téveszmék

téveszmék

"Nem csinálhatunk viccet mindenből!"

2023. december 12. - G. Nagy László

 sexism.jpg

 

Humor dolgában alapvetően kétféle iskola létezik. Az egyik az élet oldalán áll, és azt mondja: viccelni bármivel lehet. A másik a savanyú, az örömtelen, a karót nyelt tanárnénik világa. Ők azt hirdetik: léteznek érinthetetlen tabutémák; léteznek szenzitív területek; léteznek áldozati csoportok - ezekkel poénkodni főbenjáró bűn. Persze, pontosan tudjuk: bigottnak lenni számtalan módon lehet. Nincs az a vicc, amely semmiféle érzékenységet sem sért.

 

Az elmúlt években számos nagyágyú megfogalmazta már: a woke-progresszív vallás megöli a humort. "Minden viccnek van áldozata. Ez a vicc definíciója" - állítja Rowan Atkinson, hozzátéve: "Nagyon-nagyon óvatosnak kell lenned, amikor kimondod, amivel, vagy akin viccelődni szabad. Mert mi van, ha valaki rendkívül önelégült, arrogáns, agresszív, önelégült, aki történetesen alul van a társadalomban? Ő is jócskán megérdemli, hogy vicc tárgyává váljon." Imádom ezt a hozzáállást, a kiegészítő magyarázatot pedig különösen. A progresszív tábor ugyanis egységes nyájként kezeli áldozati csoportjait, melyben minden birka megvédendő, szent és sérthetetlen. Ebből következik a sűrű és elvtelen szerecsenmosdatás, ahelyett, hogy szabad utat engednének a kritikának, az iróniának, a könnyed és felszabadító szellemességnek. Mára Jennifer Anistonnak is elege lett a woke-ból: "Régen még viccelődhettünk egy bigottal és röhöghettünk ezen - hisztérikus volt. És ez arról is szólt, hogy megtanulják a nézők, milyen nevetséges tud lenni az ember. Ma már mindez nem lehetséges. (...) Most már egy egész generáció tagjai, gyerekek is úgy gondolják, amikor megnézik a Jóbarátok epizódjait, hogy ezek sértőek." A legszenvedélyesebb felháborodást John Cleese megszólalásaiban érzékelem, aki a cancel culture elleni harc egyik vezéralakjává vált: "Minél tabusértőbb egy poén, a közönség annál jobban nevet. És viccelni mindennel, de tényleg mindennel szabad, hiszen a legádázabb tréfa sem bántó, ha szeretetből sütjük el, nem pedig megalázó szándékkal." A 84 esztendős humorista valóban nem ismer tabukat; a legutóbbi időkben például depressziós, öngyilkossággal fenyegetőző, százegy éves koráig élt édesanya adta számára a legjobb poéntémákat. Egyszer közölte vele, hogy majd kitömeti és a bejárati ajtóhoz állítja, hogy azzal riogassa a vendégeit...

 

Most lássuk a másik tábort, amely nem kíván az élet és a szabadság oldalára állni! Még a legvisszafogottabb cenzúraharcosokat a Nők Lapja szerkesztői közt találjuk, akik azért szemmel láthatóan felszálltak a progresszív vonatra. A Mit árul el a személyiségről a rossz humorérzék? című cikkük az alábbi mondattal nyit: "Új pszichológiai kutatások szerint nem minden számít viccesnek, ami megnevettet..." Már e felütés is botrányos, hiszen ami nevetést kelt, az (a befogadó szempontjából) mindenképpen vicces. Másfelől a pszichológiai kutatások vizsgálhatják, hogy min és miért röhögünk, de arra aligha van felhatalmazása e tudományágnak, hogy felülírja az évezredes definíciókat, ráadásul ideológiai alapon. Az írás mindvégig a humor negatív aspektusait taglalja, megemlítve, hogy manipulálásra és mások önképének rombolására is alkalmas lehet. (Na és?) A KDNP politikusai sem túl megengedőek, ha viccről van szó: 2020-ban konkrétan beperelték a Népszavát egyetlen béna Jézus-karikatúra miatt... A lap jól reagált: Korrektnek lenni dögunalom című cikkükkel válaszoltak a karót nyelt kereszténydemokratáknak. A Mohamed-gúnyrajzokat készítők nem úszták meg ennyivel; a Charlie Hebdo szerkesztőségében történt vérengzésről mindannyian hallottunk annak idején. A muszlim bigottság ugyan szélsőséges, de nem árt, ha észben tartjuk: a tolerancia hiánya végső soron ide vezet. Márpedig a nyugati világ egyre kevésbé megengedő. Írországban jön a szájkosár-törvény, melynek értelmében bárkit megbüntethetnek, akinek bevándorlásellenesnek ítélt vicces képet találnak a telefonján (ráadásul nem a vádnak kell bizonyítani a bűnösséget, hanem a megvádoltnak az ártatlanságát). A tervezet akár börtönnel is fenyegeti azokat az ír polgárokat, akik „olyan anyagok birtokában vannak, amelyek bizonyos védett tulajdonságokat kritizálnak, a nemi identitástól kezdve az etnikumig”. Azon már meg sem lepődöm, hogy az EU-t az ilyesmi a legkevésbé sem zavarja, holott az Unión belül ennél durvábban aligha avatkoznak be a polgárok életébe. "Korlátozzuk a szabadságot, de a közjóért tesszük!" - Pauline O'Reilly zöldpárti szenátor szavaival szintet lépett a progresszió. Immáron ők sem titkolják többé, hogy szakítottak a liberalizmussal és a totalitariánus woke ideológia felé vették az irányt.

 

A Netflix a közelmúltban leszerződtette a humorista Matt Rife-ot, aki standup előadásaival jócskán kilép a politikai korrektség keretei közül. Az RTL Klub reggeli adásában Nógrádi Noá nőjogi aktivista és Puzsér Róbert részvételével vitatták meg a következő monológot: "Egy alkalommal, amikor ebédelni voltam egy barátommal, a hostessnek, aki bekísért és az asztalhoz ültetett, volt egy fekete monoklija. Egy hatalmas fekete monoklija! És nem az volt, hogy ahh... Teljesen egyértelmű volt, hogy mi történt. Nem tudtuk túltenni magunkat azon, hogy ő a cég arca, és így köszönti a vendégeket?! A srác, aki velem volt, azt mondta, rosszul érzi magát miatta. Be kéne küldeni a konyhába, vagy valahová, ahol senki sem látja az arcát. Erre én: szerintem, ha tudott volna főzni, akkor most nem lenne ez a fekete monoklija." Gyengécske, ártatlan poén, de ma már ez is elég hozzá, hogy Amerikában felrobbantsa az internetet. Természetesen a stúdióban helyet foglaló feministának sem tetszik a jelenet: "Itt az a fő motívum, hogy az áldozaton nevetünk. Kivel kacsintunk össze, amikor az áldozaton nevetünk és milyen társadalmi hatást érünk el vele?" Mindig megdöbbenek az eltervezett mimózaságnak ezen a fokán. Nógrádi Noá vagy végtelenül tudatlan (és a saját szenzitivitását vetíti ki a társadalomra), vagy pedig tudatosan hamisítja meg a valóságot. A világ ugyanis nem így működik. Ha történetesen röhögünk is egy monoklis nőn, az egy percig nem jelenti azt, hogy rokonszenvezünk az erőszaktevővel, illetve hogy legitimálnánk a fizikai agressziót. Analitikus elménk gond nélkül el tudja választani egymástól a különböző jeleneteket; magát az ütést, illetve annak nyomát. Ha Matt Rife arról mesélne, miként vitte be az öklöst a hostess vőlegénye, azon aligha nevetne bárki. A végeredmény - ettől tökéletesen függetlenül - még lehet mosolyt keltő. "Itt ez a humorista eladott egy erőszak-legitimáló narratívát. Erre te, vagy mondjuk más, jobb ízlésű felhasználók azt mondják, hogy ez ízléstelen poénkodás. Mondhatja, hiszen a felhasználónak joga van ugyanúgy véleményt formálni arról a humorról, mint ahogy a humoristának joga van poénkodni a színpadon. Nem elég ez?" Puzsér Róbert pontosan úgy reagál, ahogy egy liberálisnak reagálnia kell. Ő maga is azt az álláspontot képviseli, hogy viccelni bármivel lehet, sőt kell is. "Azt érdemes megfigyelni, hogy a társadalomnak az immunitása - ezekre a fajta mondásokra - hol tart. Én azt tartanám egy ideális társadalomnak, amelyhez lehet, hogy elérünk majd egy ponton, ha nem nevetne a közönség ezen a poénon." A nőjogi aktivista utópista álmairól beszél, de Puzsér kijózanítja: sosem lesz ilyen világ. "Ez mindenkiben benne van, és amikor körbenéznek és azt látják, hogy feministák és szociális-kulturális jóemberkedők a kezüket tördelik és éppen demonstrálják, hogy hogyan kellene reagálni egy viccre, azon az ember nem tud nem röhögni. Mert ilyen a természete, ezt nem fogja tudni a feminista kurzus átformálni." Nógrádi Noáról persze tökéletesen leperegnek a racionális gondolatok: "Tudjuk azt, erre rengeteg kutatás áll rendelkezésre, hogy azok az attitűdök, amik a szexizmushoz kapcsolódnak, amik ezekhez az erőszak-legitimáló narratívákhoz kapcsolódnak, azok hajlamosítanak az erőszak-elkövető viselkedésre." A magam részéről kötve hiszem, hogy léteznek ilyen kutatási eredmények. Puzsér is erősen felkapja a fejét e nevetséges állításra, de érdemben már nincs ideje reagálnia rá. A humor és a személyiség kapcsolatát hosszú évtizedek óta vizsgálják, s ezen analízisek rendre ugyanazokat a megállapításokat teszik: a csillogóan szellemes karakterek jellemzően magas szociális intelligenciával és önbecsüléssel bírnak, a humorérzék ugyanakkor fordítottan arányos az önáltatásra való hajlammal és főként az agresszivitással. Úgy tűnik az igazság pont az ellenkezője annak, amit a nőjogi aktivista tényként tálal.

