téveszmék

téveszmék

"Fideszesnek lenni ciki"

2025. június 11. - G. Nagy László

orban_rogan_lazar.jpg

 

"Már csak a vakok és agyhalottak támogatják Orbánt" - halljuk egyre gyakrabban. "A Fidesz az iskolázatlanok pártja lett" - tolják ezerrel, magasról tojva a valóságra. Egyre erősebb, egyre tudatosabb és egyre összehangoltabb az az üzenet, hogy a kormányt támogatni szégyellni való dolog. Már olyan Facebook-bejegyzésbe is belefutottam, amelyben ismerősöm kihirdette: megszakít minden kapcsolatot minden fideszessel. Ez már a totális őrület kezdete. A parlamenti választásokig még majdnem egy egész esztendőt kell várni, ám az ellenzéki gyűlöletkampány máris a csúcson pörög. A magamfajta, tudatos szavazó csak mosolyog ezeken, azonban pontosan tudom, hogy egy bizonytalan politikai preferencival bírót be lehet darálni az ilyesfajta érzelmi hadviseléssel.

 

Amit először tisztázni érdemes, az az, hogy ez egy szimpla hecckampány csupán; értelmes, felnőtt ember nem gondol olyat, hogy fideszesnek lenni ciki. (Én még egy DK-szavazó kapcsán sem gondolom, hogy feltétlenül agyhalott volna, még akkor sem, ha a motivációját a legkevésbé sem értem.) Ez pont olyan, mint amikor Fradi-szurkolóként kínosnak érezzük, ha valaki a lila-fehérekért rajong, miközben ők pontosan ugyanezt érzik velünk szemben. Azután elballagunk az általános iskolából, és kamaszként már értjük, hogy az ő szenvedélyük pont ugyanolyan legitim, mint a miénk; és egyik sem zsenánsabb a másiknál. Visszatekintve óvódás csúfolódásnak tűnik a "lila majmok" rigmus, még akkor is, ha a mai napig él, s az Üllői úti aluljáróban meccs előtt a legkurrensebb árucikk nem más, mint a lila plüss csimpánz.

 

Annyit persze érdelmes árnyalni e foci-analógián, hogy a politikában nem tisztán ízlés dolga, kinek szurkolunk. Léteznek ténylegesen elmebetegek és alkalmatlanok. Márki-Zay Péter és Fekete-Győr András kapcsán ma már a legelvetemültebb Orbán-fóbiások is nyíltan elismerik, hogy szellemileg igen gyengén vértezettek; s hogy eltűnésük a történelem süllyesztőjében nem jelent katasztrófát. A másik probléma az, amikor egy politikai párt vállalhatatlan dolgokat képvisel - háború, migráció, gender, önpusztító altruizmus és egyéb progresszív őrületek -, amelyekre a többség joggal mondja, hogy ciki. Nem véletlen, hogy Magyar Péter csak sunyít, s nem is kíván színt vallani e meglehetősen sikamlós témák kapcsán.

 

Ha az ország gazdasági teljesítményét tekintve voksunkat a hozzáértőkre, a ciki jelzőt pedig az alkalmatlanokra tartogatjuk, úgy nem mehetünk el szó nélkül azon jelenség mellett, mely szerint a rendszerváltás óta eltelt 35 esztendő során sikeres kormányzás eleddig kizárólag Orbán nevéhez kötődik. Az 1998-2002 időszakot - pártállástól függetlenül - gyakorlatilag minden közgazdász etalonnak tekinti. A közelmúlt megítélése kapcsán Tölgyessy Péter Dübörög alattunk a történelem című, múlt heti írásából idézek: "A seregnyi (...) nem tankönyvszerű eszközzel végrehajtott válságkezelés nehéz évei után tartós növekedés indult el Magyarországon. 2013 nyarától 2019 végéig a gazdaság bővülése valamelyest nagyobbnak bizonyult, mint a visegrádi országok átlaga." Ezek a tények, ezzel szemben áll a korábbi baloldali vezetés teljesítménye, amely nemzetközi gazdasági konjunktúra és pénzbőség idején is a csőd szélére kormányozta az országot. Gyurcsányék bőven megérdemlik a ciki jelzőt, Orbán azonban aligha; az elmúlt hat évben sem ment el az esze, szakértői sem lettek hülyébbek, holdudvara sem vált mohóbbá. A miniszterelnök kompetenciája nem elvitatható, ami pedig politikai kihívóját illeti, ismét Tölgyessy cikkéből ollózok: "Voltaképpen nem tesz mást, mint sűrítve visszhangozza az ellenzéki közönség régi hittételeit. (...) Programjának lényege alig három-négy mondatban összegezhető. Magyar Péter magatartásában egyesül a világszerte hódító neopopulizmus tényeket és racionális érveket mellőző gyakorlata a legrégibb magyar sérelmi magatartással. (...) Ám az összes elhatározás egészében egyszemélyi döntés. A Tisza Pártnak máig nincs stabil vezetőcsoportja. Európai és budapesti képviselői egyszerű alkalmazottak, a legkisebb nyilatkozati autonómia nélkül." Tekintve, hogy Magyar Péter még sohasem volt kormányfő, őt támogatni bizonyosan nem ciki, sokkal inkább vakmerő zsákbamacska.

 

Szóval, mi az, ami ciki a Fideszben? Tekintve, hogy az egyéni szabadságával mindenki maximálisn élhet, a diktatúra és az antidemokratikus kifejezések gyenge csúfolódások csupán. Tavaly még a pedofília bélyegét is rá akarták égetni a kormánypártra - ez is annyira szürreálisnak bizonyult, hogy ma már senki sem beszél róla. Csupán egyetlen vádpont maradt, amelyet 15 éve egyfolytában hallgatunk, ez pedig a korrupció. Ez a jelenség mindenkit zavar, ugyanakkor a kettős mérce itt is markánsan megfigyelhető. Az Európai Unió Bírósága elítélte Ursula von der Leyent a velejéig korrupt vakcinabeszerzések kapcsán, ám e fölött a balosok szemet hunynak, holott 35 milliárd eurós ügyletről van szó. A brüsszeli elit számos globalista képviselője megjárta már a börtönt, de az ő korrupciójuk természetesen megbocsátható. A napokban száz amerikai könyvvizsgáló érkezett Kijevbe, hogy felgöngyölítsék az ukrán vezetés által meglovasított milliárdok útját. Zelenszkijék végtelen korrupciója sem zavarja a magyar ellenzéket; inkább ide öntenék a pénzeket, csak nehogy a honfitársaink gazdagodjanak. És ami nyugati elit végtelen korrupciójának hátterében áll: a BlackRock, a világ legnagyobb vagyonkezelője mindenütt megtalálható. Részvényes a Pfizernél, számos fegyvergyártó cégnél, illetve azon építőipari vállalatoknál, amelyek a háborút követően Ukrajna ujjáépítésében meghatározó szerepet játszhatnak. Azt látjuk tehát, hogy a globális és hazai ellenzék a legkevésbé sincs kiakadva azon, ha a korrupt nyugati politika háborút robbant ki, tart életben, időben elnyújtva, amíg csak lehet, csak hogy dollár- és eurómilliárdokat vehessenek ki az amerikai és európai adófizetők zsebéből. Igen, a magyarokéból is. A nyugati korrupció ugyanis - amelynek szolgálatára Magyar Péter is felesküdött - jó korrupció. A bűn ott kezdődik, ha a pénz az országon belül marad...

 

A múlt héten Navracsics Tibor Dull Szabolcs vendégeként megerősítette, hogy Lázár János vadászkastélya és Tiborcz István Ferrarija árt a Fidesznek. "Vannak olyan emberek, akiket irritál az, hogy ilyen vagyoni különbségek vannak Magyarországon. És most függetlenül attól, hogy ki az, s függetlenül attól, hogy hogyan szerezte a vagyonát, ez az ország az utóbbi 50-70 évben nem szokott hozzá, hogy ennyire látványosak legyenek a vagyoni különbségek." Ez egy elképesztően fontos meglátás. Honfitársaink jelentős része a mai napig ezzel a mérgezett, végtelenül irigy, a saját sikertelensége miatt a másik jólétére haragvó lélekkel él. Ez még akkor is igaz, ha mindenki látványosan jobb színvonalon él, mint apáink és nagyapáink, és minden statisztika szerint sokkal kevesebb a szegény, mint a bármikor a rendszerváltás óta. A korrupció nyilvánvalóan bűn. A luxizás nyilvánvalóan rossz húzás a politikai elit részéről. De az is biztos, hogy a saját lelkünkben-fejünkben is rendet kell tenni végre. A vagyoni egyenlőség nem csupán hiú ábránd, de kifejezetten beteg és romboló eszme. Fogadjuk el, hogy az a jó, ha minél több a dúsgazdag ember körülöttünk, függetlenül attól, hogy mi hol tartunk az életben! Ha mindenki ugyanolyan csóró, úgy esély sincs a felemelkedésre - erről szóltak a szocializmus évtizedei. A tehetősek megjelenése ugyanakkor mindenkinek előnyös; a gazdagságuk hozzánk is lecsorog, előbb-utóbb minket is felemel. Ami engem illett: kaptam már jól fizető munkát kormánypárti és ellenzéki milliárdostól is. A mai napig ezer hálával tartozom mindegyiküknek.

 

Néha már fáj, hogy a kormánybuktató szándékúak mekkora idiótaságokat terjesztenek. Az egyik balos ismerősöm a minap Facebook-oldalán megosztotta azt a kamu beszámolót, melyre úgy hivatkozik: a miniszterelnők egyik régi titkárnője írta... "A kényszerszabadság után Orbán behívott az irodájába. Hanyagul, hátradőlve fogadott, mindkét lábát – amint azt a filmekben is láthatjuk – az asztalra téve." Olvasom, és fogom a fejem... Bevallom, én egy cseppet sem bánnám, ha Orbán ennyire laza volna. Az én szememben nem volna ciki. Az viszont nagyon is kínos, hogy sokan még 37 év közszereplés után sem ismerik a kormányfő karakterét. Egy biztos: szemmel láthatóan most mindenki mindent bedob, ami egy kicsit is árthat a Fidesznek. Jövőre meglátjuk, hogy ez a sok blődség mire lesz elég.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9418885930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.06.11. 11:25:06

Egy biztos: szemmel láthatóan most mindenki mindent bedob, ami egy kicsit is árthat a Fidesznek. Jövőre meglátjuk, hogy ez a sok blődség mire lesz elég."

- Pontosan ugyanezt teszi a FIDESZ Is: mindent bedob, hogy ártson a kormányt váltani akaróknak. Ha valami blődség, akkor - szerencsére - a Fidesz eddigi, nyílt, putyinista gyűlöletnarratívái!

Én úgy látom, jövőre - ha nem változtatnak - ebből nagy bukó lehet!

Aki nem teljesen elvakult, az láthatja: az ellenzéki narratívák igazak. Hiába dugja fejét valaki a homokba: a valóság kupáncsap, előbb- utóbb...Elég csak egy klinikai sürgősségire kerülni, vagy a MÁV- on utazni...

A megélhetési válság, az infláció pusztító az átlagembernek; miközben látjuk: a NER- elit százmillárdos, abszurd közforrásokra tesznek szert

Gazdagság mindig volt, de ekkora szintű, nyílt, pofátlan, magamutogató gazdagság SOHA!

Boldeone2 2025.06.11. 11:36:59

Az embereket qurvára nem érdekli, hogy " jobban élnek" mint a nagypapáik, vagy az elmúlt "16 előtti 8 évben"; egy iskolás kisgyerek is tudja: ez a gazdaság természete, hosszú távon

Az embereket az érdekli, hogy a többség fokozatosan lemarad, tehát nő a RELATÍV szegénység

Nem mindenki szegény, az is tény: a felső 1-2 % az emberektől kiuzsorázott ingyen százmilliárdból mesés a vagyont építettek; jól járt még a következő 5-10% is, az ingatlanhalmozók
Orbán elhibázott lakáspolitikája egyre távolabb vitte az önálló lakáshozjutás lehetőségét a fiataloknak. Lényegében 50-60 millió egy normál, kis lakás ára. Ez szülői segítség nélkül lehetetlen. Közben az ország nyögi az idióta lakáspolitika következményeit
Ha valaki összegyűjt 10- 20 millió forintot, lényegében szart sem ér vele, az infláció " megette "

Ezért nő egyre inkább az Orbán- rezsimellenes gyűlölet! Nem Magyar Péter számít, ezt nem ertik a Fideszben, hanem hogy - végre - bosszút lehessen állni az elmúlt 16 évért!

Boldeone2 2025.06.11. 11:47:12

Annyit tennék még hozzá, hogy 2015- 2019 ig volt egy konszolidációja a rendszernek, amikor kedvezően együttálltak a gazdasági feltételek
Addig volt egyfajta életszínvonal- növekedés. A közmunka volt Orbán legnagyobb találmánya, ami sikeres volt
Kb 3- 4 éve azonban megroppantunk

A szegénység nő, a szegények száma is, többek között mert nincs szociális rendszer és a megélhetés megugrott

A "mindenki talál munkát " jó demagógia, a valóság nem így működik. Tudom. Pl Debrecemben az új gyárakba már főleg ázsiai munkaerőt alkalmaznak, mert fiatal és nem dumál vissza...
Miközben egy lakásbérlet havi 250 ezer és még nem evett semmit...

A középosztály alsó része is bajban, hiszen a megtakarításait az orbáni politika elinflálta- seggtörlő papír lett a forint...

Ez egyetlen jó hír, hogy új jegybank elnök van, erősebb a forint; illetve Trump hülyeségei miatt..

