téveszmék

téveszmék

"Márki-Zay Péter ideális miniszterelnök-jelölt"

2021. április 14. - G. Nagy László

 marki_1.jpg

 

Hétfőn került fel a Partizán YouTube csatornájára Gulyás Marci és Márki-Zay Péter közel hatvanperces beszélgetése. A videó alatti kommenteket böngészve érdekes világ tárul elénk: a hozzászólók oroszlánrésze ideális miniszterelnök-jelöltnek látja Hódmezővásárhely polgármesterét. "Rendkívül szimpatikus ember"; "Megvan az emberem"; "Márki-Zay az egyetlen igazi remény Magyarország számára" - szinte kizárólag ilyen szellemű véleményeket olvasni. Ami engem illet: a magam részéről nem látom sem esélyesnek, sem alkalmasnak arra, hogy kormányfő váljon belőle. Egy egész órás riport épp elég ahhoz, hogy képet kapjunk bárkiről, a pozitív és a negatív oldaláról egyaránt. Érdemes ezeket némiképp szétszálazni.

 

Kezdjük azokkal az ismérvekkel, amelyek Márky-Zay mellett szólnak.

  • FÜGGETLEN - Nem köthető az összefogás egyik pártjához sem, ez óriási mértékben csökkenti az elutasítottságát. (Egy belpesti értelmiségi aligha szavaz jó szívvel Jakab Péterre, míg egy vidéki konzervatív sosem fog lelkesedni Karácsonyért, vagy Dobrev Kláráért.)
  • ŐSZINTE - A hozzászólók többségét ez fogta meg, s bevallom, számomra is nyíltnak és egyenesnek tűnt. Ez ritka kincs a politikában, nem csoda, ha értékeli a választópolgár.
  • ELFOGADHATÓ MEGJELENÉSŰ - Bár a politikai korrektség szószólói tagadják, hogy a külső bármilyen jelentőséggel bírna (és az ellenzék magja ilyen ideológiát képvisel), ezt nyilvánvalóan ők maguk sem hiszik. Márky-Zay nem egy Brad Pitt, de a fizimiskáján azért nem fog múlni.

 

Hódmezővásárhely polgármestere előrukkolt pár olyan értékpreferenciával, melyek választói megítélése minimum kérdéses. A magam részéről azt gondolom, ezek hozhatnak is, vihetnek is szavazatokat.

  • KONZERVATÍV - A gyermeknevelés és az abortusz kapcsán kifejezetten konzervatív megközelítést képvisel. Utóbbit határozottan gyilkosságnak nevezte. Egy tipikus Momentum, vagy DK szavazó aligha így látja a világot.
  • PIACPÁRTI - Nekem ez nagyon bejön, de a választópolgárok többsége - életkortól és politikai szimpátiától függetlenül - inkább a gondoskodó és mindenható államban hisz. (Szegény Gulyás Marcit sajnálom, ahogyan magára marad radikálisan balos elképzeléseivel. Kifogástalan riportokat készít, ám Vágó István, Bige László és Lakatos Márk után most Márki-Zaytól is megkapja, hogy a kapitalizmus igazságosabb világot épít, mint a szocializmus...)

 

Mindezek után muszáj rátérni azokra az elemekre is, amelyek egyértelműen az alkalmatlanságát mutatják.

  • SZÜRKESÉG - Márky-Zay nem igazán karizmatikus figura. Orbánhoz és Gyurcsányhoz képest a fasorban sincs. Ha maradunk a korábbi miniszterelnököknél: Bajnaival, vagy Medgyessyvel szemben jó eséllyel szállna ringbe, de Antall Józseffel, vagy épp Horn Gyulával szemben - ha még élnének - sanszos, hogy alulmaradna.
  • KOMMUNIKÁCIÓS HIBÁK - Bizonytalanságból, túlságosan hosszúra nyúlt szótlan csendből, s pláne hebegés-habogásból egy is elég, hogy tönkretegye egy riportalany ázsióját. A felsoroltak végigkísérték a teljes beszélgetést. Hitem szerint ez nagyon nem fér bele egy államférfi - kötelezően magabiztos - kommunikációjába.
  • FELKÉSZÜLETLENSÉG - Az interjú egyik kulcsszakasza az, amikor a jövőbeli elszámoltatás kerül a terítékre. Márki-Zay kifejti, hogy számos kétes gazdasági ügylet létezik, amely a jelen jogszabályi környezetben legitimnek minősül, ezért nehezen megfogható. Gulyás Marci - abszolút barátságosan - négyszer is rákérdez arra, hogy visszamenőleges hatállyal kíván-e törvényeket hozni. Kínos dadogás a vége és az "én nem vagyok jogász" menekülőpálya választása. Egy ilyen fajsúlyú kérdésre azért illik tisztességesen felkészülni. Ha már Orbánt a jogállamiság ilyen-olyan hiátusaira hivatkozva igyekeznek megbuktatni, a helyére pályázó miniszterelnök-jelöltnek egyszerűen muszáj tisztában lennie azzal, hogy ő maga miként viszonyul a jogrendhez.
  • TÚLZOTT ŐSZINTESÉG - A nevelésről folyó diskurzus során nem rejti véka alá, hogy gyermekeivel szemben - akár az egészen kicsikkel is - néha eljár a keze. Mi több: azt is nyíltan felvállalja, hogy ebben jellemzően indulatai vezérlik. Az őszinteség - ahogy már fent kitértünk rá - dicséretes. A jellemhibák felvállalása abszolút emberi. Ám a feltárt, igen impulzív mentalitás nagyon messze esik attól az elvárástól, amelyet az átlagpolgár egy megfontolt kormányfővel szemben támaszt.

 

Lehet, hogy sokak szerint Márki-Zay Péter személye a legnagyobb ígéret az ellenzék számára. Ha ez igaz, úgy komoly bajban vannak. A többi jelölthöz képest ugyan rokonszenvesnek mondható, azonban amatőrsége letagadhatatlan. Feltétlen nyíltsága olyan luxus, melyet aligha engedhet meg magának; ehhez személyisége nem elég perfekt. Pontosan ugyanaz a naivitás, mely egyik oldalról szimpátiát kelt, egyúttal alkalmatlanná is teszi arra, hogy Orbán Viktor méltó kihívója legyen.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1916499770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 16:39:45

@G. Nagy László: kemény vagy mint a fagyos kutyaszar. Ha a budos kurva elkényeztetett fattyad bántani meri az idióta apja miatt a gyerekem karoba huzlak ott rögtön. Aztán a túlvilágon magyarázkodhatsz. És igen ha a gyermekemnek baja lesz akkor semmi sem számít, kibelezlek a gecibe!!