 

"A probléma ott van, hogy korunk jakobinusai, akik elődeikhez hasonlatosan úgy gondolják, hogy semmi szabadságot a szabadság ellenségeinek, valószínűleg nem hálnak eleget másokkal ahhoz, hogy kevésbé idegeskedjenek olyan dolgokon, amiket egyébként meg lehetne javítani anélkül is, hogy szörnyen dühös eltökéltséggel basznának el egy asztali beszélgetést, mondván, hogy vannak dolgok, amikkel nem viccelünk. Pedig hát de, bármivel viccelődhetünk. Sőt, ha woke-ékba szorult volna némi humor, akkor tudnák, hogy éppen az irónia volna az, amivel a leginkább küzdeni lehetne a szélsőjobb előretörése ellen." - Ezek már Ágoston Dani, az Azonnali újságírójának szavai, tökéletes helyzetértékelést adva. Való igaz: a posztmodern bolsevikok mindent elkövetnek, hogy magukhoz rontsák a világot. Hiszen nem csupán arról van szó, hogy valami ködös eszmény oltárán feláldoznák a szabadságot. A progresszív attitűdöt a klasszikus, baloldali frusztráció és irigység is táplálja. Ha a szépség, az egészség, a gazdagság, a műveltség, a szerelem, vagy épp a humor olyan értéket jelentenek, amivel ők maguk nem rendelkeznek, úgy más se élvezze ezeket! Nem állítom, hogy a neomarxisták, a méregzöldek, vagy épp a feministák között ne volna vicces, szórakoztató karakter. Csupán annyit, hogy én még ilyennel soha nem találkoztam.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr8318277811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2023.12.13. 14:39:11

@Boldeone2: "sikerült nekik óriási közpénz áldozatok árán az országba hozni a full alacsony hozzáadott értéket termelő, környezetileg rizikós iparágakat,"

Hát ja, de ha az átlag magyar ilyen iparágakban tud elhelyezkedni és tud dolgozni, akkor ez van.

A b) verzió a '90-es évek elkúrt gazdaságpolitikája lehetne, amikor az ilyen átlag magyar embereket nem tudja felszívni a munkaerő piacon semmi, ezért az aktív népesség egyre nagyobb adóterhekkel agyonnyomva kilátástalanul vergődik, és mindenki más pedig, aki nem tud elhelyezkedni hirtelen rokkantnyugdíjassá válik.

2023.12.13. 15:15:56

egy főre jutó gdp ppp adatban a rendszerváltás idején európából írország áll közvetlen előttünk és portugália közvetlen mögöttünk. úgy, hogy még egyszer magyarország számára lényegében csak a szovjet technológia áll a rendelkezésére. és van egy kötelező rubel elszámolás. semmi se kedvez.

az írek elhúznak. a nyugati elköteleződést csúcsra járatják. az európai uniós csatlakozással olyan nagyon nem jutnak előre és ezt kombinálják az amerikai tőkeimporttal és azzal kilőnek. az, hogy portugáliát magyarroszág megelőzi nem olyan nagy teljesítmény. a rendszeváltás idején is mögöttünk álltak úgy, hogy magyarország a szovjet blokkban embargó alatt állt. az mnb nem nyomtathatott konvertibilis pénzt a semmiből. mert azt nem fogadták el. amit most meg lehet tenni. és ebből nato tagként szabadon lehet nyugati és távol keleti technológiát vásárolni.

2023.12.13. 15:27:57

@Boldeone2:
csak az usában van 32 millió ír. úgy, hogy a többségük nem akarja írországot megbüntetni a holokauszt miatt. magyarországhoz nem kötődik ilyen jelentős hazafias amerikai népesség. hanem egy kevéssé jelentős hazafiatlan van helyette. ami nem azt jelenti, hogy az amerikai kapcsolatot negligálni kellene.

G. Nagy László 2023.12.13. 15:30:02

@cvsvrs:

"1988-ban magyarország 37. ez imf adat. ehhez képest a jelenlegi 42. helyezés nem olyan nagy eredmény."

Gratulálok, kezded megtanulni, hogy kommunikál a DK...

A lényeg az, hogy hol álltunk a fejlett világhoz képest. TÉNY, hogy ma nagyságrendekkel közelebb vagyunk, pont, ahogy a cikk is elemzi. De te persze megtalálod azt az EGYETLEN, a többihez képest totál lényegtelen mutatót, amivel Orbán ellen lehet hangolni... Bravó!

2023.12.13. 15:38:43

@G. Nagy László:
basszus tény, hogy nem vagyunk közelebb. úgy, hogy a lehetőségek sokkal sokkal jobbak. és az elkúrásnak része gyurcsány, az mszp-szdsz és utódpártja a dk is, szóval ez nem nyugati fény propagandája. orbán is.

2023.12.13. 15:45:44

@G. Nagy László:
te nem látsz ki budapestről. budapest persze, hogy előrébb jutott. gdp ppp per capita az eu átlag felett áll. budapest egy főre vetítve nem költ annyit mint florida, de majdnem. többet költ, mint missouri állam. magyarország egésze azonban nem.

az, hogy a főváros többsége ezzel a pénzköltéssel se elégedett, mert az mindegy mennyi, a többség gyűlöli orbánt, mert egy irritáló kispöcsnek tartják, azt ne rajtam kérd számon.

2023.12.13. 15:54:42

a fideszen belül volt két irányzat, egy mérsékelt és egy radikális. és ezt gondoltam, hogy ha a mérsékeltek nyernek, akkor az orbánizmus is folytatható lesz. orbán bukása után is. és úgy egy kétes megítélésű ámda korszakos politikus lesz. és nem ez nyert jelen állás szerint.

sikerül megszerezni azt a pénzt, amit mások egyszerűen lehívtak. úgy, hogy nincs semmiféle elképzelés, hogy azt mégis hogyan kellene elkölteni. ahogyan az első és második gyurcsány kormány idején se volt. és a második, harmadik, negyedik és a jelenlegi ötödik kormány idején sincs.

és egyébként az imf azt jósolja, hogy magyarország ebben a jóléti rangsorban visszesik a 48. helyre, majd előrekerülhet a 45.-re.

2023.12.13. 17:07:34

@G. Nagy László:
megnéztem a képzési szerkezetet a 2024/25-ös tanévre debrecenben.

összesen 15 osztálynyi gyereket képeznek ki gépipari technikusnak. ez csak az 5 éves nappali tagozatos technikusi képzés. és mellette még van 3 éves szakképzés. és 2 éves átképzés érettségizetteknek. és ez összesen majdnem 1000 ember évente.

mert most éppen lehet, hogy kell ezer ember az újonnan épülő bmw gyárba, de kell 5 év múlva is ugyanennyi. évről évre kell ennyi? tehát nem abban gondolkodnak, hogy mi lesz 5 év múlva. mert ahhoz már egy ötéves terv kellene. az meg már a "kommunizmus". ezek a gyerekek és a szüleik majd rájönnek, hogy átbaszták őket. csak nem most, mert most lelkesen tapsikolnak. illetve az értelmesebbek értik, hogy ez így könnyen lehet, hogy egy nagy elkúrás.

