téveszmék

téveszmék

"A világ pénze sem elég"

2024. július 11. - G. Nagy László


luxus_1.jpg

 

Gyakran előkerülő téma, hogy mekkora az a vagyon, illetve mekkora az a jövedelem, amely mellett már kényelmesen hátradőlhet az ember. Egyes barátaim úgy számolnak: havi 3-4 millió forintra feltétlenül szükségük van ahhoz, hogy az általuk megszokott életszínvonalat tartani tudják. Jómagam a másik végletet képviselem: számomra pár százezer forint is elég a boldogsághoz. Egyre inkább azt érzem, hogy szubjektív jólétünket nem elsősorban a bevételeink, sokkal inkább a kiadásaink határozzák meg. Mélyen hiszem, sőt biztosan tudom, hogy puritán módon is lehet minőségi életet élni.

 

HITELEK

 

Soha nem vettem fel semmiféle hitelt, s terveim szerint a jövőben sem fogok, így aztán kamatokat sem kellett nyögnöm soha. Az első lakásomat akkor vásároltam meg, amikor már volt elég megtakarításom hozzá. Huszonnégy évvel ezelőtt ez könnyebb mutatványnak számított, mint manapság, azonban már akkortájt is sok türelmet igényelt - hosszú esztendők takarékos hétköznapjai kellettek hozzá. Az ingatlanra felvett hitel persze sokszor megkerülhetetlen, mi több, néha kifejezetten racionális döntés is lehet. Amit viszont (fogyasztói szempontból) soha nem értettem, az a hitelkártyák világa. Számomra ez maga a pénzügyi aknamező, a teljes kiszolgáltatottság a semmiért cserébe. Miért jó az, ha megvehetek olyan nélkülözhető termékeket és szolgáltatásokat, amelyekre nincsen pénzem? Miért jó az, ha irracionális vágyaim kielégítése brutális kamatterhekkel jár? Miért jó az, ha védtelenné válok a pénzintézetek és egyéb szolgáltatók esetleges visszaéléseivel szemben?

 

VÁSÁROLGATÁS

 

"Nézd ezt a ruhát! Kár lett volna otthagyni ennyiért..." - e mondatokat pár százszor hallottam már, s gyanítom, hogy nem vagyok egyedül ezzel. A nők többsége egész egyszerűen így működik. Vásárolgatnak. Nekünk, férfiaknak csupán egy megoldandó, fárasztó feladat, ha egy új cipőt, vagy nadrágot be kell szereznünk - a nőknek ez valódi örömforrás. Ősi, génjeikbe kódolt ösztönről van szó. Ahogyan annak idején a szavannát járták ehető, vagy más módon felhasználható javak után kutatva, most pont ugyanilyen érdeklődő alapossággal vizsgálják át a különböző plázák kínálatát. Nekem speciel semmi bajom ezzel, csak nem adom oda a bankkártyámat. Családom nőtagjai annyit költenek értelmetlen, nélkülözhető csecsebecsékre, amennyit csak akarnak, de nekik kell kigazdálkodniuk a forrást. Ez egy olyan csatorna, amelyen rengeteg pénz elfolyhat, ha nem figyel az ember. Van olyan barátom, aki válás után elképesztő gálánsan ellátja volt nejét, ám az már rendszerint a hónap közepén panaszkodik, hogy üres a számla. Azt javasoltuk neki, hogy utaljon három részletben: tizedikén, huszadikán és harmincadikán. Azóta jut mindenre...  

 

NAGYOBBAT, ÚJABBAT, SZEBBET

 

Átlagos, nyári szombat délután: barátaink sorra érkeznek, hogy kies teraszunkon pár órát eltöltve egyenek-igyanak, kártyázzanak. A konyhában lepakolják az általuk hozott söröket, borokat, s míg én a bárpultnál töltöm a whiskyt az első fecskéknek, fél füllel ezt hallgatom: "Mikor lesz már nagyobb hűtőtök, amibe minden belefér??" Ha történetesen EB-meccs megy, így a tévét is beizzítjuk, menetrendszerűen érkezik a fikázás: "Tényleg ezen a kis szaron fogjuk nézni?" Hosszú évek óta hallgatom. És ami a legrosszabb: miután elmentek, még egy hétig az asszony visszhangozza ugyanezt: "Laci, tényleg kéne már egy új..." De nem hagyom magam. A hűtőnk pont ugyanaz, amit 24 évvel ezelőtt vásároltam, még az első lakásomba. Működik. És amíg működik, nem lesz másik. Elég sok ital belefér így is...

 

LUXUS

 

Egyik cimborám - Sanyi - a mexikói családi nyaralás fotóit mutogatja telefonján. Négymilliót költöttek tíz nap alatt - mondja. A másik vitorlást tart az Adrián - nála a fix költségek szöknek az égig. Van olyan barátom, aki elképzelhetetlennek tartja, hogy 200 négyzetméteres háznál kisebben éljen. Kell neki a tér. Aztán ott van Tibi, a festőművész; nála a lakás maga a műterem. Jómagam beérem az európai tengerpartokkal; nincs és nem is lesz hajóm még a Balatonon sem; s a lakásom, melyben négyen élünk, alig több, mint hatvan négyzetméter. Ezzel együtt is azt érzem, hogy hétköznapjaimat a bőség és a kipárnázott kényelem jellemzi. Ha csak meg szeretném közelíteni barátaim luxuséletét, ahhoz nagyságrendekkel többet kéne dolgoznom. Egész egyszerűen nem ér ennyit az egész. 

 

VÁLÁS

 

Családban élni nem csupán örömteli és mozgalmas, de gazdaságos is egyben. Ha - megőrizve a szeretetet és a lángot - sikerül egyben tartani egy házasságot, az nem csupán a gyerekek és a szülők érzelmi egészségének tesz jót, de a pénztárcának is. Számtalan válást látok a környezetemben. A következmény: rengeteg utazás, szervezés a gyerkőcök miatt és minimum két lakás fenntartásának a költsége. Néha háromé. Hiszen a közös szülői felügyelet és gondoskodás úgy is megvalósulhat, hogy a kiskorúak maradnak a szülői házban, apa és anya ugyanakkor hetente váltják egymást. Az utódok számára nyilván ez a legkényelmesebb és a lehető legkisebb traumával járó megoldás, ám értelemszerűen a legdrágább is. A hollywoodi mozikban szó sem esik arról, hogy ez anyagilag bárkinek is megterhelő volna; a realistább, európai sztorikban azonban már felsejlik a valóság: az apa a páratlan hetekre visszaköltözik idős szüleihez, egy lepukkant motelben húzza meg magát, vagy egyenes a kocsijában alszik. Egy biztos: a válás költséges mulatság - már csak ezért is érdemes ápolni és életben tartani a párkapcsolatokat.

 

***

 

Persze, senkinek sem könnyű. De egészen biztosan élhetőbbé varázsolhatjuk világunkat, ha nem költünk feleslegesen. Az örökös károgók nagy előszeretettel beszélnek arról, hogy Magyarországon az egy főre jutó fogyasztás milyen alacsony a kontinens egészéhez képest. Még egy román is többet pakol a tányérjába... Tálalják mindezt úgy, mintha szegényedne az ország. Miközben ennek pont az ellentéte igaz: ha azonos jövedelem mellett kevesebbet fogyasztunk, azzal kifejezetten gazdagodunk. Tavaly ősszel minden korábbi csúcsot megdöntött a lakossági megtakarítások mértéke; az 54 ezer milliárd forintos összeg háztartásonként 13 millió forintot jelent (ez több mint kétszerese a román értéknek). Jómagam a legkevésbé sem aggódom amiatt, ha nem verjük el minden fillérünket azonnal. Holnap is lesz nap.

 

megtakaritasok.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr4518426987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wigotah224 2024.07.11. 11:40:01

Végre egy posztod, amivel egyetértek, 1-2 megjegyzésem van csak:
A festéssel nem tudom, mi a gond, a többi státusszimbólummal ellentétben ez valóban csak egy hobbi, mint mondjuk a horgászat. Még csak különösebben drágának sem mondanám.
60 négyzetméter 4 személyre még úgy is kevésnek tűnik, hogy ha jó a beosztása. Ennyi embernek alapból kell 3 hálószoba, 2 fürdőszoba, 1 nagyobb nappali, 1 nagyobb étkező, utóbbi kettő úgy, hogy elférjen normálisan a család + vendégek. Nem tudom, hogy lehet ezt kihozni 60 négyzetméteren. Nem tudom, mi a munkád, de ha home officeozol, kellhet még dolgozószoba is (nálunk pl van nekem meg az asszonynak is külön).

G. Nagy László 2024.07.11. 12:33:02

@wigotah224:

"A festéssel nem tudom, mi a gond, a többi státusszimbólummal ellentétben ez valóban csak egy hobbi"

Az égvilágon semmi. Csak drága. Ennek a jóbarátomnak azért kell nagy ház, mert az a műterem is egyben. Fenntartani, fűteni...

"60 négyzetméter 4 személyre még úgy is kevésnek tűnik, hogy ha jó a beosztása."

63 + jó nagy terasz. Szűkös, de ha majd kirepülnek a gyerkőcök...

"Ennyi embernek alapból kell 3 hálószoba, 2 fürdőszoba"

Igen, a fürdőszoba a szűk keresztmetszet :) Gyerekkoromban heten éltünk egy hasonló méretű lakásban, s ott is csak egy fürdőszoba volt. Nem is értem, hogy tudtuk megoldani...

"Nem tudom, mi a munkád, de ha home officeozol, kellhet még dolgozószoba is (nálunk pl van nekem meg az asszonynak is külön). "

Ti profik vagytok :) Én csak kiteszem a laptopomat a nappaliban a bárpultra, s úgy dolgozom. Ha vendégek jönnek, két mozdulattal elpakolom.

Angyal András · www.kkbk.blog.hu 2024.07.11. 12:51:30

Így van, végre valaki észreveszi az összefüggéseket:_

' azonos jövedelem mellett kevesebbet fogyasztunk, azzal kifejezetten gazdagodunk"

Gratulálok hozzá László, jó poszt újra!

A balos károgók jönnek azzal hogy állítólagosan itt volt a legmagasabb az infláció. Ukrajna miatt háborús is ráadásul, meg hogy elvesztették a magyarok a pénzük értékének nagyrészét.
Nem árt néha tisztába tenni a hazugságaikat! Bár mondjuk az átlagmegtakarítások lehet félrevihetnek, ehhez nem értek.

wigotah224 2024.07.11. 13:01:50

@G. Nagy László: Nekem az furcsa, hogy te jómódú vagy, tehát feltételezem, megtehetnéd, nagyobba költözzetek, ami nem szűkös, mégsem teszed meg. A pénz csak pénz, de azt az időt, amit szűkösen kényszerültök eltölteni, nem adja vissza senki. Persze ne értsd félre, nem mondom, hogy 4 főre kastély kellene, de ahogy te/ti csináljátok, az nekem nagyon másik végletnek tűnik.
A nyaralással kapcsolatban akartam még hozzászólni: Totál feleslegesnek tartom a drága nyaralásokat. Azt, hogy hogy érzed magad, nem az határozza meg, hogy hova mentek és pláne nem, hogy mennyibe kerül, hanem az, hogy kikkel. Feleséggel, jóbarátokkal tökmindegy, hová megyünk, jó lesz.

G. Nagy László 2024.07.11. 13:15:26

@wigotah224:

"Totál feleslegesnek tartom a drága nyaralásokat. Azt, hogy hogy érzed magad, nem az határozza meg, hogy hova mentek és pláne nem, hogy mennyibe kerül, hanem az, hogy kikkel. Feleséggel, jóbarátokkal tökmindegy, hová megyünk, jó lesz. "

Abszolút egyetértek.

"feltételezem, megtehetnéd, nagyobba költözzetek, ami nem szűkös, mégsem teszed meg."