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 16:43:23

@G. Nagy László: na azt azért megneznem hogy egy uberliberalis és a fattyai a "ha megdobnak kővel dobd vissza kenyérrel " elv alapján el....... anyádat szopasd te buzi

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 16:49:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: miből szerezzen pénzt? Uniós támogatás mond neked vmit?????? A célirányos adakozás mond neked vmit????? A hipan kívüli helyi adók mondanak valamit????? A kozmunka amit az állam fizet, mond vmit????? Stb....

Emmett Brown 2021.04.15. 16:49:47

@a nagy hohohorgász: ja, mintha azóta lenne aktív a nicked, mióta kiengedtek egy olaszliszkai lincselőt.

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 16:55:29

@Emmett Brown: mi van libsi, cigányozol?????? úgy tudtam hogy nálatok ez bűn!!!!!!!!!!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.15. 16:57:02

@a nagy hohohorgász: A közmunkát az állam fizeti, abból az önkormányzat hogy szerez pénzt? A polgárháború gondolata teljesen elvette az eszed?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.15. 16:59:07

@a nagy hohohorgász: Mi a baj kistáska? Mitől vagy ennyire frusztrált? Ínhüvely gyulladása van az ötcombú asszonynak? :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.15. 17:01:07

@G. Nagy László: Én a helyedben @a nagy hohohorgász: -t kidobnám. Elmebeteg. Az hogy a kommentelők egymást közt hogy beszélnek az egy dolog, de a bloggert így mocskolni! Én nem hagynám.

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 17:02:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: na látod mekkora buta vagy!!!! az állam fizeti a közmunkát de az önkormányzat mondja meg mit tegyenek a közmunkások!!!!!!!!!!! bmeg te büszke vagy a butaságodra!!!!

Történelemtanár_ 2021.04.15. 17:03:08

Márki-Zay Péterrel végre egy művelt, okos, rátermett és kormányzásra alkalmas kihívója lehetne a pártállamnak. Közgazdász doktorátusa, történész végzettsége és egy elektromérnöki diplomája is van. Több nyelven beszél folyékonyan és nincs besz@rva Orbántól. Jobboldali, erkölcsös, nagycsaládos, helyén az esze. Jobb a többi jelöltnél.

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 17:03:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: míg a libsi szarpajtásod kidob üzenem hogy buta vagy :)))))) blogger légyszi dobd ki aki bántott :)))))

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.04.15. 17:13:55

@6.Lenin: "Sőt a beléjük írt programm miatt a kisebb fizikai fenyítésekre az életben maradáshoz még szükség is van."

Nagyon egyetértek. Reflexszé kell válnia néhány veszélyelkerülő parancsolatnak, amihez közel sem elég egy kisgyerekkel "megbeszélni" a problémát. Egy kisgyereknek ha azt mondom, hogy ha a konnektorba nyúl, akkor meghal, akkor a kisgyerek nagyon is képes kíváncsivá válni arra, hogy ez hogyan történne, milyen lenne meghalni, mert egyszerűen nem képes még felfogni, hogy a meghalás nem olyan, mint a rajzfilmekben, hanem utána nincs semmi, nincs felébredés, nincs élménybeszámoló. Az öngyilkosságot elkövető gyerekekről már régebben kiderült, hogy nincsenek tisztában a dolog véglegességével és jóvátehetetlenségével. Ilyen veszélyeket épeszű, ép érzékű ember nem hagy szellemi, intellektuális síkon egy gyerekben, hogy aztán annak majd talán időben eszébe jusson az intelem. Egy frászt, idejében eszébe jutni akkor fog, ha korábban megrázkódtatásszerű volt a szerencsésen túlélt kísérlet. Ésszel tudják azt is, ha megkérdezzük tőlük, hogy nem szabad az autó elé kiszaladni, csak éppen az eszük nem elég ahhoz, hogy egy hirtelen ötletnek vagy ingernek az útját állja. Ha a gyerek csinál valami ilyet - és túléli -, akkor bizony rá kell húzni egy nagyot a seggére, rá kell ordítani, hadd bömböljön, hogy elég mélyen belé vésődhessen a tilalom, talán az életét mentjük meg ilyenkor, a legközelebbi kísérlet megakadályozásával.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.04.15. 17:17:25

@G. Nagy László: "Ezek kurvára közismert pszichológiai alapvetések"

Ezért kell a gyerekek neveléséhez pedagúgus, nem pszichológus. Én jól ismerek olyan pszichológust, akit ver és zsarol a saját gyereke. Példásan családszerető nevelésben részesült, és mindig megbeszélték, ha valami rosszat tett.

G. Nagy László 2021.04.15. 17:31:38

@Androsz:

Én jól ismerek olyan pszichológust, akit ver és zsarol a saját gyereke. Példásan családszerető nevelésben részesült, és mindig megbeszélték, ha valami rosszat tett. "

Elhiszem. De ez egyetlen, marginális eset.

Látom, hogy értelmes vagy, nem zsigerből tolod a dogmatikus bullshitet, hanem gondolkozol. Tényleg érdemes megnézni a statisztikákat. Az agresszív bűnözők 99,9%-át verték otthon. Ez a fő oka annak is, hogy az USÁ-ban feketék között arányaiban sokkal több a bűnöző, avagy itthon a vidéki cigányság esetén. (Elég sok cigány származású haverom van, akik városban nőttek fel, abszolút civilizált környezetben. Olyan jámborak, hogy öröm nézni. Nagyon bírom őket.) Szóval: elhiszem a példádat, de ez a legkevésbé jellemző.

Ami szintén statisztikákkal alátámasztható tény: az elhanyagolt, szeretet és törődés nélkül felnövő srácok a jövő potenciális drogfüggői. Sokan - igen primitív módon - keverik a dolgokat, s azt hiszik, a verés jelenti a nevelést, a törődést, s ennek hiányában tuti drogos lesz a gyerek. Mondani sem kell, hogy ennél nagyobb faszság kevés van. Valójában MINDEN nevelési kihívás megoldható fizikai bántalmazás nélkül. Ebben lesznek büntetések, jutalomelvonások, korlátozások és egyebek. De verés: SOHA.

G. Nagy László 2021.04.15. 17:33:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Az hogy a kommentelők egymást közt hogy beszélnek az egy dolog, de a bloggert így mocskolni! Én nem hagynám."