2023.12.13. 17:54:16

ez az összeszerelő üzemesdi. amire az ellenzék azt mondja, hogy olyan nem kell, mert a magas hozzáadott érték, a k+f.

debrecen a környező jobbágyfalvakkal egy 250 ezres agglomeráció, abba aligha kell évente 1 ezer új munkahely összeszerelő üzemekbe. de kell összeszerelő üzem. ez nem egy 1 bites módon megválaszolandó kérdés.

ha az állam kezében van a szakképzés és az általában bevett technikusi képzés 5 éves, akkor készíteni kell ötéves tervet. a 2024/25. tanévben beiskolázottakkal öt év múlva mihez kezdjen az állam. attól fogják várni, hogy biztosítson nekik munkahelyet, ahogyan előttük felnőtt nemzedéknek is.

na most ebből elemi közelítéssel valami "komenizmus" adódik. ebből közösségi debreceni autómotorgyárat lehet építeni. győrben és diósgyőrben is. mert van egy tippem, hogy ott is ugyanezt csinálják. székesfehérváron is. és ugyenaz lesz kassán, kolozsváron, brassóban. na most ebből egyik se lesz globálisan versenyképes. ezek a néhány százezres lakónépességű, diverzifikált ipartelepekkel, magas adókkal, a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokkal nem tudom hogy lesznek globálisan versenyképesek. tartok tőle sehogy.

akkor ebből valami közösségi moszkvics gyár lehet basszuskulcs, nem?

alöksz róz 2023.12.14. 11:05:47

@cvsvrs: na ez jó hosszú vicc volt, bevallom nem is értettem a csattanót

alöksz róz 2023.12.14. 11:14:58

@alöksz róz: inkább ez, e:
fiatal pár vacsorázik az étteremben. a srác kimegy a mosdóba, kifelé jövet belefut korda györgybe. gyorsan megszólítja:
- ne haragudjon, művész úr, hogy így letámadom, de pont itt vacsorázom a barátnőmmel és szeretnék felvágni előtte. nem lehetne ha szépen megkérem, hogy odajön az asztalunkhoz és úgy köszönt, mintha régi ismerősök lennénk?
korda rendes fazon, szereti a fiatalokat, kicsit hízeleg is neki a dolog, hát belemegy:
- jaj dehogynem, örömmel, mi a kedves neve?
- ferenc.
- rendben.
visszaül a srác, pár perc múlva tényleg megjelenik korda, és széles mosollyal az arcán köszön:
- szevasz ferikém, mi újság, de régen találkoztunk...
- jaj gyuri, menj má a faszomba, nem látod hogy a barátnőmmel vacsorázom?!

2023.12.14. 11:28:21

@alöksz róz:
a politika alapja a polisz. eddig érthető ugye. ez az én nézőpontomból debrecen. a városi lakónépesség mellett van vidékies ingázó réteg. ez egy cca. 250 ezres agglomeráció. (budapesti agglomeráció 2.5 milliós. elemi közelítéssel 10x a szorzó).

összeszerelő üzem ügyében két álláspont van. az egyik, a baller. hogy az nem kell. nehogy összeszereljen már valaki valamit. hanem a magas hozzáadott értékű kutatás-fejlesztés kapjon prioritást. és ehhez kormányt kell váltani. az ellenzékiek bevezetik a finn iskolát. attól mindenki megokosodik. vagy legalább is lesz egy nyugatos, européer szellemi elit, és akkor ennek előnyeit élvezi majd a magyar társadalom, a legutolsó faluban is. ez kb. a baller álláspont. összeszerelő üzem: nuku.

a jobber meg itt debrecenben az, hogy képezzünk évente közel 1 ezer összeszerelő gyári munkást. nagyjából ennyi képzési hely van meghirdetve a 2024/25-ös tanévre. mert kell a gépész a bmw-nek. ennek a nagyobb része technikus 5 éves képzésben részt vevő szakközépiskolás, egy kisebb része 3 éves képzésben részt vevő szakmunkás, és van egy 2 éves átképzési program.

na de könyörgöm, a bmw-nek hány új összeszerelő alkalmazott kell majd 2029/30-ban. a most belépők közül hányan mennek majd nyugdíjba? tehát most kell ezer fő, de jövőre, utána, és még utána kell ennyi? lehet, hogy kell. én nem tudom. nem vagyok a bmw, nem tárgyalok ezekkel a cégekkel. lehet, hogy kell ilyen. de ahhoz kell egy ötéves terv. ami a nyugat-német elvtársakkal egy új ksgt.

mert hogy a bmw is azt várja el, hogy az állam képezze ki szakmunkást, csak ne ők fizessék a magas adókat, hanem valaki más, az ő munkahelyei és a termékei kapjanak direktben vissza nem térítendő állami támogatást, stb. mert ha ez nincs, akkor nem versenyképesek.

kell egy ötéves terv, hogy akkor mégis hogy legyen. ez a szocializmus újratöltve. csak a nyugat német elvtársakkal. a kgst-t átnevezték úgy, hogy stratégiai partnerség. megtárgyalja a minisztertanács. és a kérdés, hogy ki vezesse az országos tervhivatalt. matolcsy, nagy márton, varga mihály, csák elvtárs, lázár parancsnok, vagy kicsoda.

2023.12.14. 11:35:45

és a blogger meg majd elmondja, hogy nem, nem, amit az orbán kormány csinál az vegytisztán kapitalizmus. mert orbán a szabad piac híve és nem a nemzeti bolsevizmusé. és egyébként az ellenzék is a szabad piac híve és nem egy nemzeti mensevik mozgalom.

ezeknél egy fokkal jobb a reformszocializmus. hogy akkor egy ötéves terv keretében épüljön egy vegyesvállalat és az lesz az "élüzem". és annak dolgozóit majd kiképzi a szakképzési centrum, oly módon, hogy az állami vezetők tárgyalnak a piacvezetőkkel. cserébe viszont részesedést kérnek a nyereségből. mert ugye igérni kell mindenfélét a dolgozó néptömegeknek. finn iskolát, vagy akármicsodát.

alöksz róz 2023.12.14. 12:15:55

@cvsvrs: "ennek a nagyobb része technikus 5 éves képzésben részt vevő szakközépiskolás" - azokat nem összeszerelő munkásként fogják alkalmazni.

és kifejezetten nagy igény van rájuk. tárt karokkal várják majd őket még pályakezdőként is.
ny-európában :-)

alöksz róz 2023.12.14. 12:17:17

@cvsvrs: "van egy 2 éves átképzési program" - az teljesen felesleges idő- és pénzpocsékolás.

2023.12.14. 12:59:48

@alöksz róz:
értem persze. ezt nem debrecennek képzik ki. mégcsak nem is magyarországnak. mert ha valaki debrecenből megy, akkor nyugatra megy. van nemzetközi kisrepülőtér. tegnap indult el egy újabb menetrendszerinti járat. heti kétszer oda-vissza rómába. ez olaszországi munkavállalás. arrafelé nem annyira a technikusok kellenek. és nem a szentszék ennyire vonzó. még nem is a pizza. de pével kezdődik. és a gyárakba még ázsiai vendégmunkások is kellenek. és a köznép kétségtelen, hogy ennek tapsikol. mert hogy azzal hülyítik őket, hogy vagy ez, vagy gyurcsány.

alöksz róz 2023.12.14. 13:13:36

@cvsvrs: elvileg lenne rájuk igény a magyarországi gyárakban is(*), minimálbérért. vagy jobb esetben a sz. bérminimumért.
azért kínálnak csak annyit, hogy ne vállalja el magyar, lehessen felvenni a távolkeleti vendégmunkást.
még maga orbán viktor is ezzel bízta meg lőrinc barátot: vegyen a magyarok pénzéből termelő üzemekben részesedést, építsen a magyarok pénzéből munkásszállót az indonéz vendégmunkásoknak, a magyarokat meg rúgja ki a gecibe.

(*csak nem a pálykezdőkre. az ide nem kell, vagy ha kell is, tényleg csak betanított munkásnak. a pályakezdőknek legalább 15-20 százaléka nem bír elhelyezkedni még egy év alatt se.)

alöksz róz 2023.12.14. 13:35:50

@alöksz róz: "még maga orbán viktor is ezzel bízta meg lőrinc barátot: vegyen a magyarok pénzéből termelő üzemekben részesedést, építsen a magyarok pénzéből munkásszállót az indonéz vendégmunkásoknak, a magyarokat meg rúgja ki a gecibe." - ja és ez nem off.
ez életírta poén...

2023.12.14. 14:38:01

@alöksz róz:
debrecen sajnálatos módon egy nagy porfészek. amiben van egy nemzetközi kisrepülőtér. menetrendszerű járatok. london, párizs, münchen, eindhoven, stb. ki az, aki miskolcra költözne, hogy onnan mehessen alsózsolcára. ha valaki a technikusi tanulmányok végeztével megy, akkor elsősorban külföldre megy. és kéttannyelvű technikusi képzés van, angol és német nyelven. ha nem ezt választja, akkor is tanul legalább alapfokon angolul és németül. a villanyszerelő is.

extrém, de megtörtént eset. szikiné németül tanul. mert a fia villanyszerelő münchenben. ott egy családtól kapott egy kiskutyát. mert az nem kellett a gyereknek. azt hazahozta az anyjának. a kutya azonban csak a német vezényszavakat érti. ezért a kisnyugdíjas németül tanul, hogy beszéljen a kutyához.

az elsődleges munkaerőpiaci cél külföld. na most ennek a a bemeneti oldalán debrecenből nézve nemzedékenként van kevesebb, mint 4 ezer fiatalember a megyéből és 5 év múlva kevesebb, mint 3 ezer lesz. és ugyanennyi lány. a lányok nem mennek összeszerelő üzemekbe dolgozni. a fiúk harmadát kiképzed összeszerelő üzembe úgy, hogy helyben új munkahely nem lesz, mert ami van, azokba még olcsó vendégmunkásokat igényelnek, akkor ez így elemi közelítéssel nem lesz jó.

értem, hogy gyurcsány 17 éve elmondta az őszödi beszédet. és azóta az dől a fidesz médiából, hogy a neoliberalizmus, gonosz multik, migránsok, stb. ugyanazt csinálják, amit gyurcsány se lépett volna meg mondván, hogy ebbe így ez a kurva ország beledöglik. ezt csinálja orbán.

