téveszmék

téveszmék

"Meg kell ragadni minden kínálkozó lehetőséget"

2025. április 23. - G. Nagy László

mp_paloc_2.jpg

 

Tudjuk: a politikai harc nem a szentek és gonoszak közt zajlik. Egyik fél sem makulátlan. De azért a cél mégiscsak az - marketinges szemmel nézve mindenképpen -, hogy a nagyközönség az egyik oldalt szentnek, a másikat gonosznak lássa. Amikor lejárató akciókat indítunk, annak csakis úgy van értelme, ha az ellenfelet ténylegesen feketíti, minket pedig erősen fényez. Igazi öngól, ha ez fordítva sül el.

 

Húsvétkor Magyar Péter fia súlyos kézsérülést szenvedett egy nemzetközi focitornán. A 13 éves srácot ott helyben, Hollandiában meg is műtötték. Jól van, s csapatával együtt már haza is repült. Miközben a fiút operálták, MP Hollókőn locsolkodott palóc népviseletben. A jobbos megmondóemberek rögtön neki is estek, hogy milyen apa az ilyen, aki magasról tesz a családjára... Ezek azok az alacsonyan csüngő gyümölcsök, amelyeket soha nem érdemes leszakítani, mert előre tudni lehet, hogy nincs jó ízük. Amikor bő egy évvel ezelőtt egy állófogadáson Bohár Danitól kezdve Apáti Bencén át Jeszenszky Zsoltig mindenkinek azt magyaráztam, hogy Magyar Pétert érdemes komolyan venni, az azért eszembe sem jutott, hogy kössünk bele minden jelentéktelen apróságba. Az igazság az, hogy a Tisza Párt képviselőinek ténykedése épp elléggé kínos és botrányos. MP önmagában is több szaftos esetet szállított egyetlen esztendő alatt, mint bárki az elmúlt 35 évben összesen. Teljesen felesleges mindenre rámenni, ami finom falatnak tűnik. Vegyük észre időben, ha valami nem az!

 

"Embernek hitvány, magyarnak alkalmatlan, apaként csődöt mondott" - ezzel a címmel számol be az esetről a Pesti Srácok.hu. Itt minden szó a helyén van és megkérdőjelezhetetlen, csakhogy a húsvéti focibaleset ezt sehogyan sem támasztja alá. A gond nem is az, hogy a családot és a gyerekeket nem elegáns dolog belerángatni a napi politikába. MP korrektül indítja válaszposztját: "Eddig a gyerekeimet úgy-ahogy békén hagyták." Ez valóban így volt, és nem is igazán érdemes változtatni e gyakorlaton, hacsak nem tapasztalunk valami komoly szülői felelőtlenséget. És a helyzet az, hogy ilyen ezúttal sem történt. Mégis mit kellett volna tennie Magyar Péternek? Repülőjegyet foglalnia? Mire felszállt volna a gépe, a gyerek már haza is érkezett. Lemondania a hollókői programot? Kinek segített volna vele? "Az édesanyja szintén Magyarországon volt. Mindketten folyamatos kapcsolatban voltunk a fiunkkal, az edzőkkel és az orvosokkal. Talán nem kell magyaráznom egy szülőnek se, hogy milyen érzés, amikor 1500 kilométerre vagy az idegen környezetben altatásra váró gyerekedtől." MP ezúttal tökéletesen kommunikál. Mi több: jómagam, aki a kezdetektől fogva fikázom (mindig alappal), életemben először most látom igazán emberinek és szimpatikusnak. Facebook-posztjának zárása különösen elegáns: "Orbán propagandistáinak pedig azt kívánom, hogy az ő gyerekeik is sorra nyerjék a nemzetközi tornákat és soha ne szenvedjenek súlyos sérülést." Baszki, így nyilatkozik egy értelmes politikus, aki szeretne szerethetőnek mutatkozni. Számomra ezúttal sikerült megmutatnia a benne élő, eleddig jó mélyre temetett kultúrembert.

 

Szóval, Pesti Srácok és többiek, akik beleálltatok ebbe a hülyeségbe (az okosabbak már törölték is posztjaikat), ez most csúnya öngól volt. A magam részéről továbbra sem váltam MP-rajongóvá (mert nincs programja, nincs stábja, és Manfred Weberhez való dörgölőzése semmi jót nem ígér), de életemben először megláttam benne, hogy képes a helyes kommunikációra. Életemben először tapasztalom, hogy nem a nyers gyűlölet, nem a folyamatos támadás igénye hajtja, hanem valódi politikushoz méltó eleganciával kezeli a helyzetet. Ebben az apró csatában most Magyar Péter vált szentté, és a kormányoldali média gonosszá. Nem kéne naggyá tennünk. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1018844986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2025.04.23. 09:33:58

-Ismered a Bohár Danit?
-nem
-és a Jeszenszkyt?
-akkor már inkább a Danit.

Ha a Fidesz veszít, ezek miatt a kommunikációs analfabéták miatt lesz.

valis47 2025.04.23. 10:14:41

@Wildhunt: Meg akiknek kibújtak a kabátjából: Habony, Rogán.

Wildhunt 2025.04.23. 10:58:15

@valis47: ja. És a két versenyző közül Habony volt a jobb. Hihetetlen.

Boldeone2 2025.04.23. 11:25:44

Ez a matyó hímzéses ing meg a mellény és a hollókői locsolkodás, azt kell mondjom zseniális...Populizmus "non plusz ultra"...
Ez az ember egyre jobban belejött a politizálásba, nyerő flow- ban van szerintem...

Az orbáni rendszer - szerintem - először félreérti a magyar társadalmat, amely csak enyhén jobbos ( amilyenné faragták ) de nem EU- ellenes, sőt; és a homofób attitűtök sem nagyon erősek...

Láthatóan nem bírnak Magyarral a közösségi médiában, ami egyre jobban számít a 21. században....A kormánymédia gyűlölet- cunami csak erősíti...

ÉN örülök, már látszik a zavar a gépezetben...Az ukránellenes propaganda egy újabb ballépés! Kb senkit nem érdekel

Boldeone2 2025.04.23. 11:33:49

Szinte már nevetséges propaganda cikkek vannak:

Persze Manfred Webert vagy legjobb barátját Magyar Pétert ez a legkevésbé sem érdekli, a Tisza képviselői boldogan tapsolnak az őrült ötletekért."

- Ezzel a probléma? Magyar Péter jó barátja a legerősebbeknek? Csak jól járhatunk...Jön majd az EU - forrás..

"Ahol prostitúció és drogok vannak ott hamarosan megjelennek a fegyverek és bandaháborúk is a területek elosztásáért. ( ukrán maffia...)

Kb 30 éve szabadon jár be Budaoestre az ukrán maffia, zéró kb a hatása a közbiztonságra...

Ukrán csajok? Vannak, 250 euro/ óra...kit zavar? A NER- oligarchák veszik főleg igénybe...

G. Nagy László 2025.04.23. 11:48:30

@Wildhunt: @valis47:

Nagyon nem értek egyet.

Ez most egy értelmetlen és szar kötekedés volt. De nem ez a jellemző.

Bohár Dani egy végtelenül szimpatikus, profi, jól kommunikáló fickó. A többi hárommal sincs komoly gond. Mi több: Orbán nem csupán azzal nyert négyszer kétharmados többséget, hogy a stratégiai kérdésekben MINDIG a jó oldalra áll, hanem azzal is, hogy ezt MINDIG hangosan kommunikálja. Most olvasom G. Fodor Gábor könyvét: Orbán vs Soros. Leírja, milyen negy dilemma volt, hogy Sorost kivigyék-e a napfényre, avagy harmincéves birkózásuk maradjon a víz alatt. Orbán döntött úgy, hogy mutassuk meg a világnak Soros igazi arcát, s úgy tűnik ez is nyerő kommunikációs stratégiának bizonyult. Azóta mindenki más is ki meri ejteni a száján Soros nevét. De ugyanez a helyzet szinte minden felülettel. A Hír TV teszi a dolgát, a Patrióta szuper csatorna, a Mandiner igazán aktív és ritka az, hogy nagy baklövéseket követnének el.