Nem vagyok több, vagy különb senkinél. Pont ugyanazok a szabályok vonatkoznak rám is, mint bárkire.

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 17:33:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: hahaha, te buta.... egy szaros takarítónő 100m2 50 ezer forintért takarít ki. mondjuk legyen egy faluban 5 közmunkás. szemétszedés! árokásás! ....... annyi minden van

6.Lenin 2021.04.15. 17:42:50

@Androsz:

A gyerekek nem "üres" -ek, vannak bizonyos programok bennük. Olvastam is ezekről, de meg is figyeltem..

Pl egyik éveben voltunk Sárospatakon talán Erzsébet napon, voltak ott sátrak hagyományos ruhákban fegyverekkel a gyerekeknek ki lehetett próbálni, de előtte voltak olyan fiúk, akik még csak négykézláb tudtak egyedül közlekedni, de egyenesen a fegyveres sátorhoz mentek, a lányok a konyha sátorhoz.
Néhány kisebb fiú úgy dobta a dárdát, mintha mindig az csinálta volna, vagy nyilazáshoz szinte nem kellett előtte mutatni semmit. Előtte mondta, hogy még soha nem lőtt nyíllal. Nyilván a génjeiben benne voltak még az ősök nyomai. Mellesleg mindenkiben van bizonyos erőszakra hajlam. Kell is az ösztönös életben maradási reflex, a védekezéshez.

Nem azt mondom, hogy veréssel kell nevelni egy gyereket. Az unokámat se vertem meg soha még csak enyhén sem, de igényelte a birkózást, kardozást, és hasonló dolgokat, igaz csak játékos formában, de soxor elragadta a hév. Volt benne hajlam az erőszakra, de tudta uralni.
Talán nem is találkoztam olyan gyerekkel, akik apróbb legyintéssel lettek néha helyretéve, de egyiknél sem tapasztaltam semmiféle jellembeli torzulást, vagy káros vonásokat.
Azoknál viszont igen, akiknél verbálisan megalázták, elfojtották bennük a még a hajlamot is. Több esetben pont az ilyenekből tört fel váratlanul, látszólag minden előzetes jel nélkül egy rendkívül durva erőszak. Valószínűleg mert előtte nem tanulták meg kezelni ezt, mert talán ők se tapasztalták még a megpaskolást sem.
Szerintem ez is csak egy túllihegett libsi baromság. De továbbra is fenntartom, hogy a verést nem tartom megfelelő nevelési eszköznek.
Inkább a sportban éljék ki az erőszakra, küzdelemre mutató hajlamaikat. Bonyolultabb problémák ezek.

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 17:45:52

@G. Nagy László: tudod azok között is 99%os a bűnözés akik sohasem kaptak pofont!!!! A fehergalleros bűnözés is bűnözés!!!!! Meg a szimpla drogozás is!!!!!!

a nagy hohohorgász 2021.04.15. 17:47:28

@a nagy hohohorgász: függetlenül attól hogy elkaptak e őket vagy " apuci megfogta a kezét és arrébb húzta okosba " !!!!!

ulpius66 2021.04.15. 18:04:27

MZP helyett a miniszterelnök jelölti versenyben inkább induljon a másik Vásárhelyi politikus, a Lázár János.

Ő még értelmesebb is, mint az MZP!!!!!!

Emmett Brown 2021.04.15. 18:16:31

@a nagy hohohorgász: a gyereked is fog füvezni. Jobb ha előre felkészülsz, mert ha meglepiként érne, tuti nem reagálnál jól.

taga20 2021.04.15. 18:47:13

@G. Nagy László: laci bakker, pár napig nem vagyok itt nálad, és egyből meredeken esik a színvonal?:)))

azé remélem a pártba nem léptél be, me az durva lenne!:)))

nemecsekerno_007 2021.04.15. 18:49:26

@Emmett Brown: Ne kezd el itt lelkizni. ,,Itt élned, halnod kell?!,, Most komolyan.

Ki a faszom vagyok?!?! Egy járulékfizető bazd meg aki nem szeretné mások anyjának a nyugdíját fizetni, épp elég a saját családtag. Ha kilép a kockázati közösségből, mert küldölre megy, akkor ne az itthon dolgozók fizetssék.
A ,,Nyithatok-e cukrászdát Bécsben,, szindű debil EU-s szlogeneket meg hagyjuk, maradjunk a mateknál.

- üzletileg nézzük a nyugdíjat (is)
- bárkinek a gyereke kimehet külfödre, de akkor nem lesz befizetője
- akkor addig szüneteltetjük a nyugdíjfizetést, vagy az itthon dolgozóktól vonunk többet

,,2017ben 3600 milliard ment nyugdíjakra. Sportra 2010-18 között kb 2000 milliard,,

- ez aztán a feketeöves maszatolás, de ótvar manipulációt is írhattam volna
- ez tényszerűen így néz ki:
- 2017-ben 3600 Mrd Ft ment nyugdíjra, sportra meg 250 Mrd Ft.
- kevesebb mint 10%-a ment sportra BAZD MEG!
- az ilyen ótvar demagógiával csak azért lehet hergelni a prolikat, mert fingjuk nincs a költségvetési nagyságrendekről.
- ez teszi is szorgalmasan a kedves ellenzék

Szóval értem én, hogy felkaptad a vizet, ebből is látszik, hogy a valódi reformokat miért is nehéz megcsinálni. Bár ha belegondolok, akkor eljuthatunk oda, hogy elérik a kritikus tömeget azok akiknek az alacsony adó az érdekük, onnantól pedig nem nagy politikai kockázat kirúgdalni a potyázókat a rendszerből. Lenne némi köpködés, de aztán gyorsan beállnának a sorba.

Emmett Brown 2021.04.15. 19:06:54

@nemecsekerno_007: édes faszom. Kezdjük azzal, hogy Magyarországra többen migrálnak, mint innen el.

Másrészt: nincs olyan, hogy bárkit mások döntései/tettei alapján szankcionálsz. Ez teljes nonszensz minden szempontból.

Harmadrészt: azt állítottad, hogy az egész sportra elbaszott lóvé 3 havi nyugdíjra elég, ami konkrétan nem igaz, több mint a kétszerese a tényleges arány.

Mégegyszer: lehet a sportra úgy költeni, hogy az a jövőbeni egészségügyi költségeket lefaragja, itthon pont nem ez volt.

Továbbra sem érted a kockázatközösség lényegét. De ez a legkevesebb.