2023.12.14. 14:57:23

tehát ennek nem országosan kell működnie, hanem minden egyes városban és vidéken. és ez az innovációs minisztérium alá tartozik szakképzés és az operaház. a hülye is látja, hogy csák miniszter amihez hozzányúl az arannyá változik. top menedzser.

szóval tényleg most már az van, hogy a fidesz ezt vigye végig és ha ez végül működik, akkor kalapot kell emelni. de ha nem, akkor nem tudom mi lesz. nyilván nem gyurcsány tér vissza. meg soros alex.

alöksz róz 2023.12.14. 15:40:47

@cvsvrs: de, nyilván benne lesz a dk a következő kormányban 2026-ban.

egyébként mit gondolsz, szigorúan saját meglátásod szerint, nem vagy egy cseppet monomániás? :-)))

2023.12.14. 17:35:42

@alöksz róz:
gyurcsány nem kormányozni akar. ő egyszerűen orbán bukására játszik. az a célja, hogy felszámolja a poltitikai váltógazdaságot, amiből orbán történelmi bukása következik akkor ha nem tud konszolidálni. és nem tud. és a nagy kérdés, hogy ez esetben mi az alternatíva. nem a 2010 előtti világhoz való visszatérés. hanem? és ez az, amire nincs válasz, még csak körvonalaiban sem.

Wildhunt 2023.12.15. 10:49:01

Az oroszok szétverik az ukrán hadsereget, a csecsen kommandó elfogja Zelenszkijt, majd elkezdik a kivallatását. Bármit is csinálnak azonban vele, csak azt hajtogatja, hogy ő kizárólag Putyinnal hajlandó beszélni.
No mindegy, beviszik a kremlbe, ahol továbbmegy, mert kizárólag négyszemközt hajlandó tárgyalni.
Putyin int, az őrség kimegy, minden ajtót-ablakot bezártak.
Ekkor Zelenszkij tisztelegve:
- Vova kettes ügynök Vlagyimir Vlagyimirovicsnak jelentem, a kitűzött feladatot, avagy Ukrajna felszámolását maradéktalanul végrehajtottam!

G. Nagy László 2023.12.15. 13:32:52

@Wildhunt: Már megint nem vagy pc! Nagyon nem! :)

Wildhunt 2023.12.15. 15:35:53

@G. Nagy László: ha már zsidó viccek is megjelentek, gondoltam ne maradjak le nagyon...
Lassan már csak téged meg a Birca blogját olvasom rendszeresen.

GyMasa 2023.12.16. 17:15:50

"Korlátozzuk a szabadságot, de a közjóért tesszük!"
Ezt mondta anno Hitler is, nem?
Meg ezt tette/teszi mindegyik kommunista diktatúra is.

GyMasa 2023.12.16. 17:33:15

@Serény Vélemény:
Vajon hányszor kell még leírnom, hogy ez tényszerűen nem igaz!
Nagyon durva K+F kapacitás van az országban! A Boschnak pl. Európa (sőt, talán a világ ) legnagyobb fejlesztőközpontja van Budapesten a Gyömrői úton.
És, mindegyik autóipari fejlesztőnek komoly fejlesztőkapacitása van az országban!

GyMasa 2023.12.16. 17:42:26

@alöksz róz:
"és kifejezetten nagy igény van rájuk. tárt karokkal várják majd őket még pályakezdőként is.
ny-európában :-) "
Az lehet, hogy várnának rájuk, csakhogy nem nagyon éri meg kiköltözni, mármint csak a pénz miatt.
- Németországban progresszív adózás van
- Németországban adózni kell amint munkába áll. Otthon szja mentesek a fiatalok.
- Németországban a lakhatási költségek nagyon magasak (persze, nem a falukban, csak akkor meg autót KELL tartani, ha nem csak otthon akarsz ülni... Azaz, dönthetsz, hohy Mönchenben bérelsz lakást 1500 EUR/hó, vagy valami környező faluban 1200-ért, és havi 300EUR-ért tartasz autót. Ugyanott vagy.)
- Ráadásul, a fizetés sem annyival jobb, hogy amiatt megérne kiköltözni.

GyMasa 2023.12.16. 17:44:09

@G. Nagy László:
Az lehet, de igazán jó vicc!

alöksz róz 2023.12.16. 18:34:50

@GyMasa: hát persze hogy nem éri meg kiköltözni, itthon jobban megéri dolgozni :DDD

ez már a hazudozás kategóriája, papám, nem érdemes nekünk beszélgetni a továbbiakban...

G. Nagy László 2023.12.16. 20:36:32

@GyMasa:

"Azt mondta anno Hitler is, nem? Meg ezt tette/teszi mindegyik kommunista diktatúra is."

A világ valaha volt összes diktatúrája így indult... Egy tőről metszett ortodox-konzervatív meg is mondja: őt nem érdekli a szabadság, csak az ősi rend. Menjen elöl a Führer, diktálja a tempót, csak követni kell. Egy echte komcsi se törődik a szabadsággal. Neki épp elég az, ha szabadon ki lehet rabolni minden tehetős polgárt: már ez önmagában kielégíti a kisstílű bosszúvágyat. Ha meg még részesül is a zsákmányból, az csak hab a tortán... Egyedül a progresszív vallásnál van logikai probléma. A progresszió ugyanis azt hazudja, hogy a liberalizmusból sarjad, s hogy tiszteli a szabadságot. Aztán simán arcul köpi magát.

G. Nagy László 2023.12.16. 20:40:51

@alöksz róz: "hát persze hogy nem éri meg kiköltözni, itthon jobban megéri dolgozni :DDD"

Sok ismerősöm panaszkodott, hogy hiába keres háromszor annyit, a lakhatás-megélhetés költségei is húzósak, alig tud félretenni valamit.

Ha Sopronból jársz át Ausztriába, az nyilván gazdaságosnak tűnik. De londoni fizetésből lakást bérelni... Tizedmagaddal, pakisztániakkal, lengyelekkel, románokkal.

alöksz róz 2023.12.16. 21:14:28

@G. Nagy László: valahogy mégse onnan jönnek ide tömegével dolgozni, érdekes, mi?
biztos csak a liberális propaganda miatt van ez...

ide már még a románok se jönnek dolgozni, inkább a magyarok járnak oda.

alöksz róz 2023.12.16. 21:17:30

@G. Nagy László: "Tizedmagaddal, pakisztániakkal, lengyelekkel, románokkal." - itt meg lakhat a munkásszállón a fülöszigetekiekkel.
12 órában, minimálbérérét dolgozva.

alöksz róz 2023.12.16. 21:23:57

@G. Nagy László: itt van ez a gymasa is, jó sok éve osztja az észt németből, hogy ott milyen szar, itt meg milyen jó, de közbe azért még véletlenül se jutott eszébe hazaköltözni :D

nekem viszont eszembe jutott emigrálni, mielőtt még valaki megint betalál vele, hogy ha itt ilyen szar, külföldön meg olyan jó, akkor miért nem megyek... pont azt intézem.

de még előtte azért kihasználom az alkalmat és megadom cseppet a fideszeseknek, ami járt volna, de amitől hosszú évekig megkíméltem őket :-)))

alöksz róz 2023.12.16. 21:26:35

@alöksz róz: "valahogy mégse onnan jönnek ide tömegével dolgozni, érdekes, mi?" - és csak egyetlen oka van, hogy nem mentek még ki sokkal többen, mert nem beszélnek a magyarok nyelveket.

G. Nagy László 2023.12.16. 21:48:02

@alöksz róz: Én Budapesten születtem és itt is fogok meghalni. Itt minden szempontból jó élni, nem igazán tudok elképzelni jobbat. Dél-Spanyolországban jobb az éghajlat, ennyi biztos. De összességében pazar a magyar élet :)

alöksz róz 2023.12.16. 21:57:17

vagy akár csak csepelen :-)

Wildhunt 2023.12.16. 22:16:49

@alöksz róz: ne már! Most akkor le fogod nyomni az összes toposzt amivel a 444 előjött az elmúlt 14 évben?

Boldeone2 2023.12.16. 23:24:27

@G. Nagy László: Szerintem nem a legjobb hely Magyarország, Közép- Európai viszonylatban sem. Most hagyjuk Nyugat- Európát, az egyelőre " látótérben sincs " de Csehország, Lengyelország, Szlovénia egyértelműen jobb hely. Ezekben az országokban gyakran megfordulok, tehát tapasztalatból beszélek: boldogabb, szabadabb és jobb módú társadalmakat látok
Hogy mi hol rontottuk el nem tudom...
Én persze, nem panaszkodom, mert kiváló körülmények között élek, de semmit nem köszönhetek Orbán Viktornak, csak a saját kitartásomnak és a szerencsének. Csakhogy a szerencsére nem lehet alapozni, Viktor bárkit, bármikor tönkre tud tenni, ha hoz egy új rendeletet... Lehet a jövőtől rettegni, folyamatosan...

Szemmel látható, hogy mennyire nem halad az ország, a fejlődés teljesen szigetszerű, bizonyos városokra korlátozódik, de maga a társadalom alig változik, sőt, romlik, a közhangulat pocsék, enbloc... Az emberek egyre bunkóbbak..

Lényegében államszocialista rendszer 2.0 - van, de nem ideológialag, hanem éppen úgy hogy a rezsim leuralt mindent, a társadalom meg reménytelenné, nihilistává vált ...

