Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

téveszmék

téveszmék

"Csak óvatosan a szexszel!"

2024. augusztus 01. - G. Nagy László

orgia5_1.jpg

 

Bő félszáz évvel ezelőtt - olyan 1968 táján - a szexualitás általános megítélése nagyjából a helyére került. Azóta sok minden változott. A progresszív oldalon egyfelől túltolták a biciklit, s ma már minden ünnepelendőnek számít, amit valaha is perverzitásként tartottak számon, mindeközben a hagyományos, férfi és nő közötti testiség kapcsán a metoo a legprűdebb korokba repítette vissza a világot. Hasonló zavart látni a másik térfélen is. Egy vérbeli konzervatívnak muszáj jó viszonyt ápolnia a vallással, így a Borkai-féle elhajlások aligha férnek bele egy jobbos politikus imidzsébe, ugyanakkor igény azért volna rá... Szerencsére az íróknak nem kell képmutató szerepeket eljátszaniuk; ők őszintén megvallhatják, mit is gondolnak a téma kapcsán. 

 

Rod Dreher, a Magyarországon élő amerikai újságíró meggyőződéssel hisz az ortodox keresztény megközelítésben, mely szerint a testiség csakis egy férfi és egy nő házasságon belüli érintkezése lehet, minden egyéb eset súlyos bűnnek számít. Természetesen tisztában van azzal, hogy ez a világlátás ma már csupán egy nagyon szűk kisebbségé, a Szent Benedek válaszútján című könyvében mindazonáltal igyekszik pár (meglehetősen erőtlennek tűnő) érvet felhozni álláspontja védelmében.

  • MÉLTÓSÁG - Rod Dreher szerint a korlátok nélküli testiség emberhez méltatlan. "A kereszténység azt tanította, hogy a test szent; s hogy mivel Isten saját képmására teremtett minden embert, az általuk birtokolt méltóság megköveteli, hogy a testtel ennek megfelelően bánjunk." Mint minden hithű kereszténynek, természetesen a szerzőnek is joga van ahhoz, hogy így lássa. A kérdés csak az, hogy ebből miként következik a tiltás. Ha egy 21 éves Chivas Regal Royal Salute kerül a kezembe, egészen biztosan nem fogom kólával keverni, hiszen méltatlan volna e kitűnő és méregdrága itallal szemben. De ha valaki mégis megteszi - láttam már hasonlót - azt inkább szánalmasnak tartjuk, nem pedig bűnösnek. Soha senki nem fog olyan törvényt alkotni, amely előírná, hogy e nemes whiskyt kizárólag tisztán szabad fogyasztani. Ugyanígy: ha valaki közönségesnek és lealacsonyítónak tartja a szabad szexualitást, annak adekvát reakciója lehet a fejcsóválás, a fintorgás vagy épp a sajnálat. A tiltás aligha.
  • GYERMEKÁLDÁS - A szerző arról panaszkodik, hogy a többség a szexualitást "elsősorban olyasvalaminek látja, aminek célja a személyes gyönyör és az önkifejezés, s csak másodsorban az utódok létrehozása." Bevallom, nem is értem, miért kell fontossági sorrendet felállítani. Ez két különböző, és egyaránt lényeges funkció. A legtöbben sok ezerszer szexelünk életünk során, miközben legfeljebb néhány gyermeket nemzünk. Rod Dreher felvetése olyan, mintha azon siránkoznánk, hogy az egyetemi épületekben oktatás is folyik, nem csak diplomakiosztó...
  • A MÚLT ÁRNYAI - "Mélységes tudatlanságról tanúskodik gondtalan boldogságban élő pogány hippik közé csöppenő őspuritánként gondolni Pál apostolra, aki azt parancsolja nekik, hogy ezután már ne szórakozzanak többet. Valójában a kor pornografikus, szexuálisan kizsákmányoló görög-római kultúrájában felszabadító erejű volt elfogadni Pál tanítását a szexuális tisztaságról és a házasságról. E kultúra mindenekelőtt a rabszolgákat és a nőket használta ki, akiknek értéke a pogány férfiak számára abban állott, hogy képesek voltak gyereket szülni és szexuális gyönyört adni." Ismét egy rettenetes érv. Természetesen egyet kell érteni azzal, hogy a nők kiszolgáltatottsága és jogfosztottsága megengedhetetlen. Azonban a megoldás nem az, hogy a férfiakra is láncot teszünk. (Pont ugyanazt látjuk, mint amikor a vadkapitalizmust kommunizmussal próbálják gyógyítani - legyen mindenkinek ugyanolyan pocsék az élete...) Ha a problémát az erőszak jelenti, úgy azt kell megszüntetni, nem pedig a kölcsönös önkéntesség szabadságát korlátozni.
  • VÁLÁS - "Ha rendezetlen módon élünk vele, a szex az egyik legrombolóbb erő lehet a világon." - állítja a szerző, ám a csonka családok problémáján túl nemigen tud egyéb példát említeni e pusztító hatásra. Szándékosan elfeledkezik arról is, hogy még soha a modern világtörténelem folyamán egyetlen válás sem következett közvetlenül a testi hűtlenségből, hiszen létezik nyitott kapcsolat és létezik nagyvonalúság, megbocsátás is. Ha egy félrelépés után a házasság tönkremegy, annak vagy a mérhetetlen gőg az oka, vagy valami mélyebb probléma, amely esetén már a megcsalás is csupán tünete volt a bajnak.
  • SPIRITUALITÁS - A bencés szerzeteseket hozza példaként, akiknél "a testi tisztaság átalakítja a nemi ösztönt spirituális szenvedéllyé". Ez is egy olyan érv, amely ezer sebből vérzik. Egyrészt semmi sem garantálja, hogy a cölibátusból nem frusztráltság fakad, hanem valami ködös emelkedettség. Másrészt: a spirituális szenvedély imádsággal, meditációval, illetve ezerféle flow-val megtapasztalható aktív szexuális élet mellett is. Harmadszor: a szex maga is lehet spirituális élmény. Összességében tehát borzalmas üzletet köt, aki ilyen megfontolással választja a testi tisztaságot.
  • PORNOGRÁFIA, PROSTITÚCIÓ - "A pornó megfoszt emberségünktől. Eltörli Isten képmását a szereplők arcáról." És jön a klasszikus keresztény sirám: a másik fél a szexuális gyönyör személytelen tárgyává válik... Érdekes módon a feministák pont ugyanezt kifogásolják. Van persze igazság ebben, és akkor? Ez továbbra is egy minőségi kérdés, semmi köze az erkölcshöz. Létezik olcsó, igénytelen pornó és láttunk már igényes, erotikus alkotást is. Találunk fogatlan prostit a szemétégető mellett, s szerződtethetünk minőségi escortlányt is. Az utóbbi arcán talán Isten képmását is felfedezhetjük... Nyilvánvaló, hogy a többség nem keveri össze e műfajokat - romantikus randevúinkat aligha egy negyedórás pornójelenet mintájára építjük fel. Az is nyilvánvaló, hogy néha-néha találni fantáziát és élvezetet abban is, amikor puszta szextárgyként tekintünk egymásra.

 

Rod Dreher tisztában van a felmérések eredményeivel. Pontosan tudja, hogy jellemzően az önmagukat hívő kereszténynek nevezők sem csupán a házasság keretein belül szexelnek, hogy nem tartják bűnnek a homoszexualitást és a pornográfiát sem. Mégis ragaszkodik az ortodox megközelítéshez. Kitart amellett, hogy a testiség kozmikus jelentőséggel bír - ezzel speciel nekem sincs vitám -, csakhogy számára ebből a korlátozás és a tiltás következik. "Nem vagytok a magatokéi" - idézi Pált, s a szexualitással kapcsolatos minden téveszméje ebből fakad. A valóság az, hogy nagyon is a magunkéi vagyunk, Isten teljes döntési szabadsággal ruházta fel az embert. A Rod Dreher által képviselt ortodox megközelítés legnagyobb bűne - akárhogy is próbál kibújni e vád alól -, hogy a szexet mocskos, kerülendő, illetlen és vétkes dolognak láttatja, nem pedig annak, ami: Isten pazar ajándékának. S hogy hová vezetett ez a történelmi megközelítés? A The Sun című napilap érdekes cikket jelentetett meg, részleteket közölve egy angol lelkészfeleség, Ruth Smythers 1894-ben kiadott művéből. A szerző feleségek számára ad tippeket, miként lehet elkerülni a szex tortúráját. Csupán ízelítőül pár ínyencség:

  • "Keveset adj, ritkán adj, és azt is kelletlenül. Ha nem így teszel, a házasság könnyen orgiává fajulhat.
  • Ne csak arra figyeljünk, hogy minél kevesebbet szeretkezzünk, hanem arra is, hogy az aktusnak minél rosszabb legyen a minősége.
  • Sok férfi abban leli a legnagyobb örömét, ha szex után békésen elnyúlhat az ágyon. Ezért a feleség ne engedje a pihenőt, beszéljen hozzá, zavarja fel. Ha nem így teszünk, a férfi könnyen újra követelni fogja a jussát.
  • A bölcs asszony soha nem vetkőzik meztelenre a férje előtt, és soha nem engedi meg a férfinak, hogy ruha nélkül mutatkozzon.
  • Hasznos, ha magunknak és férjünknek is vastag pamut hálóruhát varrunk, amit nem kell levenni szex közben.
  • Lefekvés után az asszony kapcsoljon le minden lámpát, és semmilyen hangot ne adjon ki, nehogy a férfi ezt biztatásnak vegye.
  • Ha a férfiban mégis felébred a vágy, a nő feküdjön olyan mereven, amennyire csak lehetséges. Ellenkező esetben az optimista férj azt hiheti, hogy felesége élvezi az együttlétet. Ha már elkerülni nem tudjuk, a szexet mindig teljes sötétségben űzzük.
  • Az aktus alatt, a nő soha, semmilyen esetben ne adjon ki hangot, és ne nyögjön.
  • Amint a férfi befejezte, a nő rögtön kezdje el a másnapi házimunkával nyaggatni. A bosszankodás hasznos lefekvés előtt is, mert eltereli a férfiakat házastársi kötelességük teljesítésétől."

Nyilván mindez ma már csupán megmosolyogtató bulvár, mindazonáltal pontosan tudjuk, miből fakadt e viktoriánus prűdség. Abból az évszázados agymosásból, amellyel a keresztény tanítás elidegenítette az embert az egyik legtermészetesebb szükségletétől, a szexualitástól. Ha alig több mint száz évvel ezelőtt is még mindig az volt a társadalmi elvárás, hogy egy nő ne élvezze a testiséget, az elég jól jelzi, hogy e kultúra komoly problémákkal terhelt. Ezt látva nem vitás, hogy égető szükség mutatkozott a 20. századi szexuális forradalomra.

 

A jó hír az, hogy nem minden konzervatív szerző totális idióta. Wass Albert valóságos ikonnak számít idehaza, s nem véletlenül: erkölcsisége tökéletesen a helyén van, még a szexuális kérdések mentén sem találni benne kifogásolnivalót. A kastély árnyékában című regényének egyik szereplője egy magányos lelkész, aki még hosszú évek elteltével sem képes feldolgozni családja elvesztését. "Ha ő akkor azt mondja Annának: nem baj, Anna, maradjon minden úgy, ahogy volt, a dolgot elfeledjük... akkor ott élnének most is, Pistike már nagy fiú volna, komoly, érettségiző ember, s Anna... Anna olyan volna még mindig, mint húsz évvel ezelőtt, vidám, nevető szemű, s ha kell, komoly, ha kell, igénytelen, ha kell, körömszakadtáig dolgozó, s ha kell: szerető pajtás. De nem azt mondotta. Mást mondott, csúnyát, förtelmeset, amilyent csak egy hiú gőgjében megsértett hím állat mondhat, aki nem tud különbséget tenni hiba és bűn között, szeretet és vak szenvedély között, és egyetlen pillanat diadaláért odalöki az egész életet." Világos, hogy léteznek olyanok - én is ismerek ilyet -, akik képtelenek túllépni a szexuális hűtlenségen. Egyetlen másodperc alatt megváltozik bennük minden; már képtelenek pozitív érzelmeket táplálni a másik iránt, s azonnal új életet kezdenének. A regény lelkésze nem ilyen. Ő még hosszú esztendők múltán is maró hiányt érez, amiért csakis önmagát okolhatja. Elméjét, döntését, szavait az egyházi attitűd formálja, s a legkevésbé a saját (és családja) jóléte. Valódi, ideológia-vezérelt önsorsrontást látunk. "Mert Istenem, mit vétett Anna, szegény? Az emberek azt mondják, erkölcs, és bólogatnak hozzá ostoba képpel. Mi az erkölcs? Az élet tisztasága, mondják. Hát nem volt tiszta az Anna élete? Van annál tisztább élet? Kert, háztartás, gyermek, beteg parasztasszonyok: van annál tisztább élet, mint az övé volt? S mégis ez történt vele. Nem, ennek az erkölcshöz semmi köze." Sokadszorra is megemelem a kalapom Wass Albert előtt. E művét 1943-ban, 35 esztendősen, jóval a szexuális forradalom előtt alkotta. Abszolút érett gondolkodásmódról tesz tanúbizonyságot, miközben aligha ez jellemezte az adott korszellemet.

 

A szexualitás teljes világa kitűnően példázza, milyen pusztító az, ha valamely vallás, vagy egyéb ideológia rátelepszik egy kérdésre, s foglyul ejti azt, fittyet hányva az egyén szabadságára. Jöhet jobbról, jöhet balról; hivatkozhat az isteni tekintélyre, avagy ellenkezőleg: akár tagadhat is mindet természetfelettit - ha nem az ember békés szükségletei állnak a legfölső polcon; ha engedjük, hogy bármiféle ködös eszmény ezekre súlyos béklyót aggasson, úgy meg is érdemeljük örök boldogtalanságunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr4218457093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alöksz róz 2024.08.01. 00:30:16

"Ha rendezetlen módon élünk vele, a szex az egyik legrombolóbb erő lehet a világon." - most nem pont ebben az összefüggésben, de kíváncsi lennék, hány háborúskodást robbantott ki a pina. szerintem sokat.