G. Nagy László 2025.06.11. 11:49:22

@Boldeone2:

"Pontosan ugyanezt teszi a FIDESZ Is: mindent bedob, hogy ártson a kormányt váltani akaróknak."

Ez pontosan így van. A különbség csak az, hogy a kormányoldalnak nem kell hazudoznia. Magyar Péter, Szedi Romolusz, Kollár Kinga és Tarr Zoltán annyi gyalázatot elkövetett már - elég ezeket bemutatni. A másik oldalon ugyanakkor izzadságszagú a legtöbb kritika.

G. Nagy László 2025.06.11. 11:54:06

@Boldeone2:

"vagy a MÁV- on utazni..."

Ismerem a MÁV problémáit, de azért ne tegyünk úgy, mintha itt megállt volna az idő. Én általában kocsival járok mindenhová, de tavaly vonatoztam egyet Balatonra. Pont olyan modernül felszerelt, kényelmes, csili-vili vonat volt, mint Olaszországban vagy Belgiumban. Csak ámultam.

"A megélhetési válság"

Nincs ilyen, csak te szajkózod.

"Gazdagság mindig volt, de ekkora szintű, nyílt, pofátlan, magamutogató gazdagság SOHA!"

Ahogy írom: ez politikai hiba. De ettől még úgy szeretnék élni Budapesten, mintha Monte Carlóban járnék: legyen mindenki dúsgazdag körülöttem. Nekem elég az, amim van.

Boldeone2 2025.06.11. 11:54:53

@G. Nagy László: Akkor miért van az, hogy az orvostársadalom, a kutatók, a művészek többsége elégedetlen?

Az értelmiség - csúcsértelmiség - többsége nem Orbánt támogatja, Pálinkástól Romsics Ignácig!

youtu.be/3GqMUxEuVwM?si=kPGHqB75gPrrynls

Ismerjétek el már a tanultabbak igazát! A Fidesz mögött csak viccértelmiség van!

Boldeone2 2025.06.11. 11:57:30

Romsics Ignác: "Az Orbán- rendszer egyértelműen autokrácia" - én Romsics profnak inkább hiszek, hiszen ő tudja a legtöbbet a történelemről Magyarországon...

G. Nagy László 2025.06.11. 11:58:43

@Boldeone2:

"A szegénység nő, a szegények száma is"

Nézz meg bármilyen statisztikát. Ez egész egyszerűen hazugság. A szegények száma radikálisan csökkent, s a legszegényebbek is sokkal jobb színvonalon élnek, mint a korábbi idők szegényei. A legkevésbé sem a legalsó rétegek akarnak rendszerváltást. Ezt az egész, mesterségesen generált elégedetlenség-hullámot a balos, belpesti értelmiség és a hatalomból kiszorult, éhes és korrupt ex-fideszesek generálják.

Boldeone2 2025.06.11. 12:02:37

@G. Nagy László: A száraz tények azok, hogy újra nő a szegénység!

www.portfolio.hu/gazdasag/20241026/nott-a-szegenyseg-magyarorszagon-719045

Én is ezt tapasztalom. Mindenfelé a csavargókat látom

wigotah224 2025.06.11. 12:17:42

Az, hogy a fidesz mostanra az iskolázatlanok pártja lett, nem vélemény, hanem statisztikai tény.
Uncsi már az is, hogy akik nem akarják orbánt, azok gyurcsányt akarják vissza, ez egy érvelési hiba: a.te.ervelesi.hibad.hu/hamis-dilemma
Vdl ítélete kapcsán valamiért nem írtad le a részleteket: az ítélet arról szólt, hogy vdlnek nem szabadott volna törölnie a pfizerrel való kommunikációját. Hol van ez attól, hogy a miniszterelnök barátai adópénzböl milliárdosok lesznek pár év alatt. Azt is visszautasítom, hogy ez az irigység miatt zavarna. Nem vagyok irigy sem Bezosra sem másra, az viszont jogosan zavar, ha lölö villáira költik a pénzemet, azt meg föleg megértem, ha valakit magyarországi adófizetöként zavar ez.
A háború meg a többi témába nem megyek bele, totál felesleges. Neked tényleg nem tünik fel, hogy putyinon kívül mindenki békét akar és egyedül ö szabotálja már hónapok óta. Komolyan, olvass már híreket a témában!!!!

G. Nagy László 2025.06.11. 12:27:14

@wigotah224:

"Uncsi már az is, hogy akik nem akarják orbánt, azok gyurcsányt akarják vissza"

Ilyet hol olvastál? Soha nem állítottam ilyet. Ha Gyurcsányt akarnák vissza, akkor az óellenzék már nyert volna 14-ben, 18-ban vagy 22-ben. Az biztos, hogy egy kormányváltás esetén ugyanazok a levitézlett komcsik térnének vissza a hatalomba, de a változást akaró választópolgárok nem ezt akarják.

"Vdl ítélete kapcsán valamiért nem írtad le a részleteket: az ítélet arról szólt, hogy vdlnek nem szabadott volna törölnie a pfizerrel való kommunikációját."

El sem tűnődsz rajta, mik lehettek ezekben a diszkrét üzenetekben...

"Hol van ez attól, hogy a miniszterelnök barátai adópénzböl milliárdosok lesznek pár év alatt."

Itt 35 milliárd eurós ügyletről van szó. Nem aprópénz. És a magyar korrupció kapcsán nincs ilyen ítélet. Az egyik egy bizonyított bűncselekmény, a másik feltételezés.

"Azt is visszautasítom, hogy ez az irigység miatt zavarna."

Téged nem. csak a primitív többséget.

"Neked tényleg nem tünik fel, hogy putyinon kívül mindenki békét akar"

Nem, kurvára nem. Putyin sem jár élen a béketeremtés vonalán, de az EU és Zelenszkij ugyanúgy gerjesztik a feszültséget. Hol hallottál olyat, hogy UVDL tárgyalást kezdeményezett volna Putyinnal?

Boldeone2 2025.06.11. 13:02:41

@G. Nagy László: Az biztos, hogy egy kormányváltás esetén ugyanazok a levitézlett komcsik térnének vissza a hatalomba, de a változást akaró választópolgárok nem ezt akarják."

- Ennek pont az ellenkezője igaz! A Tisza képviselői többkörös kiválasztáson és átvilágításon esnek át

Itt 35 milliárd eurós ügyletről van szó. Nem aprópénz"

- Ez egy szélsőjobboldali, putyinista kamu, 99,9 %... Azért, mert Ursula szerintem alkalmas vezető, mert nem hagyja Orbánnak, hogy szétzüllessze az EU- t, mert szankciókat vet ki a muszka agresszorra!

Ennek a fasisztoid orbáni hatalomnak MINDEGY ki a vezető, ha nem fúj velük egy követ a lejáraró kampány céltáblája lesz.

Így volt ez Junckerrel, Tusk- al, most meg Ursulával. Nekik SENKI nem jó, akit nem a fasisztoid széljobb támogat! Ennyi

Boldeone2 2025.06.11. 13:09:59

Sőt, a gyűlölködő plakátkampányért - EU-, Ursula-, Weber- és Ukrajna - ellenes- szerintem meg kellene büntetni Orbánékat!

SEHOL Európában nincs ilyen fasisztoid gyűlöletkampány, még UKRAJNÁBAN sem! Ez egy abszurd tragédiaország, ahol Orbán görcsös ragaszkodása a hatalomhoz tragikomédiává vált

Ezek miatt SEM támogatja az értelmiség: CIKI lett fideszesnek lenni!

Ha egyszer kikapnak, Orbánnak és a Fidesznek is VÉGE, ezt a vak is látja...Már elindult a bomlás, hogy a veszteség esélye realitássá vált

G. Nagy László 2025.06.11. 13:11:04

@Boldeone2:

"Ennek pont az ellenkezője igaz! A Tisza képviselői többkörös kiválasztáson és átvilágításon esnek át"

Na most két eset lehetséges.

1. Igazad lesz, és a Tisza valóban csupa névtelen lúzert indít. Ez esetben simán elbukják a választást.
2. Leigazol néhány ismert arcot. Ekkor lehet esélye annak, hogy a választópolgár ne üres lufinak, sima one man shownak lássa ezt a bohóckodást. De ez a régi komcsik visszajövetelét jelentené.

wigotah224 2025.06.11. 13:12:27

@G. Nagy László: hát ezaz! Nyugaton üldözik a korrupciót, még ha a legmagasabb szintü politikusokról is van szó, Magyarországon meg polték vagy a rendörség még csak nem is nyomozzák ezeket. És akkor szerinted minden tiszta. Gondolom, a Mikulásban is hiszel.
Mindegy, meglátjuk ki nyer jövöre. Német útlevéllel a zsebemben akkor sem dölök a kardomba, ha megint megszavazzátok ezt a rablóbandát.

G. Nagy László 2025.06.11. 13:23:54

@wigotah224:

"Nyugaton üldözik a korrupciót, még ha a legmagasabb szintü politikusokról is van szó"

Most mégis mi a faszról beszélsz???

Ursula a mai napig a helyén van. Rég le kellett volna mondania. Nulla következménye van a bűntettének. Ez nem bűnüldözés, hanem látványpékség.

Az összes elítélt korrupt politikus heteken belül visszatérhetett az EP-be, hogy onnan fikázza Magyarországot. Szégyen.

És a BlackRock? Nyugaton lobbitevékenységnek hívják ugyanazt, amit itthon lopásnak nevezel. Egészen precízen ugyanazt a jelenséget látod, de Mészáros Lőrincet utálod, mert Fidesz-közeli, a BlackRock-kal meg semmi gondod sincs, még ha (közvetve, a korrupt politikusok által) a sokszorosát veszi is ki a zsebedből.

Boldeone2 2025.06.11. 13:44:52

@G. Nagy László: . Igazad lesz, és a Tisza valóban csupa névtelen lúzert indít. Ez esetben simán elbukják a választást."

- Nem feltétlen igaz, lásd: önkó választás. Egy helyileg ismert, nagyrabecsült embert kell tatálni, főorvos, stb...

Amúgy ki "a régi komcsi"? Ne viccelj már! Még én is gyerek voltam a komcsi rendszerben, a Tisza meg főleg harmincasokat indít...
A többi párt szinte nem is játszik.

Most jól összehalmoztad a téveszméket!:)

Lehetne egy új poszt: "Az Orbán- rezsim téveszméi", mert én teljesen téveszmésnek látom már őket...Valószínű , az akadémiai értelmiség is...

Ez egy szekta már, amely az évek alatt hatalmas véleményburkot épített a hívek köré...

Az értelmesebbek szerintem már belül is érzik, hogy baj van...De, nyilván tudják, a rendszerváltás elsodorja őket is

Sem Orbán, sem a "batidai rém":) Lázár érinthetetlenségét nem lehet garantálni! Félnek. Én is félnék a helyükben...

Így végzik az abszolút rezsimek: a nagy nyomásra egy idő után mindig jön az "ellenforradalmi " fordulat!

Tetszettek volna NEM HÁBORÚT hirdetni!

wigotah224 2025.06.11. 14:02:22

@G. Nagy László: ember! A Blackrock egy sima alapkezelö, nekem is van náluk pénzem, etfekben (nasdaq, sp500, euro600 stb). Miröl beszélsz?!
Lassan hozod az alusisakos szintet

G. Nagy László 2025.06.11. 15:28:16

@wigotah224:

Mit állítasz? Melyik gondolatom hamis?

1. Nem a BlackRock a viág egyik legnagyobb vagyonkezelője?
2. Nem tulajdonos a Pfizerben?
3. Nem tulajdonos azokban a fegyvergyártó vállalatokban, amelyek Ukrajnába szállítottak?
4. Nem tulajdonos azokban az építőipari cégekben, amelyek az újjáépítés várományosai?
5. Nincs lobbitevékenységük?

Mi a faszomért alusisakos szint az, hogy a nyugati politikusok korruptak, s miért a világ legtermészetesebb igazsága, hogy a magyarok azok? Meséld már el, hogy mitől tisztességesebb az, ahogyan a Pfizer megkapta a vakcinamegrendelést az EU-tól, mint ahogy Mészáros Lölő üzletel?

elona 2025.06.11. 16:24:01

"Fideszesnek lenni ciki"

HÁT A BALLIBSIK SZEMÉBEN EZ HUSZONÉVE ÍGY VAN.....

A BALLIBSIK SZEMÉBEN VISZONT MENŐ:
- mindent is fikázni ...."itten minden is szar"
- a migráncsok seggét nyalni
- a buzik seggét nyalni ..... a Prájdot támogatni, pávatollal a seggedben vonaglani az Andrássyn
- nagyon-nagyon menő bármiért is tüncikézni
- iszonyú hisztit levágni a legkisebb hibáért
- Zselé, és általában az ukránok seggét nyalni
- előszeretettel előadni, hogy itten mekkora fasizmus van
- .... és persze nincsen "sajtószabadság"... azt egy iciri-piciri TÉNYT leszámítva, hogy a tíz legolvasottabb hírportálból kilenc ballibsi hírportál
- NAGYON-NAGYON MENŐ GYŰLÖLKÖDNI, GYŰLÖLKÖDNI, GYŰLÖLKÖDNI!!!!!
(...elég elolvasni a ballibsi kommenteket...)

elona 2025.06.11. 16:30:19

Én persze valahol megértem a ballibsik iszonyú gyűlöletét a Fidesszel, Orbánnal szemben...

20 ÉVE MINDEN, DE MINDEN VÁLASZTÁSON SZARRÁ LETTEK VERVE A BALLIBSIK...

