téveszmék

téveszmék

"A női külső bírálata rémes szexizmus"

2022. március 24. - G. Nagy László

pontozo_2.jpg

 

Míg Európában minden szempár Ukrajnára szegeződik, addig Ausztráliában jóval könnyedebb témák uralják a közbeszédet. Történt, hogy három férfiú kényelmesen elhelyezkedett egy domboldalon, s az arra elkocogó lányokat-asszonyokat pontozótáblákkal értékelni kezdték. Az egyik érintett nő annyira bepöccent, hogy nekiállt balhézni a srácokkal, s kamerájával rögzítette is az incidenst. Az ügy kapcsán számos cikk született, hétfőn a Balázsék című rádióműsorban is hosszasan foglalkoztak a témával. A stúdióban meglehetősen távoli álláspontok rajzolódtak ki.

 

Sebestyén Balázs szerint ha valakinek helyén van az önbecsülése, az nem akad fenn ilyesmin. Tudja magáról, hogy értékes és mosolyogva fut tovább, még akkor is, ha kapott pontszámai elmaradnak a maximumtól. Aki már elvégezte a szükséges önismereti munkát, azt a nőt három unatkozó lúzer véleménye sosem fogja kibillenteni lelki egyensúlyából. Abszolút igazat adok Balázsnak - még akkor is, ha saját helyzetét tekintve piszok nagy előnnyel bír;  ő maga talán még sosem kapott negatív visszajelzést megjelenése kapcsán - mindazonáltal a kérdés mégsem ennyire egyszerű. Még ha tökéletesen tisztában is vagyunk magunkkal; még ha egész elfogadhatónak számítunk is a húspiacon, a fizikai vonzerőnk tekintetében a legtöbben extra érzékenységet mutatunk. Talán vannak páran rajtam kívül, akik emlékeiben él még a VIVA TV Szexi vagy nem? című műsora. Ebben a meglehetősen gagyi produkcióban fiatal fiúk és lányok érkeztek a színpadra, a zsűri pedig - Majkával az élen - pontozással értékelte a látott arcot, testet és kisugárzást. Férfiasan bevallom, hogy a magam részéről sosem vállalkoznék hasonlóra. Bár elég vastag a bőr a képemen, s a hétköznapok során totálisan sebezhetetlennek érzem magam, egy ország-világ előtt elhangzó negatív kritika erősen eltalálná az Achilles-sarkamat. A magamfajta fickók - akik nem életük első, középiskolai szerelmével bútoroztak össze - bőven megtapasztalják, milyen érzés az, amikor egy nő nemet mond. Brutális, letaglózó és megsemmisítő, még akkor is, ha több száz alakalommal átéltük. Még akkor is, ha e sikertelen próbálkozások során a nők - és ezért nem tudok eléggé hálás lenni - az esetek túlnyomó többségében elképesztően tapintatosak, és lehetőség szerint nem kívánnak semmiféle fájdalmat okozni. Szóval: elképzeltem magam, ahogy kocogok a Margitszigeten, s három csajszi pontoz a rekortán pálya mentén.. hát... egy alacsony összpontszám egészen biztosan megviselne.

 

A rádiós beszélgetés során Rákóczi Feri felvetette, hogy vajon a pontozótáblákkal trollkodó srácoknak van-e bármiféle morális felelőssége ez ügyben. (Mindig öröm megtapasztalni, amikor értelmes emberek vitáznak, akik képesek szétszálazni és több oldalról is megvilágítani a kérdést.) Balázs szerint nincs, Feri ugyanakkor kifejtette: ez az útburkoló munkások füttyögésével egyenértékű cselekedet. A magam részéről ezt nem így látom. A melósok füttye bár rémesen prosztó, mindazonáltal nincs benne semmi bántó; mindenképpen pozitív visszajelzés, még ha nem is a legcizelláltabb formában. A pontozótáblák ugyanakkor közölhetnek lesújtó értékelést is, ami aligha esik jól bárkinek. Muszáj leszögezni: a három troll nem követett el semmiféle agressziót, tettük bőven belefér a szólásszabadság kereteibe. Akciójuk a maga módján még szellemes is. Jómagam azonban tartózkodnék az ilyesmitől, egészen egyszerűen azért, mert nem szeretnék kínos pillanatokat okozni senkinek. Ha létezik elismerést érdemlő attitűd, amelyet csodálok és messzemenően támogatok, az épp a magáért tenni akaró emberé; a túlsúlyosé, aki futócipőt húz és végigizzadja a kilométereket. Éppen ők azok, akik nem számíthatnak kiemelkedő pontokra. Éppen ők azok, akiknek még véletlenül sem szeretném elvenni a kedvét a sportolástól.

 

Ha már különböző szemszögekből vizsgáljuk a kérdést, muszáj egy percre kitérni a feminista narratívára is. A szóban forgó akciót - és rendszerint minden ehhez hasonlót - rémes szexizmusnak minősítik, holott a taglalt probléma nem igazán a férfi-női viszonyról, különbségekről, ellentétekről szól. Különösen nem feminista szemmel nézve. Ami engem illett, számomra világosak a férfiak és a nők közti differenciák. Pontosan tudom, hogy egy nő számára aligha létezik nagyobb kincs, mint a fizikai vonzereje. Ha ezt férfiként értéktelennek ítéljük, úgy az egész személyére mondunk nemet, ami megsemmisítő csapás lehet egy önbizalom-hiányos lány számára. (Ahogy fent már szó esett róla, egy pasinak is rém kínos a lepontozás, mi azonban számos egyéb vonzalmi kapcsolóval - dominancia, intelligencia, humor, státusz, pénz - kompenzálhatjuk a jó külső hiányát.) A feminista narratíva azonban tagadja az evolúciós biológia igazságait és a kézzelfogható valóság tapasztalatait, s fennen hirdeti, hogy a nők - ivarszerveiket és hormonháztartásukat kivéve - semmiben sem különböznek tőlünk. Ha ez a képtelenség igaz, úgy mi értelme van annak, ha rémes szexizmust kiáltunk? Ha mindkét nemnek pontosan ugyanúgy fáj a megalázó kritika, úgy semmi alapja sincs a feminista kiállásnak; ebben az esetben nemétől függetlenül az embert kellene védeni, nem a nőt. 

 

Ami Rákóczi Feri hozzáállását illeti, a beszélgetés során néhol a politikai korrektség egészen vállalhatatlan mélységeibe ereszkedett. Amikor egy férfiember olyat állít, hogy a nők pontozása már szűk körben, egymás közt sem ildomos, az olyan szinten prűd álláspont, melyet aligha feltételeznék bármely egészséges fickóról. Egészen evidens valóság, hogy saját mércénk szerint a nap 24 órájában értékeljük a csajokat (ez egy teljesen öntudatlanul végbemenő, totálisan ösztönös folyamat), s adott esetben ezt meg is osztjuk férfitársainkkal. A világ legtermészetesebb dolga, hogy a nők is ugyanezt teszik - e téren tökéletesen felesleges bármiféle képmutatás. A konkrét eset kapcsán Rákóczi Feri a kéretlenséget nevezi fő problémának. Ebben természetesen van igazság, azonban itt egy olyan filozófia-pszichológiai problémával szembesülünk, amely évszázadok óta komoly fejtörést okoz a tudomány és a művészet nagy gondolkodói számára. Vajon szabad-e, kell-e, érdemes-e kéretlenül tükröt tartanunk a másik embernek? Vajon szükséges-e felnyitni a szemét annak, aki a mélységes sötétségben tapogatózik? A válasz nem egyszerű, hiszen mindazok, akik tanácsot, visszacsatolást, látleletet kérnek, már egészen bizonyosan elindultak az önfelfedezés útján, s nagy valószínűséggel sejtik is, merrefelé kell égető problémáikat keresni és rendbe rakni. Velük szemben pont azok szorulnak leginkább segítségre, akik nem is sejtik, hol a hiba, így eligazítást sem igazán tudnak kérni. Szerencsétlen bukdácsolásuk talán egy életen át tart, ha sosem kapnak kéretlen visszajelzést.

 

Szóval, férfitársaim, ha igazán jó fejek vagytok, úgy nem pontozzátok transzparens módon a csajokat, csupán diszkréten, egymás közt teszitek. No és ti, lányok-asszonyok, ha igazán jó fejek vagytok, úgy nem akadtok fenn az ilyesmin. A legközelebb, amikor a Margitszigeten - vagy épp Ausztrália parkjaiban - rójátok a köröket, s pár idétlen fószer pontozótáblákkal bírálja kecses mozgásotokat, jusson eszetekbe a Hugh Grant által alakított brit miniszterelnök instrukciója az Igazából szerelem című klasszikusból: "Mosoly, meghajlás és integetés." Így nem csak a lelketek marad háborítatlan, de még pár pluszpontra is simán szert tehettek...

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr3217786862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baalint1 2022.03.24. 14:24:59

Nagyjából egyetértek veled, ebben nincs semmi szexizmus, viszont bunkóság. A normális hozzáállás az, ha idegenként értékeljük a nőket vagy a nők minket, de diszkréten teszik, nem nyomják az illető arcába. Egyedül azzal nem értek egyet, amit a fütyülésről írsz, mert valójában ez ugyanaz, teljesen irreleváns, hogy az értékítélet pozitív vagy negatív. Már csak azért is, mert a nők szemszögéből nézve nem egyféle jónő létezik, a fütyülés márpedig jelentheti a jó ribacnnak nézést is, ami a nők többségének nem éppen dícséret. Emellett pedig joggal kelt félelmet a nőkben az ilyen próbálkozás, nyilván a fütyülés a legkisebb, de a legtöbb nő sokkal durvább verbális inzultust is tapasztalt már, mikor mondjuk egyedül kocogott egy elhagyatott helyen. Itt megjegyzem, a feszülős futónadrág sem azt szolgálja nőknél, hogy akkor kelletik magukat és ribancoskodnak.

Igazából ez a pontozás dolog olyan, mint ha bármilyen tulajdonságodat értékelnék formálisan úgy, hogy nem neveztél arra a versenyre. Ezért teljesen más a szépségverseny. Pl. az intelligenciádat sincs joga senkinek sem formálisan és nyilvánosan értékelni, ha nem vállaltad az IQ teszt kitöltését és abban azt, hogy nyilvánosságra hozható az eredményed. Ennek megfelelően nyilvánosan értékelgetni valakinek a szépségét, rondaságát ugyanígy átlép egy határt.

G. Nagy László 2022.03.24. 15:39:30

@baalint1:

"Emellett pedig joggal kelt félelmet a nőkben az ilyen próbálkozás, nyilván a fütyülés a legkisebb, de a legtöbb nő sokkal durvább verbális inzultust is tapasztalt már, "

Szerintem ez az első és legfontosabb. Ha nappal, a belvárosi forgatagban történik, úgy szimpla suttyóság, de nincs benne semmi félelmet keltő. Egy kietlen környéken sötétedés után - igazad van - tényleg ijesztő lehet.

"teljesen irreleváns, hogy az értékítélet pozitív vagy negatív."

Ha maradunk annál, hogy fényes nappal, nem félelmet keltő környezetben úgy már egyáltalán nem mindegy a dolog. ugyanis nincs az a nő, aki megsértődne egy pozitív visszajelzésen, még akkor sem, ha fapinát alakít és eljátssza a felháborodást.

"Már csak azért is, mert a nők szemszögéből nézve nem egyféle jónő létezik, a fütyülés márpedig jelentheti a jó ribacnnak nézést is, ami a nők többségének nem éppen dícséret".