A háborús pszichózis szellemisége lengi be az országot, mert Orbán képtelen békés államot teremteni..

Ebből nagy tragédia fog következni! Valaki már szólhatna neki, hogy álljon le pl az Ukrajnával packázással, mert olyat fog kapni, hogy leesik a feje !
Az ukránok elkezdtek valódi ellenségként tekinteni ránk, nem vicc ez...

Orbán - szerintem - tragédiába sodorja az országot, ezzel a renegát politikával! A világsajtó lényegében azzal van tele most, Orbán mekkora egy getzi...

Boldeone2 2023.12.16. 23:42:53

@G. Nagy László: Tehát Orbánnak ideje lenne már visszafogni magát!

Lényegében impoduktív szaroskodás amit csinál, de Magyarország szamára semmi haszna, sőt, rendkívül káros!

El kellene már döntenie, hogy européer, demokrata politikusként akar viselkedni, vagy kispályás populista szélhámosként, az osztály renegát hülyegyerekének szerepében!

Nem mehet 26 masik országgal szemben, a közös európai érdekkel, sőt, az egész nyugati világ érdekeivel szemben!

Ezt a háborút ő elvesztette, bebizonyosodott, hogy az összes eddigi narratívája hamis volt. Putyin a napokban mondta ki, hogy NEM AKAR békét!!

Akkor mi fasomról prédikál ez a degenerált, nárcisztikus Orbán????

Meg kellene mar értenie, hogy nem megalkuldni kell az aljadék gyilkossal, Putyinnal, hanem leverni a fasba!

Ez a nyugati világrend teszje, tehát meg kell adni az 50 milliard eurót Ukrajnának. Orbánnak meg volt pofaja ezt megvétózni!

Nem tudom, hogy születhetett a Földre ilyen aljas ember, de hogy miniszterelnök is legyen, ez az orszag szégyene !

alöksz róz 2023.12.16. 23:50:46

@Wildhunt: nem állítok semmit tényként, amiről nem vagyok meggyőződve, hogy igaz.

csak 1 kérdés: mire szavaznál egy esetleges eu-kilépési népszavazáson?

alöksz róz 2023.12.17. 00:00:25

@Boldeone2: "Nem mehet 26 masik országgal szemben, a közös európai érdekkel" - és akkor mi van, ha a másik 26 ország megy szembe a közös európai érdekkel

alöksz róz 2023.12.17. 00:04:18

@Boldeone2: "Meg kellene mar értenie, hogy nem megalkuldni kell az aljadék gyilkossal, Putyinnal, hanem leverni a fasba!" - ti vérgőzös bolsevikok mindig háborúznátok

te usába is háborút szítanál, ha nem a demokraták nyernek

Boldeone2 2023.12.17. 00:10:48

@alöksz róz: 26 ország megértette, mi a közös érdek !

Egy a jelszónk, tartós béke, állj közénk és harcolj érte !" ... ha, ha, ha...

Boldeone2 2023.12.17. 00:12:52

@alöksz róz: Trump nem nyerhet, abból jó esély van rá, hogy polgárháború lesz

alöksz róz 2023.12.17. 00:15:02

@Boldeone2: akkor szemezgessünk kicsit ezekből a közös érdekekből:

abban pl mi a közös érdek, hogy szándékosan tönkrebaszatják a közép-európai gazdákat és fuvarozókat?

G. Nagy László 2023.12.17. 00:15:35

@Boldeone2:

"26 ország megértette, mi a közös érdek !"

Csak egyetlen szempontot mondj, légy szíves, mely szerint bárki is nyer azzal, ha Ukrajna csatlakozik az EU-hoz! Csak egyet!!

Boldeone2 2023.12.17. 00:21:04

@G. Nagy László: Azt gondolom, hogy " big picture-t " kell nézni, teház az jó, ha egyszer lesz egy európai, civilizált, stabil szomszédunk

Ez persze egy ideig azzal jár, hogy kicsit le kell mondani a saját érdekekről....rövid távon

G. Nagy László 2023.12.17. 00:21:12

@Boldeone2:

"A világsajtó lényegében azzal van tele most, Orbán mekkora egy getzi... "

Én nem tudom, hogy te melyik mozit nézed. A legtöbben úgy nyilatkoztak: tiszteletre méltó, ahogy Orbán kiáll a saját álláspontja mellett. Még akik nem is szívlelik, azok is pozitívan értékelték a gesztusát, hogy nem vétózott az első kérdésben. Csupán néhány idióta maradt, aki még mindig hisztizik: Daniel Freund és néhány társa. Fura, hogy te őket érzed közel magadhoz, és még véletlenül sem a mérsékelteket.

alöksz róz 2023.12.17. 00:21:18

@Boldeone2: a múltkor még a demokrata vereségre jött a polgárháború... ez a legjobb bennetek, hogy a világon semmi konzisztenciát nem éreztek magatokra nézve kötelezőnek :D

egyszer ez az igaz, másszor amaz, egyik mondatban így van, a következő mondatban pont az ellenkezőjeként van, aztán meg csodálkozol, hogy normális ember nem vesz téged komolyan

Boldeone2 2023.12.17. 00:24:13

@alöksz róz: Nem szabad szűklátókörűen viselkedni! Abból még soha nem jött ki semmi jó.. Gáláns módon kell a háborútól szenvedő országhoz viszonyulni!

Az EU be tudja nyelni ezt a kis "békát"

alöksz róz 2023.12.17. 00:24:36

@Boldeone2: abban mi lett volna később a jó, ha sorra becsődölnek a cégek és elmenekülnek az emberek a pusztulat elől, mert ti azonnal el akartátok zárni a gázt, olajat?

G. Nagy László 2023.12.17. 00:27:25

@Boldeone2:

"Ez persze egy ideig azzal jár, hogy kicsit le kell mondani a saját érdekekről....rövid távon"

Az Egész EU-t akarják eladósítani hosszú távra - a semmiért.

"az jó, ha egyszer lesz egy európai, civilizált, stabil szomszédunk"

Egyetértek. De ennek nem az az útja, hogy feltételek nélkül kitömjük őket pénzzel. Ez csak az USÁ-nak jó, meg a korrupt ukrán vezetőknek, senki másnak. A helyes út az, hogy kapnak egy listát, hogy mit kell teljesíteniük. S ha e listát teljesítve végre civilizálttá válnak, úgy el lehet kezdeni beszélgetni a csatlakozásról. Pénz meg csak akkor, ha már tagok.

alöksz róz 2023.12.17. 00:30:36

@Boldeone2: mi abban a közös érdek, ha tönkrebaszatják a közép-európai gazdákat és fuvarozókat?
mi abban a közös érdek, ha tönkreverik magyarországot, szlovákiát és ausztriát a gáz és olaj elzárásával?

nem tudsz rá választ adni azon kívül h semmi.
csak fújod a tökostoba usa propgandát, és olyan hülye vagy, hogy azt hiszed, nem látszik még a holdról is, mekkora faszság :-)

alöksz róz 2023.12.17. 00:31:39

@Wildhunt: na megjött a boldi, egy darabig megmenekültetek

Boldeone2 2023.12.17. 00:34:35

@G. Nagy László: Én nem tudom, hogy te melyik mozit nézed. A legtöbben úgy nyilatkoztak: tiszteletre méltó, ahogy Orbán kiáll a saját álláspontja mellett. Még akik nem is szívlelik, azok is pozitívan értékelték a gesztusát"

- Én majdnem "minden mozit,", sőt kommentelek is.. A nyugati fősodratú sajtó brutál szinten Orban ellen van, az indiai van mellette, meg a nyugat- európai Putyin által fizetett szélsőjobb, mint Alexander Mercouris ( Duran)

Boldeone2 2023.12.17. 00:37:58

@G. Nagy László: Persze, ez úgy van békeidőben, ahogy mondod, de most háború van, valakinek a "vízen kell" tartani Ukrajnát, az pedig csak Európa lehet...

Nem felétlen öröm ez, de erkölcsi kötelesség!

Boldeone2 2023.12.17. 00:42:26

@alöksz róz: mi abban a közös érdek, ha tönkrebaszatják a közép-európai gazdákat és fuvarozókat?
mi abban a közös érdek, ha tönkreverik magyarországot, szlovákiát és ausztriát a gáz és olaj elzárásával?"

- A gázra nincs szankció, egyes országoknak, mint Magyarország, az olajra sem... Tavaly az ukrán kukorica mentette meg az országot. Itthon lényegében nem termett semmi

A fuvarozókat kártalanítsa az EU. Meg lehet oldani

alöksz róz 2023.12.17. 01:20:07

@G. Nagy László: ezért nem érdemes ezeknek a ballibeknek a világon semmiféle gesztust se tenni

alöksz róz 2023.12.17. 01:25:18

@Boldeone2: "A gázra nincs szankció, egyes országoknak, mint Magyarország, az olajra sem" - de akartatok a gázra és az olajra is. tetszik, nem tetszik, a geci orbán mentette meg az országot (meg mellé szlovákiát is) az elmebetegségetektől.

"Tavaly az ukrán kukorica mentette meg az országot." - ez mellébeszélés.

