téveszmék

téveszmék

"Magyarország egy élhetetlen hely"

2025. április 01. - G. Nagy László

kivandorlas2.jpeg

 

Lassan tizenöt éve azt hallgatom, hogy ez az ország egy pokol, ahonnan mielőbb le kell lépni. Az újságok megírják, hogy nincs sajtószabadság; a tüntetők arról szónokolnak, hogy nincs gyülekezési szabadság; a budai villák milliárdosai pedig hisztiznek, hogy nyakunkon a megélhetési válság...

 

Én értem azt, hogy az idióták addig hergelik magukat, amíg valóságként nem látják mindazt a szörnyűséget, melyet maguk találtak ki. De azért nekünk, józanoknak kéne pár fogódzkodó, amely a tényekben gyökerezik.

 

KIVÁNDORLÁS

 

Az EU GDF statisztikái szerint az egész régiót tekintve a magyarok boldogulnak a legjobban a saját hazájukban. Az itthon születettek csupán 4%-a él másik országban, szemben a csehekkel, ahol ez az érték 9%, illetve a lengyelekkel, ahol 11%. Még Ausztriából is többen vándorolnak ki (6%). Ukrajnát talán nem sportszerű összehasonlítási alapként tekinteni, de Bezzegromániát feltétlenül: itt 18% az elvándorlási arány. A Baltikumban sem jobb a helyzet: mindhárom országban 16% feletti a távozók aránya. Európa nyugati felében sem gondolja mindenki úgy, hogy a saját szülőföldje jelenti a Kánaánt; Írország szülötteinek 16%-a, a portugáloknak pedig 26%-a döntött a kiköltözés mellett.

 

KÖZBIZTONSÁG

 

Sokat elárul a társadalom közérzetéről, hogy az érintettek mennyire érzik biztonságban magukat ott, ahol élnek. A francia Ipsos februári felmérése szerint a magyarok 7%-a tart attól, hogy bűncselekmény, vagy erőszak áldozata lesz. Szerintem ez aggasztóan magas szám, mindazonáltal érdemes összevetni Európa más országainak adataival. Belgiumban ez az érték 25%, Németországban 36%, Franciaországban 38%, Svédországban pedig - ó, az isteni Svédországban, a jóléti társadalmak példaértékű gyöngyszemében - 65%. Ha semmi más adatot nem néznénk, már ez az egy is mindent elárul arról, mit jelent valójában az ÉLHETETLEN jelző.

 

ISZLÁM

 

Azt értem, hogy a neomarxisták, progreszívek, mindenszaristák gyűlölik a keresztény vallást. De hogyan szerelmesedtek bele az iszlámba? Ha találunk a kereszténységben visszatetsző vonásokat, úgy azok sokszorosan megjelennek az iszlámban. Egy türelmetlen, kirekesztő, patriarchális, homofób, bigott és erőszakos vallást látunk, amely ráadásul megszállottan terjeszkedni is kíván. Tényleg erre vágyik a nyugati ember? Úgy tűnik, a térítő szándék sikeres: Európa már most tele van a mecsetekkel. Közép-Európa az egyetlen aprócska sziget az iszlám nyugati, déli, és keleti tengerében. (Magyarországon mindössze nyolc mecset található, a harmad akkora területű Belgiumban száznál is több.) Ha van valami, ami igazán élhetetlen, úgy számomra a muszlim világ feltétlenül az.

mecsetek.jpg

 

 VAGYON

 

"A kontinens legszegényebb országa vagyunk." - károgja nap mint nap az ellenzéki oldal. Nem érdekes, hogy köszönőviszonyban sincs a valósággal, de épp elég pocsékul cseng, így aztán újra és újra előhúzzák. Világos, hogy Nyugat-Európában magasabbak az átlagkeresetek és többet is fogyasztanak. A jólétet azonban nem csupán ez határozza meg, még akkor sem, ha pusztán gazdasági szempontokat tekintünk. A megtakarítások mértéke, a felhalmozott vagyon legalább ilyen számottevő tényező. Az Eurostat adatai szerint az öreg kontinensen Svájc lakossága mutatja a legnagyobb megtakarítási hajlandójágot 22%-kal, Magyarország pedig 19%-kal a harmadik az Unióban, Csehország (19,44%) és Németország (19,29%) mögött. Szlovákiában ez az érték 7,2%, Lengyelországban 2,5%, Bezzegromániában pedig mínusz 6,76%.

 

Nem lényegtelen az sem, hogy a magyarok 91,3%-a saját tulajdonú ingatlanban él. Ausztriában mindössze 55,3%, Németországban 50,4% rendelkezik saját házzal/lakással. Értem én, hogy sokféle életstílus létezik. Értem azt is, hogy akinek van néhány olajkútja, az akár lakhat szállodában is egész életében. De ettől még tény, hogy az átlagember számára semmi sem jelent akkora anyagi biztonságot, mint a saját lakás és félretett, befektetett pénz. Értem azt is, hogy a neomarxista gyökerekkel bíró, zöld-progresszív irányzatok gyűlölik a magántulajdont és helyette a bérleti konstrukciókat javasolják. Csak azt magyarázza egyszer el nekem valaki, hogy mennyivel lesz kisebb az ökológiai lábnyomunk, ha valaki másnak a lakását használjuk. Továbbá: mennyivel kíméljük jobban a környezetünket azzal, ha fogyasztunk, szemben azzal, ha megtakarítanánk?

 

ADÓPOLITIKA

 

A Heritage Foundation legfrissebb jelentése szerint az EU-n belül Magyarország a harmadik helyen áll a legkedvezőbb adózási feltételeket összegző listán. (Ebben minden adóteher szerepel.) Az SZJA nálunk egységesen 15%, Németországban, Franciaországban és Svédországban akár a 45%-ot is elérheti. A társasági nyereségadó nálunk 9%, Németországban 15%, Franciaországban 25%, Svédországban 20,6%. Közép-Kelet-Európában sincs valódi versenytársunk e téren: a visegrádi országokban ennek mindenütt több mint a kétszerese. Számos nyugat-európai országban vagyonadóval is sarcolják a polgárokat, nálunk ez az adóforma nem is létezik. Magyarországon maradva említést érdemel még a 25 év alattiak adómentessége; a családi adókedvezmények rendszere, továbbá a többgyermekes anyák teljes jövedeleadó-mentessége. Nem túlzás azt állítani, hogy hazánk igazi adóparadicsomnak számít az Unióban.

