téveszmék

téveszmék

"Ennél csak jobb jöhet"

2024. augusztus 10. - G. Nagy László

ennel_2.jpeg

 

Tipikus, ízig-vérig francia film. Van benne esetlen csetlés-boltlás, van benne szerelem, s itt-ott még némi szellemesség is. Van benne gondolat, s ami a legfontosabb: az alkotók a történet vázát adó zöld ideológiát józan távolságtartással és kellő szarkazmussal kezelik - ha nem is teszik egyértelműen nevetségessé, de semmiképpen sem köteleződnek el mellette. A Nakache-Toledano rendezőpáros 2011-ben piszok magasra tette a lécet az Életrevalók című mozival. Az Ennél csak jobb jöhet meg sem közelíti sem mélységében, sem humorában, de azért alig hiszem, hogy bárki is átkozni fog, ha a jelen poszt hatására rászánja azt a két órát.

 

Az egyik szálat Albert és Bruno képviseli; ők a felelőtlen bohémek. Túlköltekeztek, adósságspirálba keveredtek, s most próbálnak túlélni, kikecmeregni. Ingyen sörre, ingyen ebédekre, ingyen szállásra hajtanak, s napjaikat simlis ügyletek jellemzik. "Szükségem van erre? Tényleg szükségem van rá? És tényleg most van rá szükségem?" - oktatja őket segítő tanácsadójuk, aki maga is szerencsejáték-függő... A hármas mantra mindenesetre megszívlelendő, a film ezen üzenete abszolút pozitív. Nincs annál ostobább dolog, mint megnehezíteni, megnyomorítani, tönkretenni az életünket totál felesleges költekezések miatt.

 

A másik szál Cactus vonala, aki egy zöld aktivista csoportot vezet. (Ehhez csatlakozik Albert és Bruno, persze csupa szélhámos motivációtól vezérelve.) Itt aztán minden megmosolyogtató, sztereotip elem megjelenik. A lány természetesen klímaszorongó. Olyan világról álmodik, ahol nincs környezetszennyező közlekedés, ahol a boltokat bezárják... ez nagyon beteg. Az én szememben az üzletek, vásárcsarnokok és plázák az emberi kooperáció legszebb szimbólumai. A legelemibb emberi szükségletek kielégítését szolgálják - irgalmatlanul perverznek gondolom, ha valaki ezek bezárásában leli örömét. Persze sanszos, hogy a civilizáció átlagembere jócskán többet vásárol a feltétlenül szükségesnél. Az is igaz, hogy a legtöbb luxusköltekezés nem teremt valódi és tartós boldogságot. És nyilvánvaló, hogy a filmben is megjelenő black friday őrült tülekedése is abszolút infantilis. De attól, hogy egyesek irracionális módon szórják a pénzt, a boltok még szent helyek, a békés együttműködés templomai maradnak.

 

Vicces az a kimódolt puritánság is, ahogyan Cactus él. Egy hatalmas, tágas lakásban lakik, amelyben egyáltalán nincsenek bútorok... Vajon mitől lenne rosszabb a Föld különböző ökoszisztémáinak, ha beszerezne pár alig használt fotelt? Aszketizmusa jelképes és totál értelmetlen mindenféle szempontból. Legfőképp azért, mert e téren aligha lesznek követői. A legváltozatosabb szerzetesi létformák is sok száz éve léteznek, mégsem lettek soha népszerűek a széles tömegek szemében. A legtöbben úgy gondoljuk: nem arra születtünk, hogy egy életen át szenvedjünk. Ha kialakítjuk a magunk jóleső kényelmét, azzal nem ártunk sem másoknak, sem pedig a Föld klímájának. Ha pedig bolygónk mégiscsak pont azon Söderhamn kanapé legyártásába reccsen bele, amelyet a nappalinkba szeretnénk, úgy tényleg meg voltak számlálva a napjaink...

 

A filmben szereplő zöld aktivisták rendre visszatérő kommunikációs fordulata, melyet jellemzően a rendőri fellépéskor kezdenek szajkózni: "erőszakmentesek vagyunk..." Mondanám, hogy ez is vicces, azonban az erkölcsi relativizmuson már jó ideje nem tudok röhögni. Amikor egy csoport megállítja a városi forgalmat, nem enged felszállni egy repülőt, avagy kordont képez egy üzlet előtt, az maga a színtiszta erőszak. Egyszerűen azért, mert a másik embert FIZIKAILAG gátolja a szabad mozgásban. Tiltakozni, a figyelmet magunkra irányítani sokféleképpen lehet agressziómentesen is. Lehet békés demonstrációt szervezni. Újságcikket írni. Szórólapozni. Előadásokat tartani. Értem én, hogy ezek hatékonysága jócskán gyengébb, mint a valódi botránykeltés. Csak ne nevezzük erőszakmentesnek azt, ami nyilvánvalóan nem az! Amikor nagyszüleink 1956-ban forradalmat robbantottak ki, aligha volt egyéb reményük a változásra. Amikor napjainkban Anglia-szerte komoly zavargásokat látunk, szintén az az érzésünk, hogy az utcára vonulóknak nemigen maradt más eszközük önmaguk megvédésére; a brit rendőrség és a kormány ugyanis - függetlenül attól, hogy melyik párt van hatalmon - teljes mellszélességgel a bevándorlók oldalán áll, az őshonos angol polgárok abszolút magukra maradtak. A zöldmozgalom azonban nem ilyen. Itt nincs azonnali és közvetlen veszélyben senki, így az erőszak a legkevésbé sem önvédelem, csupán öncélú marketingeszköz.

 

"Ennél csak jobb jöhet..." Már a (magyar) címadás is maga a tiszta szarkazmus - ezt a nyitó képsorok is egyértelművé teszik. Francia politikusokat látunk egymás után az elmúlt ötven esztendőből, s mind arról beszél, milyen nehéz év volt az előző. Az államférfiaknak persze az a dolguk, hogy mindig reményt adjanak, ám mi pontosan tudjuk: nincs az az élethelyzet, ahonnan ne lehetne még mélyebbre zuhanni. Nem is elsősorban a gazdasági problémák jelentik a legfőbb veszélyt, de még csak nem is a klímaváltozás. Amitől a legjobban tartanunk kell, azok az őrült ideológiák. A komplett 20. század ráment ezekre, a jelenkort már igazán nem kéne feláldozni beteg eszmék oltárán. Ha ezekből sikerül kigyógyulnunk, józan fejjel majd az ökológiai problémáinkon is úrrá leszünk. Fordítva biztosan nem fog menni.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr4918462669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wigotah224 2024.08.14. 08:41:26

@G. Nagy László: "4. Szankciók. Nem számít, hogy az EU gazdaságának lényeges eleme az orosz energiaimport, ideológiai alapon elvágjuk magunkat tőle."
Nem, többek között Magyarországra is megy orosz energia.
"5. Egy terrorakció keretében felrobbantják az Északi Áramlatot, mire Németország csak félrenéz, mintha mi sem történt volna."
Ez sem igaz, a német ügyészség még nyomoz az ügyben.

G. Nagy László 2024.08.14. 08:57:34

@wigotah224:

"Nem, többek között Magyarországra is megy orosz energia."

Értem. Tehát Orbán józanságával mentegeted a többi idióta európai vezetőt. Kezd tetszeni a dolog...

"Ez sem igaz, a német ügyészség még nyomoz az ügyben."

A nap vicce... Jó tudni, hogy van humorod :)

Boldeone2 2024.08.14. 09:09:32

@G. Nagy László: Nos, eddig a racionalitás. Eddig a pontig minden józan szereplő érti a sztorit és egyetért a döntésekkel. De aztán minden racionalitás megy a levesbe, hiszen átveszi a helyét a tömény és eszetlen ideológia."

- Ellenségekké váltunk Oroszországgal, az a " racionalitás" ...A gázzsarolás már 2021- ben elkezdődött az oroszok részéről, mint háborúra való felkészülés, az üzleti partnerek viszont nem válhatnak ellenséggé!

A szankciók meglépése teljesen ésszerű volt, mivel az orosz rezsim büntetést érdemel az agresszió, a háború kirobbantása fenntartása miatt
Igaz, nem rögtön, de lassan szépen ma már minden területen érzékelhetők a szankciók hatásai, hiszen az import termékek jócskán megdrádultak, mindent kerülőúton, drágábban tudnak csak megvásárolni
Végül csak sikerült lecsökkenteni az orosz exportbevételeket, a költségvetést pedig egyre nehezebb helyzetbe hozni

A szankciókat nem feladni kell, hanem tökéletesíteni, fokozni! Ez nyilván egy macska- egér játék, de a végcél nem lehet más, mint az orosz diktatórikus hadiállam, Putyin rendszerének elbuktatása
Az utat ugyanúgy végig kell járni, mint a hidegháború idején, hogy Európa megszabaduljon ettől a rémtől!

Tehát a kérdés nem az, hogy üzlet vs ideológia, hanem üzlet vs erkölcs! Egy rablógyilkossal sem akarunk üzletelni, bár lehet hogy olcsóbban fogja adni a rablott aranyat, mint mások...( bár van akinek semmi sem szent...)

A háború sajnálatos hatásai mellett az a pozitív, hogy összehozta nyugati szövetséget: az együttműködés erősödött, a NATO bővült, minden ország növeli a védelmi kiadásait

G. Nagy László 2024.08.14. 09:13:27

@Boldeone2: Beakadt a lemez. Mi már két éve sem hittük el ezt az ostoba dumát, hogy "a szankciók működnek", de ma már rajtad kívül senki.

wigotah224 2024.08.14. 09:24:34

@G. Nagy László: "A nap vicce... Jó tudni, hogy van humorod"
Nem vicc. Sőt, már letartóztatási parancs is van az ügyben: www.tagesschau.de/investigativ/ndr-wdr/nordstream-172.html

Boldeone2 2024.08.14. 09:32:17

@G. Nagy László: Nincs igazad! Az orosz külkertöbblet már 58% - al csökkent 2023- ra, 2022- ról, miközben a költségvetési hiány is brutálisan elszállt
www.portfolio.hu/gazdasag/20240531/brutalisan-elszallt-az-orosz-koltsegvetesi-hiany-689353

Nyilván háborús gazdaság van, a GDP adatokon sok minden nem látszik, meg eleve pártkinevezettek irányítanak. Lényegèben a háborús költések és az infláció tartják csak meg a GDP - számokat, ha egyáltalán igazak...

A lényeg: ez nem egy rövid távú küzdelem, ezért fokozni kell a szankciókat! A végcél a béke megteremtése, Oroszország sarokba szorítása

Boldeone2 2024.08.14. 09:42:47

@G. Nagy László: A fő gond, hogy ti a magyar médiában terjesztett orosz propagadából tájékozódtok, - Mandiner, Pesti Srácok...

Én viszont echte oroszokat hallgatok, angol nyelven, közgazdászokat és hétköznapi embereket

Ha valódi infókat akarsz, akkor figyeld Konstantin Samoilovot, " Inside Russia " ő egy orosz közgazdász és mélyanalíziseket készít a valós orosz helyzetről

Ide ami bekerül " infó" annak nagyobb része orosz állami propaganda, sajnos ezt veszi át a kormànypárti média...:( meg az emberek is!

Nyilván qurvára szeretnék, ha feloldanák a szankciókat, ha nem így lenne, nem lenne benne a putyini " béketervben"

MEDVE1978 2024.08.14. 10:36:18

@Boldeone2:

"Ha az "1978" jelent valamit, szerintem már kicsit emlékszel a 80-as évekre...Nem volt az már fenékig tejfel, az ország hitelekből élt, állandó egyensúlytalanság, eladósodás, a cserearányok romlása jellemezte..."