Boldeone2 2025.04.23. 11:59:12

@G. Nagy László: Tegyük hozzá, hogy Soros György az a magyar, aki a legtöbbet tette a világért. A szélsőség demonizalta, csak..

Anno a Bibo szakollégiumot is ő segítette, és Orbánnak öszöndíjat adott! Ideje lenne rehabilitálni ezt a 94 éves filantróp öregembert

G. Nagy László 2025.04.23. 12:08:53

@Boldeone2: Elég egyértelmű, hogy Soros irgalmatlanul negatív figura. A nyers üzleti érdekei - halászni a zavarosban - minden esetben abba az irányba viszik, hogy káoszt teremtsen. Kormányokat döntsön be, forradalmakat robbantson ki, fizetőeszközöket és államokat döntsön be, háborúkat támogasson, világpusztító ideológiákat terjesszen, terrorszervezeteket finanszírozzon. Egy öntelt, hiú fasz, aki be akart kerülni a történelemkönyvekbe. Jelzem: sikerült neki. A sötét lapokra.

Boldeone2 2025.04.23. 12:21:29

@G. Nagy László: Épp arról van szó, hogy Soros elismerte a sötét múltját; sőt, belátta hibáit! Azóta viszont dollármilliárdokat osztott ki a vagyonából. Ő egy globális víziókkal bíró, "sorsfordító " ember; de sokan félreértik. Én azt gondolom, öreg korára már jók a szándékai, így nem kellene demonizálni!
Lényegében szétosztja a megszerzett vagyonát

A nyitott társadalmat is sokan félreérik, vagy szándékosan félremagyarázzák.

Soros az utópiában hisz....Érdemes elolvasni könyveit!

G. Nagy László 2025.04.23. 12:32:49

@Boldeone2: Lófaszt osztja szét a vagyonát. A Demokrata kormányzat alatt az USA és jelenleg is az EU pénzéből finanszírozzák az összes kártékony szervezetet, amit létrehozott. Az öreg fasz közben mindenből még üzletileg is profitál.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 12:36:04

@Wildhunt: @valis47: nem analfabéták, csak nem nektek kommunikálnak.

Wildhunt 2025.04.23. 14:21:49

@G. Nagy László: szerintem meg a Fidesz a kommunikációs stratégiája ellenére nyer rendszeresen. Csak az elmúlt ciklusban akkora baklövéseket követtek el, hogy ha nem nyilvánvaló hogy bárki mással már beelőztük volna a fejlettnyugatot hülyeségben, biztosra venném a következő buktát. Szerencsére az ellenfeleik meg hiába kommunikálnak jól, ha minden mást meg elk...nak.

elona 2025.04.23. 14:30:39

@Wildhunt:

....Hááááááát????

Ha szar a Fidesz kommunikációs stratégiája, akkor milyen a ballibsiké?
(.... avagy a ballibsik jól kommunikálják a szart???)

MEDVE1978 2025.04.23. 17:25:50

@G. Nagy László: "Leírja, milyen negy dilemma volt, hogy Sorost kivigyék-e a napfényre, avagy harmincéves birkózásuk maradjon a víz alatt. Orbán döntött úgy, hogy mutassuk meg a világnak Soros igazi arcát, s úgy tűnik ez is nyerő kommunikációs stratégiának bizonyult."
G. Fodor itt téved. Nem hiszem, hogy bármikor is nagy dilemma volt ez. Soros gyakorlatilag a gonosz tőzsde hazárdőr megtestesítője volt egészen a 2000-es évek elejéig. Ennek megfelelően már akkor sem volt jó híre nemzetközileg. Ehhez jött, amikor 2015-ben nyíltan kritizálta Orbánt: "In October 2015, Soros criticized Hungarian Prime Minister Viktor Orbán and his handling of the 2015 European migrant crisis: "His plan treats the protection of national borders as the objective and the refugees as an obstacle. Our plan treats the protection of refugees as the objective and national borders as the obstacle."[195]"

Soros tehát szinte mindenben más nézeteket vallott, mint Orbán + illett a világot manipuláló, gonosz nagytőkés figura is rá. Tehát majdnem olyan lottóötös volt ellene menni, mint Gyurcsány Ferenc ellen, nem hiszem, hogy OV egy percet is vacillált volna, amikor elkezdett ellene kampányolni.

MEDVE1978 2025.04.23. 17:38:47

@Boldeone2:

Soros rosszabb, mint egy gonosz ember. Ő egy idealista, aki úgy gondolja, hogy az elképzelése szerint tudja formálni a világpolitikát és még sajnos igaza is van, mert extrém mennyiségű pénzt szedett össze spekulánsként. Az ideája pedig egy tarthatatlan baromság, a nyitott társadalom avagy a multikulti. Lényegében részben az ő közreműködésével született meg a woke és annak az autoriter kontrái (Trump, Kaczinsky, Orbán stb.) a világban.
Mivel idealista féktelen és rombolja az egyes társadalmakat, mert az elképzelései szerint nyitottá akarja tenni őket, viszont az nem érdekli másik oldalon, hogy ez a társadalmak elgyökértelenedéséhez, óriási társadalmi feszültségekhez vezet.

A véleményem szerint Soros világképe már megbukott, legkorábban 2008 és a válság után, legkésőbb pedig a migrációs válság idején, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy az akadálytalan migrációban látja a helyzet megoldását. Soros még javaslatot is nyújtott be az Európai Bizottsághoz, hogy a migránsokat olyan pénzből finanszírozzák, amit a kohéziós és agráralapokból vesznek el.

Boldeone2 2025.04.23. 18:04:56

@MEDVE1978: Soros György csak fellépett az autoriter társadalommal szemben, ez nyilván sok ellenséget szerzett, ráadásul egy zseniről beszélünk
Én geográfus vagyok, de évekig az értékpapír- kereskedelem területén dolgoztam, és már akkor felfigyeltem intelmeire...Előtte amikor jött a világválság, elvesztettem pár hét alatt az ügyfeleim pénzének a jelentős részét, min. 100 millió forintot, ami akkor még nagy pénz volt...De, mivel figyeltem rá, az elvesztett pénzt jelentős részét sikerült visszanyerni, szerencsére..
A " régi világban" még nem volt olyan extrém szintű pénznyomtatás, mint manapság..
Lényegében ez növeledésre ítéli a tőkepiacokat...

A nyílt társadalom egyébként nem azt jelenti, hogy kinyitjuk a határokat és befogadunk mindenkit. Soros nyilván mindenkit meg akart menteni, mert ő messiásnak képzeli magát...De, később azt is mondta, hogy "Európa nem fogadhat be mindenkit"

A nyílt társadalom= "a megvilágosult " társadalom, a sokszínű társadalom, a gyenge államhatalom, a maximális egyéni szabadság

Ezzel szemben áll a "zárt társadalom", lényegében az erős, monolit állam, az egységes ideológia, a hierachikus rend

Nyilván Soros ellentetben áll az orbáni típusú karakterekkel....

Boldeone2 2025.04.23. 18:17:59

@MEDVE1978: Van a provincializmus és van a globalizmus. Soros nyilván a globalizmus nyertese, milliárdos, így nyilván a globális utópiát támogatja, ahogy még sokan mások is, emelett " törnek lándzsát" mint Fukuyama

Minél iskolázottabb, minél világlátottabb vagy, annál kevésbé vagy provinciális...A legnagyobb zsenik mindig kivágytak a nemzetállam korlátai közül, pl Ady Endre is Párizsba ment élni...
.
Minél inkább kevésbé vagy globálisan integrált, annál inkább leszel provinciális. 100 éve még a gyomaiak és endrődiek is szinte agyonverték egymást, csak mert két szomszédos/ egységes falu...