 

KÖZPÉNZ

 

Mészáros Lőrinc, Tiborcz István, Matolcsy Ádám... ezek nem azok a nevek, amelyek jól csengenek és a Fidesz népszerűségét javítják. Valójában az egyetlen vádpont, amelyet 15 éve folyamatosan hallunk, az a korrupció; az ellenzék nem is igen tud egyéb szempontot megfogalmazni a kormánnyal szemben. (Nehéz is, ha a kabinet az ország népét folyamatosan szondázva, annak akarata szerint működik.) Bár a valóságtól ez igen messze áll, az egyszerűség kedvéért képzeljük el azt, hogy a Fidesz végtelenül korrupt és alapvetően a közpénzek lenyúlására hajt, miközben a globalista oldal idehaza és külföldön is ártatlan, csupa szentekből áll; ilyen büntetőügyeik soha nem is voltak. Ha ez így volna, akkor is azzal kellene szembesülnünk, hogy az adófizetők pénzét kitalicskázzák, s nem az állampolgárokra, hanem vadidegenekre költik. Nyugat-Európa országai az elmúlt tíz esztendő során jelentős összegeket - költségvetésük 1-3%-át - fordították a bevándorlók élelmezésére, szállásolására, szociális ellátására. Az utóbbi három évben minden mozdítható pénzt Ukrajnára költenek, még úgy is, hogy Zelenszkij a kapott támogatások felével egyáltalán nem tud elszámolni. Akár eladósodni is hajlandóak, csak hogy Kijev minden óhaja teljesüljön. A hazai ellenzék is beállt a sorba: a Tisza Párt EP-képviselői minden Ukrajnát támogató előterjesztést simán megszavaznak. A kérdés innentől kezdve csak az: kinek jobb, ha a közpénzekből a migrációt, a háborút, az ukrán korrupciót hizlaljuk, szemben azzal, ha a hazai oligarchák tennék zsebre? És ne felejtsük, e költői felvetés is arra az illúzióra épül, hogy a globalista oldal makulátlan, a tolvajok mind a patrióták padsoraiban ülnek.

 

ÉLELMISZER-BIZTONSÁG

 

Múlt héten az Európai Parlamentben két olyan jelentés is napirendre került, amely a génmódosított technológiák térnyerését ösztönzik. Ezeket a Tisza Párt képviselői is megszavazták. A Néppárt dominálta Európai Bizottság már évek óta azt sürgeti, hogy legyenek könnyebbek az új típusú génmódosításokra vonatkozó engedélyezési eljárások. A probléma abban áll, hogy a tudományos léptékkel mérve is gyors fejlődés következtében még közel sem volt elég idő a potenciális veszélyek és hosszú távú hatások kivizsgálására. Alig ismerjük a GMO-k emberi egészségre és a környezetre gyakorolt hatásait. Amitől a szakértők a leginkább tartanak: antibiotikumrezisztencia, mérgező és allergén hatások. Ma még nem tudni, hogy az EU - az ukrán mezőgazdaságot támogatandó - miféle őrültségekre hajlandó, ám az biztos, hogy Magyarország nem száll fel erre a vonatra. Nálunk még szempont az, hogy ne mérgezzük meg a lakosságot, ha nem muszáj.

 

***

 

Természetesen mindenki úgy érez, ahogy akar, ahogy az indulatai és szenvedélyei diktálják. Aki gyűlöli Orbánt, annak Magyarország akkor is élhetetlen hely volna, ha a Fidesz a Kétfarkú Kutyapárt javaslatára bevezetné az ingyen sört és az örök életet. És pesze egy csapásra élhetővé válna, ha bárki más ülne a miniszterelnöki székben - legyen bár tehetségtelen, ostoba, hazug, vagy őrült, a legkevésbé sem számít. De akiben maradt még némi józanság, és hajlandó egy pillantást vetni a valóság adataira, az nem mondhat mást: gyengécske, április elsejei tréfa csupán, hogy hazánk élhetetlen hely volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr3218829704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.04.01. 11:15:31

Nem kommentelhetnék, de pár hozzászólásom csak van:

1. Magyarország egyre pocsékabb hely, mivel gyűlölik egymást az emberek, Orbán miatt

2. A kivándorlás kb 2021- ig csökkent, azóta újra lendületben. Talán politikai okok is közrejátszanak? A magyar nem annyira kivándorló nemzet ( mentalitás)

3. Közbiztonság: közepes

4. Vagyon: kinek hogy...A város este tele van palackos emberekkel, brutális. Aki időben lépett, az nagy vagyont gyűjtött, aki nem, az örökre nincstelen marad. Szomorú világ...Én nem panaszkodom, mert időben léptem, de látom mások helyzetét

5. Adóhelyzet: célszerű lenne a teljes adóéket együtt megnézni. Plusz a világbajnok forgalmi adó...

6. Élelmiszerbiztonság: itt van az EU- n belül a legszarabb minőségben és Szlovákiában. Románia itt is odacsap. Ki kell menni és megnézni hány féle sajt kapható, és milyen minőségben, ecte román...

Boldeone2 2025.04.01. 11:20:05

A közpénzek egy külön témakör....Itt lényegében Crony- kapitalimus van. A NER - oligarchák százmilliárdokkal játszadoznak. Ezért is kellene megbuktatni az Orbán- rendszert, mert pofátlan, aljas, tolvajok gyülekezete....

A kistelepülési és kevésbé iskolázott emberek - Orbán törzsszavazói - is jó lenne, ha egyszer belátnák tévedéseiket

G. Nagy László 2025.04.01. 11:43:12

@Boldeone2: "Nem kommentelhetnék"

Mi az oka?

"Magyarország egyre pocsékabb hely, mivel gyűlölik egymást az emberek, Orbán miatt"

Egyrészt: ez a polarizáció már az Antall-kormány idején is megvolt, szóval ne Orbánt hibáztasd emiatt. Akkor Antallt gyűlöltétek, még ha nem is ilyen mélyen és elvakultan. Másrészt: ez világjelenség. És az oka egyértelműen a globalista oldal balra tolódásával, brutális radikalizálódásával magyarázható. Ha nem volna ez a beteg, ideologikus, neomarxista őrület, a két oldal sokkal jobban szót értene egymással.

"Közbiztonság: közepes"

Ami azt jelenti, hogy Nyugat-Európához képest kiváló.

"5. Adóhelyzet: célszerű lenne a teljes adóéket együtt megnézni."

A Heritage-jelentés ezt teszi. Minden adónemet megvizsgálnak, így a teljes adóéket látják országonként. A korábbi években Észtország jobb volt nálunk, idén már őket is beelőztük.

"Élelmiszerbiztonság: itt van az EU- n belül a legszarabb minőségben és Szlovákiában. Románia itt is odacsap. Ki kell menni és megnézni hány féle sajt kapható, és milyen minőségben, ecte román..."

Nekem e téren nincsenek rossz tapasztalataim. Londontól Athénig mindenütt rendben volt a kaja, Budapestet is beleértve. A kérdés az, hogy a GMO támogatása vajon jobb minőséget jelent majd?

Boldeone2 2025.04.01. 11:51:05

@G. Nagy László: A szemem miatt minden limitált lett

Antall alatt közel nem volt ennyi társadalmi indulat és az első Orbán- kormány alatt sem, Orbánra szavaztam

Minden adónemet megvizsgálnak"

- Persze, a nagytőkének ad 9%- ot, meg a családos gazdagok jól járnak; de a gyermektelenek fizethetnek egy csomó jogcímen...

- Az élelmiszer messze a legrosszabb. Menj el bárhová külföldre és látni fogod. Az átlag bolti felhozatal és minőség. Menj be egy vidéki coopba, vagy Reálba

Az éttermek kérdése más dolog, most éppen vegetál vagy bezár a legtöbb...Szar a helyzet

G. Nagy László 2025.04.01. 11:54:50

@Boldeone2: Nem tudom, mi a baj a szemeddel, de szívből kívánok jobbulást.