KÉNE MÁN NEKIK EGY KIS SIKERÉLMÉNY, MERT ÚGY FOGNAK MEGDÖGLENI, HOGY SEMMI SIKER, CSAK A TELJES FRUSZTRÁCIÓ....MARAD A GYŰLÖLKÖDÉS!!!!
(...nyilvánvalóan a Fidesz/Orbán mért gyűlölné aztat, akit simán szarrá ver...)

elona 2025.06.11. 16:36:03

Persze a fideszesekben is van gyűlölet!!!!

GYŰLÖLIK AZOKAT, AKIK AZÉRT TEVÉKENYKEDNEK JÓ KIS DOLCSIKÉRT/EURÓKÉRT, HOGY A MAGYAR EMBEREK, MAGYAR VÁLLALKOZÁSOK, MAGYAR ÖNKORMÁNYZATOK NE KAPJÁK MEG A MAGYAROKNAK JÁRÓ PÉNZEKET!!!

ÍGY GYŰLÖLIK URSULÁT, ZSELÉT, STB, STB... ÉS AZ ÖSSZES HAZAÁRULÓ MAGYAR PATKÁNYT: A POLOSKÁT, A KOLLÁR KINGÁT, RÉMUSZ ROMOLUSZT, STB....

MIT SZERESSÜNK EZEKBEN???????????????????????????

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 17:13:26

"Amit először tisztázni érdemes, az az, hogy ez egy szimpla hecckampány csupán; értelmes, felnőtt ember nem gondol olyat, hogy fideszesnek lenni ciki." - hát dehogynem gondol olyat.
én értelmes, felnőtt ember vagyok, és most pont ezt gondolom.

"Ez pont olyan, mint amikor Fradi-szurkolóként kínosnak érezzük, ha valaki a lila-fehérekért rajong, miközben ők pontosan ugyanezt érzik velünk szemben." - pont nem ilyen.
olyan, mint amikor a magyar válogatott meccsen kínosnak érezzük egy olyan szurkolócsoport jelenlétét, amelyik buzizik, cigányozik, huhog, műanyagpoharat dobál.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 17:15:57

@Alöksz Róz Unbanned: "olyan, mint amikor a magyar válogatott meccsen kínosnak érezzük egy olyan szurkolócsoport jelenlétét, amelyik buzizik, cigányozik, huhog, műanyagpoharat dobál." - valaki meg tapsol ennek és az uefára köpköd a bünti miatt

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 17:22:50

@G. Nagy László: értelmes, felnőtt ember" - előző poszt alatti gyerekes hiszti után nagy merészség ilyet leírni
:-)))

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 17:50:40

szégyentelenül megy minden a haveroknak. amit lehet, tesznek zsebre ebben a szűk egy évnyi hátralévő idejükben.
telex.hu/gazdasag/2025/06/11/ngm-n7-holding-4ig-nyrt-allami-hadiipar-maganositas

és még én vagyok a nemzetbiztonsági veszélyt jelentő hazaáruló, ha kínosnak találom...

wigotah224 2025.06.11. 18:43:29

@G. Nagy László: a blackrock egy alapkezelö, ergo nem ö a tulajdonos a cégekben, hanem az alapok ügyfelei. Ha holnap csödbe menne a blackrock, az én nasdaqos részvényeim akkor is meglennének. Az ügyfelek vagyona ugyanis külön vagyon, nem az alapkezelöé.
Pl pfizerem nekem is van náluk, a SP500 etf-en keresztül. Gondolom az ukrajnai építös-fegyvergyáras cégek is elöfordulnak az alapjaikban, amennyiben tözsdei cégekröl van szó - mert azt nem írtad konkrétan, melyekre gondolsz.
A blackrocknak tökmindegy, hogy az ügyfelek nasdaqot, bitcoint vagy fegyvergyárakat vesznek, ök mindenhol beszedik az alapkezelési díjat, abból élnek. Az alusisakos szint meg az, hogy azt sugallod, hogy a blackrock(nál valakik) szervezi(k) az ukrajnai háborút.
A pfizeres vakcinarendeléssel nem tudom, mi a problémád, akkoriban rajtuk kívül csak a moderna volt még engedélyezve az EUban, de nekik sokkal kisebb gyártási kapacitásuk volt. Kitöl kellett volna venni?
Láthatóan csak vagdalkozol.
A háborúhoz még, ha már szóba hoztad: azt nem tudom, vdl akart-e konkrétan tárgyalni, de pl merz, macron és zelensky nemrég ajánlottak tüzszünetet - ahogyan trump is vagy ezerszer - meg béketárgyalásokat, putyin fúrta meg mindet, ez van. Jó lenne, elfogadnád a valóságot.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.11. 18:49:33

@wigotah224: "Kitöl kellett volna venni?" - hát így utólag senkitől :-)

G. Nagy László 2025.06.12. 08:02:54

@wigotah224:

"Dmitrij Medvegyev pedig a tőle megszokott agresszivitással kommentálta a közösségi médiában: „Macron, Merz, Starmer és Tusk állítólag Kijevben a békéről akartak tárgyalni. Ehelyett fenyegetéseket szórnak Oroszország felé… Szerinted ez okos dolog, mi? Dugjátok fel ezeket a béketerveket a pángender seggetekbe.” - idézi a 24.hu.

1. Ugyanezen országok vezetői három éven át hallani sem akartak a békéről.
2. Aztán jött Trump, és eltelt 4 hónap, amikor ott tettek keresztbe a béketörekvéseknek, ahol csak lehetett.
3. Május közepén végre ők is elkezdenek tűzszünetről beszélni, de - szemben Trumppal - nem tárgyalnak, hanem - mintha valami kibaszott magas erkölcsi és katonai helyzetben volnának - egyoldalú ultimátumot küldenek, feltétel nélküli tűzszünetre szólítva fel Putyint.

Szóval elmész te a picsába a valósághajlítgatásoddal. "pl. merz, macron és zelensky nemrég ajánlottak tüzszünetet" - nézd meg, milyen megfogalmazást használsz, csak hogy úgy tüntethesd fel, mintha ezek a faszfejek a békét keresnék. Nem AJÁNLOTTAK, hanem ULTIMÁTUMBAN KÖVETELTÉK, fenyegetőzve, hogy különben fokozzák a fegyverszállítást. Nem odautaztak, keresve a személyes tárgyalás lehetőségét, hanem üzengetnek. Továbbá próbálsz olyan hatást kelteni, mintha ez jól illeszkedne az általános attitűdjükbe, holott már ez a magas lóról beszélő, Oroszországot tárgyalási partnernek nem tekintő "békevágy" is teljesen új keletű.

Nem akarom védeni Putyint. Már az agresszió megindítása is olyan tett, amit nem lett volna szabad elkövetni. Trump beiktatása óta sem siet a békével. De ami biztos: Putyin és Trump racionális és következetes, miközben az európai vezetés fejetlen, kapkodó, ideológiáktól vezérelt és alkalmatlan a feladatára. Ha rögtön beálltak volna Trump mellé - ahogyan azt tették a beszámíthatatlan Biden esetében - már túl lehetnénk az egészen.

Arról nem is beszélve, hogy a nyugat-európai vezetők miként látják Ukrajna közeli jövőjét. Az EU tagjaként, egymilliós hadsereggel (amit az EU finanszíroz). Ez mennyire vonzó Putyin számára? Az érzelmek, az irracionális félelmek és az üzleti érdekek nagyon messze vitték az európai vezetőket attól, hogy leüljenek Putyinnal, és együtt kitalálják, mi lesz Ukrajna sorsa. Mert azt mindketten tudjuk, hogy az ukránoknak ebbe nem sok beleszólásuk lesz, ha az európai adófizetők minden pénzét Kijevbe utaljátok, akkor sem

G. Nagy László 2025.06.12. 08:17:55

@wigotah224:

"A pfizeres vakcinarendeléssel nem tudom, mi a problémád"

Az Európai Unió Bírósága elmarasztalta Ursula von der Leyent, az Európai Bizottság elnökét a COVID–19 vakcinabeszerzések átláthatatlansága miatt. Az ügy középpontjában az áll, hogy von der Leyen és Albert Bourla, a Pfizer vezérigazgatója közötti SMS-váltások kulcsszerepet játszottak egy 2021 tavaszán kötött, 1,8 milliárd adag vakcina szállításáról szóló, 35 milliárd euró értékű megállapodás előkészítésében.

A The New York Times újságírója közérdekű adatigényléssel kérte az Európai Bizottságtól ezen üzenetek kiadását, azonban a Bizottság azzal utasította el a kérelmet, hogy nem rendelkezik ilyen dokumentumokkal. Az Európai Unió Bírósága azonban megállapította, hogy a Bizottság nem adott kielégítő és hihető indoklást arra, miért tagadta meg a dokumentumok kiadását, és semmisnek nyilvánította az elutasító határozatot.

Az ítélet szerint az uniós intézmények dokumentumainak általában hozzáférhetőnek kell lenniük a nyilvánosság számára, és a Bizottságnak hiteles magyarázatot kell adnia arra, miért nem találhatók meg ezek a dokumentumok.

Szóval: ha nem tudod, mi a gond ezzel, akkor erre reagálva bárki mondhatná: mi a bajod Mészáros Lőrinc ügyleteivel? Tudod: nincs baj azzal, ha a vebő és az eladó sms-ben kommunikálnak. Én is szoktam ilyet csinálni, mondjuk a klímaszerelőmmel: hová jöjjön, hányra, mekkora teljesítményű eszköz kell stb. De ezeket bárkinek megmutatom utólag is, továbbá nem helyettesítik az alapvető üzleti dokumentumokat. Az a tény, hogy a bíróság átláthatatlannak ítéli az ügyletet, az sms-eket pedig szándékosan törölték, elég rendesen kimeríti a korrupció gyanúját. Ezzel szemben nézd meg a magyar ügyleteket, ahol örökösen rablást kiabálsz: a dokumentumok rendelkezésre állnak, az EU vizsgálhatja azokat, minden transzparens.

Borzalmas ez az örökös kettős mérce.

valis47 2025.06.12. 13:08:59

@G. Nagy László: Orosz szempontból az Ukrajna nevű viperafészek teljes kiirtása lehet az egyetlen megnyugtató megoldás. Vagy ahogy megfogalmazták: "denacifikálása és demilitarizálása". Ellenkező esetben a viperák újra és újra meg fogják őket marni. Az ukrán nemzetépítés eredménye egy oroszgyűlölő középhatalom, ami 400 km-re van Moszkvától, ügynökei a nyelv- és helyismeretüknek, beolvadási képességüknek köszönhetően folyamatos belső veszélyforrást is jelentenek...
A Nyugat ígéreteiben megtanulták, hogy dőreség lenne hinni, egy tűzszünetet is csak arra akarna a Nyugat használni, mint a minszki megállapodásokat: feltápolni Ukrajnát katonailag, hogy aztán megtámadhassa az oroszokat, hogy "felszabadítsa" a donbászt és a Krímet. De akár ennél ambíciózusabb célokat is dédelgethet... az ukrán nacionalisták számra a dél-orosz, nyugat-orosz vidékek, Belgorod vagy a Kubán ugyanúgy "pontenciális ukrán föld", mint az oroszok nacionalistáknak Ukrajna (kivéve Galícia).

Choba393 2025.06.12. 13:19:54

Kijelentette, hogy a Tisza Párt „gyűlöletszekta”, amely őt és édesanyját is fenyegeti.

"Ez egy központilag vezérelt gyűlöletszekta. A feljelentést megtettük. Mindennap leleplezzük őket, és bemutatjuk az igazi arcukat."

– írta Orbán Viktor.

G. Nagy László 2025.06.12. 14:33:32

@Choba393: Naponta ezt hallgatom a Tisza szeretetközösség tagjaitól: kit hogyan kell kibelezni, kocsi után kötni, lámpavasra lógatni. A társadalom legaljának a hangja visszhangzik mindenhonnan. A 21. század Lenin-fiúi, akiket Magyar Péter küldött a nép közé. Igazi, polgárháborús hangulatot készítenek elő egy olyan országban, ahol a többség valójában gondtalanul és szabadon él. Igazi beteg állatok. Ez az undorító jelenség mind a brüsszeli progresszió kérlelhetetlenségében gyökerezik. Onnan szítják a lángot hosszú évek óta.

Normál esetben a forradalmak alulról indulnak, az elkeseredett, elégedetlen tömegektől. Mint 1848-ban, vagy 1956-ban. Ez a mostani sokkal inkább 1919-re hasonlít, amikor tudatosan játszották át a hatalmat a legundorítóbb csőcseléknek. (De akkor az első világháború után járunk, amikor pusztító a nélkülözés, így valóban van ok az elégedetlenségre.)

Boldeone2 2025.06.12. 15:42:46

@G. Nagy László: Naponta ezt hallgatom a Tisza szeretetközösség tagjaitól: kit hogyan kell kibelezni, kocsi után kötni, lámpavasra lógatni. A társadalom legaljának a hangja visszhangzik mindenhonnan"

- Arről beszélek neked rég óta, hogy ez a KÖVETKEZMÉNYE a 16 év Fidesz önkénynek, az autroriter akarnok hatalomnak!

Ismered Newton 3. törvényét?

HA az egyik test erővel hat egy másikra, akkor a másik test ugyanakkora, de ellentétes irányú erővel hat az elsőre. "

Tehát hiába nyom Orbán, szít gyűlöletet, akkora lesz az ellenerő is!

A demokratikus világban nincs olyan hogy egy vezető 20 évig vagy tovább vezessen! Ez pontosan az, aminek látszik: 21. századi eszközökkel működtetett diktatúra!