Ez egyszerű matek. Ha vennék e helyett egy hasonlóan jó fekvésű, 20-25 négyzetméterrel nagyobb lakást, az 30-40 millió forint ráfordítást jelentene. Gyakorlatilag minden mozdítható forrásomat erre költeném, s szinte nulláról kéne kezdenem mindent - elveszíteném a működő tőkém hozadékát, s totál kiszolgáltatottá tenne. Mint huszonévesen, amikor még semmim sem volt. Az az igazság, hogy már nagyon régóta csakis olyan munkákat vállalok el, amelyeket élvezek, s amelyek mellett szabad maradhatok. Ezen biztosan nem változtatok a jövőben sem.

alöksz róz 2024.07.11. 13:44:39

úgy szól a mondás, hogy egyeseknek a világ pénze se lenne elég...
ez tévhit?

G. Nagy László 2024.07.11. 13:57:22

@alöksz róz: Nem ez nem. Vannak javíthatatlanok és kielégíthetetlenek...

alöksz róz 2024.07.11. 15:06:47

@G. Nagy László: telki vagy budajenő.
ott érdemes szétnézni milyen ingatlanok vannak.

Tesz vesz XXXVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.11. 15:11:44

@G. Nagy László:

mint pl az önzőség?
hogy lennének már javíthatatlanok? hisz az önzőség a legmagasabb szintű erkölcsiség, nem, lacika?

akkor kifejted ezt is?:
"Semmi sem önzőbb, mint a saját kicsinyeink védelme."

olyat jót nevettem, amikor az önzetlen párkapcsolatokról beszéltünk, lacika.

Tesz vesz XXXVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.11. 15:17:54

De vannak ilyen emberek is, akik nem a pszichopataságot próbálják megideologizálni, és az önzőséget dicsérni, hanem EMBEREK maradnak:

Sadio Mané, a Liverpool csillaga (kb. 10.2 millió dollárt keres évente, 3 és fél milliárd forint), leckét adott a világnak szerénységből, miután néhány rajongó kiszúrta, hogy egy repedt iPhone van a kezében. A válasza:

" Miért szeretnék tíz Ferrarit, 20 gyémánt órát és két jet gépet? Mit tenne ez a világgal? A mezőkön dolgoztam, mezítláb játszottam, és nem mentem iskolába. Most már tudok segíteni az embereken. Jobban szeretek iskolákat építeni, és szegény embereknek ételt vagy ruhát adni.
Iskolákat építek, stadiont; ruhákat, cipőket és ételt biztosítunk az extrém szegénységben lévő embereknek. Ezen kívül havonta 70 eurót adok a nagyon szegény szenegáli régió minden emberének, ezzel hozzájárulva a megélhetésükhöz. Nekem nem kellenek luxusautók, luxusházak, vagy magán repülő. Jobban szeretem, ha az emberek kapnak egy keveset abból, amit az élet adott nekem…" mondta Mane.

ez a baloldaliság, a szolidaritás, az emberség. hiába lesz gazdag, ugyanazt mondja mint szegényként, mert van jelleme, becsülete, gerince.
és nem olyan mint a komcsik egy része, aki gazdagként már nem lesz komcsi, de ugyanolyan hitvány proli marad. lásd : Gyertek el a névnapomra.

ugye lacika? te is elmehetsz sokszor Alicantéba.

Tesz vesz XXXVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.11. 15:22:04

@wigotah224:

egy szavát ne hidd el, gátlástalanul hazudik

Tesz vesz XXXVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.11. 15:23:53

@G. Nagy László:

"Ha vendégek jönnek, két mozdulattal elpakolom."

milyen vendégek lacika? a Nagy Ádám? bede zsolt?

Tesz vesz XXXVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.11. 15:25:26

@Angyal András:

csodálatos hogy a kommentedben meg is válaszolod, hogy mi a probléma ezzel a hazugsággal is.

Tesz vesz XXXVI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.11. 15:28:32

"Négymilliót költöttek tíz nap alatt - mondja. A másik vitorlást tart az Adrián - nála a fix költségek szöknek az égig. Van olyan barátom, aki elképzelhetetlennek tartja, hogy 200 négyzetméteres háznál kisebben éljen. Kell neki a tér."

Fideszes gondtalanságok. jól megy a szekér na! az hogy Románia, meg Bulgária lakossága jobban él, mint a magyar így persze, hogy sokkal könnyebben emészthető - ha közben párttag is vagy.

G. Nagy László 2024.07.11. 15:57:07

@alöksz róz:

"ott érdemes szétnézni milyen ingatlanok vannak."

Milyen szempontból? Az ország legdrágább környéke egyébiránt. Ami engem illet: sosem laknék ilyen környéken. Én belvárosi srác vagyok, nekem kell a metró, a Duna, az éjszakai élet...

G. Nagy László 2024.07.11. 16:02:51

@Tesz vesz XXXVI.:

"ez a baloldaliság, a szolidaritás, az emberség."

Minden tiszteletem az övé.

"kb. 10.2 millió dollárt keres évente, 3 és fél milliárd forint"

Én hol vagyok ettől? És te hol vagy ettől? Kettőnk közül te vagy a baloldali. Mikor adakoztál utoljára? (Nem száz forintot egy koldusnak, hanem számottevő mértékűt.)

"Iskolákat építek, stadiont"

Akkor mégis örülünk a stadionoknak?

alöksz róz 2024.07.11. 16:04:32

@G. Nagy László: öregkorban letelepedni :-)
szerintem jóval olcsóbb mint bp kiemeltebb helyei.

de ha kell a belváros, akkor nyilván nem.

G. Nagy László 2024.07.11. 16:06:01

@Tesz vesz XXXVI.:

"csodálatos hogy a kommentedben meg is válaszolod, hogy mi a probléma ezzel a hazugsággal is."

A másik poszt alatt megdicsértelek, hogy jó móka volt, szépen felépítetted. De ha már szándékosan és tényleg szellemesen lebuktattad magad, onnantól butaság tovább játszani...

Boldeone2 2024.07.11. 21:35:42

Valóban nem elég a világ pénze sem" , ez nagy igazság...De, vajon miért van ez így?
Ennek több oka van:
- Az egyik az, hogy változtak az emberi igényszintek: ugyanazzal mint apáink, már nem elégszünk meg, de eleve több a felkínálkozó lehetőség az életben, amit szeretnénk birtokolni
- Egy másik ok az, hogy " fokozódik a verseny" a sok esetben korlátos erőforrásomért, a kapitalizmus rákényszerít a versenyre, hogy minél többet keressünk
- A harmadik ok pedig a rendszer hibájából ered: bármennyit keresünk, az a magunk szintjén soha nem lesz elegendő...

Aljas világ ez, de az emberek 99,99%- a nem érti miért az...Én szerencsére igen...:) de inkább :(:(

alöksz róz 2024.07.12. 06:39:08

@Boldeone2: egyetlen egy oka van: a fogyasztásra agymosás.

ellenszere: a g nagy laci többször leírt módszere és hozzáállása.

G. Nagy László 2024.07.12. 08:40:23

@ViCa: És hogy fest ez a többi EU-s ország esetében? Hogy fest ez Románia kapcsán? Csak akkor van értelme az ilyen cikknek, ha melléteszed a többieket is.

www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.ksh.hu/sdg/2-1-sdg-1.html&ved=2ahUKEwjl4dST8qCHAxVk_rsIHRkJAocQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw2ff8hYidhVRYrtIupeU4qf

alöksz róz 2024.07.12. 08:48:52

@G. Nagy László: a ksh sajnos teljesen hiteltelen.

de a románoknál is valóban elég nagyok a jövedelmi és mindenféle egyenlőtlenségek (még hozzánk viszonyítva is).

alöksz róz 2024.07.12. 09:00:18

@alöksz róz: a statisztikákhoz egy példa.
az orbán-kormány módszere a kórházi és "kivizsgálási" (vagy mi) várólisták csökkentésére: a várólistára várók várólistája, bazmeg!!!
a várólista csak x nap (hét, hónap, édesmindegy) lehet. na de sokkal többen lennének, mint amennyien beférnek egy ilyen listára. a megoldás: csinálnak azoknak is egy várólistát, akik nem fértek fel.
azt a cinikus rablógyilkos kurvaanyjukat, mást már tényleg nem lehet erre mondani...

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 09:59:02

@G. Nagy László:

sokra megyek a földbuta dicséreteddel lacika.
kit érdekel hogy megdicsértél?

miért vagy ilyen nárcisztikus pszichopata? mikor még alapvető kommunikáció nem megy neked, nemhogy az olyan komplexebb kérdések megértése, mint az önzetlen párkapcsolat.

bájos hogy megjátszod az embert, és dicséred a liverpool focistáját. miközben szerinted az "önzőség a legmagasabb fokú erkölcsiség."

akkor kifejted ezt is?:
"Semmi sem önzőbb, mint a saját kicsinyeink védelme."

olyat jót nevettem, amikor az önzetlen párkapcsolatokról beszéltünk, lacika.

a dicséret helyett inkább viselkedj úgy akinek van gerince, és ne töröld a kommenteket a hazug szabályaiddal, meg ne tilts. ne a tükröt hiváztasd ha nem tetszik a látvány, ne csinálj hitvány cselekedeteket, és nem mondom rád hogy hitványkodsz, tök egyszerű, nem?

nem egy megugorhatatlan feladat lacika még neked sem, a kutya idomítható, és 30-40 IQ-ja van. neked mennyi lehet?

Boldeone2 2024.07.12. 10:06:29

az 54 ezer milliárd forintos összeg háztartásonként 13 millió forintot jelent (ez több mint kétszerese a román értéknek). Jómagam a legkevésbé sem aggódom amiatt, ha nem verjük el minden fillérünket azonnal. Holnap is lesz nap."

- Játék a számokkal, sajnos...A kérdés az, hogy hány ember kezében összpontosul ennyi pénz, mekkora a szórás, no persze az is: mennyit ér ma a 13 millió forint? Mi kapunk ennyi pénzből?
Annyit, mint pár éve a 4-5 millió, vagy pár év múlva a 25 millió, vagy mondjuk egy - két évtized múlva a 100 millió....
Akkor is és most is lesznek olyanak, akik hónapról hónapra élnek

Miért nem éri be soha a kisember a gazdagokat? Nemcsak a klasszikus baloldali tézis - "ők birtokolják a termelési eszözöket, a tőkét" miatt, ennél sokkal durvább a helyzet..

Ezt anno Cantillon is leírta...Az érdemtelen "money flow" miatt gazdagodnak leginkább, mert ha nem monopol egy piac, akkor a verseny egyre erősebb a piaci szereplők miatt, így a profitmarge csökken. A ROI vannak iparágak, ahol csak éves 2-3%...( return on investment)

Pénzt keresni az oligopol, de leginkább monopol piacokon lehet...Az ilyen piacokat meg leginkább az állam jelöli ki, ha nincs valami, új trendteremtő találmány

De, a manipulatív pénzáramlás áll mindenek felett, mint legfőbb bajok okozója..

Az állam és a jegybank vagy a kormány - ahol diktatúra van- extrém módon megnöveli a gazdaságban forgalomban lévő pénz
mennyiségét, ami egy szintig jó, természetesen, viszont itt durva túlköltésekről van szó

A gazdaságban forgalomban lévő pénz mögött nincs szinte semmilyen értékteremtés, pofára megy minden politikai alapon...folyt...

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 10:09:00

@G. Nagy László:

"Akkor mégis örülünk a stadionoknak?"

jaj lacika, egyem a kis szíved.
falvakba építette Sadio Mané a SAJÁT stadionjait?
világszínvonalú ott az oktatás, vagy korrupt magyar módi a menő?
kkbk.blog.hu/2014/02/25/a_magyar_futball

ha nem, mennyi közpénzt használt a saját hobbijához? demokratikusan döntötték el a közpénz használatát?

alöksz róz 2024.07.12. 10:10:14

@Tesz Vesz XL.: te aztán tényleg tudod, hogyan kell szimpátiát ébreszteni valaki iránt :D

és ahhoz is jó érzéked van, hogy pocsékold el azt, hogy igazad van.