Amit írsz, az elsősorban nem a mindennapi ember tapasztalata szerintem. Az átlagember tapasztalata ebben az időben a "kinyílhat" a világ. Az 1978 valóban a születési dátumom. A szüleim alacsony / középszintű vezetők voltak, de nem nagy kutyák, a 80-as években nekünk is kinyílt a világ, de az átlagembernek is. Lehetőségem volt a 80-as években Csehszlovákiába és Lengyelországba utazni. Ez még részben azért "protekciós" dolog volt, de egy idő után egyre több fele lehetett utazni. Az évtized vége felé a suliban a gyerekek nagy részének a szülei már mentek ki Bécsbe, felhasználva a devizakeretet. Jöttek a mindenféle piacok, ahol mindenfélét árultak, először juthattunk olyan dolgokhoz, amihez soha. Nekem a 80-as évek végén lett Commodore 64-em, gyakorlatilag már részben egy szinten éreztem magam a nyugati fiatalsággal :D
Az átlagemberek egy része GMK-zott, ezzel plusz jövedelmet szerezve. Ezzel együtt viszont még létezett a régi rendszer, a teljes foglalkoztatás, a senkit sem engedünk el. Rokonom tisztviselő volt a hatodik kerületben, már meghalt. Ő mesélte még a 90-es évek vadkapitalizmusának derekán, amikor a kerület már lezüllött és tele volt hajléktalannal, hogy egy db. hajléktalanjuk volt a kerületben, ő is csak önkéntesen (mint most Svájcban).

Szerintem az átlagembernek ez egy jóval reménytelibb és életszínvonal emelkedéssel járó időszak volt, egyfajta a két világ jó keresztezése.

"Az országnak lényegében 50 év állt a rendelkezésre, első olajválság , hogy kialakítsák az energiafüggetlenséget, vagy legalább a diverzifikációt, ez nem történt meg a mai napig sem!"
Ez így egy érdekes kijelentés. Ugye az orosz olaj, gáz, mindig is olcsóbb volt + az állam vette fel keményen a hiteleket, hogy fenntartsa az életszínvonalat, tehát az elején ezt még nem érezték a rendszerváltásig. Utána az ipari kereslet bezuhant a nehézipar felszámolásával, tehát ez nem lett prioritás.

Alapvető kérdés igazából az, hogy egy olyan kicsi és energiahordozókban szegény ország, mint Magyarország, tengerpart nélkül, mit tud kezdeni ezzel a kérdéssel. Az szerintem egyértelmű, hogy nem tudunk nagyon diverzifikálni, ez most is látszik. Mindenben függünk a szomszédainktól, rajtuk keresztül tud jönni bármilyen energiahordozó. Ezt most is láthatjuk: a horvátok igényt tartanak rá, hogy a szokásosnál sokkal jobban megvámolják a rajtuk keresztül jövő olajat. Az egyetlen logikus és akkoriban divatos lépést tettük: Kelet felé nyitottunk. Ez nem csak Oroszországot jelenti egyébként, hanem Azerbajdzsánt, Kazahsztánt is. De miért nem tettük volna? Miért kellett volna külön a sejkekkel egyezkedni arról, hogy valami kurva nehezen egy hajó eljusson a horvát partra, ahol a horvátok jó drágán majd engedik az olaj / gáz szállítását (arról nem is szólva, hogy az LNG csak nemrég divat). A megújuló energiaforrások pedig sehol sem tartanak, illetve a rendszerváltás egyik ikonikus eleme ahhoz tartozik, hogy megakadályoztuk a megújuló energiatermelésű projektünket: Bős-Nagymarost. De még ettől eltekintve is, a megújuló energiaforrások kb. 10-15 éve építhetők gazdaságosan, előtte kísérleti projektek voltak csak, csillagászati árszinttel.

"A fiatalok helyzetéről nem sokat tudok mondani, mert még gyerek voltam akkor, de amire emlékszem az, hogy amíg a nyugati tőke be nem jött az országba, addig csak rosszul fizető munkák voltak, de már megjelent a munkanélkülség is..,"

Érdekes, éppen a vita során néztem meg tegnap egy netes forrást: az átlagkereset 1980-ban 4100 Ft volt, egy új LADA 1200-ast (akkor vadi új modell) pedig kb. 100-120 ezer Ft-ért kaptál meg. Tehát 3 év munkája volt egy új kocsi. Most az átlagkereset 410 ezer, 12 millióért ugyanúgy már kapsz egy értelmes új autót. Tehát az alapvető cserearányok - a lakás kivételével - nem voltak eltérőek a maitól (ahol összehasonlítható).

Itt egy statisztika az ingatlanárakról, ebből is látszik, hogy ez a terület szállt el azóta:
elemzeskozpont.hu/ingatlanarak-alakulasa-ez-10-legfontosabb-tenyezo

"A lakáshelyzet siralmas, de az az Orban- kormány miatt alakult így, az évekig nyomtatott , fedezet nélküli pénzek, a negatív reálkamatok miatt, a Csok miatt..."
Bár itt lehetne most azon gondolkodni, hogy ismét Orbán-e a nagy gonosz farkas, ez inkább egy nemzetközi jelenség. Az értelmezhető lakhatás egyre kevésbé megfizethető a fejlett országokban, ennek pedig a magyarhoz hasonló brutál reálingatlanár emelkedés az oka. Itt beszélhetünk egyszerre lakhatásról és bérlésről is, mindkettőre igaz, mivel ez egy szorosan kapcsolódó piac.
Folyt köv.

wigotah224 2024.08.14. 11:02:36

@Boldeone2 @G. Nagy László: Ebbe a témába én bele sem akartam már kezdeni, hiszen látszik, hogy még egy olyan egyszerűen igen/nem eldöntendő kérdést, ami tényleg fél perc guglizással tisztázható, hogy nyomoznak-e a németek a nordstream-terrorakció ügyében is vitat G Nagy.
Pedig elég lenne a mandiner-propaganda helyett a valóságot megnézni: lustaport.wordpress.com/2024/01/15/orosz-rezsicsokkentes/
Ez idén januárban íródott:
"Emlékszünk még a Gazprom gúnyoros videójára 2022 őszéről, amikor azt jövendölték, hogy Európa megfagy a rákövetkező télben?
Mindössze egy évet és néhány ezer kilométert tévedtek. Az alábbi térkép az egyik legnépszerűbb orosz milblogger oldalról származik, és azt mutatja, hol történtek “kommunális katasztrófák” az elmúlt hetekben: <itt egy orosz térkép rengeteg pöttyel>"
"A kommunális katasztrófa általában csőtörést takar, fűtő vagy szennyvíz, a Twitter tele van ehhez hasonló videókkal. Az utóbbi hetekben több millióan maradtak fűtés és melegvíz nélkül Oroszországban.

Az ok egyszerű, a háborús gazdaságban jóval kevesebb jut karbantartásra, annak is ellopják jelentős részét, továbbá a karbantartókat behívják katonának, így nem marad, aki elvégezze a szükséges karbantartásokat."

G. Nagy László 2024.08.14. 11:15:34

@wigotah224:

"ami tényleg fél perc guglizással tisztázható, hogy nyomoznak-e a németek a nordstream-terrorakció ügyében is vitat G Nagy."

Kétségbeesett kapálózással véded Németország valaha volt legszarabb és legtöketlenebb kormányzatát. Nyilván van valami formális maszatolás az ügyben (egy ukrán búvároktatót keres a német hatóság... tényleg beszarás), de nem véletlen, hogy az elmúlt két évben alig volt sajtója ennek a világbotránynak. Te is tudod, hogy az amerikai közreműködést soha nem fogja felfedni a német nyomozóhatóság. A legjobb esetben találnak valami lúzer bűnbakot.

Te egy intelligens srác vagy. Fura, hogy kérdés nélkül beszopod a baloldal egészen nyilvánvalóan hazug és primitív narratíváját. Minden, magára valamit is adó független állam világraszóló botrányt csapott volna az ügyből. A németek úgy tettek, mintha valami szúnyogcsípés lenne. És ez neked nem tűnik fel, ez neked totál normálisnak tetszik...

Billy Hill 2024.08.14. 14:15:57

@G. Nagy László: Itt sztem az üléspont is meghatározza az álláspontot, beszippantja az embert külföldön a teljesen eltérő Medienlandschaft... Aki egész nap abban él, hogy az a jó, ami és ahogy az EU nyugati részén történik, az tényleg 6 hónap, 1 év, akármennyi idő után furcsának érzi, hogy mi a f*szt ugrál itt ez a kis ország, illetve miért gondolnak mást pl. a bloggerei, holott megvan már a helyes út, hát ki van kövezve mindenki számára! Aki nem ért egyet, az zavaró. És ahol a teljes nyilvánosság egyetért (márpedig egyetért, mert aki nem, az biztosan csak egy n*ci AfD-s keletnémet), ott nem szeretik az akadékoskodást...

Billy Hill 2024.08.14. 15:30:20

@G. Nagy László: Fordítva is igaz persze. Itthon egyesek azért nem értik, hogy mi ez a meglehetősen monolit nyugat-európai álláspont egyes témákban, mert errefelé az egyet nem értésnek van inkább kultúrája, hagyománya. Két magyarnak/szerbnek/horvátnak/bolgárnak ugye van általában legalább három álláspontja, és ha még ki is lehet fejteni az online térben folyamatosan és minden hullámhosszon, akkor nekünk pont az egy irányba mozgás, a kompromisszum-kötés, beletörődés, szófogadás a furcsa.

Boldeone2 2024.08.14. 15:43:36

@Billy Hill: Érdemes meghallgatni a szigeten bulizó nyugati fiatalok véleményét is Orbánról, amely meglehetősen "monolit": "szélsőjobboldali", "Putyin bábja"," zsarnok ", "seggfej"," nem európai", "homofób", stb...

Ezt gondolja nyugati többség róla!
Orbán= persona non grata ...
youtu.be/BAkbUrqQ2Mk?si=plJnvD78SRjpr47X

G. Nagy László 2024.08.14. 15:47:26

@Billy Hill:

"nekünk pont az egy irányba mozgás, a kompromisszum-kötés, beletörődés, szófogadás a furcsa."

Jómagam ezeket a fogalmakat biztosan nem pakolnám egy kosárba.

Létezik egy olyan - optimális - világ, amelyben az emberek és az államok egyenjogúak. Az EU is így indult annak idején. Egy ilyen világban csupa FELNŐTT-FELNŐTT kommunikáció zajlik, vagyis mindenki megjeleníti a szándékait és érdekeit, nincs játszmázás, a felek az együttműködő megállapodást célozzák. Egy ilyen világban a kulcsfogalmak: kompromisszum-keresés, tárgyalás, üzlet, egymás tenyerébe csapás, az érdekek egy irányba rendezése.

De van egy olyan berendezkedés is, ahol az alá-fölé rendeltség a fő szabályzóelv. Ilyenek a gyarmatok és gyarmattartók, alattvalók és uralkodók viszonyai. A beletörődés, szófogadás, engedelmesség, egy irányba masírozás e világnak a fogalmai. A németeknek ez nagyon fekszik. Ott még a sportorvos is csak akkor fut be a pályára, ha engedélyt kap, tőle akár meg is dögölhet a sérült játékos... Belátom, hogy a vallásban (kommunizmus, nácizmus, woke) és a katonaság terén ez a berendezkedés a hatékonyabb. Jómagam azonban hányingert kapok tőle, s hét éve azért írtam meg az első blogposztomat (és azóta az összes többit), hogy ezt a szemléletmódot irtsam.