Boldeone2 2025.06.12. 15:50:22

@G. Nagy László: Eszembe jutott egy fideszes szlogen: " Itt az idő" - igen, itt van...16 év után a másik oldalnak is lehetőséget kell adni!
A forradalom, az erőszak mindig akkor alakul ki, ha nincs társadalmi egyensúly, nincs politikai váltógazdálkodásra esély!

Orbán megtette a magáét, de most már vége, ennyi volt! Nem tud megújulni, az ország kényszerpályán, minden szempontól...

Pont olyan a helyzete, mint Marco Rossié- voltak szebb idők, de mára vége, vele 100%, hogy nem jutunk sehová már

Arra, hogy a normalitás útjára térjen az ország, most egyetlen esély van: egy Magyar- kormány, amely jó kompromisszum a bal es a jobboldal között; akik sóval behintik a szuverenitásvédelmi hivatal helyét!

Boldeone2 2025.06.12. 15:59:38

Jobb lenne, ha most vonulna félre Orbán! Csak a vak nem látja, kisiklott az ország...

Valamelyik nap mondták hogy 2027 - ig nem várható egészségügyi béremelés...Közben meg éves 6% kimutatott infláció van, ami reálisan 10-12% ...

Mindent elbukunk Magyarországon, és még a tervek sem jók...

Egy ismerősöm egy ázsiai gyárban vezető. Azt mondta, hogy majdnem minden magyar munkást kírúgtak, mert "elégedetelenkedtek", és a munkatempót sem bírták....Ázsiai munkások jönnek, helyükre...

Közben minden élhetetlenül drága lett. A közszféra vegetál. Éttermek, szórakozóhelyek, sőt, fesztiválok zárnak be...

Orbánnak vállalni kell a felelősséget, de ő szellemi fogyatékos módjára keptelen önreflexióra

Nagyon kijárna neki már egy tisztességes " verés"

Boldeone2 2025.06.12. 16:18:52

Orbán emeli tétet:

index.hu/belfold/2025/06/12/harcosok-klubja-orban-viktor-fidesz-kormany-voks-2025/?token=b17722624336fbc3d1a00cd3444770a0

Minden hazugságot kitalál, hogy megpróbálja lejáratni a Tisza Pártot, holott minden párt soraiban vannak gyűlölködők!

Viszont a terjedő gyülelet legfőbb oka a SZÉLSŐJOBBOLDALI GYŰLÖLETPOLITIKA, az évek óta folyó migráns-, EU-, LMBTQ-, Ukrajna - ellen folyó uszítás

Gyűlöletre gyűlölet a válasz

Boldeone2 2025.06.12. 16:28:31

@valis47: Orosz szempontból az Ukrajna nevű viperafészek teljes kiirtása lehet az egyetlen megnyugtató megoldás. Vagy ahogy megfogalmazták: "denacifikálása és demilitarizálása"

- Ezt csak Putyin fogalmazta meg így, meg a putyinszopó magyar kormánypárti média, esetleg...

A " megnyugtató megoldás" Ukrajna EU- tagsága lenne. A "Nácik" nincsenek arányosan többen, mint Oroszországban a ruszofasiszták, viszont az ukránok változni akarnak, az oroszok meg nem...

G. Nagy László 2025.06.12. 18:21:40

@Boldeone2:

"A forradalom, az erőszak mindig akkor alakul ki, ha nincs társadalmi egyensúly, nincs politikai váltógazdálkodásra esély!"

Ez egy óriási ökörség. Svédországban megesett, hogy negyven évig nem volt kormányváltás; egyfolytában a szociáldemokraták kormányoztak. Mégsem volt semmiféle forradalmi hangulat: a svédek egész tűrhetően éltek 2015-ig. Forradalmi hangulat akkor van, amikor az emberek egy jelentős hányada borzalmas életkörülmények közé kerül. Ettől Magyarország fényévekre van, az elégedetlenség-lufit csupán ti fújjátok pár ezren. Puzsér tüntetésén sem jelentek meg vaskos tömegek.

"Pont olyan a helyzete, mint Marco Rossié- voltak szebb idők, de mára vége, vele 100%, hogy nem jutunk sehová már"

Én értem, hogy időközben fociszakértővé is váltál... Rossival az MLSZ 2030-ig meghosszabbította a szerződést és abszolút joggal. Ez a magyar válogatott sokkal jobb, mint az elmúlt 40 évben bármikor. Nem tudunk minden meccset megnyerni. Nem tudunk mindig jól játszani. De Rossi alapvetően érti a dolgát, már sokszor bizonyított, s valami piszok nagy gáz kéne ahhoz, hogy menesszék. Ugyanez a helyzet Orbánnal is. Alapvetően érti a dolgát, már sokszor bizonyított, s valami piszok nagy gáz kéne ahhoz, hogy menessze az ország. Nem tudunk mindig kiváló makroadatokat produkálni. De ez nem katasztrófa. Alapvetően jól élünk és jó irányba gondolkodik a kormány. Amíg a németek nem kezdenek szárnyalni, sajnos mi sem fogunk. Ennyi.

G. Nagy László 2025.06.12. 18:23:55

@Boldeone2:

"viszont az ukránok változni akarnak, az oroszok meg nem... "

Ezeken is mindig mosolygok. A szíved ezt mondatja veled, miközben semmi alapja sincs. Az ukránoknak egyetlen jó gesztusuk sem volt az elmúlt három és fél évben. Én semmi európaiságot nem látok a mentalitásukban, de még törekvést sem arra, hogy civilizáltakká váljanak.

Boldeone2 2025.06.12. 18:43:08

@G. Nagy László: Alapvetően érti a dolgát, már sokszor bizonyított, s valami piszok nagy gáz kéne ahhoz, hogy menessze az ország. Nem tudunk mindig kiváló makroadatokat produkálni. De ez nem katasztrófa. Alapvetően jól élünk és jó irányba gondolkodik a kormány."

- Ti lehet hogy jól éltek- Budapest, rendszerközeli lehetőségek- a többség viszont annyira nem él jól, sőt, egyre kilátástalanabb a helyzet..
Nyilván Európában, sőt a világon sem könnyű most - köszönhetően az idióta Trumpnak, Putyinnak- de Magyarország még az európai mezőnyön belül is gyenge

Egyre rosszabb a kormányzati teljesítmény, -Nagy Márton , Lázár, Bobroviczky- mind dilettánsok

Lényegében 2 évig semmilyen közszféra béremelés nem várható, de a privát szférában is már megszorítások vannak; tehát kilátástalan a helyzet

Miért legyen újra Orbán? 4-5 éve stagnál, romlik a helyzet, de kilátás sincs jobbra!

Bárkivel fogadok, hogy nem jutunk ki a VB- re! Menjen Orbán és Rossi is!

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.12. 18:47:15

@Boldeone2: nana.
lehet van az a pénz, meg az a korai piros lap, teljesen függetlenül egymástól.

Boldeone2 2025.06.12. 18:53:50

Én is jól élek - még- de abszolút nem Orbánnak köszönhetően. Orbánék csak megnehezítik a kisebb vállalkozások életét. Brutál szigor van, központi engedélyeztetési eljárás, minden évben. A nagyobb gyártó cégekre is rászálltak, akik eddig 14 napra kiegyenlítették a számlát, most a 48 napra utalnak, ha rájuk telefonálunk, pedig nagy cégekről van szó...

Én úgy gondolom, - egy szűk, here réteget kivéve- mindenkinek rosszabb a helyzete. Koldus ország ez, elég este kimenni az utcára, mennyi a kukázó..Ha egy sajtot 100 ft- al olcsóbban adnak a multinál, azonnal kihordják...

Ilyen elégedetlenség eddig az elmúlt 15 évben nem volt! Az átlag ember jól érzi: ez most zsákutca

Egyetlen esély egy Magyar- kormány, mert azt az EU pénzzel is támogtani fogja. Orbán ellenség, vica- versa

Boldeone2 2025.06.12. 19:00:08

Tehát nem azt akarom mondani, Magyar biztos hogy jó lesz, hanem azt, hogy Orbánnal már nem látok rá esélyt sem

Nincs pénz, csak nem hirdetik...Erről szól az önkók kivéreztetése, az ágazati különadók, stb...

Az is lehet, ha véletlenül összejön a kormányváltás, majd "kiborulnak a csontvázak" a szekrényből....

Én egy jó dolgot látok most: viszonylag erős a forint. Fogok is váltani, valamikor....

Évekig csak értéktelenedett a megtakarítás...A 20 millás lakás 60-70 millia lett, a 4 millás kocsi meg 10..

elona 2025.06.12. 19:45:12

@Boldeone2: "Én egy jó dolgot látok most: viszonylag erős a forint. Fogok is váltani, valamikor...."

Nagy észre vall!!!!!

Egy éve 395 forint körül volt a forint, most 400 körül van.... egy év alatt 5 forintot keresni eurónként.... az igen!!!! (.... mínusz az átváltási költségek....)

valis47 2025.06.12. 19:47:57

@G. Nagy László: Az "ukránok", mármint a vezetés leginkább a zsidó államot juttatja az ember eszébe. Őket sem veszik fel az EU-ba...

elona 2025.06.12. 19:48:05

@Boldeone2: "Évekig csak értéktelenedett a megtakarítás...A 20 millás lakás 60-70 millia lett, a 4 millás kocsi meg 10.."

MERT NEM "MEGTAKARÍTANI" KELL, HANEM HITELT FELVENNI!!!!

EKKOR A HITEL TÖRLESZTŐRÉSZLETE "ÉRTÉKTELENEDIK EL"... TE NAGYOKOS!
(...én eddig 11 lakást vettem.... MINDET HITELRE!!!!)

valis47 2025.06.12. 19:51:19

@elona: Szerintem venni akar eurót, hát tegye. Lehet erősebb már nem lesz. Én vettem megtakarítási célból eurót, de akkor 380 Ft alatt volt asszem, mindenesetre jobb befektetés volt a fiókban is, mint a forintbankszámla kamata. Majd elköltöm, ha külföldre utazok.

elona 2025.06.12. 19:53:09

A dolcsiba fektetők meg jól megszívták!

Egy éve 2024. június közepén 365 forint volt a dolcsi, ma konkrétan 345 forint.

EGY ÉV ALATT HÚSZ FORINTOT ERŐSÖDÖTT A FORINT A DOLCSIVAL SZEMBEN!!!

wigotah224 2025.06.12. 20:17:13

@G. Nagy László: medvegyevtöl idézel, mint „forrás“? Az a csávó egyfolytában be van baszva, múltkor atomrakétákat halllucinált Londonra. Szánalmas egy fazon, egy szavát se vedd komolyan, mert csak még nevetségesebbé teszed magad. Hova menjenek különben tárgyalni? Putyin mondta Isztambult, aztán meg sem jelent.
Ami meg a korrupciót illeti, nincs kettös mérce. Nyugaton is bün, ha valaki ilyet csinál, csak hát nem jellemzö, te sem véletlenül egy 5 éves sztorival jössz, ahol ráadásul az sem egyértelmü, hogy valóban korrupció történt. Orbánék state capture-je viszont egyértelmü. Tudsz még egy európai országot, ahol a miniszterelnök barátai meg családtagjai pár év alatt a semmiböl milliárdosokká válnak? Hol vannak a milliárdos családtagok scholz, merz, macron vagy frederikssen körül? Hol?!
Te nyilván elhiszed, hogy orbán barátai és családtagjai hirtelen zseniális vállalkozók lettek, de csak 2010 óta, akkor csak a korábban mondottakat tudom magamtól idézni: te nyilván a Mikulásban is hiszel.

G. Nagy László 2025.06.12. 20:52:00

@wigotah224:

"egy szavát se vedd komolyan, mert csak még nevetségesebbé teszed magad"

Vicces fiú vagy. Ezek szerint a 24.hu is nevetségessé tette magát. Pont ugyanazt tettem, mint ők, idéztem.

"Te nyilván elhiszed, hogy orbán barátai és családtagjai hirtelen zseniális vállalkozók lettek"

Megint a totális faszságot tolod. Ezerszer leírtam már, miként működik a NER. Úgy formálják a pályázatokat, hogy a pénzek jó helyen landoljanak. Ezt hívják profi lenyúlásnak. Minden jogszerű, soha, senkit nem lehet majd elítélni semmiért.

"Nyugaton is bün, ha valaki ilyet csinál, csak hát nem jellemzö"

És még én hiszek a Mikulásban. Baszki, mindenütt ez megy. Soroljam a korrupción ért nyugati politikusokat? És még egyszer mondom: a lobbitevékenység ugyanez. Az USA és az EU által a különböző balos NGO-knak juttatott források pont ide sorolhatók. (Ezek is jogszerűek, hiszen maguk hozzák a törvényeket.) Nálunk a Horn-Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai időszakokban azért nem csípte a Nyugat szemét a korrupció, mert elsősorban ők voltak a kedvezményezettek. A franciák kükönösen élen jártak, számtalan olyan szektort megcsíptek, ahol magyarokat is simán helyzetbe lehetett volna hozni. A balos sajtó nem hápogott, őket is ugyanonnan fizették/fizetik.

elona 2025.06.12. 21:03:06

"Friedrich Merzet is állásfoglalásra késztette a kisebbik koalíciós párt, az SPD több tekintélyes politikusának manifesztuma, amely a fegyverkezés helyett békepolitikát, ennek részeként pedig Oroszországgal tárgyalásokat sürgetett. A kancellár ezt elutasította, és a koalíciós pártokat egységre szólította fel.