"Nyilván mindez ma már csupán megmosolyogtató bulvár" - mutasd meg a régi kapcsolatban elő ismerőseidnek, hányan fogják annak tartani

wigotah224 2024.08.01. 08:00:48

A megbízható fogamzásgátlás megjelenése előtti időkben volt értelme bizonyos korlátozásoknak, ezeket meg legegyszerűbben a valláson keresztül lehetett közvetíteni. Persze ezek azóta ugyanúgy meghaladott dolgok, mint a lapos Föld.

G. Nagy László 2024.08.01. 08:39:01

@wigotah224:

"Persze ezek azóta ugyanúgy meghaladott dolgok, mint a lapos Föld"

Egyetértek. De akkor miért ragaszkodnak hozzá az ortodoxok? Azon lépjünk túl, hogy az intézményesített egyház uralkodni kívánt a lelkeken. Ma már ennek nincs sok értelme. Viszont léteznek hívek szép számmal - különösen a mormonok ilyenek - akik mélyen bensőségesítették mindezt, s a mai napig ragaszkodnak hozzá. Miért???

wigotah224 2024.08.01. 08:53:45

@G. Nagy László: Laposföldhívök is vannak még. Nem mindig lehet értelmet találni :)

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 11:09:15

törvényt alkotni, ....mes whiskyt kizárólag tisztán szabad fogyasztani. Ugyanígy: ha valaki közönségesnek és lealacsonyítónak tartja a szabad szexualitás... tiltás aligha.
--------------
1. A törvény az tarvány, szántott feld. A libcsi Gesetz fájandja a rakvány, ez a z ősmagyar.
2. A kizárólag németizmus, a zá jevevényhang, így magyarul stak(csak), vagy stupán, ezek a magyar, germán hangok.
3. Nem tisztán, hanem bolo.
4. Nem szabad, ez a hangot libcsizmus, hanem regály van, így regelta.
5. Rakványt nem alkoholizálunk, hanem rakunk.
6. Közön izé? A köz hangot dúrgerni, az al a túl, nem lent.
7. Nem tart, hanem rekk.

8. A két frazeológia így szelentni, választani van: rakványt rakni, ez regel, így regelta. A szabd szexualitást attól mondják szabadbnak, hogy libcsi, nem regelta.

9. Stakhogy a libcsi időkig tiltva volt, a rakvány tiltottaja, ahogy ha:
-ena baru.
-ona barna.
-anya barma.

Ezek rakványok, ha úgy látjuk, rakta ezektől ered.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 11:12:01

@wigotah224: fogamzásgátlás megjelenése előtti időkben volt értelme bizonyos
---------------
Nem jelent, hanem veszti, itt vesz. Nem értelem, hanem rakás.

??????? Hogy jen ez ide? Sehogy. Ezeknek dolguk nem van az egésszel. Kevered a szezont a fazonnal. Szabad szexualitást, hogy van, bír az ember olyat? Nem, ez libcsizmus. Az egésznek dolga nem van az ilyen libcsizmussal, hanem stak a raktával,a szokássla, a rendvel, a rációval, a nyelvvel, a bírással.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 11:18:00

@alöksz róz: háborúskodást robbantott ki a pina. szerintem sokat.
---------------
1. Háborúja stak a libcsinek van, a magyarnak öreszu.
2. Nem szerint, hanem rekkint.

3. Hát a pina nullát, ha öreszu van, úgy az annak a bérje, ahogy ha orosz öreszor ukrán szukát erővel durrant.

Fájogdát igen, de nem is, vagyis Fehdet. A pina egy barma, bírja ena baru, a gyámja, jóma-ja, attól, hogy sie ara, barma, jóma. Anno, hogyha mondjuk a lány félrebaszott, szabadon szexelt, úgy a barujának ölnije is regelta volt őt, hastak a láyn apja, nem mondja azt, hogy nem úgy volt, vagyis védja a lányját. Úgy a fájogda az apósra megy. Egy ilyen story van Gregor von Toursnál. De nem a pina robbantja ki, hanem baru, attól, hogy a pina baru(úr, ősmagyarul) baromja, ahogy a kell, a Schuld, a rakta, a Recht.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 11:19:24

@wigotah224: mint a lapos Föld.
---------
Ahogy a lapos feld. A feld az lapos volna, úgymond, az nem erda, nem örbály, attól, hogy indogermán pel stumától ered, ahogy platt is, a Feld.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 11:34:12

aminek célja a személyes gyönyör és az önkifejezés, s csak másodsorban az utódok létrehozása.... fontossági sorrendet felállítani. Ez két különböző, és egyaránt lényeges funkció.
-------------
1. A cél egy jevevényhang, magyarnak remu van.
2. A személy egy nyelvkakilási szar, dúrgerni.
3. Fejez? Nem rakem ezt a z-s hangot, most fejel? De az nem a Wurzel-tőll a stumától beszélés.
4. Létre? Hát van ott lé, de stak ennyit rakem az új-óemmagyartól. Nem hoz, magyarul bírong.
5. Nem sor, hanem raku.

6. A szexnek nem van célja, stak ahol, ha már gumi is van, de eredendően céllosza. Célja már stak a szabad szexualitásnál van, ahol van gumi és egyéb. Cél nélkül, ohne Ziel, a szextől folyton barno, Kind ered. A szexnek nem van két funkciója, sőt célja se, a baba ohne Absicht van, a szextől ered. Stakhogy már gumival van szándék, célja. Az egyéb állatoknál és dühoroknél se van gumi, a szextől folyton barno, baba ered. A baj ott van, ha van szándék, a cél.

Példa erre Szájer Fanni. Ha Szájer buzi, úgy hogyan is volna Szájer Fanni? Sehogy. Szájer Fanni már szándékkal volna, olyan szándékkal, ahogyha gumit húz az ember magajára. Ez falsch. Itt is és ott is volna cél, ahogyha babát csíratni, csíráztatni, avagy azt kivédeni, de a szexnek cél nélkül kell lefolynia, az eredményje folyton baba.

A szexnek így célja nem van, nem van két funkciója, stak egy, van egy apriori, ahogy gecizni, aposteriori, már stak utológos, hogy ettől barna, Kind, baba van.

A gumi így degeneráció, dekadencia, agyon kellene verni azokat, akinél ilyet lelnek, attól, hogy libcsi degeneráció.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 11:36:16

@wigotah224: a valláson keresztül lehetett közvetíteni. P
-------------------
A vallás az libcsizmus, vélés, választás. Olyan vélés, választás, ahogy ma a gumi.
Keresztül hangot dúrgerni, stak át. Nem lehet, hanem volna. A közizé hang olyan nem magyar hang, németizmus és latinizmus, a köz jevevényhang.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 11:48:47

hogy képesek voltak gyereket szülni és szexuális gyönyört adni....... Ha a problémát az erőszak jelenti, úgy azt kell megszüntetni, nem pedig a kölcsönös önkéntesség szabadságát
-------------------------------
1.Magyarul: ernyák voltak barnot kibírongani...és rejni. A képes egy libcsi hang, ősmagyar a gyerekre barno, barna, ahogy kibírong.
2. Nem jelent, hanem rekk, nem pedig, hanem bé de,a kölcsönös laguján visszás.

3. A szabadság egy libernyák hang így, stak azt rakem, hogyha szabad a kutya a lánctól, vagy máshol a szabad a liberti, nem sippés.

Nem erőszak, szaku magyarul kés, mondjunk így erővel dúrongást, vagy egy hangot a ví stumától.

Nem igen rakem, attól hogy te egy libcsi vagy, nagyon libcsi, nem illiberális, ősi, primitív. Ma totál máshogy van, ahogy anno volt, a mi ősmagyar időnknél, attól, hogy a visszás egyetrakás, Einvernehmen stak az erővel dúrongásra volt, ahogy Purge és ettől ment az ember a békére, stak ha a két ember úgy véltaja, hogy ne menjenek egymásra, stak úgy konstituálódott a béke, bé-kül, bíz-kül. Ma ez máshogy van, a libcsizmusokat engedi, ránk dúrongja a libernyák állam, ahogy szabad szexualitás, de a Purget lopja, erővel pacifikál minket.

A szexnél laguja nem van önkéntesség libernyákizmusjának, stak az ölésnél, ahogy anno, ha önkéntesen van azzal tenni kell,ahogy aki úgy tesz, az lotyó, rébanc, ríba, szakajka, szahajha.

wigotah224 2024.08.01. 11:59:34

@Gelimtrtrddddd: inkább menj és focizz a szomszéd srácokkal, amíg még tart a nyári szünet.
A 4. osztály nem lesz egyszerü, használd ki még ezt a maradék 1 hónapot.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 12:10:01

@wigotah224: zomszéd srácokkal, amíg még tart a
---------------
Nem szomszéd, hanem nakva. Nem amíg, hanem ahová, a még az oké, de nakti is oké volna, de nem tart, hanem rakken: nakva srácokkal, ahová még rekkend.

Úgy véltem te jársz oda, a libcsizmus 4. osztályjára.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 12:19:45

természetfelettit - ha nem az ember békés szükségletei állnak
fittyet hányva az egyén szabadságára.
---------------
1. Nem természet, hanem eredő.
2. Békés? erről itt írtem:magyarnyelvindogerman-german.blog.hu/2024/07/25/lektion80-peldamondatok_osmagyarra_ahogy_par_plusz_hang

Ne keverd a békét, a stipulációt a libernyák Frieden-vel! A béke egy raktai aktus, inkább a Purge megy, visszás Einvernehmen, nem libernyák erővel dúrongott konstituáció.

Szabad? Nagyon libernyák vagy itt. Mi ősemberek, ősmagyarok, primitívek ezt úgy rakjuk, hogy szabad a libernyákizmustól, vagyis a libernyákizmus nem gátolja a Purget, nem pacifikál erővel, ahogy szabad, ha szabadunk a libcsizmustól, ahogy a libernyák, úgymond szabad szextől.

A hangsúly nálad így a libcsizmuson van, nem azon, hogy Sippék egymásra menjenek, ha Purget, fájogdát vágynak, ahogy erről már beszélt a tv is.

3. Szükséglet?Libernyák hang, inkább vágyás, vélés, űzés, kívánás.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 12:28:42

, hogy egy nő ne élvezze a testiséget, az elég jól jelzi, hogy e kultúra komoly problémákkal terhelt.
--------------------------
1. Élvez hang bullshit,nem jelez, hanem rekk: nakta raktagán rekkja. Nem komoly, ősmagyar ernyeszta. A teher jevevényhang, ősmagyar bírda: ernyeszta problémákkal bírdás.

2.Hát ez inkább túlélés, attól, hogy nehogy baruja úgy vélja, hogy a károgásokat, azokat kárognak rája, mondjuk, hogy baszik mással, raktagának, valósnak rakandja(denken), attól, hogy megy is agy agyonütés úgy, erre volt egy példa storyem Gregor von Torus-tól, stakhogy ott a lány akasztottaja fel magaját, hogy most az is tettaja vagy e, na azt már sohase ismerjük meg, hogy baszott-e mással, vagyis szabad, libernyák szexualitásja volt.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 12:35:04

férfi és nő közötti testiség kapcsán a metoo a legprűdebb
-----------------------
Ena és ananak innento rakantáján....

Prűd? Nemigen, nem bé mondanám, hogy azok az idők prüdek voltak. Anno, ha valaki ránézett más barmajára, nőjére, már le is vágták az ujját, de rakjuk, hogy attól, hogy a nő barma, bírva van, ez a rakta.

Ez a metogeciség nem igen visz minket oda vissza, attól, hogy ez is olyan szabd, libernyák szexualitástól entered, olyantól, hogy majd a nő makogja, vagyis libcsizmus. Úgy a perspektívánk más és más, ahogy folyton látni van, nekem a metogecivel eredményként nem van bajuem, ha ujjat vágnak, stak azzal, hogy hogyan is van mögötte. Most az ősi rakta, hogy a nő ara, barma, hogy ana partikel? Vagy ez is a libernyák szexualitás?

GyMasa 2024.08.01. 12:36:43

@G. Nagy László:
"Miért??? "
Azért, mert mi, emberek nem vagyunk egyformák!
Minden egyénnek más-és-más út vezet Istenhez és az üdvözüléshez.
Isten gondoskodik róla, hogy mindenkinek ott legyen a lehetősége a hozzá legjobban illő módon megtalálni azt.
Az embernek meg van módja hibázni, és azt nem észrevenni.
Attól, hogy neked nem tetszik az ortodoy kereszténység (ami, amúgy nekem sem a kedvencem) attól még mondjuk az orosz népnek az pont kiváló.
Keresztényként a te dolgod, hogy megtaláld a saját utadat Isten felé.
Az út ott van mindenkinek, csak keresni kell.

G. Nagy László 2024.08.01. 12:45:39

@GyMasa:

"Az út ott van mindenkinek, csak keresni kell."

Világos, és a szabadelvűség nem mondhat mást, csak hogy mindenki úgy okos és úgy hülye, ahogyan akar. Ezzel együtt is léteznek optimális lejátszási stratégiák nem csak a sakkban, a pókerben és a fociban, de az életben is. Az ideológia-vezérelt létezés pedig igencsak távol van az optimumtól.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 12:53:03

@G. Nagy László: Az ideológia-vezérelt létezés pedig i
----------------
Létez? Hol a lé? Nem vezérel, ez vég volna, de inkább rekk-et mondunk, de az ideológia nem rekk.

Hát itt stak ideológiát látem, libcsizmust. A fenti cikk olyan ideológia, libcsi ideológia, hogy stak na! De ki beszél!

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 12:55:21

@G. Nagy László: Világos, és a szabadelvűség nem mondhat mást, csak hogy mindenki úgy okos és úgy hülye,
-----------------
Nem világos, hanem bolo. Okos hang nem van, halandzsa. Elv se, de szabad izé laguján mondjuk, hogy libcsizmus.

