjút most a Partizánon. Bár ez messze nem a fő témája, Tölgyessy érinti a FIDESZ által elhanyagolt nagy rendszereket, így az oktatást is. Itt az az állítása, hogy utoljára talán a két háború között, a Klebelsberg korszakban volt megfelelő a tanárok bérezése és azt követően Rákosiék a forint bevezetését követően le is értékelték a munkájukat (jóval alacsonyabb lett a fizetésük). Ez az idők során folyamatosan változott, de a rendszerváltás után hamar egyértelművé vált, hogy egy magasan képzett matematikában erős ember inkább mérnők lesz, mint tanár, egyszerűen a bérek miatt. Így még a szoci rendszerhez képest is megerősödött a kontraszelekció. Jelenleg pedig ugye a rendszernek vérzik a torka erősen, mert a nyugdíjas tanárokat hozzák vissza, illetve óraadókat hívnak be, hogy megoldják a munkaerő hiányt. A cél már igazából az utóbbi 4-5 évben az, hogy valaki egyáltalán tanítson. Ez annyira komoly, hogy az egyik fiam iskolájában tavaly több mint fél évig nem volt matek-fizika tanára az egyik felsős osztálynak. Magyarul az iskolák örülnek, hogy van, aki tanítson, nem hogy válogatnának az alkalmasság szerint.

"Ugyanakkor az online kommunikáció nem helyettesíti, hanem kiegészíti az offline kommunikációt, gyakran meg is alapozza azt. Pont a közössegi oldalak azok, ahol az emberek megszervezik az offline programjaikat."

Ez szerintem tendencia szinten nem igaz. Magyarul inkább elidegenednek az emberek az online világ miatt, mint közelebb kerülnek, találkoznak többet. Most nem tudok hozni kutatást, mert nincs időm, de a neten vannak.

Boldeone2 2024.09.05. 11:38:43

@MEDVE1978: A tanárok egy része egyszerűen a kontraszelekció miatt nem képes átadni rendesen a tananyagot. "

- Vagy inkább azért, mert tele van a hócipője a rezsimmel, azzal a mérgező iskolai légkörrel, Amit az Orbán- kormány teremtett!
A Klebelsberg központ eleve politikai alapon nevezi ki az iskolaigazgatókat, van amikor mindenféle pályáztatás nélkül, beültetnek egy pártdelegáltat..
Az iskolák működését ezért eleve áthatja a rájuk erőszakolt ideológiai és politikai szellemiség, miközben egyre kisebb a pedagógusok szabadsága
Az állam már minden percükkel elszámoltatná őket, folyamatosan regnálnak, de már van új "pedagógus értékelési rendszer" ami eleve fasság, hiszen kvantitatív módon nem lehet senkit értékelni

Az iskolák többségében a fentiek és a bérfeszültségek miatt, óriási a látens vagy kevésbé látens elégedelenség, sokan így túlélni akarnak, nem tanítani!

Tehát a magyar iskolák az Orbán- rezsim működéséből adódó szimptómákat mutatják: most rosszabb, mint bármikor

Boldeone2 2024.09.05. 11:47:50

....valamikor az 50- es években lehetett ilyen, hogy a politikai ilyen szinten ránehezedik a társadalomra, az iskolák működésre
Minden politikai- ideológiai fassságukat végig akarják erőszakolni a magyar társadalmon, lényegében a NAT is az orbáni kultúrkampfot tükrözi vissza..
Annál rosszabb viszont a mindent átható, mérgező iskolai légkör, a tanárok folyamatos vegzálása, az idő-, a cselekvés-, a teljesítmény- elszámoltatás..
Tanár barátnőnket minden nap gyomorgörcs kerülgette, olyan rossz volt már a légkör...Pályát váltott...

A Fidesz mindent amire "kezet emel" , az tönkre is megy! Több tízezres pedagógus tüntetések voltak, mégsem változtatnak..

Bayaz 2024.09.05. 11:50:37

@Boldeone2: "....valamikor az 50- es években lehetett ilyen, hogy a politikai ilyen szinten ránehezedik a társadalomra, az iskolák működésre"

Megkérdeztél valakit, aki az 50'-es években élt erről? Mert egész biztos hogy kiröhögnének.

Az átlag tanárok többé-kevésbé nyíltan szidhatják (és gyakran szidják is) a kormányt órákon vagy a Facebookon és tüntetnek ellene.

Boldeone2 2024.09.05. 12:05:09

@Bayaz: www.szabadeuropa.hu/a/kirugtak-a-magyar-peter-demonstraciojan-felszolalo-reformatus-lelkeszt/32897684.html

Erre mondják hogy diktatúra...Igaz, hogy " csak" modern, szofisztikált, 21. századi, de az...