G. Nagy László 2024.07.12. 10:14:15

@Boldeone2:

"Miért nem éri be soha a kisember a gazdagokat?"

Miért nem olyan jóképű mindenki, mint Brad Pitt?

Miért nem olyan technikás minden focista, mint Ronaldinho?

Ez a baloldali gondolkodás tragédiája. Hogy tényleg hisztek a teremtés igazságosságában, s az egyenlőségben. Baszki: ha a Jóisten sem teremtett egyenlő világot, majd te kijavítod a hibáját? Nevetséges álmodozás.

Ráadásul a cél is helytelen. Az egyenlőség szent, ha a törvény előtti egyenlőségről beszélünk. Ez az, amit emberként, társadalomként szavatolhatunk. A többi kapcsán nincs hatalmunk, így erőltetni sem kéne.

G. Nagy László 2024.07.12. 10:17:06

@Tesz Vesz XL.:

"nem, mennyi közpénzt használt a saját hobbijához?"

Ez megint egy hamis érv. Egy magánszemély (feltéve, hogy nem fizet le politikusokat) csak a magántőkéjét használhatja. Egy kormányzat csakis a közpénzt.

Amikor megkérdem, hogy jó ötlet volt-e a stadionok építése, erre két válasz van:

A) Igen.
B) Fordíthatta volna jobb célokra is.

Boldeone2 2024.07.12. 10:17:51

@G. Nagy László: Tehát adott egy - nyomorult - Crony - kaputalmus, ahol a rezsim kegyeltjei valóban százmilliárdokat akriválnak ÉRDEMTELENÜL

Értékteremtés szinte semmi nem történik, mert a nerencek nem világinnovációkat fejlesztenek, csak egyik zsebből átpakoljuk a másikba; hotelt, kastélyt, jachtot, drága lakóingatlant vesznek belőle

Ez az élősködő réteg 100x annyit kap, mint segélyesek, épp úgy érdemtelenül, csak abszolút nem méltányosan!

Növekedési hitelprogram, kötvényprogram, ingyen szubenciók....Mennyi ez az elmúlt 14 évben? Lehet, hogy ezermilliárdos tételről beszélünk ( sőt, biztos )

Ezt az érdemtelenül kiosztott pénz pedig kétszeresen is teher: hiszen az állam beszedi rajtunk ezen hiányzó pénzeket
Másik oldalon meg elképesztő és fékezhetelen iflációt gerjeszt

Azért nem elég már" a világ pénze" sem, mert Orbánék elqúrták! Német árak vannak.

alöksz róz 2024.07.12. 10:20:28

@G. Nagy László: "Az egyenlőség szent, ha a törvény előtti egyenlőségről beszélünk" - ennél jobbat mondok: az igazságszolgáltatás előtti egyenlőség

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 10:21:25

@alöksz róz:

nem pocsékolom el, úgy beszélek mindenkivel ahogy megérdemli.

a férgeknek meg nem engedelmeskedem. én eltaposom őket.

alöksz róz 2024.07.12. 10:21:49

@Boldeone2: "Lehet, hogy ezermilliárdos tételről beszélünk ( sőt, biztos )" - évente.
ez fontos kitétel.

alöksz róz 2024.07.12. 10:22:44

@Tesz Vesz XL.: a renomédon kívül semmit nem tapostál el.

Boldeone2 2024.07.12. 10:24:00

@G. Nagy László: Nem erről írok, de mint közgazdásznak, neked tudnod kell(ene)

El kell venni az élősdi rétegtől az ÉRDEMTELEN és IGAZSÁGTLAN ingyen- és kedvezményes forrásokat!

Ha igazságosabb társadalom lenne, akkor sem a toklyó fejű Mészáros nem lenne dollármilliárdos, sem Tiborc forintmilliárdos

Boldeone2 2024.07.12. 10:28:35

@G. Nagy László: Gondolom, te is szeretnél az Orbán- kormánytól vagy 30 millió forint vissza nem térítendő támogatást, pl. nagyobb házba költözéshez..

Ráadásul te meg is dolgoztál érte, több száz blogposzt után!:) Tiborc csak jó helyre házasodott, így több tízmiliárdot kapott....

Ez nem zavaró, valahol?

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 10:30:13

@G. Nagy László:

ne használj olyan szavakat, amiknek nem ismered a jelentését. egy pro tipp a fajtádnak.
hamis érv? a valóság?

"Egy magánszemély (feltéve, hogy nem fizet le politikusokat) csak a magántőkéjét használhatja. Egy kormányzat csakis a közpénzt."

"Amikor megkérdem, hogy jó ötlet volt-e a stadionok építése, erre két válasz van:

A) Igen.
B) Fordíthatta volna jobb célokra is."

jaj lacika, dehát nem te szoktad mondogatni hogy mindenki azt csinál a saját pénzével amit akar?
jó ötlet john travoltának megvenni a 3. jumbo jetjét? vagy esetleg finanszírozhatunk belőle krétákat MINDEN amerikai iskolában?

mivel a liverpoolos élelmiszer és ruha adományokat ad, miért van B lehetőség? (ez már túl komplex neked)

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

hogy lehet hogy dicséred, mikor Sadio Mané NEM ÖNZŐ!
és az önzőséág a legmagasabb fokú erkölcsiség!

---- Sadio Mané nem erkölcsös? ----

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

koncentrálj fogyilaci.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 10:37:11

@Boldeone2:

nem zavaró, itt már leírta Angyal Bandi, a borsodi betyár, hogy :

nem képesek megérteni, hogy egyszerűen szükség van egy nemzeti magyar tőkésosztályra, különben Brüsszel megszállna minket gazdaságilag.
Ennek természetesen ára van. Fáj a padlássöprés, de megéri egy nemzeti szuverén gazdaság teremtésekor, lehet hogy most még életképtelenek ezek a cégek, de nem piócák ezek, hanem a zsenge magyar növények, amiket éltetni kell az adófizetőknek. Ha kell, akkor örökre.

Én látok abban különbséget, hogyha egy francia lop meg, meg abban is, ha egy igaz magyar teszi. Utóbbi bocsánatos bűn. Örülök, hogy te is így látod ezt. Lőrinc is teremt munkahelyeket igaz, hogy most még állami lélegeztetőgépen van, és nem organikusan és életképesen alakult ki a cége a szabad piacon, de idővel talán levállhat az adófizetők pénzéről. De az se baj, ha nem. Hiszen magyarok.

azért volt Szijjártó is a közbeszerzésekkel megtámogatott Szijj László úr jachtján, mert a gazdaságot nemzetesíteni kell. Meg kell védeni őket a nyugati nagytőkétől, biztonságba kell helyezni a nemzeti vagyont.
Hogyhogy te nem látod? Akkor hogyan tehetnek el Rogán és Szijjártó feleségei milliárdos bevételeket, hogyha még a cégeiknek telefonszámuk sincsen? De mivel hazafiak, ezért ők megérdemlik, ingyen senki nem állna ki a nemzeti szuverenitásért. Megérdemlik a jutalmat.

teveszmek.blog.hu/2024/07/09/_orban_viktor_teljesen_eljelentektelenedett#comment-form

érdemes elolvasni lacikával való kommunikációját, lacikát nem zavarja ha valaki dunába akarja lőni a nem fideszeseket. ha előtte dicsérte, minden oké a kis nárcisztikusnál.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 10:39:33

@G. Nagy László:

ezt se értetted lacika: :D

"Hatalmas bátorságra vall, hogy a kegyelmi ügy és Novák Katalin elnökünk lemondása után még nyíltan vállalod a fideszes szimpátiádat, minden elismerésem!"

:D nem érted a finom utalásokat se nálam, se Grundiggnál :D
és még jár a szád, a nálad km-ekkel okosabbat hülyéznéd te szégyentelen, szellemi narcopata

alöksz róz 2024.07.12. 10:42:03

@Boldeone2: "Ráadásul te meg is dolgoztál érte, több száz blogposzt után!" - szerintem ez hülyeség, magadból indulsz ki.

egy kis kognitív disszonancia meg a fizetett propagandista nem ugyanaz

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 10:50:55

@alöksz róz:

a szellemi fogyatékosság meg a kongitív disszonancia nem ugyanaz.

alöksz róz 2024.07.12. 11:23:47

@Tesz Vesz XL.: de a hőbörgő proli az mindig ugyanaz.

G. Nagy László 2024.07.12. 11:25:35

@Boldeone2:

"Ráadásul te meg is dolgoztál érte, több száz blogposzt után!:) Tiborc csak jó helyre házasodott, így több tízmiliárdot kapott.... Ez nem zavaró, valahol?"

A korrupció általában zavar, de irigy nem vagyok. Sosem zavart a másik ember gazdagsága.

Ami sokkal jobban zavar, az a maffiavilág:

www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://magyarnemzet.hu/velemeny/2024/07/soros-unios-birosag&ved=2ahUKEwiK2of17KCHAxWE_QIHHTwLD0wQFnoECA8QAQ&usg=AOvVaw0zDKBkkaJHCyxx2mHR1VrD

alöksz róz 2024.07.12. 11:55:18

@Boldeone2: na gyors még mielőtt elfelejtem: lehet fikázni a lacit, hogy kivel biznicel vagy kivel haverkodik, de lehet inkább becsülni kéne, hogy ilyen ismeretséggel nem járt ki magának egy ingyen kastélyt...

csak szorult bele egy tisztesség :-)

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 11:56:55

@alöksz róz:

Ez most mire válasz?
nem mindegy hogy a proli kog.dissz-es vagy szellemi fogyatékos.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 12:01:00

@alöksz róz:

honnan tudod? mivel mindenben hazudik gátlástalanul, én semmit nem vennék kézpénznek.

azt elhiszem hogy hisztizett a diet coke miatt. :)

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 12:09:39

@G. Nagy László:

nem látom a reagálást lacika:

hogy lehet hogy dicséred, mikor Sadio Mané NEM ÖNZŐ!
és az önzőség a legmagasabb fokú erkölcsiség!

---- Sadio Mané nem erkölcsös? ----

azt hazudod állandó jelleggel gátlástalanul hogy te minden vitát befejezel! akkor?

mi van az uniós bírósággal? a szennylap leírja hogy soros alapítványos, ösztöndíjasok a bírák és akkor minden oké? akkor az úgy is van?

tudod ki volt még soros söztöndíjas? orbán, az imádott félistened. a nyílt társadalom mikor alapult? meg szijjártó, a harci kakadu. Döbrögi és Csirkefej.
azoknál nem baj?

soros kezdte el pénzelni a fidesz iskolatej programját meg tusványost is lacika.
sőt, orbán komcsi spicliskedése nem jöveledelmezett annyira a 80-as évek végén, soros vett a LIBERÁLIS, tehát baloldaldi fidesznek nyomtatókat is.

"A korrupció általában zavar, de irigy nem vagyok. Sosem zavart a másik ember gazdagsága."

ha ellopják a biciklidet nem zavar, mert nem leszel irigy a tolvajra?
megint játszod a gyengeelméjűt vagy tényleg az vagy?

a jogállamot amúgy szereted feudalistaként? azt hazudod hogy liberális vagy, akkor kéne ilyen is, nem?
nem zavar ha valaki BTK-t megszegve lesz gazdag? A hűtlen kezelés tudod, mi?

ne legyél gyáva lacika, válaszolj, vagy ismerd el hogy nincs igazad, és akkor nem kell hisztizned meg sírnod - hogy a NEMLÉTEZŐ LELKIISMERETEDKÉNT, az elmúlt karácsonyok szellemét játszva - újra és újra bemásolom ugyanazokat amikre eddig még sose reagáltál.

jelzem újra, egy egészséges öntudatú embernek elviselhetetlen lenne, ha egy ellentmondása van. neked van 500, amit az elmúlt 2-3 évben felhoztam már, egyikre se látom a választ.

hogy van ez lacika? mit fog erre is mondani a két pszichológus barátom, akiknek szürnyülködnek rajtad?