A memorandum, amelyről a hazai médiában az Infostart elsőkén számolt be, rendkívüli visszhangot váltott ki nemcsak a sajtóban, hanem kormánypártokban is, mindenekelőtt az SPD-ben. A memorandumban mintegy száz tekintélyes szociáldemokrata politikus, illetve a párthoz közel álló személy alapvető kül- és biztonságpolitikai irányváltást sürgetett. A felhívás fő eleme a fegyverkezés helyett a békepolitikára való felszólítás, ennek jegyében pedig az Oroszországgal való tárgyalások, valamint a későbbi együttműködés sürgetése volt. A manifesztum az SPD-ben valóságos földcsuszamlást okozott."

JÉÉÉÉÉÉ!!!!!

VANNAK NORMÁLISAN GONDOLKODÓ EMBERKÉK A NÁCIKNÁL IS.....

G. Nagy László 2025.06.12. 21:20:45

@elona: Érdekes, hogy Wigotah figyelmét mindez elkerüli, pedig jobban rálát a német történésekre. Mondjuk az is igaz, hogy ő a valóságot nem idézheti, hiszen az Merz háborúpártiságáról árulkodik...

G. Nagy László 2025.06.12. 21:22:23

@G. Nagy László: Mondjuk pontosan tudható: Merz is a BlackRock embere...

Boldeone2 2025.06.12. 22:04:42

@elona: Egy éve 395 forint körül volt a forint, most 400 körül van.... egy év alatt 5 forintot keresni eurónként.... az igen!!!! "

- Te "nagy eszű" ! Előtte évek óta trendszerűen gyengült a forint, és most is csak a 6%- os alapkamat tartja szinten, ami fenntarthatlan, gazdaságilag

A dollárhoz képest csak annyi történt, hogy Trump hülyeségei miatt gyengült a dollár, de a jövőben ez megváltozhat

Boldeone2 2025.06.12. 22:12:32

Az egyetlen jó hír, a Jegybank. Látható, hogy Vargáék más politkát folytatnak, nem erőltetik a "forint olcsítást" , meg most Trump hülyesége is segíti a forintot, a gazdaságot már kevésbé...

Én lassan veszek majd dollár pénzpiaci alapot...Az annyira nem rossz. Az euró az, sajnos...

3 pénzben vagyok: forint - pénzpiaci alap, euró növedési alap, euró pénzpiaci alap ( szar) , illetve dollár cash és forint...

Az igazi az persze, ha valaki kint tartja a pénzét...Orbán bármire képes, ha bajba kerül...

grundigg 2025.06.12. 22:12:56

@G. Nagy László: "És még én hiszek a Mikulásban. Baszki, mindenütt ez megy."

Az általad nyilván nagyra tartott Heritage Foundation gazdasági szabadság indexe szerint "government integrity" kategóriában a 100-ból 42,2 pontunk van. A listát meglepő módon a haldokló nyugatiak vezetik, Magyarország a 84. a világon. Szorosan követjük Ománt és Benint, kicsit jobban le vagyunk szakadva Ghánától, Szenegáltól és Ruandától. Az EU-ban természetesen tökutolsók vagyunk.

Senki nem hiszi már el az ócska hazugságaidat.

Boldeone2 2025.06.12. 22:17:15

Friedrich Merzet is állásfoglalásra késztette a kisebbik koalíciós párt, az SPD több tekintélyes politikusának manifesztuma, amely a fegyverkezés helyett békepolitikát, ennek részeként pedig Oroszországgal tárgyalásokat sürgetett. A kancellár ezt elutasította, és a koalíciós pártokat egységre szólította fel."

SPD = töketlen, oroszbarát pszeudokommunisták, Schröder olyasmi volt...

Én örülök Merz- nek! Végre, egy tökös kan- cellár!

Én sem alkudoznék a mocskos, gyilkos Putyinnal!

Hadsereget kell épiteni, sajnos az a legjobb alku...

elona 2025.06.12. 22:18:27

@G. Nagy László:

Ugyan hagyd!

Csak a "szokásos" ballibsi valóság-tagadás....

Ha pl. ezeknek a majmoknak anoním módon leírnánk tíz állítást/politikai célt, de nem mondanánk meg nekik, hogy ki mondta/kinek a célja..... ÉS VÁLASSZÁK KI AZOKAT A MONDATOKAT/CÉLOKAT AMIVEL EGYETÉRTENEK.....

KIBASZOTT JÓ EREDMÉNY JÖNNE KI!!!!!

ORBÁN TÖBB MONDATÁVAL ÉRTENÉNEK EGYET, MINT POLOSKA PETIÉVEL....

EZEK A VADBARMOK CSAK ÉS KIZÁRÓLAG AZT NÉZIK KI IS MONDTA..... HA A POLOSKA MONDTA, AKKOR AZ A LEGNAGYOBB IGAZSÁG, HA AZ ORBÁN MONDJA, AKKOR BIZTOS, HOGY NEM ELFOGADHATÓ!!!!

elona 2025.06.12. 22:22:20

@Boldeone2: "Én sem alkudoznék a mocskos, gyilkos Putyinnal!"

UGYE AKKOR TE A HÁBORÚ FOLYTATÁSÁNAK, AZ ÚJABB OROSZOK ELLENI SZANKCIÓK PÁRTJÁN ÁLLSZ?

elona 2025.06.12. 22:26:40

@Boldeone2:

Boldi?

A Fidesz vélemény-nyilvánító népszavazásán is kifejezted, hogy mi az álláspontod az ukránokkal kapcsolatban?
(... avagy csak itt nagy a pofád??)

Boldeone2 2025.06.12. 22:41:18

@elona: Az oroszok elleni szankciók pártján, igen. Béke akkor lesz, ha Putler belátja hülyeségeit, de ilyen soha nem lesz...

Nem szavazok Orbán csaló és manipulatív népszavazásán. A cirkuszt szervezze a híveinek csak!

elona 2025.06.12. 22:41:33

"Los Angeles város rendőrparancsnokságának közleménye szerint csak szerdán több mint 80 embert tartóztattak le, mert nem hagyták el az engedély nélküli tiltakozó akció helyszínét az éjszakai órákban."

NA, VALAMI HASONLÓT KELL MAJD CSINÁLNI BUDAPESTEN IS PRÁJDON!!!!!

AKI NEM TAKARODIK EL A RENDŐRI FELSZÓLÍTÁSRA.... ANNAK DUTYI!!!

HA AZ USÁBAN LEHET, AKKOR TALÁN LEHET NÁLUNK IS.......

elona 2025.06.12. 22:47:34

@Boldeone2: "Béke akkor lesz, ha Putler belátja hülyeségeit, de ilyen soha nem lesz..."

Akkor szerinted béke soha nem lesz?

"jó munkához idő kell!"

"Az idő pénz!"

"A pénz nem boldogít!"

TEHÁT: A JÓ MUNKA NEM BOLDOGÍT!

G. Nagy László 2025.06.12. 23:16:38

@grundigg: Tényleg nem szép adat. És tényleg hitelesnek tekintem a forrást. Árnyalja a képet, bár minket nem tesz szebbé, hogy Ukrajna mélyen alattunk van. Jegyezzük meg azt is, hogy SOHA nem jártunk 54 felett, s hogy a legrosszabb adat Hornékhoz kötődik: 1997 - 41. Az 54 pontos csúcson 2014-2015-ben jártunk, s az EU a magyar balliberális sajtóval kórusban már akkor is korrupciót kiáltott. Ha a 2010-2025 időszakot nézzük, Horvátország és Görögország majdnem végig rosszabbul teljesített nálunk, a magyar adat nem extrém a térségben.

A jó hír az, hogy 2026-2030 időszakban is a Fidesz kormányoz majd, így évről évre együtt nézhetjük, mennyit javult e mutató. Szerintem gyorsan visszamegyünk 50 fölé.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.13. 09:36:04

@Boldeone2:

"Hadsereget kell épiteni, sajnos az a legjobb alku..."

Hitelből, mint annak idején Hitler! Hajrá!

MEDVE1978 2025.06.13. 10:03:54

"Ez pont olyan, mint amikor Fradi-szurkolóként kínosnak érezzük, ha valaki a lila-fehérekért rajong, miközben ők pontosan ugyanezt érzik velünk szemben."

Azért nem értek egyet a hasonlattal, mert a fociszurkolás egy jóval érzelem-vezéreltebb tevékenység kellene, hogy legyen, mint a politikai párt választása. Valószínűleg kevés olyan barcelonai van, aki a Real-nak szurkolna, akkor sem, hogy ha a Barca három-négy szezonon át rossz. Ellenben a politikai párt esetében inkább kellene a megvalósult dolgokra, teljesítményre hagyatkozni.

Ettől függetlenül persze mindenki tudja, hogy a pártválasztás egyik legfontosabb tényezője a mikrokörnyezeti és családi politikai meggyőződés, tehát egy "érzelmi alap". Én egyébként túlléptem ezen az érzelmi alapon fiatal felnőtt koromban, eltérően szavaztam a szüleimtől, mert nem hittem abban a narratívában, amiben ők. Sőt jelenleg a feleségemmel is eltér a politikai preferenciánk, jelentősen másképpen látjuk a világot. De az emberek döntő részére nem ez igaz statisztikailag.

"Léteznek ténylegesen elmebetegek és alkalmatlanok. Márki-Zay Péter és Fekete-Győr András " MZP túl nagy fába vágta a fejszéjét és azt gondolta, hogy az az alföldi parasztgyerek tud maradni miniszterelnökjelöltként is, ami volt. Nagyban tévedett. Fegyőr képtelen volt összeegyeztetni magát a politikával, ami azt is jelenti, hogy sokszor nem azt mondjuk, amit gondolunk, hanem azt, amit a közönség hallani szeretne. Ő valószínűleg önazonos, csak a tény az, hogy a magyar szavazók 90%-a nem azt gondolja a világról, mint ő. Így pedig nem lehet valaki fontos politikus.

"Az 1998-2002 időszakot - pártállástól függetlenül - gyakorlatilag minden közgazdász etalonnak tekinti. "
Valamelyik blogon (lehet, hogy itt) volt nemrégiben a Bokros csomagról / Medgyessy 100 napos programjáról szó. Azt a "makrogazdasági pályát", amit az első Orbán kormány bejárt, már Bokros Lajos megkezdte 1995-ben. Lényegében Orbánék ezt folytatták, viszonylag egyszerű miért: közgazdaságilag működött, ugyanakkor párhuzamosan szociálisan jelentős, korábban a középosztályhoz tartozó társadalmi rétegeket tett tönkre.

"A seregnyi (...) nem tankönyvszerű eszközzel végrehajtott válságkezelés nehéz évei után tartós növekedés indult el Magyarországon. 2013 nyarától 2019 végéig a gazdaság bővülése valamelyest nagyobbnak bizonyult, mint a visegrádi országok átlaga."

Ebben Tölgyessynek igaza van és ezt rengeteg tényező tette lehetővé. Ez egy nagyon jó időszak a magyar gazdaságtörténetben. Az infláció folyamatosan nagyon alacsony szinten van, míg a jövedelmek dinamikusan bővültek a legtöbb szektorban.
Nem kell elvitatni Orbánéktól (Matolcsytól), hogy voltak kifejezetten jó ötleteik és megvalósításuk. A külföldi doktrináktól eltérően a 2010-es államadóssági válságok bebizonyították, hogy azok az országok nagyon jelentős előnyben vannak világválságok idején, amelyeknek az államadósságát belföldi állampolgárok tartják kézben. Ugyanis ők nem hajlamosak arra a hisztérikus eladásra, mit a külföldi spekulánsok. De az adózás digitalizálása (online pénztárgép, online számlakiállítás stb.) nagyon nagyot fehérített a gazdaságon. Az SZJA csökkentés jelentős plusz lakossági keresletet generáltak, a belföldi keresletnövekedés és az uniós pénzek által tüzelt beruházások pedig megnövelték az ÁFA bevételeket. Az egész egy tartós jólétnövekedéssel járt egész társadalmi rétegek számára (korábban elhanyagolt falusi melósok, de gyakorlatilag mindenki, aki közepesen vagy jobban keresett).

"Orbán azonban aligha; az elmúlt hat évben sem ment el az esze, szakértői sem lettek hülyébbek, holdudvara sem vált mohóbbá. "

Az elmúlt hat év kudarcok sorozata Orbánnak, amire úgy reagál, mint ami a természete. A hiénától senki se várja, hogy vegetáriánus legyen. Orbán olyan, mint blöki, aki tépi a lábtörlőt. Csak nyerni tud és menni előre, visszavenni alig. Ez nyilván működik egy darabig, de ha mész az utcán és sorban beintesz az embereknek, előbb-utóbb pofán vágnak. Külpolitikailag ez történt Magyarországgal, még akkor is ha Trump mindig talál majd egy-két jó szót Viktor barátjának.
Orbán elérte, hogy a 2015-ös jelentéktelen közép-európai vezetőből ma ő legyen a progresszívek antikrisztusa Európában, aki annyira radikális, hogy a centrum jobboldala is elutasítja. Persze Viktor már nem tud mást, folyamatosan csak emeli és emeli a tétet, Magyarország újabb és újabb EU-s marhaságnak, Ukrajna seggnyalásnak áll ellen, holott már rég nem ér az egész annyit. Európában a hatalommal bíró politikai szövetségesünk egyedül már csak Fico, aki eladná Viktort egy tál lencséért. Meloni továbbra is "szereti és dicséri" Viktort, de ha arra kerül a sor, simán ellenünk szavaz. Belpolitikában is ugyanez a letámadás jellemzi. A politika interakciókról szól: a FIDESZ győzelmét lényegében a 2006-os őszödi beszéd tette lehetővé, ezzel Gyurcsány végleg elpusztította a baloldalt Magyarországon és a helyére valami liberális taknyot álmodott. Folyt. köv.