Van egy prof barátom, akinek szó szerint a világ minden tájáról vannak barátai, ő a legkevésbé sem nacionalista. Odamegy, ahol a legjobb kutatási feltételek vannak, és a legtöbb pénz...

Ez is a globalizáció...

Wildhunt 2025.04.23. 18:53:16

@elona: a ballibsiké klasszisokkal jobb. Sikerült a semmiért kirúgatni a Fidesz 2 igazi "arcát".

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 20:03:40

@MEDVE1978: "Lényegében részben az ő közreműködésével született meg a woke és annak az autoriter kontrái (Trump, Kaczinsky, Orbán stb.) a világban." - pontosan.
mindig megjelenik az ellenoldali párja.

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 20:08:15

@Wildhunt: "Szerencsére az ellenfeleik meg hiába kommunikálnak jól" - mint pl ferenc testvér közvetlenül a 2022-es választás előtt?
hogy barátaim, itt az ideje hogy megfagyjunk az ukránokért?
akart a kurva anyja megfagyni

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 20:14:12

@Wildhunt: az se az ellenzék jó kommunikációja, hanem a fidesz hülyesége.
ha nem orbán familíájában volt a hunyó, akkor mind a kettőt meg kellett volna hagyni.

de így mindent nyitva hagyva bedobták a semmiért a két jó emberüket, főleg az emberarcú novák katalint...

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 20:15:47

@Alöksz Róz Unbanned: "akart a kurva anyja megfagyni" - és még nem is az, hogy ez egy trollkodás, hanem hogy komolyan is lehetett venni.

Boldeone2 2025.04.23. 21:29:38

Közel 2 milliós négyzetméter ár van Budapesten, új építésűek esetében...Ezért is godolom, hogy sok ember felháborítónak tartja ezt a világot, vagyis nem számít mit tesz Magyar, sok ember már annyira szeretné, hogy elbukjon a kormány....

Tehát 70-80 millió, egy 40 négyzetméteres lakásért...Ízlelgessük kicsit...Ez az új rendszerváltás...Ilyen különbségek soha nem voltak, ez pedig az elhibázott kormánypolitika követkrzménye....

Boldeone2 2025.04.23. 21:35:43

Lassan bécsi árak lesznek, csak magyar fizetéssel...Csak ott van tanácsi bérlakásrendszer, meg szociális segélyek; illetve 13. es 14. havi bér...

Az a hihetetlen, hogy az agymosó propaganda eddig hatakomban tartotta Orbánt! Európa egyik legszarabb országa! Ez nem túlzás, sajnos..

Bécs 10x annyi pénzből gazdálkodik, mint Budapest....Most akkor mi a jobb, a bécsi "nyílt társadalom", vagy az orbáni nyomor világ?

Alöksz Róz Unbanned 2025.04.23. 21:41:05

novák katalint sajnáltam egyébként.

szerintem a lézerjanó vágott alá

Boldeone2 2025.04.23. 22:07:11

Tehát...Szerintem ha Magyar nem követ el extrém politikai hibát, pl. megveri a nőjét vagy hasonló, akkor győzni fog. A fennáló trendek egyértelműen a Tisza mellett, a vidéken is növekszik a bázisa...

A Fidesz zavaros politikája is ebben segíti...Van olyan ( hülye) aki elmegy Ukrajnáról népszavazni? Hogy mi lesz min. 10, de inkább reálisan 15-20 év múlva? Erre több milliárdot kidobni? Ezért (is) elszámoltatás kellene!

Ki volt az a pihent agy, aki ezt a hülyeséget kitalálta?

G. Nagy László 2025.04.23. 22:35:40

@Boldeone2:

"Van olyan ( hülye) aki elmegy Ukrajnáról népszavazni? Hogy mi lesz min. 10, de inkább reálisan 15-20 év múlva?"

Te is pontosan tudod, hogy soron kívül, négy éven belül be akarják léptetni. Ez a nyíltan megfogalmazott cél. Ne játszd a hülyét!

Boldeone2 2025.04.23. 23:42:15

@G. Nagy László: Te is pontosan tudod, hogy soron kívül, négy éven belül be akarják léptetni."

- Erről van valami hivatalos EU dokumentum? Tehát nem a pesti srácok...

Hogy tudnák addig beléptetni, ameddig nem teljesítette a belépési feltételeket? Törökország biztos vár vagy 30 éve, de ott van Szerbia is....
Amíg Ukrajna EU- tag lesz, addig számos állomás lesz még, ezért is hülyeség, néphergelés ez a szavazás...

Ha ez lesz a Fidesz választási kampánya, meg a buzik, az garantált bukó, szerintem. Nem ezek a fontos sorskérdések!
Az sem eldöntött közgazdaságilag, hogy ez jó lesz- e hosszú távon...Az újjáépítés mindenkinek, így Magyarországnak is üzlet lehet...
Arra jó, hogy fenntartsák a hazug putyini narratívát, meg az EU- ellenességet
Csakhogy az EU elszánt, Orbánt SEMMIBE fogják venni! Ez a terv.

Mindenki az ÚJ miniszterelnököt várja, úgy esélyünk van, hogy elindulnak a források. Orbán már " szalonképtelen" politikussá vált

Boldeone2 2025.04.23. 23:49:47

A kormányfő szerint kiadtak egy parancsot ami arról szól, hogy 2030-ig be kell hozni Ukrajnát az Európai Unióba."

- Ez ugye eleve 5, és nem 4 év...Csak azt nem mondta meg, kik adták ki a "paracsot" ...Mindnyájan tudjuk, hogy ez csak tehetelen nagyotmondás. EU Politikusok lamentálnak, annyi, de nem parancs

Sehol az EU- ban nem folyik ilyen jellegű politika. Ez abszurd!

valis47 2025.04.23. 23:54:47

@Boldeone2: Szóval egy nyomorgó országot az jellemez, hogy drágák a lakások? Egyébként Pozsonyban, Varsóban, Prágában is drágábbak, nem csak Bécsben. Bukarestben talán nem.

valis47 2025.04.23. 23:59:12

@Boldeone2: Szóval azt mondod, ne vegyünk semmit komolyan, amit ezek mondanak?

Az meg aranyos, ahogy már te sem tetteted, hogy az egész pénzvisszavonás holmi jogállamiságról szólna. Érdemes Schiffert meghallgatni erről:
youtu.be/cB-Vzq12C-M

Choba393 2025.04.24. 07:18:32

Úgy érződik ez a poszt mintha a 10 éve vállalhatatlanul prosztó fideszes propaganda kommunikációt akarná legitimálni.
Ne tegyünk már úgy mintha most először aljasodtak volna le.
Ez nem egy egyszeri botlás hanem a közbeszédet markánsan uraló kormány

Choba393 2025.04.24. 07:27:00

@Choba393: *média jól megszokott szintje.