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 12:12:25

* akiknek elmeséltem, és akik szörnyülködnek

alöksz róz 2024.07.12. 12:23:25

@Tesz Vesz XL.: de, tulajdonképpen mindegy, hogy melyik típusú hőbörgő proli vagy

alöksz róz 2024.07.12. 12:24:58

@Tesz Vesz XL.: azt én is elhiszem.
azt is elhiszem, hogy pszichopata. eleve minden libertárius pszichopata.

alöksz róz 2024.07.12. 12:30:19

@alöksz róz: a szociáldarwinisták is mind pszichopaták.
vagy szociopaták, tökmindegy.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 12:31:05

@alöksz róz:

még hogy én?! te elmebeteg vagy csöpi?

én mondogatok olyat, hogy biztos "keményebben tudok b*szni mi t"e?
vagy te irogatsz nekem olyanokat mint egy analfabéta cigány te kis buzi a putriból?
te miért nem proli? mert még ezze a kemény b*szással még a proli szintjét se éred el?
hogy jött ez amúgy bármihez is?

én nem höbörgök kisfiam, én itt kommunikálok.

persze retardáltakkal nehéz, így vannak anomáliák, de nyugi: megjöttek a doktorbácsik!

alöksz róz 2024.07.12. 12:44:52

@Tesz Vesz XL.: "én mondogatok olyat, hogy biztos "keményebben tudok b*szni mi t"e?" - igen, te.
rajtad kívül senki más nem mondott ilyet. én mást mondtam, akármit is hazudozol.

és igen, témához kapcsolódó hozzászólás volt. egy olyan állításhoz kapcsolódó következtetés, amit csak olyan férfi érthet, akinek már sikerült kielégítenie egy nőt.

MEDVE1978 2024.07.12. 12:53:49

Azt hiszem, hogy az egész világon a családos (gyerekkel bíró) emberek mérőszáma a pénzzel kapcsolatosan mindig az volt, hogy tudok-e biztosítani a gyerekemnek egy legalább olyan vagy jobb életet, mint az enyém volt. Ezzel kapcsolatos az is, hogy a pénz "elég" vagy nem, ami persze nagyon erősen függ a gyerek képességeitől.

Nekem szép gyerekkorom volt, nagyobb hiányt nem szenvedtem semmiben. Nem voltunk kifejezetten gazdagok, de a középosztályhoz tartoztunk, sőt még lehet, hogy felső középosztályhoz is. Nyaralni tudtunk legtöbbször menni egy hétre, volt tehermentes lakásunk stb. Persze nem a legdrágább ruhákban öltöztünk, nem volt jachtunk a Balatonon stb.
Ettől függetlenül én a főiskolás és aztán az egyetemi éveim alatt a szüleimnél laktam. Volt külön szobám, de megtörtént, hogy éppen forró helyzetben voltam egy lánnyal, amikor anyám ránk nyitott (az ajtó zárja nem volt túl jó és egy nagyobb rántással kitépte).

Emiatt nekem az a célom, hogy ettől a még kicsi fiaimat majd megkíméljem: szeretnénk olyan lakást (lakórészt) vagy valami albérletet biztosítani nekik, hogy megélhessék a tinédzser éveik végét / 20-as éveik elejét, anélkül, hogy engem vagy az anyjukat kelljen kerülgetniük, amikor berúgnak / felhozzák a barátnőt. Hasonlóan ehhez, az a jó anyagi helyzet, ha ahogy engem is gyerekkoromban, el tudjuk vinni a gyerekeket valahova (belföldre vagy akár tengerhez) nyaralni, egy szép gyerekkort tudunk nekik biztosítani stb.

Ehhez kell pénz és nagyjából elég, ha annyi lenne, hogy ezt meg tudom valósítani.

A több pénz - annyi, ami már irreális - már nem biztos, hogy kellene. Mit csinálnék, ha megnyerném a lottót, mondjuk 2 milliárd forintot? Óriási kihívás lenne. Az ember személyiségét sok minden megváltoztatja az életében. A pénz is biztosan ezt tenné. Mit okoz, hogy ha annyi pénzed van, hogy a normál életben bármit meg tudsz venni? Vajon, ha a csinos, az asszonynál 20 évvel fiatalabb csaj szembe jön, amikor a kabrióddal bekanyarodsz, ellen tudsz annak állni, hogy "használd"? Amikor a gyereked elé kellene célokat, mércét állítani, ami egy normál esetben az, hogy állja meg a helyét az életben, de közben nem kell megállja, mert annyi pénzed van, hogy örökre elég neki is, mi lesz a gyerekkel? Többnyire elkallódik, drogos lesz, hedonista stb.

Az élet területén ennyi pénz olyan kihívást okozna, amelyek megváltoztatnák az ember személyiségét és nem biztos, hogy jó irányba.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 13:03:32

@alöksz róz:

ezt már megbeszéltük. fogyi vagy te is?
azt mondtad kisfiam, hogy biztos mindenki keményebben tud b*szni mint én. tehát ha te ugyanúgy gyengén tudsz b*szni, mint én, állítólag, akkor minek rónád fel, kis proligyerek?

"témához kapcsolódó hozzászólás volt. egy olyan állításhoz kapcsolódó következtetés, amit csak olyan férfi érthet, akinek már sikerült kielégítenie egy nőt."

sehogy nem jöt sehova a buta proliságod csöpi.

annyit írtam, hogy lacika úgy érzékeli a szerelmet, úgy magyarázta, hogy milyen csodálatos érzés hogy képes arra hogy kielégítsen egy nőt. és hogy milyen hálásak neki emiatt.

ezért is narcopata. a lelkiségről volt szó, erre ő jött a szexszel.

te se érted a komplexebb dolgokat már? de szerencsére remélhetőleg már nem tartod jó dolognak a környezetszennyezést. ha fejlődött annyit a kis fejecskéd kisfiam.

ne károgj ha nem éred még fel az asztalt. örök tanulság a proli fajtádnak. pro tipp.

alöksz róz 2024.07.12. 13:29:19

@Tesz Vesz XL.: "azt mondtad kisfiam, hogy biztos mindenki keményebben tud b*szni mint én." - hazudsz.
de legalább kiderül a hazugságodból, hogy impotens vagy.

alöksz róz 2024.07.12. 13:30:49

@Tesz Vesz XL.: tényleg csodálatos érzés. az a jó szex lényege.

alöksz róz 2024.07.12. 13:31:55

@Tesz Vesz XL.: "úgy magyarázta, hogy milyen csodálatos érzés hogy képes arra hogy kielégítsen egy nőt. és hogy milyen hálásak neki emiatt." - szerintem ez is hazugság.

alöksz róz 2024.07.12. 13:35:24

@Tesz Vesz XL.: próbáld ki egyszer milyen érzés, onnantól kezdve te is tudni fogod, hogy igaz.

ja de nem tudod kipróbálni, mert ha nem lennél ekkora seggfej, akkor is impotens vagy...

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 13:49:12

@alöksz róz:

hazudok? keresd meg akkor, hol is volt ez a komment csöpi? én már azt se tudom hanyadik kitiltott profilomról írtam, de te gyorsan megtalálod a saját profilodban, az aktivitásoknál.
k színvonaltalan vagy.

mesélj még a szexről légyszi, szívesen tanulok a tinidiszkók Casanovájától. csodálatos érzés lehet, annyira irigyellek! nagyon menő vagy.

ha hazamegyek első dolgom lesz kipróbálni! majd beleírom a tapasztalatamat a blogomra jövőhéten, úgyis csak szürke dolgokról irogatok, de egy pikáns poszttal feldobhatom a hangulatát a blogomnak. jó ötlet! nem akarsz szexuális tanácsadó lenni? engem megyőztél, nálam van hiteled, ha csodálatos érzés, akkor muszáj lesz nekem is kipróbálnom!

minden hazugság? összekevertél lacikával.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 14:01:23

@MEDVE1978:

emiatt még nem kell új lakást venni, vegyél egy jó zárat.

alöksz róz 2024.07.12. 14:29:54

@Tesz Vesz XL.: "ha hazamegyek első dolgom lesz kipróbálni!" - :DDD

se nőd nincs hozzá, se megfelelő vérellátottságod.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 14:39:30

@alöksz róz:

akkor te tudsz valamit, amit én nem. reggel még volt nőm.

ez nem ilyen Key & Peele-s skatch?

www.youtube.com/watch?v=4k-Dd71CqnM

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 14:41:09

@alöksz róz: de jól hallom? akkor szerinted impotens vagyok? dehát szerinted hazudok, amikor azt mondom hogy te azt mondtad hogy keményebben tudsz.

vagy akkor te is impotens vagy?

ah fszom a hülyegyerekekben.

ViCa 2024.07.12. 16:01:27

@G. Nagy László: én a gyereknél sem szoktam örülni pl a közepes matek eredménynek;). Elfogadom, oké...de nem ajvezok, hogy de szép volt :).

G. Nagy László 2024.07.12. 16:18:34

@ViCa:

1. Itt sem hurrázott senki, csak arra utaltam, hogy a vagyoneloszlás egyetlen társadalomban sem egyenlő.
2. Nem értek egyet az analógiával sem. Szerintem az nem jeles osztályzat, ha anyagilag mindenki egyenlő, s nem bukás, ha nagyok a különbségek. Ha a világ vagyonát holnap egyenlő arányban szétterítenéd, két hónap múlva elpusztulnánk mindannyian.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 16:38:15

@G. Nagy László:

de nálunk magyaroknál különösen hasonlít a dél-amerikai, vagy afrikai diktátor országokéhoz (a földterületek mérete is), főleg most hogy románia és bulgáriaban is jobb az életszínvonal.

sajnos csak minket sújt az a gyönyörű k élet, a háborús inflációval.

a románoknál is olyan életképesek a newzeti cégek mint a magyaroknál lacika?
volt ez összeállítás a lengyel gazdagokról. na azok a cégek az egész világban életképesek.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 16:40:30

@G. Nagy László:

de akkor elismered, hogy gátlástalanul hazudsz amikor azt írod, hogy mindig minden vitát befejezel?

ha ennyit kiböksz az már feklődés nálad.

viszont ha nem érted az egyszerű szavak jelentését, akkor sokkal egyszerűbben kell kommunikálnod lacika:

KÉT LÁB: ROSSZ! NÉGY LÁB: JÓ!

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.12. 17:37:05

@G. Nagy László:

nyugodtan elismerheted. nincs ebbe semmi gáz. "ezek csak szavak"

alöksz róz 2024.07.12. 19:36:11

@alöksz róz: index.hu/belfold/2024/07/12/jarobeteg-iranyitasi-rendszer-egeszsegablak-applikacio-szakrendelo-idopontfoglalas/
"Ugyanakkor az is kiderült, hogy az emberek 30 százaléka nem jelent meg a lefoglalt időpontban." - mert addigra vagy már kórházba kerültek, vagy meghaltak...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.07.12. 20:22:08

Örülök, hogy van 13 millió forintom.
mészárostól vagy tiborctól kell elkérnem?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.07.12. 20:24:50

@alöksz róz: a jó zsaru szereped akkor jön elő ha szeded a gyógyszered vagy akkor, amikor nem szeded?

alöksz róz 2024.07.12. 20:55:43

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nyilván nem tudod, mi az a független véleményalkotás, de tőled igazán nem is várta senki...

már az is csoda, hogy egy ilyen hosszú mondatot meg tudtál fogalmazni

Reactor 2024.07.14. 15:08:13

Emberfajtától függően ez megint nem tévhit. A politikus, bankár, egyéb hájas valagú felsővezető szótárában NINCS olyan szó, hogy "elég". A Disney-féle Kacsamese Dagobert bácsija pontosan ezt a fajta embertípust figurázza ki, ill. próbálja szimpatikussá, szerethetővé tenni némi megbocsájtó humorral. A valóság sajna kevésbé vicces. Igenis bőven vannak olyan kapzsi, mohó faszfejűek akiknek Dárius minden kincse se lenne elég.