Boldeone2 2025.04.01. 11:57:27

@G. Nagy László: Kösz! Hirtelen elromlott...Túltoltam a biciklit...:( nem kellene erőltetni tovább, de csak itt vagyok...3 éve volt egy retina műtétem

MEDVE1978 2025.04.01. 12:36:22

"Lassan tizenöt éve azt hallgatom, hogy ez az ország egy pokol, ahonnan mielőbb le kell lépni."
Gazdaságilag és jólétileg a visszaesés főként az elmúlt 3-4 évben tapasztalható. Nagyjából egybeesik a COVID-al, illetve Európa általános válságával, amit az ukrán háború / zöld átmenet / változó nemzetközi gazdasági klíma idézett elő.
A 2010-es évek, a legelejétől eltekintve gazdaságilag egy viszonylagos sikersztori volt. Ezt már leírtam párszor, de dinamikus volt a gazdasági növekedés, áramlottak rendesen a befektetések, valamint az EU-s pénzek is dőltek. A foglalkoztatás erősen növekedett, aminek természetes okai (fogyó népesség) is voltak, illetve a jó gazdasági környezet is hozzájárult. Az EUR árfolyam nem szállt el, illetve az infláció kifejezetten alacsony volt.
Ennek az időszaknak lett vége 2020, illetve 2022 tájékán, amikor az ukrán háború okozta európai visszaesés, illetve az EU-s büntetés végleg keresztbe tett.

Jólétileg tehát volt egy felfelé ívelő szakasz, ami viszont messze nem mindenkit érintett: a különböző állami humánágazatok (oktatás, egészségügy, szociális szféra) masszívan épültek le. Más társadalmi szegmenseket, mint a média, a kultúra pedig teljesen elfoglalt a NER, ami nyilván az ezekkel kapcsolatban lévő vagy ezekben dolgozó emberek egy részének rossz közérzetet, kellemetlenséget stb. okozott. Tömegek helyzete vagy közérzete romlott is tehát párhuzamosan a jóléti fellendüléssel.

"Az itthon születettek csupán 4%-a él másik országban" MAgyarországról az érdemi kivándorlás, munkaerőkiáramlás a 2010-es évek elején, a válság után kezdődött. Ez magától értetődő, hiszen a válság idején éppen bezuhant a munkaerőkereslet, tehát nem véletlen, hogy a válság után kezdtek el kimenni emberek. Sok mindentől függ, hogy valahonnan mennyien vándorolnak ki. A hivatalos statisztikák azért messze nem mutatnak meg minden aspektust (sokan nem jelzik, hogy külföldön dolgoznának, vannak ingázók, illetve szezonálisan külföldön dolgozók is). Faktor még a nyelvtudás is: www.foreigntongues.co.uk/which-european-countries-are-most-proficient-at-speaking-multiple-languages
Ebben Magyarország az egyik legrosszabb az EU-ban, az emberek 42%-a beszél egy idegennyelvet. És ebben vélhetően benne vannak a hazai szlovák, sváb stb. kisebbségek mellett még a határon túlról betelepültek is, akik szlovákul, románul, szerbül stb. tudnak. A nyugaton való versenyképes munkavállaláshoz viszont nyelvtudás is kell. A 42%-al egyébként egyedül a románokat és az albánokat előzzük meg. Itt jöhet az ellenérv, hogy pedig a románok 20%-a él külföldön, ami valid, de ők valószínűleg már annyian vannak, hogy "kolóniákban" élnek, tehát egymást segítő hálózatokat építettek ki azoknak is, akik nem beszélnek az adott idegennyelven.

Egyszerű válasz erre nincsen, de én nem tekinteném feltétlenül azt mérvadónak, hogy a népesség hány %-a él külföldön, mert túl egyszerű mutató.

"A francia Ipsos februári felmérése szerint a magyarok 7%-a tart attól, hogy bűncselekmény, vagy erőszak áldozata lesz."
Ez egy eléggé specifikus kérdés. Számomra az az érdekes, hogy mit mondtak volna a válaszadók, ha úgy teszik fel, hogy vagyon elleni bűncselekmény áldozata lesz. Ezzel már szerintem más lett volna az arány. Magyarországon a nagyobb városokban és jómódú országrészekben valóban jó a közbiztonság és kismértékű a bűnözés. Persze ez nem így van, ha az ember olyan részekre megy, ahol nagy és generációs szegénység van, mondjuk zsákfalvakba, szegregátumokba, gettósodott nagyvárosi részekre (pl: Avas lakótelep Miskolcon vagy akár Csepel egyes részei Budapesten). Az összefüggés is nyilvánvaló a migránsok integrációjának elmaradásával Nyugat-Európában, magyarul ott azért alakulnak ki a no go zone-ok, illetve tömeges egyes helyeken a bűnözés, mert a bevándorlókat nem tudták integrálni a társadalomba.

"Azt értem, hogy a neomarxisták, progreszívek, mindenszaristák gyűlölik a keresztény vallást. De hogyan szerelmesedtek bele az iszlámba? "

Ez a woke egyik önellentmondása. A woke-ba nagyon jól illeszkedik az iszlám országok nyomora iránti jóemberkedő együttérzés. Szegény gázai, éhezik, nincs tető a feje felett, rögtön jöhet a free gaza profilkép az instán stb. Ezzel azonban összeegyeztethetetlen, hogy ezeknek az embereknek a világnézete gyökeresen eltér az európaiakétól, mert nem akarnak női egyenjogúságot és mondjuk kövezni akarják a buzikat. A woke média ezért elnyomja ezt a vonalat és ez nem is kap hangsúlyt.

Folyt köv.

MEDVE1978 2025.04.01. 13:21:56

Vagyon és megtakarítások. Alapvetően az ilyen statisztikák csak kontextus mellett értelmezhetők. Az egyik fontos tényező a vagyonmegoszlás és egyenlőtlenségek. Ez Magyarországon viszonylag átlagos, sőt volt némi csökkenés is: www.portfolio.hu/befektetes/20240820/meg-fogsz-lepodni-milyen-gazdagok-az-emberek-magyarorszagon-704513

Ettől függetlenül jelentős egyenlőtlenségek vannak nálunk is. A másik a vagyon abszolút értéke. Pont a héten láttam egy történésszel egy beszélgetést, ahol csak kapcsolódó témaként bejött az, hogy mi magyarok mindig az osztrákokhoz viszonyítjuk magukat. A történész erre azt mondta, hogy ez egy rossz viszonyítás, mert sohasem fogjuk utolérni Ausztriát, az nagyságrendekkel gazdagabb volt már több száz éve is, viszonylag alacsony társadalmi szinteket is figyelembe véve. Ezen azt értette, hogy ha elmentél volna egy osztrák kis faluba száz éve nagyobb gazdagságot tapasztaltál volna, mint egy magyar alföldi faluban. Az eredeti induló tőkeellátottság, gazdagság eleve sokkal nagyobb volt náluk. Ezért a vagyon abszolútértékét messze nem lehet figyelmen kívül hagyni, ahogy a jövedelmét sem. A németek velünk egyező szintű megtakarítása tehát per fő is valószínűleg a magyar érték sokszorosát jelenti.