Közel ötven éve tanulmányozom a nőket elméletben és gyakorlatban egyaránt, de soha még ilyesmiről nem hallottam. Meggyőződésem, hogy minden intelligens nő tudja azt, amit te is tudsz: a szexuális vonzerő a kiindulópont. Ez azt jelenti, hogy a "jó nő" ott kezdődik, hogy "jó ribanc" is egyben. Ha a "ribanc" jelzőhöz - első ránézésre - bármiféle negatív érzetet társítunk, úgy az a feltűnő, kihívó, a decenstől ízléstelenül eltérő ruházat és smink okozza. Ez pedig az adott nőn múlik, nem a füttyögő munkáson.

alöksz róz 2022.03.24. 16:46:12

@G. Nagy László: "Közel ötven éve tanulmányozom a nőket elméletben és gyakorlatban egyaránt, de soha még ilyesmiről nem hallottam." - mert nem olvasol liberálbolsevik progresszív szakirodalmat.

"Meggyőződésem, hogy minden intelligens nő tudja azt, amit te is tudsz: a szexuális vonzerő a kiindulópont." - a nem intelligens is tudja.

de a tanulmányaid szerintem kissé hiányosak, vannak olyan nők akik megsértődnek egy pozitív visszajelzésen, még ha az csak egy elismerő pillantás is.

G. Nagy László 2022.03.24. 18:51:36

@alöksz róz:

"de a tanulmányaid szerintem kissé hiányosak, vannak olyan nők akik megsértődnek egy pozitív visszajelzésen, még ha az csak egy elismerő pillantás is."

Biztosan vannak ilyenek is... De bevallom, hogy a feminista fapinákkal nem szoktam hosszú és mély barátságokat ápolni. A környezetemben csupa olyan nőt látok, akik szeretnek élni :)

alöksz róz 2022.03.24. 19:19:05

@G. Nagy László: nem feltétlen feministák. csak el vannak szállva maguktól.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.25. 10:41:08

A női szépség egy adottság a sok közül, felesleges tabusítani.

Ráadásul az ízlések erősen különböznek.

G. Nagy László 2022.03.25. 10:49:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ráadásul az ízlések erősen különböznek."

Ez aligha igaz. A szépségideálok gyakorlatilag évszázadok óta változatlanok, földrajzi helytől és kultúrától függetlenül. A nők már az ókori Hellászban is pont ugyanazt látták vonzónak, mint manapság: a széles vállat, a keskeny csípőt, a feszes feneket, a lapos hasat, a szimmetrikus arcot, a markáns állat és orrot, a dús hajat, valamint a tekintélyes méretű péniszt. A férfiak által áhított ideál ugyanígy sztenderd: homokóra-alkat, hosszú lábak, szimmetrikus arc, a szemek és a száj háromszögének megfelelő távolságarányai, valamint apró állak, kicsi orr, kevéssé kiálló szemöldökcsont és telt alsó ajak jellemzik, ez utóbbiak a magas ösztrogénszint jelzői. Ha megnézzük az 1953 óta megjelenő Playboy különböző számait - melyben nem elborult divattervezők diktálják a trendet, hanem a valós, olvasói férfiízlés - azt látjuk, hogy közel hetven esztendő alatt legfeljebb a gyantázott területek mérete változott, más nemigen.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.25. 10:57:22

De persze ha nőcik teszik ugyanezt férfiakkal, akkor az már "milyen jópofa", nem:?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.25. 10:58:56

@G. Nagy László:

Szőke vagy nem szőke?
Nagymell vagy nem nagy mell?
Magas vagy nem?
Kékszemű vagy nem?
Sminkelt vagy természetes?
Szoknya vagy nadrág?

Íme egy kis lista azokról a dolgokról, melyekben nincs egyetértés.

baalint1 2022.03.25. 11:27:03

@G. Nagy László:
"Szerintem ez az első és legfontosabb. Ha nappal, a belvárosi forgatagban történik, úgy szimpla suttyóság, de nincs benne semmi félelmet keltő. Egy kietlen környéken sötétedés után - igazad van - tényleg ijesztő lehet."

Ez nem ilyen egyszerű. Ha úgy egyáltalán fenyegetettséget jelent, akkor nappal, belvárosi forgalomban is jelenthet azt. Arra gondolj, hogy ha valaki téged fenyeget, mondjuk egy nagydarab kigyúrt, tetkós alak, nappal, mikor mások is vannak az utcán, hogy megver, megöl, stb., sőt azt mondja, hogy este utánad megy és elkap az üres utcán, akkor hiába tudod, hogy ott és akkor nem fog megtámadni, de jelenthet fenyegetettséget. Ugyanez igaz az ilyen kéretlen szóbeli szexuális töltetű beszólogatásokra nők esetében. Csak mi ezt nem érezzük közvetlenül, mert mi eleve nem érezzük, hogy mi a fenyegetettség abban, ha ilyen beszólásokat kapnak a nők. Mert ha az én hátsómat dícséri egy nő az utcán, az ebből a szempontból teljesen más felállás, nincsen olyan félelmem, hogy éjszaka majd elkap, és erőszakkal egy anal intrudert nyom a seggembe. Még ha egy meleg férfi dícséri a hátsómat, az sem ugyanaz, mert ugyanaz az ösztönös félelem nincsen meg bennünk férfiakban ilyen szituációban.

"Ha maradunk annál, hogy fényes nappal, nem félelmet keltő környezetben úgy már egyáltalán nem mindegy a dolog. ugyanis nincs az a nő, aki megsértődne egy pozitív visszajelzésen, még akkor sem, ha fapinát alakít és eljátssza a felháborodást"

Nem. Nagyon nem mindegy, hogy mikor, milyen környezetben kapja a kéretlen értékelést.

"Közel ötven éve tanulmányozom a nőket elméletben és gyakorlatban egyaránt, de soha még ilyesmiről nem hallottam. Meggyőződésem, hogy minden intelligens nő tudja azt, amit te is tudsz: a szexuális vonzerő a kiindulópont. Ez azt jelenti, hogy a "jó nő" ott kezdődik, hogy "jó ribanc" is egyben. Ha a "ribanc" jelzőhöz - első ránézésre - bármiféle negatív érzetet társítunk, úgy az a feltűnő, kihívó, a decenstől ízléstelenül eltérő ruházat és smink okozza. Ez pedig az adott nőn múlik, nem a füttyögő munkáson. "

Kicsit nyitottabban, prekoncepciók nélkül is elkezdhetnéd a nőket tanulmányozni. Teljesen más, ha mint ribancként dícséred a nő vonzerejét, mint ha "rendes" nőként. És nem, nem csak az adott nőn múlik, hogy hogyan tekintenek rá, egy szűzies kinézetű nőre is tekinthetnek úgy, mint ribancra, épp ugyanúgy, mint a feltűnő, kihívó ruházatú nőre. Plusz ha mégis kihívó a ruházata, egyáltalán nem tudod, hogy annak szánta-e vagy ízlésficamos, és akkor megint visszatértünk oda, hogy ez ugyanaz a kategória, mint ha egy idegen nőre azt mondod nyíltan az utcán, hogy ronda, csak tegyük fel, olyan esetben, ha a rondasága a kövérségéből és a ronda ruhájából fakad. Mert akkor sem illetjük ilyen jelzővel.

baalint1 2022.03.25. 11:33:21

@G. Nagy László:
De egyébként annal ellenére, hogy te liberális (bocs, te baloldalinak nevezed, de én szeretem nevén nevezni a dolgokat) propagandának nevezed, igenis nem szeretik az emberek, a nők sem, ha adott, nem szexuális kisugárzású szituációban csak egy szexuális vonzerőként tekintenek rá (direkt nem tárgyat írtam, az közhelyes). Talán olvastad Merlétől a Védett férfiakat, sok férfihangos arc is szokta idézgetni, csak közben nem esik le nekik, hogy a történet végén, a feminácihoz képest mérsékeltebb feminista rendszer valójában a patriarchális társadalom tükörképe. Mikor a főszereplő fazon a médiában beszél a kutatási eredményeiről, és az újságírónő meg a közönség mosolyog rajta, megjegyezve mennyire jóképű férfi, az pontosan emiatt imponáló a főhősnek: mert nem arra akar büszke lenni, hogy hogyan néz ki, hanem arra, amit elért. Ezzel a jelenséggel a nők jelentős része nap mint nap találkozik, persze empátia, mások helyzetébe való mélyebb belegondolásnál sokkal egyszerűbb fapinázni őket, és egy leegyszerűsített világképben élni, ahol mindent csak a szexuális ösztönök irányítanak, aki mást mond, az libsi propagandista.

baalint1 2022.03.25. 11:34:30

@baalint1:
"az pontosan emiatt imponáló a főhősnek"
helyett
"az pontosan emiatt NEM imponáló a főhősnek"

G. Nagy László 2022.03.25. 12:05:40

@baalint1: Olvastam a Védett férfiakat - vagy harminc éve - nagy kedvencem. Merle regényeit egyébként is különösen kedvelem.

Nem vitás, hogy egy nőt frusztrál az, ha valamiben kimagasló, miközben minden (döntéshozó) férfi csak a becserkészendő vadat látja benne. De azért adjuk meg annak a lehetőségét, hogy miután értékeltem a nő külsejét - hiszen ezzel szembesülök először - a továbbiakban a többi erényét is értékelni fogom. Ha egy nőt zavar a valóság - jelesül hogy amint meglátom, első blikkre a vonzerejét konstatálom magamban -, úgy az a nő egy komplett idióta és sanszos, hogy nincs is mit értékelni benne a továbbiakban.

G. Nagy László 2022.03.25. 12:10:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Szőke vagy nem szőke?
Nagymell vagy nem nagy mell?
Magas vagy nem?
Kékszemű vagy nem?
Sminkelt vagy természetes?
Szoknya vagy nadrág?"

Egyrészt: ezek mindegyike lehet szexuálisan vonzó. Másfelől: ezek kapcsán is ismerjük a férfiúi preferenciákat. A mellméret és a testmagasság vonatkozásában egy csomó kutatást ismerünk, így pontosan tudjuk, hogy a többség az átlagos, vagy annál nagyobb (de nem brutálisan nagy) melleket, illetve az átlagos, vagy annál alacsonyabb (de nem törpe) testmagasságot részesíti előnyben.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2022.03.25. 12:26:32

Vannak belső ítéletek is ... és tudtommal profi örömlányokkal töltött lény-ottokat is értékelnek. ... Azért nincs ezzel nagy értelme foglalkozni, mert az ízlések elérőek ... Ja és az a legjobb nő ... a bölcs mondásban, aki szeretni tudja az embert.

G. Nagy László 2022.03.25. 12:40:53

@TanNé:

"az ízlések elérőek"

Oké, de ez mit jelent? Senki sem szereti a rossz minőségű kajákat (zenéket, nőket), viszont jó minőségűből is van jó pár. Ahogyan egy ételnél is többé-kevésbé objektív módon eldönthető, hogy minőséget képvisel, ugyanez a helyzet a csajokkal is. Lehet, hogy te a szőkéket csíped, én meg a barnákat, de abban nem lesz nézeteltérés köztünk, hogy az adott csajok milyen minőséget képviselnek fizikai vonzerő tekintetében.

baalint1 2022.03.25. 12:45:53

@G. Nagy László:
Nem akarod érteni. Nem arról vna szó, hogy ne értékeljük a nő vonzerejét, de amikor valaki nem hajlandó az adott szituációban a nővel, mint emberrel foglalkozni, hanem csak a nőiességére, vonzalmára célozgat, azt nem dícséretként, hanem sértésnek fogja fel. Ilyen szituáció is, amit a Merle regényben említettem, csak ugye ott fordítva van a nemi felállás, de ilyen szituáció a füttyögő munkás is, csak egy speciális esete. Mert normál esetben az utcán tiszteletben tartunk másokat olyan értelemben, hogy idegenekkel semlegesen viselkedünk, ő is megy a dolgára, én is megyek a dolgomra (semleges viswlkedés ebben a szituban a Merle regény szituációjaban a kutatásával kapcsolatos érdeklődés, kérdezés megfelelője, riporterként),. Ebbe nem fér bele, hogy nyilvánosan akár dícsérjem, akár becsméreljem a külsejét. Előbbi sem. Ennek az ismerkedéshez sincs semmi köze, mielőtt jönnél a szokásos "kasztrálják a férfiakat" férfihangos közhellyel.

baalint1 2022.03.25. 12:51:25

Csak hogy egy alternatív példát mondjak, ha megyek az utcán a dolgomra, és van egy karóra a kezemen, akkor ha random ember az utcán odajön, és elkezdi mondani, hogy milyen ocsmány óra, az gondolom szerinted is gáz. Nos, én meg azt gondolom, hogy az is az, ha egy random idegen dícsérni kezdi az utcán az órámat, hogy milyen jó. Mert egyszerűen semmi köze hozzá.