Az illiberális Hérakleitosszal azt mondja: a logosz egy, de kitétel: sok a libcsi, így nem hallják a logoszt.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 13:04:32

érteni azzal, hogy a nők kiszolgáltatottsága és jogfosztottsága megengedhetetlen.
------------
1. Nem ért, stak er és ár stuma van, magyarul verstehen rakni.
2. Nem szolga, ezt dúrgerni.
3. Magyarul jog a joch, iga, indogermán ie stumától. A foszt hangot nem bírem, inkább le-lo stumától losza, ahogy laza, német los. A magyarnak rakta van, így : raktalosza.

4. Ha rakta van, úgy rakjunk.
Nő: a nő egy partikel, az indogermán ana partikel, tehát bírva van, leidend, ahogy passív, grammatikailag is passív, possesív.
Nő=ana, vagyis nazálisan anya.

Ana partikel raktája:
-ena baru.
-ona barna.
-anya barma, ana barma.

Ha egy nő nem van bírva, nem rag, nem ara, úgy ontológiailag és raktailag nem nő, mondjuk egy szajha nem nő, így nem az ana partikel raktájának a részje. Ha az anya nő, úgy az nem nő, aki abortuszt tesz.

GyMasa 2024.08.01. 13:17:41

@G. Nagy László:
Teljesen igazad van, de a Kereszténység (meg az összes többi vallás is) egy kvázi irracionális koncepció. Ahol a tudás kizárja a hitet.
És, mivel, mi kultúremberek vagyunk, így nem minősítjük más emberek hittel kapcsolatos véleményét.
(pl. nekem nagyon nehéz megértenem, kiket lehet öngyilkosságba kergetni a "72 szűzlány" ígéretével. Eleve, mi előnye van egy szűznek? Illetve csak az első alkalomig lesz szűz. Ezen felül utána ott lesz neki a 72 nő. Ott azért szükség van Chuck Norris-t meghazudtoló állóképességre, ha valaki érdemben teljesíteni akar az ágyban...)

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 13:18:49

válás sem következett közvetlenül a testi hűtlenségből, hiszen létezik nyitott kapcsolat és létezik nagyvonalúság,
------------
1. a követ és a köz jevevényhangok, így: ranakeredett innentolosza.
2 Nem lé izé, hanem van vagy vesz.
3. a kapcs bullscit hang, a kap jevevényhang, így rakanta, a rak-tól, ahogy rakonca.

4. Hűlosza az. A hű stak nőnél van, attól, hogy a hű igesntak a kei indogermán stumától ered, germán hy, vagyis a kei rekkésje liegen. A hű hangot így stak nőre mondjuk.

5. Válás? Na olyan nem van, stak a libcsiknél, anno stak konkrétan volt, mondjuk halál-ként(de az mortály, stakhogy a halni verb is a szel, indogermán skel stumától ered, úgy annyi ahogy így válni, habár válni távolodni is).

Ha más már másnak a pinájának innen volt, úgy az barmasértés, attól, hogy a puna az barma, vagyis nemigen van hogyan tenni, stak meredejteni azt aki már tovább nem nő. Ha stal, úgy raktailag már nem nő, vészejtja a raktai és ontológiai nőartáját, nőszabásját.
Egy baru, hogyan volna együtt egy nem nővel?

itt olyan bullshit hang, hogy nagyvonalóság nem van, attól, hogy fentről van regelve az egész,a rakótól és raktártól. Sok variáció van itt, mondjuk lotyónak loszja magajáról, vagy a rakó, raktár jen aegy sereggel, hogy kinyírja a szajhát, ahogy stak annyi, hogy tovább nem nő, vagyis úton erővel van durrantani és meredejteni, vagyis strici kell nekje, stak raktailag a strici nulla.

A továbbiaknál a nem nő ölésje, meredejtésje egy Schuld. A libcsizmust systematikusan gátolni kell így vagy úgy, ha egy ember nagyvonalúan vágy tenni, úgy illiberálisnak kell vanni, attól, hogy az az ember beteg, nem magyar, nem ethoszi, így azt is ki kell vágni az emberektől, vagy stak annyit kell tenni, hogy a nemnőről loszni kell az ontológiai és raktai nőt.

alöksz róz 2024.08.01. 13:29:59

@G. Nagy László: "Az ideológia-vezérelt létezés pedig igencsak távol van az optimumtól." - nana, az optimumot hosszabb távon kell nézni. a földi lét a befektetés.

bár az tényleg furcsa kicsit nekem is, hogy nem szexelhetsz kedvedre a földi létedben, hogy aztán az öröklétben se szexelhess kedvedre...
ebből a szempontból az iszlám logikusabb, ott hárem a jutalom.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 14:00:48

@alöksz róz: nem szexelhetsz kedvedre a földi létedben, hogy aztán az ö
--------------
Feld, nem föld, de inkább erda. Alé hangot nem rakem.

Nem rakem ezt a kretény buziságot se. A kreténység az nem buzeológia, ahogy libcsizmus?

Az egész kérdést nem is rakem, vagy rekkelést, attól, hogy ennek stak a társadalomnál ahogy a modernél van rakásja. Ha most nőről volna a beszéd, úgy nemigen volna már nő, hanem raktailag szahajha, ha úrról, baruról,úgy az van, hogy anno a nők gyámoltak voltak, vagy az apától, vagy a barutól, az úrtól.

Vagy erővel durrantottak egy olyat aki már nem volt ontológiailag ahogy raktailag nő, vagy mentek, hogy maiul mondjuk, Ukrajnának.

ulpius66 2024.08.01. 14:45:17

"Megvolt a nagy találkozó: Karácsony és Magyar sem mond semmit"

Azt hiszem ez a Magyar gyerek tiszta, átlátható, mutyi-mentes, nyílt, és egyéb politikát ígért.... a füstös szobákban kötött háttéralkuk helyett......

HÁÁÁÁÁÁT........

NEM EGÉSZEN ÍGY INDÍTOTT!!!!!!!!!!

ulpius66 2024.08.01. 14:59:35

Mi a faszomért vannak még 2024-ben ezek a MÁV-mellékvonalak????????
(buszokat/mikrobuszokat kell indítani helyettük....)

Azért, hogy naponta 2-4 utast szállítsanak????
(akik természetesen ingyen utaznak....)

AZ ÖSSZES, DE AZ ÖSSZES VASÚTI BALESET AZ ILYEN VONALAKON VAN!!!!!!

IDÉN EDDIG 54 EMBERKE HALT MEG A VONATTAL VALÓ ÜTKÖZÉSBEN....

Az összes ilyen MÁV-mellékvonalat be kell zárni, és buszokat/mikrobuszokat indítani helyettük!!!!
(megszűnne az összes vasúti baleset Magyarországon!!!!!)

Boldeone2 2024.08.01. 15:33:01

A szexualitás a Maslow- piramis szerint alapvető szükséglet, tehát minden egészséges embernek szükség lenne rá, azonban ez megváltozni látszik...

Sokáig a vallás tartotta kordában az emberi szexualitást és a vagyon/ rang; később meg az ideológia, " szocialista erkölcs"- amit nyilván senki nem vett komolyan..
Épp az ellenkezője volt: a szocialista országokban volt az egyik legszabadabb szexuális élet, mivel alig volt olyan, hogy társadalmi különbség. Volt persze, de nem galaktikus...

Ahogy megjelent az osztálytársadalom, úgy kezdett befellegzeni a szexualitásnak is, de még a 90- es évek paradicsomi világ volt, meg a 2000- es évek is..
Én koromnál fogva erről tudok beszámolni, de mások elmondása szerint a 70- es es 80- es évek is jó volt...

Később fokazatosan elromlott minden: az emberek közt minden addigit meghaladó vagyoni különbségek alakultak ki, vagyis már mindenki a saját szociális körében kezdett el mozogni, így leszűkült az ismerkedés lehetősége

A másik fontos dolog: az online térbe átmentek az emberi kapcsolatok, ami nem javította, hanem inkább rontotta az emberek közti szexuális interakciókat...

Elsősorban ezen két dolog eredőjeként egyre növekszik az emberek egymástól elszigetelődése, kevésbé ismerkednek, keveseb a kapcsolat, kevesebb a házasság, végső soron a gyerek...

A fiatal nő is kevesebb számszerűen, akik meg vannak, az osztálytársadalom szigorú köreiben mozognak, vagy ha közösségi térbe mennek, akkor az elmebaj szintű szórakozás...

Ez egy gyökeresen átalakult világ, nekem még szerencsém volt, hogy a 90- es, 2000- es években tudtam szexuális életet élni, de másnak - aki most keres bármilyen társat - arra kutyavilág jön...

Pár év még, és teljes társadalmi elidegenedés jöhet...

G. Nagy László 2024.08.01. 15:34:07

@alöksz róz:

"nana, az optimumot hosszabb távon kell nézni. a földi lét a befektetés."

Igen, ez a szenvedésközpontú, páli megközelítés. Jézus kurvára nem erről beszél. A jézusi tanítás szerint a földi élet az előétel, a feltámadás pedig a főfogás, de mindkettő élvezetes, ha jól csinálod.

"bár az tényleg furcsa kicsit nekem is, hogy nem szexelhetsz kedvedre a földi létedben, hogy aztán az öröklétben se szexelhess kedvedre..."

Arról szó se esik, hogy mennyit kufircolunk majd a feltámadás után. De tényleg.

"ebből a szempontból az iszlám logikusabb, ott hárem a jutalom. "

Az egyetlen szimpatikus vonás a muszlim hitben.

G. Nagy László 2024.08.01. 15:39:50

@GyMasa:

"a Kereszténység (meg az összes többi vallás is) egy kvázi irracionális koncepció."

Ez igaz.

"Ahol a tudás kizárja a hitet."

Ez viszont már nem igaz.

"És, mivel, mi kultúremberek vagyunk, így nem minősítjük más emberek hittel kapcsolatos véleményét."

Ez pláne nem igaz. Ez a blog másról sem szól, mint hogy minősítem más emberek hittel, és egyéb ideológiákkal kapcsolatos véleményét.

"(pl. nekem nagyon nehéz megértenem, kiket lehet öngyilkosságba kergetni a "72 szűzlány" ígéretével. Eleve, mi előnye van egy szűznek?"

Ezzel ugyanígy vagyok.

Ott azért szükség van Chuck Norris-t meghazudtoló állóképességre, ha valaki érdemben teljesíteni akar az ágyban...)

www.youtube.com/watch?v=1i-MCsPrO94&t=213s&pp=ygUOYmVzdCBvZiByZXpzxZE%3D

Boldeone2 2024.08.01. 15:44:58

Az általános szexuális frusztrácók, a "régi szex" hiánya miatt, az "elátkozott nemzedék " a kriptokonzervativizmus, a politikai szélsőség, a szélsőjobb felé fordul...

Ez teljesen természetes is... Pataki Attila, - bár ő megint egy másik generáció- azt énekli: "Nem kell az új világ , nem kell..."

Az emberek jelentős része frusztrált lett, éppen ezért nem akar buzikat látni, főleg az Olimpián, mert már eleve fruszrált az ember, hogy " kenyér " nincs, de akkor legalább legyen már cirkusz, egy kis sportöröm...

Az mindig jól jött, amikor sem pénz, így nő sem volt, de a magyarok nyertek...

Most semmi nincs már, sokan csak várnak, de nem lesz jobb...A ma szara, a holnapi " boldog idő" lesz egyeseknek...

ulpius66 2024.08.01. 15:47:13

ITT A NAP HÍRE!!!!!

"Magyar Péter reméli, lesz új barátnője"

"A Tiszapart vezetője reméli, hogy lesz új barátnője, tehát továbbra is egyedülálló, szingliként éli az életét."

JAVASLOM HAJTSON TOVÁBBRA IS A 18 ÉVES KISKURVÁKRA, AZOK MÉG BEVESZIK A HÜLYE SZÖVEGÉT!!!!!!!!!
(igaz ez a Magyar gyerek 44 éves, de agyilag a 18 évesek szintjén áll.....)

G. Nagy László 2024.08.01. 15:54:38

@Boldeone2:

"Az emberek jelentős része frusztrált lett, éppen ezért nem akar buzikat látni, főleg az Olimpián"

Én ilyet még senkitől sem hallottam. Az viszont jogos, hogy férfiak ne verhessék agyon a nőket, csak mert transznak vallják magukat. A fél világ fel van háborodva azon, hogy ez egy olimpián megtörténhet.

Boldeone2 2024.08.01. 16:07:49

@G. Nagy László: A frusztrált embert eleve tovább frusztrálja az ilyesmi. Én is felháborítónak tartom, ami az Olimpián történik, úgy en bloc

Nem is esik jól, nézni...

ulpius66 2024.08.01. 16:16:25

Én mán csak aztat nem értem, hogy mért akarnak a nők a férfiakkal egyező fizetést?

AMIKOR MINDENBEN, DE MINDENBEN SOKKAL, DE SOKKAL BÉNÁBBAK!!!!!!!!

A sakkozók, autóversenyzők, lovasok, stb, stb, versenyekben az első százban nincsenek nők, holott ez nem kifejezetten "erősport" mint pl. a tenisz... teniszben a férfi ranglistán ezredik simán veri a világelső női versenyzőt.....
(a bokszról direkt nem írtam.....)

ulpius66 2024.08.01. 16:22:10

A világ legjobb női labdarúgója ezred annyit ér, mint egy közepes férfi.....

...ÉS A SPORTBAN MEGLÉVŐ KÜLÖNBSÉGEK AZ ÉLET MINDEN TERÜLETÉN MEGVANNAK A FÉRFIAK ÉS A NŐK KÖZÖTT.....

ulpius66 2024.08.01. 16:23:24

INNEN MÁN CSAK EGY LÉPÉS....

MI A FASZOMÉRT KAPNA UGYANANNYIT MONDJUK EGY BANKIGAZGATÓ NŐ, MINT EGY BANKIGAZGATÓ FÉRFI??????

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 16:40:12

@Boldeone2: szocialista erkölcs"- amit nyilván senki nem vett komolyan..
-----------
1. A vallás az vélés, választás ígyhát már totál szexualizáció, úgymond.