Az ország viszont - a Fidesz minden átlátszó hazudozása ellenére - bizonyítottan szegényedik. A kétezres években a GDP-listán még Banglades, Kazahsztán és Nigéria is mögöttünk volt. Mára ezek már mind alaposan lehagytak minket, Európában már csak Ukrajna van mögöttünk, és ők is csak a háború miatt. Ja, szóval nem kell itt szépítgetni, hogy micsoda gazdagság van itt - mert nincs.

@G. Nagy László: Nyet. Ha a világ vagyonát egyenlő módon szétterítenéd, kapitalista közegben az történne, hogy 2-3 hónap múlva a tőkekoncentráció PONTOSAN úgy nézne ki, mint a szétterítés előtt. A rendszer alapból úgy van megalkotva, hogy a lóvé azoknál a bizonyosoknál kössön ki újra. Gondolom tudsz erről a kísérletről, és mivel közgazdász vagy, tisztában is vagy vele, ennek mi az oka.
Azzal, hogy ezt a rendszert támogatod, csak mégtöbb és több mélyszegényt fogsz kitermelni. Aztán a mennyiség egy idő után átcsap majd minőségbe...

Boldeone2 2024.07.14. 16:43:19

@Reactor: A kétezres években a GDP-listán még Banglades, Kazahsztán és Nigéria is mögöttünk volt. Mára ezek már mind alaposan lehagytak minket, Európában már csak Ukrajna van mögöttünk, és ők is csak a háború miatt. "

- Ilyeneket ezért ne írj, mert hülyeség! Nigéria egy 230 milliós ország, akkor kb 110 milliós volt, mi meg 9,65 millióan vagyunk, fogyunk...Az egy főre jutó GDP a lényeges, és az sem igaz, hogy kizárlólag Ukrajna van mögöttünk
Mind össz GDP - ben, mind egy főre jutó GDP - ben vannak rosszabb országok, lényegében az egesz Balkán

Ettől persze még nem sikertörténet az Orbán- rendszer...

Reactor 2024.07.14. 17:12:08

@Boldeone2: Nem hülyeség, van összehasonlítási alap: a kétezres években ezek mind-mind mögöttünk voltak. A népességszám lényegtelen: Mongólia népessége a sokszorosa a miénknek, oszt mégis a 110. helyen vannak. Ez tehát nem érv, hogy "hádde ők mennyien vannak"...

alöksz róz 2024.07.14. 17:33:19

@Reactor: mongóliában kevesebben élnek

Boldeone2 2024.07.14. 19:44:23

@Reactor: Nem hülyeség, van összehasonlítási alap: a kétezres években ezek mind-mind mögöttünk voltak"

- Még most is durván mögöttünk vannak! Fogd már fel: kizárólag az egy főre jutó GDP számít, azt lehet elosztani egy társadalomban

Hasonló fejlettségű országok esetében, mint mondjuk Lengyelország és Magyarország, annyiszor nagyobb a GDP kb. ahányszor a lakosság

A GDP kb. felét a fogyasztás adja: több ember, több fogyasztás

Boldeone2 2024.07.14. 19:49:46

Tehát:

Monaco éves GDP- je majd 9 milliárd dollár, ez töredéke a magyar GDP- nek, de csak 36 000 ember osztozik rajta, így jóval gazdagabb mint Magyarország
India hatalmas GDP- vel rendelkezik, de mivel 1,45 milliárd emver osztozik rajta, jóval szegényebb, mint Magyarország

G. Nagy László 2024.07.14. 20:11:26

@Boldeone2:

"kizárólag az egy főre jutó GDP számít"

Ha az ott élők jólétét nézed (és nem az adott ország világpolitikai súlyát), úgy ez egészen nyilvánvalóan így van. Józan ember ezt nem vitatja.

Boldeone2 2024.07.14. 21:59:22

@G. Nagy László: Csak a valamit lehet elosztani, a semmit nem...Ha már van egy magas egy főre jutó GDP, akkor lehet gondolkozni a politikai döntéshozóknak mi legyen: hagyják ott a jövedelmet ahol képződik, vagy vegyék el valamilyen részben, és osszák vissza államcélok szerint

Pl bevezethetik az alapjövedelmet, ha az az államcél, minden az általános társadalmi mentalitástól függ, hogy mi jómódú kisebbség és kevésbé jómódú többség viszonya

A posztszoci országokban az egyik legjobb gazdagnak lenni: egykulcsos jövedelmi adó van, nincs ingatlanlanadó
Az USA- ban van 7 kulcs, meg komoly szintű ingatlanadó

Tehát: aki gazdag, ott fizetni kell!

alöksz róz 2024.07.14. 22:03:59

@Boldeone2: érdekes dolog:
a svédeknél az egyik legnagyobb a jövedelmi egyenlőség.
ugyanakkor az egyik legnagyobb a vagyoni egyenlőtlenség.

Boldeone2 2024.07.14. 22:15:10

@G. Nagy László: Egyértelmű, hogy a magyar adórendszer szar. A fogyasztást brutális adók terhelik, ez nagyon rossz a kisembernek, aki minden jövedelmét elfogyasztja

Amit már régen meg kellett volna lépni: odmérni a gazdagoknak, de rendesen!

Nem százmillirdos szubvenciókat kellene dolbálni utánuk, vagy ha már igen, akkor fizessen vissza mondjuk 10% - os forrásadót

Meg kellene adóztani a nagyobb földterületeket és a nagyobb értékű ingatlanokat is

Millió lehetősége lenne az államnak, erre mit csinál: a kisembert pumpolja, de brutálisan..

Ezért nem elég "a világ pènze sem" , mert ott cirkulal a gazdaságban, az ezermilliárdos fedezetlen pénz, amely mögött nincs értékteremtés...

Csak jönnek a százmilliárdok a here rétegnek, akik csak fújják az eszközlufit....Így teszik tönkre a kisembert, szépen, fokozatosan...

Lassan majd az utcán lehet a magyar fizetőeszközt sepregetni...Egy garázst már 10 millió körül kínálgatnak, par éve alig ért többet egy pesti panel...

Orban politikája tönkreteszi az embereket, a nagy többséget...

Boldeone2 2024.07.14. 22:20:11

@alöksz róz: Nem inkább úgy akartad írni, hogy kisebb jövedelmi egyenlőtlenség, nagyobb vagyoni?

Ha mar több száz éve folyik a tőkés felhalmozás, lesznek nagyon gazdag családok. Van aki bérlakásban éli le az életet, van aki nem tudja hová tenni a pénzt

alöksz róz 2024.07.14. 22:21:21

@Boldeone2: "Nem inkább úgy akartad írni, hogy kisebb jövedelmi egyenlőtlenség, nagyobb vagyoni?" - az ugyanaz :D

G. Nagy László 2024.07.14. 23:23:11

@Boldeone2:

"Egyértelmű, hogy a magyar adórendszer szar."

Nem értek egyet. Az egyszerűség kedvéért rendezzük három csoportba a számtalanféle adóformát!

CÉGES ADÓK - társasági nyereségadó, iparűzési adó, munkáltatói járulékok, termékdíj stb.
A MAGÁNSZEMÉLY ADÓI - személyi jövedelemadó, vagyonszerzési illeték, luxusadó stb.
FOGYASZTÁSI ADÓK - általános forgalmi adó, jövedéki adó.

A céges adók értelemszerűen a gazdasági társaságokat érintik, a magánember szemszögéből tekintve indifferensek. A következő kategória már nagyon is érinti őket, ám közel sem azonos mértékben. Aki többet dolgozik, többet is keres, megtakarítási is jelentősek, ingatlanba is fektet - mindezekből fakadóan a magánszemélyeket sújtó sarcok elsősorban őrá irányulnak, mértéküktől függetlenül. Ha ezek progresszív formát öltenek, úgy pláne. A harmadik kosárba helyeztük a fogyasztási adókat, melyek a teljes társadalmat szegényítik; termelőket és vásárlókat egyaránt. (Előbbieket azért, mert a termékekre rakódó adótételek az árat növelve a keresletet csökkentik.) Ennél a kategóriánál azonban megfordul szereplőink érintettsége; ezúttal a bohém fogyasztóval tolnak ki a törvényalkotók, ha magasra tornásszák az ÁFÁ-t és a jövedéki adók mértékét. A puritán ugyanis alig fogyaszt, szinte meg sem érzi az ÁFA-kulcs pár százaléknyi emelését. Nem iszik, nem dohányzik, így aztán jövedéki adót is csak módjával fizet. E ponton bújjunk egy multinacionális nagyvállalat lobbistájának bőrébe, és próbáljuk elképzelni, miket sugdos a politikai döntéshozók fülébe. Logikus módon azt fogja indítványozni, hogy a céges és fogyasztási adók mértéke csökkenjen; ezzel párhuzamosan a tehetős polgárokat kizsigerelendő hozzuk vissza a progresszív jövedelemadót, s vezessünk be minél több vagyonadó-elemet. Nos, ez egy az egyben a baloldali pártok programja. Kibaszni a szorgos és aktív középréteggel, támogatni a felelőtlenül tékozlókat, ezáltal a multikat. A társadalom tudatos szétrombolásának programja. Te is pontosan ezt képviseled.

Reactor 2024.07.14. 23:56:41

@alöksz róz: Semmi gond, felhozhatom Szudánt is. 41 millió lakos, 112. helyezett.

@Boldeone2: Helyesbítés: _szerinted_ az egy főre jutó GDP számít. Szerintem meg nem. De a gazdaságföldrajz szerint se. És nem, nincsenek mögöttünk; Magyarország az 56. helyen van (8 helyet csúszott vissza), Banglades a 35-dik, Kazahsztána 48-dik, Nigéria az 53-dik. A kétezres évek elején ezek mind-mind MESSZE lemaradva voltak mögöttünk. Mostanra már mind megelőztek minket. Lehet itt maszatolni,csúsztatni a "perkapitta" hülyeséggel, a tény attól még tény marad.

A lakosságszámra pedig továbbra is ott van pl. Szudán...

Boldeone2 2024.07.15. 01:09:18

@Reactor: Helyesbítés: _szerinted_ az egy főre jutó GDP számít. Szerintem meg nem. De a gazdaságföldrajz szerint se"

- Nem a gazdaságfölrajz nem mond ilyet! De vicces vagy, pont egy geográfussal akarsz vitázni erről, akinek közgazdasági végzettsége van?

Az egy főre jutó GDP- számít, ezt nagy Laci is megerősítette, aki közgazdász

Még egyszer leírom: az összGDP önmagában SEMMIT nem számít! Lehet egy országban nagy az összes GDP, ha az túl sok emberre jut, akkor az szegény lesz!

lakosságszámra pedig továbbra is ott van pl. Szudán..."

- mi ez az irreleváns butaság? Olyan, mint a Mongólia?

Boldeone2 2024.07.15. 01:17:13

@Reactor: Magyarország az 56. helyen van (8 helyet csúszott vissza), Banglades a 35-dik, Kazahsztána 48-dik, Nigéria az 53-dik. "

- Egyébként Bangladesh mit ér a 35. helyével? Nagyjából annyit, mint India az ötödik helyével: semmit
Mindkét ország rendkívül szegény még, bár fejlődnek, de a magyar szintet sem fogják soha elérni!