MEDVE1978 2025.04.24. 09:05:14

@Boldeone2: Népi - urbánus ad nausenam? Unalmas, de rettenetesen. Soros pontosan olyan vagy még olyanabb, mint Gyurcsány Ferenc. Meg van győződve arról, hogy az a népnek a legeslegeslegjobb, amit ő akar, ő a messiás, akinek mindenben igaza van. Hiába ég körülötte a világ, akkor is tövig nyomja a gázt. Akár Gyurcsány az elvesztett választások után, amikor kiderült, hogy az ő elutasítottsága legalább 70-80%-os a magyar társadalomban és annyira utálja az ellenzéki és nem FIDESZ-es magszavazók nagyobb része, hogy már azzal is választást lehet nyerni, ha valakire azt mondják, hogy ő támogatja. De Ferenc messiásként tovább viszi a lángot, rettenthetetlen. Az ország újra éghet, de ő menetel a cél felé.
Ugyanez a helyzet Sorossal is. Soros igazából szarik azokra a problémákra, amit a globalizmusának (ha már így hívtad) negatív oldala kreál és egy olyan kultúrát, világrendet valósít meg, ami ezt politikai rendként implementálja. Soros és az olyanok, mint ő kreálták közvetetten és abszurd módon ebben az esetben közvetlenül is magát az Orbán jelenséget. Ez olyan, mint a francia forradalom, ami kitermelte magából Napóleont. Persze szabadság, egyenlőség, testvériség volt a cél, de utána Európa égett, a franciák meg világbirodalmat akartak. Soros elérte, hogy a különböző általa finanszírozott NGO-k egy olyan politikai tényezővé váltak, amelyek az államoktól független pólust visznek a politikába a temérdek pénznek köszönhetően. Így egyfajta ötödik hadtestet (pont ehéten volt erről egy másik blogposzt) alkotnak. De a hatás ellenhatást szül, a radikális ötödik hadtest radikalizmusára az autoriter nacionalizmus, vagy szuverenizmus válaszol. Nem elég az, hogy demokrácia legyen, még kell az is mellé, hogy az idegen szép legyen, a filmben pedig Kleopátra néger, az angol király néger legyen, minden második médiatermékben biztos legyen buzi, néger vagy fogyatékos. Hogy a birka barom polgár értse. Soros már a saját őseibe is szarik. Neki a zsidók sem elég jók, a szervezeteinek nyílt célja, hogy kritizálja a zsidó államot. Neki ez is olyan, mint bármi más, Bolívia vagy Macedónia. A nagyapám biztosan köpött volna Sorosra, pedig zsidó származású volt. Pedig a társadalmak tömegoktatással, az internet korában csak egy pontig manipulálhatók. (még egy olyan profinak, mint Orbán sem sikerülhet örökké). Soros hiába mondja a nyugatiaknak, hogy a szar finom és engedjétek be a kedves négereket, arabokat, akik aztán részben nem tudnak beilleszkedni a tásadalmaitokba, ez még nagyon sok pénzzel leöntve sem bír népszerű lenni. Ezzel Soros és a hozzá hasonló radikális progresszívek életet leheltek a nemzeti radikalizmusba. Lehet, hogy kényelmetlen, de Trump, a FN megerősödése, az AFD, az FPÖ, a Mi Hazánk és a FIDESZ, Ficoék, a PIS stb. mind-mind a nemzetközi progresszív előrenyomulás ellenintézkedéseként fejlődött fel. Az emberek annyira undorodtak a woke-tól és mindenféle idióta vakhajtásától, hogy beszavazták / beszavazzák őket a hatalomba, mert már elég.

GyMasa 2025.04.24. 09:31:49

@Choba393: Igen, hiszen a másik oldalon viszont kifinomult a kommunikáció.
Ugyan már!

MEDVE1978 2025.04.24. 09:34:01

@G. Nagy László:
Lehet, hogy van ilyen terv, de az teljesen biztos, hogy nem reális és butaság azt hinni, hogy valaha működhet.

Ukrajna EU tagságához teljes EU egyetértés kell, amit logikai szempontból számos dolog megakadályoz:
1. A háború. Az EU-nak van egy olyan védelmi klauzulája, ami a NATO-éhoz hasonló. Tehát, ha egy EU tagállamot támadnak meg, akkor az EU hasonlóan köteles a segítségére sietni. Amíg tehát háború van, ez automatikus hadbalépést jelentene az oroszokkal. Nincs olyan EU tagállam, ami ezt megkockáztatná, de még ha a lengyeleknek és a baltiaknak el is megy a józan esze, a többieknek nem fog.
2. Az első kettő a nyílt ellenállók, ebben az esetben Magyarország és Szlovákia. Bár Fico egy kicsit kétszínű, szinte 100%, hogy nem szavazna meg egy gyors ukrán csatlakozást.
3. A rejtett ellenállók. Kik ezek? Mivel Viktor a bátor lóként megy előre ukrán kérdésben / amit most már 80%-ban a hazai közönségnek való tetszés miatt csinál / sokaknak elég hátradőlni és nem kell tiltakozni. (Van a vicc: amikor a paraszt odamegy a cigány lókupechez és lovat akar venni. A ló egész jól néz ki, a cigány dícséri agyba-főbe, a paraszt éppen megvenné, amikor a ló megijed valamitől rohanni kezd és nekirohan a következő épület falának. A paraszt megrökönyödik: De cigány, hiszen ez a ló vak!!!! A cigány ránéz és annyit mond: Ó, drága bátyám, dehogy vak az a ló, csak bátor!). Ilyenek mondjuk az osztrákok és a dél-európaiak. Nekik messze nem éri meg Ukrajna csatlakozása, az egész háborút a francba kívánják az ukránokkal együtt. Viszont Viktor elviszi a hasznos idióta szerepét, ők pedig továbbra is tetszeleghetnek, hogy mindent megtesznek Ukrajnáért.
4. A belső reformok. Az EU a jelenlegi működési mechanizmus mellett már nem nagyon tud újabb tagokat behozni. Egyrészt a minél mélyebb integráció így lehetetlenné válik, de ha erről le is mondunk, akkor is jelentősen problémás az, hogy mondjuk minden országnak külön szakterülete, biztosa legyen. Mindenki egyetértsen az így is egyre nehezebben elfogadott költségvetés irányaiban stb. Az EU fő politikusai és a főbb nemzeti politikusok is számos alkalommal hangsúlyozták, hogy strukturális reform kell, anélkül nem lehet tovább bővülni. Ez különösen egy nagy országra, mint Ukrajna igaz.
5. A részletkérdések. Adolf Hitler azért akarta elfoglalni a Kelet-Európai Síkságot, többnyire Ukrajnát, mert ott fekete föld van és rendkívül jó táptalaj a mezőgazdasághoz. Hitler malthusianus volt, azt hitte, hogy a népesség a világ végéig exponenciálisan fog szaporodni és hogy a német birodalomnak termőföldekre van szüksége (Drang nach Osten). Éppen ezért az eredeti Barbarossa terv a mai Ukrajna és a mögötte lévő olajmezők elfoglalása volt (ezt a tábornokai miatt változtatta meg Adolf). Ebből az a lényeg, hogy Ukrajnának óriási mezőgazdasági termelőbázisa van, ami az olcsó munkaerő, nemigen létező környezetvédelmi szabályozás és jó termelékenység miatt egyszerűen kinyírná a döntő részét az EU agrárszférájának. Ez eleve nem érdeke sem Lengyelországnak és a Kárpát-medencét körülvevő országoknak, sem a mediterrán EU országoknak, belértve Franciaországot. A többiek valahogy ezt megoldanák, illetve másfajta a termelésük, de ez így legalább az EU fele, sőt lakosságban több. A kohéziós, strukturális és agrárpolitika jelenleg nem lenne képes kezelni Ukrajnát, extrém mennyiségű pénzt kellene nekik kifizetni, de már a piacnyitás is mezőgazdasági ágakat tenne tönkre több országban.
6. Korrupció és demokrácia. Ukrajna annak ellenére, hogy nyilván a nyugati NGO-k és intézetek szakmányban hamisítják a jelentéseiket, illetve háború van és akkor a fegyelem kicsit nagyobb, extrém korrupt. A korrupció a társadalmi kultúra része és mint ilyen a teljes régióban jelen van (ahogy Magyarországon is ugyanez a helyzet). Ukrajna jelenleg nem demokratikus állam, hanem autokrácia. Ez hadi helyzetben többé-kevésbé érthető, de jelenleg Zelenszkij a mandátumát kitöltött, nem megválasztott politikus, a képviselők ugyanígy.

Én inkább azt látom, hogy az ukránok egy törökhöz hasonló pályára mennek majd be. Valamikor majd kitör a béke, akkor én nagy eséllyel összeomlást látok Zelenszkijéknél. Winston Churchill (aki Z-nél azért nagyobb formátumú politikus volt) simán megbukott a 2. világháború utáni első választáson. Churchill egy olyan politikus volt, aki az életét a brit birodalom fenntartásának szentelte és ennek rendelte alá gyakorlatilag az összes intézkedését. A britek nagy többséggel váltották le arra az Anthony Edenre, aki a gyarmatok nagy részét, köztük Indiát a korona legszebb gyémántját, elengedte.