G. Nagy László 2021.04.15. 19:20:36

@taga20:

"laci bakker, pár napig nem vagyok itt nálad, és egyből meredeken esik a színvonal?"

Így, igen. Jó, hogy jöttél, a törzsközönség már hiányolt. Jómagam - a csapos ebben a söntésben - pláne. :)

taga20 2021.04.15. 19:28:10

@G. Nagy László: kösz ez jól esett, de mintha éreznék egy kis cinizmust a soraidban:)))

figyú, ahogy olvasgatlak az utóbbi héten, az a kérdés motoszkál bennem, hogy a csutigeciék nem kínáltak meg egy kis lovéval?

klagenfurtjeno 2021.04.15. 19:32:06

@Nancsibacsi: szerintem nyalintsd meg bal heréd, utána kérdezd...

gigabursch 2021.04.15. 21:22:02

Ha azt akarják, hogy vektor 4/5-del nyerjen, akkor ideális.
Amúgy nem független, szarul néz ki, és egy hisztis P..a

gigabursch 2021.04.15. 21:39:05

@morph on deer:
Látszik, hogy nem jártál ott, talán azt sem tudod, hogy mi minden van a tulajdonos hátterében. Bàr ez érthetően nem nyilvános kérdéskör.

Annyit mondok, hogy keresd meg azt a filmet, aminek a magyar címe az, hogy "A legnagyobb kaland". Matt Daemon játszik benne.
Nem 100 % az egyezőség, de nagyon hasonlatos az alapsztori.

Amúgy tedd magad elé a térképet és rájössz, hogy jó helyen van.
Nem kell ide stadion.

gigabursch 2021.04.15. 21:45:45

@Rodney_2:
Ööö... Ő inkább eutanázia pozitív...

gigabursch 2021.04.15. 21:51:34

@G. Nagy László:
Viszont semmilyen hatás ellen nem tud védekezni.
Olyan mint egy fasza oprendszer, ami nem feltételez se vírust, se hw problémát.
Ergo, q gyorsan össze tud omlani.

G. Nagy László 2021.04.15. 22:47:04

@gigabursch: Szerettem volna reagálni, de nem jöttem rá, hogy ezt mire írod.

Rodney_2 2021.04.15. 23:22:52

@G. Nagy László: @gigabursch: Ezt nekem írta egy korábbi felvetésemre, miszerint Brendel Mátyás nevű pszichopata liberálnáci a legjobb érv az abortusz mellett. Mivel az anyukája ezt elmulasztotta és rászabadult a világra, így már csak az aktív eutanáziában reménykedhetünk. Brendel annyira psycho, hogy még a covidot is kettéharapja és a villamosszékben is zárlatot okoz :)))

alöksz róz 2021.04.16. 00:45:00

@morph on deer: na mi van, nem fut a b1 az új helyen? :D

"Zalaszabar megelőzte Budapestet, ugyanis Magyarország első fix telepítésű hullámvasútja is itt épült fel" - nagyon helyes.
"Mindez egy 600 fő körüli, félreeső faluban!" - 30-40 km-es sugarú körben ott van körülötte nagykanizsa, zalaegerszeg, keszthely. és így van miért menni arra a környékre az ország más részeiből is kirándulni, táborozni. ha nincs arra semmi, akkor minek menne oda bárki? a vidéket úgy lehet fejleszteni, ha ott építik a dolgokat, nem?
ráfér a vidékre, hogy épüljön valami a kilátókon kívül is, nem a vízfejet kell tovább pumpálni. már így 70-80 év után ideje, hogy az ország munkájából budapesten kívül másnak is jusson. hadd visongjon irigységében a panelproli :-)))
amúgy is tiszta szégyen volt majdnem az egész balaton-környék még 10-15 éve is... elmaradott szocreál bódétanyák alig valami programlehetőséggel.

gigabursch 2021.04.16. 05:24:40

@gigabursch: @G. Nagy László:
A túl egyszerű és túl olcsó, szinte észrevehetetlen kormányzásra és államra.
Ami elvnek, elképzelésnek ugyan jó, de a valóságban nagyon könnyen megfektetik a külső és a belső környezetben lévő hirtelen változások.

gigabursch 2021.04.16. 05:26:09

@andras_23:
Nagyon remélem, hogy rövid időn belül elvisz téged a Kaszás.

G. Nagy László 2021.04.16. 07:17:04

@gigabursch: "Ami elvnek, elképzelésnek ugyan jó, de a valóságban nagyon könnyen megfektetik a külső és a belső környezetben lévő hirtelen változások. "

Tudsz erre példát mondani?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.16. 07:55:26

@gigabursch:

Mivel szinte mindenhonnan törlik Pedó Matyit, így előbb-utóbb ki fogja őt dobni gazdája, mert nem látszik munkája sehol.

gigabursch 2021.04.16. 11:59:37

@G. Nagy László:
A természetből vagy az emberi társadalmak ól?
Szerintem magad is tudod, hogy a természetben egy hangyaboly, egy méhraj, egy csorda egy falka mikor válik sérülékennyé. Főleg az államalkotós állatoknál.
Pontosan ugyanez van az emberi társadalmaknál is.
S erôs államszervezeteknél mi minden kell, hogy megszűnjön. Lásd bizánci agoniájának majd 3 évszázada.

Egyébiránt direkt kerülöm az egzakt választ.
Ugyanis ezt a "merjünk láthatatlan államot működtetni" dumát mindig azok lökik, akiknek nincs hazájuk, legfeljebb állampolgárságuk és az egész létük valamilyen nemzetközi tőke kiszolgálásáról szól.
Az államnak erősnek és jelen lévőnek kell lennie. Akkor a dolgozók tudják a dolgukat, és az állam a maga szociális többlett juttatásával fenntartja azt, amihez a nép tud és viszonylag szívesen alkalmazkodik.

Talán @morph-tól olvastam azt, hogy "az ideológiai tér nem viseli el a vákuumot".
Tökéletesen igaza van.
Minden erős államszervezetnek van ideológiája. Az, hogy ez kinek tetszik, kinek nem - részletkérdés.
De a többség telibe leszarja a hőbörgőket.
Mert nem akar vákuumot. Nem akar anarchiát. Stabil holnapot és holnaputánt akar.
Ezért nem fog nyerni az összefosás sem.

Ha körulnézel ezen a kb kétszáz országon látod, hogy a saját keretein belül melyik állam erős és melyik nem.
S ott a válasz.

G. Nagy László 2021.04.16. 12:53:52

@gigabursch:

"A természetből vagy az emberi társadalmakból?"