"A fuvarozókat kártalanítsa az EU. Meg lehet oldani" - meg lehetne oldani, de nem akarjátok azt se megoldani.

alöksz róz 2023.12.17. 01:30:21

@G. Nagy László: "Ez csak az USÁ-nak jó, meg a korrupt ukrán vezetőknek, senki másnak" - nana, jó még az másnak is
pl az ukrajnában rengeteget "befektető" monsanto-t pár éve felvásárolta a bayer

2023.12.17. 09:51:37

@G. Nagy László:
ne viccelj már. nem feltételek nélkül tömik ki pénzzel. hanem úgy, hogy az ukránoknak is biztosítani kell a négy szabadság elvét. a munkaerő, az áruk, a szolgáltatások és a tőke szabad áramlását. azaz az atlanti-transzatlanti világ gyarmatosíthatja ukrajnát is. ezt célozza az eu és az usa. és ezeket a befektetéseket kell megvédeni fegyverekkel. ezt célozza a nato. brüsszel.

ez a "rendszerváltás". a globális kapitalizmus, az egyéni szabadságjogok kiterjesztése, a nyugati típusú kolonizálás. addig addig kavarodott az őslégkör, amíg nyugaton létrejöttek az önző egyének. ők az evolúció csúcsai. innen továbblépni istenkísértés. a föld forog, a nagy nyugaton áll. és ebből következően az egyetlen igazodási pont.

2023.12.17. 09:58:01

@G. Nagy László:
de nem állt ki az álláspontja mellett, hanem kiment. a német kancellár megalázta. azt mondta, hogy "kiküdte inni egy kávét". a francia president azt mondta, hogy az ilyen ember "tisztességtelen". a belga meg azt, hogy "vagy vétózzon, vagy fogja be a pofáját". és a konzervatívok sem védik meg, mert orosz ügynöknek tartják. hol van a "nagy barát" ficó róbert, vagy meloni györgyi.

2023.12.17. 10:07:02

@G. Nagy László:
a világsajtóban az egyetlen diplomata aki kiállt mellette: peszkov orosz külügyér. még valahogy úgy is fogalmazott, hogy jól végezte dolgát. előtte putyin elmondta, hogy orbán nemzeti érdeket véd, nem az ő ügynökük.

na most ez így az országnak árt. nem a fidesznek, hanem az országnak.

GyMasa 2023.12.17. 10:22:58

@alöksz róz:
Pontosan! Hiszen, te otthonról nyilván jobban tudod, hogy mi megy itt, mint én, aki 10 éve benne élek, ugye?

GyMasa 2023.12.17. 10:25:31

@G. Nagy László:
Szerintem roppan tijesztő, ahogy a woke-fasiszták milyen sikeresen bontják le az emberiség, 2000 év alatt, vérrel-verejtékkel kiharcolt vívmányait!
(a család, az emberi kapcsolatok, a gazdaság és a jog terén)

GyMasa 2023.12.17. 10:29:08

@alöksz róz:
"...de közbe azért még véletlenül se jutott eszébe hazaköltözni :D"
Pedig, de... kb negyed-félévente bizony eszembe jut.
Csak ugye vannak a pénzen kívül egyéb vonatkozásai is egy ilyen hazaköltözésnek.
(a gyerekek, meg az iskoláik. )
De, hidd el, nem tervezem itt tölteni pl. a nyugdíjas éveimet.
Csak pénzügyi szempontból simán nem éri meg itt élni vagy kiköltözni.
Ezen felül te Németországban SOHA nem leszel elfogadva, akárhány évig élsz itt, mindig egy kivülálló idegen leszel a szemükben.

GyMasa 2023.12.17. 10:33:55

@G. Nagy László:
AZ az USA érdeke...
Ha az ukránok csatlakoznak, azzal beviszik a vgső döfést az EU-nak, és nem kell konkurenciakánt tekinteniük rá az elkövetkező 100 évben,
Csak a miheztartás végett, most megy a civakodás rongyos 50 milliárd EUR-on, de, ha az ukránok csatlakoznának, akkor 186 milliárd EUR járna nekik a mindenféle EU-s felzérkóztatási és mezőgazdasági támogatások formájában.
Plusz az ukrán termőföldek tetemes része már amerikai és kínai kézen van. Azzal az olcsó, génkezelt és alacsonyabb minőségű búzával szépen tönkre lehet tenni az EU parasztokat, majd felvásárolni a földjeiket. És, azután, az élelmiszerellátás is USA kézbe fog kerülni.
Nagyon nem jó kilátások.

GyMasa 2023.12.17. 10:34:46

@G. Nagy László:
Nem volt szüksége vétózni a csatlakozás kérdésében, még 75 alkalma van neki.

2023.12.17. 10:58:56

@GyMasa:
ha még 75 alkalma lesz, akkor mi a francért folyt ez a hajcihő. vagy ha szimplán ki akarta zsarolni a pénz egy részét, akkor ezt miért nem teszi zárt ajtók mögött. ez az egész miért jó az országnak? mitől lenne ez nemzeti érdekvédelem?

a szlovákok még ingyen kapnak f16-osokat. és egyébként ficó nem állt ki orbán mellett. vagy a törökök szintén kapnak ingyen f16-osokat a svéd nato csatlakozásért cserébe. és ezt magyarország azért blokkolja, mert gulyás márton 7 éve azt nyilatkozta egy svéd tévécsatornának, hogy orbán rezsim autoriter.

2023.12.17. 11:02:42

@GyMasa:
és ha orbán azt mondja, hogy szarunk az eu-s forrásokba ezt blokkolja, akkor megemelem a kalapom. mert hosszú távban gondolkodó államférfi. csak nem az. azt se lehet mondani, hogy pragmatikus nemzeti érdekvédő. az se. hanem egy közönséges tolvaj, a diplomácia helyett handabandázás megy. és lehet mondani, hogy a gyurcsány is. valóban. ő is.

Boldeone2 2023.12.17. 11:17:34

Azzal az olcsó, génkezelt és alacsonyabb minőségű búzával szépen tönkre lehet tenni az EU parasztokat, majd felvásárolni a földjeiket. És, azután, az élelmiszerellátás is USA kézbe fog kerülni."

- Szerintem génkezelt búza nincs Ukrajnában, a világon sem sok országban, génkezelt kukorica lehet, annak forgalmazása viszont az EU - ban nem tilos

A " fuzáriumos ukrán kukorica " egy nagy kamu. Konkrétan sokkal kevésbé fuzáriumos mint a magyar, de persze lehet találni

2022- ben pl az ukrán kukorica mentette meg a magyar állattartókat, mert az Alföldön konkrétan semmi nem termett, a Dunántúlon meg fuzáriumos volt

Le kell törni az árdrágítókat, erre pont jó az olcsóbb ukrán termék, majd a piac eldönti, hogy kell- e...

Boldeone2 2023.12.17. 11:26:33

Magyarország egyik fő problémája, hogy túl kicsi a piac, lényegében monopol szereplők vannak pl az agrárpiacon is. Verseny zéró, a minőség középszerű, az árak az egekben

A legolcsóbb multikban 688 ft 10 dkg sáját márkas " télies szalámi, a real hasonlót már 800-900 ft - ért ad, csak 70-80 gr- os kiszerelésben. Rablás...Ezek még mindig csak gyorsérlelésű dolgok, nem valódi téliszalámi...
A gyulai kolbaszt német húsból készítik... Szlovákok, olaszok, meg a Csanyi uralja a húsipart...

Ezt a piacot valahogy meg kellene reformálni, mert egyszerűen szar az embereknek...

A magyar mezőgazdaságnak, de főleg az élelmiszeriparnak vége van, nem versenyképes...

alöksz róz 2023.12.17. 11:46:29

@GyMasa: engedjük el, papám, nincs értelme hazugságba keverned magad.

2023.12.17. 12:17:27

@Boldeone2:
a kis-magyar piacon verseny a (reform) szocialista keretek folyhat. az ifjú pár választhat, hogy hajdú vagy lehel háztartási gépet kap szocpolra. a domus áruházban választhatja az alföld porcelánt vagy a zalakerámiát. és amelyik szocialista "élüzem" jobban teljesít annak a dolgozói magasabb jövedelemhez jutnak a szocialista kibontakozás útján. és ez arra jó, hogy megteremtsen egy ipari középszerűséget és széles kispolgári réteget. és ha valami ebből a természetes módon (szociális céllal) védett belső piacból kindulva részben exportképes, akkor lehet zrt-k kertében gmk rendszert építeni. illetve ha valami ettől függetlenül is, akkor abból lehetnek kft-k. és nyrt-k. a hiányzó technológia, a tőkeimport vegyesvállalati formában érkezhet. ez ugye a késő kádár kori reformszocialista koncepció. az agrárszocializmussal.

és nyilvánvaló, hogy ez az út járható. ez korlátozza a nyugati oligopóliumokat és ez az alapvetően szociaélista államberendezkedés kizárja a nemzeti nagytőkéseket, az oligarchákat. és a fasizálódó politikai osztályt. ugye tildy zoltán ref. lelkész is földet osztott. háztáji birtokokat a falusias szövetkezetek, a kommunák mellé. és ezt a késő kádár kor állította helyre. az tildy féle agármodellt.