Nem valószínű, hogy Zelenszkij ennél gyökeresen eltérőbb pályát fog befutni, hacsak nem állítja vissza Ukrajna határait, ami jelenleg lehetetlennek tűnik. Ha viszont más jut kormányra, könnyen visszajönnek a régi, korrupt minták, csak ezúttal a nyugatiak lesznek a korrumpálók, akik majd fizetnek.

GyMasa 2025.04.24. 09:34:15

@MEDVE1978:
Ráasásul, az USAID megkapirgálása bebizonyította, hogy már nem is ö finanaszírozta egy jó ideje azokat az NGO-kat, hanem valahogy az USA-ban is el tudja veszíteni a közpénz jellegét az állami pénz, ha az USAID-ra bizzák...

GyMasa 2025.04.24. 09:43:02

@GyMasa:
És, itt most 1000 milliárd USD-nagyságrendről van szó ÉVENTE...

Boldeone2 2025.04.24. 09:44:52

@valis47: Szóval egy nyomorgó országot az jellemez, hogy drágák a lakások?"

- Egy szűk, befektető réteg nyomja fel az árakat, a többi embernek köze nincs hozzá. Bécs igen jobb. Vannak önkormányzati lakások, meg segély

Boldeone2 2025.04.24. 09:48:06

A mentoráltam most telepítem ki Bécsbe. Találtam neki szobát 300 euro/ hó, mindennel együtt, plusz félhavi kaució...Egy szebb, boldogabb jövője lesz kint

Magyarországon a depriváció nyert teret, újabban

Boldeone2 2025.04.24. 10:01:50

@MEDVE1978: Szerintem ezt nem jól látod! Rendkívüli módon túlértékeled Soros György politikai szerepét. " Ötödik hadtest " - ugyan már! A makroszintű politikai döntésekhez semmi köze sincs. Ő csak egy 94 éves filantróp, saját politikai víziókkal és álamokkal; a populista szélsőjobb megerősödéhez meg kb 1% köze van Sorosnak és nem több

Ő csak egy szimbólum, akit fel lehet mutatni az anakronisztikus társadalom tömegeinek, mivel nagytőkes, zsidó, milliárdos és " balliberális is egyben; így szimbolikus ellenségnek kiváló
Az általa támogatott politikai szervezetek meg " tüskék a köröm alatt " a monolit rezsimeknek, az autoriter politikusoknak

Sorosék nagyjából az igazságot mondják ki, akár Netanjahunak is, aki egy szemét népirtó ( mondjuk ki...) Amellett, hogy Izraelt támogatom elsősorban, de amit művelnek Gázában az szemét munka

Sorosra nagy szükség van a világon, hogy kicsit mindenhol az " egyensúly felé" menjünk. A valós politikai szerepe kicsi, mégis sok embernek egyfajta alternatíva a monolit társadalom elleni harcban...folyt

Boldeone2 2025.04.24. 10:19:40

@MEDVE1978: Lehet, hogy kényelmetlen, de Trump, a FN megerősödése, az AFD, az FPÖ, a Mi Hazánk és a FIDESZ, Ficoék, a PIS stb. mind-mind a nemzetközi progresszív előrenyomulás ellenintézkedéseként fejlődött fel. Az emberek annyira undorodtak a woke-tól és mindenféle idióta vakhajtásától, hogy beszavazták / beszavazzák őket a hatalomba, mert már elég."

- Szerintem pont nem erről van szó, de ezt már itt, a blog keretei közt is tárgyaltuk

A "globalizáció csapásai " miatt jött fel a szélsőjobb világszerte, hiszen sok helyen nem is létezik, még jelen sincs a progresszív politika. Woke- ot, homokost sokan életükben sem láttak pl Debrecenben, nemhogy a falvakban...

Az első csapást viszont megkapták kb 2009- 2015 között, a világválság következményeiképp. Gazdasági bizonytalanság, devizaválság, elszegényedés
Majd jött kb 4 év nyugalom, és prosperitás ami kicsit enyhítette a problémákat, de 2020- ban már jött a covid, majd 2022- ben Putyin idiota háborúja, majd az azt követő inflációs válság, ami újabb ütés az alsó középrétegeknek; ez így összesen a szélsőjobb felemelkedésehez vezetett

Valójában Putyin is a Covid után döntötte el, hogy háborút kezd a nyugat ellen, amikor látta az EU- ban euro- tízmilliárdok vannak rezilienciára , az USA is óriási mentőcsomagot hirdetett, miközben Oroszországnak erre nem volt lehetősège...

Putyin valódi harca a nyugat ideológiai és gazdasági primátusa ellen folyik, valójában

Ez az esztelen háború, meg nyomott egy újat a nyugati alsóbb rétegeken, sőt, még az afrikai és ázsiai országokon is
Az élelmiszer- és energiainfláció mindenhol felgyorsult. Folyt

Boldeone2 2025.04.24. 10:31:02

Beszúrom az USD / nigerian naira árfolyamát...2 év alatt majd a negyedére esett...Jönni fognak a migránsok? Hát, persze.. mi mást tehetnének...

A német nehezen fizeti ki a 600 eurós gázszámlát, a nigériai meg nem tudja megvenni a stalple food- ot, De, az az ÉREM két oldala, a világ két oldalán!

...és erre jön az ámomfutó Trump, aki vámokkal szórja meg a világot, azaz: minden dràgább lesz mindenhol, a gazdaság meg visszaesik; sőt még az USAid is megszünik azaz még több migráns lesz a világon

Ma már látjuk, milyen tragikus következményei vannak világszerte az önfejű, önközpontú, irracionális, populista, " nemzeti" ámokfutásnak!

Igazam lesz: vagy jönnek a nemzetközi, nagy konszenzusok; vagy soha nem látott szar világ! Nemhogy Orbán, de Trump sem " pöröghet" a saját tengelye körül!

GyMasa 2025.04.24. 10:53:11

@GyMasa:
És, ha igazán demagóg akarnék lenni, akkor ezt nem lélegeztetög´pere számolom át, hanem mondjuk Mészáros Lörinc teljes vagyonára...
Neki kb 1000 milliárd HUF jelenleg a vagyona, amit 15 év alatt halmozott fel, a fenti összeg ennek kb 400x-osa MINDEN EGYES ÉVBEN!

elona 2025.04.24. 11:58:12

"Lakhatási válság: benéztünk az ablakokon, és sok százezer üres ingatlant láttunk"

Ja!!!

.....lakhatási válság van!!!!!! .... azoknak, akik azonnal egy Rózsadombi villába akarnak költözni, minden teljesítmény nélkül!!!!

AZOK POFÁZZÁK TELE AZ INTERNETTET A "LAKHATÁSI VÁLSÁGGAL".....

A MÁSIK CSOPORT AZ, AKINEK MINDENE MEGVAN, DE BEZZEG MÁSNAK NINCS, EZÉRT ITTEN MINDEN IS SZAR!!!

G. Nagy László 2025.04.24. 12:22:08

@Choba393:

"Úgy érződik ez a poszt mintha a 10 éve vállalhatatlanul prosztó fideszes propaganda kommunikációt akarná legitimálni.
Ne tegyünk már úgy mintha most először aljasodtak volna le."

Ez egy teljesen másik téma. A politikai marketing sohasem a kifinomult eleganciáról szól, függetlenül attól, hogy a kormányoldal, vagy az ellenzék csinálja. (A kettő közt az a különbség, hogy a kormányoldal a valóságot, a tényeket tekinti alapnak, míg az ellenzéket ez soha nem érdekelte - teljesen gátlástalanul hazudnak, álmodoznak, ideologizálnak.)

Amiről ez a poszt szól, az nem a prosztóság, hanem a rossz helyzetértékelés.

G. Nagy László 2025.04.24. 12:29:31

@MEDVE1978: Amit Soros kapcsán írsz, azzal 100%-ban egyetértek.