Maradjunk az embernél, már csak azért is, mert amit mi államnak nevezünk, az egy abszolút mesterséges kreáció, ilyet sehol nem látsz a természetben, az emlősöknél pláne nem.

"Egyébiránt direkt kerülöm az egzakt választ."

Ez baj, mert e nélkül nincs értelmes kommunikáció. Nézd, én sem vagyok fanatikus. Az egyik szemem sír, amikor nem rendezünk olimpiát. De a másik szemem nevetése egy picit erősebb, mert fontosabb cél, hogy adócsökkentés formájában a polgárok zsebében minél több maradjon.

"Ugyanis ezt a "merjünk láthatatlan államot működtetni" dumát mindig azok lökik, akiknek nincs hazájuk, legfeljebb állampolgárságuk és az egész létük valamilyen nemzetközi tőke kiszolgálásáról szól."

Nálam szó sincs ilyesmiről.

"Az államnak erősnek és jelen lévőnek kell lennie. Akkor a dolgozók tudják a dolgukat, és az állam a maga szociális többlet juttatásával fenntartja azt, amihez a nép tud és viszonylag szívesen alkalmazkodik."

Ezt én értem, de ki fizeti a révészt? Dániában ez nem gond: irgalmatlan magas a GDP és alig költenek bevándorlókra. Svédországban már gondokat fog okozni e széles és mély szociális háló. Nálunk azért probléma, mert eleve alacsony az egy főre jutó GDP, és az állam annak is viszi a felét. Így piszok nehezen tőkésedik a polgár.

"az ideológiai tér nem viseli el a vákuumot"

Ebben van igazság, ezt látjuk Nyugat-Európában is, ahol a kiüresedett kereszténységet leváltották a PC-vallásra, BLM és LMBTQ istenségekkel. A feladat az lenne, hogy felnőjünk végre. Olyan tudati szintre, ahol az egyén nem szomjazza az ideológiát (vagy megoldja saját hatáskörben). Te elég értelmesnek tűnsz. Pontosan tudod, hogy a tudatos embernek nincs szüksége vallási vezetőkre, sámánokra, varázslókra és népvezérekre. Ideológiára, dogmákra, vallásokra és tekintélyre sem. Példaképek, rocksztárok jöhetnek - Jézus, Lennon, Bowie, Trump, akárki. De tényleg inkább azon kéne dolgozni, hogy felnőtté váljunk.

"Ezért nem fog nyerni az összefosás sem."

Adja az Ég, hogy igazad legyen.

"Ha körulnézel ezen a kb kétszáz országon látod, hogy a saját keretein belül melyik állam erős és melyik nem.
S ott a válasz. "

Hát pont ez az. Hogy nincs ilyen, így nincs válasz sem.

USA - szétesőben, eladósodva.
Kína - a gazdaság, amely szabadon működik, repíti az országot. De kurvára nem élnék ilyen rendőrállamban.
Japán - túl a zeniten. Még mindig frankó, de szaporodni már ők sem akarnak.
Franciaország, Németország, Svédország - csúnyább szocializmus épül, mint amilyet valaha láttunk.
Svájc, Ausztrália, Új-Zéland - példaértékűek, de nem nagyok és nem meghatározóak.
Oroszország - az állam erős, de aligha akarnánk ott élni.

gigabursch 2021.04.16. 16:54:09

@G. Nagy László:
Na, megy ez...
A latin-amerikai országok a legkevesebb állammal rendelkeznek és totál kiszolgáltatottak.
Nekem nincs is semmiféle "immunrendszerük".

taga20 2021.04.16. 17:17:46

@MAXVAL birсaman közíró: ruszkiügynök téged ki a fasz kérdezett?

mi lenne, ha nem pofáznál bele mindenbe, te félkegyelmű?

taga20 2021.04.16. 17:22:13

@Brendel Finomhangolt Pedophilius Matthias:

annyira fogyatékos vagy, hogy azt se vágod, hogy ugyanazt csinálod, mit ő.

illetve, brendel hozzád képest egy normális ember!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.16. 18:02:24

@taga20:

Gazdáid nem lesznek képesek már soha kizárni a kisembereket a politikából...

taga20 2021.04.16. 18:08:47

@MAXVAL birсaman közíró:

te szerencsétlen barom, rakjál már fel valami új lemezt, me ez annyira gáz, hogy má sajnállak ügynök.

"gazdáid" szakadok:)))

a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FVg0JstydL8HCg%2Fgiphy.gif&key=oox2P4wqu-eHEoCaxViCdw&w=800&h=200

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.16. 18:16:09

@taga20:

Nem tudom kizárni, hogy ninscenek gazdáid, s csak hülyeségből ingyen nyalod Soros seggét.

taga20 2021.04.16. 18:26:00

@MAXVAL birсaman közíró:

nigger, szavam sincs rád:))))

szerintem hagyjuk egymást, me elképzelésem sincs, hogy mi lenne bennünk közös!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.16. 18:27:23

@taga20:

Fanatikus magyarellenes, sorosista nikk vagy, ennyi az egész.

taga20 2021.04.16. 18:39:52

@MAXVAL birсaman közíró:

"fanatikus magyarellenes"

én itt élek, te bulgáriában.

"sorosista nikk "

mondod te putyindroid, nekem.

birka, birka, rajtad csak röhög a normális magyar ember:)))

taga20 2021.04.16. 18:47:39

@MAXVAL birсaman közíró:

semmi cigány, csak ugat rólad, hogy egy stockholm szindrómás birka vagy.

bakker, olyan faszságokat kérdezel, állítasz, hogy sajnállak. de tényleg;)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.16. 18:55:14

@taga20:

Neked most nem a HÁ blogon kellene lenned szidni a magyarokat?

taga20 2021.04.16. 19:01:35

@MAXVAL birсaman közíró:

Neked most nem a DIGGER blogon kellene lenned szopni a ruszkik faszát?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.16. 19:03:39

@taga20:

Én vagyok az egyetlen törzskommentelő Diggernél, aki tőle teljesen függetlenül - sőt előtte - lett ismert.