Egyébként minél szegényebb egy ország, annál gyorsabban fejlődik, alacsony bázisról

Boldeone2 2024.07.15. 01:24:43

@G. Nagy László: A puritán ugyanis alig fogyaszt, szinte meg sem érzi az ÁFA-kulcs pár százaléknyi emelését. Nem iszik, nem dohányzik, így aztán jövedéki adót is csak módjával fizet"

- Kik azok a " puritánok" ? Megmondjam? Az a réteg, aki megtakarítja a jövedelme jelentős részét, nem fogyaszt, vagyis a jómódúak egy része

A kisember meg feléli minden jövedelmét, ahogy mondják: hónapról hónapra él. Mit jelent ez? A jövedelme nagyobb hányadát fizeti be arányosan az államnak. Nem abszolút értékben, de arányaiban
A kis ember fogyasztásra költött jövedelme meg azonnal visszaforog az államháztartásba adóként

Boldeone2 2024.07.15. 01:31:11

@G. Nagy László: Nos, ez egy az egyben a baloldali pártok programja. Kibaszni a szorgos és aktív középréteggel"

- Ez téveszme! Nem a középréteggel kellene "kibaszni", csak a here réteget - akik hatalmas összegeket akvirálnak- komolyabban a mostaninál -megadóztatni
Az vicc, ami itt megy gazdagok adóztatása címén, a társasági adó mértéke is vicc, de mikro - és kisvállalkozást azért adóztatják, rendesen...

Tehát: a gazdagok fizessenek, de nem kell a középréteg mögé bújni! Orbánék milliárdosok, az messze nem a közép, őket kellene megadóztani

G. Nagy László 2024.07.15. 01:33:33

@Boldeone2: Nézd, mindenkinek joga van ahhoz, hogy érdektelen, vagy legalábbis keveset mondó adatokat idézzen, elemezzen. Még akkor is, ha nem következik belőle semmi sem.

Banglades népessége 2000-ben 129 millió fő volt, ma 170 millió. A GDP 53 milliárd dollárról 446 milliárdra emelkedett. Az egy főre jutó érték 411 dollárról 2.623 dollárra emelkedett.

Magyarországon ugyanebben az időszakban az egy főre jutó GDP 12 ezer dollárról 43,4 ezerre nőtt, a népesség közel azonos lélekszámú.

Igaz, hogy Bangladesben nagyobb a fejlődés üteme.
Igaz, hogy Bangladesben számottevően nőtt a népesség.
Igaz, hogy Banglades elképesztő mélységből indult.
Igaz, hogy Banglades még most is elképesztő mélységben van.
Igaz, hogy Banglades e két tényező együttes hatására össztermelésben megelőzte hazánkat. Csak nem jelent semmit. Totál érdektelen adat.

G. Nagy László 2024.07.15. 01:37:18

@Boldeone2:

"Tehát: a gazdagok fizessenek, de nem kell a középréteg mögé bújni! Orbánék milliárdosok, az messze nem a közép, őket kellene megadóztani"

Ha viszont kihagyod a középréteget, s az emelt jövedelemadót és az ingatlanadót kifejezetten magas szintre (kb. a milliárdosok szintjére) lövöd be, az azt fogja eredményezni, hogy a költségvetés számára jelentéktelen összeg folyik majd be. Oly kevés számú adózót érint majd ez az egész.

Reactor 2024.07.15. 01:41:11

@Boldeone2: De igen, a gazdaságföldrajz tekintetében a nominális GDP a döntő. Esetleg szabad javasolnom elolvasásra a középiskola földrajz-tankönyvet. A "perkapitta" ökörködésről kerek MÁSFÉL mondat van az EGÉSZ anyagrészben (ami több száz oldal), valószínűleg nem véletlenül: globális tekintetben nem jelzésértékű, maszatolásra, elkenésre viszont annál kiválóbb. Ha 1 jól keresőre jut 10 nagyon szarul kereső - mint kishazánk esetében - akkor a "perkapitta" baromság egyszerűen megbukik.
Lássuk csak: a népesség uszkve 9 millió. A legutóbbi nem kormány által készített felmérés alapján kb. 4 millióan élnek a létminimum alatt. Tehát fogyunk, vagyis egyre kevesebb ember között oszlik meg a GDP.

De tudod mit? Legyen neked kiskarácsony: nézzük a "perkapitta" ökörséges maszatolásos GDP-listát: Magyarország a 48. helyen van, ha jól látom. A kétezres évek elején a 39. helyen állt. Litvánia, Lettország és Szlovákia is mögöttünk voltak. Azán időközben valahogy megelőztek minket...
Teljesen mindegy, hogy tetriszezgetünk itt a dolgokkal: Magyarország csúszik lefelé, nagyjából 2 évente 1 helyet. Egyedül az öngyilkossági listán tartjuk nagyon stabilan a helyünket, és ahogy elnézem, fogjuk is.

Banglades, köszöni szépen, remekül elvan, és vélhetően röhög rajtunk a 35. helyével, ahogy India is az 5. helyével. Szeretnénk mi akkora büdzsét és bevételt, mint ami neki van! Ja, hogy sok a nyomornegyed és a nincstelen? Még szerencse, hogy itt egy sincs :D oh, wait...

Mongólia valóban butaság volt, valamiért úgy emlékeztem, többen élnek ott. Mindegy, Szudánra már teljesen megáll az állítás (de sorolhatok még párat, ezen ne múljon). Ha szerinted irreleváns butaság felhozni őket, nos, az remekül bizonyítja, micsoda geográfusokkal & közgazdászokkal is van itten dolgom...kb. mint anno kiskutyafule vakmerő kalandozása az energetikában :D az mondjuk még vicces is volt.

Boldeone2 2024.07.15. 01:56:14

@Reactor: globális tekintetben nem jelzésértékű, maszatolásra, elkenésre viszont annál kiválóbb. Ha 1 jól keresőre jut 10 nagyon szarul kereső - mint kishazánk esetében - akkor a "perkapitta" baromság egyszerűen megbukik."

- Ez a világon mindenhol így van ember! Vannak gazdagok és szegények, van ahol nagyobb, van ahol kisebb jövedelmi különbségek vannak, de alapvetően mindenhol a GDP/ capita számít, az mutatja meg , hogy mennyi jövedelem osztható el egy adott országban, attól függ hogy él az átlagember

Magyarország a 48. helyen van, ha jól látom. A kétezres évek elején a 39. helyen állt. Litvánia, Lettország és Szlovákia is mögöttünk voltak. Azán időközben valahogy megelőztek minket..."

- Ezen 4 orszag közt minimális kükönbségek vannak, tényleg minimális. A szlovakok hol előttünk vannak, hol mögöttünk, ők sem a leggyorsabban fejlődnek, de a 4 orszag eléggé hasonló egy főre jutó GDP- vel rendelkezik...

Ha pedig igaz lenne a hülyeséged, hogy az összGDP számít, akkor Magyarország magasan vezet. A lett GDP eltörpül abszolut értékben a magyar mellett....

Ezért is ordító hülyeség a bangladesi példa, amely csontszegény ország Magyarországhoz képest

Itt kb 4x akkora az átlagbér, az átlagember bére!!

G. Nagy László 2024.07.15. 01:59:27

@Boldeone2:

"Ezért is ordító hülyeség a bangladesi példa, amely csontszegény ország Magyarországhoz képest. Itt kb 4x akkora az átlagbér, az átlagember bére!!"

Lófaszt. Közel a hússzorosa.

Boldeone2 2024.07.15. 02:03:24

@Reactor: Mindegy, Szudánra már teljesen megáll az állítás (de sorolhatok még párat, ezen ne múljon). Ha szerinted irreleváns butaság felhozni őket, nos, az remekül bizonyítja, micsoda geográfusokkal & közgazdászokkal is van itten dolgom...kb. "

- Milyen állítás áll Szudánra? Ember, te össze - vissza hordtál sületlenségeket, amit viszont én írtam, annak minden szava igaz volt!

SEMMIT az égvilágon SEMMIT nem számít, hogy mekkora az összes GDP Bangladesben, vagy Nigériában mert mindkettő ország annyira népes, hogy szinte semmi sem jut a megtermelt nemzeti jövedelemből átlagembernek, óriási a szegények tábora!

Reactor 2024.07.15. 04:01:17

@Boldeone2: Érdekes, nekem anno az iskolában azt tanították, hogy a nominális GDP a döntő. Meg úgy kb. mindenütt a nominális GDP-t mutatják, említik, a "perkapitta" ökörködést futólag, ha megemlítik. De hát nyilván a tanárok, a földrajzkönyvek írói stb. a hülyék. Nem mintha sokat számítana, mert ahogy mondtam, a "perkapittás" listán is szépen visszacsúsztunk. Az, hogy valamicskét előrébb vagyunk, mint a fullos GDP-listán, igen-igen sovány vigasz. A futóverseny hetedik helyezettje azon örvendezik, hogy nem ő lett az utolsó... :DDD Ja...nem nagy dicsőség...

A különbség tényleg mininális volt egykoron, csak aztán valahogy beelőztek minket ezalatt az évtized alatt...csak 2 évente csúsztunk vissza 1 helyet, ez teljesen igaz, de hát ugye sok kicsi sokra megy.
Örülj neki, hogy csak "minimálisak" a különbségek - ha ugyanis Magyarország egyetlen év alatt zuhanórepülésben tette volna meg a 8 visszaesett helyet, vélhetően polgárháború robbant volna ki, és a komplett politikusgárdát a fákon himbálta volna a szél. Így legalább annyira nem volt feltűnő.

Ez meg egy sztereotíp faszság, hogy Banglades meg India fú de szegény. Konkrétan a világ egyik fő ruhaexportőréről beszélünk. Igen, bőven vannak ilyen részei. Aki keres az talál, ugye. Területarányosan Magyarországon is van ennyi nyomornegyed, hadd nyugtassalak meg, attól, hogy a kamugyáros kormánymédia nem mutogatja őket. De Ámérikában is akad bőven slum, nyomornegyed, ezeket kimazsolázgatva rájuk is lehetne mondani, hogy mekkora szegénység van ott...
Az összGDP listán Magyarország az 58. helyen van. Lehet ezen vitázni, de értelme nem sok.
A népességszámot mellesleg te hoztad fel, hogy "há' izéhozé, Nigéria azé' van előrébb, me' ottan sokan vannak." Hoztam ellenpéldát, Szudánt, ahol szintén sokan vannak, és - egyelőre- még mögöttünk kullognak. Erre kijelented, hogy hát ez hülyeség, oszt kész.
De akkor most előhozom megint Mongóliát: elvileg 3 millióan lakják. Vagyis területéhez képest baromi magasan. A logikád alapján dúsgazdagoknak kéne lenniük. Nem azok.
Deeee természetesen én beszélek sületlenségeket... :D

Boldeone2 2024.07.15. 09:50:03

@Reactor: népességszámot mellesleg te hoztad fel, hogy "há' izéhozé, Nigéria azé' van előrébb, me' ottan sokan vannak." Hoztam ellenpéldát, Szudánt, ahol szintén sokan vannak, és - egyelőre- még mögöttünk kullognak. Erre kijelented, hogy hát ez"

- Igen, hülyeség! Nigériában 20x annyi ember él, tehát még azon az alacsony gazdasági szinten is ahol ők állnak, nagyobb lesz az összGDP mint a magyar
Szudánban 43 millió ember él, így ott jóval kevesebb
De, mindkettő jóval szegényebb lesz, mert az EGY FŐRE jutó GDP számít mindig- elosztani azt lehet

Boldeone2 2024.07.15. 10:02:16

@Reactor: Érdekes, nekem anno az iskolában azt tanították, hogy a nominális GDP a döntő. Meg úgy kb. mindenütt a nominális GDP-t mutatják, említik, a "perkapitta" ökörködést futólag, ha megemlítik"

- Nem, ilyet nem tanítottak. A GDP növekedés üteme, azaz az államok relatív gazdasági teljesítménye számít, de az összes GDP- t kizarólag egy főre vetítve érdemes számítani, mert az mutatja meg az emberek relatív helyzetét

Ez meg egy sztereotíp faszság, hogy Banglades meg India fú de szegény. Konkrétan a világ egyik fő ruhaexportőréről beszélünk. Igen, bőven vannak ilyen részei. Aki keres az talál, ugye. Területarányosan Magyarországon is van ennyi nyomornegyed...(....)
Ez meg egy sztereotíp faszság, hogy Banglades meg India fú de szegény"

-Nem sztereotíp faszság, ezek a rideg tények, 50-100 év múlva sem fognak európai szinten élni, a többi életnívót jelző mutatójuk is siralmas. A HDI is nagyjából a GDP/ capitával korrelál, ami egy komplexebb mutató

Magyarországon nincsenek nyomornegyedek, már szinte cigányputrik is alig. Bangladeshez vagy Nigériához hasonlítani a magyar életszínvonalat ordító fasság!