Amit Ukrajna EU-csatlakozása kapcsán megfogalmazol, az maga a józan realitás. És ha az EU vezetésében maradt volna még egy csepp józanság, én sem aggódnék. De nem maradt. Nézd meg, mit produkálnak 10 éve migránsügyben! Nézd meg, mit tesznek 3 éve a háború dolgában. Igazi önsorsrontó örültek gyülekezete. Ha Sorosék és a többi ideológia-vezérelt idióta szerint Ukrajnát bármi áron csatlakoztatni kell - akár azért, hogy így sodródjon Európa háborúba - akkor meg fogják próbálni. Ha mi nem fékezzük meg a folyamatot, más biztosan nem fogja.

elona 2025.04.24. 12:52:51

"A félmillió üres magyarországi lakás nyomában"

2024.01.05.

"A népszámlálás szerint félmillió üres lakás van az országban, ebből 160 ezer Budapesten, ..... hogyan lehet egy pesti kerület fele vagy egy jó helyen lévő település harmada üres?"

EZEK A LAKÁS UTÁN ÁCSINGÓZÓ SENKIHÁZIK MÉRT NEM MINDJÁRT MONAKÓBAN, VAGY PÁRIZSBAN AKARNAK ÚJ LAKÁST MAGUKNAK????

ELÁRULOK EGY TITKOT!

AZÉRT, HOGY SAJÁT LAKÁSOD LEGYEN, DOLGOZNI KELL!!!!!
(... ez a világ összes városában így van..... mán, ha nem örököltél vagy a szüleid nem vettek egy lakást neked...)

elona 2025.04.24. 12:54:56

Mondjuk az osztrákoknál, németeknél, svájciaknál, stb-éknél könnyű!!!!!

OTT A DÉDSZÜLŐK, A NAGYSZÜLŐK, MEG A SZÜLŐK IS BÉRLAKÁSBAN ÉLTÉK LE AZ ÉLETÜKET!!!!!

elona 2025.04.24. 13:11:06

"Ezért nincs alku: villámgyorsan adják el a lakásokat Budapesten"

"A budapesti lakóingatlan-piacon a befektetési célú vásárlók rohama, a korábban elhalasztott vásárlások miatt az eladási idők jelentősen rövidültek. A tulajdonosok körében mért lakáseladási idő tízéves rekordhoz közelített az idei első negyedévben."

SOHA NEM LÁTOTT KERESLET VAN A BUDAPESTI INGATLANOK UTÁN!!!!

NESZE NEKED "LAKHATÁSI VÁLSÁG"......

GyMasa 2025.04.24. 13:11:30

@G. Nagy László:
Nem is igaz az "önsorsrontó" rész!
A SAJÁT sorsuk remekül alalkul!
Megvan a havi 20 000 EUR fix lové, néha-néha kapnak egy-egy SMS-t, vagy egy sporttáskát tele pénzzel, meg ajéndékokat.
AMint kiesnek a parlamentből, utána meg megvan az életük végéig szóló igazgatósági tagság, vagy valami egyén zsíros állás.

HypocritSlayer1 2025.04.24. 13:11:45

@Wildhunt:
>>szerintem meg a Fidesz a kommunikációs stratégiája ellenére nyer rendszeresen. <<

Vagyis nem igazán jelent semmit a "kommunikációs stratégia", mert ugye ha annak ellenére nyer, akkor jó, ha azzal együtt nyer, szintén jó, mivel EGYÜTT MOZOGNAK.

A gáz akkor van, ha nem nyer, mint pl. 2002-ben.

Ha megnézzük, akkor ott nem a stratégiával volt a baj, hanem azzal, hogy a 1998-as i 38%+12% az nem lett egyenlő 50%-al, hanem csak 32-vel, ahogyan 2006-ban már megkezdődött a "minek váltsunk", a stabilitásra való igény és gyurcsibohóc 46%-al nyert a Fidesz 49%-val szemben, viszont több egyéni körzettel és az nagyot ütött, mert a második fordulóban a necces helyeken többen voltak.

>>Csak az elmúlt ciklusban akkora baklövéseket követtek el, hogy ha nem nyilvánvaló hogy bárki mással már beelőztük volna a fejlettnyugatot hülyeségben, biztosra venném a következő buktát. <<

Valójában pedig a stabil 30%-nyi O1G-t leszámítva, mindig az a döntő, hogy kinek hiszik el jobban, hogy legalább úgy, vagy nem szarabbul fognak élni a "zemberek"/bizonytalanok stb.

>>Szerencsére az ellenfeleik meg hiába kommunikálnak jól, ha minden mást meg elk...nak.<<

Mivel mindig az érzelmekről szól, első sorban, és csak második az érdek, így az sem lényeges.

elona 2025.04.24. 13:14:17

Persze az Budapesti ingatlanok árnövekedése meg sem közelíti pl. az arany világpiaci árnövekedését!!!!

Várom a ballibsi "minden is szar" kollégák üvöltözését, hogy az arany árának növekedéséről is az Orbán tehet!!!!!

TEHÁT!!!!

NEM BUDAPESTI INGATLANT KELL VENNI!!!! .... HANEM ARANYAT!!!!!

elona 2025.04.24. 13:15:43

2025 ÉV ELSŐ NEGYEDÉVÉBEN A BUDAPESTI INGATLANOK ÁRA "CSAK" 22%-KAL NŐTT, MÍG AZ ARANYÉ 26%-KAL%!!!!

GyMasa 2025.04.24. 13:16:41

@HypocritSlayer1:
2002-ben az MDF hátbaszúrta a fideszt a 2. forduló előtt, amikor Ibolyka kijelentette, hoyg szóba sem jöhet a koalíció a fidesszel.
Szerintem azon bukták el azt a választást.

elona 2025.04.24. 13:22:58

Itt vagyok nektek 23 évesen egy politológia-szociológia szakos diplomával a zsebemben!!!!

... ÉS NINCS LAKÁSOM BUDAPESTEN!!!!!

EZ NETTÓ FASIZMUS!!!!!

HypocritSlayer1 2025.04.24. 13:26:27

@MEDVE1978:
>>1. A háború. Az EU-nak van egy olyan védelmi klauzulája, ami a NATO-éhoz hasonló....Nincs olyan EU tagállam, ami ezt megkockáztatná, de még ha a lengyeleknek és a baltiaknak el is megy a józan esze, a többieknek nem fog.<<

Simán leszarják, egyöntetűen átírják és kész.

>>2. Az első kettő a nyílt ellenállók, ebben az esetben Magyarország és Szlovákia. Bár Fico egy kicsit kétszínű, szinte 100%, hogy nem szavazna meg egy gyors ukrán csatlakozást.<<

Azt is leszarják, legfeljebb nélkülük teszik meg és kész tények elé állítják őket, ahogy eddig is....

>>Ilyenek mondjuk az osztrákok és a dél-európaiak. Nekik messze nem éri meg Ukrajna csatlakozása, az egész háborút a francba kívánják az ukránokkal együtt. Viszont Viktor elviszi a hasznos idióta szerepét, ők pedig továbbra is tetszeleghetnek, hogy mindent megtesznek Ukrajnáért.<<

A vicc az, hogy a narratívádban Viktor a "hasznos idióta", miközben az általad bő nyállal körbe szopkodott "bezzegek" a sunyi gecik........

>> Ez eleve nem érdeke sem Lengyelországnak és a Kárpát-medencét körülvevő országoknak, sem a mediterrán EU országoknak, belértve Franciaországot.<<

De mivel magasról leszarják az érdekeiket, mert az érzelmi faszságuk, meg az a szar amibe belehergeltélk magukat, nem enged teret sem a józan észnek, sem az objektív ítélőképességeiknek.