6.Lenin 2021.04.17. 09:49:41

@G. Nagy László:

"USA - szétesőben, eladósodva.
Kína - a gazdaság, amely szabadon működik, repíti az országot. De kurvára nem élnék ilyen rendőrállamban.
Japán - túl a zeniten. Még mindig frankó, de szaporodni már ők sem akarnak.
Franciaország, Németország, Svédország - csúnyább szocializmus épül, mint amilyet valaha láttunk.
Svájc, Ausztrália, Új-Zéland - példaértékűek, de nem nagyok és nem meghatározóak.
Oroszország - az állam erős, de aligha akarnánk ott élni. "

Az USA-ban mindenki boldog milliomos? Oroszországban 1 db boldog embert se lehetne találni? Ezek nem téveszmék?
Miért drogozik egy boldog ember? Mi hiányozhat az életéből?

Rodney_2 2021.04.18. 01:52:52

@6.Lenin: Miért drogozik egy boldog ember? Mi hiányozhat az életéből?
@MAXVAL birсaman közíró:
@G. Nagy László:

A 90es évek elején volt egy USA-magyar-zsidó főnököm, aki élt Hollywoodban mint egy szupermodel férje és dolgozott New Yorkban mint investment banker. Azt mesélte, hogy ezekben a körökben mindenki drogozott általában kokain (tapasztalatai a 80-as évekről szóltak, ami kb az aranykor volt az USA-ban). Amikor elutazott New Yorkba orrműtétre, orvos anyám mondta: háháá, kokain.
Aki látta a Wolf of Wall Street filmet, annak tájékoztatásul: ez tényleg így ment. Ezen kívül láttam több filmet gazdag bankárokról akik ugyanígy drogoztak és ez tette tönkre a karrierjüket. Nyilván fontos társadalmi jelenség volt, ezért csináltak róla filmet.
A 90es években a Financial Times hétvégi számában volt egy nagy több oldalas cikk "Mother's Little Helper" címmel (Rolling Stones szám címe) és arról szólt hogy ez bizony a kokain és az angol középosztálybeli nők kedvenc "étrendkiegészítője" mert blabla.
Gyakran lehet olvasni hogy ilyen olyan hírességek gyerekei drogelvónón vannak vagy éppen megdöglöttek a sok drogtól.
Gyakran lehet olvasni hogy ilyen olyan hírességek, művészek drogelvonón vannak vagy éppen megdöglöttek a sok drogtól.
Kedvencem mikor Richard Quest nagyon híres CNN-hez köthető médiaszemélyiséget egy reggel a Central Parkban találták meg amint meztelenül, seggében egy vibrátorral kicsit dezorientált volt (tiszta Brendel, de ő legalább sikeres). És ez látszólag nem ártott a karrierjének, ott ez lehet a normális :)))

Rodney_2 2021.04.18. 01:56:30

@taga20: Brendel senkihez képest sem normális ember, mert ő egy önjáró disznóeleség, semmi értelme a létezésének. Pont olyan mint te. Egy fogyatékos idióta :)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.18. 07:48:48

@Rodney_2:

@taga20: közismert Soros-alkalmazott magyargyűlölő, neki az jó, amit a gazdája annak mond.

taga20 2021.04.18. 08:06:06

@Rodney_2: te milyen vicces gyerek vagy:)))

egyébként, tudod mi a te bajod fityeszdroid? ez:

i.imgur.com/58w4HgC.jpg

Rodney_2 2021.04.18. 09:28:15

@taga20: Fityeszdroid a kurva anyád te szardarab. Még sohasem szavaztam a fideszre de ettől még gyülölöm a hozzád hasonló genetikai hulladékot. Ti vagytok az emberiség salakja: egyetlen hasznotok, hogy fel lehet mutatni elrettentő példaként :)))
PS: a linkedet nyilván nem néztem meg, mert nem érdekel

6.Lenin 2021.04.18. 09:48:01

@Rodney_2:

Amit válaszoltál, azt eddig is tudtam, de a kérdésemre nem válaszoltál. Miért is drogozik egy boldog, sikeres ember. Nyugaton lehetsz látszólag sikeres, de meg kell felelned egy külső elvárásnak, másoknak, de az siker, boldogság-é? Egy állandó megfelelési kényszernek kitéve kétlem, hogy te belülről sikeresnek tartanád magad.

Egyszer láttam a tv-ben magyar egyetemisták voltak néhány hónapot Mongóliában egy jurtában, az ottani kis közösséggel. Többen azt nyilatkozták utána, hogy szomorúan jönnek vissza a nagyvárosi rideg környezetbe. Legszívesebben ott élnék le az életüket, a puszátán, egy jurtában, és abban a közösségben.

Valami más a probléma gyökere.

Pl egy faluban nem tudsz 10-20 métert menni, hogy ne köszönjenek rád, ne kérdeznének valamit, vagy nem lenne kivel beszélned.

Városban meg rengeteg ember közt tengsz-lengsz magányosan. Szinte senkit nem érdekel, hogy ki is vagy, mit csinálsz. Vagy, ha igen egy szűk "baráti" kör, soxor a hátad mögött más mást mondanak rólad. Sokkal kisebb az esélye, hogy sikeres leszel, vagy annak érezhetnéd magad.l

Nyilván ez a Brendel is ezért kattanhatott be. Magányos.

gigabursch 2021.04.18. 10:57:41

Kedvenc, leglejáratottabb szavam:
"Független"
Mint a CNN...
Na pont ilyen ez a versenyző is.
Ha meg kiderül, hogy mégse, akkor még mindenki "etikátlan".
De elôtte a "független" mi volt?
Etikus (hekker)?

gigabursch 2021.04.18. 11:00:30

@Rodney_2:
Kár vele erőlködnöd.
Már régen rálépett a brendeli útra.
Neki is van egy kb 10 kifejezéses szókészlete - és ennyi...
Még 1-2 év és ugyanott lesz, mint Brendel...

taga20 2021.04.18. 11:31:14

@Rodney_2: mi van fityeszdroid, má szégyenlitek is, hogy a csutigeci seggéből dumáltok?!

ejnye, ejnye! ezé nem krumplit kapsz a lendvaiuccában, hanem sallert meg kokit:)))

u.i.: nyilván nem nézted meg;)

taga20 2021.04.18. 11:35:21

@6.Lenin: "Pl egy faluban nem tudsz 10-20 métert menni, hogy ne köszönjenek rád, ne kérdeznének valamit, vagy nem lenne kivel beszélned."

érdekes, akkor csak az utóbbi száz évben, miért nőtt azok aránya, akik városban élnek? hüm?