Boldeone2 2024.07.15. 10:10:08

@Reactor: A HDI egy komplex mutató, amely egy adott országban lévő általános életszínvonalat mutatja:

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

Mint látható, Magyarorszag a 47. helyen van, Bangladesh 129, India 134 helyen...
Nigéria pedig a 161. áll.. jövedelmi életszínvonalbeli helyzet alapján..

Még csak NEM IS VAGYUNK EGY KATEGÓRIÁBAN!

Boldeone2 2024.07.15. 10:16:53

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita

Itt a másik lista, ami a GDP/ capita, ami alig különbözik a HDI ranktól, Magyarorszag a 48. helyen, a hasonlított országok pedig 130+ helyen

Mégegyszer leírom: az egy főre eső jövedelem számít, vagyis az, amit el lehet fogyasztani, " szét lehet osztani"
Ezt még lehet cizellázni vásárlóerő alapon, de a tények azok, hogy nyugati módra élni nyugaton a legolcsóbb
Tehát Afrikában a minőségi oktatás, EÜ, nyugati termék még drágább lesz, mint Európában

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.15. 11:10:04

@G. Nagy László: a jólét és a gdp nagyon nem ugyanaz. értesz te bármihez is?

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.15. 11:12:43

@Boldeone2:

nem véletlenül neolib ugyanúgy orbán, ahogy az szdsz.
margaret tecsört is nagyon szereti anélkül hogy bármit felfogna a gazdaságból.
olyan mértékben neolib, hogy már emiatt is feudalizmus van.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.15. 11:51:24

@Boldeone2:

hogy lenne közgazdász? mikor ahhoz is teljesen buta? még érettségizettnek se lenne szabad lennie.
egy megafon képzésen kitanított szakmunkásnak inkább kinéz.

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.15. 11:57:44

@Boldeone2:

ne vedd túl komolyan reactort, teljesen szalonképtelen. alap dolgokat nem ért meg egy beszélgetésből

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.15. 12:19:55

@G. Nagy László: bangladesi átlagbér:
$21,553 USD per év

A Banglades átlagos fizetése évente 2,530,182 BDT ez a 21 533 USD . A legjellemzőbb bevétel a 821,754 BDT
az 6993 USD. 208 ezer forint havonta

www.averagesalarysurvey.com/hu/fizetes/banglades

Átlagos bruttó fizetés havonta:
84 066 ft

www.fizetesek.hu/legjobb-fizetesek/rangsor/top-20-orszagok-legalacsonyabb-fizetes

ennek a 20x-s lacika 1 688 000 ft
de az USD ezért jobb, ha nem egyből ft-ra váltjuk
bár a big mac indexet még meg kéne nézni csak nincs a listában.

Banglades 202,38 €
80 forint

atena.sk/blog/hu/melyik-orszagban-a-legalacsonyabbak-a-fizetesek-a-vilagon/

Tesz Vesz XL. · kkbk.blog.hu 2024.07.15. 12:24:03

Banglades 202,38 €
80 000 forint

Reactor 2024.07.15. 15:30:46

@Boldeone2: Oké, és akkor Mongóliában miért nincs kőgazdagság? Hisz ott alig élnek (még Magyarországhoz viszonyítva) is emberek!
De jó amúgy, hogy ennyire tudod, mit tanítottak nekem középiskolában és mit nem :DDD mondom, vedd elő a földrajz-tankönyvet, üsd fel a gazdaságföldrajzi szakasznál (a földrajzi övezetesség után következik), és olvasgass! Mindenütt a nominális GDP-vel dolgoznak, számolnak, a "perkapittáról" össz-vissz másfél sor szerepel. Lényegében olyan, mintha a könyv azt mondaná: "nesze baeg,ha annyira ez kell, van ilyen is..."
De mindjárt gondoltam, a tanár tudja rosszul, a tankönyvek írói tudják rosszul, mindenki tévedett, mindenki más jön szembe a sztrádán...

Az általad leírt HDI még említés szintjén SINCS a tankönyvben. Már meg ne sértődj, de nekem ez kicsit szerecsenmosdatásnak tűnik: idecitálsz bármit, amivel kedvezőbb színben tudod feltüntetni az országot. A nominális GDP nem jött be, hát előhoztad a "perkapittát". Kiderült, hogy hopp, aszerint is csúszunk a posványba lefele, hát előhoztál egy harmadikat...elég hülye játék, és akinek van szeme, az pontosan tudja, mennyire mélyen ülünk a szarban, őszintén nem értem, mire való ez a kozmetikázgatás...

Rideg valóságot akarsz látni? Látogass el Borsodba, Nógrádba, vagy akár Baranyába is pár olyan településre, ahol egy kiló kenyérért is ölnek embert! Igen sok, méghozzá. Majd akkor mondd, hogy itt nincsenek slumok, és nem is olyan szörnyű itt az élet mint Bangladesben :D
Tudod, akinek SEMMIJE nincs, annak hót mindegy, Magyarországon él-e, vagy Bangladesben, vagy Új-Zélandon: a nincstelen az tájegységtől, területtől függetlenül nincstelen.

Cizellálgathatod, magyarázhatod a bizonyítványt, bevonhatod a szart cukormázzal, az általad hivatkozott rideg valóság az az, hogy NAGYON NAGYON szar helyzetben vagyunk. Az, hogy közismerten szegény országok akár nominálisan, akár "perkapitta" alapon előttünk járnak, igencsak jelzésértékű. Ezek tények. Tényekkel pedig csak a teljesen hülyék vitatkoznak.

alöksz róz 2024.07.15. 15:44:18

@Boldeone2: "Magyarországon nincsenek nyomornegyedek, már szinte cigányputrik is alig." - google térképen menj végig a borsodi, szabolcsi, nógrádi, békési falvak utcáin

Tesz Vesz XLI. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.15. 15:49:42

@Boldeone2: már szinte cigányputrik is alig? az egész vidéken csak cigányok a fiatalok.

fontos szavazóbázis.

baalint1 2024.07.16. 09:45:25

A politikai témájú cikkeid még mélyebb szintet érnek el, már tényleg semmi mást nem írsz le, mint a hivatalos orosz propagandát, úgyhogy üdítő, hogy egy politikát nem érintő cikket is írtál. Sokmindennel nem értek egyet, de szeretem ezt a témát is.

Azzal egyetértek, hogy nagyon sok ember relatív túlköltekezik, az áruhiteleket, személyi hiteleket én sem értem, csak egyre mélyebbre ássák magukat az embereket, azonban ahogy a puritanizmust emlegeted, abban érzek valami olyasmit, hogy te, aki már elértél egy bizonyos anyagi szintet, könnyen beszélsz, főleg ha a mostani fiatalok helyzetét, lehetőségeit nézzük. A hitelmentes lakás egyre kevesebbeknek elérhető luxus, de amúgy mindig is luxus volt valamennyire. Nem véletlenül vesznek fel hitelt, mert egyszerűen még ha puritán életet is élnek, nem abban az életszakaszban érnének el oda, hogy saját lakást vegyenek, mint mikor arra nagyon szükségük lenne. Ez megint a politikát érinti, de a hazai szabályozás mellett merész dolog bérelt lakásba gyerekeket vállalni.

Amit a vásárolgatásról írsz, megint extrém szexistára sikeredett, a nőket primitív ösztönlénynek próbálod beállítani. Pedig a vásárolgatásnak ugyanúgy megvannak a férfi változatai, csak jellemzően nem ugyanazok a termékcsoportok. Egyébként ami a hűtőt illeti, ha az áramszámlán néhány évente annyit ráfizetsz a régi hűtőddel, mint amennyibe egy új hűtő kerülne, akkor racionálisan nézve nem érdemes csak azért ragaszkodni a régihez, mert az működik, de ugyanez igaz akkor, ha problémákba ütközöl a kis mérete miatt. Csak azért nem érdemes újat venni, mert az új, de csak azért sem érdemes ragaszkodni a régihez, mert az még működik.

A nyaralással, egyéb luxussal kapcsolatban azt látom, hogy egyrészt nagyon sokan villantásból mennek távoli tengerpartokra, hogy ott aztán ugyanúgy ne csináljanak semmi mást, amit egy átlag hazai wellness hotelban ne tudnának csinálni. De egyébként ha valami érdekel, engem például a hegymászás, akkor a világ pénze és ideje nem lenne elég mindenre, szóval ez igencsak igény, érdeklődés kérdése.

baalint1 2024.07.16. 09:48:27

@G. Nagy László:
Amúgy nyugaton az is gyakori megoldás, hogy amíg a gyerekek otthon vannak, addig nagy lakást bérelnek, amint kirepülnek, kisebbe költöznek. A saját lakást meg nem tekintik életcélnak, inkább másba fektetik a pénzüket. Itthon igazából a gondolkodásmód más, szüleim esetében például elképzelhetetlen, ma is méretes lakásban élnek ketten, és rengeteg cuccot képtelenek leselejtezni.

baalint1 2024.07.16. 09:51:41

@G. Nagy László:
Bocs, hogy veled foglalkozok, de te írtál magadról.
Azok alapján, amiket magadról szoktál írni, én a 30-40 millió megtakarításnak úgy alsó hangon 10-szeresét néztem ki belőled. Nem tudom pont mennyi idős vagy, ha jól tudom olyan 50 közelében lehetsz, mire annyi idős leszek, én nem szeretnék csak ott tartani.

G. Nagy László 2024.07.16. 10:05:16

@baalint1:

"Azok alapján, amiket magadról szoktál írni, én a 30-40 millió megtakarításnak úgy alsó hangon 10-szeresét néztem ki belőled."

Nem tudom, mi alapján :) Ennél azért valamivel több. Ez a gyorsan mobilizálható rész. A többi mind ingatlanokban pihen. De nagyon messze vagyok a 300-400 milliótól, és nincs is szükségem ennyire. Ennek a fele is bőven elég mindenre.

"Nem tudom pont mennyi idős vagy, ha jól tudom olyan 50 közelében lehetsz, mire annyi idős leszek, én nem szeretnék csak ott tartani."

Szívből kívánom, hogy minden vágyad teljesüljön!

G. Nagy László 2024.07.16. 10:11:22

@baalint1:

"Amúgy nyugaton az is gyakori megoldás, hogy amíg a gyerekek otthon vannak, addig nagy lakást bérelnek, amint kirepülnek, kisebbe költöznek."