>> A kohéziós, strukturális és agrárpolitika jelenleg nem lenne képes kezelni Ukrajnát, extrém mennyiségű pénzt kellene nekik kifizetni, de már a piacnyitás is mezőgazdasági ágakat tenne tönkre több országban.<<

3 éve, a kovid után még ha egy fillért sem adtak volna a tetves hoholoknak, akkor is nagy szarban lenne az EU, nemhogy most.
Már most se képes kezelni és még a saját öntökönlövő szankciókat meg sem említettük....

>>. A korrupció a társadalmi kultúra része és mint ilyen a teljes régióban jelen van (ahogy Magyarországon is ugyanez a helyzet). Ukrajna jelenleg nem demokratikus állam, hanem autokrácia. Ez hadi helyzetben többé-kevésbé érthető, de jelenleg Zelenszkij a mandátumát kitöltött, nem megválasztott politikus, a képviselők ugyanígy.<<

No, ez ,meg a leglényegtelenebb dolog, amíg engedik a szabad rablást, addig ők mintaállamok lesznek.

Zelenszkij halott ember, azt a szart amit összerakott nem fogják neki az oroszok elnézni, az a majom, Trump után, már az életéért küzd, nem sok sikerrel.

Boldeone2 2025.04.24. 13:50:41

@G. Nagy László: Nézd meg, mit tesznek 3 éve a háború dolgában"

- Azt, amit az erkölcs - segíteni a megtámadott felet - és a józan önérdek diktál! Oroszország Európa ellensége, így Ukrajna támogatása fontos

Épp úgy, ahogy anno az EU bővítése is erkölcsi kérdés is volt, most Ukrain is az

valis47 2025.04.24. 13:52:00

@Boldeone2: A migráns hátterűeknek, ja. Ahogy nálunk is a cigányoknak... Akiknek MP dupla családit ígér... Hogy megint mondhassa Rikárdó, hogy há' miért dolgozzak, megélek a f.szombú...

GyMasa 2025.04.24. 13:57:07

@HypocritSlayer1:
ZSelének sokkal több félnivalója van a saját náciaitól meg a CIA-s embereitől, akiknek megvan a sajéát, "66-os parancsuk"...
Az oroszok a legkisebb veszély rá nézve.

lac1 2025.04.24. 14:16:42

"Meg kell ragadni minden kínálkozó lehetőséget"
2025. április 23. - G. Nagy László

Aki szelet vet, vihart arat.

HypocritSlayer1 2025.04.24. 14:29:49

@GyMasa:
>>2002-ben az MDF hátbaszúrta a fideszt a 2. forduló előtt, amikor Ibolyka kijelentette, hoyg szóba sem jöhet a koalíció a fidesszel.
Szerintem azon bukták el azt a választást. <<

Hohó, hiszen 2002-ben együtt, szövetségben indultak, biztos, hogy nem a 2006-al kevered?
Amikor is az MDF leolvadt 3%-ra , aminek vajmi kevés köze volt ahhoz, hogy nyer-e a Fidesz, vagy sem......

GyMasa 2025.04.24. 14:58:12

@HypocritSlayer1:
Együtt indultak, de a második forduló előtt az MDF közölte, hogy nem hajlandó koalícióra a fidesszel.
2006-ban Fletó a hazudozással nyert, meg azzal, hogy az EU nem volt hajlandó nyilvánosságra hozni az általa leadott gazdasági számokat merthogy "nem akarnak beleavatkozni a választásokba"...

Wildhunt 2025.04.24. 15:11:51

@G. Nagy László: szerintem pedig már megkezdték a rugalmas elszakadást. Hírtelen az összes ballenzéki (Medve is) fontosnak tartja megemlíteni, hogy a NATO tagságot el kell engedni, az EU-sat meg soha nem gondolták komolyan.

G. Nagy László 2025.04.24. 15:41:17

@Boldeone2:

22.35

"Van olyan ( hülye) aki elmegy Ukrajnáról népszavazni? Hogy mi lesz min. 10, de inkább reálisan 15-20 év múlva?"

13.50

"Épp úgy, ahogy anno az EU bővítése is erkölcsi kérdés is volt, most Ukrain is az"

Egy fél nap alatt ennyit változott az álláspontod, vagy csak minket nézel totál hülyének?

MEDVE1978 2025.04.24. 15:48:55

@Boldeone2: A "globalizáció csapásai " miatt jött fel a szélsőjobb világszerte, hiszen sok helyen nem is létezik, még jelen sincs a progresszív politika. "

Szerintem alulbecsülöd a kulturális hatásokat. Ez mondjuk egy Indiában, Kínában lehet az, hogy a nyugatiak be akarnak nyomulni a kultúránk helyére a saját amerikanizált sablonjaikkal. A fejlett, nyugati országokban az embereknek elegük lett a multikultiból és mindabból, amit leírtam. Van néhány "lakmuszpapírja" ennek, pl: a filmek és számítógépes játékok. A filmek területén óriási visszhangja van már egyes filmeknek, médiatermékeknek, amelyek woke-ok.

A Gilette anno bepróbálkozott egy woke hirdetéssel, ami miatt az anyacég Procter and Gamble leírt 8 milliárd dollárt a márka értékéből, illetve közvetlenül az első félévben 5 milliárd dollár veszteséget szenvedett. A zombijáték Last of Us első részéből, amiből TV sorozatot is csináltak 30 millió darabot adtak el. A második részből, ahol kinyírták a férfi főhőst és a lánya leszbikus szerelmi kalandokba keveredett már csak 10 milliót adtak el. Filmek közül bukott a női Ghostbusters, a Star Wars franchise filmjei és az utolsó Indiana Jones. A közös, hogy mind woke témákat jelenítettek meg.

Ez az egész persze visszavezethető a baloldal térvesztésére és kiüresedésére, amit számtalanszor leírtam. A baloldal nyugaton és nálunk is ugyanis lényegében ezekkel a progresszív eszmékkel helyettesítette be a korábbi eszméit. Az USA-ban például fontos lett az LMBTQ, a négerek, bevándorlók, a menekültek, a környezetvédelem stb., míg az, hogy a szerencsétlen mondjuk vidéki vagy rozsdaövben élő amerikai egyre csak életminőséget veszít, le lett szarva. Konkrétan a hülye demokraták programja ez lett a DEI-vel. Nem véletlen, hogy az emberek elkezdték utálni.

MEDVE1978 2025.04.24. 15:50:49

@Wildhunt: "szerintem pedig már megkezdték a rugalmas elszakadást. Hírtelen az összes ballenzéki (Medve is) fontosnak tartja megemlíteni, hogy a NATO tagságot el kell engedni, az EU-sat meg soha nem gondolták komolyan."

Légyszi találj már tőlem olyan kommentet bármikorról, amikor egyetértettem volna Ukrajna NATO vagy EU csatlakozásával. (Segítek, nem fog menni, kezdettől fogva elleneztem).

Boldeone2 2025.04.24. 16:26:38

@MEDVE1978: Tegyük hozzá, hogy az amerilai lecsúszó, rozsdaövezeti szavazó nem a demokraták, a woke, vagy Biden miatt van bajban, hanem azért, mert a globalizáció kiárazta. Ez a folyamat meg nem 4 éve kezdődött...
A republikánusok demagógiával kampányolnak , hiszen mindenki tudja, a MAGA egy fasság! A gazdagok lesznek csak még gazdagabbak

Az USA- n csak egy átfogó, baloldali reform segíthetne, de olyan meg soha nem...Én jól ismerem a kinti viszonyokat, kint éltem..
Aki krumplit süt egy gyorsétteremben, annak a fia is hasonló lesz, max technikus válik belőle...

A JoHn Hopkins orvosi karán meg az ott tanulók 90% a felső 2-3% gyereke...
Vannak persze különböző ösztöndíjak, de a társadalom mobilizációja a nullához konvergál, kb...

A kinti magyarok majd mind republikánusok; négerutálók, migránsgyűlölők. Van egy haver, úgy lett USA állampolgár hogy fizetett egy néger nőnek a házasságért...Ma meg vaskalapos trumpista...
Furcsa világ....