A politikai hatalom -önkénye- dönt az emberek sorsáról! Rosszabb mint a kései államszocialimus!

ulpius66 2024.09.05. 12:36:22

"Karácsony újraszabályozza a fővárosi céges pozíciókat: ezentúl pályázni kell, és előírás lesz a szakértelem is"

Húúúúúú.... azta kurva!!!!

HOGY MIK VANNAK????!!!!!!

EZENTÚL A BALLIBSI FŐVÁROSI VEZETÉS ELVÁRJA, HOGY A FŐVÁROSI CÉGEK VEZETŐI SZAKEMBEREK LEGYENEK!!!!

NYILVÁNVALÓAN EDDIG IS MINDENKI ÁLTAL TUDOTT VOLT, HOGY FŐVÁROSI CÉGEK VEZETŐI EGYTŐL-EGYIG BALLIBSI PÁRTKÁDEREK!!!

ulpius66 2024.09.05. 12:38:38

"Teljesen átalakítja az új ciklusra a főpolgármester az önkormányzati cégek vezető- és ellenőrző testületeit. Októbertől jelentősen csökkentik az igazgatósági és felügyelőbizottsági helyek számát, lesz női kvóta, és ami a legfontosabb: pályázni kell, és alapkövetelmény lesz a szakirányú végzettség, a szakmai tapasztalat."

VANNAK MÉG CSODÁK!!!!

A LEGFONTOSABB A NŐI KVÓTA BEVEZETÉSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LEGYEN BÁRMEKKORA BAROM, A FŐ, HOGY NŐ LEGYEN!!!!
(hiába van százszor alkalmasabb férfi.....)

ulpius66 2024.09.05. 12:44:06

Minden fővárosi cég a ballibsik kifizető-helye volt!

Évente tízmilliárdokat loptak...... nem véletlenül van csődben Budapest!!!!!!

ulpius66 2024.09.05. 12:50:47

Viszont kibaszott nagy szerencséje van Budapestnek, hogy van a ballibsiknek egy Magyar Péterük..... NA, MAJD Ő RENDBE TESZI A FŐVÁROST!!!!

EGYEBEKBEN MEG MÁS VÁLASZTÁSA NINCS IS A KAMUGERINEK, MINT A TISZAPARTRA TÁMASZKODNI.....A TISZAPART NÉLKÜL SEMMI SINCS BUDAPESTEN!!!!

ÚJ SEPRŐ JÓL SEPER!

ulpius66 2024.09.05. 12:57:59

"Szerencsére ma már véleményt sem kell alkotnunk...
... a média elénk teszi a kész véleményünket....."

ulpius66 2024.09.05. 17:57:24

"Már át is vette az állam Iványiék abaújkéri iskoláját"

EZT KELLETT VOLNA AZ ÖSSZES TÖBBIVEL IS!!!!!

DE AZ A BÜDÖS ZSIDÓ IVÁNYI NEM ADTA ÁT AZ ÁLLAMNAK AZ ISKOLÁIT...

Az a büdös zsidó Iványi által vezetett biznisz-egyház/kamu-egyház a MET simán átadhatta volna az államnak az iskoláit.....

De az a büdös zsidó Iványi NEM ADTA ÁT AZ ISKOLÁIT AZ ÁLLAMNAK, HISZEN AKKOR MÁN NEM TUDOTT VOLNA HONNAN LOPNI MILLIÁRDOKAT!!!!!

ÍGY AMIATT A BÜDÖS ZSIDÓ IVÁNYI MIATT CSALÁDOK EZREI NEM TUDJÁK A GYERMEKEIKET RENDES ISKOLÁBA JÁRATNI!!!!!!

De annak a büdös zsidó Iványinak nem volt elég az a több tízmilliárd, amit az iskoláiból kilopott, ami miatt csődbe jutottak az iskolái.....

ulpius66 2024.09.05. 18:00:25

hvg.hu/itthon/20240905_ivanyi-gabor-met-egyhaz-wesley-janos-iskola-abaujker?s=hk

EZT KELLETT VOLNA AZ ÖSSZES ISKOLÁVAL CSINÁLNI!!!!!

AZ ÁLLAM EGY AZ EGYBEN ÁTVETTE VOLNA, DE AZ A BÜDÖS ZSIDÓ IVÁNYI NEM ADTA ÁT, INKÁBB CSŐDBE VITTE, ÉS ELLEHETETLENÍTETT TÖBB EZER CSALÁDOT....