2023.12.17. 12:34:15

@Boldeone2:
a földreform az agrárszocializmus. nagy állami gazdaságok, közepes méretű (félállami) szövetkezeti rendszer és (magán) kisháztáji birtokok. úgy, hogy ha valaki minőséget termel, akkor a kisháztáji birtokán is jelentős jövedelemhez juthat. mert kiszolgálja a belvárosi luxus éttermet, vagy akár falusi vendéglátással. úgy, hogy a falvakat természetvédelmi területek, tájvédelmi körzetek, világörökségi központok övezik.

a kisháztáji birtok elegendő ahhoz, hogy egy borász aranyáron adja a portékáját. és az egyes borvidékek versenyeznek egymással. úgy, hogy kapcsolódik hozzá állami tangazdaság, szövetkezeti szőlősbirtok. csak ezen túl megengedett a maszek is. szocializmus a reformokkal. a rendszerváltást közvetlen megelőző időszak.

ami nem a szovjet típusú kolhoz. és nem az amerikanizált. és most lehet egy ukrán "dallas". orbán "jockey ewing", gyurcsány a balfácán "cliff barnes". mindkettőt bedönti a háború. ha a ukrajna csatlakozik, akkor azért. mert az ukrajnát túlkompenzálják. nem az ukrán népet, hanem a "befektetőket". ha nem, akkor azért. mert úgy magyarország kap kevesebbet.

az alternatíva a késő kádár kor. nem állítom, hogy feltétlen az egyetlen. de az egyik. a kényszerű. és hogy van-e másik az erősen kérdőjeles akkor ha a neolib szisztéma és az illib rezsim is bebukik.

Boldeone2 2023.12.17. 12:36:22

@cvsvrs: Ez a gazdasagi modell elbukott. Helyette " zöldbárók " vannak: Csányi, Mészaros, Tiborc, Leisztinger meg társai ...
Ezek a zöldbárók milliárdokat akvirálnak az államtól, tehat nem a szabadpiacon élnek meg...

Mégis 800 ft/ 10 dgk a téliszalámi ara... Akkor, mennyi lenne állami és EU - szubvenvió nélkül?

Valami itt nagyon nem csíkol...

A földek ara is irreális szintre van felnyomva...

Csak a nagyok tudjak mar megvenni, jön a földkoncettració

GyMasa 2023.12.17. 12:47:38

@cvsvrs:
"ha még 75 alkalma lesz, akkor mi a francért folyt ez a hajcihő."
Azért, hogy az egész vilűág lássa. Része volt a show-nak.

" vagy ha szimplán ki akarta zsarolni a pénz egy részét, akkor ezt miért nem teszi zárt ajtók mögött."
Mert, úgy nem tudta volna megtenni.

" ez az egész miért jó az országnak?"
10.4 milliárd EUR?
3 973 320 000 000,00 Magyar forint?
Szerintem ez elég jó eleve.
Tudod, lesz tanár bér emelés, meg kánaán.
(jah, meg megint lehet majd ellopni ezt a pénzt EGYSZERRE azzal a ténnyel, hogy csak ez tartja az osrszágot életben.)

" mitől lenne ez nemzeti érdekvédelem?"
Hát, megszerezni azokat a pénzeket, ami FELTÉTEL NÉLKÜL JÁRNA az országnak, de visszatartják igazi ok nélkül, az mi, ha nem az "ország érdekvédelme"...

"a szlovákok még ingyen kapnak f16-osokat."
Ennek várd ki a végét, Fico kormánya miatt már hirtelen ugyanaz a Szlovákia, ami pár hónapja még rendben volt, hirtelen problémás országgá változott...

" és egyébként ficó nem állt ki orbán mellett."
Nem kellett neki. Meg Szlovákiának nincs akkora kisebbsége Ukrajnában.
Mint írtam, mág 75 lehetőségük van vátózni.
Illetve, pont ma hallottam egy kiváló megállapítást:
- "Törökország régebb óta tárgyal az EU tagságról, mint amennyi ideje Ukrajna
létezik)

" vagy a törökök szintén kapnak ingyen f16-osokat a svéd nato csatlakozásért cserébe."
Szerintem nem inygen kapják, de ezt a vonalat nem követem igazából.

" és ezt magyarország azért blokkolja, mert gulyás márton 7 éve azt nyilatkozta egy svéd tévécsatornának, hogy orbán rezsim autoriter. "
Nem, azért blokkolja, mert a Svéd iskolában tananyag egy kisfilm, amiben Magyrországot ekézik, csak ellenzéki "szereplők", illetve, a Svéd kormány tagjai is vállahatatlan nyilatkozatokat tesznek Magyarországgal kapcsolatban.
Orbánék ennek akarnak véget vetni.
Igazán beszédes, hogy a Svédek még erre sem hajlandóak, hogy NATO tagok lehessenek.

GyMasa 2023.12.17. 12:57:21

@cvsvrs:
"és ha orbán azt mondja, hogy szarunk az eu-s forrásokba ezt blokkolja, akkor megemelem a kalapom."
Azért várjuk ki, hogy megérkezik-e ez a pénz egyáltalán.
Mert erős hangok voltak az esettel kapcsolatban, amik követelték a döntés visszavonását.
Az EU track recordja pedig nem túl megbízható ebben a témában...

" mert hosszú távban gondolkodó államférfi."
Pontosan. Az ukrán EU csatlakozásban nincs időnyomás alatt, hiszen érdemben SEMMIHEZ nem járult hozzá.
A vétóval viszont megóvta az országot az 50 milliárd EUR kölcsön ránk eső befizetnivalójától...

" csak nem az."
De igen.

" azt se lehet mondani, hogy pragmatikus nemzeti érdekvédő. az se."
Dehogynem. Pragmatikusan visszaszervett 10,4 milliárd EUR-t a nekünk feltétel nélkül járó, de az EU által jogtalanul visszatartott pénzt, illetve megelőzött egy hasonló nagyságrendű, felesleges kiadást is. Ha valami, akkor ez lefedi a "pragmatikus nemzeti érdekvédő".

" hanem egy közönséges tolvaj, a diplomácia helyett handabandázás megy. és lehet mondani, hogy a gyurcsány is. valóban. ő is. "
Vagy nem.
Szerintem a top 3 Európai diplomata az ORbán meg Macron, egy üres 3- hellyel...

2023.12.17. 12:57:47

@GyMasa:
oké, de a szlovákok vagy a szlovénok nem csapták ekkora hajcihőt. és nekik is jár ez a lovetta. orbán ezzel nem többlet támogatást ért el, hanem kevesebb.

GyMasa 2023.12.17. 13:02:59

@cvsvrs:
"oké, de a szlovákok vagy a szlovénok nem csapták ekkora hajcihőt."
Igen, mert azokban az országokban balos kormányok vannak, akik inkább beálltak a sorba.
www.youtube.com/watch?v=ylQnrvlp7SU

" és nekik is jár ez a lovetta. orbán ezzel nem többlet támogatást ért el, hanem kevesebb. "
Szerintem a nullához képest a 10,4 milliárd EUR határozottan előrelépés.
Dehát, nyilván én vagyok túl optimista...

2023.12.17. 13:10:55

a probléma, hogy a ruszkik nem is csinálnak titkot abból, hogy orbánt ők mozgatják. és kiáll putyin és vigyorogva azt mondja, hogy orbán a nemzeti érdekeket védi. vagy peszkov, hogy jól végzi a munkáját. ez esetben félre kell állítani a fideszen belül. oda kell küldeni a mosolydiplomata navracsicsot, hogy ő lesz a soros elnök, ő lesz az ügyvivő. és fidesz 26-tól nagykoalícióban kormányoz. az 30-ig oligarchák a pénz egy részét kimenekítik, a vagyontárgyakat bedobják a közösbe. és a gyerekeik vígan élnek, mint marci hevesen.

ez legjobb forgatókönyv. vagy azt kockáztatják, hogy bitófákat ácsolnak. toroczkai már azt mondja, hogy halálbüntetés kell. azt nem a sorozatgyilkosok védelme miatt törölték el, hanem a politikusbűnözés miatt. ha fidesz oligarcha lennék, akkor is ezt gondolnám. mi a faszomat akar egy sok félhülye. vigyék a pénzt és menjenek a picsába. magyarországon a késő kádár kort lehet újrateremteni. azt is kibaszott nehézségek árán. de az egy reális célkitűzés. egyelőre nincs jobb opció, trianon után legalább is.

2023.12.17. 13:28:59

@GyMasa:
basszus, a többi ország kiszámítható módon megkapta vagy megkapja a pénzt, nem 1/3-ot, hanem az egészet. és orbán megvétózta az ukrán előcsatlakozást? nem. történemileg is nevetséges. és mindez kurvára nem jó a nemzeti érdekérvényesítés szempontjából se. ez nem jó az országnak. a fidesznek is az lenne a legjobb, hogy legyen navracsics az ügyvivő. orbánból meg csináljanak kormányzó elnököt a karmelitában, az országgyűlés elnökéhez hasonló közjogi státusszal. fogadja erdogan-t, az argentin elvis presley-t. és a fidesz még így is választást nyerne, csak esetleg egy gyurcsány nélküli nagykoalícióba kényszerülne. vezéráldozattal lehetett pattot kihozni.

vagy különben az lesz, amit g nagy barátja mérő mond. hogy egy forradalom söpri el ezeket. ha a ruszkik nem is csinálnak titkot, hogy képesek orbánt bábként mozgatni. mi a franc érdek fűződik a svéd nato csatlakozás ellen? az, hogy gulyás marci mit nyilatkozott hét éve? ezt írják be majd a törikönyvbe? fidesz amerikárt mozgalomból lett egy fidesz oroszországért.

egy magyar néppártot kell létrehozni orbán és gyucsány nélkül. és orbánnak azt mondani, hogy ez a legjobb opció. mert ez legalább történelmi lépés. nem fogja megtenni. de ekkor válna államférfivé. hogy életében egyszer, egyetlen egyszer megcselekszi azt, amit megkövetel az ország érdeke. és időt nyerve félreáll.