2. Nem komolyan, hanem ernyesztán.

3. Heregörcs? Nem bé rakem ezt a hangot, de most mondjuk morálnak. A szocialista morálrról már ismerejjeim nem vannak, stak úgy rakem, hogy ki hogy arányel, viszonyul rája, úgy azt kell mondani, hogy fasza volt az. A libernyákoknak, ahogy mondjuk Schmiti Marikának és egyebeknek van ezzel bajuk, de ahogy látem a szocialisták így stak embert akartek tenni az állat-libernyáktól, de nem ment, az állat-libernyák stak állat marad.

Nekem a szocizmus az libcsizmus, nem éltem ahol, így stak a az arányeléstől, a viszonyulástól, a maitól rakem, hogy hogy a faszem is volt az.

De ha ez a szoci, úgy hogy a faszem a hippi-buzológia engels-marxizmus?

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 16:42:27

@Gelimtrtrddddd: A kádári időket nem is rakem, ennen látva totál libernyák volt, a jó Csocsi agyonvertaja az olyanokat, akiknél gumit leltek, itt meg gulyás-libernyák kommcsizmus volt. A jó Csocsinál volt erővel abortusz, itt meg makognak az abortusznak anta(gegen).

G. Nagy László 2024.08.01. 17:03:50

@Gelimtrtrddddd: Te aztán kitartó egy troll vagy. Nem igazán értem a motivációdat, de te tudod...

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 17:23:02

@G. Nagy László: kitartó egy troll vagy. Nem igazán értem a
-------------
Rekkő, kirekkő troll. Nem raktagán rakem, ért nem van stak er és ár.

Troll az vagyem, az egy dicső hang, az aki kibeszél a libernyák konszenzustól.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 17:25:34

@Gelimtrtrddddd: A troll a libcsiknél egy szitokhang, azokra mondják, akik nem libcsik, de a troll hangval vélik őket diszkvalifikálni. Ez a fingrista-libcsernyákoknál a hang, nálunk dicső.

ulpius66 2024.08.01. 17:25:47

"Magyar Péter a Fideszről: Szégyellem, hogy valaha ehhez a brancshoz tartoztam!"

Hááááát....

Mink sem vagyunk büszkék rád!!!!!
(azért 22 évig --- 2002 - 2024 között elég jól bírtad....)

GyMasa 2024.08.01. 18:06:42

@G. Nagy László:
""Ahol a tudás kizárja a hitet."

Ez viszont már nem igaz."
Szerintem viszont igaz!
Hiszen nincsen egyértelmű, mindenki által elfogadott bizonyíték Isten létére.
Ha lenne, akkor nem lenne szükség a hitre.
A vízben sem hiszel, hanem tudod, hogy létezik.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 18:16:07

@GyMasa: A vízben sem hiszel, hanem tudod, hogy létezik.
-----------
1. Létezik hangot nem rakem, lé, lé? most van léje? Vagy ez a lesz-től ered? Én nem bírem ahangot, stak a probléma az, hogy a lesz a le indogermán stumától eredne, ahogy alosz a lo-tól, nem tipikus vál, wird. Stakhát most az van, hogy a kretény Isten nem vál, max Hegelnél, teológiailag ezt a műhangot hogy létez bullshit nem mondjuk.

2. A tud hangot dúrgerni, magyarul duad, ernya, vagy rakni, ha úgymond wissen.

3. A tematika modern, mondjuk a hinni hangra is. A hinni annyit tenne, hogy anat bír az ember, azt vélja, germán hí-hy-től ered, indogermán kei-től, a logika olyan, ahogy a lieb-től a Glaube.

Istipisti jevevény, Jehova, a tematika még itt modern, úgy bé nem van modanivalóem.

ulpius66 2024.08.01. 18:44:44

"Konkrétumokat ugyancsak nélkülöző posztban számolt be a találkozóról Magyar Péter.

“A TISZA Párt nevében a közeljövőben a többi fővárosi frakció vezetőjével is felveszem a kapcsolatot. Főpolgármester úrral még a nyáron folytatjuk az egyeztetést”

IGEN??????????????

A KAMUGERI FŐPOLGÁRMESTER ÚR!........... A KANCELLÁRIA-MINISZTER MEG ROGGYANT TÓNI????

EZEK NAGYON BESZÉDES MEGSZÓLÍTÁSOK!!!!!!!!

ulpius66 2024.08.01. 18:47:14

Budapesten vagy minden úgy lesz, ahogy ez a Magyar gyerek mondja.... vagy sehogy!
(nyilván a tíz fős Fidesz-KDNP frakció semmiben sem támogatja Kamugerit..... így marad a Magyar gyerek kegyeiért való imádkozás....)

alöksz róz 2024.08.01. 18:59:06

@G. Nagy László: "Jézus kurvára nem erről beszél." - hát mindenesetre nem a hippimozgalmat alapította jézus...
egy példabeszédet se szentelt a szabad szexnek.
a vezérgondolata az, hogy ne önzősködj. és nem az, hogy csinálj amit kedved tart.

nem esik róla szó hogy mi lesz, de az isteni parancsolatok örök érvényűek.

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 19:17:34

@alöksz róz: Jézus kurvára nem er....
a vezérgondolata az,
---------
Ki a faszem au a Jézus? Jah,az a zsidó? Nem vagyem én zsidó!

Nem vezér izé, az végat, hanem rakurakandmány.

ulpius66 2024.08.01. 21:46:49

@alöksz róz:

Jézust pár évszázaddal később - amikor valamelyik okostojás római császár megtette államvallássá a kereszténységgel - akkor ruházták fel mindazokkal a mesékkel amit máma tudunk róla.... mert ez kellett az akkori hatalomnak!

Szűz Mária egy hataloméhes picsa volt, aki zsidó királyt akart a fiából csinálni, azon a jogon mert ő volt 12. leszármazottja Dávid-királynak. Szűz Mária egy puccsott szervezett az akkori zsidó király ellen, így nevelte fiát, és az egész rokonság hasonlóan cselekedett!
(a 12 apostolból 8-10 rokoni kapcsolatban volt Jézussal....uncsitesó meg ilyesmik)

Gábriel arkangyal:

»Ne félj, Mária! Kegyelmet találtál Istennél. Íme, méhedben fogansz és fiút szülsz, és Jézusnak fogod nevezni. (Iz 7,14) Nagy lesz ő, a Magasságbeli Fiának fogják hívni; az Úr Isten neki adja atyjának, Dávidnak trónját, és uralkodni fog Jákob házában mindörökké, és királyságának nem lesz vége«.

SZÓ SEM VOLT VALLÁSALAPÍTÁSRÓL, MÁRIÁNAK ÉS CSALÁDJÁNAK MINDEN MEGMOZDULÁSA ARRA IRÁNYULT, HOGY MEGSZEREZZE A ZSIDÓ KIRÁLYI CÍMET!

EHHEZ PERSZE FELHASZNÁLTÁK A VALLÁST IS......

SAJNA A PUCCS ELBUKOTT... ÉS NEM LETT JÉZUS ZSIDÓ KIRÁLY!!!!!

ulpius66 2024.08.01. 21:59:00

Arról nem is beszélve, hogy évszázadokig csak és kizárólagosan zsidó lehetett keresztény.
Az első 25 római pápa mind zsidó volt....

Aztán "megengedték" a zsidók, hogy nem zsidót is meg lehet keresztelni..... ha előbb körülmetélteti magát, és felveszi előbb a zsidó vallást.....

ulpius66 2024.08.01. 22:05:50

Pál apostol levelei - ha nem későbbi hamisítványok - mind-mind a zsidó diaszpórában élő zsidóknak íródtak......
(őket porbálta befűzni, hogy keresztelkedjenek meg, mert milyen jó dolog is a kereszténység....)

Gelimtrtrddddd 2024.08.01. 22:32:30

@ulpius66: Kegyelmet találtál Istennél. Íme, méhedben fogansz és fiút szülsz,
---------

A kegyelemazt rekkja, hogy kegyesen verjük le a vesét. Nem fiót szülsz magyarul, hanem barnot kibírongsz.

G. Nagy László 2024.08.01. 22:47:14

@GyMasa:

"Szerintem viszont igaz! Hiszen nincsen egyértelmű, mindenki által elfogadott bizonyíték Isten létére."

Nem is lesz soha. És nincs is rá szükség. A tudás ugyanis csakis akkor zárná ki a hitet, ha Isten NEMLÉTÉRE volna bizonyíték. No de természetesen erre sincs. Vagyis a tudásnak nincs semmi mondanivalója Isten létezését illetően. Vagy van, vagy nincs. Még csak azt sem mondhatjuk, hogy 50-50%.

Gelimtrtrddddd 2024.08.02. 09:42:31

@G. Nagy László: hitet, ha Isten NEMLÉTÉRE volna bizonyíték.
----------------------
1. Létjére? Most léje van? Na egal, nem rakem, ezt a z-s műhangot, de azt mondják, hogy a lesz-től ered. Ha lesz úgy már vál, vagyis a kretény Jehova kritériumja nem áll fenn, hogy nem vál, attól, hogy nem részje a vándelésnek, válásnak.

Magyarul van -t mondana az ember, de az egy logikai kopula, ahogy a van az indogermán au-ue partikeltől ered, presenz ana-val, stakhogy ennek is raktányja a válás-s, vá-val. Magyarul nehéz ezt így mondani, attól, hogy nem van presenzünk, de más indogermán presenz-vel mondja, ahogy ese, ist, indogermán e partikeltől, vagy i-től ez a presenzstamm, stak logikailag ez is részje a tengely további részjeink:i-e-é-o-a-á. A Gott ist egy presenzforma, ilyen presenzforma a vesz is, stak máshogy.

2. A tudás etimológiája bizonylosza, de így mondjuk, hogy rakni. Németül Wissen van, ez a német Wissen rokonja a jevevényhangnak ahogy vizsgál, vigyáz, de a vicc is, indogermán ueidg, vagyis video stumától, látni-t rekk. Vagyis a német Wissen empirikus, nem racionális, ahogy mondjuk rakni.

Van olyan teória, hogy ez a Gott, vagy Jehova stak intelligibilis, vagyis rendvel, rációval kell kirakni, úgy hogy a premisszák egymásra rakódnak, úgy van Gott rekkni, úgymond bizonyítani.

Stakhát erre kellenek a premisszák is, mondjuk olyan, hogy volt kreálás, a pogánynál, ahogy nálem nem van kreálás.

Én racionalista vagyem, a rendtől, rációtól, az intelligibilitástól nem ranakered Jehova, attól, hogy pogány vagyem, nem van kreálás, mások a magyar, ősmagyar premisszák.

3. A hit ahogy a wissen kettéválasztásja modern, így erre se igen van hogyan makognem, már stak attól is, hogy a hinni hangot dúrgerném, attól, hogy rosszul beszélik ettől a modern paradigmaváltástól. A hinni a hy-hí-hű hangtól ered, indogermán kei, germán hy, az indogermán kei rekkésje, annyi, hogy liegen, vertraut, az analógiája a német Glaube.

A hinni hang inkább pogány volna, hisszük a pogányságot, a kretényésgnek anta, hűek maradunk, az a honos. A kreténységnek után a rekkés a Bedeutung módosult, attól, hogy hinni vélés, választás is, vagyis totál kretény-libcsizmus, libcsizmus. A kretény hiszja a kretény Jehovát, attól, hogy liebt es, nekje ez vertraut, de választottja is. A mai libernyákiánál a hinni hang totál libcsizmusvá vált, így dúrgerni kell. Te is folyton, libcsiként szídnád az ideológiákat, de a valós az, hogy folyton stak hiszel a libcsi ideológiára.

4. Bizonyíték? Ezt a hangot nem bírem, rekkentmány. A bíz hang az indogermán beidh-től ered, germán beidan, bítan, indogermán bé Beteurungspartikeltől ered, így mondani volna, hogy a bizonyíték a Zsidóknak a hülye ládája(nem rakem, hogy ana a fasz, nem vagyem kretény).

De bizonyíték vagy inkább rekkentmány az, attól, ahogy mondtam, hogy Jehovát intelligibilisen kell kirakni, hogy nem hallottem Jehováról ab ovo, ahogy a kretény Istipistiről se, vagyis a rakumányemnél, a magyar nyelvtől, apriorian nem bírja Jehovát, nem részje mondjuk a rakumányemnek a kreálás, ahogy a kretény premisszákat nem ismertem, a kretény premisszákat tagadem, magyar vagyem. Inteligibilisen démokat, árnyakat rakem ki, vagyis ezek az eredőiek.

Gelimtrtrddddd 2024.08.02. 09:47:03

@G. Nagy László: bizonyíték Isten létére."
--------------------

Wenn Gott tot ist, so war er auch- kulturell. Ha te azt mondod vagyis hogy Jehova meredt, morá, úgy volt. Ha mondjuk így a rakványt rakod: Jehova tot, úgy posztulálod, hogy Jehova volt is.
Ezt a mondtatot kúthúrálisan rakjuk, de ezt se igen bírem, attól, hogy a démonok, az árnyak már rejálisan vannak.