És hogy más kontextusba helyezzem a Merle regényes példához hasonlóba is, ha mondjuk épp egy szakmai projekt miatt kérdezne valaki, legyen újságíró, de valaki egy konferencián is a nyilvánosság előtt, szintén jó példa, és szakmai kérdés helyett az órámat firtatná, azon pörögne, az se lenne helyes viselkedés. Nyilván ha politikusként a vagyonnyilatkozatomban nem szerepelne, az más tészta.

Wildhunt 2022.03.25. 12:52:17

@G. Nagy László: plusz vannak itt is kompromisszumok, van olyan nő akit mint Singer a varrógépet, de amúgy 10 percet nem lehet kibírni vele, van a bombatest érdekes arcú, stb. Ilyen szempontból Birca-nak igaza van. Tökéletes csak én vagyok, tehát meg kell beszélem magammal ki az aki egyedül tetszik annyira, hogy vele éljem az életem. Mert például nem hiszem hogy Keanu Reaves muszájból és maradékból választott volna.

baalint1 2022.03.25. 12:59:16

Egyébként ami azt illeti, hogy soha nem találkoztál a kétféle "jónő" fogalommal, pedig mióta "tanulmányozod" a nőket, nos ezt nem magamtól találtam ki, hanem úgy hallottam először, hogy feleségem egy barátnőjével beszélgettünk ilyesmikről, és épp arra kérdeztem rá, hogy miért negatív az bizonyos helyzetekben, ha valaki pozitívan értékeli az ő szexuális vonzalmát. Ő mondta konkrétan, hogy teljesen másként tekintenek az egyik típusú és másik típusú jó nőre, és ezért érzi rossznak az első típusú "közeledést", míg a másikat nem. De nyilván te ezt jobban tudod, jobban érzed, mint maguk a nők...

baalint1 2022.03.25. 13:05:24

@G. Nagy László:
Nekem például irreleváns a hajszín és a szemszín. Magasságban az átlagosnál magasabbat preferálom, a nagyon magas sem lenne gobd, csak sok köztük az aránytalan. Mellméretben alapvetően a közepes, de a forma fontosabb, mint a méret, a nagyon kicsi és nagyon nagy ritkán formás.

De eleve hibás az érvelésed, mert ez olyan, mint ha azt mondnaád, hogy a többség tudjuk milyen zenét szeret. Ja, csak ez minden preferenciára igaz, mindenben ki fog jönni, hogy valamelyiket többen szeretik, mert semmilyen preferenciánkban sem homogén az eloszlás. A Guiness sört például kevesebben szeretik, mint a Heinekent, akkor kijelentheted általánosságban, hogy a Heineken jobb sör?

G. Nagy László 2022.03.25. 13:07:19

@baalint1:

"Nos, én meg azt gondolom, hogy az is az, ha egy random idegen dícsérni kezdi az utcán az órámat, hogy milyen jó. Mert egyszerűen semmi köze hozzá."

Nagyon jó, hogy behoztad ezt a dimenziót, mert itt látszik igazán, hogy ez mennyire nem férfi-női probléma, sokkal inkább extrovertált-introvertált ellentét. A helyzet az, hogy meg sem tudom számolni, hányszor kezdeményeztem, illetve kezdeményeztek velem beszélgetést hasonló témák mentén. Számtalanszor volt már, hogy koncerten, utcán, bárhol vadidegen fickóktól megkérdeztem, hol vették a csukájukat, mert baromira tetszik (többnyire másnap vettem én is ugyanott). Olyan is volt, hogy tőlem kérdezték (az utcán mögöttem haladó srác), melyik fazonú Lewis, amit hordok. (529-es volt, máig emlékszem. Tényleg jó fazonja volt.) Az meg, hogy egy férfitársamnak fél perc ismeretség után megdicsérem az óráját (ha arra érdemes), az pedig nem hogy nem tolakodó, de egyenesen kötelező.

Bálint, én úgy élek, hogy MINDENKIVEL beszélgetésbe elegyedek, ha pár másodpercnél tovább tartózkodunk közös térben. Nekem ezek a világ legtermészetesebb interakciói.

G. Nagy László 2022.03.25. 13:10:14

@baalint1:

"A Guiness sört például kevesebben szeretik, mint a Heinekent, akkor kijelentheted általánosságban, hogy a Heineken jobb sör?"

Pont erről beszéltem. Mindkettő az adott kategória csúcsterméke. A minőségük megkérdőjelezhetetlen. Mintha egy szőke és egy barna bombázót hasonlítanál össze (és tényleg...)

ez a nevem senki 2022.03.25. 13:37:18

Viktor megmenti a randa nőket
meg a többit is
a nemnőket is

TanBá · http://istenteszt.blog.hu/ 2022.03.25. 14:31:48

@TanNé:

"Lehet, hogy te a szőkéket csíped, én meg a barnákat, de abban nem lesz nézeteltérés köztünk, hogy az adott csajok milyen minőséget képviselnek fizikai vonzerő tekintetében. "

Attól tartok, hogy lenne. Mert a szép is mindenkinek más és más. Relatív. Ja és valakit a dögösség vonz, valakit meg a szendeség. ... stb ...

Tehát vak tyúk is talál vak kakast ... jeligére. :-) Tehát valakit még az is vonzhat, hogy azonos a hiányosságuk.

ez a nevem senki 2022.03.25. 14:43:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: miután elolvastattam veled a neten mi az, ha képes vagy felfogni te is tudhatod

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.03.25. 14:47:52

@ez a nevem senki: Szánalmas mellébeszélés. Azt írtad az agent orange vegyifegyver. Tehát fingod nem volt róla mi az.

DFK 2022.03.25. 15:06:57

Hát én minden nap pontozom az asszonyt: 10/10 minden nap. Igen, minden nap dicsérem.

dare 2022.03.25. 15:11:35

Elképzeltem amint én kiülnék pontozni (soha nem csináltam semmilyen pontozást, és nem is fogok) az arra járó nőket egy haverommal.
Totál ellentétes az ízlésünk, tényleg teljesen más, ami neki tetszik az nekem nem, és fordítva.
Ha én feltartanék egy 10-es táblát, akkor ő max 5 pontosat tartana fel.
Ha ő tartana 10-est, akkor én tennék fel keveset.
Szerintem a baj ott kezdődik, ha valakinek csak 10-es táblákat mutatnak fel, és valakinek csak max 5 pontosakat.
Mind a két eset hamis önképet eredményez.
A csak 10-esek nehezebben fogják elviselni a jóindulatú kritikát is bárkitől, az 5 pontosak pedig megalkuvók lesznek, és totál leépül az önbecsülésük.
A vegyes pontozás a jó, ha mindenáron pontozni akar bárkit is bármilyen témában valaki(csak figyelje kikkel együtt pontoz), mert azzal se túl magasra nem lőjük be akkor az egot, és se túl alacsonyra.

Sir Gombóc 2022.03.25. 15:28:52

@G. Nagy László: ez egy téveszme a részedről. Mindenkinek más tetszik, más a 10/10.

G. Nagy László 2022.03.25. 15:54:58

@DFK:

"Hát én minden nap pontozom az asszonyt: 10/10 minden nap. Igen, minden nap dicsérem."

Profi hozzáállás :)

Wildhunt 2022.03.25. 15:56:41

@DFK: az együtt töltött évek nélkül nem lenne annyi...

MEDVE1978 2022.03.25. 15:57:06

@G. Nagy László:
Ez szerintem részigazság. Az emberi szépségideálok alapjában véve a természeti szépségideálokon alapulnak. Erre vezethető vissza a női 90-60-90, ami a férfiak döntő részénél beazonosítható akár képi tesztekkel. Az arányos arc, test, izmok stb. szintén mind a férfiaknál, mind pedig a nőknél egyértelműen az egészségre vezethető vissza. Nincs másról szó, mint hogy az ember genetikailag automatikusan azt vizsgálja, hogy milyen tulajdonságok mellett tudja a partner a legjobban kihordani az utódot / a legjobb genetikai anyagot biztosítani az utódneveléshez, illetve akár még védelmet is biztosítani.

Viszont erre egyértelmű kulturális torzítás jön rá, ami nagyon erős. Olyan erős, hogy az eredeti 90-60-90-et vagy az izmos férfit is eltorzítja. Előbbire példa akár a 20-as évek fiús nőinek vagy az 50-60-as évek molett szépségideáljának preferálása, de akár beszélhetnék itt a Mali szépségideálról is, ami száz kilón felüli, kényszeretetett nőket takar. Ez a férfiaknál is módosul. Alapvetően nem feltétlenül a hatalmas fütyire buknak a hölgyek, ezt nagyon hangoztatják (persze azt is, hogy ne legyen apró, hanem átlagos). Ez igazából azt jelenti, hogy a 25-30 cm-es hímtag sohasem volt igazi előny evolúciós szempontból, egyszerűen azért, mert az átlagos női vagina 14 cm talán. Tehát bár végigért, de a fele nem fért be és így nehezebben volt kezelhető, mint a kisebbek. Bár ma ez érdekesnek hat, de az ókori görögöknél a pici pénisz volt a menő. Nem véletlen, hogy az ókori görög és római szobroknak pici. Ugyanis a társadalom a kicsi hímtagot az erkölcsös, normális élettel, míg a hatalmas péniszt a kicsapongással és devianciával azonosította (lásd a szatírok, kentaurok képeit).
De van jóval kevésbé nemi szerves példa is: a középkorban és az újkorban a nőideál elment a pocakos férfiak felé. Egyszerűen azért, mert a pocakosságuk feltételezte, hogy sok élelmiszerhez jutnak = jól tudnak gondoskodni a családról. A nőknél számos trend volt, a XIX. századi Angliában például a sovány, vértelen, elesett nőket szerették.

Szóval a szépségideál folyamatosan változik az emberi kultúrával, divatokkal, de természetesen az alap motivációk végig megmaradnak.

G. Nagy László 2022.03.25. 15:59:14

@Sir Gombóc:

"Mindenkinek más tetszik, más a 10/10. "

Tőlem hazudhatsz magadnak, ha ez tesz boldoggá...

Csupán egy gondolatjáték: Tedd egymás mellé Falusi Mariann és Palvin Barbi fotóját! 100.000 férfiből hány fogja Falusi Mariannt választani? Ismételd meg ugyanezt a kísérletet Tanzániában, vagy Mongóliában! Mennyiben kapsz eltérő eredményt?

inebhedj - szerintem 2022.03.25. 16:01:04

@G. Nagy László:

Uh, hát nem.

Ha mondjuk 3 férfiről beszélnénk, amiből kettőnek fel lehet húzni az ízlését (jobbára kompromisszum mentesen) az általad vázoltakra, akkor elmondhatnánk, hogy valóban ad támpontot számunkra, hogy a többségnek ilyen is ilyen az ízlésre, hiszen számszerűen 1 ember ízlését ignoráljuk.

3 és fél millárd embernél (plusz ugye a történelemben valaha éltek, hiszen azt írtad: nem változott) ez nem így van. Az én ízlésem pl nagyon messze áll az Általad húsvérnek hívott, és most éppen divatos nőtípustól (homokóra, nagy(obb) mellek, stb) - sőt ezeket kimondottan nem találom vonzónak, és nagyon gyanús, hogy nem én vagyok az egyetlen helikopter az univerzumban.