G. Nagy László 2024.08.14. 15:48:36

@Boldeone2:

"Ezt gondolja nyugati többség róla!"

Ha téged megnyugtat, csak hazudj magadnak...

Boldeone2 2024.08.14. 15:49:54

@Billy Hill: A magyarok és szerbek - saját tapasztalatból mondom- két roppantul öntörvényű, a szabályszegésből szinte sportot űző nép

Ez az átlag nyugatit idegesíti, hogy a Félbalkánon és Balkánon nem akarnak semmilyen szabályt, vagy szokást betartani...

Egyszer Kölnben úgy lebasztak, mint itthon még soha, csak mert véletlen előretolakodtam, mivel nem tudtam a "rendet"

Boldeone2 2024.08.14. 15:53:42

A magyar egy " szabados nép" , nyugati szempontból nézve már kissé rendetlen, öntörvényű, lehet mondani...

Viszont, szabályt csak a zsenik, az éltanulók, a trendírók szeghetnek, nem pedig a bukásra álló diákok!

G. Nagy László 2024.08.14. 15:54:03

@Boldeone2:

"Egyszer Kölnben úgy lebasztak, mint itthon még soha, csak mert véletlen előretolakodtam, mivel nem tudtam a rendet"

Egyszer egy holland - egy világbajnokság svédasztalos vacsorájánál - megpróbált engem is lebaszni. Láttad volna, mit kapott tőlem... Elmondtam neki, hogy az általa közölt szokás csak az ő fejében létezik, az enyémben más van. És amíg nincs írásba foglalva, addig mindkettő pont ugyanolyan legitim. Talán még most is ott áll, és néz ki a fejéből...

wigotah224 2024.08.14. 18:30:20

Ezek megint ilyen általánosítások többtízmillió emberről. Nincs ilyen, hogy a németek ilyenek meg olyanok. Ahogy az oroszok a zsidók vagy a kékszeműek sem egy homogén csoport, mindenféle van köztük.
Ami jó itt szerintem, hogy a szabályokat viszont betartatják és nem nekem kell fegyelmeznem a hülyéket. Tegnapelőtt három srácot raktak ki a fürdőből, ahol voltunk, mert zavarták a többi vendéget. Amikor rájuk szóltak, ők is visszaszóltak, mint G Nagy. Aztán jött az úszómester meg 3 security-s és megmutatták nekik a kijáratot.
A szomszédom még olyan kicsit, mint G Nagy, ezt a "vadnyugat-liberalizmust" hiszi. Nála konkrétan ez ott csapódik le, hogy azt gondolja, mivel megvette a telket, ott ő azt csinál, amit akar. Az önkormányzat szokott neki "segíteni" betartani a szabályokat, ha értitek, hogy mondom. Múltkor a medencéjét bontatták vele vissza, mert 40 centivel túlépítette, az 7000 €-ba került neki. De rendszeresen kap kisebb-nagyobb büntetéseket más szabálytalanságokért is.
Van görög ismerős, aki amikor kijött ide, először úgy vezetett, mint otthon. Le is fényképezték vagy háromszor úgy 2 hónap alatt, úgyhogy azóta ő is normálisan vezet. Másik barátunknak meg a jogsija ugrott egy hónapra, mert nem tartotta a követési távolságot az előtte menőtől. Egy kollégámtól meg piroson áthajtásért vették el a jogsit egy hónapra. Nyugisabb is sokkal a közlekedés, érezhetően kevesebb az idegbeteg, mint mondjuk az M0-n. Ez utóbbbin rendszeres látvány az egymás seggében villogó, sávok között cikázó szerencsétlenek. Na, itt ilyen nincs.

Boldeone2 2024.08.14. 21:07:59

@G. Nagy László: Elmondtam neki, hogy az általa közölt szokás csak az ő fejében létezik, az enyémben más van. És amíg nincs írásba foglalva, addig mindkettő pont ugyanolyan legitim."

- Vagy olyan mondás is : "Ha rómában élsz, élj úgy, mint a rómaiak!" , tehát ha Nyugat- Európában jársz, akkor úgy kellene megpróbálkozni az élettel, mint a nyugatiak, sőt, hasonló módon gondolkodni sem árt..
Mindent nem lehet a jog nyelvére lefordítani, kodifikálni, hiszen viselkedési normák vannak, pl ilyen az, hogy mit tolerálnak az emberek..
Pl Németországban a zajt kevésbé tolerálják, mint nálunk, de pl az LMBTQ dolgokat jobban ( Berlinben biztos...)

A társadalomban érvényes legitim rendet a tudáskészlet határozza meg. A tudáskészlet meg az évszázadok szokásrendje, vallása, ideológiái alakítják egy társadalomban. Ehhez jönnek még a modern kor trendjei, a spontán és a természetes tudatformálás..
Minden a tudáskészlet formálásáról szól, amely célja vagy új evidenciák kialakítása, vagy a régiekhez való ragaszkodás

Az evidenciák - az hogy mit fogad el egy társadalom jónak, helyesnek - térben és időben is folyton változnak

A világban az evidenciák harca folyik, hiszen mindenkinek megvannak a maga "evidenciái", magyarul eszméi és/vagy téveszméi, vagy a kettő között, az a legveszélyesebb!

Orbán Viktor és Trump pl. a féligazságok bajnokai, ezért hiszek olyan sokan...A féligazságok könnyebben érthetők, a tudományosan igazolt igazságok viszont bonyolultak, megadott feltételek esetén érvényesek, stb...Az már nehezebben fogható, pl megadják hogy egy adott tétel milyen számok halmazán érvényes, stb...Egy társadalmat vagy gazdaságot egyébként alig lehet modellezni, olyan sok változó és sztochasztikus folyamat van...
Ezért buknak el a közgazdasági prognózisok is a legtöbb esetben

G. Nagy László 2024.08.14. 21:30:09

@Boldeone2:

"tehát ha Nyugat- Európában jársz, akkor úgy kellene megpróbálkozni az élettel, mint a nyugatiak, sőt, hasonló módon gondolkodni sem árt.."

Nos, ezt hívják szolgalelkűségnek. Én ezzel szemben azt gondolom, hogy szükséges ismerni a nyugatiak gondolkodásmódját, de még véletlenül sem azért, hogy magam is felvegyem mások őrületeit. Egyszerűen hasznos az, ha tudod, hogy a másik mit miért csinál. Üzletben, pókerben, szexben egyaránt.

Boldeone2 2024.08.14. 21:30:17

Orbán Viktor és Putyin is ugyanazt csinálja : szisztematikus indoktrinációval át akarja formálni a tudáskészletet, társadalomban uralkodó rendet, az általános szemléletet
Ami azt illeti, jól is haladnak, hiszen ezekben az országokban 45 év szocializmus, meg 75 év bolsevik - kommunizmus után volt hagyománya a tömegmanipulációnak...

Putyin az ócska komcsi utat járja, ugyanúgy van Tass és Pravda mint 70 éve, dollárszázmilliókból működtetett hazug média, fizetett trollhadsereg, meg fizezett "nyugati szakértők"

Orbán viszont meg kell mondjam zseniális diktátor, hiszen sehol a világon - még Putyin sem - merte azt meglépni, hogy haveri kézbe átjátssza az egyetemeket; hogy olyan több száz milliárdos médiakonglomerátumot alakítson ki, mint a KESMA;
hogy pártegyetem létesüljön -MCC központ; hogy beadarálja a Magyar Tudományos Akadémiát; hogy mecsinálta a "Megafon központot "....

Pár évtized múlva a világban mindenhol tanítani fogják, hogy lehet egy 21. századi soft diktatúrát, erőszak nélkül, vagy kis hatósági erőszakkal működtetni...

G. Nagy László 2024.08.14. 21:33:15

@wigotah224:

"A szomszédom még olyan kicsit, mint G Nagy, ezt a "vadnyugat-liberalizmust" hiszi. Nála konkrétan ez ott csapódik le, hogy azt gondolja, mivel megvette a telket, ott ő azt csinál, amit akar."

Én azért hülye nem vagyok. A szabályokat mindig betartom és csak nagyon ritkán fizetek büntetést (általában gyorshajtásért). Szóval: nem vagyok a magam ellensége és szeretem is az olyan világot, ahol fixen kijelöltek a határok. És el is megyek addig mindig.

ulpius66 2024.08.14. 21:35:49

@Boldeone2:
"- Vagy olyan mondás is : "Ha rómában élsz, élj úgy, mint a rómaiak!" , tehát ha Nyugat- Európában jársz, akkor úgy kellene megpróbálkozni az élettel, mint a nyugatiak, sőt, hasonló módon gondolkodni sem árt.."

KIVÉVE A MIGRÁNCSOKAT!

A MIGRÁNCSOKAT AZOK AZT CSINÁLNAK AMIT AKARNAK, MERT HA VALAKI A MIGRÁNCSOKAT BASZOGASSA AZ BIZTOS, HOGY NÁCI......
(...és ugye náci senki sem akar lenni a náciknál.....)

G. Nagy László 2024.08.14. 21:39:42

@Boldeone2:

"Pár évtized múlva a világban mindenhol tanítani fogják, hogy lehet egy 21. századi soft diktatúrát, erőszak nélkül, vagy kis hatósági erőszakkal működtetni... "

Az a helyzet, hogy az eszköztár széles, és nekünk csak el kell lesnünk a baloldal évszázados módszereit. Amikor pedig ott állunk egymással szemben, hasonló fegyverzetben, akkor csaknem mindig a jobboldal nyer. Egyszerűen azért, mert vonzóbb, mert igazabb, mert őszintébb, mert az erkölcsileg a helyes utat járja. A baloldalnak minimum 80% médiatúlsúly kell, hogy a szennyét letolja a torkokon. 50-50-nél már esélye sincs.

ulpius66 2024.08.14. 21:39:56

Egyebekben meg kedves ballibsi elvtársak!

Az egész Auschwitzes balhét a nácik csinálták, Magyarországon magyar segítséggel....

Ha Auschwitz miatt valakit baszogatni akartok akkor, a nácikat baszogassátok és ne a magyarokat!!!!

KÖSZIKE!

Boldeone2 2024.08.14. 21:41:08

@G. Nagy László: Én inkább követem a nyugaton több száz éves polgári fejlődés alakította rendet, a nyugati "evidenciákat", mint a magyar "antivilágot" , amit nevezzünk "orbáni rendnek "
Orbán a féligazságok/ téveszmék rabja, ha nem felvett álarc, ami rajta van...

Demagóg, hagzatos ígéretek vannak a jövőről, miközben mindenki látja, hogy bajban van az ország!

A NER burzsoázia adja vissza az összelopott pénzt, mert az nagyon hiányzik az országnak!

Én meghirdetném a részleges vagyonelkobzást, az szimpatikus lenne az embereknek...Vagy fizessenek vagyondézsmát, 20-25%-ot, úgy fair...

Új adórendszer kellene az országnak,- vègre - megfingatni a sok élősködőt!

ulpius66 2024.08.14. 21:43:25

Nyilván a németekkel, Németországgal szemben megengedőbbek vagytok, hiszen a csöcsein éltek.......

Bármibe le merem fogadni, Németországban nem mernéd ilyen bőszen szidni a németeket Auschwitzért, mint Magyarországon a magyarokat!!!!

PEDIG A BŰNÖSÖK A NÉMETEK AUSCHWITZÉRT, A MAGYAROK MAX. BŰNSEGÉDEK.....

ulpius66 2024.08.14. 21:47:40

@Boldeone2:

Boldi!