MEDVE1978 2025.06.13. 10:24:55

Folytatás:

Magyar Péter és a rászavazó milliók egyértelműen Viktor tevékenységének eredménye. Egyszerűen az emberek jelentős része mondja már azt, hogy annyira utálja Orbánt és a rendszerét, hogy ha egy lovat mutatnak neki, akkor őt is megválasztja inkább konzulnak.

"Voltaképpen nem tesz mást, mint sűrítve visszhangozza az ellenzéki közönség régi hittételeit. (...) Programjának lényege alig három-négy mondatban összegezhető. Magyar Péter magatartásában egyesül a világszerte hódító neopopulizmus tényeket és racionális érveket mellőző gyakorlata a legrégibb magyar sérelmi magatartással. (...) Ám az összes elhatározás egészében egyszemélyi döntés. A Tisza Pártnak máig nincs stabil vezetőcsoportja. Európai és budapesti képviselői egyszerű alkalmazottak, a legkisebb nyilatkozati autonómia nélkül.""

Tölgyessynek ebben tökéletesen igaza van. És akkor mi van? Még az MP jelenség legelején írtam azt, hogy MP esetében kulcsfontosságú lesz az, hogy sikerül-e kiépítenie maga mögött egy pártot és egy politikusi gárdát. Erre mondtam, hogy ez irtózatosan veszélyes, hiszen az érintett politikusoknak lehet "múltja", ami támadási pont a NER médiahengernek. Amit nem gondoltam volna, de lényegében MP úgy döntött, hogy egyedül viszi végig a showt (kis kivétellel, mert ugye ott volt Ruszin-Szendi Romulusz, akit meg is talált a FIDESZ média).

A vonatkozó probléma - háttér és szakemberek hiánya - csak a kormányrakerülés után jelenthet problémát. Ugyanakkor a mai kormányban ténylegesen vannak jó szakemberek (bárki bármit mond a rendőrség esetében Pintér Sándor jó szakember, a baj csak az, hogy mivel mindenki más extrém idióta, ezért Viktor rábízta az oktatást és az egészségügyet is). A nagy része viszont full kuka, Nagy Mártonnal, azzal az idiótával az élen. -A ló hasonlat itt is érvényes, Nagy Márton helyett egy cuki háziállatot is be lehetne állítani, vélhetően lenne ennyire effektív vagy sikeres. Ilyen élcsapatot bármikor ki tud állítani a Tisza is.

"Tekintve, hogy Magyar Péter még sohasem volt kormányfő, őt támogatni bizonyosan nem ciki, sokkal inkább vakmerő zsákbamacska." Úgy gondolom, hogy részben a magyar népet, részben pedig az elmúlt 15 év kormányzását jellemzi, hogy ennek a tudatában fog rá leszavazni több millió ember.

"Csupán egyetlen vádpont maradt, amelyet 15 éve egyfolytában hallgatunk, ez pedig a korrupció. " A korrupció a magyar kultúra része. A különbség az, hogy 2010 előtt mások voltak a korrupciós minták, szabályok. Ferenc alatt mondjuk megnyerte a két konzorcium közül az egyik a közbeszerzést (mondjuk a piaci ár +20%-on). Ebből visszafolyattak Ferencnek vagy valamelyik emberének, a pártnak stb. 2-5%-ot és mindenki boldog volt. Az EU, mert a külföldi cégek is jól jártak, hiszen konzorciumi tagok voltak, Ferenc és csapata, mivel nekik is lecseppent valami. A helyzet úgy alakult át a NER alatt, hogy a FIDESZ törvénykezéssel segítve tulajdonhoz juttatta a mozdíthatatlan ágazatokban az embereit, majd különböző módszerekkel kizárta onnan az EU-s konkurrenciát. Erre persze az EU szomorú volt (és az USA is, mert velük ugyanez történt). A mozdíthatatlan ágazat azt jelenti, hogy itt van és magyar embereket szolgál ki vagy magyar területről nem mozdítható, ugyanakkor nincsen jelentős EU vagy világszintű verseny az érintett területen. Pl: építési projektek, vendéglátás, idegenforgalom, bank- és biztosítói szféra, magánegészségügy, helyi informatikai szolgáltatások, helyi energiakereskedelem, kommunikációs szolgáltatások stb. Itt már mondjuk nem 20% felárat rak rá, hanem 60%-ot vagy még többet. A különbözet pedig létrehozza a NER arisztokráciát, a közpénzes megrendelésekből meggazdagodott pár ezer embert. Vélhetően a magyar jólét növekedés a 2010-es években szinte világbajnok lett volna, ha a nagy részét nem fölözi le a NER arisztokrácia, hiszen így is "lecsorgott" annyi az átlagemberekhez, amitől jelentős fejlődés következhetett be.
Folyt köv.

Boldeone2 2025.06.13. 10:49:26

@MEDVE1978: Orbán elérte, hogy a 2015-ös jelentéktelen közép-európai vezetőből ma ő legyen a progresszívek antikrisztusa Európában, aki annyira radikális, hogy a centrum jobboldala is elutasítja."

- Mindennel egyetértve csak annyit tennék hozzá, hogy szerintem Orbán Viktor nemzetközileg kb 2015- 2016- ban volt a csúcson
Akkor még - Röszke után - jelentős nemzetközi szimpátia övezte, illetve viszonylag jó beszédeket is mondott ( bár írta neki Megadja Gábor)

De egy jó ideig a normál jobboldalon bizonyos szimpátia övezte. Én évekig kommenteltem angolul, így változást is érzékeltem; sokan rájöttek kint hogy egy korrupt getzi, aki a migràcióra hivatkozva abszolút családi hatalmat épít, egypárti, autoriter politikai rendszert
A német tv - ben, bemutatták azt is, hogy mit csinált, hogyan gazdagodott Orbán és a csalàdja, ekkor kezdett csökkeni a kinti népszerűség, de még évekig kitartott, valamennyire...
Közben minden évben elmondta többé- kevésbé ugyanazt a nemzeti ünnepeken- részben a totális széljobbos konteós hazugságokat- az EU által szervezett migrációról, meg lakosságcseréről...

Én 2020 óta látom az intelligencia-csökkenést nála. Már semmilyen megújulásra vagy önreflexióra nem képes, csak megy előre agyatlanul...

Az eddigi legnagyobb politikai hibája - szerintem ebbe fog belebukni- hogy rossz oldalra állt az ukrán háborúban. Ezek után még a migráció- ellenes jobbos, nyugati emberek is ellene fordultak..

Hogy lehet ilyen nihilista gazember módjára Ukrajnához állni, a tömeggyilkos Putyinnal cimborálni???

Orbánnak nemzetközileg itt lett vége! Ahogy látjuk, a másik nárcisztikus barom- Trump is leszarja...

Boldeone2 2025.06.13. 11:02:38

@MEDVE1978: Vélhetően a magyar jólét növekedés a 2010-es években szinte világbajnok lett volna, ha a nagy részét nem fölözi le a NER arisztokrácia, hiszen így is "lecsorgott" annyi az átlagemberekhez, amitől jelentős fejlődés következhetett be."

- Éppen ez az egyik fő probléma most, - azonkívül hogy Putyin, most meg Trump a világgazdaság tönkretételén dolgoznak - hogy évekig PROCIKLIKUS gazdaságpolitikát toltak. Ezermilliárdok mentek a NER- elit gazdagodására, a forint gyenge volt, az infláció magas...
Magas inflàció, nagyobb forintban mért GDP, több adóbevétel az államnak; ez a politika elbukott, sőt, máig isszuk a "levét"

Az alapkamat 6%, amivel fogyasztás nem lesz, de lentebb sem lehet vinni...Az állam görgeti maga előtt a mesterségesen felfújt ingatlanlufi terheit...

Az évekig magasnak mondható GDP- növekedés egy része is fújt lufi volt, hiszen valójában a CSEREARÁNYOK SZÁMÍTANAK !

PUTYKÓ harca is részben ezért indult: a jobb cserearányokért, mert túl olcsó volt 2021- ben az energia. A Covid betette nekik a kaput...
Nekünk meg a drága energia tett be...

Boldeone2 2025.06.13. 11:08:59

www.portfolio.hu/uzlet/20250613/iran-bosszut-igert-az-izraeli-tamadasokra-utik-az-otp-t-elszallt-az-olaj-767715

Ilyen, amikor közönséges elmebetegek - mint Trump irányitják a vilàgot, vagy amikor elmebeteg népirtók kerülnek hatalomra, mint Netanyahu, vagy Putler!

Az olaj ára megy, a forint gyengül, a tőzsde esik...

Én Putyinnak es Netanyahunak kötelet adnák, Trumpnak diliházat, Viktornak gyógykezelést (

G. Nagy László 2025.06.13. 11:18:07

@Boldeone2:

"Én Putyinnak es Netanyahunak kötelet adnák"

Szép kis liberális vagy te... Ez sima vérkomcsi tempó. A humánum ott kezdődik, hogy nem gondolkodunk halálbüntetésben.

G. Nagy László 2025.06.13. 11:25:59

@MEDVE1978: Ami a korrupciót illeti, két dolgot érdemes firtatni. Az egyik a mértéke, melyet a Grundig által hivatkozott Herritage Foundation adatai jól szemléltetnek. Magyarországon 1997-ben, Horn idején jártunk a mélyponton, amikor ez senkit de senkit nem zavart. A csúcspont, a szentté avatáshoz legközelebbi állapot pedig 2014-2015, amikor az egész magyar és nemzetközi balliberális sajtó epét hány a hazai korrupció nagyságrendjétől. Vicces.

A másik, hogy ki a kedvezményezett. Jól látod: Orbán kedvezményezettjei hazai vállalkozók. A mai napig nincsenek annyian, mint a vörös bárók, de a legnagyobb bűnük mégis az, hogy magyarok, s nem nyugat-európaiak. Ha Orbánnak francia és német strómanjai és haszonélvezói lennének, a korrupció nem is lenne téma.

Boldeone2 2025.06.13. 11:46:03

@G. Nagy László: Igazad van. Én elvetem a halálbüntetést, de nyilván amikor látom tömeggyilkosságaikat, így tudok reagálni

Legyen akkor tényleges életfogytiglan, csak fizessenek meg a tetteikért!

Boldeone2 2025.06.13. 11:58:07

@G. Nagy László: A felsorolt politikusokat én mind ámokfutónak tartom. Annyi, hogy Orbán és Trump kezéhez nem tapad vér, legalább...

De, most láthatod: milyen veszélyesek a kompromisszumra képtelen, önhitt, nárcisztikus, erőszakos politikusok

Orbán jelszava " Csak a béke " elviekben jó; de mindig meg kell nézni milyen béke és milyen áron!

Én a passzív feleket támogatom, az egyensúlyt, ezért vagyok Ukrajna mellett. Eddig Izraelt is támogattam, de az már ámokfutás amit csinálnak. Gázát kiéheztetik, letartóztatják Thunberget, most pedig támadnak

Ezek degeneráltak, nem értik a világot! A 21- ik században vagyunk; sem Ukrajnát, sem Palesztínát nem lehet úgy legyőzni, ahogy ezek akarják
Mindig lesz 10x annyi ellenharcos/ terrorista , és 10 másik támogató ország ...

Csak a támadó fél által biztosított fair konszenzus teremthet békét...

Az orosz- ukrán békére kb. 10% esélyt látok...Barbárok
Az izraeli - palesztin békére kb 1% esélyt...Full bolond, érzelemvezérelt emberek....

grundigg 2025.06.13. 12:04:17

@G. Nagy László: "Magyarországon 1997-ben, Horn idején jártunk a mélyponton"

Nem. A 2019-es 35 pont volt a mélypont.

Amúgy az 1997-es 41 pontunkkal jó néhány akkori és jelenlegi EU tagnál jobbak voltunk, most meg egyiknél sem.

A listát egyébként arra az állításodra hoztam, hogy "mindenütt ez megy". Akkor hogy van a szerinted hiteles listán 80-90 pontja a haldokló nyugatiaknak, és hogy van 42 Magyarországnak?

Képzeld el, hogy valaki előadja, hogy a fifa világranglista 84. helyén álló Bahreinben ugyanolyan a foci, mint mondjuk Spanyolországban! Nem tartanád egy nevetséges bohócnak az illetőt? És nem merülne fel benned, hogy az illető nem is szeretné, ha jobb lenne a bahreini foci?

"a legnagyobb bűnük mégis az, hogy magyarok"

Pont ugyanezt mondja a betöréses lopás miatt tizennegyedszer a bíróság előtt álló vádlott, csak ő nem a magyarságával próbál takarózni. Pont ugyanez a mentalitás, pont ugyanez az erkölcs.

"Ha Orbánnak francia és német strómanjai és haszonélvezói lennének"

Látod, még te is tudod, hogy Orbánnak strómanjai vannak. A száz- és ezermilliárdos vagyonok valójában a ner és Orbán tulajdonában vannak, néhány stróman pedig megkapja kezelésre, amit a valódi tulajdonos elvárásai szerint kell végeznie. Ha pedig megrendül benne a bizalom, röppen a vagyon más strómanhoz.

Szerinted a Strabag AG Medgyessy Péter strómanja volt? Gondolom, szólhatott volna nekik, hogy "Kedves Strabag, vegyetek már pár tucat újságot, rádiót meg néhány tévét, és mondjátok be tízpercenként, hogy Orbán Viktor buzi, aki meg akarja erőszakolni a magyar gyerekeket".