MEDVE1978 2024.08.02. 13:11:39

A legtöbb ideológia, eszmerendszer és így vallás alapja is az, hogy a társadalom, az embercsoport együttéléséről, működéséről mondanak valamit. A vallás ebből a szempontból egy kiterjedt, részletes rendszer, mivel a világ legtöbb kérdéséről mond valamit. Az élet egyik legfontosabb kérdése a szex, ahogy Boldeone is írta, a Maslow piramis alapján is létszükséglet, az egyik legtermészetesebb és alapvetőbb késztetés. Ebből kifolyólag a vallások egyik első dolga, hogy szabályozzák a szexet és útmutatást adjanak hozzá. A kereszténység képe a szexről is eléggé egyértelmű: heteroszexuális együttlét, amiből ha utód születik, akkor keresztény szellemben kell nevelni. Persze ezt a gondolatot akkoriban igencsak átjárta az utódnemzés gondolata, hiszen ez volt az optimális Istennek és a császárnak is. Ez azt jelenti, hogy ha utódot nemzel, akkor az egyház kap egy újabb hívet + a császár egy újabb alattvalót / katonát / adófizetőt. Ez már az ószövetségtől áthatja a kereszténységet / zsidó vallást. Onant azért bünteti meg Isten, mert nem nemz gyereket és a magját a földre engedi. Ezt sokan a maszturbáció büntetéseként fogják fel és valószínűleg van olyan levezetés is, hogy ezért lehet csak utódnemzési céllal dugni. Viszont a kontextus az, hogy Onannak elhunyt bátyja feleségének kellett volna gyereket csinálnia és így nem örökölt volna egy vagyont. Így tehát az is bőven elképzelhető, hogy a sztori eredetijében Onan a ma is ismert végállomás előtt kiszállunk módszert alkalmazta. A zsidó és keresztény vallások ugyanúgy nagyon sokra értékelik a gyermekek életét. Ez ma eléggé alap, de a római időkben szokás volt az ajtó elé tenni a nem kívánt gyermekeket, illetve a családfőnek (Pater familias) szinte joga volt bármihez, eladhatta a gyerekét rabszolgának vagy egyszerűen sorsára hagyhatta. A kereszténység ehhez képest halálos bűnnek tartja ezeket a dolgokat.

ulpius66 2024.08.02. 13:26:49

Ha mán eccer szeksz.....

Az olimpia most mán másról sem szól, mint arról, hogy a nővé operált férfiak indulhatnak-e a nők között???

Az agyondoppingolt, szteroidozott, génmódosított és egyéb nyalánkságokkal felturbózott férfiak indulhatnak-e a nők között??????

AZ OLIMPIA MÁN SZINTE NEM A SPORTRÓL SZÓL, HANEM A KÉMIAI LABOROKRÓL, HOGY HOL TUDNAK ELŐÁLLÍTANI OLYAN DOPPINGOT, AMIT A WADA MÉG NEM TILT.... NA, EZEK A VERSENYZŐK NYERIK A VERSENYEKET!!!!!!!

AZ EDDIG IS TELJESEN TISZTA VOLT, HOGY AZ OLIMPIA NEM A SPORTRÓL SZÓL, HANEM ÜZLET ÉS POLITIKA!!!!!
(most még mellé jött ez a nővé operált férfi ügye....)

MEDVE1978 2024.08.02. 13:29:53

"Rod Dreher szerint a korlátok nélküli testiség emberhez méltatlan."
És ebben igaza van. Ha valami tömegében áll rendelkezésre, elveszíti az értékét. Ha belegondolunk egy rocksztár életébe, akit minden koncert után a legszebb lányok várnak, minden este más. Igen, valószínűleg egy ideig ez gyönyörű, de valahol a századik, ezredik után elkezdesz valami tartalmasabbra vágyni, esetleg családra, hosszútávú kapcsolatra stb.
Persze az emberek nagyon kis részének adatik meg, hogy ebben megcsömöröljenek :)

"Valójában a kor pornografikus, szexuálisan kizsákmányoló görög-római kultúrájában felszabadító erejű volt elfogadni Pál tanítását a szexuális tisztaságról és a házasságról. E kultúra mindenekelőtt a rabszolgákat és a nőket használta ki, akiknek értéke a pogány férfiak számára abban állott, hogy képesek voltak gyereket szülni és szexuális gyönyört adni."

Ennek az oka a korábbiakban írt pater familias-i jogkör volt, azzal kiegészítve, hogy a rabszolgát viszont bármikor bármire használhatták, mint egy tárgyat. Persze a történelmi emlékezet több, mint szelektív: a nagyobb hatalommal rendelkező urak esetében a középkorban ugyanez volt a helyzet, csak ők nem a rabszolgákat dugták, hanem a kurvákat vagy a cselédlányokat. A kisember élete viszont megváltozott, neki már csak az asszony maradt döntően.

Válás. Érdekes, nekem ez inkább a mai fogyasztói társadalommal, illetve az élet elárucikkesedésével van kapcsolatban. Az ember rettenetesen hozzászokott, hogy a fogyasztói társadalomban újat és jobbat vegyen. Veszel egy telefont, használod egy-két évet és jön az újabb, jobb, szebb stb. verzió. Veszel egy TV-t, 10 év múlva már elavult lesz, egy számítógépet és az már 2-3 év múlva stb. Az anyagi jólét lehetővé teszi a nők számára a fejlett országokban, hogy kiterjed ruhatáruk, cipőgyüjteményük legyen. Ha nem tetszik a ruha, le lehet cserélni. Ugyanez a helyzet a férjjel is. A női magazinok és a mainstream média már évtizedek óta azt sugallja, hogy a házasság átmeneti dolog és mutat be olyan élethelyzeteket normalitásként, amikor a házasságnak vége, válás van. Miért pont a férjet / feleséget ne lehetne lecserélni, ha a telefont lehet? És valóban, valószínűleg az esetek 99%-ban nem a szexuális hűtlenség a mögöttes ok, hanem a kiszeretés a másikból, az unalom, a kalandvágy stb.

"A bencés szerzeteseket hozza példaként, akiknél "a testi tisztaság átalakítja a nemi ösztönt spirituális szenvedéllyé"" Hát, engem nagyon meglepne, ha ilyesmi lehetséges lenne.

"PORNOGRÁFIA, PROSTITÚCIÓ - "A pornó megfoszt emberségünktől. Eltörli Isten képmását a szereplők arcáról."
Ez egy érdekes kérdés, mert biztosan van olyan pornószínész, aki szívesen csinálja, ahogy olyan is van, aki egyszerre élvezi és örül a pénznek és olyan is, aki nem élvezi és csak a pénzért csinálja. Szerintem a kurvákkal is hasonló a helyzet.

Viszont, ha senki sem sérül még lelkileg sem, tehát mondjuk a pornószínészek és a néző is élvezi, akkor én nem látom azt, hogy ez Isten ellen lenne....
Persze a nagyüzemi, ipari pornóra ez valószínűleg nem igaz, ott húsként, termékként kezelik az embereket.

Gelimtrtrddddd 2024.08.02. 14:09:34

@MEDVE1978: kérdése a szex, ahogy Boldeone is írta, a Maslow piramis alapján is létszükséglet, az egyik legtermészetesebb és alapvetőbb késztetés.
---------------
1. Nem kérdés, hanme rekkelés.
2. alap nyelvkakilás, így raku.
3. Létszük izé? hol a lé? a szükség laguján vélés ide.
4. Természet nyelvkakilás, így eredő.
5. Késztetés egy bullshit hang, így erejtés, ártás, dúrongás.

6. Szexnek itt stak a libcsik makogják, ezt barmanakrekkésnek, barmaviszonynak kell mondani raktailag.

a vallások egyik első dolga, hogy szabályozzák a szexet és útmutatást adjanak hozzá.

A vallást nem ismerem, libcsizmus, de: regelni és rakurakkést rejni rája magyarul.

Nem vélném, hogy kellene rakurekkés, stak rakta, logika, logosz.

Gelimtrtrddddd 2024.08.02. 14:14:43

@MEDVE1978: pornószínészek és a néző is élvezi, akkor én nem látom azt, hogy ez Isten ellen lenne..
---------------------
1. Nem színész, ezt dúrgerni, a szín schein, görögös.
2. Nem ellen, az alan, de inkább anta.

3. hát jóhogy, ha Istipitsi, Jehova egy libernyák. Baju nem van, stak ott van a baju hogy továbbra is ethosszal bírók, bírják a magyarmányt, de már raktailag nem magyarok. A probléma itt van a libcsizmussal, hogy az összes ember libernyákvá tettaja, már ab ovo annak veszja a libcsizmus, ahogy a libcsi butaká az embert, libernyáknak. Stak ez úgy entered, hogy van ethosz, vagy magyarmány, de a pornósokat, ahogy anno mondjuk stak a Schauspielereket is kitették az ethosz bíróitól, nem voltak emberek, stak libernyákok.

A probléma ott van hogy vannak ezek a nem loszni vannó liberáliák, hogy ha te ezt és ezt teszed, úgy marad az ethoszod, de ha te az ethoszod véded, mész a dutyiba. Ez a libcsi diktatúra.

Gelimtrtrddddd 2024.08.02. 14:21:49

@MEDVE1978: a férjet / feleséget ne lehetne lecserélni, ha a telefont lehet? ....nem a szexuális hűtlenség a mögöttes ok,
--------------
Baru és barma van, ahogy ara, de az úr is okés hang, stak a férj nem, ez olyan libcsi. Nem ok, hanem raku, nem hútlen, hname hűlosza.

Propagáld stak a libcsi ideológiádat, a Schuld az Schuld. Anno eredői volt, hogy az ana partikelt, ha az félrebaszott, úgy az cserélni volt, úgy is, hogy a baru agyonütja, attól, hogy az barma, birtok, de inkább barma.

Ez a raku, erre rakvány is van, logikai, ez a rakta, hogy így kell tenni.

Az anya barma az olyan, ahogy a telefon. hát hogy van az, hogy a köcsög ráköp a telefonra? Na jó, nem annyira, a telefont mosni van, drága, habár az anya barma is, de azt agyonütjük, és nem is drága, attól, hogy mondjuk az angolszászoknál van egy rakvány, hogy a félrebaszónka, aki megbaszja más nőjét, vennije kell újat. De van ahol lotyónak megy, de ez azzal is jár, hogy agyonütni és erővel durrantani raktaga, rendes, oké.

G. Nagy László 2024.08.02. 15:56:24

@MEDVE1978:

"Válás. Érdekes, nekem ez inkább a mai fogyasztói társadalommal, illetve az élet elárucikkesedésével van kapcsolatban. Az ember rettenetesen hozzászokott, hogy a fogyasztói társadalomban újat és jobbat vegyen."

Kétféle gondolkodásmód létezik ennek kapcsán.

1. A házasság SZENTSÉG, amely nem felbontható, így már a fogyasztói javakkal való összevetés is nonszensz.
2. Az a fajta matematikai-logikai üzleti világlátás, amely szerint csakis a másik ember élete, szabadsága SZENT, semmi egyéb. Én ezt az utóbbit képviselem, így azt mondom: semmi baj azzal, ha a házastársunkra is lecserélhető jószágként tekintünk. Nem kell, hogy egymással szent tehénként bánjunk. Sokkal fontosabb az, hogy OKOS döntéseket hozzunk. Egy bizonytalan kalandért kár felrúgni egy jól működő családot. Egy rettenetes házasságban pedig kár megmaradni, akármi is vár a jövőben. Ez tényleg szimpla matek, egyszerű üzleti döntés.

alöksz róz 2024.08.02. 20:51:15

@G. Nagy László: "Az viszont jogos, hogy férfiak ne verhessék agyon a nőket, csak mert transznak vallják magukat. A fél világ fel van háborodva azon, hogy ez egy olimpián megtörténhet." - na ez a csúsztatás.
tolod a központi narratívát.

Gelimtrtrddddd 2024.08.02. 20:51:44

@G. Nagy László: gondolkodásmód létezik ennek kapcsán.

1. A házasság SZENTSÉG,
csakis a másik ember élete, szabadsága SZENT,
--------------
Rakandásmód van ennek rakantáján.

What the fuck? A házasság egy libcsi hang, ősibb mondjuk a stalad, család, germán, vagyis magyar hang.

Vagyis egy libcsi vagy nem több, stak vakerolod a libernyák ideológiát.

A modern szarokat nem rakem. Van olyan, hogy stalád, ez az úr, baru baromja, ez így egy bírási viszony, ha az, és félrebaszás van, úgy az ana partikel van cserélni, de nem a libcsizmustól.

Szar az egész perspektvád, libernyák.

wigotah224 2024.08.02. 22:02:12

@alöksz róz: De azért veri a mellét rendszeresen, hogy neki nincs tárgyi tévedése.

G. Nagy László 2024.08.02. 23:12:31

@alöksz róz: Mi a csúsztatás? hogy a fél világ fel van háborodva rajta? Ez aligha.

Az, hogy férfinek neveztem? XY kromoszómái vannak, vagyis férfi. Mi a gondod még ezután?

alöksz róz 2024.08.02. 23:49:20

@G. Nagy László: most meg még maszatolsz is.
nem egy transziról van szó.

alöksz róz 2024.08.02. 23:53:09

@wigotah224: a központban kell reklamálni

G. Nagy László 2024.08.03. 00:02:16

@alöksz róz: Kurvára nem maszatolok. Nem írtam, hogy transzi. Azt írtam, hogy FÉRFI, És az is: biológiai értelemben férfi. Mit nem lehet ezen érteni? Mitől maszatolás ez? Mintha nem értenéd a szavak jelentését. Ennél egyenesebben és tisztábban nem tudok fogalmazni.

alöksz róz 2024.08.03. 00:21:22

férfiak ne verhessék agyon a nőket, csak mert transznak vallják magukat. A fél világ fel van háborodva azon, hogy ez egy olimpián megtörténhet

G. Nagy László 2024.08.03. 00:42:51

@alöksz róz:

Oké, szóval belekötöttél a totál lényegtelen félmondatba. Tisztára kezded felvenni a balliberális kötekedők stílusát. Baszki, helyesbítek: férfiak ne verhessék agyon a nőket, csak mert nőnek vallják magukat. Így most oké?

Mi a faszom változott, de tényleg? Hogy ez az algériai fiú sosem vallotta transznak magát? Talán tényleg nem. Talán figyelmetlen voltam és rosszul fogalmaztam, mea culpa. Csakhogy ez kurvára semmit sem számít a lényeget illetően. A fasz kivan azzal, hogy már te is beéred ilyen gyenge diadalokkal. Ha lenne benned egy picike tisztesség - és általában szokott - azt írtad volna: "Az érintett nem transz. Egy szerencsétlen nyomorult, aki biológiai férfiként született pöcs nélkül, Y kromoszómával. Ezért és a magas tesztoszteronszintje miatt eddig sem versenyezhetett női mezőnyben, s most nem csupán igazságtalan, de veszélyes is a többi versenyzőre nézve, ami az Olimpián történik, nyilvánvalóan politikai szándékkal."