Fogadjunk, hogy az ötvenes évek zsidó "négyesfogatát" Rákosi - Gerő - Révai - Farkas Gábor nem szidod annyira, mint a kétszázezer magyar zsidó elhurcolásáért felelős Horthyt...

PEDIG ENNEK A ZSIDÓ "NÉGYESFOGATNAK" KÖSZÖNHETJÜK SZERÉNY BECSLÉSEK SZERINT IS, MINTEGY 800.000 MAGYAR GULÁGRA HURCOLÁSÁT, ÉS AZ OTTANI KÍNHALÁLÁT!

KÖSZÖNJÉTEK EZT IS MEG A ZSIDÓ ELVTÁRSAITOKNAK!!!!!!!

ulpius66 2024.08.14. 21:49:39

JA!!!!!!!!!!

HOGY EZÉRT A MAGYAR ZSIDÓ KOMCSI VEZETŐK NEM BŰNÖSÖK!!!!!

EBBEN A BŰNÖS A SZTÁLIN......MEG ÚGY ÁLTALÁBAN A SZOVJETEK!!!!

ulpius66 2024.08.14. 21:58:39

@Boldeone2:

Boldi!

És természetesen köszönjétek meg a magyar zsidóságnak Trianont is!!!!!

Csak és kizárólag azért volt a trianoni béke ilyen megalázó a magyaroknak, mert a magyar zsidók 1919-ben kikiáltották a Tanácsköztársaságot..... és nehogy mán egy "forradalmi" ország erős maradjon.....

MILYEN ÉRDEKES!!!! . AZ 1919-ES TANÁCSKÖZTÁRSASÁG 18 TAGÚ DIREKTÓRIUMÁBAN MINDÖSSZE 17 ZSIDÓ/IZRAELITA VOLT!!!!!!!!
(ekkor még könnyű volt nyomon követni őket, hiszen a neve után mindenkinek fel kellett tüntetni a vallását is.....szóval az az egy szerencsétlen Garbai Sándor volt köztük r.kat....)

Boldeone2 2024.08.14. 21:59:08

@ulpius66: Valamit összekeversz! A magyar Gulagon, az csak egy munkatábor volt, csak pár ezer ember volt, kb 1800, és nem öltek meg senkit..( szándékosan biztosan)

Az említett úriemberek nem zsidóként hanem kommunistaként tevékenyedtek ! Einstein is zsidó volt, mégsem a vallása a lényeg!

Boldeone2 2024.08.14. 22:01:55

@ulpius66: Csak és kizárólag azért volt a trianoni béke ilyen megalázó a magyaroknak, mert a magyar zsidók 1919-ben kikiáltották a Tanácsköztársaságot..... és nehogy mán egy "forradalmi" ország erős maradjon....."

- Totális téveszme! Elvesztettük az első vilàghàborút, a környező államok meg felosztották Magyarországot. Bolsevikokkal, vagy nélkülük- az volt a hadirealitás!

ulpius66 2024.08.14. 22:02:17

Szóval mély főhajtással köszönjük meg a zsidóknak a Tanácsköztársaságot, Trianont, az ötvenes évek kitelepítéseit, a magyarok gulágokra hurcolását....

.... meg természetesen az 1990-es évek "spontán privatizációit" az SZDSZ-nek, és a zsidó Horn Gyulának.....ekkor lopták szét végérvényesen az országot....amit azóta is nyögünk!!!!

Evil Empire 2024.08.14. 22:04:33

@Boldeone2: "Az említett úriemberek nem zsidóként hanem kommunistaként tevékenyedtek ! Einstein is zsidó volt, mégsem a vallása a lényeg!"
Azért az nem véletlen, hogy a tanácsköztársaság népbiztosainak kétharmada zsidó volt. Ez az elképesztő felülreprezentáció arra utal, hogy zsidó voltuk összefüggésben van azzal, miért váltak kommunistává.

Evil Empire 2024.08.14. 22:06:24

@ulpius66: "Csak és kizárólag azért volt a trianoni béke ilyen megalázó a magyaroknak, mert a magyar zsidók 1919-ben kikiáltották a Tanácsköztársaságot..... és nehogy mán egy "forradalmi" ország erős maradjon....."
A Tanácsköztársaság volt épp az, akik harcoltak, miközben Károlyi a békében reménykedett és Horthy mindent megtett amit a győztes hatalmak parancsoltak neki.

ulpius66 2024.08.14. 22:10:44

@Evil Empire: "...a zsidó voltuk összefüggésben van azzal, miért váltak kommunistává."

mert a "NAGY TABÍTÓ-MESTERÜK" MARX IS ZSIDÓ VOLT!!!!!!!

MARX APJA ZSIDÓ RABBI, AZ ANYJA ZSIDÓ TEMPLOM-SZOLGA, MARX KONKRÉTAN A ZSINAGÓGÁBAN SZÜLETETT!!!!!

"Karl Marx Trier városában, a Rajna-vidéken (akkor a Porosz Királyság egy tartománya, ma Trier Németország Rajna-vidék-Pfalz szövetségi tartományának területén található) született 1818-ban, zsidó családba. Apja, Heschel Marx Levi Mordechai rabbik és zsidó kereskedők leszármazottja. Anyja Henrietta Pressburg Hirshel holland szintén Mózes-hitű asszony, az ő felmenői közül is számos rabbi került ki."

MARX EGY KITENYÉSZTETT HITHŰ ZSIDÓ VOLT!!!!!!

Boldeone2 2024.08.14. 22:11:50

@Evil Empire: Persze hogy nem véletlen, hiszen fél Budapest zsidó volt majdnem akkoriban, az újságírók 60%- a, az orvosok/ ügyvédek 30-40% - a...

Később már egyre jevesebb volt a zsidó, sem Kádár János, sem Lázár György nem volt zsidó...

De látom, már megint témánál vagyunk....

G. Nagy László 2024.08.14. 22:13:30

@Evil Empire:

"zsidó voltuk összefüggésben van azzal, miért váltak kommunistává."

Ez nyilvánvaló. A kommunizmust zsidók találták ki és sok helyütt ők maguk is terjesztették el. Sanszos, hogy a woke is zsidó találmány. Valamiért eszelősen vonzódnak ezekhez a beteg eszmékhez. Ha ennek az az eredménye, hogy önkéntes alapon kibucokat hoznak létre, az legfeljebb megmosolyogtató, és jól szemlélteti, miként sorvad el az eszme. Viszont amikor kommunista diktatúrákat építenek, az minden esetben pont olyan kegyetlen, mint a náci önkény.

Boldeone2 2024.08.14. 22:15:36

@ulpius66: meg természetesen az 1990-es évek "spontán privatizációit" az SZDSZ-nek, és a zsidó Horn Gyulának.....ekkor lopták szét végérvényesen az országot....amit azóta is nyögünk!!!!"

- Azóta már Orbán sleppja a tízsteresét ellopta, most pont azt nyögöd! Sokan már halottak, akik anno a privatizációban részt vettek...

Tiborcék, Mészáros és tsi magántőkealapjaiban kb 1500 milliárd forint van, pedig nem is zsidók, tudtommal..

ulpius66 2024.08.14. 22:18:41

@Boldeone2: "De látom, már megint témánál vagyunk...."

Egy pár napig el voltam utazva, és nem bírtam kommentelni.... de máma este hazaértem, .... és ott folytatom, ahol abbahagytam.....

Boldeone2 2024.08.14. 22:20:43

@G. Nagy László: Sanszos, hogy a woke is zsidó találmány. Valamiért eszelősen vonzódnak ezekhez a beteg eszmékhez. "

- Most legalább őszintén kiterítetted a lapokat... Antiszemita beállítottságú vagy, ahogy sokan mások is - sajnos - Magyarországon

ulpius66 2024.08.14. 22:21:36

@Boldeone2: "Sokan már halottak, akik anno a privatizációban részt vettek..."

Hát bizony ez így van!

Pl. a zsidó Horn Gyula minielnök, és a zsidó Schuchmann Tamás az ő "privatizációs minisztere"

ulpius66 2024.08.14. 22:27:45

"Suchman Tamás, a Horn kormány privatizációs minisztere, édesapja, Suchman Andor fuvarozó, majd a kenyérgyár rakodómunkása volt, édesanyja Bauer Júlia (1923–2000) háztartásbeli, aki megjárta a német koncentrációs táborokat."

Megboldogult apósom mondotta volt. "Ezek többen jöttek vissza Auschwitzből, mint ahányat elvittek oda!"

Glokta 2024.08.14. 22:30:10

@G. Nagy László: Vonzódnak a társadalomátalakító eszmékhez mert azt gondolják, azok megvalósítása után fognak tudni végleg asszimilálódni a társadalomba (kommunista zsidók - ezek gyakran jobban gyűlölték a zsidó vallást mint bármi mást) vagy nem kell többet félniük az üldöztetéstől (a "woke" zsidók irracionális félelme) egy multikulturális államban.

Persze mindkét esetben amint az eszme teljes egészében megvalósul, az az identitását megőrizni kívánó zsidók ellen fordul: a kommunisták cionistának bélyegzik őket, míg a woke vallás alapelveit követve a zsidók a legprivilegizáltabb csoport, a legnagyobb elnyomók (szerintem ami az amerikai egyetemeken zajlik az mutatja ebben sokan hisznek), és ha az ebben komolyan és konzekvensen hívők hatalomra jutnak, akkor eszerint fognak cselekedni.

GyMasa 2024.08.14. 22:31:55

@G. Nagy László:
Nemcsak, hoyg szolgalelkűség, hanem konkrétan ezek a mintanémetek mélységesen megvetik a külföldieket, és a büdös életben nem tudsz beilleszkedni közéjük!
Az egyik nagybátyám még az átkosban disszidált, de kb 60 év ittélés után is csak úgy hívták, hogy "a magyar".
Pedig volt neke neve is...

GyMasa 2024.08.14. 22:35:19

@G. Nagy László:
Jaja, csak az a baj, hogy itt a határok azok nem fixek, pl. nekem most van egy "ügyvédes-üzengetős" ügyem a háztulajjal. És, őgy néz ki, hogy a házam nőtt egy olyan 30%-ot az elmúlt 11 éveben, az ikerházszomszédom háza, ami szakasztott mása az enyémnek, az legalább 20 nm-rel kisebb, a harmadik szomszéd háza pedig összement 40 nm-t az elmúlt 3 hónapban...
És, ezeket nemcsak a civil tulajdonos írta le papírra, hanem az ügyvédei is 2x.
És, az ügyvédem erre azt mondta nekem, hogy "nehéz bizonyítani"...

GyMasa 2024.08.14. 22:36:32

@G. Nagy László:
Igaza van! Az USA "demokráciaexportját" tényleg tanítani fogják, hiszen az mindegyik elemével rendelkezik ennek a "szoft-diktatűra" definíciónak.

Glokta 2024.08.14. 22:37:02

@G. Nagy László: "Nos, ezt hívják szolgalelkűségnek. Én ezzel szemben azt gondolom, hogy szükséges ismerni a nyugatiak gondolkodásmódját, de még véletlenül sem azért, hogy magam is felvegyem mások őrületeit. Egyszerűen hasznos az, ha tudod, hogy a másik mit miért csinál. Üzletben, pókerben, szexben egyaránt."

Mi ebben a szolgalelkűség? Nem szolgalelkűbb annál, mint amit a Fidesz elvár a bevándorlóktól.
"ha magyarországra jössz tiszteletben kell tartanod a kultúránkat"
de valamiért ez a nyugati-európai magyar bevándorlókra ne vonatkozzon?