Itt nem mennyiségi különbségek vannak, itt nem lecsorog egy-két százalék a korrupt döntéshozóknak, hanem zsebre vágták az országunkat.

MEDVE1978 2025.06.13. 12:56:26

@G. Nagy László: "Herritage Foundation adatai jól szemléltetnek" Van egy olyan mondás, hogy annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítok :) A Heritage Foundation egy konzervatív szervezet, ami teljes világképében közel áll a jelenlegi kormányhoz, tehát alapvető érdeke, hogy jó színben tüntesse fel. Ennek megfelelően szinte biztos, hogy az adatai annyira objektívek, mintha mondjuk a Kommunista Internacionálét kértük volna fel.

A bruttó átlagkereset ma 6-700 ezer forint / hó. Anno 1996-ban ez az érték 52 ezer forint volt. Ez egy 12-14 szeres szorzó. Ezt azért mondom, mert a 90-es évek korrupciós csúcsbotránya a Tocsik ügy volt, amely során 800 millió forint volt a kár értéke. Ez mai áron 11-12 milliárd forint lenne. Összehasonlításul Mészáros Lőrinc vagyona 1400 milliárd forint körül van, a TOP10-be már nem beférő Tiborczé 188 milliárd.

Azért itt nagyságrendi különbség van. Nem tudom már ki nyilatkozta egyébként, hogy amit sokan korrupciónak neveznek, az maga az Orbán kormány tudatos politikája, amivel a NER anyagi hátterét akarja kiépíteni.

"Jól látod: Orbán kedvezményezettjei hazai vállalkozók. A mai napig nincsenek annyian, mint a vörös bárók, de a legnagyobb bűnük mégis az, hogy magyarok, s nem nyugat-európaiak."
Ezzel két problémám van:
1. Nem lenne különösebb bajom a NER gazdasági oldalával, az újgazdag Mészárosokkal, Garancsikkal, Tiborczokkal stb. akkor, hogy ha ők működnének, legalább regionális szinten olyan tevékenységet tudnának kiépíteni, ami versenyképes és ezzel az országnak jelentős pluszt ad. Eddig ez nem történt meg. (Lásd 2RULE márka). Magyarország sikeres, a régióban terjeszkedő cégei a MOL és az OTP, mindkettőt olyan üzletemberek vezetik, akik lehet, hogy a NER szövetségesei, de az érintett cégeket már ők építették ki korábban a NER-től függetlenül.
A 4IG-t próbálják most belökni egy régiós versenyszerepbe, de eddig nem nagyon látni érdemi eredményeket. A NER tehát nem effektívebb a gazdaság felpörgetésében, a gazdasági növekedésben, mint mondjuk az EU általános elit, sőt sok helyen sokkal drágább. (pl: banki szolgálattások).Viszont a másik oldalról a rendszerek olyan átalakítása, ami a NER-t kedvezményezi, szankciókat okoz az EU részéről, tehát ott meg pénztől esünk el. Ebből a szempontból már a NER egyértelműen negatív összegű játékká vált Magyarországnak. A másik egy szimpla demokratikus elv, hiszen a NER maga Orbán Viktor pénztárcája, hiszen a kapcsolati tőkéje az egyértelmű érvényesülési pontja. Ezért önkéntesen, illetve felszólításra a NER folyamatosan finanszírozza a FIDESZ hatalmon maradását.

G. Nagy László 2025.06.13. 13:24:01

@grundigg:

"A 2019-es 35 pont volt a mélypont."

Valóban, igazad van. Az utóbbi pár évet már nem néztem. Izgalmas volna látni, hogy mitől voltunk korruptabbak 2019-ben, mint 2015-ben...

"Látod, még te is tudod, hogy Orbánnak strómanjai vannak."

Ez sosem volt kérdés. Egyetlen csúcspolitikus sem sározhatja be a kezét ilyesmivel. Ne tégy úgy, mintha valaha is azt állítottam volna, hogy Orbánék szentek.

"Pont ugyanezt mondja a betöréses lopás miatt tizennegyedszer a bíróság előtt álló vádlott, csak ő nem a magyarságával próbál takarózni. Pont ugyanez a mentalitás, pont ugyanez az erkölcs."

Ez viszont egy faszság. Ezer szempontból is.

1. A betöréses lopásnál megkárosítasz egy konkrét tulajdonost. A hazai korrupció esetén olyan közpénzekről van szó, amelyeknek kezdetben nincs gazdája, a végén pedig lesz, a kérdés csak az, hogy lejt-e valaki felé a pálya; van-e olyan elem a pályáztatási eljárásban, amely helyzetbe hoz valakit, valakiket. Ez óriási különbség.

2. Kitapintható, hogy számodra a MAGYAR nem jelent értéket. Annyira internacionalista a felfogásod, hogy szerint baromira nem számít, ki gazdagszik. Én másként gondolkodom. Én örülök annak, ha megtalálják a jogi utat a pályázati kiírások azon módjához, hogy a pénz itthon maradjon. Ezerszer inkább így, mint teljesen naívan, tisztán, hagyva, hogy nyugati kedvezményezettek dúskáljanak az EU-s forrásainkban. Itt nekünk kell gazdagodnunk. Ha itthon marad a pénz, abból nekünk is lecsorog. Ha kiviszik, azzal nem gazdagszunk.

3. A nagyságrendek megítélésében elég komoly matematikai tévedésben vagy. "itt nem lecsorog egy-két százalék a korrupt döntéshozóknak, hanem zsebre vágták az országunkat". Az a helyzet, hogy összeadod a jutalékot és bázist. Ez nagyon gáz. Bevallom, hogy nem vagyok jártas a jutalékok kérdésében, de az egyszerűség kedvéért mondjuk azt, hogy 10% az az összeg, amely a korrupt politikusoknál marad. Amikor Medgyessy kormányzása alatt a STRABAG komoly költségvetési pénzhez jut, azt úgy kezeled, hogy 10%-os korrupció. 90% a STRABAG-é, az nem fáj, az külföldi. Amikor a Duna Aszfalt Zrt. nyer pályázatot, amiből ugyanúgy 10% csorog a korrupt politikusoknak, ott 100%-nak tekinted a korrupciót, hiszen - mivel magyar vállalkozó nyert - automatikusan a Fideszhez sorolod. Ez nem tisztességes. A kifizetések oroszlánrésze nem strómanokhoz érkezik. Nyilván nem Bige László és Bojár Gábor fog nyerni, de ennyi. A pályázatbán vállalt munkát - annak minden költségével - el kell végezni. És tök oké, hogy a profit az országon belül marad.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.13. 14:48:41

@Boldeone2:

"Az eddigi legnagyobb politikai hibája - szerintem ebbe fog belebukni- hogy rossz oldalra állt az ukrán háborúban."

Szóval neked a békéért caló kiállás az a rossz oldal!

Ezek után még a migráció- ellenes jobbos, nyugati emberek is ellene fordultak..

A békepártiság a világ, két harmadában, a globális dél országaiban, az USA-ban és a Vatikánban is többségi vélemény. A brüsszeli bürokrácia megy szembe az autópályán a háborúpárti álláspontjával. A tendencia az európai lakosság körében is a békepártiság növekedése. Csak a hozzád hasonló, a fősodor média emlői csüngő agymosott akarnak háborút!

Hogy lehet ilyen nihilista gazember módjára Ukrajnához állni, a tömeggyilkos Putyinnal cimborálni???

A gazdasági érdekeink képviselete nem cimboraság! A Nyugat meg álszent: továbbra is használja az orosz nyersanyagot, csak kerülő úton. Ez a gerinctelenség netovábbja!

"Orbánnak nemzetközileg itt lett vége! Ahogy látjuk, a másik nárcisztikus barom- Trump is leszarja..."

Barom te vagy kisapám! A ME - nek meg növekvő befolyása van a konzervatív európai jobboldalon.

elona 2025.06.13. 14:57:16

@atomic power 1986DucaDuca:

Ugyan hagyd!

A BOLDI EGY "IGAZI BALLIBSI"!!!!

A Boldinak mindig csak és kizárólag jó döntése vannak, ő mindig mindent mindenkinél jobban tud, ő mindig a jó oldalon áll!

AKI PEDIG MÁST MOND AZ AGYMOSOTT FIDESZ-BIRKA!!!! JOBB ESETBEN FASISZTA-NÁCI!!!
(...egyebekben azt hiszed egyetlen szót is felfogott abból, amit írtál neki???)
..."AHHOZ IS KELL EGY BIZONYOS FOKÚ INTELLIGENCIA, HOGY FELFOGD MEKKORA BAROM VAGY"!!!!!! ..... BOLDINAK MÉG EKKORA INTELLIGENCIÁJA SINCS!!!)

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.13. 15:13:58

@elona:

A BOLDI EGY "IGAZI BALLIBSI"!!!!"

Ennél rosszabb! Nem akarom sorolni!

grundigg 2025.06.13. 15:33:45

@G. Nagy László:

Ne játsszuk a hülyét: Tiborcz, Mészáros és a többiek nem azért gazdagodnak, mert magyarok.

Egyébként nemcsak pályázatokról van szó, a maffia számos más trükköt kidolgozott a jogalkotás és az államigazgatás bevetésével. A megszerzett vagyonnal és a politikai, jogi eszközeikkel pedig egyre több ágazatban torzítják a versenyt (a politikai versenyt is, hogy minél nehezebb legyen őket elzavarni). Mindezzel brutális károkat okoznak a nemzetgazdaságnak, sokkal többet, mint ami állítólag lecsorog hozzád a Lölő által vásárolt jachtokból meg repülőkből.

Ilyen erővel egyébként lottózásból gazdagodhatna meg a leggyorsabban egy ország: minden héten bedob mindenki egy ezrest, és valaki nyer tíz milliárdot, a többiek meg boldogok, hogy MI MAGYAROK gazdagodtunk, aztán majd jól lecsorog mindenkihez a fényes gazdagság. Mészáros Lőrinc vagyona 1400 milliárd forint. Szerinted milyen értéket adott ő ennek az országnak, ami nem lenne meg, ha Mészáros meg sem születik?

Boldeone2 2025.06.13. 15:37:32

@atomic power 1986DucaDuca: Szóval neked a békéért caló kiállás az a rossz oldal!"

- Rizsa, kamu, propaganda! Nekünk európaiaknak nincs hatásunk a békére! Egyedül a lieblinged - Putyin dönt róla!

békepártiság a világ, két harmadában, a globális dél országaiban, az USA-ban és a Vatikánban is többségi vélemény. "

- A világ sok országában leszarják az orosz agressziót, ennyi. Afrikában meg megy a nyugatellenes agymosó propaganda. Ennyi
Mi viszont Európában vagyunk, nekünk erkölcsi kötelesség Ukrajna támogatása!

Csak a hozzád hasonló, a szélsőjobb média emlői csüngő agymosott akarják Putyin győzelmét, Ukrajna vesztét!

Mi vagyunk az európai többség! Merz, Macron, a normalitás, ti meg az oroszpárti kisebbség, a szélsőjobb!

Boldeone2 2025.06.13. 15:44:46

@atomic power 1986DucaDuca: gazdasági érdekeink képviselete nem cimboraság! A Nyugat meg álszent: továbbra is használja az orosz nyersanyagot, csak kerülő úton. Ez a gerinctelenség netovábbja!"

- Fokozni kell a szankciókat és az ársapkát, illetve szigorítani, az EU jó úton jár ebben

- Jövőre ha nyer MINDENBEN paradigmát váltunk! Normál, európai politika lesz, jöhetnek az EU- források; Ukrajnával békét kötünk, Putlernek bemutatunk; az ország nemzetközi helyzete normalizálódik; a szuverenitási törvényeket és a hivatalt felszámolják!

Ennyi. Véget ér Magyarország szélsőjobb, fasisztoid, muszkabarát útja! Legfőbb ideje lesz!

elona 2025.06.13. 15:47:55

@Boldeone2: "- Rizsa, kamu, propaganda! Nekünk európaiaknak nincs hatásunk a békére! Egyedül a lieblinged - Putyin dönt róla!"

JUJJJJJ!

TE NAGGGYON-NAGGYON HÜLYE!

HA AZ EURÓPAIAK BESZÜNTETNÉK UKRAJNA TÁMOGATÁSÁT, ÉS FELFÜGGESZTENÉK AZ OROSZOK ELLENI CANKCIÓKAT, AZONNAL BÉKE LENNE UKRAJNÁBAN!!!!!

AZTÁN A SAJÁT JÓ KIS BELSŐ ÜGYÜKET AZ UKRÁNOK ÉS AZ OROSZOK INTÉZZÉK EL EGYMÁS KÖZÖTT!!!! ... BENNÜNKET, EURÓPÁT HAGYJANAK BÉKÉN A SAJÁT KONFLIKTUSUKKAL.....

JÓL NÉZNÉNK, HA AZ EURÓPAIAK BELE AKARNÁNAK POFÁZNI BÁRMELY KONFLIKTUSBA, AMELY A VOLT SZOVJET TAGÁLLAMOK KÖZÖTT VAN....

Boldeone2 2025.06.13. 15:51:25

@elona: Ugyan, miért lenne béke? Az ukránok a végsőkig harcolni fognak a SAJÁT hazájukért, az orosz gyilkos meg nem áll le!
Putyin nem kívánt személy Európában

Erkölcsi kötelesség Ukrajna támogatása és végigsegíteni az EU- ba vezető úton

elona 2025.06.13. 15:51:42

@Boldeone2: "- Jövőre ha nyer MINDENBEN paradigmát váltunk! Normál, európai politika lesz, jöhetnek az EU- források; Ukrajnával békét kötünk, Putlernek bemutatunk; az ország nemzetközi helyzete normalizálódik; a szuverenitási törvényeket és a hivatalt felszámolják!