"Nem lényegtelen az sem, hogy a magyarok 91,3%-a saját tulajdonú ingatlanban él. "
Ez persze nem az, de ezt speciális közép-európai szemüvegen át nézed, ahogy mindenki, aki magyar is így tesz. Magyarországon egyszerűen nincsen meg az a jogbiztonság, ami nyugaton kialakult a lakásbérleti piacon. Ennek viszonylag egyszerű az oka: a magyar tapasztalat az elmúlt száz évben az, hogy ha bérelsz valamit (de még sokszor akkor is, ha a sajátod), jön az új hatalom és egy pillanat alatt ki tud penderíteni onnan. A zsidóüldözés idején volt ilyen a zsidókkal, a második világháború után pedig abszolút mindenkivel. Az ilyen körülmények között a saját tulajdon, amivel a legkevésbé függsz mástól, értékesebbé válik. Egyébként a szocialista időszak végére kialakult egy viszonylag működőképes bérleti piac a nagyobb városokban, ahol IKV (Ingatlankezelő Vállalatok) kezelték a lakásokat. A rendszerváltás után ez ugyanakkor megszűnt (az IKV-nak nem volt elég tőkéje ahhoz, hogy a lakásállományt karban tudják tartani). A bérleti piacon így a különböző ügyeskedések lett úrrá, a garantált és jogbiztos bérleti piac megszűnt. A területet anno túladóztatták, aminek az lett a következménye, hogy a lakásbérleti piac döntő része fekete bérlet lett. Így viszont szerződést sem lehetett kötni, illetve ha vita van, akkor azt bíróságon rendezni.

A nyugati kialakult gyakorlat ennél sokkal fejlettebb és a bérbeadót és bérlőt is jelentős jogi intézmények védik. A németek jelentős része tehát lehet, hogy bérlakásban lakik, de ettől még sokkal gazdagabb, mint a saját lakásban élő magyar. Ráadásul a magyar ingatlanok nagyon jelentős része korszerűtlen és nincs igazi értéke. Itt most a falusi házakra gondolok, hiába van valakinek egy háza egy zsákfaluban, ha onnan órákig kell utaznia a munkalehetőség helyére.

Adópolitika: sajnos a szerintem egészen jó adópolitika mellett a humánorientált közszféra lerohadása figyelhető meg. Ez persze nem az adópolitika hibája, ami szerintem jó, a mindenféle különadókat eltekintve.
Sokaknak van problémája a különböző ösztönző jellegű adóelemekkel (családi adókedvezmény, anyák adókedvezménye stb.). Nekem ezekkel nincs problémám, a fő gond az a témában, hogy emellett a kedvezményezett csoportot érintő közszolgáltatások lerohadnak (bölcsőde, ovi, suli, háziorvos). Tehát hiába kapsz X ezer forint kedvezményt a gyereked után, ha közben esélyed sincs bölcsődei helyet kapni neki, az oviba, suliba te viszel WC papírt, szalvétát, zsebkendőt, gyümölcsöt, zöldséget stb. Ha a gyereked bármiben különbözik attól a kockától, amit az iskola gyerekként elképzel, akkor rábasztál, fizethetsz magánban vagy taníthatod te, hogy ne rúgják ki / ne bukjon meg stb.
Önmagában tehát a pénz jó célra van allokálva, de lehet, hogy nem így kéne. Azzal maximálisan egyetértek, hogy a társadalomnak kell legyen prioritása és azzal is, hogy Magyarország esetében a minél több gyerek születése kell legyen. Illetve azzal is, hogy erre a priorizálásra használható az adórendszer is és nem baj, ha ez egyéb csoportokat "büntet".

ÁFA. Általános a nyavajgás a rekord magyar ÁFA miatt. Ezzel nem értek egyet. A magyar ÁFA valóban magas, de jobb, mint a magas SZJA. Ugyanis itt megvan a lehetőséged, hogy elköltöd-e a pénzt vagy megtakarítod. A magas SZJA esetében meg sem kapod a pénzt.
A másik kérdéskör az ÁFA csökkentés. ÁFA csökkentés kompetitív piacon működhet bizonyos mértékig. Talán Gyurcsányék csináltak egy ÁFA csökkentést még a 2000-es években. A kiskereskedelem "lenyelte", tehát az árak nem növekedtek, de nem is csökkentek, lényegében a különbözet a kereskedőknél maradt. Egy mai gazdasági környezetben hatványozottan ez történne.

MEDVE1978 2025.04.01. 13:46:25

Közpénz: Többször írtam már, hogy a NER-el nem az a baj, hogy lop. Hanem az, hogy gazdasági fejlődési modellként nem működik. Sőt van olyan pont, ahol a NER rosszabb vagy fokozottabban lop, mint a globális átlag vagy a nemzetközi szokásos "karvalytőke" stb.
Ez pedig az érdekcsoportokra szabott törvénykezés okozta lopás, befolyásszerzés. Valamelyik poszt alá múltkor bekommenteltem, hogy a sok kilométer hosszú horvát tengeri híd kevesebbe fog kerülni, mint Lázár János mohácsi hidacskája. Az építőipar, a nagy közbeszerzések általános táptalaja ennek a korrupciónak. Egy magyar autópálya jelentősen drágább az éhes NER miatt, mint a környező országok autópályái.
A másik pont éppenhogy a személyre szabott törvénykezelés, jogi működés miatt alakult ki. Brüsszel baja Magyarországgal nem csak a különböző ideológiai csörték (homokosok, migránsok egyéb), hanem a korrupció is. A magyar ügyészség úgy van megcsinálva, hogy a NER-hez kapcsolódó nagyobb korrupciós ügyek automatikusan elsüllyedjenek, ha egyáltalán eljutnak odáig. A mai gazdasági helyzetben a NER másik rendkívül káros hatása az EU-s pénzek visszatartása, ami részben a korrupció miatt is van.

Ezzel egy időben igaz, hogy az EU is beteg. Van der Leyen és a többi hülye fejében valahogy összenőtt egymással az, hogy a fegyverkezés egyenlő Ukrajna támogatásával. Ami nyilvánvaló, hogy nem így van, egyikre szükség van, másikra nincs. Ebből fakad, hogy az európai országok egy része csak azért akar több fegyvert, lőszert gyártani, hogy azt rögtön tovább passzolhassa a szent háborút vívó ukránoknak. Az egész mögött ott a hamis narratíva miszerint Putyin nem fog megállni Ukrajnánál, hanem tovább megy. Nos nem megy tovább, miért tenné? Ahova tovább mehet, az már többnyire NATO terület és EU terület.

Mindkettőre igaz, hogy közösségi védelmi klauzula van az alapszerződésében. Sokan mondják, hogy Trump kiszállna a NATO-ból, de a másik biztos, hogy Trump nem fogja Európát otthagyni a kínaiaknak. Igen a kínaiaknak, mert az oroszok Kína szövetségesei. Tehát Trump nem fogadhatja el Európa esetleges oroszok általi elfoglalását, mert az egyben Kína befolyásának növekedéséhez is vezetne, amit nagyon nem akar.

(Persze most arra nem is térek ki, hogy micsoda idióta ötlet azt gondolni, hogy az Ukrajnát is elfoglalni képtelen Putyin majd képes lesz az EU-t is elfoglalni.).

Mindazonáltal az Ukrajna dili le fog csengeni, az egyik ok, amiért nem cseng le, az maga Orbán Viktor. Azzal, hogy folyamatosan ő az egy legény talpon a vidéken, könnyedén lehetővé teszi, hogy mögé bújjon az összes többi legény, aki így Slava Ukraini felkiáltással tetszeleg. Persze, hogy Ursula van der Leyen, Macron és Tusk is minél hamarabb be akarja léptetni az unióba az ukránokat. Egészen addig, amíg a következő költségvetésből ki nem derül, hogy a francia paraszt, akkor nem kap agrártámogatást és a lengyel kisgazdák tömege megy tönkre. Abban a pillanatban Macron, a nagypofájú spanyolok és a lengyelek is elkezdenének arra hivatkozni, hogy "korai még csatlakozásról beszélni, előbb belső reformok kellenek" stb.
Nagyon jól látni, hogy mekkora az elszántság az ukránok melletti kiállással kapcsolatosan. Amikor arról volt szó, hogy hadügyi fejlesztések kellenek, amiből az ukránok is kapnának és ezért az EU kölcsönt akar felvenni, rögtön vétózta az egészet a tagállamok fele.