Ergo a vonzalom ízlés kérdése, a szépségideál pedig mintavételi alaposság és méret függvénye.

G. Nagy László 2022.03.25. 16:05:39

@dare:

"soha nem csináltam semmilyen pontozást, és nem is fogok"

Minden másodpercben ezt teszed. Felszáll egy nő a buszra, amin utazol, s az agyad - öntudatlanul - azonnal pontoz. Nyilvánvaló, hogy tízből kilencszer ezt észre sem veszed, mert az adott csajszi nem érte el az ingerküszöbödet. De ettől még a folyamat megvalósul.

"A vegyes pontozás a jó, ha mindenáron pontozni akar bárkit is bármilyen témában valaki(csak figyelje kikkel együtt pontoz), mert azzal se túl magasra nem lőjük be akkor az egot, és se túl alacsonyra."

Ez a fajta pontozás sosem kifelé, a nőknek szól (ezért is okoztak botrányt az ausztrál fiúk), ez mindig belső ügy, a nő egóját nem érinti.

G. Nagy László 2022.03.25. 16:18:51

@inebhedj - szerintem:

"Ergo a vonzalom ízlés kérdése, a szépségideál pedig mintavételi alaposság és méret függvénye."

Idézek az 50 pszichológiai távhit című, négy elismert pszichológus által szerkesztett klasszikus műből: "A fizikai vonzerő sztenderdjei kultúrákon átívelő, jelentős hasonlóságot mutatnak."

Biológiai okai vannak annak, hogy mit tartunk szépnek. Ha nem a 2/3 derék-csípő arány volna a férfiak 99.73%-ánál a nyerő, már kipusztult volna az emberiség. Ez ugyanis a kiváló szaporodóképesség záloga. Ugyanígy: az arc szimmetriája, a járomcsont, az áll, a szemöldökcsont, az ajkak - mind a női hormonháztartásról árulkodnak.

Persze, igazad van, léteznek speciális fétisek. Én például a szép női lábak szerelmese vagyok, s el sem tudnék képzelni magam mellett olyan nők, akinek nem gyönyörű a lábfeje. Ugyanígy elálló fülűt sem. A mell és az orr már kevésbé lényeges szempont nálam. De ezek csupán egyéni súlyozások, az alap sztenderdek nálam is - ahogy mindenkinél - érvényesülnek.

Érdemes elgondolkodni azon is, hogy akinek nagyon sajátságos az ízlése: a fiúsan vékony, az irgalmatlanul kövér, a kiskorú, vagy épp a nagymamakorú nőkre gerjed, ott valami nagyon nincs rendben...

G. Nagy László 2022.03.25. 16:27:51

@MEDVE1978:

"Az emberi szépségideálok alapjában véve a természeti szépségideálokon alapulnak. Erre vezethető vissza a női 90-60-90, ami a férfiak döntő részénél beazonosítható akár képi tesztekkel. Az arányos arc, test, izmok stb. szintén mind a férfiaknál, mind pedig a nőknél egyértelműen az egészségre vezethető vissza. Nincs másról szó, mint hogy az ember genetikailag automatikusan azt vizsgálja, hogy milyen tulajdonságok mellett tudja a partner a legjobban kihordani az utódot / a legjobb genetikai anyagot biztosítani az utódneveléshez, illetve akár még védelmet is biztosítani."

Ez úgy ahogy van, pontos, precíz és igaz.

"a szépségideál folyamatosan változik az emberi kultúrával, divatokkal, de természetesen az alap motivációk végig megmaradnak."

Maradjunk abban, hogy az alapmotivációk sztenderdek, emellett apró változások tetten érhetők a divattal és a kultúrával.

"De van jóval kevésbé nemi szerves példa is: a középkorban és az újkorban a nőideál elment a pocakos férfiak felé. Egyszerűen azért, mert a pocakosságuk feltételezte, hogy sok élelmiszerhez jutnak = jól tudnak gondoskodni a családról. A nőknél számos trend volt, a XIX. századi Angliában például a sovány, vértelen, elesett nőket szerették."

Ezek sosem voltak ideálok. Ha egy ufó ma lefotózna egy divatbemutatót, hamis képet mutatna a Marson maradt kollégáinak. Te is kiragadsz kultúra által kreált spéci jelenségeket. Hozhatnád a perverz Rubens festményeit is, aki bukott a túlsúlyosakra. Ezek nem mérvadók, az ember valós, biológiai természetére nemigen hatnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.25. 17:03:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ráadásul az ízlések erősen különböznek."

Egy adott tartományon belül. Mert erősen kétlem, hogy akad olyan férfi, aki őt szépnek találná:

en.wikipedia.org/wiki/Lizzie_Vel%C3%A1squez

@dare:

"Totál ellentétes az ízlésünk, tényleg teljesen más, ami neki tetszik az nekem nem, és fordítva."

És biztos akadnak olyanok is, akik egyőtöknek sem tetszenek.

@baalint1:

"Nos, én meg azt gondolom, hogy az is [gáz], ha egy random idegen dícsérni kezdi az utcán az órámat, hogy milyen jó."

Főleg ha a dicséret este 11-kor hangzik el egy néptelen utcában, egy vagy több nem a napon barnult úriember szájából. :D

CSOKKI MÁLNA 2022.03.25. 17:06:47

@MEDVE1978: Olvastam valahol, hogy egy nagy mintás több éves vizsgálat alapján megdőlni látszik, hogy a szép emberek egészségesebbek is. Mondjuk igaz, hogy kizárólag az emberi arc volt a vizsgálat tárgya. Hosszú utánkövetés alapján azt látták, hogy a mások által szépnek kiválasztott alanyok nem mutattak jobb egészségi mutatókat több évtizedes távlatban.
Ismeretes, hogy az az arc, amit szépnek látunk szimmetrikusabb annál, mint amit nem látunk annyira szépnek. Ezt biometrikus mérések igazolják. A szépség érzete a megfigyelőben sokkal inkább az agyi képalkotás folyamatában rejlik, mint abban, hogy az egészséget látjuk rajta. Az agynak egyszerűbb feldolgozni egy szimmetrikusabb arcot. Ezt a könnyebséget érzékeljük kellemesnek. Ezért látjuk szépnek valaki arcát.

Motorogre 2022.03.25. 17:15:56

nem értem, hogy a vélemény-nyilvánítás szabadsága? Persze bunkóság így az arcába csapni a járókelő hölgyeknek .... de semmiképp nem sexizmus . Ahogy a kedves hölgyek is első pillantásra felmérik a férfi bicepszét ... és autójának márkáját. A karórákhoz nem értenek...

Nagyon nehéz nem pontosan definiált fogalmak mentél (szexizmus..) szabályozni a társadalom életét, jogszabályok és etikai normák mellett.
Egy kitekintő példa (de inkább: betekintő): www.youtube.com/watch?v=Vh4y1PJ2RWE
meddig művészet és mettől ... izé

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.25. 17:19:47

@MEDVE1978:

" Bár ma ez érdekesnek hat, de az ókori görögöknél a pici pénisz volt a menő. Nem véletlen, hogy az ókori görög és római szobroknak pici."

Erről az ókori görög nőknek jó eséllyel kissé más véleményük volt. :)

Flowey 2022.03.25. 17:25:48

Érdekes, hogy a PC filmekben a férfiakkal csinálják ugyanezt és olyankor nincs igazán rinya meg "szexistázás", akkor onnantól a dolog rendben van. Kicsit álszentnek érzem őket, ilyen téren. Különösen ausztrál mértékben, ahol már küzdöttek a "hősök" a "túl férfias jelzőlámpa-emberke" ellen.

alöksz róz 2022.03.25. 17:30:53

@MEDVE1978: "Bár ma ez érdekesnek hat, de az ókori görögöknél a pici pénisz volt a menő." - csak épp ezt nem a görög nők mondták.
hanem a kisfaszú filozófusok.

alöksz róz 2022.03.25. 17:31:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: na mire végigolvastam, megelőztél :-)

dare 2022.03.25. 17:44:34

@G. Nagy László: Tudom, hogy az agyam tudat alatt is pontoz, de én a táblával feltartott pontozásra gondoltam.
Ez a hány pontot ért ez a zsűri vagy a nézők szerint történet, ilyet nem csináltam meg.

De, sérül az egója ha folyamatosan csak pozitív, vagy ha folyamatosan csak negatív megerősítést kap.
Persze vannak akik ezt a helyén tudják kezelni, és semmi gondot nem okoz ez nekik, de akik olyan környezetből jönnek, ahol nem alakult ki nekik gyerekkorban az egészséges önkép, azoknál viszont ez problémás lesz.
Nem tartom jó ötletnek a pontozást az utcán, hiszen lesz valaki akinek ő lesz majd az abszolút 10-es, ha megtalálta akkor nem fogja érdekelni, ha csak 1-es táblákat tartanak fel neki bárhol onnantól.
Viszont ha még nem találta meg, akkor a pontozás káros is lehet, mert lehet az egyik túl magasra lövi be az igényeit, a másik pedig túl alacsonyra.

A kiülök a dombtetőre pontozással viszont más is a baj.
Ez túl nyílt cselekmény, és nem tudható hogy az a személy aki a gyengébb pontszámot kapja az milyen hangulatban van éppen aznap.
Mondok erre egy példát a saját életemből.
Amikor volt az az Axe reklám, akkor az utcán egy lánycsoportból az egyik odaszólt nekem, hogy boom chica wah wah, és ez vicces volt, mosolyogtam én is rajta.
Szintén egy lánycsoport, az egyik odaszól: -hé te fiú, nagyon jó a feneked.
Ez is vicces, de akkor ez engem zavart, mert nem voltam jó passzban.
Tehát oké, hogy van mindenkinek mindenkiről vagy mindenről véleménye, de ezt nem muszáj mindig kimondani.
Ha elindul valaki egy szépségversenyen, és ott pontozzák, azzal semmi gond nincs.
Viszont az utcán nem szívesen hallgat az ember véleményt a kinézetéről, mert ki tudja milyen passzban van aznap.
Lehet még egy pozitív gesztusra is negatívan reagálhat így.
Nem jó játék ez, lehet nemrég szakított a barátjával és egy kicsit slamposan öltözködik, erre lepontozzák az utcán, és ki tudja mit okoz ez nála.
Az utcán pontozással ez a fő bajom, meg amit korábban is írtam, hogy nem tudható milyen volt a napja, és a csak 10-es táblákra is rosszul reagálhat.
Lehet nem mondja ki, csak zavarja akkor is legbelül, hogy akkor és ott mustrálják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.25. 18:08:26

@G. Nagy László:

Azért az elég ritka, hogy valakinek egyszerre tetszen mindegyik típus.

A legtöbb férfinek van személyes preferenciája.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.25. 18:16:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Röhejesnek találták volna a nagy pénisszel ábrázolt alakokat. Inkább a valóságosnál is kisebbek kerültek a szobrokra.. Akkoriban tényleg nem volt menő a nagy dákó.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.25. 18:55:19

@dare:

Lehet, hogy egyeseket bánt vagy legalábbis zavar az utcán beszólás még akkor is, ha az dicséret. Másfelől azonban elképzelhető, hogy egyes nők vagy férfiak napját éppen feldobja, megerősíti az önbizalmát stb. Lehet, hogy valaki épp maga alatt van, és egy ilyen dicséret állítja helyre az önbizalmát. Szóval mivel pl. az utcai füttyögetések kivétel nélkül dicséretek, inkább fog jólesni a nőknek (kivéve a fapinákat), mintsem zavarni őket. Vagyis a mérleg inkább pozitív.