G. Nagy László 2024.08.14. 22:58:22

@Boldeone2:

"Most legalább őszintén kiterítetted a lapokat... Antiszemita beállítottságú vagy, ahogy sokan mások is"

Miért mondasz hülyeségeket? Ha azt írnám, hogy nem szeretem a kínaiak szagát, az rasszizmus volna? Ezek olyan gyermeteg és rosszindulatú kiszólások, amelyeknek nem sok értelmük van. A zsidóságnak van egy csomó pozitívuma is. Általában okosabbak, kreatívabbak, mint a legtöbb nép tagjai. Több közöttük a tudós, a művész. De van negatívum is, ami rájuk jellemző. Én nem szeretem jobban a zsidókat az olaszoknál, csak mert okosabbnak gondolom őket. És nem is gyűlölöm őket, csak mert jobban vonzódnak az elmebeteg eszmékhez. Egyszerűn ezek a megfigyeléseim. Ha valaki kegyetlen, akkor totál mindegy, hogy milyen származású és milyen ideológiát vall. A kegyetlensége az, amely gyűlöletes.

Nem hiszem, hogy ez olyan bonyolult volna.

ulpius66 2024.08.14. 23:04:44

@Glokta:

Akkor az USA is rasszista?????

CSAK AZÉRT MERT MÉG NEM VOLT ZSIDÓ ELNÖKÜK??????

NEKÜNK JUTOTT BELŐLÜK BŐVEN: KOHN BÉLÁTÓL RÁKOSI PAJTÁSON ÁT EGÉSZEN HORN GYULÁIG...... CSUDA JÓ KIS CSAPAT!!!!!!
(mondjuk az USÁ-ban katolikus elnök is csak egy volt... a Kennedy..... az összes többi anglikán volt....)

G. Nagy László 2024.08.14. 23:08:19

@Glokta:

"Nem szolgalelkűbb annál, mint amit a Fidesz elvár a bevándorlóktól. De valamiért ez a nyugati-európai magyar bevándorlókra ne vonatkozzon?"

Mi ez a trollkodás?

Nyilvánvaló, hogy egy liberális demokrácia törvényeit - nem késelek, nem követek el nem erőszakot - be kell tartani. Ha az iszlám mást is tanít (öld meg a nem igazhitűt, terjeszd a vallást minden eszközzel), attól még ezek jogos elvárások. Ennyi a Fidesz üzenete, s nem az, hogy katolikus misére kell járnia a pakisztáninak, s utána sertéssülttel ünnepelni a vasárnapot.

A nyugati, woke gondolkodásmód viszont nem ilyen megengedő. Járj a pride-ra, ne mondj és ne gondolj rosszat senkiről, ne kritizáld az iszlámot stb.

Elég világosan leírtam, s ismersz is annyira: minden értelmes, hasznos és humánus törvényt tisztelek és betartok. Így kéne mindenkinek, nem túlszigorítani (woke), vagy szarni az egészre (iszlám).

ulpius66 2024.08.15. 10:38:25

"A CIA felfedte: Ukrajna hajtotta végre az Északi Áramlat felrobbantását"

Nicsak, nocsak!

A kis robbantgatósok...persze az ukránok mindezt végig tagadták!!!!

Sőt!

Azzal jöttek, hogy maguk az oroszok robbantottak, hogy ne kapjon gázt Európa....

A kis ravaszdiak!
(egyebekben meg, nem értem mért nem büszkélkedtek, hogy ők robbantottak... eztet még mindenki meg is értette volna..... de ez az összevissza hazudozás.....mondjuk ez az ukránok vérében van!!!!)

ulpius66 2024.08.15. 10:46:18

Magyar Péter egyetlen hét alatt többet tett a magyar egészségügyért, mint az egész ballibsi ellenzék 14 év alatt!!!!

ulpius66 2024.08.15. 10:53:29

Zajlik az élet a ballibsiknél is...

"Az ügyészség is megerősítette, hogy őrizetbe vették az óbudai polgármestert"

"Őrizetbe vették Kiss László DK-s óbudai polgármestert, már az ügyvédje is megerősítette"

MILYEN KÁR, HOGY AZ ÓBUDAIAK EGY KÖZTÖRVÉNYES BŰNÖZŐT VÁLASZTOTTAK POLGÁRMESTERÜKNEK!!!!!
(mondjuk mink Újbudán is egy hasonló DK-s maffiózót választottunk....mán aki rá savazott!)

ulpius66 2024.08.15. 18:35:42

A ballibsi "média-munkásoknak" mán ki is adták az ukázt!!!!!

Minden csúfot beleverni az augusztus 20-i állami ünnepekbe!!!!!!!!!

MEDVE1978 2024.08.15. 22:34:36

@Boldeone2:

"Válság van a világ legtöbb részén, most csak pár olyan nagy lélekszámú országot írok, ahonnan migrációshullámok várhatók:
- Nigéria, Egyiptom, Törökország, Pakisztán, Irán, szinte a teljes Nyugat- Afrika. Ezenkívül Argentína, Venezuela, a fél Latin - Amerika is megélhetési válsággal küzd.."

Mert a problémás részeket írod. Afrika ugyanaz a gyarmat, ami volt, a különbség mindössze az, hogy egyre többen vannak és az, hogy a gyarmattartók már egyre kevésbé mi európiaiak vagyunk, hanem inkább a kínaiak, az oroszok vagy az amerikaiak. Akik közül egyiket sem nagyon érdekli, ha jön egy polgárháború, meg egy menekülthullám. Hozzájuk nem ér el vagy ha mégis, akkor lelövik a határon. Pakisztán amióta létezik egy instabil szar féldiktatúra, lényegében azért létezik, hogy a muzulmán indiaiak ellensúlyt tudjanak képezni Indiának. Iránban szintén nem volt sohasem túl jó az élet. Latin-Amerika már nyolcvan éve válságban van. Igazából Latin-Amerikának csak egy rövid ideig a XX. század elején, a második világháborúig ment jól a történelemben. Addig ugyanis a megtermelt javaik jó világpiaci áron mentek el. Aztán az egészből egy válságövezet lett.

A különbség nagyjából az, hogy ezek többé-kevésbé mind "szar" helyek, ahol sohasem volt túl jó vagy extrém régen (mondjuk a Perzsa birodalom idején Iránban vagy az ókorban Egyiptomban, a középkorban Maliban stb.), diktatúrák és válságok követték egymást. Míg Európa elvileg a világ humanista nagybetűs fejlettségi központja.

'A háborúkat a hanyatló államok gerjesztik, gerjeszthetik manapság, mint Oroszország, vagy Irán; Kína szerintem pont azért nem, mert túl sokat veszthetne..."

A háborúkat kezdeményezhetik hanyatlók és felívelők is nyilvánvalóan. Azerbajdzsán és Törökország pl: katonailag biztosan felívelő és a katonai jelenlétét növelte is, háborúzott is. Ahogy az USA gazdasági és katonai hegemóniája hanyatlik, úgy nyílik lehetősége egyre több háborúzni kívánó államnak arra, hogy a politikáját erre a szintre emelje és elérje a céljait.
A közel-keleti konfliktus fellángolása, a szudáni polgárháború fellángolása sem véletlen. A különböző konfliktusok résztvevői azt gondolják, hogy a rendőr most mással (Ukrajnával és Tajvannál Kínával) van elfoglalva, így ők léphetnek. Az USA-nak pedig nincs ereje arra, hogy az összes ilyen konfliktust kezelje....

"Innentől jön a deglobalizáció? Jöhet, de az éppen a kisembernek lesz rosszabb, hiszen minden sokkal drágább lesz és a kisebb piacbol , kevesebb munka adódik..."

Lehet egy jó és egy rossz deglobalizáció is elviekben. A jó deglobalizáció újrateremtene némi lokális ipart és megvédené azt. Bár ma ez nehezen elképzelhető. A rossz deglobalizáció egyértelműen CBA-sodás lenne: ugyanazok a termékek csak jóval drágábban és az extra profit nem forgatódik vissza a gazdaságba, nem okoz versenyképességnövekedést.

De nem hiszek a gyors és széleskörű deglobalizációban, szerintem sokkszerű összeomlások lesznek az árulánc rendszerekben, ami hosszútávon okoz majd deglobalizációt egyes területeken.

MEDVE1978 2024.08.15. 23:00:03

@wigotah224:

"De ez megint ugyanaz, már reagáltam is rá, hogy nem csak ebben jobb neked, hanem ha rákos leszel, harmadakkora eséllyel halsz meg. De mondhatnám az autódat is, ami nem csak sokkal kényelmesebb és többet tud," Úgy tűnik ez nem jött át. Ahogy mondtam, rengetegen a technológiai fejlődést is egyértelműen a globalizáció előnyének fogják fel akkor, amikor mondjuk egy régebbi állapottal hasonlítanak össze. Szerintem ez részben vakvágány, le is írtam miért.

"Ezt sok helyen mondják, de én úgy látom, azért mindenki megoldja és nem ismerek olyat, aki még mindig mamahoteles lenne. Persze a 20-as korosztályból kevés ismerős van, a baráti körünk inkább 30-asokból áll, lévén mi is azok vagyunk. Itt, Németországban és a budapesti barátaink közül is. "

infostart.hu/gazdasag/2024/07/06/kutatas-a-vagy-megvan-de-sok-magyar-fiatal-ugy-erzi-sosem-lesz-sajat-lakasa

Bocs, akkor ti olyanok vagytok, mint Marie Antoinette, aki azt mondta, hogy ha a szegényeknek nem telik kenyérre, miért nem esznek kalácsot. Ez egy óriási probléma, nekem sok ismerősöm van, aki vidékről költözött fel Budapestre vagy környékre albérletbe és nem képes egyről kettőre lépni. És én felső-középosztálybeli vagyok valószínűleg, ők pedig erősen középosztálybeliek, nem csórók.

"Ez nem változtat azon, amit írtam: az oroszok lettek nem megbízható partnerek, ráadásul aztán belekezdtek egy teljesen felesleges és drága háborúba, aminek nem látszik a vége és most még vissza is nyalt nekik az ukrán fagyi Kurszknál."

Volt anno egy cikk arról, hogy az oroszok mindig akkor indítottak háborút, amikor "tele volt" az államkassza a magas energiaárak miatti többletbevétel miatt. Egyébként nem megbízható partner szerintem akkor valaki, hogy ha nem szállít a megállapodás szerint. Ha felemeli az árat, attól még lehet megbízható.

Hogy a háború felesleges-e? Putyinék szempontjából biztosan nem. Olvastam egy érdekes könyvet, az ürge, aki írta, megjósolta a nyolcvanas évek közepén a Szovjetúnió összeomlását. gondolatkiado.hu/blog/emmanuel-todd-a-nyugat-veresege/
Természetesen nem kell minden gondolatát készpénznek venni, de egy elég logikus faszi, antropológus. Ő írja le, hogy az ukrán népesség 10 millió fővel csökkent a SZU szétesése óta. Ezek az emberek pedig leginkább a szar életkörülmények miatt paradox módon Oroszországba (és persze nyugatra) kivándorolt kelet-ukrajnai középosztály orosz anyanyelvű tagjai voltak. Mi is történt Ukrajnában? 2014-ig nagyjából mindig ugyanaz a minta volt: nyugati / orosz párti váltógazdaság. Az ország keleti része az oroszpárti jelöltre (Kucsma, Janukovics), míg a nyugati része a progresszív részre (Juscsenko, később Porosenko, Zelenszkij) szavazott. Csak hát 2014-ben jöttek a Majdan tüntetések és JAnukovics megbuktatása. És ezt követően a keleti ukrán megyékből masszív orosz exodus volt. Mivel ezekben a megyékben észlelték, hogy nincs esély nekik tetsző jelöltet választani, Porosenko idején több helyen már 60-80% nem ment el szavazni. Gyakorlatilag hasonló helyzet állt elő Kelet-Ukrajnában, mint mondjuk a magyar diaszpórákban. A fiatalok, városiak, középosztálybeliek elmentek, maradtak a kis falvakban élők, kevésbé művelt oroszok. Putyin tökéletesen látta, hogy 20-30 év és ezeket az embereket Ukrajna teljes mértékben asszimilálja és akkor már nem lesz ott orosz kisebbség. Ez, valamint az orosz modell alacsony vonzereje és a sikertelenség kompenzálása volt Putyin célja a háború megindításával (egy győzelem, ami egyesíti a nemzetet stb).