Szóval ez le fog csengeni, ha szerencsénk van, akkor hamarosan vége lesz a háborúnak (egy tűzszünettel). Akkor pedig Ukrajna szerintem összeomlik ugyanazzá a putrivá, ami volt a háború előtt.

GyMasa 2025.04.01. 14:14:25

@Boldeone2:
"indulat" csak azért van, mert kiveitítitek a frusztrációtokat mindenkire, akiket mellesleg mind ellenségként kezeltek, függetlenül attól, hogy az illetö szereti-e a fideszt, meg Orbánt, vagy csak azt szeretné, hogy hagyjátok már a picsába 'békén, és ne kelljen folyton a gyürüiteket csókolgatnia, hogy elfogadjátok.
Tehát, ez az indulat legföképpen a ti fejetekben létezik-

HypocritSlayer 2025.04.01. 14:37:46

@G. Nagy László: Nem tudom, mi a baj a szemeddel, de szívből kívánok jobbulást.

SZEM - RETINASÉRÜLÉS

A fizikai értelemben vett rázkódás, egy a testemet ért erőteljes ütés (közvetlen vagy közvetett) következtében jön létre, amely rejtett sérülésekkel járhat, és így alaposabb kivizsgálást igényel. A retina rázkódása arra utal, hogy nem vagyok hajlandó meglátni olyan dolgokat, amelyek „kiszúrják" a szememet, mert nehezen változtatok a dolgokkal kapcsolatos meglátásaimon, nézeteimen.

SZEM - RETINALEVÁLÁS

A látóhártya fokozatos és körülírt leválása, amely bekövetkezhet valamilyen szemsérülés vagy a szem gyulladásos megbetegedése miatt. A retinaleválás egy olyan helyzetről árulkodik, amelyben olyasvalamit láttam magam előtt, amely óriási stresszt váltott ki belőlem. Az az érzésem, hogy ennek a szörnyű eseménynek a képei örökre beleégtek az emlékezetembe!

SZEM - RETINITISZ PIGMENTÓZA – festékes ideghártya-gyulladás

A festékes ideghártya-gyulladást örökletes betegségnek tartják, amely a fényt érzékelő látósejtek degenerációját jelenti. Általában a gyerekeket érinti. A szem nem képes alkalmazkodni a sötétséghez, és idővel csökken a látótér. Tehát nem látom a fényt többé. Ez a betegség akkor fejlődik ki, ha szégyellem a személyemet, azt, aki vagyok, fizikálisan és intellektuális téren is. Azt szeretném, ha a többiek nem rám, hanem másfelé figyelnének. Az is lehet, hogy maximalista vagyok, vagy nagy területet látok be magam előtt, ami stresszt okoz számomra. Attól is félhetek, hogy nem fogok tudni megbirkózni mindazzal, ami még rám vár az életben. A testem erre úgy reagál, hogy a látóteremet csökkenti, mivel azt reméli," ezáltal a stressz is csökken.

HypocritSlayer 2025.04.01. 15:21:56

@MEDVE1978:
>>Egy magyar autópálya jelentősen drágább az éhes NER miatt, mint a környező országok autópályái.<<

Höhő....
Bezzeg, amikor a Strabag építette, az milyen olcsó volt:

www.portfolio.hu/gazdasag/20071113/267-milliard-forint-a-strabag-konzorciuma-nyerte-az-m6-os-epiteset-90096

Ugye?:)

>>A másik pont éppenhogy a személyre szabott törvénykezelés, jogi működés miatt alakult ki. Brüsszel baja Magyarországgal nem csak a különböző ideológiai csörték (homokosok, migránsok egyéb), hanem a korrupció is.<<

Persze.

És ebben előzzük még az ukránokat is, hiszen megmondta a Transparency, meg az egymásra hivatkozó tetvek, "szubjektív érzésre" hivatkozva:)

>>A magyar ügyészség úgy van megcsinálva, hogy a NER-hez kapcsolódó nagyobb korrupciós ügyek automatikusan elsüllyedjenek, ha egyáltalán eljutnak odáig. A mai gazdasági helyzetben a NER másik rendkívül káros hatása az EU-s pénzek visszatartása, ami részben a korrupció miatt is van.<<

A 4-es Metro az ugye smafú?:)

Az akkori, meg a mai "korrupció" közt az a különbség, hogy az akkori az bizony szemérmetlen lopás és szarér-hugyért való el és kiárusítása volt mindennek aminek volt valami értéke.

A Fidesz pedig úgy "lop", hogy megnézi, máshol, a nagyonfejlett és nagyondemokratikus nyugaton ezt hogyan csinálják, és kimazsolázzák maguknak a legjobban tetszőt és az alapján "lopnak".
Az össze ballibsi felháborodást kiváltó jogszabályok és "lopások" 90%-a mind "nyugati mintára" készülnek, hogy amikor azok felhördülnek, akkor az orruk alá dörgölik, hogy pontosan azt csináljuk, amit ti, csak épp nem ti fölözitek le a hasznot.

Azóta van itt "korrupció", mióta jópár nyugati céget kipicsáztak és nem tudnak annyit lerabolni mint korábban.

Érdekes, hogy pl. bezzegromániába meg Bulgáriában nincs a mienkhez hasonlítható "korrupció", sőt, a jogállamisággal sincs probléma, hiszen a Benes dekrétumok is magánügy, no meg az sem probláma, hogy pl Lettországban 28-30%-a alakosságnak pária a szó legszorosabb értelmében , számkivetettek, állampolgárságtól megfosztva, na, ez a "nyugati minta".

Boldeone2 2025.04.01. 15:37:53

@MEDVE1978: Egyetértek, nagyjából, kivéve ezzel:

Általános a nyavajgás a rekord magyar ÁFA miatt. Ezzel nem értek egyet. A magyar ÁFA valóban magas, de jobb, mint a magas SZJA. Ugyanis itt megvan a lehetőséged, hogy elköltöd-e a pénzt vagy megtakarítod. "

- Ne feledjük: széles rétegek a teljes bérüket a megélhetésre költik, tehát ez egy súlyos plusz adó, sok embernek. Az valóban igaz, hogy a - piaci verseny hiányában- lényegében a kereskedők mindent benyelnek az oligopol piacon.
Az áfán kívül ott van még a különadó a multiknak, meg pl a chipsadó
Ezek mind hozzájárulnak az irreális árakhoz
Bécsben pl a Favoriten migránspiacon 2,5 euró egy kb eper, nálunk meg kb 2800 a Sparban, ez népátverés! A piacon is 2000-2500 ft egy kiló eper...
Ha bemész egy üzletbe, akkor átlag 3x nagyobb a választék, tele minden minőségi termékekkel. Nem, nem olcsóbb, a legtöbb minden, de nem sokkal dràgább, én olyan 15 -20%- os átlagos különbséget mondanék, átlagban, de az pl valódi, alpesi tej, GMO- mentes hús...
Ami még meglepő, az Románia. A barátom konzerv nagykereskedelemben utazik, és szerinte kint jobban megveszi az átĺag a drágább termékeket. A magyar piac brutál árérzékeny, pedig 300- 400 forintos termékekről beszélünk, ahol 70 forint kedvezményre már ugranak...Ez tragikus, szerintem. A konzerv eleve egy szegényember kaja

Boldeone2 2025.04.01. 15:50:31

@MEDVE1978: Ezzel egy időben igaz, hogy az EU is beteg. "

- Dehogy beteg! Ezt csak az orbáni propaganda mondja! Aki nem hiszi, az menjen el Salzburgba, ott meg fogja érteni,miért gazdagok az osztrákok..