Erre te azt írod: "tolod a központi narratívát". Tényleg az eszem megáll. Mégis, miben téved e központi narratíva???

alöksz róz 2024.08.03. 08:12:36

@G. Nagy László: csak épp az nem egy apró tévedés volt a nagy igazságban, hanem a csúsztatásnak pont az volt a lényege: férfiak nőknek adják ki magukat, aztán agyonverik a nőket.
a többi meg a maszatolás, nem is úgy, nem is azt, nem is lényeges, nekem mit kéne, én nem vagyok tisztességes.

amit konkrétan tudunk az, hogy férfias külseje van és tavaly kizárták. a nob valami ismeretlen okból engedte elindulni, a nob által kizárt bokszszövetség pedig botrányt kiált. a fidesz-média szó szerint ugyanúgy veri a tamtamot, mint ahogy te.

na. ezek után jöhet a véleményem.
nem tudom miért zárták ki, nem láttam se a határozatot, se a vizsgálati eredményeket. de szerintem te se láttad. szerintem úgy néz ki, mint egy férfi. de fasza szerintem nem volt eredetileg se, valami genetikai rendellenességre gondolok. olyasmi minar lehet, mint a semenya, csak lehet egy-két fokkal még durvább. nagy hiba, botrányos döntés, hogy a nők között engedték őket indulni. (attól hogy valakivel "igazságtalan" volt a természet, még nem kéne mindenki mással kibaszni azért, hogy helyreálljon az egy igazsága, hol van akkor a többiek igazsága.)
a bokszszövetséget sorozatos csalások és korrupció miatt zárták ki, tény hogy egy tolvaj hazug csaló banda, akiknek érdekük a nob befeketítése.
a nob láthatóan szeretne egyensúlyozni a balliberális elvárások és az igazságos versenyzési feltételek között, de mégiscsak hozott egy döntést kifejezetten a transzvesztiták, a magukat nőnek kiadó férfiak ellen. (kiskapu viszont nyilván maradt, amit láthatóan nem is óhajtottak feltétlenül bezárni.)

wigotah224 2024.08.03. 08:23:45

@G. Nagy László: "Mégis, miben téved e központi narratíva???"
Mindenben. Ha nem csak megafont olvasnál, te is tudnád: en.wikipedia.org/wiki/Imane_Khelif

In 2023, IBA president Umar Kremlev said that the disqualifications were because DNA tests "proved they had XY chromosomes".[24][25] The Washington Post stated, "It remains unclear what standards Khelif and Lin Yu Ting failed [in 2023] to lead to the disqualifications",[25][26] further writing, "There never has been evidence that [...] Khelif [...] had XY chromosomes or elevated levels of testosterone."[25] The IBA did not reveal the testing methodology, stating the "specifics remain confidential".
On 31 July 2024, regarding their 2023 decision, the IBA stated that Khelif and others "did not undergo a testosterone examination but were subject to a separate and recognized test, whereby the specifics remain confidential", and that they "were found to have competitive advantages over other female competitors".[29] The following day, the International Olympic Committee (IOC) released their own statement in response, stating that the IBA's decision was "sudden and arbitrary" and "without any due process". They further stated the following:
According to the IBA minutes available on their website, this decision was initially taken solely by the IBA Secretary General and CEO. The IBA Board only ratified it afterwards and only subsequently requested that a procedure to follow in similar cases in the future be established and reflected in the IBA Regulations. The minutes also say that the IBA should "establish a clear procedure on gender testing".

Vagyis pont az IBA zárta ki politikai alapon és még azt sem tudni, pontosan miért. Illetve szerintük van Y kromoszómája is, de soha sehol máshol ilyet nem találtak nála: "There never has been evidence that [...] Khelif [...] had XY chromosomes or elevated levels of testosterone."

És itt jön a lényeg: "this decision was initially taken solely by the IBA Secretary General and CEO. The IBA Board only ratified it afterwards and only subsequently requested that a procedure to follow in similar cases in the future"

Vagyis a fönök döntötte el önkényesen kizárást - annak az IBA-nak a fönöke, amivel késöbb a NOB korrupciós botrányok miatt megszakította a kapcsolatot.
Az is érdekes, hogy gyerekkora óta nök között versenyzett, az elmúlt 6 évben már komoly tornákon és sehol máshol nem merült fel a kizárása. És ezek ilyen versenyek, mint "Arab games" meg "Africa Championship", amik aligha tolnak woke politikát.

Ebböl úgy tünik, hogy épp a kizárása történt politikai alapon, nem az, hogy a nök között játszhat. Ez utóbbi volt az alap.

Tehát összefoglalom: Fogalmad sincs, hogy van-e Y kromoszómája, csak tolod a központi narratívát még a transzságot is belekeverve, amihez aztán ennek végképp semmi köze a témának.

wigotah224 2024.08.03. 08:30:29

Az is sokatmondó, hogy az IBA nem adta ki, pontosan hogyan tesztelték, ami alapján kijött az Y kromoszóma, nehogy meg lehessen ismételni.

G. Nagy László 2024.08.03. 08:34:36

@wigotah224:

"Mindenben."

Hehe.

"Fogalmad sincs, hogy van-e Y kromoszómája"

Több tucatnyi cikket olvastam a témában, s nem volt köztük egy sem, amelyik nem azzal indított, hogy EGYÉRTELMŰEN van Y kromoszómája. Ezek szerint mindenki téved.

"még a transzságot is belekeverve, amihez aztán ennek végképp semmi köze a témának"

1. Tény: nem transznemű, hanem hermafrodita.
2. Tény: pongyolán fogalmaztam.
3. Tény: megint belekötsz egy kurvára lényegtelen faszságba.
4. Ugyanis a lényeg az, hogy egy önmagát nőnek mondó FÉRFI versenyez nők között, amit az olimpián politikai okokból engednek.

G. Nagy László 2024.08.03. 08:37:17

@alöksz róz: Ez már tisztességes álláspont. Csupán azt hagytad ki, amit jómagam több tucatnyi cikk elolvasása után tényként kezelek: Y kromoszómája van.

G. Nagy László 2024.08.03. 08:43:31

@wigotah224:

"Az is sokatmondó, hogy az IBA nem adta ki, pontosan hogyan tesztelték, ami alapján kijött az Y kromoszóma"

Vagyis ez alapján te azt mondod, hogy nincs. Sajátos logika. Igazi ballib tempó. Az utolsó leheletetekig védenétek minden nyomorultat, ami tök szép baloldali hozzáállás lenne, ha ártalmatlan áldozatokról - szegényekről, betegekről, leszakadókról volna szó. De nem, ti kibaszott identitáspolitikában utaztok, ahol a káoszteremtés a cél, s nem számít, mekkora kár éri a normális, többségi társadalmat, jelen esetben a valóban női bokszolókat. Pontosan ugyanezt teszitek, amikor az erőszakos migránsokat simogatjátok, az óvodákba terelitek a mesemondó transzvesztitákat, vagy épp az iszlámot kívánjátok elterjeszteni Európában. Hányinger baszki.

wigotah224 2024.08.03. 08:54:14

@G. Nagy László: „ Több tucatnyi cikket olvastam a témában, s nem volt köztük egy sem, amelyik nem azzal indított, hogy EGYÉRTELMŰEN van Y kromoszómája.“
Érdekes, velem ellentétben nem sikerült egyet sem belinkelned.
Gondolom mindnek mandiner.hu a domainje és még te is érezted, hogy kilógna a lóláb.

Serény Vélemény 2024.08.03. 10:01:46

@G. Nagy László: Érdekes, hogy a liberális-kommunista-neomarxista ikon népszava sem mer igazi szakértő megkérdezése nélkül, csak a zlmbtq lobby szócsöveként megnyilvánulni a kérdésben...

wigotah224 2024.08.03. 10:21:53

@G. Nagy László: Nahát, megkérdeztek egy szakértöt, hogy igazságos-e, hogy egy férfi a nök között versenyez és azt mondta, nem? Ki gondolta volna?
Ha nem write-only módban kommentelnél és elolvasnád, amikre válaszolsz, tudnád, hogy én nem is ezt vitattam, hanem azt, hogy az algériai versenyzö férfi lenne, Y kromoszómával. Ezt ugyanis csak az IBA állította róla, akik meg nem mondják meg, hogyan döntötték el, hogy Y kromoszómája van. Plusz a cikknek se füle se farka, idekeveri a tesztoszteronszintet, amit még az IBA is tagadott, hogy probléma lett volna vele meg persze muszáj volt a cikkbe beletenni a transzokat, mintha bármi közük lenne a témához.
Szerintem is ki kell vizsgálni minden versenyzö esetében, hogy milyen nemü és csak a megfelelö csoportban engedni versenyezni. Csak ez egy olimpián a NOB feladata és nem a csöcseléké.

Serény Vélemény 2024.08.03. 10:33:05

@wigotah224: Van egy film, ami arról szól, hogy egy pilóta matt részegen, bekokózva egy meghibásodott repülőgéppel fejjel lefelé száll le, ezzel megmenti az utasokat, viszont egy utaskísérő meghal.
Na most ebben a filmben a szakszervezeti jogász azzal húzza ki egy pillanat alatt a pácból, hogy annak a berendezésnek, amivel a véralkohol szintjét mérték, a hatósági hitelesítése lejárt.
NEM számított, hogy tényleg részeg volt, nem számított, hogy be volt kokózva, (és ezért ha a rendőr autóvezetés közben megállítja már akkor mondjuk letöltendőt kapott volna), csak az számít, hogy a törvény betűje szerint nem volt meg a hitelesítés a vérvizsgálatkor.

Mindig erre a filmre emlékeztet, amikor az ember lelkiismeretét, és ezáltal az igazságérzetét alapvetően sértő, a törvény betűjére hivatkozó, de a törvényalkotó szándékával és a törvény "szellemével" ténylegesen szembe menő jogászkodással mentenek ki valakit az erkölcsi felelősség és annak a súlya alól...

Boldeone2 2024.08.03. 10:34:51

A véleményem a következő:

- Hibát követett el a NOB, hogy nemi tesztet nem végeztek a 2 kérdéses nemi identitású bokszolón, hiszen elfogadaták azt, ami hivatalos igazolványaikba van beírva

- Egyszer már elbuktak 2 nemi teszten, az Isztambli vb- n csak azért nem zárták ki őket, mert későn érkezett a nemi teszt
A két versenyző eddig még nem tudták igazolni, hogy nőkkel állunk szemben...

- A papír nem bizonyít semmit, a szemünk is éppen elég, hogy lássuk: férfiakról van szó, megjelenésükben
Nem az xy kromoszóma megjelenése a döntő, hanem az egész életen át meglévő, extrém tesztoszteronszint, ami férfivé teszi őket

- Ha az anabolikumok használatát büntetik, akkor szabályozni kellene a természetesen extrém magas tesztoszteronszintű- torzult külsejű versenyzők versenytését is!

Ahogy a nevében benne van " transz" tehát már átmenet valami közt: nem is ez, de nem is, így nem lehet kategóriába sorolni...

Folyt..

Serény Vélemény 2024.08.03. 10:37:00

@wigotah224: És a legfontosabb: nem az a kérdés, hogy a csávó nő-e, vagy férfi, vagy hogy elfogadjuk-e nőnek, hanem az, hogy ökölvívóként versenyez nők ellen úgy, hogy alapvetően és radikálisan eltér a szervezetének (a biológiai testének) a felépítése a "szabvány" nők felépítésétől, és emiatt durva, és szinte behozhatatlan hátrány éri a ténylegesen nő ellenfeleit, ezért teljes egészében igazságtalan, és sportszerűtlen az, hogy az olimpián versenyezhet.

Boldeone2 2024.08.03. 10:55:47

Én évek óta figyelem a nemzetközi küzdősportokat, nemzetközi testépítő versenyekre is jártam régebben, több száz, ha nem ezer nagyon izmos nőt láttam, többek között olyanokat is, akik anabolikus szteroidok heavy userei voltak, a szóban fogó két " nő" nem nő

Nemcsak a vázizomzata egyértelműen férfias, de az arc csontozata is egyértelműen férias fizikai jellemzőket mutat..

Mi történik a nemzetközi küzdősportban?

A fejlődő országokban a "bőrváltás" egy kitörési pont lehet, tehát nővé alakítják a férfit, hormonkezeléssel, ott mindig több esélye lesz a győzelemre, mint férfiként; vagyis nőként pénz és dicsőség, férfiként semmi..

Lényegében ez van a brazil nő MMA harcosok esetében is, de a legjobb példa Anita Karim, pakisztáni " versenyzőnő " .

A kibocsátó országok meg elnézőek, hiába muszlimok, a nemzetközi szerzett dicsőség miatt..

Lássuk be, Algériának nem sok esélye lenne máshogy érmet nyerni, csak így...

A két kérdéses nem identitású versenyző egyébként megnyerte illetve második lett az isztambuli vb-t...Vajon miért ?

Ez nem fair verseny!

Undorító, gusztustalan szervezet a NOB, mert a józan gondolkodású ember ezt a döntést nem tudja támogatni!

Ezért - is - terjed a szélsőjobb: a "progresszív " döntéshozók, elvesztették a realitásukat!

A transzneműek a társadalom 0,3-2% - át teszik ki, ezért kell a maradék 99% - nak eltűrni ezeket a diszkrepanciákat?

Csináljanak nekik egy külön versenyzési kategóriát, de ne rondítsanak bele a normalitásba!

G. Nagy László 2024.08.03. 10:57:27

@wigotah224:

"tudnád, hogy én nem is ezt vitattam, hanem azt, hogy az algériai versenyzö férfi lenne, Y kromoszómával."

Ezt rajtad kívül csak az idióta momentumos Bedő Dávid vitatja. Érdemes megnézni, mit kapott a fészbukos posztja alatt :)

"muszáj volt a cikkbe beletenni a transzokat, mintha bármi közük lenne a témához."

A transzoknak több szinten is van közük a témához, és ezt te is pontosan tudod.