Csakhogy van a dolognak egy másik oldala, amit nem veszel észre. Mégpedig az, hogy egy dicsérő beszólás nagyon is emberi dolog, Férfiak és nők mindig is évődtek egymással, amióta a világ világ. Egy dicséret még akkor is jólesik egy nőnek, ha amúgy morcos képet vág hozzá - ez is a játék része. Az ilyen alapvető emberi megnyilvánulások elítélése, netán szankcionálása megnyomorítja a társadalmat valahogy úgy, ahogy a mai nyugati világban már az is szexuális inzultusnak számít, ha megdicséred egy nő frizuráját, új ruháját vagy horribile dictu meghívod egy csésze kávéra. Kérdezem én, hogyan jelezze egy férfi egy nőnek, hogy tetszik neki, ha minden ilyen megnyilvánulás szexuális zaklatásnak számít?

Néhány "progresszív" (értsd: frigid vagy túl öntudatos femnáci, esetleg leszbika) fapina kedvéért kiáltsuk ki egymás ellenségévé a nőket és férfiakat? Lehetetlenítsük el a nemek között kapcsolatok évezredek alatt bejáratott formáit?

Oszt csodálkozunk, hogy alig születnek fehér gyerekek, miközben az egyéb etnikumok szépen túlszaporodják őket. Arra nem gondolnak, hogy velük együtt a "progresszivitásuk" is ki fog halni?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.25. 18:57:24

@CSOKKI MÁLNA:

A nagy péniszt közönségesnek, barbárnak tartották. Inkább a harmonikus testre helyezték a hangsúlyt. Legalábbis a művészek, akik között jó eséllyel már akkor is felülreprezentáltak voltak a homokosok.

Mint már említettem, az akkori nőknek bizonyára mások voltak a preferenciáik.

dare 2022.03.25. 19:24:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor ez alapján kell dönteni, mert a mérleg több esetben pozitív mint negatív?
Értem.
Én is azt írtam amit te, csak én a másik irányból közelítettem a témához, azoknak a szemszögéből akik negatívan élik ezt meg.
És lehet, hogy nem dicséretet kapnak.

Maradjunk az éremnek ennek az oldalán.
Ezt a posztot a táblás tetszésnyilvánítás inspirálta, és én is erről mondtam el a véleményemet.
Nem dicsérő beszólásokról, a példákat csak arra írtam, hogy erősen hangulat függvénye az, hogy mit hogyan reagálunk le, és teszem fel ha én mennék az utcán, és nekem nők táblákat mutogatnának fel, akkor az nekem is zavaró lenne bizonyos esetekben, még akkor is ha csak 10-es pontokat mutatnának.
Más meg lehet majd elolvadna a gyönyörűségtől, ha csak 8-as pontszámokat kapna akkor is.
Hangulat kérdése mit hogyan tolerálunk.
Az évődésekről semmit nem írtam, lehet ismerkedni az utcán, mindig is lehetett.
De nem így.

2022.03.25. 19:58:03

ez törzsi tudat. a világ jókból és gonoszakból áll. vallon zsoldosok, akiből lettek a nácik.

2022.03.25. 20:02:51

a székelyek úgy mondják, hogy pesti értelmiségnél egy hülyébb van: a budai. a valódi semmirekellők. a pestiek legalább filozofálnak. ennek a primitív változata a budai. van jó nő, rossz nő. és ennyi. és most budán LÖLŐ a FÉRFI. és ONDIKA a NŐ.

Motorhead 2022.03.25. 20:07:15

A csavaroknál is megállapították a szabványt , pedig volt néhány eltérő méret. Tehát az általánosan tetsző nő ismérveit is meg lehet határozni. Hiába van néhány eltérő méretű nő , akkor is az általános szépség a mérvadó. Ha mindenki számára kellene egy általánosan tetsző nőt legyártani ipari mennyiségben, akkor nem lenne nehéz összeállítani. Annak a néhány száznak akinek nem tetszene ,azokkal nem kellene törődni.

Motorhead 2022.03.25. 20:08:41

@cvsvrs: Meghatároznám, hogy neked a baloldalról ki lenne a nő. Elhánynád magad , pedig állítólag nő.

2022.03.25. 20:27:28

@Motorhead:
ezt értem, ez a törzsi tudatotok, hogy a világ jókból és rosszakból áll. nekem ezzel nincs problémám, csak erre nem lehet alapozni a közéletet, pontozni a nőket. mert ez nem egy maxima.

meg lehet-e fogni a táncosnő fenekét? a kulturális negyedben nem lehet. a szórakozó negyedben éjfél után: kötelező. ez már valamennyire differenciált.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.25. 21:19:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

fidelio.hu/vizual/hat-ezert-kicsi-az-okori-gorog-szobrok-penisze-12277.html

" Kizárólag az ostoba, szexuális szükségletük által vezérelt férfiakat ábrázolták nagy pénisszel az ókori Görögországban."

Őket vélhetően mulatságosnak tartották sztem..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.25. 21:43:07

@dare:

"Akkor ez alapján kell dönteni, mert a mérleg több esetben pozitív mint negatív?"

Legtöbbször ez alapján döntünk: mérlegeljük az előnyöket és a hátrányokat.

"Ezt a posztot a táblás tetszésnyilvánítás inspirálta, és én is erről mondtam el a véleményemet."

Jogos a megjegyzésed, én már nem erről írtam, bocs, hogy eltértem. Ami a táblás pontozást illeti, az egyértelműen trollkodás, eszerint kell kezelni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.25. 21:46:48

@CSOKKI MÁLNA:

Igen, én is kb. arra gondoltam, amit a cik is sugall. A görögök szerint:

kis pénisz = intellektus, erő, szépség
nagy pénisz = bujaság, ösztönvezérelt lét.

Tetszik a zárógondolat:

"amikor a péniszméretről esik szó, csak annyi történt, hogy az egyik alaptalan feltételezés helyet cserélt a másikkal."

alöksz róz 2022.03.25. 21:53:09

@cvsvrs: a debreceni székelyek? :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.03.25. 22:39:21

@cvsvrs: Ja, mert aztán a székelyek olyan sokat tudnak Budáról. Na és mi lesz azzal az idézettel hogy én náciztam a fidesz? Nagyon kussolsz róla!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2022.03.25. 23:09:36

A szépségideálnak több teljesen különböző része van. Az olyan biológiai kérdések, hogy mit látunk egészségesnek, termékenynek, kellően túlélő típusnak nyilván általános. Amikor a genetikai kompatibilitás és szükséges különbözőség is meghatároz egy vonzerőt az nyilván egyénibb. A biológiai alapon meghatározott szempontok mellett akadnak tanult szempontok is, akár a társadalom által meghatározott minták, akár az egyénileg kialakult feltételes reflexek.

Ugyanakkor a kéretlen vélemény kapcsán, függetlenül attól, hogy megjelenést vagy más tulajdonságot értékelünk, nem mindegy, hogy milyen helyzetben tesszük. Az utcán szép nő után fütyülő ember véleménye ugyanis nem csak kéretlen, de nem is olyan helyen történik, ahol az ilyen véleményeknek igazán helye lenne. Már a fütty is egy kéretlen belépés lehet az életükbe, mert lássuk be nem valószínű, hogy ilyennel akarnának foglalkozni. Igaz?

Ha a YouTube egy korábban ismeretlen csatorna "Let's Play" videóit mutatja, de ugye az érdemi tartalom előtt a csatorna gazdáját, aki persze az érdemi tartalom alatt is jelentős részt foglal el a képből. Ő úgy gondolja, hogy a műsorban segít a női vonzerő. Ezzel nincs semmi baj, de ebben az esetben a szépsége az általa kínált termék része. Ha valaki úgy érzi, hogy az ittasság sem feltétlenül vonzó, de a változó mértékben lenőtt festett haj sem a szépség csúcsa... Akkor azt hiszem sok kritika lehet on topic, építő, még akkor is, ha egy nőnek kevésbé esik jól, ha nem a szépségéért, hanem pl. akár humoros jelenetekért nézik a műsorát. Nem a vonzerőben van az erőssége.

Éppen így egy nő szépségét azzal értékelni, hogy Amber Heard múltjában van annyi ismert sötét folt, hogy őt meglátva nem sok pozitív érzés jutna az eszünkbe, így mára látványa is taszítóbb lehet sokak számára, mint egy klasszikus bányarémé... Így az, hogy a múltja miatt kevésbé népszerű a castingokon, érthető és ehhez a Depp ügy előtti múltja is elég... eléggé megkérdőjelezi a szépségét. De nem hiszem, hogy az általa kínált munkát így leszólni a szexizmusról szólna, mert akad olyan férfi színész, akit hasonló okokból nehéz sármosként elképzelni, aki ugyanúgy taszító... Akad, aki ráadásul pl. a scientológiához fűződő kapcsolata miatt.

Ezzel szemben adott egy másik YouTube csatorna, ami mára jogi témákkal foglalkozik, az tulajdonos fekete ügyvédnő elmondja, hogy sokszor ő is elfogult, de ezt igyekszik kompenzálni, stb. s ez bizony sikeresebb, mint a sok évvel korábban, akkor még szépséggel foglalkozó csatornaként készített, rövid dreadlockról szóló videója... Ha azt megjegyeznénk, hogy az ügyvédnőt sokan azért is látjuk szépnek (ha nem is a mi típusunk, nem is vonzó szexuálisan), mert létezik feltételes reflex, s őt meglátva pont a pozitív élmények miatti jó érzések jönnek elő, de ehhez a stílusérzéke és a stílus kapcsán is használt intelligenciája is sokat tesz a szépségéhez... Nem hiszem, hogy gond lenne egy olyan beszélgetésben ahol arról is beszélünk, hogy az ügyvédek megjelenése is befolyásolja az esküdteket sajnos akár büntetőügyben is...

G. Nagy László 2022.03.25. 23:14:56

@alöksz róz:

"csak épp ezt nem a görög nők mondták. hanem a kisfaszú filozófusok."

Ezen csúnyán felröhögtem. Remélem, nem ébred fel a család...

G. Nagy László 2022.03.25. 23:16:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Nos, én meg azt gondolom, hogy az is [gáz], ha egy random idegen dícsérni kezdi az utcán az órámat, hogy milyen jó. -
Főleg ha a dicséret este 11-kor hangzik el egy néptelen utcában, egy vagy több nem a napon barnult úriember szájából."

:) :)

Sir Gombóc 2022.03.26. 00:10:00

@G. Nagy László: téveszmés vagy, mondom. A példás meg kb. semmire nem bizonyíték, viszont erōs csúsztatás.

antisocialnetwork 2022.03.26. 04:41:43

No itt a majom. Ehez is van véleménye. A majom.

desvv 2022.03.26. 06:56:50

@G. Nagy László:

""Ráadásul az ízlések erősen különböznek.""

"Ez aligha igaz. A szépségideálok gyakorlatilag évszázadok óta változatlanok, földrajzi helytől és kultúrától függetlenül."

Javasolnék egy dél amerikai és utána egy dk ázsiai utat, aztán beszélgessünk erről.

desvv 2022.03.26. 07:05:53

@G. Nagy László:

"Csupán egy gondolatjáték: Tedd egymás mellé Falusi Mariann és Palvin Barbi fotóját! 100.000 férfiből hány fogja Falusi Mariannt választani? Ismételd meg ugyanezt a kísérletet Tanzániában, vagy Mongóliában! Mennyiben kapsz eltérő eredményt? "

Ez most komoly?

Mindenki szereti a rántott csirkét! Tegyél az emberek elé rántott csirkét és szarba mártott kiflit. Nagy ugye, hogy mindenki a csirkét választja, tehát igazam van. :D:D:D:D

desvv 2022.03.26. 07:27:07

@Motorhead:

"Hiába van néhány eltérő méretű nő , akkor is az általános szépség a mérvadó."

Néhány eltérő??? A fél világ eltérő.

Vegyük a magasságot Hollandiában és Vietnámban: egy átlagos holland nő ~170cm, míg egy átlagos vietnám férfi 162cm.