MENTALITÁS kérdése! A kertek, az utcák maximálisan ápoltak. Szemét zéró. Az emberek 1-2 millió eurós, hatalmas házakban élnek; hagyományőrzés; háziállatok tartása extrém jó szinten, pl a lovak pokróccal letakarva...

Soha nem érjük utol őket. Ez főleg mentalitásbeli kérdés. Magyarországon is szét lehet nézni...Az első a sváb falu, utána a magyar, azután a tót, végül az elcigányosodott zsákfalvak....

Hiába hirdet Orbán faluprogramot, a falvak 80-90%- a itt putri volt, van és lesz...Szabolcs, Borsod, Hajdú, Jász- Nagykun, Békés, Nógrád, Dél- Dunántúl nagy része, mind elmaradott..

Mindenki Budaoestre költözik, esetleg Debrecen vagy Szeged

Boldeone2 2025.04.01. 15:57:14

Retináról...Az enyémet extrém terhelés érte. Ez úgy is létrejöhet , ha valaki hajnalokig számítógépen dolgozik, plusz túltolja a hobbi netezést. Az enyém anno elszakadt, de lézerrel megstoppolták. Utána megmondták, hogy kímélni kell, de a két hobbim: a testépítés és a blogkommentelés egyik sem kíméli....Ebből kellene most visszavennem...

grundigg 2025.04.01. 16:57:24

@MEDVE1978: "Van der Leyen és a többi hülye fejében valahogy összenőtt egymással az, hogy a fegyverkezés egyenlő Ukrajna támogatásával."

Erre valami forrás? Mondjuk összevetve ezzel:

www.portfolio.hu/unios-forrasok/20250311/von-der-leyen-eros-kijelentest-tett-vlagyimir-putyinrol-746921

GyMasa 2025.04.01. 17:31:54

@HypocritSlayer:
Medvóenek alapvetően nagyrészt helyesek a meglátásai, de ez most nagyon mellé ment...

HypocritSlayer 2025.04.01. 18:00:58

@Boldeone2:
>>Retináról...Az enyémet extrém terhelés érte. Ez úgy is létrejöhet , ha valaki hajnalokig számítógépen dolgozik, plusz túltolja a hobbi netezést. Az enyém anno elszakadt, de lézerrel megstoppolták. Utána megmondták, hogy kímélni kell, de a két hobbim: a testépítés és a blogkommentelés egyik sem kíméli....Ebből kellene most visszavennem... <<

No, tetszik, vagy sem, de a testi tüneteid, azok bizony a lelked "tükre/"kivetülése"
Nézel, nézel, de nem látsz.
Olvasol, kommentelsz, de nem akarod megérteni.
Mindenki a saját sorsának a hályogkovácsa.
Te is csak egy vagy a példák sorában.....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.01. 22:36:58

Akkor már csak azzal a 6-7 millió emberrel van a gond, aki ezt nem így látja...

G. Nagy László 2025.04.02. 00:55:46

@HypocritSlayer:

"No, tetszik, vagy sem, de a testi tüneteid, azok bizony a lelked "tükre/"kivetülése"

Számomra új, hogy spirituális oldalad is van, de határozottan tetszik. És sanszos, hogy van benne igazság.

"Mindenki a saját sorsának a hályogkovácsa."

Ez meg valódi gyöngyszem.

Etniez 2025.04.02. 07:17:58

Jöt röhögtem ezenca poszton! Kiválasztottál az 1000 etatból pàrat, ami nem negatív, majd ezekből fűztél egy bullshit-halmazt.

Kórházi ellátás? Oktatás? Fizetések?

Te bohóc!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.02. 08:19:57

Pedig tényleg élhetetlen hely, az ultraliberálisok számára.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.02. 08:23:29

@Etniez:

Kórházi ellátés: közepes feletti szint.

Oktatás: maga szint.

Fizetések: régiós szint.

Boldeone2 2025.04.02. 09:40:50

@G. Nagy László: Mindenki a saját sorsának a hályogkovácsa."
Ez meg valódi gyöngyszem.*

- Ki, Orbán Biktor?? Egyelőre SEMMILYEN gazdasági adat nem igazolja a " rendkívüli jogrend " fenntartását, sem a muszkabarát politikát, sem az EU- val való izmozást: 4 év egyhelyben állás.

EZ egyik legrosszabb hely az EU-ban. Na jó, a regáti rész szarabb, meg Bulgária. Kb ennyi....Budapest más kávéház, de ott soha nem lesz Fidesz többség...

Boldeone2 2025.04.02. 09:43:08

@G. Nagy László: Tehát semmi sem igazolja az autoriter kormányzás, a kvázi egypárti rezsim értelmét az országban! Éppen az ellenkezője igaz...

Etniez 2025.04.02. 11:38:44

@GyMasa: persze. Észak-Koreából is kicsi a kivándorlás, biztos az is k jó hely lehet.

Bohócok vagytok, mind!

Etniez 2025.04.02. 11:41:22

@GyMasa: "demagóg"

Ti meg valóságtagadó faszok,vagytok mind. Legyetek boldogok ti is, "mert Orbán Viktor azt mondta."

Nem azt hiszitek el, amit láttok vagy tapasztalatok, hanem amit mondanak nektek. Beeeee.

G. Nagy László 2025.04.02. 12:26:58

@Etniez: Legalább öt-hat éve kommentelsz nálam. Korábban még mintha lettek volna gondolataid. de lehet, hogy csak az idő szépíti az emlékeimet.

Andy73 2025.04.02. 12:52:57

Egyelőre a négygyermekes anyák kapnak teljes adókedvezményt, akik sajnos nem túl sokan vannak. A többi egyelőre ígéret, néhány hónappal a választások előttre, még majd utána, majd meglátjuk.
Azt sem ártana tisztázni, hogy az oroszok támadják Ukrajnát és Európát, nem pedig fordítva. Persze fel lehet tenni a kezeket, ha a blogger visszasírja a Szovjetuniót meg a keleti blokkot, de a magyarok többsége még mindig az EU-ban szeretne élni, a folyamatos Brüsszel elleni propaganda ellenére.

Wildhunt 2025.04.02. 12:57:08

@Andy73: Ukrajnát és Európát

Európát hol? Felrobbantottak/megtámadták valami gázvezetéket?

G. Nagy László 2025.04.02. 13:05:31

@Andy73: Európát??? Miről beszélsz, kommunista barátom???

Andy73 2025.04.02. 13:12:29

@G. Nagy László: Ukrajna is Európa, és ha elfoglalják, már az EU határán lesznek, a mi határunkon is.
Ők kezdték a háborút, és egyelőre semmi jele, hogy abba akarnák hagyni, még tűzszünetre sem hajlandóak.

Andy73 2025.04.02. 13:13:31

@G. Nagy László: nem vagyok se kommunista, mint te, se a barátod.