6.Lenin 2021.04.18. 11:47:06

@taga20:

Általában a fiatalok, főleg a munka lehetősége, és valami ismeretlen ok miatt. Sok fiatalt ismerek, akik beköltöznek, aztán mikor hazajön már nem tud maga elé nézni, mert akkora lesz az arca, miközben bunkobb lett, mint előtte esetleg volt.
Érdekes kérdés ez.
Most meg egyre többen jönnek faluhelyre lakni. Nyilván talán a melóhely végett a városban könnyebb a megélhetés, de ma már vidéken is szinte mindenkinek van kocsi, ha közel a város, a vásárlás megoldott.
Én nem laknék városban az tuti. Laktam Bp-en is, más városokban, vidéken is. Mostani kb a 8. hely ahol lakom. Ma már nincs távolság gk-val.

Szerintem tudni kellene mindenkinek, hogy mit is szeretne az életben, de sokaknak pont ez jelenti a legnagyobb problémát. fingja sincs, hogy neki , mi is lenne a jó. Neked mi? Jól érzed magad, ahol vagy, vagy csak bedumálod magadnak?

taga20 2021.04.18. 12:03:45

@6.Lenin: nem mondasz hülyeségeket, de sok mindenben nincs igazad.

én is laktam a XI. és a XXII. kerületben, és szerettem. a belvárosba, ha néha elmegyünk színházba, mindig aszt mondom, hogy ide be nem költöznék. és sokan mégis szeretnek ott élni.

nem vagyunk egyformák. ennyi.

ja és, ahol most élek, az elég jó hely, bár 2 éve voltunk karintiában, és ott azt mondtam, ha lehetőségem lesz rá, odaköltözünk. ég és föld ausztriában, németországban, franciaországban a vidéki lét. annak veleje van, nem úgy, mint itt nerisztánban.

Rodney_2 2021.04.18. 12:10:59

@gigabursch: Az ilyeneknél nem lehet tudni, hogy folyamatosan részeg, drogozik vagy csak szimplán szelemi fogyatékos. Nem kell velük foglalkozni.

Rodney_2 2021.04.18. 12:21:40

@6.Lenin: Az emberek sokfélék. Van aki attól boldog, hogy sok pénze van. Van aki attól hogy eltaposhat vagy megalázhat másokat. Az ilyeneknek való a "karrier", ebbe belefér a másoknak megfelelés ha cserébe megkapja amitől ő élvez.
Egyébként szerintem mindenhol van olyan probléma, hogy meg kell felelni másoknak. Faluban ne lenne?? Ne viccelj. Ha meg elköltözöl egy új helyre, ott be is kell illeszkedni. Az elég nehéz úgy ha mindenben mást csinálsz mint ami az elvárás. Ez a fogyatékos taga is majd kurvára döbben ha elköltözik egy osztrák vagy német faluba. Ott pont őrá várnak és a keblükre ölelik, mint északbalkáni migránst :)))

taga20 2021.04.18. 12:23:40

@Rodney_2: vicces vagy fityeszdroid:)))

vasárnap hajnalban, 1óra 56perckor belém szállsz, pedig le se szartalak, de én drogozok, mikor én már akkor órák óta csicsikáltam. beszarás vagy hülyegyerek!

u.i.: szójmá a tartótisztednek, hogy küldjenek egy értelmes fityeszdroidot, me te valami régi fejlesztés lehecc!:)))

6.Lenin 2021.04.18. 13:01:47

@taga20:

Költözz oda, aztán majd meglátod. Én mindig azt mondom, azt , hogy hol milyen a körülmény, azt én teszem azzá. engem soha nem a hely formált, hanem fordítva szokott lenni.

taga20 2021.04.18. 13:09:15

@6.Lenin: "engem soha nem a hely formált, hanem fordítva szokott lenni."

szerintem a szomszédodat se tudod formálni, nem hogy a lakóhelyedet.

de ha tévedek, akkor mesélj te, hogy formálod!

6.Lenin 2021.04.18. 13:21:23

@taga20:

Egyszerű, nem alkalmazkodom a helyhez, vagy a helyiekhez mindenben. Mindig megkeresem, akikkel jól érzem magam, vagy oda megyek, azt csinálom, amihez kedvem van, jó esetben csak ott lakom, de valójában nem köt oda senki, és semmi olyasmi, ami nem érdekel. Ez nem azt jelenti, hogy elszigetelődöm, hanem azt, hogy mindenkivel jóban vagyok, de.......el tudok fogadni olyannak mindenkit amilyen, de nem puszilgatom, talán még akkor sem, ha kényszerítenének. Ez eddig nagyon jól bejött, ahol voltam eddig, mindenhol jól éreztem magam, és bármikor visszamehetek. Engem befogadtak, én nem, mert továbbléptem., igaz nem a hely miatt, hanem a lehetőségek miatt. Mind1, hosszú lenne.

taga20 2021.04.18. 13:31:45

@6.Lenin: haver ez kurvaszép volt, könnyes is lett a szemem, de nem válaszoltál arra, hogy te, hogy formálod a helyet, ahol élsz.

6.Lenin 2021.04.18. 13:44:38

@taga20:

Talán rosszul fogalmaztam. Az én szokásaimat nem a hely határozza meg, hanem én. Tudok alkalmazkodni olyan szinten, hogy elfogadom az ott élőket olyannak, amilyenek, elfogadom a helyi szokásokat is, de nem változtatnak meg döntően.
Amikor városban laktam, és visszamentem abba a faluba, ahol előtte laktam, nem játszottam meg soha a ÉN VAGYOK A VÁROSI bunkót. De városon se kellett eljátszanom a tahó falusit. Hátha így érted. Talán pont ezek miatt akár falun, akár városban a környezetemben simán befogadtak.
Akik esetleg nem, azokat simán leszartam én is. Soha nem akartam senkinek se erőszakkal megfelelni úgy, hogy közben megalázzam magam bármiben is.
Ha még nem világos valami, bolínts, vagy kérdezz.

gigabursch 2021.04.18. 13:48:10

@Rodney_2:
Évek óta nem méltatom válaszra sem.
S nem azért, mert egyes kérdésekről más a véleményem, hanem azért, mert nem fekszem le mellé a dagonyába, hogy elmagyarázzam neki, hogy nem jó neki ott.