Gazdasági szempontból egyébként még mindig az oroszok az optimális partnerek egy békés helyzetben. Adott a csőhálózat és az olcsóbb olaj, gáz, mint amit bárhonnan máshonnan (kivéve mondjuk KAzahsztán, Azerbajdzsán) be tudunk hozni.

Boldeone2 2024.08.16. 00:08:55

@MEDVE1978: Természetesen nem kell minden gondolatát készpénznek venni, de egy elég logikus faszi, antropológus. "

- Abszolút nem logikus a faszi, ő egy korábbi kommunista, oroszbarát, nyugat- és amerikaellenes ember, meredek tézisekkel: "az USA jobban veszélyezteti a demokráciát, mint Irán", stb...

Elolvastam a "háború tíz meglepetése tézisét", amely minden pontját tudom cáfolni, van amit itt fent is megtettem: miért nem csökkent a GDP? Háborús gazdaság van, a hadsereg költési is oda számolnak, miközben a felszín alatt súlyos problémák vannak, de a rezsim szándékosan erősebbnek láttatná magát, mint amilyen valójában...

A szerző lényebében önbevalláson alapuló orosz proopaganda - hazugságokból építkezik, csak 100-120 ezer katonát küldött Ukrajnába, ezzel szemben függtelen forrasok 500 ezer + ról beszélnek

De nézzük a két fő állítást:

"Putyin az 1941- es támadáshoz hasonló, meglepetésszerű támadást nem akart a NATO részéről"

Ezt mindnyájan tudjuk, hogy egy ócska bullshit! Egyetlen NATO- tagállamnak sem volt soha szándéka megtámadni a ruszikat, egy atomhatalmat. Az európai államok lényegében nem is költöttek fegyverre évtizedekig!

Tehát, nem egy józan, racionális, hanem egy veszélyes, paranoiás őrülttei állunk szembe!

Mi zavarta Putyint? Az, hogy "Kisoroszország " Ukrajna lehagyja a Nagyoroszországot, vagyis az átlag orosznak is bebizonyosodik, hogy van nyugati, sikeres fejlődési út- tehát rettegett a görbe tükörtől!

Folyt...

Boldeone2 2024.08.16. 00:23:13

@MEDVE1978: A tizedik és egyben utolsó meglepetés bekövetkezése most van folyamatban. Ez pedig nem más, mint a Nyugat veresége. Ez a kijelentés talán meglepőnek tűnhet, hiszen a háborúnak még nincs vége. De a vereség bekövetkezése bizonyos, ami nem Oroszország támadása, hanem a Nyugat önpusztítása miatt fog megtörténni."

- Ezzel megint abszolút nem értek egyet!

Pont az ellenkezője igaz:

- Most is nyugat a legbiztosabb, legstabilabb pont a világban, ott van csak élhető élet, kevés kivételtől elteintve..
HDI alapján az első 30 országból kb 25 nyugati, a többi meg nem nyugati városállam

- A világ GDP kb 47-48%- a NATO államokban termelődik meg, a nyugati cégek tőzsedi értéke kb 60% globálisan

- A ruszki háború csak megerősítette a szövetséget, a szakértők szerint év végére az USA lőszertermelése már eléri kívánt szintet, az EU jövőre..
Felpörögtek a védelmi kiadások, Svédország és Finnország csatlakozott a NATO- hoz....

Tehát: minden adott, hogy erősebb legyen a nyugati államok szövetsége!

Egy probléma lehet csak, ha Trumpot megválasztják...Ha demokrata győzelem lesz, akkor végig fogják vinni az orosz rezsim kivéreztetését, ami jó hír a világnak!

A kurszki offenzíva bebizonyította, hogy ingatag az orosz rezsim, verhetők! Szemben azzal, amit az orbáni aljas, putyinnyalonc próbál sugallni...

Boldeone2 2024.08.16. 00:31:29

A lényeg: A Trumpokat, meg az Orbán- féléket meg kell állítani, mert az ő tervük, a széteső, passzív politikai szerepet vállaló nyugati világ
Ezzel szemben a másik út az erősebb szövetség az USA- val, EU - szinten pedig az erősebb integráció ...

Orbán "nemzetek Európája " azt jelenti, hogy ne próbálja senki kívülről fékezni a már 14 éve regnáló, antidemokratikus, korrupt, elnyomó, pártállami rezsimet!

G. Nagy László 2024.08.16. 00:38:50

@Boldeone2: Még mindig az jár a fejemben, hogy Bident "történelmi" elnöknek nevezted, miközben volt négy pocsék éve és annyi. Kíváncsi vagyok, Orbánt mikor nevezed majd történelmi államférfinek. Mert egy szinte biztos: 2026-ban 20 év áll majd mögötte. Már most is a leghosszabb ideig hatalmon lévő, s valószínűleg a legjelentősebb magyar vezető a történelem során, aki demokratikus úton került a kormányfői pozícióba.

Boldeone2 2024.08.16. 01:46:03

@G. Nagy László: Szerinted pocsék, mások szerint meg nem! ( szerintem sem...)

Orbánt épp úgy utálja a fél társadalom, ahogy Horthyt vagy Kádárt is utálták, mert megosztó, diktatórikus személyiség, aki egyedudalmi rendszert épített. Elszámoltatni, leváltani nem lehet, mögötte az államrezsim, a csaló választási rendszer. Persze, beleillik a sorba, mint abszolút hatalmú vezető...

A különbség annyi, hogy sem Horthy, sem Kádár nem gyűjtött mesés vagyont, mint Orbán és sleppje!

Orbant nem csupán egy leváltandó vezető, hanem nagyon sokan gyűlőlik...

Azon kellene elgondolkodni, hogy miért gyűlölik sokan, de Orbán is - ahogy hívei- mindenféle önreflexióra képtelen!

Orbán tönkretette az országot, egyre inkább az látszik ma már...

wigotah224 2024.08.16. 10:48:36

@G. Nagy László: Ez a kommented "rosszul öregedett". Nem volt semmilyen "amerikai közreműködés", sőt. Az USA ellenezte az akciót és figyelmeztette is a németeket. Egyébként ebben tényleg felelős a német kormány, hogy nem vette komolyan a figyelmeztetést.

wigotah224 2024.08.16. 10:55:49

@MEDVE1978: Értem, szerinted a globalizáció nem hozott életszínvonal-növekedést, ami meg mégis jobb lett, az csak a technikai fejlődés következménye.
Erről szerintem már eleget vitáztunk, de ha államok szintjén nem is hiszed el, egyéni szinten biztosan jobb így: pl én el tudtam jönni nyugatra sok pénzt meg jó életet csinálni és nem a vasfüggöny mögött rohadok egy "kiszámítható" életben.
Továbbá azt sem nehéz belátni, hogy a globalizáció elősegíti a technikai fejlődést. Például a Karikó Katalinok is el tudnak menni nyugatra, ahol van megfelelő infrastruktúra a kutatásaikhoz.

wigotah224 2024.08.16. 11:01:02

@MEDVE1978: "Putyin tökéletesen látta, hogy 20-30 év és ezeket az embereket Ukrajna teljes mértékben asszimilálja és akkor már nem lesz ott orosz kisebbség."
És? Nem tök mindegy putyinnnak? Eddig is leszarta az oroszokat. Ráadásul most, hogy szétbombázta a helyet, most jobb ott az orosz kisebbségnek? Az Ukrajnánál megmaradt területeken most jó orosz kisebbségnek lenni?
Ha nem tetszik a magyar kormánynak a román kisebbségi politika, akkor vajon az segítene, ha Kolozsvárt bombáznánk? Attól javulna az együttélés?

Bayaz 2024.08.16. 11:04:30

@wigotah224: Mintha az USA nem tudta volna megakadályozni, hogy felrobbantsák...
Ha a németeknek lenne gerince, most hagynák abba az oroszok szankciózását.

G. Nagy László 2024.08.16. 11:08:13

@wigotah224:

"Nem volt semmilyen amerikai közreműködés"

Persze, persze. Az ukrán búvároktató két tanoncával lemerült, s odakint még fel sem melegedett a söre, már kész is voltak...

Hagyjuk a hülyeséget! Először azt írod, hogy a német ügyészség a mai napig nyomoz, azután meg azt, hogy nem volt amcsi szerepvállalás... így megy ez. Először kinyomozzák, hogy mely nemzet tagja nem lehettek benne a buliban semmi szín alatt, azután folytatják a többiekkel... Fura, hogy mekkora hülyeségeket hordasz össze. Lezárt nyomozás esetén kijelenthető lenne ilyesmi, de még akkor sem hinné el senki.

G. Nagy László 2024.08.16. 11:16:31

@wigotah224: Ha pedig kiderülne, hogy az amcsik szentek és valóban figyelmeztették is a németeket, akik az égvilágon semmit sem tettek, az a német kormányról állít ki borzalmas bizonyítványt. S te ezt a töketlen, hazaáruló bandát véded...

MEDVE1978 2024.08.16. 11:40:54

@Boldeone2:

A könyv azért bőven kibontja a téziseit, a zanzához képest. Vannak meredekebb érvelései és gondolatmenetei is, de rengeteg érdekes dolgot ír.
Mivel antropológus, egész mélyről, az eltérő családszerkezetek, illetve a vallások, ideológiák felől közelíti meg a mozgatórugók kérdését.

Beszél például a hatástalan szankciókról és a szankciókban nem résztvevő államokból, amelyek a röhögve intenek be a nyugatnak a nagy kardcsörtetés ellenére és vásárolják az orosz olajat / gázt. A kínaiak, indiaiak, afrikaiak, dél-amerikaiak mind ilyenek. Egy részük el se ítélte az orosz inváziót, a másik részük aláírt valami nyilatkozatot aztán szart az egészbe. Mint Nigerben, ahol a Wagner zsoldosokkal puccsolták meg a francia kormányt.

A másik fő tézise, amire visszavezeti a problémákat, az a "felfújt gazdaság". Ez egy érdekes elmélet főként az istenített GDP mutató hitelességével kapcsolatos. A GDP egy érdekes mutató, hiszen mondjuk vannak olyan olajországok, ahol ez magas, a nép meg mégis éhezik az óriási vagyoni különbségek miatt.
Az azonban mindig érdekes lesz, hogy egy szolgáltatás mennyire értékelhető és reális a GDP-ben. A szolgáltatás egy kicsit virtuális, hiszen van értékteremtő hatása, de nem világosan értékelhető. Egy koncertszervező előállíthat 1 mrd USD bevételt, de a kérdés az lesz, hogy ez mennyire teszi mondjuk az USA-t versenyképesebbé, a gazdaságot ütőképesebbé. Vagy a kormányzati szektorral, egészségügyi szektorral is hasonló lehet a helyzet. Ha mondjuk megnézek egy vakbélműtétet, ami Magyarországon mondjuk lesz 0,5 millió forint, az USA-ban pedig 5 millió forint, akkor értelmezhető ez az USA fejlettségi többleteként?
Hasonló a helyzet a termelékenységgel is. A német mérnök legyárt egy központi számítógépet az autóhoz (mondjuk 10.000 EUR+1000 EUR bér és egyéb / db), a magyar meg beszereli mondjuk a kormányt (200 EUR+ 100 EUR munkadíj/db). A német olyan alkatrészt állított elő, ami 11.000 EUR értékű, mivel a magasabb bérszintje is beleszámít a termelékenységbe, a magyar pedig 300 EUR értékűt. Persze, hogy a német termelékenyebb.