Szerintetek egy vietnám férfinak ideál lenne egy "lóbaszó" holland nő?

G. Nagy László 2022.03.26. 07:49:27

@desvv:

"Mindenki szereti a rántott csirkét! Tegyél az emberek elé rántott csirkét és szarba mártott kiflit. Nagy ugye, hogy mindenki a csirkét választja, tehát igazam van. :D:D:D:D"

Én kérek elnézést Falusi Marianntól az analógiád rá eső oldaláért, ugyanakkor azt kell mondanom, hogy tökéletesen elkaptad a lényeget. Az összevetésed azért kitűnő, mert

1.) a két szélsőértéket - kiváló és ehetetlen - veted össze, ami pazar kiindulópont a valóság láttatásához, jelesül hogy nem minden szubjektív, léteznek általánosan elfogadott értékpreferenciák;

2.) a példádon remekül kirajzolódik, hogy az objektív értékalkotás a mérhető, megítélhető MINŐSÉG-hez kötődik.

Innentől el lehet indulni, közelítve az átlaghoz, kicsit rosszabb nővel, mint Barbi, kicsit jobbal, mint Falusi Mariann. Számos fokozatot tudsz haladni oly módon, hogy minden egyes fázisnál fel tudod állítani azt az objektív faktort, ami alapján A jelölt jobb minőséget képvisel, mint B. Kétségkívül lesz egy olyan vonal - valahol a 80-90%-os tökéletesség táján - amely felett már minden jelölt bombacsaj, és tényleg csak az egyéni, szubjektív ízlésvilág dönt. Az alatt azonban konkrét számokban, értékekben, centikben, arányokban ki tudod fejezni a tökéletestől való eltérés mértékét.

Természetesen az is igaz, hogy a férfiak többsége tptál igénytelen, és kurva szarul esne számukra, ha kiderülne, hogy egy objektív mércével felállított skálán a feleségük/nőjük gyengécskén teljesítene. Ettől véd meg a hazug mantra, mely szerint a szépség ízlés dolga.

desvv 2022.03.26. 08:00:09

@G. Nagy László:

Jaja, mert a te példád nem két szélsőérték volt, mi? Egy 60+-os extrém kövér nő és egy 28 éves szupermodell. Grat!

desvv 2022.03.26. 08:05:25

@G. Nagy László:

Egyébként Palvint pl Vietnámban simán ledagadtoznák, mert ott már egy totál átlagos 55kg-os nő is dagadtnak számít, míg mondjuk Kolumbiában a 45kg-os viet csaj meg csontkollekciónak.

desvv 2022.03.26. 08:09:24

Egyébként pedig pl már a bőrszín miatt sem lehetne standardizálni, a legtöbb férfinek tetsző ideált meghatározni, mert mondjuk Japánban/Koreában kb esélye sincs egy Európában totál átlagosan barna európai nőnek az ottani hófehér bőr ideál miatt.

G. Nagy László 2022.03.26. 08:14:03

@desvv:

"Jaja, mert a te példád nem két szélsőérték volt, mi? Egy 60+-os extrém kövér nő és egy 28 éves szupermodell. Grat!"

Dehogynem. Ezt te tökéletesen érzékelted és egy klassz analógiát tettél mellé. Ezért is írtam, hogy kitűnő. Nem szarkazmus volt, tényleg tök oké volt.

2022.03.26. 09:00:22

@alöksz róz:
aki a puszta és az erdőspuszta közé költözik a nagy semmibe. az a debreceni. nem székely. innen nézve budapest közéleti problémái nem értelmezhetők.

pl. errefelé az építőmunkások nem füttyögnek. vagy ha mégis, akkor a nők nem sértődnek meg. és nem szaladnak a klubrádióba, hogy ezt megbeszéljék a hogyishívjákokkal. vagy ha ezt esetleg megbeszéli valamiféle nők a nőkért egyesület, akkor senki se mondja azt az ellenrádióban, hogy ezek fapinák.

a kulturális probléma errefelé alapvetően az, hogy a kulturális produkciók jelentős részben nívótlanok. ez egy valódi kulturális probléma. és a szociális problémák valódi szociális problémák. a kertségekben létezik tömeges mélyszegénység. azért, mert a városkörnyéki földek nincsenek megművelve. állami gazdaságot kellene szervezni, jobbágyfalvakat építeni választott elöljárókkal, modern kori nemességgel. ezt nem lehet. mert erre budapesten (pártállástól függetlenül) azt mondják, hogy ez hülyeség. vagy azt, hogy a reformszocializmus hülyeség. az mszp és a dk is azt mondja, hogy a szocializmus hülyeség.

a szocializmus veszteségminimimalizálás. a reformokkal megjelenik a nyereségmaximalizáló elem. és ebből adódik a kulturális optimum. a feudalizmus a lokális optimumot keresi. ami nem ugyanaz, mint a globális optimum. ami a kapitalista törekvés.

budapesten azt mondják, hogy ne akarják földet művelni, feudalizmust és szocializmust se akarjál. értem, hogy nem kellene a margitszigetet bevetni kukoricával csak azért, hogy növekedjen a termésátlag. értem, hogy margitszigeten elsődlegesen a fogyasztásra kellene alapozni a gazdagságot. magyarország egészén nem.

és az van, hogy a forintgazdaság rendelődjön budapest alá. és ezt a budai elit akarja uralni. alkalmatlan rá. a debreceni elit is alkalmatlan lenne rá. vagy az erdélyi elit, vagy a dunántúli, vagy akármelyik. és erre az a válasz, hogy na majd akkor a belpesti filozofikus meszterrassz világvárost szervez. az is alkalmatlan. azt mondják, hogy létrehozták a prezit. aminek 100 alkalmazottja van és százcsillió dollárt ér állítólag. egy tehenészet többet ér az országnak, mint a prezi. lehetne persze egy baszott nagy szoftverfejlesztő központ 10,000 fővel. akár még eloszott módon is működhetne, hogy a gyügyén kincs karcsi bekapcsolódhat a tornácról. a ház melletti ólból épít szerverfarmot. működhetne. budapest erre jelen állapotában alkalmatlan.

mert az van, hogy ezek a hogyishívjákok. komcsik. amire a válasz az, hogy a nácik. az építőmunkások füttyögjelenek, vagy ne. falun füttyögnek? jóska a kocsmából hazafelé menet még füttyögne mariskának, akkor leesne a bicikliről.

nem ragozom ezt. eltérnek a problémák. és nincs valódi elit. sehol. erdélyben se, debrecenben se. leginkább budapesten kellene, hogy legyen.

desvv 2022.03.26. 09:03:16

@G. Nagy László: Klassz, de akkor mit is bizonyítottál az állításoddal?

Teljesen nyilvánvaló, hogy a nagyon gazdag, nagyon okos és nagyon szép emberek válogathatnak igazán, ők vannak a csúcson, a többiek már a lepattanóra mennek, nekik/nekünk csak a maradék jut.

Nyilvánvaló az is, hogy -- az extrém kivételeket leszámítva -- senki sem élne együtt egy dagadt nővel ill. férfival sem, ha választhatna, csak nekik nincs választási lehetőségük, mert ők már a maradék maradékának a maradékából választhatnak csak az alacsonyabb státuszuk miatt.

De ebből még nem következik, hogy lenne bármilyen beauty standard, amit mind a 7 milliárd ember egyértelműen a legkívánatosabbnak tart, lásd bőrszín, magasság, vékony vs normál súly.

G. Nagy László 2022.03.26. 09:15:22

@desvv:

"De ebből még nem következik, hogy lenne bármilyen beauty standard, amit mind a 7 milliárd ember egyértelműen a legkívánatosabbnak tart, lásd bőrszín, magasság, vékony vs normál súly."

Valóban, nem ebből következik, hanem a biológiai kódoltságunkból, ahogy ezt fent már többen kifejtettük. Mindent, ami a szaporodóképességet, illetve az életképességet hirdeti, vonzónak, szépnek, kívánatosnak látunk. Ez nem csupán kortól és földrajzi helytől független igazság, de még csak nem is igazán emberi: a gerincesek mindegyikére jellemző alapvetés.

2022.03.26. 09:17:13

@G. Nagy László:
és mi következik ebből a közéletben?

desvv 2022.03.26. 09:23:44

@G. Nagy László:

Pl a bőrszín vagy a magasság mennyire határozza meg a szaporodóképességet?

G. Nagy László 2022.03.26. 09:26:53

@desvv: A vita azon ment, hogy a női vonzerő/szépség mennyire objektív avagy szubjektív valóság. ha tökéletesen szubjektív lenne, úgy 100,000 férfiből kb. 50.000 választaná Falusi Mariannt. ezt ugye kizárhatjuk. Azt sem mondhatjuk, hogy 100%-ban objektív a dolog, mert úgy a szépségversenyeknek sem volna sok értelmük. Nyilván valahol a kettő között van az igazság, szerintem olyan 80-90% között az objektív tényezők döntenek.

G. Nagy László 2022.03.26. 09:29:34

@desvv:

"bőrszín vagy a magasság mennyire határozza meg a szaporodóképességet? "

a bőrszín az életképességet határozza meg és látható módon a klimatikus viszonyokhoz idomul.

A magasság pedig fittségjelző. Nincs közvetlen összefüggésben a szaporodóképességgel, de egyértelműen a szexuális szelekció terméke. SOHA nem találsz olyan nőt, aki az alacsony pasikhoz vonzódna. Nem létezik ilyen.

G. Nagy László 2022.03.26. 09:31:00

@cvsvrs:

"és mi következik ebből a közéletben? "

Az, hogy a vonzóbb emberek népszerűbbek, többet keresnek, jobb pozíciókat tölthetnek be.

desvv 2022.03.26. 09:33:33

@G. Nagy László: A példád szélsőséges volt, így az ég adta világon nem bizonyít semmit, vagy akkor az én példám is bizonyíték arra, hogy mindenki szereti a rántott csirkét.

Tedd fel úgy a kérdést, hogy Palvin vagy Heidi Klum, és már nem is lesz annyira egyértelmű Palvin nyerése, pedig azért elég messze vannak egymástól. Nálam egyértelműen Heidi lenne a nyerő! Palvin arca kifejezetten bután néz ki profilból, tipikus malacarc, és ő már nekem dagi is.

desvv 2022.03.26. 09:34:13

@G. Nagy László:

"Az, hogy a vonzóbb emberek népszerűbbek, többet keresnek, jobb pozíciókat tölthetnek be. "

Ez is igaz, de ettől még nincs világ beauty standard!

2022.03.26. 09:34:50

elindulhat palvin barbi a választáson. gattyán györgy elindítaná. nem kapna 1%-ot se. mert palvin barbi a közéletben egy semmirekellő. árul valami ruhat, amit az átlagember nem vásárol, vagy ha mégis, akkor se azért, mert palvin barbi hordja, vagy úgy tesz, mintha hordaná. senki se vásárol a reálban azért, mert liptai klaudia is ott vásárol állítólag. és nem kasszás erzsi miatt mennek be a cba-ba. a marketingesek kitalálják, hogy ezért. de nem. egy zöld gnóm bemondja, hogy alzaponthúúú. és az is megteszi. és elad bármit azzal, hogy most vásárolj szuperáron. a szuper azt jelenti, hogy magas. de mit számít az.

palvin barbi a közéletben esélytelen. és marketing eszköznek sem a legjobb. messze nem. magyarországon legalább is, mert amerikában lehet. és van a padödős csaj. na ő budapest akármelyik kerületében eséllyel indulna. budapesten kívül senki se szavazna egy táncdal énekesre. budapesten eséllyel indulna. palvin barbit majdnem biztosan kenterbe verné. azért, mert a padödős tud valamit, ami a közintézményekben hasznos.

desvv 2022.03.26. 09:37:58

@G. Nagy László:

"a bőrszín az életképességet határozza meg és látható módon a klimatikus viszonyokhoz idomul."