G. Nagy László 2025.04.02. 13:18:54

@Andy73: Barátom tényleg nem. Hosszú évek óta minden nyomorult kommented ellenkezés, tökéletesen függetlenül attól, hogy politikáról, vallásról, gazdaságról vagy szexről írok. Mivel az én gondolkodásmódomnak az ellenpontozása a kommunista, joggal feltételezem, hogy a romlott lelked mélyén ott fészkel a komcsi.

Andy73 2025.04.02. 13:29:01

@G. Nagy László: ha nem bírod a kritikát, ne írj blogot, vagy ne engedd a kommentelest.
Az pedig szánalmas, ha egy blogger a saját kommentelőit gyalázza, primitív személyeskedéssel.

G. Nagy László 2025.04.02. 13:37:13

@Andy73:

"az oroszok támadják Ukrajnát és Európát"

Ezt írtad. A kérdés az volt, kit támadnak még Ukrajnán kívül? Várnék egy választ.

"Az pedig szánalmas, ha egy blogger a saját kommentelőit gyalázza, primitív személyeskedéssel."

Oké, ha a kommunista jelzőt gyalázkodásnak veszed, akkor elnézésedet kérem, egyben örülök, ha valóban nem vagy az. Viszont innentől kíváncsivá tettél, hogy mit is gondolsz a világról. Valóban nem volt még egyetlen egyetértő hozzászólásod sem a hosszú évek során. Nem tudlak hová tenni, mert érzékelhetően vannak gondolataid, de azok mindenben szembemennek az enyémekkel. Esküszöm: ilyen kommentelő nincs még egy a sok százból. Legalább egy-egy apróságban azért mindenki egyet tud érteni velem. Még azok is, akik gyűlölnek.

Wildhunt 2025.04.02. 13:38:11

@Andy73: Ukrajna Európa, de az Európát ellátó gázvezeték nem?

Andy73 2025.04.02. 13:50:19

@Wildhunt: gázról nem írtam. Az ukrajnai embereket ölik az oroszok a saját hazájukban, köztük az ottani magyarokat is.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2025.04.02. 14:20:21

Maga a cikk totális marhaság, egy olyan jobboldali embertől aki nem képes elfogadni a valóságot („neomarxista gyökerekkel bíró, zöld-progresszív” hú bazzz). „kíméljük jobban a környezetünket azzal, ha fogyasztunk,” ez már nem a jobbos hanem a magyar proli hülyesége. A gazdaság alapja a fogyasztás, csak mi az EUnak köszönhetően kb 1993 óta abban a szerencsés helyzetben vagyunk hogy a nyugati fogyasztásból élünk (az Opel és a Suzuki sem a magyar autópiac letarolására épült ide hanem az EU által adott előcsatlakozási vámmentesség miatt). A teljes magyar gazdaság azóta is az EU-nak küszönheti a viszonylagos jólétét. Minden nyugati politikusnak csitítania kell a szavazóit hogy miért hagyja, hogy a munkahelyeik ide vándorolnak. Az EU nélkül olyan nyomortanya lennénk mint Szerbia. Csak mi 20 éve nem Szerbiához hanem Csehországhoz mértük magunkat. Akik be is érték a nyugatot (legalábbis a délnyugatot :) ).
Gazdaságilag az ország folyamatosan csúszik le (és tényleg messze a legszegényebbek között vagyunk), politikailag teljesen tönkretették az országot, a mérhetetlen agymosásról nem is beszélve. Ha valaki nyaralni megy Ausztiába, a legnyugatabbi falvakban is magyarok főznek és takarítanak. És ez 2010 előtt nem volt így. Eközben a propagandamédiákban mérhetetlen pofátlansággal tolják elénk a lopások leglátványosabb megnyilvánulásait, beleértve ennek következményeit, az EFTA majd az EU-s pénzek elvesztését. Az összesben, egyformán, mert értelmes emberük nincs, aki értékeset is alkotna.
Pont olyan ez mint amit Rákosiék csináltak a diktatúra kiépítésével és a Marshall segély elutasításával.

Ugyanakkor a sok felsorolt részletben vannak részletek amit valóban fontos kiemelni, mert a politikus márcsak olyan hogy nem szeretne semmit sem úgy csinálni mint az elődje, és biztos vagyok benne sok babát öntenek majd ki a fürdővízzel.
Első körben muszáj kiemelni Varga Mihályt, mert amit ő teljesített az elmúlt két évtizedben az igenis mérhetelen elismerést érdemel, akkor is ha munkájának gyümölcseit részben oligarchák takarították be.
De a családi adóztatás egy nagyon jó intézmény ahogy az, hogy nem az adót sosem fizető ingyenélőket részesítik előnyben. Ez nem természetes (sajnos). Látok őrült rossz példákat nyugaton ezerszámra, idióta örökösödési adók, röhejes gazdaságfehérítési próbálkozások. Ettől függetlenül a felhozott számok égtelen baromságokat (is) tartalmaznak. A magántulajdonú lakások nem a jólétből eredtek hanem a nagyfokú privatizációból eredtek.

Egyébként fájó elismerni, de pl amit Matolcsy jegybankelnökként művelt (folyamatos kamatvágás) az igenis hibátlan volt (persze a kormánypárti jegybank elnöknek ezt is kell). Az ő esetében a gond az emberi kvalitásokkal van. (nemcsak a lopás de az ideológiai marhaságai is).

HypocritSlayer 2025.04.02. 14:29:56

@Ződ2000:
>>És ez 2010 előtt nem volt így.<<

Gratulálok a sok észhez......., mivel utána nyitották meg a nyugati munkavállalást az újonnan csatlakozottak részére.....

Ződ2000 · http://egzostive.com 2025.04.02. 14:37:31

@HypocritSlayer: Nem kellene hazudozni.
A legfontosabb munkaerőpiac (UK) 2004től teljesen nyitott volt. Ahogy az Ír, spanyol, svéd, görög, olasz is (és még pár).
A számunkra létfontosságú német és osztrák eredetileg derogáció alatt állt, de azt idő előtt visszamondták. A német esetében ez amúgy tényleg 2011 volt, de a bevándorlás az EU8-ból már előtte is jelentős volt: www.bundesbank.de/resource/blob/886406/bc78e6123e96517bb61332453b4f5b11/mL/2022-45-research-brief-data.pdf
Csak nem a védintézkedéseket szüntették meg

Etniez 2025.04.02. 14:45:23

@G. Nagy László: már nincs mondanivalóm az ókormánypárt híveinek.
Aki eddig nem tanult, az már nem is fog.

GyMasa 2025.04.02. 15:05:19

@Etniez:
Igen, bár ott rálönek arra aki megpróbálja, Magyarországon meg ÖNKÉNT maradnak az emberek.
Szerintem ez elég nagy különbség, de töled semmilyen szempontból nem várom el, hogy ezt felfogd.

GyMasa 2025.04.02. 15:06:16

@Etniez:
Fogsz esetleg érdemi érvekkel is szolgálni, vagy megmaradsz a demagógia és s személyeskedés talaján?

GyMasa 2025.04.02. 15:06:48

@G. Nagy László:
Nem, soha nem voltak érvei.
Rosszul emlékszel.

GyMasa 2025.04.02. 15:07:30

@Andy73:
AZ oroszok NEM támadják Európát.

GyMasa 2025.04.02. 15:08:13

@G. Nagy László:
Érdekes, hogy tagadja mindegyik, hogy kommer lenne...