Mindegy, vissza a GDP-hez, a faszi azt mondja, hogy a fejlett országok GDP adata egyszerűen nem alkalmas fokmérő a gazdasági teljesítmény mérésére. Itt behozza az angol / amcsi pénzpiacokat is, amikor ugye magával a pénzzel zsonglőrködnek ide-oda reálszféra kötődés nélkül.

Így hát szimptómákra bontja le a gazdasági teljesítményt, amiben kétségtelenül vannak erős és igaz pontjai: ilyenek, hogy a nyugat nem tudott elég lőszert szállítani Ukrajnának, mivel nincsen megfelelő ipari kapacitása ehhez. Ez a helyzet még mindig fennáll, hiszen a nyugati államok tudatosan szanálták a hadseregeiket (a britek teljesen, az amcsik kb. a kétharmadát 1990 óta, a németek teljesen, a franciák csak részlegesen a kvázi gyarmatbirodalom miatt). Mivel nem volt hadsereg, nem kellett lőszer se. A probléma az, hogy ezek a kapacitások nehezen építhetők vissza. Ellentétben az oroszokkal, ahol kb. a rendszerváltás óta azért szinte folyamatosan háború van (csecsen háborúk, grúz háború, ukrán háború stb.), illetve a szintén militáns szövetségeseikkel.
Ez egy egyértelmű jel, a nyugati hadi termelés a béka segge alatt van, a lengyeleknek egészen Dél-Koreáig kellett menni, hogy találjanak elég tüzérségi lőszert, amit oda lehet adni az ukránoknak.

Persze Todd nem ebben, hanem a nyugat "lelki" halálában látja a nyugat vereségének okát. A nyugati társadalmak kohézióját a véleménye szerint a családszerkezetre épít közösségi kulturális háló adja. Ez a kulturális háló lényegében a vallásra épült évszázadokig, azonban a vallás az ő értelmezése szerint nyugaton mára zéró állapotba került, tehát elveszítette a kohéziót biztosító erejét.(Megkülönböztet aktív-zombi-zéró állapotot, aszerint, hogy a vallás mennyire hat a társadalomra és a tiltásokat, korlátozásokat mennyire fogadja el a társadalom. A woke tombolását, a buziházasság elfogadását, különböző szexualitások elfogadását, abortuszhoz hozzáállást stb. ő a zéró állapottal azonosítja).
Tehát a véleménye szerint a nyugat azért veszít (inkább közép-hosszú, mint rövidtávon), mert nincs olyan összetartó, kohéziós erő, ami miatt egy igazán nagy összegű játszmában (háborúban) támogatnák egymást.
Ebben az érvelésében van realitás, persze nem az érintett hatalmak elitjét érintően. Ó az elit harcolna és küldené a birkákat továbbra is a háborúba. Itt az istenadta nép a kérdés, aki egyre kevésbé van oda azért, hogy az elit faszságai miatt háborúzzon. Ez visszacsatol oda, amit pár hete írtam, miért harcolna egy nyugati fiatal? A Die Zeitnek volt is egy ilyen (sajnos paywall-os) cikke, ahol az jelent meg, hogy Németországban újra felmerült a sorozás ötlete, amiről megkérdeztek fiatalokat. Ők nem tudták megmondani, hogy miért harcoljanak... (Mivel a nemzet már nem jelent nekik semmit, az isteni demokrácia és jogállam vagy valamely más állam polgárainak jóléte nem elég ehhez).

MEDVE1978 2024.08.16. 11:51:00

@Boldeone2:

"Most is nyugat a legbiztosabb, legstabilabb pont a világban, ott van csak élhető élet, kevés kivételtől elteintve..
HDI alapján az első 30 országból kb 25 nyugati, a többi meg nem nyugati városállam"

Igen, csakhogy ez erős válságjelenségeket mutat. De persze be lehet csukni a szemünket és mosolyogni, hogy a szent demokrácia majd győz és mindenki mindenkit szeret majd.

"Felpörögtek a védelmi kiadások, Svédország és Finnország csatlakozott a NATO- hoz...."
Valóban vannak jó jelek. Én is írtam, hogy elsőrendű fontosságú lenne egy jóval nagyobb európai hadsereg. Olyan, ami oda is tud csapni Európán kívül. Most például a jemeni huti lázadóknak kellene egy pár tonna vákuumbomba, hogy ne baszogassák a szuezi csatornát és rögtön jelentősen olcsóbb lenne az életünk.... A kérdés, hogy a jelenlegi extrém töketlen kormányok (főként brit, német, megosztottság miatt francia) mit képes ebből kihozni és csak kozmetikázás lesz-e vagy tényleges haderő. Ami ugye profi = drága haderő kell legyen, hiszen egy sorozott haderőben kérdéses, hogy ki lenne hajlandó küzdeni...

"A kurszki offenzíva bebizonyította, hogy ingatag az orosz rezsim, verhetők!"
A kurszki offenzíva egy jól időzített PR hadművelet. Egyszerűen már nagyon kezdtek lekopni a nyugati szponzorok és egyre többen követelték nyugaton is, hogy a háborúnak legyen vége. Egyértelmű, hogy a Donbassban, illetve a Krím félszigeten az ukránok tehetetlenek, nem tudják onnan kiverni az oroszokat. Ezért húztak egy ilyen váratlant. Az ukrán hadsereg képes offenzív akció végrehajtására stb. A sajtó rá is ült és ordítja szét mindenfelé. Holott két budapestnyi területet foglaltak el és többet valószínűleg nem is fognak, mert akkor az oroszok szerintem bekerítenék őket a jó öreg taktikai kézikönyv szerint és fossá lőnék őket. Ezért beássák magukat, hogy aztán jó tárgyalási alap lehessen.

Boldeone2 2024.08.16. 12:35:30

@MEDVE1978: Tehát a véleménye szerint a nyugat azért veszít (inkább közép-hosszú, mint rövidtávon), mert nincs olyan összetartó, kohéziós erő, ami miatt egy igazán nagy összegű játszmában (háborúban) támogatnák egymást."

- Szerintem meg inkáb az látszik, hogy van. Putyin háborújával azért sok mindenre rádöbbentek a nyugaton, hogy a szabadság és a jólét egy törékeny dolog
Európa egyre jobban összetart, azt kell elérni, minél hamarabb, hogy komoly önálló véderő legyen, mert egy trumpi amerika bizonytalan..
Hozzá lehetne tenni, Trump sem vágna el mindent Ukrajnától, ez téveszme, hiteleket adna, amit Ukrajna soha nem fog visszafizetni...Trumpot is köti az amerikai érdek...
Most egyébként- ebben a pillanatban - Trump vesztésre áll...

A GDP - témaköréről: részben igaz amit írsz, hiszen az is egy komplex, számított mutató. Az átlag egy főre jutó GDP nagyon félrevezető, meg a számítási metodológia is

A HDI ezért jobb mutató, amiben már sok más érték is benne van, pl születéskor várható élettartam. Fontos? Qurvára!

Nézzük meg mennnyi Svédországban és mennyi Oroszországban? Na az a valós különbség! Nem az orosz bullshit propaganda, hogy ott Iván levágatja a haját 5 rubelből, míg Münchenben ez 50 euro...
Vagyis az orosz propaganda média bebizonyítja, hogy hiába keres 10x annyit a német, Oroszországban minden 10x kevesebbe kerül...

Én dolgoztam pár helyen, de csak egy valamiben hiszek, abban a dollárban, amit a számlámra küldenek hónap végén!
A lakhatási költségek, az ingatlanok és a szolgáltatások nagyjából az egész világon a helyi vásárlóerőhöz vannak szabva, a többi dolog, élelmiszer, ruha, utazás sok esetben még olcsóbb is, mint a fejletlen országokban
De, mondhatnám az autókat, a műszaki cikkeket, ami szintén olcsóbb kint...

Összességében sokkal jobb pl az USA- ban az élet, csak lecsúszni nem érdemes, azt nem ajánlom senkinek, meg legyen biztosításod, kb ennyi.
De, amikor 7 hónap munka után veszel egy 12 éves Lexust, akkor látni fogod, hogy az egy más dimenzió...

Én a vásárlóerő- paritásos hasonlítgatásban nem hiszek, mivel a globalizáció lassan többé- kevésbé kiegyenlíti az árakat mindenhol..
Sőt, már a fordítottja van, Németországban nem drágább az élelmiszer, meg sok minden más....

Ez is a propagnda témaköre lett manapság...Az emberek viszont nem hülyék, tudják hogy hol lehet pénzt keresni és hol nem, hol van " idillikus " élet, hol nem..

Mindenkinek ajánlok egy salzburgi túrát...Ahol meg lehet ismerni a "felsőbbrendű európai" életet...
Szemét sehol, rend, tisztaság, virágok..
Minden ló háta pokróccal betakarva ősszel!

Nekem ez a jó életszínvonal, amit nem kell statisztikusoknak kiszámítani, a szemeddel látod!

ulpius66 2024.08.16. 15:16:35

@Boldeone2:

Boldikám!

te belecsöppentél a jóba...... amire még egy pár százmillió emberke vágyik.....

Nyilván neked semmi, de semmi szereped nincsen abban, hogy a "nyugaton" ekkora a jólét....
(mielőtt kimentél, kb. ugyanekkora volt a jólét...)

Mostan itten ezerrel osztod az észt, hogy te milyen ügyes és okos vagy.....

PEDIG TE CSAK EGY KIS ÜGYESKEDŐ SZEMÉTLÁDA VAGY.... AKIBE MINDENKI BELEHÁNY!!!

ulpius66 2024.08.16. 15:19:43

@Boldeone2:

Boldikám!

Ugye kibaszott eccerű az élet!!!!!!!!!!!

AKI KIMENT A NYUGATI JÓLÉTBE AZ OKOS, ÜGYES MEG ILYESMIK... AKI MEG ITTHON MARADT MAGYARORSZÁGON, AZ MINDENKI A VILÁG HÜLYÁJE!!!!!!

ulpius66 2024.08.16. 15:28:51

@Boldeone2:

Boldikám!

ha te mán kinn élsz a nyugati jólétbe, és semmi porblémád nincsen, akkor mért pofázol bele a szar magyar dolgainkba??????

MINK SEM POFÁZUNK BELE A TE KIMAGASLÓ NYUGATI JÓLÉTEDBE, TE SE POFÁZZ BELE A MI SZAR ÉLETÜNKBE!!!!!!

PRÓBÁLD MEG ÉLVEZNI A JÓLÉTEDET, ÉS NE AZ LEGYEN A LEGJOBB SZÓRAKOZÁSOD, HOGY FIKÁZOD A HAZAI ÁLLAPOTOKAT.......
(ha mán ekkora barom vagy, hogy a nagy jóléted közepette a hazai dolgokkal foglalkozol.... akkor gondolj arra a pár százezer magyarra, aki kiment veled és nem fikázza a hazai állapotokat.....)

ulpius66 2024.08.16. 15:45:43

Na, de térjünk vissza a napi dolgainkhoz.....