Boldeone2 2025.04.24. 16:36:50

@G. Nagy László: Erkölcsi kérdés, de hosszú távon, illetve ha alkalmassá válnak. Hogy ez mennyi idő, prognosztizálni nem lehet, de el kell indulni az integràció útján

30 év alatt sok minden változott, pl Lengyelországban már úgy keresnek az emberek vásárlóerő - paritáson számítva, mint Olaszországban...1100 euro a minimálbér....

Mi volt 35 éve? A strukturális alapokat le fogjak építeni Európában, egyébként is...Valami marad, de az nem lesz, hogy az agrárbáró réteg ebből óriásit profitál, miközben nincs olcsó élelmiszer

Én azt mondanám, hogy az ukrán újjáépítés inkább hasznos lesz Európának. ...és igen, kurva sok pénzbe kerülhet, de majd az ECB nyomtat...

Amúgy nem nagyon történne már itt semmi, a lakosság elöregszik, fogyasztani nem akar, dolgozni sem nagyon...

Mondjuk már az ukránok sem akarnak dolgozni, valami megváltozott...Senki sem akar dolgozni..korszellem

Boldeone2 2025.04.24. 16:47:17

@G. Nagy László: Háború= teremtő rombolás...Talán Schumpeter fogalmazta meg ezt a közgazdasági elvet...

Hiába várnak az emberek európai csodára, nem lesz olyan...A többséget már nem érdekli - nyugaton persze - az előrejutás. Akik meg lent vannak, azok nem tudnak előre jutni...
Vagyis: nem lesz sem innovatív Európa, sem fogyasztás; de még demogràfiai fordulat sem!

Fiatal nőkből óriási hiány van, amit az ukrán válság sem oldott meg...ők nem dugnak senkivel, akik igen, azok 250 euroért...egy óra, nem egy nap...

Tehát: senki nem akar nyugaton sem tömeges bevándorlást, de már beletörődtek, hogy "Aliék" ott vannak...Ők legalább 2 hét alatt elbasszák a fizetésüket- fogyasztanak....

Günter meg smutzig, mint amilyen az ősei voltak- nem fogyaszt....

valis47 2025.04.24. 17:20:14

@GyMasa: "Együtt indultak, de a második forduló előtt az MDF közölte, hogy nem hajlandó koalícióra a fidesszel."

2006-ban, akkor már külön is indultak. 2002-ben Dávid Ibolya valóban már az első forduló után távolságtartó volt a vesztésre álló Orbánékkal, hangsúlyozta az MDF önállóságát, de nem jelentett ki ilyet.

G. Nagy László 2025.04.24. 17:20:58

@Boldeone2: "Háború= teremtő rombolás"

És még te beszélsz erkölcsről...

valis47 2025.04.24. 17:29:01

@Boldeone2: A fogyasztás nem lehet a gazdaság motorja, sem a pénznyomtatás a semmire, ez félreértés... Európának semmije sincs, most már olcsó orosz fosszilis energiája sincs, amire alapozhatott volna... nincs európai tech szektor, az ipar Kínából behozott alkatrészek összecsavarozására és felcímkézésére korlátozódik egyre inkább. Ahogy az USA-é is mint kiderült, még a legamerikaibb autót, a ford f150 pickuppot sem tudják legyártani kínai importalkatrészek nélkül! Ment nagyon a gúnyolódás az oroszokon 2022-ben ugye, hogy a szankciók után abs nélkül kellett gyártaniuk az autókat, de mint látható, nem volt mire verniük magukat. Az orosz gyártás folyik, a "mosógépchip" (ami persze eleve a valóban világszínvonalú, hollywoodi nívójú - hiszen az egész kormányuk és tanácsadó köre film- és tv-producerekből és hasonlókból áll, élen a pöcszongoristával, aki mielőtt elnökké választották, elnököt játszott egy sorozatban, innen lépett aztán feljebb, a politikába - ukrán propaganda találmánya volt, nem valós eset, az orosz katonák nem azért vitték el a mosógépeket, hogy chipeket bányásszanak ki belőlük) sem fogyott el.
Az euró nem fog a dollár helyébe lépni, mert nem lesz petro-euró petrodollár helyett! Az ECB elkezdhet pénzt nyomtatni, lehet fújni a lufit, de egyszer kipukkad!

Wildhunt 2025.04.24. 17:50:27

@MEDVE1978: fontosnak tartja megemlíteni.

Örülök hogy segíthettem.

Boldeone2 2025.04.24. 17:53:39

@valis47: Az euró nem fog a dollár helyébe lépni, mert nem lesz petro-euró petrodollár helyett! Az ECB elkezdhet pénzt nyomtatni, lehet fújni a lufit, de egyszer kipukkad"

- pont fordítva igaz! Az euro a világ egyik legstabilabb pénze, a dollár pukkan ki, köszönhető Trump politikájának

www.google.com/search?q=eur+usd&oq=euro+usd&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqFAgBEAAYChhGGIMBGIICGLEDGIAEMgYIABBFGDkyFAgBEAAYChhGGIMBGIICGLEDGIAEMgkIAhAAGAoYgAQyCQgDEAAYChiABDIJCAQQABgKGIAEMgkIBRAAGAoYgAQyCQgGEAAYChiABDIJCAcQABgKGIAEMgkICBAAGAoYgAQyCQgJEAAYChiABDIJCAoQABgKGIAEMgkICxAAGAoYgAQyCQgMEAAYChiABDIJCA0QABgKGIAEMgkIDhAAGAoYgATSAQc5ODZqMGo3qAIUsAIB8QXg89zhmFZUlw&client=tablet-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

fogyasztás nem lehet a gazdaság motorja, sem a pénznyomtatás a semmire, ez félreértés... Európának semmije sincs"

- Nincs a lófaszt! A világ legnagyobb exportőre a kummulált EU, akkor miről beszélünk?

www.statista.com/statistics/264623/leading-export-countries-worldwide/

Ez egy 500 milliós közösség, azaz a belső fogyasztás fontos! Kína pár kivételtől eltekintve - elekronika, elektromos autók- csak szemetet gyárt, Oroszország meg semmit

Önmagában az enrgia és ásvanygazdagság nem tesz gazdaggá senkit, sőt...

Boldeone2 2025.04.24. 18:02:18

@valis47: Ha a legjobb autót akarom megvenni, akkor veszek egy BMW 330- at , f sorozat...Szuper megbízható, miközben 250- el megy, az európai...
Ha beteg vagyok, akkor megveszem a Bayer gyógyszereit, azok a legjobbak, az is európai...
Ha szép bútort akarok, akkor olasz bútort veszek, spanyol csempét...
Ha luxus ruhát akarok, akkor csakis olasz, vagy francia...
Ha építkezek, német ablakot veszek, az a legtartósabb...
Ha szerszámot veszek, akkor is németet veszek, nem kínait...

Európában nem gyártanak semmit" - Nem kellene a hülyét játszani!

Én kizárólag európai terméket veszek, vagy japánt. Mivel bmw 330- ra nem telik, így Toyota Avensisem van

Az USA termék éppen olyan szar, mint a kínai, majdnem...

Boldeone2 2025.04.24. 18:06:40

Európában pont az volt a baj, hogy a németek kezét megkötötte adósságfék. Most - végre - elkezdhetnek ők is fogyasztani, ami kisegíti az európai gazdaságot

Orbánék is ezt teszik, csak jelzem: fék nélkül nyomtatták a pénzt, ezért 80 millió egy 40 nm- es lakás, nem a fizuból tette félre a vásárló...

GyMasa 2025.04.24. 18:26:18

@valis47:
Hát, akkor nyilván rosszul emlékszem...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.25. 01:36:02

@Boldeone2: 250 euróért egy órára?!
Haver! Téged nagyon átbasztak!! :))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2025.04.25. 01:43:03

@Boldeone2: ott a pont! Az ukránok már bőven a 90-es években itt voltak!
Erre most riogatnak velük. Kések egy kicsit.
süti beállítások módosítása