GyMasa 2025.04.02. 15:09:42

@G. Nagy László:
Nekem úgy tünik, hogy aktiválták az ellenzéki (eddig) alvó ügynököket.
Hiszen, hirtelen megjelentek itt a régi, elégedetlenkedök...

GyMasa 2025.04.02. 15:16:28

@Ződ2000:
"A magántulajdonú lakások nem a jólétből eredtek hanem a nagyfokú privatizációból eredtek."
Azért, ahhoz a "nagyfokú privatizációhoz" (amiröl, azért meg kell említeni, hogy összegszerüen lehet, hogy "nagy" volt, de az eloszlása cseppet sem volt nevezhetö egyenletesnek (gy.k. Nem sok ember kapot egyenlö arányban, hanem kevesek voltak az egész rendszer haszonélvezöi)
Ezen felül a privatizáció amúgy is böven 30 éve történt, szóval, nem kellene erre fogni az egészet.
És, végül, felmerül a kérdés, hogyha itthon nyomor van, nyugaton meg kolbászból a kerítés, akkor mégis miért van, hogy itthon 90% felett van a saját tulajdonú lakások aránya, a gazdag nyugaton viszont 50% körül?

GyMasa 2025.04.02. 15:18:27

@Ződ2000:
A britek NEM a legfontosabb munkaeröpiac.
Magyarország történelmi okokból sokkal közelebb áll a német nyelvterülethez és többen mentek oda dolgozni, plusz ebbe beleszámítanak az Ausztriában ingázók is, akik csak 2011 után tehették ezt meg hivatalosan (elötte csak feketén mehettek át dolgozni, azaz a statisztikában nem jelentek meg.)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2025.04.02. 15:18:42

Én egy külföldön dolgozó, egyszerű magyar vagyok. Leírnám én is a saját tapasztalataimat, persze nem nyilatkozhatok 9,5 millió magyar nevében.

Míg Magyarországon dolgoztam, a bejelentés egy béren felüli extra juttatás volt, amit adhattak, elvehettek. A feketén való munka miatt sok dologhoz sokkal nehezebb volt hozzájutni, pl hitel, orvos... Teljes bérrel egyedül a Covid alatt voltam egy multinál bejelentve néhány hónapig. Szabadságom nem volt, táppénzen nem voltam, nyaralni nem mentem.

Miután ezekből elegem lett ( a covid egy későbbi fejezet volt), döntöttem úgy, hogy külföldön próbálkozom. A bérem hirtelen majd a duplája lett, kevesebb ledolgozott órával, éves szabadsággal és az első perctől való bejelentéssel. azóta sok kollégám volt és még mindig rácsodálkoznak az újak, hogy teljes bejelentés van, utalással, szabadsággal, amire teljes bér jár. Nekem ez már természetessé vált, de az újak mindig meglepnek, hogy ezek még mindig mennyire nem egyértelműek.

Ausztriában a falvak rendezettek, nincsenek romos, gazos telkek, a települések épülnek-szépülnek, nincs maszekolás, meg majd megoldjuk okosba. A jelenlegi falum kb 5000 fős, de van 3 bank, két bevásárlóközpont (nem garázsbolt), két háziorvos és egy fogász. A háziorvosom 40 évnél fiatalabb, segítőkész, nincs várólista, se időpont foglalás.

Az emberek heti negyven órát dolgoznak, szabadidejükben kirándulnak, kertészkednek, évente 1x 2x nyaralni mennek. Nem politizálnak hangosan, nem gyűlölködnek, a fizetést pénzben kapjuk, nem ilyen-olyan kártyákra, amit a helyi NER-nél lehet elkölteni csak.

A korrupció nagyságát nem tudom, de az adók alacsonyabbak, még is sokkal több jut a közszolgáltatásokra és sokkal jobban rendben is vannak. A hátrányos helyzetű gyerekeknek ingyenes a felzárkóztatás.

Magyarországra hazajönni felér egy időutazással, mint ha kb 30 évvel mennék vissza az időben.

Magyarországon is lehet élni, nem élhetetlen, de ha az embernek van összehasonlítási alapja, akkor előbb utóbb felteszi a kérdést, hogy kevesebb munkával még is hogyan lehet ennyivel jobb körülmények között élni?

GyMasa 2025.04.02. 15:19:02

@Etniez:
Miért, tegnap még volt?

G. Nagy László 2025.04.02. 15:43:48

@Balogh Zsolt:

Minden életút más és más. Nekem valószínűleg szerencsém volt, mert itthon is mindig kerestem annyit, amennyi bőven elég, mi több, az utóbbi 20 évben már csak olyan munkákat vállaltam el, amelyeket különösen élveztem. Sok barátom dolgozott külföldön, s mind hazatért végül. Nyilván igaz minden, amit leírsz. Nyilván igaz, hogy az osztrákok gazdagabbak - ez így volt 100 éve, 200 éve és így is lesz még sokáig. Ez a poszt csupán arról szól, hogy lehet itthon boldogulni, ha valaki akar.

G. Nagy László 2025.04.02. 15:45:45

@Ződ2000:

"Maga a cikk totális marhaság"

Ezt csak úgy leírtad, semmi konkrétumot nem tettél hozzá. Mi marhaság benne? Le a kalappal, hogy vannak gondolataid - már ez nagy dolog manapság. De ha fikázol, csináld rendesen!

Wildhunt 2025.04.02. 16:21:34

@Andy73: akiket az ukránok az utcán elrabolva visznek a frontra. Szóval van egy ország, ami megtámadott egy másikat.
Meg van egy ország, ami elnyomja az ottani magyarokat, támadja az uniós infrastruktúrát, valamint katonai agresszióval fenyeget minket, te viszont lelkesen szopkodod őket.

Wildhunt 2025.04.02. 16:22:34

@Andy73: persze hogy nem írtál. A libbancs buborékodban a valóságnak nincs helye.

Wildhunt 2025.04.02. 16:27:05

@GyMasa: elfelejted, hogy putler egy csőgörénnyel elvágta a német gázellátást.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2025.04.02. 17:51:01

@GyMasa: Emlékeim szerint a koria időszakban Nagy Britannia lett a fő célterület, leginkább a nyelv és az adminisztratív könyebbség miatt. Aktuálisabb adatok szerint csak második.
" történelmi okokból sokkal közelebb áll" a 80-as évek végén 90-es évek elején aki normális populáris kultúrára vágyott az németül ingyen megkapta műholdról. És aki kemény valutáért akart maszekolni az is némettel járt jól a Balatonon. A rendszerváltás után pedig sok német cég jött befektetni.
De ez szerintem mostanra elégg leáldozott, az emberek többsége valamiért sotább lett azidegen nylevek tekintetében, talán mert a TV magyarul is elérhető, nem csak másfél száraz propaganda csatorna..
"összegszerüen lehet, hogy "nagy" volt, de az eloszlása cseppet sem volt nevezhetö" De speicl pont igen. Akor is a kárpótlási jegy pl eléggé nehezen volt megemészthető, az önkormányztaok kb 20%-ért oda adták a bérlőknek a lakásukat, és ez szinte mindenkire igaz volt, ha nem vált az ingatlan valamiért vitássá (pl egyház tartott rá igényt).
@G. Nagy László: "semmi konkrétumot nem tettél hozzá."
Még idézek is.
A cikk eléggé hosszú de legalább annyi belekötni való van benne...
süti beállítások módosítása