Meanwhile in Japan and Korea . . . :D:D:D

"SOHA nem találsz olyan nőt, aki az alacsony pasikhoz vonzódna. Nem létezik ilyen. "

:D:D:D:D:D:D Ez attól függ, hogy miként definiálod az "alacsonyat"

No, én 178cm vagyok, és sok vietnám nő túl magasnak tart, míg ezzel Európában már kb alacsony vagyok. No, most akkor hol van a világstandarod????

desvv 2022.03.26. 10:01:21

@G. Nagy László:

Egyébként van egy tippem, hogy a milliárdnyi férfi nem hetyegne egy testesebb afrika csajjal (én sem), pedig ugye definiciód szerint ő nagyon vonzó a szaporodóképessége miatt.

Erőltetheted ezt, de nincs világ standard szépségre

G. Nagy László 2022.03.26. 10:08:43

@desvv:

"No, én 178cm vagyok, és sok vietnám nő túl magasnak tart, míg ezzel Európában már kb alacsony vagyok. No, most akkor hol van a világstandarod????"

Az a gyanúm, hogy kifejezetten trollkodsz. Ha mindezt full komolyan nyomnád, egy pillanat alatt romokba dőlne az intelligens ember képe, mely személyed kapcsán bennem él.

Egyrészt: nincs olyan vietnami csaj, aki TÚL magasnak tart. Ha egy 160 centis ázsiai csajnak eddig max 170-es pasijai voltak, te leszel a legértékesebb trófeája. Semmi baja nem lesz a magasságoddal.

Másfelől: a világsztenderdek ARÁNYOKAT jelentenek. Ami a Playboyban - és a fehér ember ízlése szerint - 90-60-90, az Afrikában sokkal inkább 120-80-120. De az arányok ettől még változatlanok, hiszen - amint már írtuk - ez a jó szaporodóképesség záloga. Ugyanez a helyzet a testmagassággal is. A nők saját maguknál 5-10%-kal magasabb férfit tartanak optimálisnak, a férfiak pedig az ugyanennyivel alacsonyabb nőkre mozdulnak. Arányok, tetszik érteni? :)

2022.03.26. 10:09:33

@G. Nagy László:
a magángazdaságban legfeljebb, a közéletben ugyanez nem áll. a közéletben karakteresnek kell lenni. karakterszínészek lehetnek sikeresek, akik általában nem túl szépek. amikor a fidesz bezárta az szfe-t, akkor fellázadtak. nem volt közöttük karakter, egy karakterszínész. akinek van valami kis hibája.

az ellenzéki tüntetések sztárja egyértelműen ez a fickó.
pestisracok.hu/wp-content/uploads/2020/09/Tuntetes-az-SZFE-ert-elolanc-32-HPGy-1000x600.jpg
ugyanez egy kedves lánnyal.
galeria.cdn.index.hu/kult/2020/06/21/szfe-demonstracio/33561962_89e0842373cc18ae97931bc8dc9fe66a_y.jpg

desvv 2022.03.26. 10:29:01

@G. Nagy László:

"Egyrészt: nincs olyan vietnami csaj, aki TÚL magasnak tart. "

Az elmúlt 6-7 évből 3-at Ázsiában töltöttem, ebből ~1- et Vietnámban, szóval inkább engedd el ezt a témát, mert nem érted te ezt, amíg én a saját tapasztalatom alapján beszélek.

"Másfelől: a világsztenderdek ARÁNYOKAT jelentenek."

Congrat! Tehát valójában mégis vannak különbségek országonként.

Egy vietnam nő ismerősöm pont mostanában panaszkodik, hogy mindenki utálja, mert ő napozik és emiatt egy picit barnább a bőre. Ott ugye a fehér bőr a menő, a barna bőr -- elvileg -- azt jelenti, hogy vmi mezőgazdasági munkán van az illető, alacsonyabb status.

2022.03.26. 10:56:48

@G. Nagy László:
a közéletben 100 férfiból kb. 50 kiválasztaná falusi mariann-t budapesten legalább is. esélyesként indulna akármelyik kerületben. és legfeljebb 5 választaná ki közéleti szerepre palvin barbit. a magánéletben ugyanez majdnem a fordította. azért majdnem, mert palvin barbit azért többen választanák. ebből következően a szépség erény. a közéletben legfeljebb annyi mondható, hogy nem hátrány.

a budapesti fideszben a nők nőiesek, a férfiak férfiasak, vagy legalább férfiaskodnak. a budapesti ellenzékben alig van nőies nő. kunhalmi ágnes nőies, és szeret is nőieskedni, de nekiszalad az ajtónak, mert az elvárás az, hogy férfiaskodjon.

csakhogy budapesten a két tábor orbán viktor viszonyában értelmezhető. mindkét tábor létezni fog amíg orbán politikai aktor lesz közéletben. és ha orbán kilép, akkor egyik se éli túl közpolitikai értelemben. idővel mindkét tábor szétesik. mert az orbánizmus és az orbánellenesség is megszűnik.

G. Nagy László 2022.03.26. 12:07:12

@cvsvrs:

"a budapesti fideszben a nők nőiesek, a férfiak férfiasak, vagy legalább férfiaskodnak. a budapesti ellenzékben alig van nőies nő. kunhalmi ágnes nőies, és szeret is nőieskedni"

Ezt magam is így látom. Egyébiránt a momentumos Orosz Anna kifejezetten helyes és nőies csajszi, de tényleg ő a kivétel.

"csakhogy budapesten a két tábor orbán viktor viszonyában értelmezhető."

Szerintem országosan is. Ha Angyalföldön Falusi Mariann lenne az ellenzéki jelölt és Palvin Barbi a Fideszes, előbbi akkor is simán nyerne, csak talán nem 70%-kal, ahogy Hiszékeny Dezső fog, csupán 65-67%-kal, tekintve, hogy Barbi az ellenfél és nem Harrach Tamás.

"a közéletben legfeljebb annyi mondható, hogy nem hátrány."

Ez viszont teljesen hamis állítás. Két, minden egyéb paraméterben azonos politikai jelölt közül szinte minden esetben a jobb megjelenésű lesz a befutó. Értem én, hogy ez valamiért szembe megy a világképeddel - hiszen tagadod a marketing minden elemét -, ám attól még igaz, minden idevágó kutatás ezt igazolja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.26. 13:19:38

@G. Nagy László:

Nem olvastam ilyen kutatásokat, csak olvastam _róluk_, de ezekből az derült ki, hogy az USA-ban mind a politikában, mind az üzleti életben jobb pozíciókat érnek el a magasabb férfiak. Ami természetesen csak statisztikailag igaz, vagyis ellenpéldákkal nem érdemes cáfolni.

@cvsvrs:

A jobb megjelenés ettől még növeli az illető esélyeit, legföljebb azt nehéz meghatározni, mely paraméter mekkora szerepet játszik.

Persze a TÚL jó megjelenés lehet hátrányos is, mert egyes választók arra gondolhatnak - akár tudat alatt -, hogy eleve a jó megjelenése, nem pedig a képességei miatt került pozícióba. De nem kirívóan jó külső már mindenképpen előny.

alöksz róz 2022.03.26. 15:05:39

@G. Nagy László: attól függ mit ígérne palvinbarbi

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.26. 16:20:15

@cvsvrs:

"a választók azt nézik, hogy mit kaphatnak a jelölttől"

Vannak, akik ezt nézik. Vannak, akik azt nézik, a társadalom mit kaphat tőle, és persze vannak olyanok, akiknek csak az számít, hogy jó a fellépései, kedvesen tud mosolyogni stb.

baalint1 2022.03.28. 15:12:41

@G. Nagy László:
"Pont erről beszéltem. Mindkettő az adott kategória csúcsterméke. A minőségük megkérdőjelezhetetlen. Mintha egy szőke és egy barna bombázót hasonlítanál össze (és tényleg...)"

Nem, nem olyan. Az egyik egy kommersz lager, amit majdnem mindenki szeret, de kevesen imádják, mint egy klasszikus jól kinéző, de nem csúcsbombázó nő. A másikat meg kevesen szeretik, azok viszont imádják, az előbbiek azt mondják, ennyira nagy vagy ennyire kicsit mellet már nem kedvelnek, meg amúgy sincsenek oda a dús szemöldökért, utóbbiak meg azt mondják rá, hogy bombanő. Ha csak a statisztikát nézed, akkor a Heineken a jó nő, a Guiness viszont viszonylag csúnyácska lenne. De mondhattam volna a Guiness helyett inkább valami szűk célközönségű kézműves sört, ami a Guinessnél sokkal kevesebb embernek ízlene, mondjuk azért, mert erősen keserű IPA, amit emellett borssal fűszereztek.

baalint1 2022.03.28. 15:17:59

@G. Nagy László:
"Biológiai okai vannak annak, hogy mit tartunk szépnek. Ha nem a 2/3 derék-csípő arány volna a férfiak 99.73%-ánál a nyerő, már kipusztult volna az emberiség. Ez ugyanis a kiváló szaporodóképesség záloga. Ugyanígy: az arc szimmetriája, a járomcsont, az áll, a szemöldökcsont, az ajkak - mind a női hormonháztartásról árulkodnak."

Ha ugyanaz lenne a férfiak ízlése nők terén, illetve fordítva, akkor rég kipusztultunk volna a genetikai sokszínűség elvesztése miatt. Eleve az új fajok létrejöttét is megakadályozná a legtöbb esetben, mert valahol el kell indulnia az adott fajon belüli divergenciának, hogy egy faj kétfelé váljon, annak pedig egyik módja az eltérő szexuális preferenciákon keresztül vezet.

Vannak persze viszonylagosan univerzálisnak tekinthető jegyek, amelyek vonzóak, pl. mindkét nemnél szimmetrikus formák, egészségre utaló jelek, de egyáltalán nem minden univerzális.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.28. 16:24:33

@baalint1:

A ma élő Homo sapiens sapiensről beszélünk, mi pedig genetikailag igencsak egységesek vagyunk. Állítólag azért is, mert kb. 70 ezer éve majdnem kipusztultunk, és csiupán egy pár száz fős csoport szaporodott tovább. Azt mondják, ez a mitokondriális DNS-ből látszik, ami csak anyai ágon öröklődik a petesejt révén.

Ha ez igaz, márpedig igencsak alapos tud. bizonyíték van rá, akkor jogos az a megállapítás, hogy a szépségideál alapjai eléggé univerzálisnak mondhatók.

Szerintem ezt támasztja alá az is, hogy egy férfi egy számára ismeretlen rassz női esetében is nagy bizonyossággal meg tudja mondani, mely arc és testalkat a "menő" az adott rassz férfiai körében.

G. Nagy László 2022.03.28. 18:08:04

@baalint1:

"Ha ugyanaz lenne a férfiak ízlése nők terén, illetve fordítva, akkor rég kipusztultunk volna a genetikai sokszínűség elvesztése miatt."

Az a helyzet, hogy ezt már a "sorban állás" kényszerűsége is cáfolja. Tegyük fel, hogy MINDEN férfinek kivétel nélkül a 10 pontos csajok jönnek be. ha ilyen nem jut, beérik a 9, 8, 7 stb pontos csajokkal is. Hiába terelné őket az ösztönviláguk a tökéletesség felé, a lehetőségeik korlátozottak. Már ez önmagában képes biztosítani a lehető legnagyobb genetikai sokszínűséget.