AZ A BÜDÖS ZSIDÓ IVÁNYI.......

ulpius66 2024.09.05. 18:01:52

Az ilyen biznisz-egyházakat, mint a MET, az államnak mán rég be kellett volna záratnia....

baalint1 2024.09.06. 10:03:22

@MEDVE1978:
"Alapvetően a tananyag szinte mindig unalmas lesz, mert nem adható át olyan könnyed formában, mint a gyerek számára könnyebben feldolgozható médiák (pl: mese), illetve a tanulás mindig erőfeszítést, tényleges cselekvést vár el a gyermektől, nem csak passzív nézést. "

Ez nem igaz, és ha emlékszel még gyerekkorodra, mindig voltak olyan tanárok olyan tanítási módszerekkel, ahol érdekes volt a tanóra. Továbbá a digitális eszközök is érdekesebbé tehetik az oktatást. Pl. emlékszek miért volt unalmas anno a természetföldrajz, egyszerűen mert nulla szemléltetés volt, ma meg elég sok videós tananyag állna rendelkezésre, vagy akár 3D modellek is, amikkel érdekesen lehetne bemutatni.

A másik része, hogy az asszociatív tanulás nem túl megerőltető és érdekes, a lexikális tanulásra meg nem is igazán lenne szükség.

Ami a tanárok bérezését illeti, az alacsony béreknél is nagyobb probléma a politikai játszadozás a bérekkel. Sok évig elhanyagolják a béremelést, mert látják, hogy megtehetik, majd időnként egy-egy nagyobb béremelést hatalmas nagy hírveréssel kapnak. Holott rég a az aktuális minimálbérhez, átlagbérhez vagy gazdasági mutatókhoz kellene kötni. Csak ez nem érdeke a politikának. Amikor épp emelést kapnak, és még utána is nevetségesen keveset keresnek, akkor az átlagproli még elő is adja, hogy milyen túlfizetettek a tanárok...

"Ez szerintem tendencia szinten nem igaz. Magyarul inkább elidegenednek az emberek az online világ miatt, mint közelebb kerülnek, találkoznak többet. Most nem tudok hozni kutatást, mert nincs időm, de a neten vannak."

Szerintem meg rosszak az ilyen kutatásoknak az összehasonlítási alapjuk és a kiindulópontjuk. Az elidegenedés a lokálisan mellettünk lévő emberekre vonatkozik, miközben sokkal jobb közösségek alakulnak ki, ha nem hely alapján, hanem érdeklődés, személyiség alapján jönnek létre.

baalint1 2024.09.06. 10:07:43

@ulpius66:
Akkor kezdthetnénk a reformátussal...

ulpius66 2024.09.06. 13:14:45

A lakosság-szám megváltozása (költözés, halálozás, stb.) miatt elvesznek Budapesttől két egyéni választókerületet, amit Pest megye fog megkapni....

Ha mán eccer hozzányúlnak a választási törvényhez, javaslom, hogy a listás szavazásnál a bejutási küszöböt is csökkentsék 3%-ra..... de lehet alacsonyabbra is (1-2%-ra....)

ÍGY NEM LENNE ANNYI VESZTETT SZAVAZAT, ÉS JOBBAN ÉRVÉNYESÜLNE A VÁLASZTÓI AKARAT!!!!!!

ulpius66 2024.09.06. 13:16:56

Egy csomó EU-országban meg egyáltalán nincs semmilyen bejutási küszöb!

Amelyik párt a mandátum visszaosztás után szerez akár egyetlen mandátumot is, az megkapja az egy mandátumát.....

GyMasa 2024.09.06. 14:14:16

@baalint1:
", ismerősők között azt látom, hogy a Z generációban aktívabb társasági életet élnek, mint mikor mi voltunk annyi idősek. "
Hát, én meg azt látom, hogy mi még elutaztunk egymáshoz személyesen találkozni, ma meg maximum valami facebook videokonferencia történik...

GyMasa 2024.09.06. 14:15:30

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Semmiféle "igazat" nem írt.
Nettó kötözködés volt, amiket írt.
Végig sem olvastam.

GyMasa 2024.09.06. 14:16:37

@G. Nagy László:
Akkor olvasson KÖNYVET.
Tudod, ami papírból van.

GyMasa 2024.09.06. 14:20:34

@G. Nagy László:
Mondjuk, a metró az egészen más, mert ott alapvetően el kell baszni az időt valamivel. Ráadásul egy mertós utazás nem igazán kedvez annak, hogy az ember belemélyedjen abba, amit csinál, hiszen ahhoz, hogy elkezdj olvasni egy regényt, ahhoz nem annyira elég az a 4-12 perc, amit a metrón töltesz.
A Tik-Tok video-k nézegetése meg nem építi az ember jellemét túlságosan.
Ezzel szemben egy tanórán oda kell figyelni, de egy játékot lehet nyomogatni a pad alatt, amit nem is feltétlenül vesz észre a tanár.
És, akkor a kérdés, hogy az illető diák mit fog azon az órán tanulni?
Van-e értelme neki ott ülni a padban?

GyMasa 2024.09.06. 14:23:14

@ulpius66:
Vajon, az USA Capitoliumban hány - BÁRMILYEN - konferenciát lehet tartani???