1. Ha a puszta szavakat nézzük, a transz előtag valamiféle átmenetet jelöl, ennek tökéletesen megfelel egy hermafrodita.
2. Ha a politikai vetületet nézzük - és ez a fontosabb - a magadfajta balliberális világrontók minden áldozati csoportot megkreálnak és magukhoz ölelnek, csakhogy szélesítsék a tábort. Aki a transzszexuálisok szekerét tolja, az természetes szövetségest lát a hermafroditákban, s nyilvánvalóan mellettük is kiáll - legyen bármilyen undorító szerecsenmosdatásról szó, mint például jelen esetben.

"Csak ez egy olimpián a NOB feladata és nem a csöcseléké."

Az még hagyján, hogy engem a csőcselékbe sorolsz. (És nem kívánok belekötni a helyesírási hibába, ezt a kéjt meghagyom neked.) De hogy a teljes magyar sportdiplomáciát, fél Olaszországot és nemzetközi szakértők egész sorát is ide sorolod, az azért komoly arrogancia.

G. Nagy László 2024.08.03. 10:58:37

@Boldeone2: Isten hozott a józanság világában!!

G. Nagy László 2024.08.03. 11:09:43

@grundigg: Pali bácsi nem fog komoly híveket szerezni azzal, hogy benyal a NOB-nak... mert itt ennyi történt.

G. Nagy László 2024.08.03. 11:10:56

@grundigg: Arra viszont kitűnő példa, hogy nálunk ki lehet beszélni az akolból, nem kell egy hangon bégetni...

ulpius66 2024.08.03. 11:18:25

@grundigg:

Képzeld! ..... itt nincsenek "oldalak"!!!! ... azaz nem aszerint foglalnak állást az emberek, hogy melyik oldalon állnak, hanem a saját meggyőződésüket írják le a tények alapján....

Schmitt Pál is a NOB szövegét fogadja el, és nem pl. a Nemzetközi Ükülvívó Szövetség álláspontját....

EGYEBEKBEN ITTEN NEM ARRÓL VAN SZÓ, HOGY NŐ VAGY FÉRFI, HANEM ARRÓL, HOGY ILYEN "PAPÍROKKAL" INDULHAT-E AZ OLIMPIÁN....

A NOB ÁLLÁSPONTJA SZERINT INDULHAT!
(20-30 éve, amikor még nem voltak ilyen vizsgálatok simán indulhatott volna...)

wigotah224 2024.08.03. 11:20:41

@G. Nagy László: nem szoktam a helyesírás miatt kötekedni, összekeversz valakivel.
Most épp német tasztatúrát használok, azon nincs hosszú „ö“ meg „ü“ Más hosszú magánhangzókat meg tudok billentyükombinációval elöállítani.
A magyar meg az olasz sportdiplomácia meg nyilvánvalóan elfogult a kérdésben, te is tudod. És igen, te is csöcselék vagy, ha beállsz a höbörgök közé. A NOB dolga eldönteni ki lány meg ki fiú, nem a tiétek.

G. Nagy László 2024.08.03. 11:46:36

@wigotah224:

"A NOB dolga eldönteni ki lány meg ki fiú, nem a tiétek."

És az EP dolga, hogy eldöntse, hogy Magyarország, vagy épp Ukrajna jogállam, vagy sem. És a katolikus egyház dolga, hogy eldöntse, bűn-e a szex a homoszexuálisok között. Értek én mindent...

Serény Vélemény 2024.08.03. 11:59:15

@wigotah224: "És igen, te is csöcselék vagy, ha beállsz a höbörgök közé. A NOB dolga eldönteni ki lány meg ki fiú, nem a tiétek."

Nem. A NOB dolga eldönteni, hogy valaki indulhat-e egy versenyen, vagy nem. És így ebben a formában kikérem magamnak a leugatást, igenis az egész lmbtq mozgalom fundamentális bűne, hogy a mentális, és a biológiai jellegű kivételeket normalitásként kezeli.

ulpius66 2024.08.03. 12:08:46

@wigotah224:

Nyugodj meg!

Itten senki sem dönt!

Mindössze annyi történik, hogy egy ügy kapcsán leírjuk a véleményünket!

Mindenki azt az álláspontot fogadja el, amit el akar fogadni..... ha holnap a NOB megváltoztatja az álláspontját e kérdésben és pl. a Nemzetközi Ökölvívó Szövetség álláspontját osztja, akkor te is azt fogod elfogadni....avagy maradsz a mostani álláspontodon, hogy az ilyen "nőben-férfi" figurák indulhatnak-e a nők között.....

Maradjunk annyiban, hogy ez a "nőben-férfi" az olimpián indulhat, az ökölvívó világbajnokságon nem.....
(mán az adott szövetség vezérkara szerint.....)

ulpius66 2024.08.03. 12:11:54

A legszebb persze az lenne, ha ez a magyar csajszi jól kiütné ezt az algériai férfit....

Boldeone2 2024.08.03. 12:12:52

www.nemzetisport.hu/parizs2024/2024/08/kikerem-magamnak-csisztu-zsuzsa-publicisztikaja?fbclid=IwY2xjawEa395leHRuA2FlbQIxMQABHf6MbodR45ct6lzFVfkPlyf8cEN8vSHNvBhSEVP65hjc4FvUICBoyfcG0g_aem_UkT4Ld29e1B3YuwUOqYwCQ

- Ezt is érdemes elolvasni...Kár, higy a végén már belekerül a bidenezés, mert az elrontja a tartalmat..

A lényeg: szerintem MOST meg kellene csinálni a szexvizsgálatot a vitatott versenyzőkön. Ha megfelelnek ok, ha nem kizárás. Ennyi.

Ha nem lesz ilyen, úgy unfair verseny, lényegében jóváhagyott, legális csalás!

ulpius66 2024.08.03. 12:14:39

Egyebekben én leginkább Ko.Ko. véleményét osztom e kérdésben!

"Az ilyenek, AZ ILYEN NŐI-FÉRFI SPORTOLÓK NE KÜZDŐSPORTBAN INDULJANAK, HANEM PL. A NŐK KÖZÖTT A SÚLYEMELÉSBEN, ATLÉTIKÁBAN, STB-BEN, AHOL MÁSOKBAN NEM TEHETNEK KÁRT!

Boldeone2 2024.08.03. 12:14:49

Javítás: Nem legális, hanem legalizált csalás...

Boldeone2 2024.08.03. 12:16:21

@ulpius66: Inkább ott sem, mert sérül a fair verseny elve

alöksz róz 2024.08.03. 12:16:45

@G. Nagy László: rendben, te tényként kezeled.
ez valóban nem került be azon dolgok közé, amiket konkrétan tudunk.

ulpius66 2024.08.03. 12:20:19

Az orvostudomány szerint ez az emberke "genetikailag férfi".
(mondjuk "kinézetre" sem nő....)

A KÉRDÉS LEZÁRVA!
(persze a NOB vezérkar erősködhet tovább, hogy ez az emberke nő....)

ulpius66 2024.08.03. 12:22:56

Ha mán van "rendes" olimpia, meg van paraolimpia...... AKKOR KÉNE RENDEZNI AZ LMBTQYXWZ EMBERKÉKNEK IS EGY KÜLÖN OLIMPIÁT....

AKKOR MÁN 3 OLIMPIA LENNE!!!!!!!!!

alöksz róz 2024.08.03. 12:23:10

@Boldeone2: "Nemcsak a vázizomzata egyértelműen férfias, de az arc csontozata is egyértelműen férias fizikai jellemzőket mutat.." - tévéből nehéz megmondani. kratochvilova is ilyen volt, ahhoz képest egész visszanőiesedett idősebb korára...

ulpius66 2024.08.03. 12:25:44

HA MÁN VAN SZÖRF IS AZ OLIMPIÁN AKKOR SZERINTEM LEGYEN PL. A ROLLEREZÉS IS OLIMPIAI SZÁM!!!!

AZTAT MÉGISCSAK TÖBBEN ŰZIK, MINT A SZÖRPÖT......
(avagy legyen olyan is, hogy ki tuggya messzebb rúgni a labdát..... aki a legmesszebbre rúgja az az olimpiai bajnok.....)

alöksz róz 2024.08.03. 12:37:55

@G. Nagy László: legalább elismered, hogy birkák vagytok egy akolban, ez dicséretes.

ulpius66 2024.08.03. 12:59:18

@alöksz róz:

Valószínűleg igazad van!

Ha így utólag ugyanilyen vizsgálatod végeznének a még élő női olimpiai bajnokokon, akkor valószínűleg jópárról kiderülne, hogy "genetikailag férfi".....

alöksz róz 2024.08.03. 13:34:47

@ulpius66: akkoriban nem nagyon volt még átoperálás, inkább az derülhetne ki h genetikailag vegyes.

kratochvilova meg ki tudja milyen kezeléseket kapott a kőkemény edzések mellett. ha belül sony, akkor szerintem nem nőtt volna melle és főleg nem nőiesedett volna vissza a csípője a pályafutása befejeztével. de nem tudni, én is láttam testépítőket meg küzdősportolókat, mma versenyeket is a tévében, de nem vagyok szakértő.

GyMasa 2024.08.03. 18:24:23

@G. Nagy László:
Na, látom, zigóta mostanra teljesen levetette a kezdetben felvett "értelmes vitatkozó" gúnyáját, és kibújt belőle az, akit sejtettem, hogy valójában kicsoda.
Örülök neki, hogy egyből tiltólistára tettem.

GyMasa 2024.08.03. 18:29:43

@grundigg:
"Schmitt annyit mond, mint wigotah224: a vizsgálat és a döntés a nob feladata, és amíg nincsenek azt határozottan cáfoló tények, bizonyítékok, addig elfogadja."
A "vizsgálat" megtörtént. A világbajnokságról régebben kitiltották, de most az olimpián elindulhatott.
Szóval, vagy inkompetencia, vagy inkozisztencia áll fenn. De bizonytalanságot nem látok.

GyMasa 2024.08.03. 18:34:21

@Serény Vélemény:
Az, hogy férfi-e vagy nő, a fogantatás pillanatában VÉGLEG eldől.
Ezen semmiféle módon nem lehet változtatni.
A hermafroditák beteg emberek, igaz, genetikai a batagségük, de nem normális az állapotuk.
A részleges férfi génjeik miatt bizony igazságtalan lenne őket nőkkel versenyezni hagyni, ahogy az a múltkori meccsén látszott is. (elég kevéssé hiszem, hogy az olasz nő egy hópihe volt csak, és alaptalanul sértődött be azon, ami történt. Hiszen valszeg az anő is laposna verne egy átlagos férfit.)
Ha egy ilyen ember versenyezni akar, induljon el a paraolimpián.
Vagy, indulhasson az olimpián is, de csak a férfiak között!
Hámori Luca pedig a nap hőse!
index.hu/sport/2024/parizs/2024/08/03/okolvivas-hamori-luca-imane-helif-negyeddonto/

GyMasa 2024.08.03. 18:39:57

Jah, és a bokszban pont azért vannak a súlyhatárok, mert mér pár plusz kilónak is akkora befolyása van a küzdelem esélyegyenlőségére, ami nagyon esélytelenné tesz egy könnyebb versenyzőt.

wigotah224 2024.08.03. 18:44:46

@GyMasa: Lol, miért, ki vagyok szerinted?
"Örülök neki, hogy egyből tiltólistára tettem."
Érdekes módon akkor tettél "egyböl tiltólistára", amikor kiderült, hogy én is Németországban élek és itt sikeres tudok lenni. Ellentétben veled, aki még világgá is kürtöli, hogy mekkora lúzer - nem csak szakmailag, de szülöként is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2024.08.03. 20:57:04

@wigotah224: 100 pontos komment egy tízes skálán! Zseniális! XD

Boldeone2 2024.08.04. 09:46:27

Számomra ebből a nyilatkozatból is az jön le, hogy politikailag motivált idióták irányítják a NOB- ot...

index.hu/sport/2024/parizs/2024/08/03/parizs-2024-nemzetkozi-olimpiai-bizottsag-elnok-thomas-bach-nemi-szakertok-botrany-imane-helif/

Tehát a NOB elnöke sosem vonta kétségbe : "Thomas Bach hangsúlyozta, sohasem vonták kétségbe, hogy Helif és Lin nő"

- Ilyen az igazi idóta ember...Egy másik világszervezet már elvégzett egy vizsgálatot, azt nem fogadja el, meg a szemmel látható problémákat sem, és ahelyett hogy elvegeznék a szexvizsgálatot- hogy mindenki megnyugodjon- inkább a sunnyogásba, a sport megalázásba menekül..

Ez pedig már évek óta egy ismert, de nem orvosolt probléma, mégsem lépnek...

Miért nem lépnek, az a következő kérdés? El kell távolítani ezt az embert a NOB éléről a pitsába!

ulpius66 2024.08.04. 10:18:46

@Boldeone2:

Azért az teccik, hogy Schmitt Pál a NOB tiszteletbeli tagja azonnal beállt a Thomas Bach mögé.....

ulpius66 2024.08.04. 10:31:06

Az olimpián ma is szoríthatunk a magyarokért!

A kalapácsvető Halász Bence az éremért dob.....

Egyedi felvetés!

Ilyen sportágakban mért nem az van, hogy a dobások ÁTLAGÁT SZÁMOLJÁK?

... ÉS NE A LEGNAGYOBB DOBÁS NYERJEN!!!!!!!!

Pl. dobnak hatot a kalapácsvetők, és a legjobb négy átlagát számítják, és akié a legnagyobb, AZ NYER ÉS NEM AZ AKINEK A LEGNAGYOBB A DOBÁSA!!!!!!!!

Eccer kijöhet, szinte véletlenül is egy nagy dobás, de az átlaga meg gyenge, akkor ne azzal az egy nagy dobásával nyerjen......