2023.12.17. 13:39:54

ki kell nyitni a fideszt. úgy, hogy abban nincs hatalma orbánnak, átalakul egy néppárttá. és megválasztanak egy navracsics típusú ügyvivőt európai tanácsba, schiffer, vona típusú politikusokat. ők se tudnak semmi érdemlegeset lépni, hiszen semmilyen elképzelésük nincs, de ők legalább normális közéletet akarnak. nem teremtenek olyan környezetet, mint rogán-habony művek. akik időt nyerve leléphetnek. mert nincs forradalom.

ez a legjobb forgatókönyv. csányinak is, és az oligarcháknak is. mert ez esetben legkorábban 30-ban jöhet részlegesen új garnitúra. és addig a fidesz másod, harmadvonalával egyezkedő momentum lesz. vicceskedő kétfarkú kutya párttal. elszámoltatást követelő torockaival. de azt majd enyhítik ungár petikék akik áldoznak apuci vagyonából. úgy, hogy a hugica kimenti a pénzét.

és így orbán olyan lesz, mint horthy és kádár. hogy a végén legalább belátták, hogy a politikájuk nem volt helyes. de nem kerülnek a történelem szemétdombjára, mert a magyar történeletírás az lesz, hogy ezek valójában a nagyhatalmak diktálta kényszerpályák voltak.

GyMasa 2023.12.18. 10:54:20

@cvsvrs:
Figyelj már!
Olvasol te híreket?
Még így is akkora szarvihart kavart a dolog a woke-fasiszta oldalon, hogy az hihetetlen!
Szerintem Orbán (ismét) egy kiváló kompromisszumot kötött meg.
(ja, és még a "vérnáci" Fodor Gábor is így gondolja... index.hu/velemeny/2023/12/18/ukrajna-csatlakozas-eu-kifizetes-lemaradas/ )
Az Ukrán csatlakozást még 75 alkalommal megtorpedózhatja, ha akarja.
(és, hallgatólagodan az EU kb. fele sem ért egyet azzal, hogy az ukránok egy kcisit is alkalmasak lennének a csatlakozásra.)

GyMasa 2023.12.18. 10:55:57

@cvsvrs:
Értem, tehát te attól váérod orbán leváltását, hogy fantáziálsz ilyen, amúgy teljességgel életsszerűtlen scenáriókat!
Miért tenné ezt meg a fidesz?
Amit leírtál, azzal csak gyengülnének.
Hülyék lennének ilyet tenni!

G. Nagy László 2023.12.18. 13:55:32

@GyMasa: Az van, hogy @cvsvrs: valamiért nagyon utálja Orbánt. Minden mondata ebből az alapérzésből fakad. Pontosan tudja ő is, hogy a legtöbbször csak trollkodik, provokál és fantáziál - de nem érdekli. A lényeg, hogy minden kommentjéből az jöjjön ki: Orbán egy geci.

A brüsszeli csúcs után Orbán nagyon sok pozitív visszajelzést kapott a nemzetközi térben is - többek közt az ír, vagy épp az olasz miniszterelnöktől -, de @cvsvrs: ilyenkor behunyja a szemét, mert ez nem illeszkedik a gyűlölet-narratívájába.

GyMasa 2023.12.18. 14:13:14

@G. Nagy László:
Sőt, ma még Fodor is megvédte amit csinált, és "ésszerű kompromisszum"-nak (vagy valami ilyesminek) nevezte...
@cvsvrs-nek valammi más problémája van.
Nekem úgy tűnik, hogy nem teljesen érti, hogy működik a valóság.
FOlyton mindenféle "vegyesvállalatokban" látja minden probléma maegoldását, amit a magyar kormánynak kellene csinlálnia, pedig a magyar kormány az nem ilyen közvetlen résztvevője a gazdaságnak. A kormány csak törvényekkel és rendeletekkel tudja közvetetten befolyásolni a piaci folyamatokat. (tudom, hogy vannak állami vállalatok, sőtOrbánék élen járnak ezeknek a (vissz)vásárlásával, de a legtöbb esetben pl. egyet is tudok érteni velük, főleg, ha valami stratégiai üzletágról van szó, amire a legjobb példa anno a MOL volt. Szerintem még a magas áron történt kivásárláással is jobban járt az ország.)

G. Nagy László 2023.12.18. 14:27:39

@GyMasa:

"Nekem úgy tűnik, hogy nem teljesen érti, hogy működik a valóság."

Sajnos ugyanez a benyomásom :)

alöksz róz 2023.12.18. 15:35:05

@G. Nagy László: "valamiért nagyon utálja Orbánt" - az aksigyár miatt jött ez elő nála. fél h mi lesz debrecenbe az aksigyár miatt, hogy nem lesz víz, elszennyez mindent, tele lesz kínaival meg fülöpszigetekivel.

(bár a kutya nem kérdezte, de az utóbbiakat én is személyes sértésnek veszem.)

2023.12.18. 16:43:29

@G. Nagy László:
csak az olasz miniszterelnök pártja a konzervatív ep frakcióban ül. és egyelőre eszük ágában sincs összeálli orbánnal. vajon miért? azt mondja, hogy megérti, hogy a bizottság zsarolja orbánt. viszont egyelőre nem léphetnek be a konzervatívok közé. vajon miért?

alöksz róz 2023.12.18. 20:09:25

@cvsvrs: "és miért?" - hogy százmilliárdokat lehessen megint lopni és plusz még jól ki is lehessen baszni a magyarokkal.
más ötletem nincs.

alöksz róz 2023.12.18. 20:12:58

mert egyértelmű h tiszta ráfizetés nekünk, magyaroknak. minden téren. rövid és hosszú távon is.

GyMasa 2023.12.19. 15:24:55

@cvsvrs:
AZért nem, mert "a konzervatívok" félnek a woke-fasiszta-USA-bérenc oldal támadásaitól.

GyMasa 2023.12.19. 16:36:22

@cvsvrs:
Ne általánosíts!
Meloni-t az olasz államadóssággal zsarolják. Annak a mértéke akkora, hogy bármelyik pillanatban lehet egy államcsőd közeli állapotot előidézni, amibe azonnal belebukik.
A Woke-fasisztáknak meg az elfogadható, ha bármekkora nácit be tudnak csicskítani, vagy az hasznos a számukra.
Nézd csak meg az ukrán valódi nácikat! Azok is a kis Lieblingjei a háború legnagyobb éljenzőinek. Holott azok valódi, horogkereszztel, birodalmi sassal, meg fekete nappal kidekorálva feszítenek akár az ukrán propaganda fotókon is. Sőt, időnként még nyilvános karlendítéseket is videora vesznek...

"az ír miniszterelnök aki állítólag orbánista nem a fidesz képviselőivel alkot egy ep frakciót, hanem a momentummal. mert ő meg liberális. azért, mert fél a woke kultúrától?"
AZért, mert ő is pont annyira "jobbos", mint amennyire itt, Németországban a CDU, meg otthon a momentum! Attól, hogy valaki konzervatívnak mondja magát, még nem lesz az.

GyMasa 2023.12.19. 16:41:45

@cvsvrs:
"a non-instricts csoportban azok a pártok vannak, akiket putyinistának tartanak."
Jaja, tehát te is beismered, hogy ez nem egy objektív csoport, hanem teljesen szubjektív.

" és magyarországról ide sorolták a jobbikot, és a fideszt. és ezt nem a woke aktivisták döntik el, nem a soros alapítvány, nem az európai bizottság, hanem a nato."
Miért, ki a f*szom a NATO, hogy ebben egyáltalán véleményt alkosson?
Amúgy meg pont ez a lényeg, hogy ezek mind azt hiszik magukról, hogy ők szarják a passzát-szelet...

" a fidesszel egy frakcióban vannak a lett és a litván kommunisták, mert putyinistáknak tartják őket. le pen pártja, akinek a fidesz is hitelezett. nem léphetnek be a konzervatívok közé, mert putyinistának tartják. "
Már megint ez a "tartják", szóval ez mind csak amiatt van, mert egyeseknek nem tetszik, hogy orbánék mit mondanak.
Azt tudod, hogy ettől nem lesz igazuk.
Sőt, attól sem, hoyg "hányan vannak", mert sem az országok számát, sem az országok népességét tekintve nem képez többséget a "szabad-nyugati álláspont".
SZóval, én értem, hogy ez az általános vélemény, de semmi több.
Az egész csak játék a szavakkal, ahogy az angolok mondják: "mental gymnastics"
süti beállítások módosítása