Ennyi. Véget ér Magyarország szélsőjobb, fasisztoid, muszkabarát útja! Legfőbb ideje lesz!"

ÁLMODOZZ TOVÁBB!!!!!

HÚSZ ÉVE MÁST SEM TESZEL!!!!!

SZÉP ÁLMOKAT!!!!

REMÉNYKEDJ!

A REMÉNY HAL (SÜL) MEG UTOLJÁRA!

Boldeone2 2025.06.13. 15:53:36

Végre egy olyan vezető van Németországban, aki tudja mit kell tenni:

index.hu/kulfold/2025/05/19/nemetorszag-hadsereg-friedrich-merz-nemet-kancellar-haderofejlesztes-bundeswehr-europa/

Európának erre van szüksége: erős haderő és hadipar, fejlődő gazdaság, expanzív német fiskális politika

Orbán is fegyverkezik

elona 2025.06.13. 15:55:19

@Boldeone2:

Na, mesélj!

Zselé konkrétan egy orosz zsidó!

Neki pl. mitől lenne "SAJÁT HAZÁJA" Ukrajna?

Boldeone2 2025.06.13. 15:55:24

@elona: Nézd, vén bolond, egyszer minden rezsim véget ér, az orbáni is! Semmi sem tart örökké, ennek ia vége lesz - valahogy

Boldeone2 2025.06.13. 15:56:33

@elona: Oda született. Attól még hogy zsidó, lehet ukrán idenditása

elona 2025.06.13. 15:58:29

@Boldeone2:
"Végre egy olyan vezető van Németországban, aki tudja mit kell tenni:

index.hu/kulfold/2025/05/19/nemetorszag-hadsereg-friedrich-merz-nemet-kancellar-haderofejlesztes-bundeswehr-europa/

Európának erre van szüksége: erős haderő és hadipar, fejlődő gazdaság, expanzív német fiskális politika!"

TÖKÉLETESEN LEÍRTAD HITLER 1933-AS POGROMJÁT!!!!

HAJRÁ HITLER!!! HAJRÁ MERZ!!!!!

Boldeone2 2025.06.13. 16:03:42

@elona: Neked - náciként - mi bajod Hitkerrel? Azt gondoltam szimpatizálsz..

Boldeone2 2025.06.13. 16:05:30

Hadházy újra kiválóan látja a politkai helyzetet:

"hiszen onnan kezdve, hogy online akárhányszor szavazhat bárki , komolytalan az egész. Még fontosabb és nyilvánvalóbb csalás, hogy a kormány az Önök pénzéből bömbölő propagandával buzdít a "nem"-ekre. Emiatt (is) akkor is csalás lenne az egész, ha ellenőrzöttebb módon érkeznének a "szavazatok". De ha az állam kampányol egy szavazásnál vagy egy választáson, akkor az természetesen ugyanúgy csalás, akár egy “szavazásról”, akár az országgyűlési választásokról van szó.
-mindig azt hisszük, hogy már a mélyponton vagyunk, de ha egy ország elitje a megtámadott, szenvedő és hős Ukrajna kárán akar politikai tőkét kovácsolni, akkor az az ország egy hullarabló ország. "

Így van, szégyen, hullarabló az orbáni Magyarország!

G. Nagy László 2025.06.13. 16:08:34

@grundigg:

"Ilyen erővel egyébként lottózásból gazdagodhatna meg a leggyorsabban egy ország: minden héten bedob mindenki egy ezrest, és valaki nyer tíz milliárdot, a többiek meg boldogok, hogy MI MAGYAROK gazdagodtunk"

Ha a németek, meg a hollandok dobálják be az ezreseket, úgy tök oké.

"Mészáros Lőrinc vagyona 1400 milliárd forint. Szerinted milyen értéket adott ő ennek az országnak, ami nem lenne meg, ha Mészáros meg sem születik?"

Nem tudom. Nem ismerem Mészáros Lőrincet. Nem vagyok a rajongója sem. Egy nagyon egyszerű, intellektuálisan gyengén vértezett fickó. Azt mondják róla, hogy jó szándékú, de ezt is csak hallom. Ő valódi stróman, azt gondolom.

elona 2025.06.13. 16:13:41

"Eközben Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnökről tett közzé egy képet az izraeli média, aki két vadászgép kíséretében repülőgépével elhagyta az országot, és feltételezések szerint Athénban landolt."

Na, mi van???

Mán azok a náci görögök sem tartóztatják le Netanjahut??????
(... Görögország egyebekben tagja a Nemzetközi Büntető Bíróságnak?)

G. Nagy László 2025.06.13. 16:15:06

@Boldeone2:

"hiszen onnan kezdve, hogy online akárhányszor szavazhat bárki , komolytalan az egész. "

Próbáld ki! Adj le tízezer szavazatot Ukrajna EU-tagsága mellett. Ha van még pár olyan idióta, aki szét akarja baszni az EU-t, csatlakozhatnak hozzád. Elég, ha vagytok százan és megfordíthatjátok a szavazás menetét. Hajrá!!

elona 2025.06.13. 16:20:37

@Boldeone2:

Boldikám!

Azon elgondolkodtál mán, hogy addig az oroszok mért nem akarták megtámadni Ukrajnát, míg Janukovics volt az elnök????

Mért akkor támadták meg, amikor az EU/NATO/USA báb Zselét ültették a nyugatiak az ukránok nyakára??

elona 2025.06.13. 16:22:49

@G. Nagy László:

Ugyan hagyd!

Hiszen a ballibsik mán a voksolás előtt megmondták, hogy csalás az egész!!!

... SZEMBEN A POLOSKA PETI-FÉLE SZAVAZÁSSAL.......

elona 2025.06.13. 17:04:56

@Boldeone2:

Boldi!

Most kibaszott nagy szarban vagy!

Felkötnéd/köttetnéd a Netanjahut.. és azzal a lendülettel nyalod a Merz és a Mikron seggét....

"Franciaország megerősíti, hogy Izraelnek joga van megvédeni magát és garantálnia biztonságát – jelentette ki pénteken Emmanuel Macron az Irán elleni izraeli légicsapásokat követően, emlékeztetve arra, hogy „többször is elítélte” az iráni nukleáris programot."

AKKOR MOST MIKRON KI MELLETT VAN!!!!!

HA MAGADHOZ TÉRTÉL AZ ÖNMEGHASONULÁSBÓL.... ÍRD MÁN MEG, HOGY EZEK UTÁN MÉG MINDIG MIKRON RAJONGÓ VAGY-E?

elona 2025.06.13. 17:12:05

HÁÁÁÁÁÁÁT........

Így olvasgatva a mai háborús híreket.....

LEHET, HOGY A TÖRTÉNELEM ÚGY FOG VISSZAEMLÉKEZNI ERRE A NAPRA, HOGY ELKEZDŐDÖTT A 3. VILÁGHÁBORÚ!!!!!!
(...elvégre 2025. június 13. péntek van......balszerencsés nap....)

elona 2025.06.13. 17:25:28

@Boldeone2:

Boldikám!

Tuggyuk neked kibaszott eccerű az életszemléleted!

Ha orbán valamit szeret, AZT TE "HELYBŐL" ÚTÁLOD!!!!!

MIVEL ORBÁN EGYÉRTELMŰEN NETANJAHU ÉS TRUMP-PÁRTI, TE HELYBŐL ÚTÁLOD ŐKET!!!!!

DE MI VAN MOST????????

...AMIKOR A SEGGNYALÁSOD KEDVENCEI, A MIKRON ÉS A MERZ IS NETANJAHU PÁRTJÁN VAN??????

EBBŐL GYERE KI JÓL!!!!!
(... lehetőleg úgy, hogy még véletlenül se értsél egyet Orbánnal......)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.13. 17:38:02

@G. Nagy László: "A hazai korrupció esetén olyan közpénzekről van szó, amelyeknek kezdetben nincs gazdája" - nincs hát.
csak úgy a földön találják ezek a jószemű fideszesek.

atomic power 1986DucaDuca 2025.06.13. 17:51:29

@Boldeone2:

"Nekünk európaiaknak nincs hatásunk a békére! Egyedül a lieblinged - Putyin dönt róla!"

Hát úgy nem is lehet, hogy nem tárgyalnak! Amikor pedig tárgyalás volt, akkor meg csak az időhúzás volt a cél, hogy Ukrajnát felkészítsék a háborúra. Úgy sem lehet tárgyalni, hogy parafálás előtt egy szőke, kócos, nagyhatalmú ember keresztbe tesz a tárgyalások eredményes befejezésének! Ő bizony európai volt!

"Mi viszont Európában vagyunk, nekünk erkölcsi kötelesség Ukrajna támogatása!"

Az a baj, hogy ez az erkölcs nagyon korlátos és Janus-arcú! Hol van az a nagy fene erkölcs, amikor az ukrán állam az ott élő magyarokat és ruszinokat kényszersorozással viszi meghalni egy olyan ügyért, amelyhez semmi közük sincs, hiszen a jelenlegi ukrán állam a legalapvetőbb nemzetiségi jogaikat sem biztosítja?
Ukrajnának diplomáciai támogatásra lett volna szüksége még a háború előtt és annak elején, amit nem kapott meg, hogy ezt a háborút elkerülje!

"Csak a hozzád hasonló, a szélsőjobb média emlői csüngő agymosott akarják Putyin győzelmét, Ukrajna vesztét!"

A Vatikán is oroszpárti, igaz?

Ukrajna minden háborús nappal többet veszít. A fegyverszállítások ezt "szolgálják" a háború meghosszabbításával.

"Mi vagyunk az európai többség! Merz, Macron, a normalitás, ti meg az oroszpárti kisebbség, a szélsőjobb!"

Két nagyszerű "ukránbarát" ember! Két pénzügyi haszonleső! Nincs gyorsabb módja a pénzkeresésnek, mint a háborús uszítás és a fegyverszállítások kombinálása. Merz a világ legnagyobb pénzügyi menedzserének, a Black Rock felügyelőbizottságának elnöke volt. Macron befektetési bankár volt a Rothschild & Cie Banque nevű pénzintézetnél. Vajon Merz, miért vált a világ leghangosabb háborús fenyegetőjévé? Úgy hogy hatalmas pénzeket keres a minket háborúba taszító médiából, és milliárdokat az azt követő fegyverszállításokból. A Black Rock milliókat keres a Taurus rakéták gyártásából. A pénzügyi haszonlesők hálózata így néz ki: A Taurus két tulajdonosának egyike a bajorországi Schrobenhausenben található, MBDA-nak hívják, és az Airbus, a BAEC és a Leonardo cégek tulajdonában van. A Taurus második tulajdonosa a Saab Dynamics, a svéd Saab AB leányvállalata. A Saab Dynamics megduplázta eladásait az elmúlt három évben. Ahogy az a világ legnagyobb pénzügyi sáskájának illik, Black Rock részvényes a Saabban, az Airbusban és a BAEC-ben is!

Macron elnöksége előtt befektetési bankár volt a Rothschild & Cie Banque nevű pénzintézetnél. Egy nagy nemzetközi befektetőkből álló csoport felvásárolta az ukrán állampapírokat. A Franklin Templton egyike ezeknek, amely mögött a Rothschild családi vállalkozás áll. 2017-ben Ukrajna kinevezte a Rothschildot a pénzügyminisztérium tanácsadójává és megállapodott a Franklin Templton befektetői csoporttal A befektetési csoport 5 milliárd dollár névértékű ukrán nemzetközi adósságra csapott le, ami az ország fennálló nemzetközi államkötvényeinek közel egyötöde volt. A kötvénytulajdonosok között van a BlackRock és a Pimco, valamint a francia Amundi vagyonkezelő. A Franklin Templton minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy egy „pénzügyi keselyű” legyen. Eddig az ukrán államadósság 20%-áért fizetett összeg üzleti titok maradt. A keselyűk alacsony, szinte bóvli minősítésű értékpapírokat vásárolnak alacsony áron, hogy utána a kibocsátótól teljes kifizetést követeljenek. Argentína jó példa a keselyűk romboló tevékenységére. Az ország
megállapodást kötött az adósok 95-97%-ával az átstrukturálásról, de a többi történetesen a pénzügyi keselyűk kezében volt, akik mindent elrontottak azzal, hogy teljes kifizetést követeltek. A keselyűk (két amerikai befektetési alap) bírósági eljárást indítottak Argentína fizetésképtelenségbe ejtésére. Az országot könyörtelenül kifoszthatják, ha eleget tesz a keselyűk ultimátumainak és az amerikai bíróság ítéletének. Ukrajna márpedig eladta értékpapírjait a Franklin Templtonnak. Egy Bloomberg-jelentés szerint a befektetési alap amerikai joghatóság alatt működik, és a Rothschildok, a halálos szorításáról ismert család irányítja.
Ukrajna totális fizetésképtelenséggel néz szembe. Ahogy a globális tapasztalatok mutatják, a fizetésképtelenségek ritkán spontánok. Általában előre megtervezettek. Néha az előkészületek több évig is eltarthatnak. Ukrajna sem kivétel. Nem fogja fizetni az adósságait. A Rothschild & Cie Banque felajánlotta, hogy „közvetítőként” működik az
ukrán pénzügyminisztérium és a hitelezők között az adósság átütemezéséről folytatott tárgyalásokon. Ezen azonban sokan megfognak gazdagodni, hála Ukrajna "jótevőinek".
süti beállítások módosítása