G. Nagy László 2022.03.28. 18:19:20

@baalint1:

A szexuális szelekció számos túlhajtott tulajdonságot kitermel. Túl hosszú farktollak, túl nagy agancsok stb. Mindez csak azért, mert tetszik a nőstényeknek (általában, mondhatni mindnek). Ez egy szint fölött már a túlélőképességet is veszélyezteti. Aztán valahol beáll az egyensúly. Nem idegen a természettől az, hogy túlzásokba esik, csak mert létezik egy univerzális szépségideál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.28. 19:14:52

@G. Nagy László:

Így igaz. Miután az evolúció vak - lásd A vak órásmester -, gyakran fut egy -egy faj evolúciós zsákutcába.

alöksz róz 2022.03.29. 15:46:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Szerintem ezt támasztja alá az is, hogy egy férfi egy számára ismeretlen rassz női esetében is nagy bizonyossággal meg tudja mondani, mely arc és testalkat a "menő" az adott rassz férfiai körében." - és a fehér ember mindegyiknek tetszik

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.03.29. 17:19:16

@alöksz róz:

Te egy mocskos, aljas, szemét white supremacist vagy! :)) Ja, és náci is, mert ez a default minősítés! :))

desvv 2022.03.30. 09:01:01

@alöksz róz:

"és a fehér ember mindegyiknek tetszik "

Hát a japán és dél-koreai nők ezzel vitatkoznának. Náluk max csak egy 60 kilós szőrtelen félbuzinak kinéző európai "férfinak" lenne esélye

alöksz róz 2022.04.01. 20:39:04

@desvv: pont ezekben az országokban divat a szemkerekítő műtét :DDD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.01. 21:59:00

@alöksz róz:

A divat sok marhaságra ráveszi a nőket, hogy csak a lábnyomorgató körömcipőket és tűsarkúkat említsem. Vagy régebbi időkből a fűzőt (Korsett).

Reactor 2022.12.30. 01:13:04

A női külső bírálata még nem szeximust, maximum felszínesség. Persze a turbófeminista hirigelők minden nekik nem tetsző dologra pavlovi reflex alapján rávágják, hogy szexista, elnyomó, kirekesztő. A sajátjaiknak természetesen ugyanezt elnézik, az nem szexizmus meg kirekesztés. Hát no, minden szentnek maga felé hajlik a keze :DDDDDDDDD

A jogos bírálat - vagy a jogos kritika - pedig közel sem egyenértékű a leszólással, fikázással. Van építő jellegű bírálat és kritika is, az más kérdés, hogy a legtöbben a négybetűs emésztési végterméken kívül más jelzőt nem használnak, mert agyuk mint a pinceászkáké, de ettől még nem kell minden bírálatot és kritikát ellenségesnek tekinteni. No persze nekik minden jogos bírálat = nőgyűlölet. Mert ők egytől egyig földre szállt angyalkák ugye.

A kőművesfüttyögés, catcalling egyértelműen a tahók, prolik szokása, ez stimmel, ha viszont elkezdenénk ezt is kriminalizálni, a börtönök pillanatok alatt megtelnének. A nőknek e tekintetben nehezebb, valóban...na und? Más tekintetben meg a férfiaknak nehezebb, mert az egyenjogúság jegyében a nők helyzetbe vannak hozva (lásd példának: ingyen bepotyázhatnak szórakozóhelyre, a férfi meg duplán fizet). Most akkor én is döngethetném a mellemet, hogy milyen igazságtalanok velem.

@G. Nagy László: Ez nem teljesen igaz, lásd a willendorfi Vénuszt. De még a középkorban is a kövérség, az elhájasodott test volt a "nyerő" a párválasztásnál, szimplán mert gazdagságot sugallt (a karcsúság pedig szegénységet). A nagy izmok kimondottan a nem túl tehetős munkásosztály ismérve volt, csak az elmúlt évtizedekben jött be meghatározó férfiideálként a túlpumpált koximaxi izomkolosszus-külső.

G. Nagy László 2022.12.30. 01:44:55

@Reactor:

"Ez nem teljesen igaz, lásd a willendorfi Vénuszt. De még a középkorban is a kövérség, az elhájasodott test volt a "nyerő" a párválasztásnál, szimplán mert gazdagságot sugallt (a karcsúság pedig szegénységet). A nagy izmok kimondottan a nem túl tehetős munkásosztály ismérve volt, csak az elmúlt évtizedekben jött be meghatározó férfiideálként a túlpumpált koximaxi izomkolosszus-külső. "

A szépségideálok gyakorlatilag évszázadok óta változatlanok, földrajzi helytől és kultúrától függetlenül. A nők már az ókori Hellászban is pont ugyanazt látták vonzónak, mint manapság: a széles vállat, a keskeny csípőt, a feszes feneket, a lapos hasat, a szimmetrikus arcot, a markáns állat és orrot, a dús hajat, valamint a tekintélyes méretű péniszt. A férfiak által áhított ideál ugyanígy sztenderd: homokóra-alkat, hosszú lábak, szimmetrikus arc, a szemek és a száj háromszögének megfelelő távolságarányai, valamint apró állak, kicsi orr, kevéssé kiálló szemöldökcsont és telt alsó ajak jellemzik, ez utóbbiak a magas ösztrogénszint jelzői. Ha megnézzük az 1953 óta megjelenő Playboy különböző számait - melyben nem elborult divattervezők diktálják a trendet, hanem a valós, olvasói férfiízlés - azt látjuk, hogy hetven esztendő alatt legfeljebb a gyantázott területek mérete változott, más nemigen. Ne tévesszen meg Rubens különös ízlésvilága, vagy a willendorfi Vénusz, ezek csupán a ritka kivételek. A fizikai vonzerő sztenderdjei történelmi kortól függetlenek, genetikailag kódoltak.

Reactor 2022.12.30. 02:38:00

@G. Nagy László: Ez a "genetikailag kódolt az ízlés" maximum részigazság, de legjavarészt megalapozatlan humbug. Alapból onnantól, hogy szétvándorolt az emberiség a termékeny félholdtól, rengeteg különböző ideál fejlődött ki, párhuzamosan azzal, ahogy változtak az emberek. Már csak azért is, mert akkoriban nem volt Playboy meg Instagram meg médiaagymosoda, nem reklámozták még a vécépapírt is félpucér hölgyikével. Szóval már csak "eszi-nem eszi-nem kap mást" alapon se alakulhatott ki generalizált szépségideál.

Hosszú-hosszú ideig bizony a hájpacni-külső volt a bejövős, a kövér embereknek állt a zászló. A szobrokkal-festményekkel ne nagyon példálózz: a szobrászok, festők érdekből formázták meg a modellt olyannak-amilyennek. Értsd: ezért kapták a pénzt. Akkor is, ha az adott férfi vagy nő abszolute nem úgy nézett ki a valóságban. Próbált volna csak az udvari festő egy pókhasú, horgas orrú, medvecsapda fogsorú Mária Teréziát pingálni! Jobb esetben csak nézhetett volna új munka után, rosszabb esetben lecsapták a fejét. Timur Lenkről is ódákat zengett az általa alkalmazott perzsa költő: "Kegyelmes személy, aki Isten irgalmát gyakorolja itt e földön". Nos, ez a "kegyelmes személy" egyszer, amikor két hadjárat közt elunta magát, merő szórakozásból 70000 siítát öletett le, és a koponyáikból piramist rakatott.
Szóval amit a kortárs művészet mutat neked, azt kezeld egy jó nagy csipet sóval.

HypocritSlayer 2022.12.30. 09:48:35

@Reactor:
>>Hosszú-hosszú ideig bizony a hájpacni-külső volt a bejövős, a kövér embereknek állt a zászló.

Soha nem ez volt a "bejövős", mivelhogy bármit is tolnak az arcodban az a genetikailag kódolt ösztönös preferenciáidat nem fogja felülírni, viszont ha nincs ló, akkor jó a szamár alapon a dagadtakat is megdugták.

Amikor "bejövésről" beszélünk, akkor érdemes megvizsgálni a mindenkori tehetős/uralkodó osztály férfitagjainak a választási prefernciáit, vagyis, hogy aki "megtehette" az milyen feleséget/szeretőt/ágyast stb választott.
Kurva kevés köztük a dagadt nő, érdekes.....

>>Szóval amit a kortárs művészet mutat neked, azt kezeld egy jó nagy csipet sóval.

A dagadt nőideált is pontosan ennyi sóval kezeld......

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.30. 11:05:56

@HypocritSlayer:

A feleséget felejthetjük, azt legtöbbször nem a tetszés alapján választották az uralkodók. A szerető/ágyas viszont valóban mérvadónak tekinthető.

A festményekből lejön, hogy ha nem is a zsírsertések számítottak ideálnak, azért nem is a divatiparban évtizedekig erőltetett anorexiás Nádszál kisasszonyok.

G. Nagy László 2022.12.30. 11:30:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @HypocritSlayer: @Reactor:

1. Az orvostudomány egzakt módon leírja, hogy mekkora testzsírszázalék számít egészségesnek. Az pedig frázisszintű igazság, hogy azt látjuk szépnek, ami egészséges.

2. Vannak extrém hidegek, ínségek és sportok, ahol jól jön a háj, ilyen a szumó, de a gladiátorok is többnyire kövérek voltak, mert a zsír megvédte őket a komolyabb sérülésektől. De ezek a kivételek.

3. A pszichológia és az evolúciós biológiai is TUDOMÁNYOS TÉNY-ként kezeli, hogy a fizikai vonzerő sztenderdjei kultúrafüggetlenek.

4. Ötven múltam, de SOHA egyetlen férfiismerősömtől sem hallottam olyat, hogy a kövérekre bukott volna. Nekem konkrétan minden szexuális vágyam elszáll, ha túlsúlyos a nő. Értem én, hogy vannak perverzek, de azok inkább élvezzék, hogy sok jut nekik azokból, akik a kutyának sem kellenek, mint hogy általános igazságot formáljanak a saját torz világképükből.

HypocritSlayer 2022.12.30. 12:21:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
>> A festményekből lejön, hogy ha nem is a zsírsertések számítottak ideálnak, azért nem is a divatiparban évtizedekig erőltetett anorexiás Nádszál kisasszonyok.

Ja:), csakhogy a "nádszálkisasszony" (milyen érdekes, hogy egyik mesénkben sincs dagadt kövér csúnya királylány:)DDDDD) felhízlalható, míg a dagadt, ha le is fogy , tengernyi bőre lesz.......

Reactor 2022.12.30. 15:56:31

@HypocritSlayer: Nézz utána, ha nekem nem hiszel. Ne a festményekből indulj ki, azokat olyan művészek festették, akinek kedves volt az életük. Persze, a főnemesek, uralkodók stb. mind-mind hibátlan testalkatú, délceg, jóképű, vonzó, smexy emberek voltak, akiken semmi szemölcs, sebhely nincs...aha, el is hiszem...
A meséket kezeld annak, amik: mesének. Ja, mellesleg átnyálaztam a teljes Benedek Elek-szériát, és összesen úgy 3-4 mese volt, amiben külön ki volt emelve, hogy a királykisasszony vékony. De ott is akad bőven eltérés, hajszín, szemszín stb. tekintetében, nem mindegyik királylány, tündérkisasszony volt aranyhajú és kék szemű, bőven volt közöttük sötét hajú és sötét szemű is ám...
Olvasgass el pár monográfiát, korabeli leírást az adott tekintélyes személyekről, pl. mindjárt Kutuzovról. Ég és föld a különbség a híres lovas szobor és a valódi személy között...

@G. Nagy László: A pszichológia nem egzakt tudomány. NAGYON kevés olyan dolog van benne, amit el lehetne fogadni betonszilárdságú tudásnak. Az az állítás pedig, hogy a globalizáció előtt a nagyátlagnak mind ugyanaz az ideál tetszett volna, kb. minden valós alapot nélkülöz.
Arra ne fogadj amúgy, hogy a háj bármiféle védelmet jelentett volna akár a fémfegyverek, akár a lövedékek ellen. Arról nem is beszélve, mennyire lehetett eredményes egy olyan katona, akinek a menetfelszerelésen kívül a saját zsírját is cipelnie kellett (az ókori leírásokból remekül fennmaradt, hogy egy római légionárius felszerelése olyan 25 kilót nyomott).
süti beállítások módosítása