GyMasa 2024.09.06. 14:30:10

@nemecsekerno_007:
Szerintem, az lenne a legjobb megoldás, ha minden ország felállítana egy ilyen social medi döntőbíróságot, ahol független jogászok döntenének minden vitás esetben egy social media vs Gipsz Jakab ügyekben (azokban, amikben ma a social media saját magát vizsgálja felül, és csak, ha szerencséd van, dönt egy ember...)
Természetesen ezt a hatóságot a social mediáknak kellene finanszírozniuk és a döntéseiket kötelezően végrehajtani. Esetleg elmehet a saját költségén a bíróságra pereskedni, de akkor az ellenérdekelt felet ennek a hatóségnak az ügyvédje képviselné, szintén a social media költségére.
Azért, az elég durva mostanában, hogy embereket 1-2 (mások által) rossz(nak ítélt) hozzászólás miatt örökre ki lehet tiltani ilyen platformokról, a fellebbezés vagy a visszatérés esélye nélkül.
(mondom mindezt úgy, hogy én megálltam az Iwiw-nél annó. Semmilyen ilyen plaatformon nem vagyok jelen)

GyMasa 2024.09.06. 14:36:32

@G. Nagy László:
A cél az volna, hogy megszűnjön ezeknek a cégeknek a következmények nélküli garázdálkodása!
Mert, amint egy plaform elkezdi - ilyen-olyan, de belső - irányelvek szerint, számonkérhetetlenöl cenzírázni a neki nem tetsző tartalmakat vagy véleményeket, az a platform már nem semleges, és ne bújhasson el a "netsemlegesség" álcája mögé!
(Csak olyat tudok elképzelni eljárásrendként, hogy amint valami TÖRVÉNYTELENT (vagy vélhetően törvénytelent) tapasztalnak, figyelmeztetik a tartalom feltöltőjét, és/vagy rendőrségi eljárást kezdeményeznek az illető ellen, de a tartalmat azt csak a döntés után távolítanák el!
Illetve a kitiltásokat sokkal ritkábban, de mindenképpen csai deiglenesnek tudom elképzelni. (Külön kidomborítva, hogy a "250 éves eltiltás", az nem "ideiglenes", valahol 6 hónap és 1 év között tudom elképzelni a plafont nem szándékos rombolás vagy bunkóság esetén. Ha valaki direkt rázza a pofonfát, annak viselnie kellene a következményeket.)

Plotzinger Richard 2024.09.07. 19:22:49

@GyMasa:
"A Tik-Tok video-k nézegetése meg nem építi az ember jellemét túlságosan."

A tiktok úgy működik, hogy az érdeklődésednek megfelelő videókat dob fel fel az algoritmus a foryou page-re. Én rengeteg hitvitát, gazdasági fejtegetést, humort, érdekes történelmi eseményeket, logiaki fejtörőt kapok amikor nézem.

Szerintem nem arról van szó, hogy a tiktok nem jellem építő, hanem inkább tükröt tartott eléd, hogy milyen vagy.

ulpius66 2024.09.08. 11:23:22

Orbán Viktor zárt körben megtartotta "Kötcsei beszédét"

Milyen kár, hogy ezen Magyar Péter nem volt ott....

PEDIG AZ UTÓBBI 14 ÉVBEN MINDIG MEGHÍVOTT VOLT!!!!!!
(... mondjuk nem a "saját jogán" volt meghívott.....)

Reactor 2024.09.08. 14:48:00

Meh. Tipikus magyar megoldás ez a "tíccsukbe"...szarva közt a tőgyit. Annyira jellegzetes! Oldjuk meg izomból! :DDDDDD
A közösségi oldalak toxikus pöcegödrök, eddig teljesen rendbe is van, ne ezeket böngésszék a nebulók óra alatt. A bibi az, hogy aki tökhülye az adott tantárgyhoz, anyaghoz, az akkor se fogja megtanulni, ha elkobozzák tőle a teldzsót. A telefonok, internet előtt is volt megoldás az órai unalom ellen: magazinok, képregények, könyvek, kis Tetris, tamagocsi, kártya, levelezés. A kevésbé szofisztikált gyerekek meg csak simán zavarták az órát, és akkor nemcsak ők írtak egyes témazárót, hanem a komplett osztály.
Gondolom majd ezeket is sorban betiltják-kitiltják, óra előtt kötelező motozás, detektoros kapuk meg kamera, tisztára mint valami maximum-security börtönben :DDDDDDD

G. Nagy László 2024.09.09. 09:57:43

@Reactor:

"Gondolom majd ezeket is sorban betiltják-kitiltják, óra előtt kötelező motozás, detektoros kapuk"

Ezúttal abszolút egyetértek. Ha unalmas az óra, elszórakoztatják magukat a srácok bármivel. Mi is ezt tettük annak idején...
süti beállítások módosítása