PERSZE EZ CSAK EGY ÖTLET, EGY FELVETÉS..... DE SZERINTEM ÍGY IGAZSÁGOSABB VOLNA A TELJESÍTMÉNY ELISMERÉSE.......

ulpius66 2024.08.04. 10:34:01

Meg persze hasonló lenne a "módszer" az összes dobószámban, távolugrás, hármasugrás, egyebek.....

alöksz róz 2024.08.04. 11:04:35

@Boldeone2: igen, hoztak egy döntést a transzneműekkel szemben. aminek a szövegéhez ragaszkodik is, csak a szelleméhez nem.
úgyhogy igazítanom kell a véleményemet, nem is kiskaput hagyott a nob.
hanem egy nagy ólajtót.

most két férfi fogja a női bokszelődöntőt megvívni.
mert ez a suwannapheng se nő.

wigotah224 2024.08.04. 11:43:46

@Boldeone2: @alöksz róz: Ja, ez simán egy lyuknak tünik a szabályozásban:
olympics.com/ioc/news/joint-paris-2024-boxing-unit-ioc-statement
"As with previous Olympic boxing competitions, the gender and age of the athletes are based on their passport."
Ez alapján úgy tünik, tényleg nincs semmilyen vizsgálat a nemre. Az útlevéllel meg az a baj, hogy akinek "puncija van", annak a születési anyakönyvi kivonatára ráírják, hogy lány és értelemszerüen késöbb is nöként tartják nyilván, így az útlevelébe is az kerül. Ez általában tökmindegy, de pont egy sportversenyen tényleg számít, hogy igazából nö-e valaki, szóval nem kellene kritikátlanul az útlevélben szereplö értéket elfogadni.
Persze az is jogos, hogy menet közben a NOB nem akar a szabályokon változtatni, de az olimpia után mindenképp felül kellene vizsgálniuk, hogy az útlevélen túl milyen módon döntik el, hogy ki nö.

ulpius66 2024.08.04. 12:04:48

@wigotah224:

Ja!

Fel kéne nőni végre a NOB vezérkarnak is a feladathoz..... változik, fejlődik a világ, a sportorvostan, egyebek.... a NOB-nak is fejlődni, változtatni kellene....

SOKKAL SZIGORÚBBAN SZABÁLYOZNI EZT A NEMI KÉRDÉSES DOLGOT!!!!!
..... MEG PERSZE A DOPPINGOT, SZTEROIDOKAT, GÉNMANIPULÁCIÓT, NEMVÁLTÁST.....

Boldeone2 2024.08.04. 12:13:48

@wigotah224: A fő gond szerintem az, hogy évek óta ismert problémáról van szó, mégsem lépnek, mégsem akarnak " tiszta vizet önteni a pohárba"..

Amennyire tudom, régen volt szexvizsgálat az olimpiákon, ha ez igaz, akkor most, amikor már jóval fejlettebb az orvostudomány, miért nem lépik meg? Főleg ott, ahol ennyire vitás, szemmel is látható problémák merülnek fel

Ezeknek a tisztviselőknek más dolguk sem lenne, mint a tiszta helyzet megteremtése

Ebből megint egy politkai ügy lett, ahol sérülnek a jogok. Lényegében mantrákat hallunk...Miért? Mert a NOB nem akar beleállni az ügybe, politikai okokból

Ez nekem rendkívül visszatetsző...Adott egy helyzet, amit sürgősen orvosolni kellene, de nem teszik... Sőt, azt sem mondják: bocsánat, ezt elqúrtuk, nem hoztunk meg egy tiszta szabályt, amit meg kellett volna; sőt azt sem nagyon, hogy a jövőben dolgozni fognak rajta hogy megoldódjon ez a helyzet

alöksz róz 2024.08.04. 16:06:01

@wigotah224: nem tudom, a nob elnök szavait olvasva ez nekem nem simán lyuknak tűnik, ami véletlenül benne maradt, hanem meghívónak.
de ne legyen igazam.

alöksz róz 2024.08.04. 16:13:12

@Boldeone2: azért nem lépik meg, hogy progresszív elvtársaid kedvére tegyenek.
és kifejezetten beleállt az ügybe a nob, politikailag.
csak ez nem esik egybe a fair play szellemével.

Boldeone2 2024.08.04. 18:36:42

@alöksz róz: Nekem nincsenek "elvtársaim", te barom! Mindig a saját, egyéni véleményemet írom! Ahogy fentebb is..

alöksz róz 2024.08.04. 18:50:23

@Boldeone2: te magad büszkélkedtél vele...
azt mondtad, ti progresszívek vagytok az elit.

hát akkor most egy újabb hozzászólásodat találtunk, ami rosszul öregedett? :-)))

Boldeone2 2024.08.04. 19:09:03

@alöksz róz: Te is egyre csúcsábban öregszel! Egyre inkább egy kötekedő fasz vált belőled!

Igen, a baloldali liberalizmus fõleg az elit nézete világszerte, de ez nem azt jelenti mindenki, mindenről ugyanazt gondol!

alöksz róz 2024.08.04. 19:31:11

@Boldeone2: ugyan dehogy.
én mindig is ilyen voltam, te bírod egyre rosszabbul a találatokat.
erős a kognitív disszonancia.

(de a fideszesekkel is így van ez, ha ez megnyugtat. lehet lassan tényleg utat tör a normalitás)

Billy Hill 2024.08.04. 23:15:57

@wigotah224: "the gender and age of the athletes are based on their passport" - na még jó, hogy pl. Jason Bourne nem indul a játékokon. ;-)

Billy Hill 2024.08.04. 23:32:08

(Valami mocorog az Indexnél, egy napon két NER-inkompatibilis véleménycikk, hümm...

index.hu/velemeny/2024/08/04/hamori-luca-imane-helif-okolvivas/

index.hu/velemeny/2024/08/04/puzser-abraham-eroszak-tarsadalom-szolidaritas/

A bokszolósból viszont egy idézet: "De ki mondja meg, hogy ki a nő, és ki a férfi? Ki mondja meg, hogy hol és mi a határ? Van-e határ egyáltalán? Lehet-e vonalat húzni?"

Nem, nincs határ, nem lehet húzni. Sehol. No limit, megmondta már a diszkós sláger is. Nincs felvételi ponthatár sem, mindenki fel van véve. Nincsenek sebességkorlátozások, mindenki menjen, ahogy szeretne. Nincsenek lakásajtók, mindenki csak menjen be mindenhova, hogyan is képzeli bárki, hogy vonalakat lehet húzni...

Ha lehet húzni határt arra, hogy mennyi doppingszer lehet egy sportoló vérében, akkor arra is lehet valószínűleg, hogy még mennyi tesztoszteron lehet egy nőben. Tényleg amikor ennek az olimpiának vége, akkor érdemes az orvostudománnyal (!) konzultálni. Nem fészbukon persze, meg nem itt, meg nem velem/velünk. :-)

Billy Hill 2024.08.04. 23:34:13

@Billy Hill: "A bokszolósból viszont egy idézet" - mármint az igazi boksz témájúból, nem az utcai, egyoldalúból...

ulpius66 2024.08.05. 10:02:22

Ha mán olimpia vagy NOLIMPIA (by Momentán).....

Amikor elkezdték gyűjteni a Momentánosok a Nolimpia aláírásait, akkor - és azóta is - mindig azzal a hasbamászó szöveggel jöttek, hogy "ŐK EZZEL MEGMENTIK, A MAGYAR KÖLTSÉGVETÉST, A MAGYAR EMEBREK PÉNZEIT"!!!!!

MILYEN ÉRDEKES!!!!

EZT LESZÁMÍTVA MINDEN, DE MINDEN CSELEKEDETÜK, MEGMOZDULÁSUK, NYILATKOZATUK ARRA IRÁNYULT, HOGY MINÉL ROSSZABB LEGYEN MAGYARORSZÁGNAK, A MAGYAR EMBEREKNEK!!!!!

HISZEN AZ VOLT AZ ÉRDEKÜK, HOGY DŐLJÖN BE A KÖLTDSÉGVETÉS, LÁZADJANAK AZ EMEBREK, BUKJON A FIDESZ!!!!!!!

A NOLIMPIÁVAL MÉRT AKARTÁK AKKOR MEGMENTENI A KÖLTSÉGVETÉST, EZZEL EGYÜTT A FIDESZT????????

NEM ARRÓL VOLT SZÓ, HOGY MEKKORA BIZNISZ AZ OLIMPIA ÉS A PÁRIZSIAK/FRANCIÁK FIZETTÉK LE A MOMENTÁNOSOKAT, HOGY GERJESSZÉK AZ ELLENÉRZÉST A BUDAPESTI OLIMPIA ELLEN......ÉS ÍGY PÁRIZS KAPJA AZ OLIMPIÁT....

Boldeone2 2024.08.05. 10:15:56

@alöksz róz: Valóban, mindig bunkó voltál, mégis megpróbáltam normális módon kommunikálni veled! Te viszont "propagandistázol", meg "elvtársazol". Innentől kezdve ignorálni foglak!

Serény Vélemény 2024.08.05. 10:50:41

MI akadályozza meg ezek után mondjuk Észak-Koreát, hogy pont olyan genetikai beavatkozásokat hajtson végre embriókon, amik miatt ugyanolyan hibridek lesznek, mint ez a Khalif, és a világmindenség összes női olimpiai bajnoki címét megszerezzék 15-20 év múlva?

alöksz róz 2024.08.05. 12:28:44

@Boldeone2: nem baj, majd elolvassuk mit ír az amerikai nagykövetség ;-)

alöksz róz 2024.08.05. 12:37:34

@Billy Hill: szerintem az kevés, hogy épp mennyi a tesztoszteronszint. istván kokó kovácsss nyilatkozta hogy azt könnyű gyógyszerrel beállítani. na de addigra a fizikai előny már bőven kialakulhat.

az ulpius mondja jól, hát sokat fejlődött már az orvostudomány... (vannak már szinte mindenre is mindenféle genetikai vizsgálatok stb.)

szerintem az index cikke a témában csak ilyen félig kamu vélemény. legyen fenntartva az érdeklődés és legyen min háborogni, hogy de bezzeg mi lenne itt ha nem a fidesz lenne...

alöksz róz 2024.08.05. 12:39:25

@Serény Vélemény: nem is kell genetikai beavatkozás, elég ha tesztekkel kiszűrik az ilyeneket és azokból nevelik ki a sportolókat.

ulpius66 2024.08.05. 15:13:03

Azért a NOB-nak nem csak ezen kéne elgondolkodnia.....

Mi a tökömért van pl. még mindig a "műsoron" a rúdugrás, kalapácsvetés, stb.....

Eztet a Földön élő 8 milliárd emberből kb. 1.000 - 1.000 emberke űzi.....

Míg pl. rollerezni kb. egymilliárd ember rollerezik.....

NEM EBBŐL KÉNE VERSENYSZÁMOT RENDEZNI AZ OLIMPIÁN..........

ulpius66 2024.08.05. 17:01:17

Az olimpiai női ökölvívó versenyeinek három érmese férfi......

baalint1 2024.08.06. 18:11:28

@Serény Vélemény:
A probléma az, hogy akárhol húzod meg a határt, ez megtörténhet. Alapjaiban véve az élsportból fakad a probléma, kezdve a doppinggal, folytatva a génmódosításokkal, klónozással, és ide értve mikor kicsi gyerekeket visznek szadista edzőhöz a szülők, hogy majd élsportoló legyen belőlük. Bárhogy korlátozol, pontosan a határig fognak elmenni a sportolók és a sportolók felkészítői, pontosan elérik a vérben a hemoglobin határértéket, a hormon határértéket, hogy még épp nő legyen az illető, hogy még épp emberszerű, ha a jövőjét nézzük a genetikának, vagy a jelenben maradva, hogy még épp ne sérüljön le az edzésmennyiséggel, amit elvégez.

ulpius666 2024.08.08. 16:39:34

@baalint1: hisztikézzél csak te is

Kovacs Nocrafl Jozsefne 2024.08.08. 16:58:50

@baalint1:

Akkor se kéne engedi egy férfit homokost versenyezni a női számban, ebben is előrébbjárunk a hanyatló Nyugat előtt, még mielőtt államcsőd lenne a nyugati államokban, itthon legalább úgy kezeljük őket ahogy megérdemlik!

Igaz 2021-ben Khelif itt bokszolt Magyarországon valami Bocskai-kupán, s akkor senkit nem zavart. Ott se volt túl nagy szűrés akkor...

De senki se tökéletes, még a migrációellenes, mingránsbarát pszichopata Vezérünk se!

Kovacs Nocrafl Jozsefne 2024.08.08. 17:04:23

@baalint1:

Bár a magyar pártpolitika szerint ha Khelifnek női nemi szervei vannak akkor nő, akkor ne sírjanak hogy nagyot üt!

Tetszettek volna gendert kutatni az elűzött CEU-n jobban!

GyMasa 2024.08.08. 21:55:28

@baalint1:
A bokszoló "nőről" több mint egy éve, bizoinyítottan ismert volt, hogy rendelkezett Y kromoszómával.
Nem tudom, hányas voltál biológiából, de van egy beugratós kérdésem:
- Milyen kromoszómákkal rendelkezik egy nő?

GyMasa 2024.08.08. 21:57:23

@Kovacs Nocrafl Jozsefne:
AZ egy éve ismert, hogy Y kromoszómája van, a tavalyi VB-ről ugyanis eltiltották miatta (teljes joggal, amúgy).
Szerintem, vagy induljon a paraolimpian, hiszen ő nem egy egészséges ember, vagy, ha olyan "tökös" csávó, akkor induljon a férfiak között.
Hámori Luca a mi hősünk!

Kovacs Nocrafl Jozsefne 2024.08.09. 09:45:52

@GyMasa:

Nem ismert a kromoszómája. orosz kötődésű, aki ezt mondta, tehát lehet orosz dezinform az is hogy nő, meg az is hogy férfi.

Állítólag talán vizsgálták már a nemét, tehát inkább valószínű hogy női nemi szervei vannak tehát a Párt szerint nő. innentől kezdve a téma lezárva itthon.

Ráadásul indult már itthon a Bocskai kupán. senki nem reklamált hogy férfi. Te kételkedsz a Pártban?!

GyMasa 2024.08.12. 15:56:15

@Kovacs Nocrafl Jozsefne:
Óóóó, én csak elnézést kérek jelenleg :-D
süti beállítások módosítása