Ez is tök oké. Én a saját lakásomat alakítgatom át időről időre. Amikor 20 éve beköltöztünk, kettőnknek szinte túl nagy volt - egy szoba szinte üresen állt. Aztán jöttek a gyerkőcök, s amíg kicsik voltak, pont optimális volt a lakásméret. Most, hogy már nagy kamaszok, egy kicsit szűkös, de nem vészes. Pár év múlva megint tágas lesz majd, de most már van annyi cuccunk, hogy nem fog kongani az ürességtől...

baalint1 2024.07.16. 10:30:22

@G. Nagy László:
Igazából én úgy kalkulálok, hogy hosszútávon egy vegyes befektetési portfolió, úgy hogy válságban is ki tudjál venni belőle, ha kell, és legyen likvid része is, átlagosan évente 2% reálhozamnál többet nem hoz. Egy idő után el akarok jutni oda, hogy ha nem dolgoznék, is meg tudjak élni a reálhozamból. Ehhez még 300-400 millió Ft is kevés lenne. Azt ugye előre nem tudom, hogy hány évesen lesz olyan, hogy nem leszek képes dolgozni, számottevő állami nyugdíjra pusztán a korfa alapján sem számítok (a Ratkó unokák nyugdíjbavonulásakor nem lesz nagy létszámú aktív korú helyettesítő generáció). De úgy egyáltalán a nagy fokú anyagi biztonságot csak úgy tudom elképzelni, hogy csak tőkejövedelemből is meg tudjak élni, ha kell.

G. Nagy László 2024.07.16. 10:38:33

@baalint1:

Ha hosszútávon 2%-os hozammal számolsz, úgy 300 millió megtakarításból havi 500 ezer termelődik - ez tényleg elég karcsú. Ami engem illet: a pénzügyi befektetéseim mindig is jóval nagyobb hozamot hoztak, s ez mai is így van. Szerintem ingatlan-bérbeadásnál is nyugodtan kalkulálhatsz akár 5%-kal is, ennek fényében az az 500 ezer rögtön 1.250 ezer, ami már nem rossz... Én pedig ennél jóval kevesebbel is beérem.

Tesz Vesz XLIII. 2024.07.16. 13:29:48

@baalint1: gátlástalanul hazudozik mindenben lacika

a megafonosok nagyon szeretnek 3 milliós rolexben is mutatkozni.

Tesz Vesz XLIII. 2024.07.16. 13:35:08

@G. Nagy László:

a magyarok elvesztették a vagyonuk értékének a negyedét? harmadát? hála a rekordmagas magyar inflációnak. ez nem orbán hibája? akkor kié? Zelenszkijé?

szétverik a magyar mezőgazdaságot, éllemiszeripart, és pénzherdálás megy, pazarlás, LOPÁS, hűtlen kezelés a rezsim tudtával és gyakorlatilag utasításával, hisz a vidéki fideszeseknek állítólag maguknak kell összelopni a kampányra valót.

az ilyen ellenőrizhetetlen építkezésekkel (mint a lombkorona sétány lombkorona nélkül, felesleges beruházások) felverik államilag a faanyagok és más építőanyagok árát. ez gyakorlatilag evolúciós visszasés - ahogy egy okos kommentelő írta.

több ezer éve a törzsek országgá egyesültek hogy közösen (OLCSÓBBAN) képviseljék az érdekeiket. erre jön a fidesz és a többszörösen hazaáruló orbán és felverio az árakat a CSOK-kal, nagycsaládos autótámogatással, ugyanaz a több ezer éves logiokának ellentmondó hozzáállás, a lélegeztető gépeknek hazudott horkolásgátlóknál: "a nagy megrendelés árfelhajtó tényezőként hatott"
ezért lett drágább... a világ többi része nem így működik. milyen érdekes. ezért rekordmagas a magyar infláció, ez orbán hibája. ezért is hazaáruló a magyar állam, amíg a fidesz vezeti.

de akkor te miért is dicséred a liverpool focistáját lacika, amikor nem önző?

elmenekültél a vitából és 43x kitiltottál?

baalint1 2024.07.16. 13:36:19

@G. Nagy László:
Az ingatlan egyrészt nem teljesen passzív befektetés, mert foglalkozni kell a kiadásával, másrészt sokkal kockázatosabb mint azt sokan gondolnák, hiszen veszel egy-két lakást, azzal az ingatlanpiac mellett vállalod a lakások egyedi kockázatát is. Egy tőzsdeindex passzív követése valójában jóval kisebb kockázatot jelent.

Emellett kicsit csalóka az ingatlanpiac égig emelkedése, mert a folyamatos, gyakorlatilag infláció alatti hitelek tömeges felvétele könnyen lufikat fújhat, másrészt a múltbeli hozamok az ingatlanindexek alapján nem kezelik jól az ingatlanpiacról kieső ingatlanok hatását, mert amely területen fellendülés van, az a magasabb tranzakciószám miatt felülreprezentálódik. Persze lehet mondani, hogy csak Budapesten, csak jó helyen veszel, de az már eleve bele van árazva, és még így is benne van, hogy lesz korszak, amikor Budapesten fognak relatív esni az árak.

Ja, és amúgy az ingatlanpiacon egyre inkább a nyugati helyzet felé tartunk, legalábbis Budapesten és a gazdaságilag aktív megyei jogú városokban, ahol nagyon drágák az ingatlanok, olcsó a hitel, és ehhez képest nem magasak a bérleti díjak. És ott már a járulékos költségeket, amortizációt figyelembe véve is csak 1-2% körüli éves bérleti díjak vannak, és ugye ha abban bízol, hogy majd továbbra is jó befektetés lesz, akkor abban bízol hogy még alacsonyabb hitelkamatok és még alacsonyabb bérbeadási/ingatlanár ráta lesz. Mert ha a bérbeadási ráta nem esik tovább, csak stagnálk, akkor nagyjából a gazdaság teljesítményét tudod elérni nettó mindensstül, abból viszont nem lesz évi 5% reálhozam hosszútávon.

Hangsúlyozom, nem mondom összességében rossz befektetésnek az ingatlant, de az brutális túlyúlyozása, ha valaki a vagyona nagy részét ingatlanban tartja, rendkívül kockázatos, miközben nagyon sokan azt hiszik, hogy ez a legbiztonságosabb az állampapír után.

G. Nagy László 2024.07.16. 13:51:52

@baalint1: Én azt látom, hogy Londonban, Berlinben, Madridban jóval magasabbak az ingatlanárak. S amíg ez így van, a budapesti, hosszútávú ingatlanértékek miatt nem aggódom különösebben.

Tesz Vesz XLIV. · www.kkbk.blog.hu 2024.07.16. 13:56:17

@G. Nagy László: pedig aggódhatnál lacika, a bolsevik primtív párttársaidnak sikerült ezt is szétcseszniük

üdvözlöm anyukádat, aki ilyen szép erkölcsös gyereket nevelt amúgy.

baalint1 2024.07.16. 14:45:40

@G. Nagy László:
De Londonban, Berlinben, Madridban a fizetések is magasabbak, illetve ami lényeges, a hitelkamatok alacsonyabbak és ennek megfelelően a bérleti díj/piaci értéke is alacsonyabb az ingatlanoknak.

Emellett ezek nem ugyanolyan kategóriájú nagyvárosok, mert Budapest és a vonzáskörzete is lényegesen kisebb. Ha nyugati példákhoz hasonlítunk, akkor még ha arra számítasz is, hogy esetleg gazdaságilag utolérjük őket, akkor is hasonló lélekszámú és vonzáskörzetű városokkal kellene összevetni, ha a gazdasági realitásokat is figyelembe vesszük, akkor lakosságszámban kisebb városokkal vagyunk egy kategóriában.

alöksz róz 2024.07.16. 16:03:40

@baalint1: a jó helyen fekvő ingatlannak mindig lesz értéke.
a részvény, kötvény meg csak egy papír vagy még annyi se.

baalint1 2024.07.16. 17:33:27

@alöksz róz:
Az, hogy mi a jó hely, folyamatosan változik. Kijev például most nem jó hely. Detroit is jó hely volt egykor.

Az ingatlantulajdonodat pedig ugyanúgy elvehetik, mint a részvényedet, kötvényedet. Ilyen szempontból ugyanúgy van politikai, gazdasági, természeti kockázat mindegyiknél. Az ingatlantulajdonod mögött is egy tulajdoni lap van, az is egy papír, a részvény meg ugyanúgy tulajdont testesít meg. A különbség, hogy az ingatlannal egy-két ingatlan egyedi kockázatát is futod a rendszer szintű kockázat felett, részvényből meg olcsón tudsz diverzifikálni ETF-ek segítségével.

alöksz róz 2024.07.16. 17:55:35

@baalint1: "Az ingatlantulajdonodat pedig ugyanúgy elvehetik, mint a részvényedet, kötvényedet" - nem az elvételről van szó, hanem az értékéről.
az ingatlanon bukhatsz, de ha a seggedet kitörölheted a papírjaiddal, akkor hiába diverzifikálsz.

Boldeone2 2024.07.20. 08:27:08

@Reactor: Mindenütt a nominális GDP-vel dolgoznak, számolnak, a "perkapittáról" össz-vissz másfél sor szerepel."

- Még alapfogalmakkal sem vagy tisztában! Eleve többféle nomimális GDP van, de te az összes GDP - ről beszélsz, ilyen viszont egy földrajzkönyvben vagy atlaszban sincs ábrázolva!

Mindenhol az egy főre eső össztermékek vannak megadva, amelyeket úgy visznek térképre, hogy kategóriákat adnak meg, tól- ig
ez már a 70- es években kiadott világatlaszokban is így volt!

Fogd már fel satuagy : az egy főre jutó nemzeti összermék számít az államok életszínvonali összehasonlításához!

Reactor 2024.07.20. 15:43:00

@Boldeone2: Keverem-kavarom, ha viszket, megvakarom...az összGDP továbbra se a "perkapittás" baromkodás.
Azt mondod nincs ábrázolva se földrajzkönyvben, se atlaszban. Nos, akkor nyilván csak odahallucináltam a magaméba. Sőt, megvuduztam a tankönyvek íróit + a földrajztanárokat is szerte az országban, visszamenőlegesen is, csak hogy nekem legyen igazam... :DDD

Jólesik tagadni a tényeket?

Ja, 70-es évekbeli világatlasz, ki is nézem, hogy neked van olyanod...há' hogyne. Mindazonáltal még ha lenne is, nem az atlaszból tanulsz a másnapi dogára, hanem a tankönyvből. A tankönyv a döntő, abban pedig mindenütt a nominális GDP-t sulykolták, a "petkapittás" baromságról van MÁSFÉL sor. Nekem nem úgy tűnik, mintha az egy főre jutó nemzeti össztermék számítana. Legalábbis messze nem annyira, amennyire te gondolod.

Lényegtelen, mert a "perkapittás" lista szerint is igen szarul állunk, szóval veszett fejsze nyele ezzel dobálóznod.

baalint1 2024.07.22. 17:13:47

@alöksz róz:
Az ingatlanod ugyanúgy elértéktelenedhet, mint a részvényeid, sőt erre sokkal nagyobb esélyed van, mint hogy az összes részvényed elértéktelenedjen, ha sokféle van. Ráadásul az elértéktelenedett, eladhatatlan ingatlanod még további költséget is generálhat.

alöksz róz 2024.07.22. 17:50:26

@baalint1: nyugtasd magad ezzel... de volt már olyan, hogy a részvények 0 centet értek
(és még a segged kitörlésére se voltak jók, mert nem olyan papírból voltak vagy nem papírból voltak)

baalint1 2024.07.23. 11:14:17

@alöksz róz:
Ha a legrégebbi amerikai részvényindexet követted, a Dow Jones Industrial Average-t, ami diverzifikáció szempontjából messze nem a legjobb, akkor mindig minden esés után bőven pluszba kerültél és hosszútávon szép nyereséget értél volna el. Az, hogy egyes elemei lenullázódtak, csődbe mentek, nem számít, pont ezért van a diverzifikáció. A lakásod értéke ugyanúgy lenullázódhat, csak míg a részvényből sokfélét tarthatsz, lakásból ugyanazon összegből legfeljebb néhányat.

Ha meg újra komcsi vagy náci rendszer épül ki, akkor ugyanúgy vihetik a lakásodat mint a részvényeidet.
süti beállítások módosítása