Az a zsidó Vitézy Dávid aki a Lauder Javne Zsidó Közösségi Iskolában érettségizett 2004-ben, mostan azzal állt elő, hogy a szintén zsidó Kamugeri kössön vele szövetséget.....

ulpius66 2024.08.16. 16:02:11

Számomra továbbra is kérdés, hogy a Szentkirályi Alexandra mi a faszomért lépett vissza ennek a büdös zsidó Vitézy javára?????????

ulpius66 2024.08.16. 16:04:19

.... a vége még az lesz, hogy a Kamugeri ezt a büdös zsidó Vitézyt választja főpolgármester-helyettesnek....

ulpius66 2024.08.16. 19:59:34

"Mindenhol körülvesz a negatívitás és nem tudod, hogyan törj ki? Segítünk!"

"Általában az emberek azt mondják, hogy szeretik körülvenni magukat pozitív dolgokkal. Ennek ellenére sokan csak negatív hírekkel találkoznak az online térben, ami komoly hatással lehet mentális egészségükre és látásmódjukra is. És könnyen kialakulhat függőség is, amikor mindent tudni akarunk a világban történő rossz dolgokról, emiatt csak ilyen híreket és tartalmakat fogyasztunk. Mivel ez nem egy ritka jelenség, így már nevet is kapott: ez a doomscrolling!

Mi az a doomscrolling?
Röviden és tömören azt jelenti, amikor egyszerre rengeteg különböző negatív hírt olvasol el a közösségi felületeken és weboldalakon. Körülvesznek a rossz hírek és Te minden apró részletet elolvasol és megtudsz."

cimlap.blog.hu/posztok/kozossegi-media-mindenkinek/2024/08/16/mindenhol_korulvesz_a_negativitas_es_nem_tudod_hogyan_torj_ki_segitunk

Bayaz 2024.08.16. 21:12:59

@wigotah224: "És? Nem tök mindegy putyinnnak? Eddig is leszarta az oroszokat. Ráadásul most, hogy szétbombázta a helyet, most jobb ott az orosz kisebbségnek? Az Ukrajnánál megmaradt területeken most jó orosz kisebbségnek lenni?"
Nem, nem mindegy neki. 2014-ben is a nyugati puccs után avatkozott be, és pár év alatt világossá vált számára, hogy az idő Ukrajnának kedvez.

A hibája az volt, hogy 14'-ben félúton hagyta abba a hódítást - 2022-ben, 8 év nyugati propaganda (aminek elég jó alapul szolgált a Krím és a 2 keleti megye elvesztése) után már nem volt táptalaja az oroszbarátságnak és az ukrán katonaság megfelelően felszerelt volt.

Billy Hill 2024.08.19. 01:01:06

@MEDVE1978: "Ezért beássák magukat, hogy aztán jó tárgyalási alap lehessen." - Egyre inkább olyan érzésem van, hogy hamarosan valamilyen vonal mentén tényleg befagyhat ez a háború (a.k.a. tűzszünet lesz), és ennek előzménye ez az ukrán ellenakció, hogy tényleg erősebb legyen a tárgyalópozíció.

Billy Hill 2024.08.19. 01:07:27

@G. Nagy László: "Ha pedig kiderülne, hogy az amcsik szentek és valóban figyelmeztették is a németeket, akik az égvilágon semmit sem tettek"... - Ukrajna nyugaton már olyan státuszban volt akkor, hogy nem lehetett volna velük szemben lépni. Pedig biztos nem olcsó egy ilyen vezeték, de ennyinek most bele kellett férnie; amúgy is fizeti a német Michel minden más magasabb cél bekerülési költségeit is...

Boldeone2 2024.08.19. 02:09:50

@Bayaz: Nem, nem mindegy neki. 2014-ben is a nyugati puccs után avatkozott be, és pár év alatt világossá vált számára, hogy az idő Ukrajnának kedvez."

- Az nem " nyugati puccs volt " ember! 1 millió ukrán volt az utcákon, akik elzavarták az aranybudis, orosz báb Janukovicsot, hogy - végre - Ukrajna elindulhasson az egyedüli fejlődési úton, ami nyugati!

Mi mindnyájan Ukrajnáért szorítunk, a demokratikus oldalon, és Putyin, az elnyomó, háborús diktátor rém bukását kívánjuk!

...és igen, Putyin SZARIK az oroszokra, azok is csak "collateral damage" neki, hogy céljai megvalósuljanak, vagy inkább a lázálmai

A nyugat ott rontott, hogy későn fegyverezte fel Ukrajnát és megkötötték a kezüket

ulpius66 2024.08.20. 17:35:41

Ennél csak jobb jöhet.......

"Meghal a taxis szakma"

A fejlett országokban mán olyan szinten van az önvezető taxik fejlesztése, hogy mán csak évek kérdése..... és nem kell taxisofőr....

Mint ahogy száz éve nem kellett konflisos, omnibusz "vezető" avagy mostanság metro-vezető...
még egy pár év és taxisofőr sem kell!!!!!

piacesprofit.hu/cikkek/gazdasag/meghal-a-taxis-szakma.html

ulpius66 2024.08.20. 17:39:27

Meg nyilván még egy csomó "mai szakma" el fog tűnni!

Semmi szükség pl. meteorológusokra, hiszen a mesterséges intelligencia egy perc alatt megmondja abból a pár millió adatból, ami rendelkezésére áll, hogy milyen idő lesz holnap...
(meg pl. mi a tökömnek kell a sportban bíró???? vonalbíró a teniszpályán??? a gép egyből jelzi ha túlütötte a játékos.....)

ulpius66 2024.08.21. 10:42:17

Úristen!

2038-ban össze fog omlani a magyar nyugdíjrendszer!!!

Eztet megmondta a magyar nyugdíjasgurú!!!!

"Farkas András nyugdíjszakértő figyelmeztet: 2038-ban belépnek a nyugdíjasok közé az első Ratkó-unokák, vagyis az 1973-ban születettek."

Kicsit kibaszottul uncsi mán ez az "összeomlik" a magyar nyugdíjrendszer!!!!!

2010-ben volt 2,8 millió nyugger, és a GDP 11-12% ment nyugdíjra....

Máma van 2 millió nyugger, és a magyar GDP 7-8%-a megy nyugdíjra!!!!

EKKORA ÖSSZEOMLÁST!!!!!!

ulpius66 2024.08.21. 10:47:56

Én 68 éves nyugger vagyok, de amióta az eszemet tudom megy ez az "összeomlik a magyar nyugdíjrendszer" ...... majd amikor te nyugdíjas leszel mán úgysem lesz nyugdíjad!!!!!!

dolgozz feketén!!!!!! NE FIZESS NYUGDÍJJÁRULÉKOT!!!!

EZTET HALLOTTAM EGÉSZ ÉLETEMBEN!

HÁLA A JÓ ISTENNEK SZÁZEZER SZÁMRA MENNEK KI DOLGOZNI A FEJLETT NYUGATRA A MAGYAR FIATALOK, ÍGY LEGALÁBB AZ Ő MAJDANI NYUGDÍJUKAT NEM A MAGYAR ÁLLAMNAK KELL KIFIZETNI!!!!!!
(az meg a lőtéri sánta kutyát nem érdekli, ha pl. a német nyugdíjrendszer omlik össze, és ezek nem kapnak nyugdíjat....)

ulpius66 2024.08.21. 10:55:58

Persze aztat is leírtam mán százszor, hogy a magyar egészségügy és a NYUFI egymás legnagyobb ellenfelei!!!!!!

MINÉL TÖBB PÉNZT FJORDÍT A MAGYAR ÁLLAM EGÉSZSÉGÜGYRE, HOGY A NYUGGEREK MINÉL TOVÁBB ÉELJENEK, ANNÁL TÖBBET KELL AZ ÍGY ÉLETBEN TARTOTT NYUGGEREK NYUGDÍJÁRA FJORDÍTANI!!!!!

MÁN MEGÉRI!!!!!!!!!

FEKTESS MINÉL TÖBBET AZ EGÉSZSÉGÜGYBE, ANNÁL TÖBBE KERÜL A NYUGDÍJASOK NYUGDÍJA!!!!!

INKÁBB AZ EMBEREK MEGPORBÁLHATNÁNAK VÉGRE EGÉSZSÉGESEN ÉLNI, AHELYETT, HOGY AZ EGÉSZSÉGÜGYET FIKÁZZÁK........
(persze aztat is megértem, hogy sokkal, de sokkal könnyebb az egészségügyet fikázni mint egészségesen élni!!!!! ..... stresszmentesen, nem összevissza zabálni mindent, lehetőleg egészségtelen kajákat, túlsúlyosan dögleni otthon a fotelben, természetesen nulla mozgás, persze ezerrel piálni, drogozni, cigizni, meg ilyesmik....AZTÁN MEG SZAR A MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY!!!!!
AZ ILYENEK OTT DÖGÖLJENEK MEG AHOL VANNAK!!!!!!!)

ulpius66 2024.08.22. 09:59:17

"Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke (Varga Judit volt igazságügyi miniszter exférje, a volt miniszter Facebook-oldalának volt propagandistája és a Diákhitel Zrt. volt vezérigazgatója és több más állami vállalat volt vezető tisztségviselője) hazudott, de gyorsan lelepleződött!"

EBBEN MI A HÍR????????

....HISZEN MINDEN MONDATÁBAN HAZUDIK....EBBŐL HÍRT KREÁLNI, HOGY A MAGYAR GYEREK HAZUDIK.....
(a "HÍR" az lenne, ha lenne egy olyan mondata, amiben NEM HAZUDIK.......)

ulpius66 2024.08.22. 10:03:33

A magyar ballibsiknek azért van kibaszott könnyű dolguk, mert amit az Orbán, a Fidesz csinál AZ ÚGYIS ROSSZ!!!!!!

LEGYEN AZ BÁRMI, ÉS ANNAK AZ ELLENKEZŐJE IS!!!!!

AMIT AZ ORBÁN CSINÁL AZ ROSSZ!!!!!!!.... ÉS PUNKTUM!

Ballibsi alapvetés: "amit az Orbán csinál az rossz, jó dolgot csak a ballibsik tudnak csinálni"!

ulpius66 2024.08.22. 11:36:08

"Gulyás Gergely: „Ha Brüsszel migránsokat akar, megkapja!”

teljesen jogos!

Magyarország évente súlyos tíz- és százmilliárdokat költ a migráncsokra, ahelyett, hogy azzal a lendülettel, ahogy Magyarországra jönnek, azonnal kiszállíttatná őket Brüsszelbe!!!!!

A MEGMARADÓ PÉNZEKET MEG EL LEHETNE KÖLTENI A KÓRHÁZAK KLIMATIZÁLÁSÁRA!!!
(bónuszban még ki kellene szállíttatni Brüsszelbe az embercsempészeket is.....)

ulpius66 2024.08.22. 13:13:58

Még szerencse, hogy az EU Alapszerződése garantálja az EU országok között az emberek, az áruk és a tőke szabad áramlását........

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2024.08.22. 14:25:36

Ulpius szájára kenjünk fing pecsétet.

baalint1 2024.08.22. 16:34:24

@G. Nagy László:
Orbán jelentősége úgy történelmi, mint Horthynak és Kádárnak, hozzájuk hasonlóan súlyos károkat okoznak az országnak, és Orbánnak is lesznek majd utólag is dicsőítői, visszasírói, akik utólag sem fogják felfogni, mi volt a probléma a rendszerével.
süti beállítások módosítása