6.Lenin 2021.04.18. 13:52:38

@taga20:

A B1-en láttam, hogy a macesz tigrissel mennyire pedáloztatok, hogy a sir-nek meg annak a hólyag hegylakónak (Mgde vagy mi a tököm) szerettetek volna megfelelni. Na, ilyen én soha nem akartam lenni. Miközben másoknak írnám, hogy 10-ből valahányban megeszlek, közben meg bunkónak játszom el a figurámat Talán már így érthetőbb számodra a dolog..

taga20 2021.04.18. 13:53:47

@gigabursch: "Évek óta nem méltatom válaszra sem."

bakker, ako ezé vagyok frusztrált évek óta!

lécci méltassá má fityeszdroid, lécci!:)))

taga20 2021.04.18. 13:59:14

@6.Lenin: munkásőr, ne meny má le kutyába!

hol a kurvaanyádban akartam én bárkinek megfelelni?

zenét szoktál néha vidéki gyökér fityesznyugger?
tessék!:)))

www.youtube.com/watch?v=LZY9_Xr5XPA&list=RDMM&index=1

6.Lenin 2021.04.18. 14:12:43

@taga20:

Most linkeljek ide sok száz hsz-t? Na , látod, itt a lényeg, te ilyennek mutatod magad, mint most is, én elfogadlak ilyennek is. Ez a te dolgod.
Én elhiszem, hogy megeszel 10-ből valahányban, azt is, amikor eljátszod (vagy ez a természetes nálad) a kőbunkót. Bármelyik verzió hidegen hagy jelenleg. Írsz, néha válaszolok is. Miből gondolod, hogy mindenki más hülye, és nem látja a dolgok lényegét? Még akkor is, ha azok valójában lényegtelenek a számára. Engem meg véletlenül érdekel is, hogy az emberek miért mutatnak magukból olyasmiket is, amit tulajdonképpen nem is nagyon szeretnének.
Nekem ezek valamikor pénzt jelentettek, mert mindenkivel igyekeztem úgy beszélni, amilyennek valójában megismertem őket annak ellenére, hogy sok mindent szerettek volna elfedni. Aztán ezt megszoktam, beégett. Mondhatsz te bármit, abból engem csak az érdekel esetleg amit rejtegetni próbálsz. Ez eddig ingyen volt, ha valami még érdekelne, az már fizetős.

taga20 2021.04.18. 14:25:31

@6.Lenin:
"Most linkeljek ide sok száz hsz-t?"

linkelj! előre is kösz.

munkásőr, te már annyit hazudoztál itt, hogy már semmin nem lepődök meg, amit itt tolsz.

u.i.: a nyugdíjadat márkában kapod még, vagy már euroban?:)))

6.Lenin 2021.04.18. 14:40:08

@taga20:

Azt a részét ami a kinti munkáért jár euróban. Először dollárban fizették, aztán euróban. Kivehetem HuFt-ban is, ha szar a forint árfolyama. Mi ebben az érdekes? Erste bankban megkérdezheted. Ha kell euróban veszem ki. A nejem is így kapja, de ő az OTP-ben Ft-ban átszámolva, de gondolom ő is kivehetné euróban, de eddig nem volt rá szüksége, de ebben nem vagyok biztos, mert eddig nem érdekelt, az övé.

6.Lenin 2021.04.18. 14:53:46

@taga20:

A nyugdíjak kifizetése

Az Önnek nyugdíjat folyósító országok a megfelelő összeget általában a lakóhelye szerinti országban nyitott bankszámlájára utalják át Önnek, ha Ön az EU területén él.
Erste mastercard-ra jön. Még valami?
A számát a pin kóddal majd 10 perc múlva közlöm. Egy sört megihatsz Érden a 4Csöcsűben (ha addig elhülyülök és tényleg megírom neked )

taga20 2021.04.18. 15:10:11

@6.Lenin: be van zárva, de kösz:))

egyébként, miért hazudozol évek óta?

6.Lenin 2021.04.18. 15:20:35

@taga20:
Nem értelek. Miért hazudnék? Olvasd el a linket, minden ott van és mindenki így kapja, aki kint dolgozott és elérte a korhatárt. Időarányosan kiszámolják annyi évre járót, amennyit kint dolgoztál. Te lovagolsz ezen a hülyeségen már egy ideje. Semmi érdekem nincs, hogy hazudjak ebben. Csak itt, ahol jelenleg élek közel 10-en kapják így a nyugdíjuk egy részét. A jövőben sokkal többen lesznek hiszen többen dolgoznak kint. Ha nem változik addig.

gigabursch 2021.04.19. 10:05:11

Most szaladtam bele a nagyképességű Fegyőr fantasztikus ismereteibe.
Ez alsó hangon kimeríti az általános iskola újrajárását, nem pedig magát miniszterelnöknek képzelő senki további éltetését.

Napelem = Atomerőmű
www.youtube.com/watch?app=desktop&v=wolLUl4kHhU&utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202104

S ezekre a zsenikre van, aki szavaz.

G. Nagy László 2021.04.19. 12:31:55

@gigabursch: Vele is készített interjút Gulyás Marci. Érdemes végignézni, ha van időd és elég perverz vagy. Elképesztő hebegés-habogás megy végig.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.04.19. 15:10:06

@gigabursch: Ez naggyon durva volt. Nem tudtam, hogy ez ennyire ostoba alak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.19. 15:34:30

@G. Nagy László:

S a vicc, hogy ott is hebeg-habog, ahol tudja a választ. Valami PR-szakértő azt mondhatta Mindenfeketeéletszámít-Győrnek, hogy megnyerőbb, értelmiségibb ez a "kompromisszumos" stílus.

Rodney_2 2021.04.19. 20:11:53

@gigabursch: Fegyőr is és Karácsony is fogalmatlan idióta. Fegyőr legalább agresszív minidiktátor :))) Gyurcsányt már ismerjük. Elég durva, hogy vannak akik szerint ezek képesek lesznek kormányozni az országot :(((

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.12.16. 22:45:35

azért nem alkalmas szerinted mert szürke?!?!?!? nem karizmatikus? csöpike, megnyerte az előválasztást, igaz a dk-s harci nyuggerek
olyan posztot mutatsz nekem, amiben magadnak mondasz ellent, és már megint mint egy buta gimnazista ír ilyen semmilyen, jellegtelen szarok

a jelenlegi törvények is elégek, nem kell visszamenőleges hatály

az miért jellemhiba és miért impulzív hogy pár sallert ad a hisztis gyereknek, te nem kaptál? kellett volna
túlzott öszinteség?

HypocritSlayer 2022.12.22. 13:07:41

@tesz-vesz:
>>azért nem alkalmas szerinted mert szürke?!?!?!?

Azért sem....

>> nem karizmatikus?

Ez meg különösen hátrány.....

>>megnyerte az előválasztást,

A fostengerből kiemelkedő szardarabként, 3 milliárdos külföldi támogatottságot biztosítva ezzel.......
süti beállítások módosítása