téveszmék

téveszmék

"Rettenetes elnyomásban élünk"

2021. szeptember 13. - G. Nagy László

viktor_diktator_2.jpg

 

Lassan egy évtizede mást sem hallunk, csak hogy Magyarország népe brutális diktatúrában szenved. Persze, semmi sem egyszerűbb, mint ilyen és ehhez hasonló, súlytalan frázisokat megfogalmazni. Ha azonban nem csupán elvakult érzelmeink vezetnek, de szeretnénk valamivel tisztábban látni, érdemes figyelmünket a tényekre, illetve a kérdést vizsgáló felmérésekre irányítanunk.

 

Ha a szabadság mértékét elemezzük, úgy ezen belül a gazdasági szabadság kifejezetten jól mérhető. Az amerikai Heritage Foundation évről évre közzé teszi a Föld országainak listáját e tekintetben. A kutatást végzők elsősorban az üzleti élet, a kereskedelem, a beruházások, a tulajdonviszonyok szabadságát; a bürokrácia és az adók mértékét, illetve az államtól való függőséget vizsgálják. Kezdjük a lényeggel: Magyarország 2011-ben 66,6 pontot kapott, ez az 51. helyre volt elég; tíz évvel később 67,2 ponttal az 55. pozícióban találjuk magunkat. (A magasabb érték nagyobb szabadságfokot jelöl.) Azt látjuk tehát, hogy a Fidesz-éra alatt - összességében - nem romlott a helyzet, de nem is igen javult. Ezek az adatok nyilván csak akkor mondanak számunkra bármit is, ha más országokkal összevetve vizsgálhatjuk hazánkat. Lengyelország - ugyanezen időintervallumot tekintve - a 68. helyről jött fel a 41-edikre; Szlovénia a 66-odikról a 48-adikra; Bulgária a 60-adikról a 35-ödikre; Lettország az 56-odikról a 30-adikra; s még Románia is húsz pozíciót javítva a 43. jelenleg. Mind rosszabb helyzetből indultak, s most előrébb tartanak. A közép-kelet-európai blokkból egyedül Szlovákia a visszaeső; az impozáns 37. pozícióból csúsztak vissza a 61. helyre. Magyarország állapota tehát gazdasági szabadság tekintetében messze még a kiválótól, mindazonáltal Franciaországot (64.) és Olaszországot (68.) még így is jelentősen megelőzzük. Bepillantva a számok mögé, számomra leginkább az adóterhek mértéke beszédes. Nos, ezen a téren kifejezetten jól állunk: Európában kizárólag Románia, Bulgária és Litvánia kínál kedvezőbb feltételeket, miközben egy évtizeddel ezelőtt még tökéletesen versenyképtelennek számítottunk.

 

Túllépve a gazdasági kérdéseken, tűnődjünk el egy percre a politikai és magánéleti szabadság sarokkövein! Alapíthat-e pártot, közéleti mozgalmat bárki? Indulhat-e választásokon akárki? Leváltható-e a jelenlegi kabinet? Működik-e a gyülekezési szabadság? Rendezhet-e tüntetést bárki bármikor? Működik-e a szólás és sajtószabadság hazánkban? Megjelenhet-e bármilyen vélemény képernyőn, nyomtatásban, avagy az internetes portálakon? A válasz mindegyik kérdésre nyilvánvalóan: IGEN. (A hiszti rendszerint azon megy, hogy az állami kézben lévő médiumok kormányközeli tematikát, beszédmódot és álláspontokat erőltetnek, ám ez sosem volt másképp e hazában, s nem is Magyarország az egyetlen demokrácia, ahol ez a jellemző gyakorlat.) Ami a magánélet szabadságát illeti, a magam részéről a drogfogyasztáson és a melegházasságon kívül nemigen tudnék problémás kérdést felsorolni; valójában még ezek is csupán a társadalom aprócska szegmenseit érintik. Ami az előbbit illeti: Az EU-ban sincs egységes álláspont a drogfogyasztást illetően, s a szabadság-deficitet kiáltók sem hivatkoznak e pontra sohasem. A terjesztők és a fogyasztók így is megtalálják egymást, csupán az állam esik el némi adóbevételtől. A 2003-as, botrányba fulladt kendertüntetés óta nem is igen forszírozta senki a liberalizáció ügyét. A melegházasság problematikája annál inkább napirenden szerepel - érthető módon, hiszen ezen kívül aligha lehet egyebet felhozni az Orbán-rendszerrel szemben, még ha nagyítóval keressük is a szabadságjogok korlátait. Ami azt illeti, hitem szerint értem a homoszexuálisok problémáját. Bizonyára úgy érzik, hogy mivel egyneműek nem köthetnek törvényes házasságot Magyarországon, így az ő kapcsolatukat a társadalom nem tartja egyenrangúnak a heteroszexuális szerelemmel. Az elmém felfogja az érzékenyek sérelmét, de a tragédiát nem igazán érzem át. És nem azért, mert jómagam nem vagyok érintett, sokkal inkább azért, mert a házasságkötés aktusát egy abszolút jelképes mozzanatnak látom. Régimódi, értelmetlen, kiüresedett, a gyakorlatban nem múlik rajta semmi. Körülbelül olyan ez, mintha azon problémáznék, hogy nem kaphatok "kiváló dolgozó" érdemrendet. Ki a fenét érdekel?

 

Persze pontosan tudjuk, hogy a társadalmi, s főként a politikai természetű ügyekben sohasem a tények számítanak, csakis az érzések. Vagyis nem az az igazán fontos, hogy mennyire vagyunk szabadok, hanem elsősorban az, mennyire érezzük magunkat annak. Nos, ezt is megkérdezték: a Mediaworks Hírcentrum egy 12 uniós országot érintő közvélemény-kutatásról számol be, melyet 2021 május végén, június elején készítettek, összesen 16.267 fő részvételével. A kutatás fő csapásvonala: „Ön mennyire érzi magát szabadnak a mindennapokban, mennyire tudja képességeit kibontakoztatni, az Ön által helyesnek ítélt életvezetést megvalósítani?" A végeredmény sokakat meglepett (már csak azért is, mert a felmérésben oroszlánrészt vállalt az Open Society Foundationshöz köthető nemzetközi szervezet, az Európai Külügyi Kapcsolatok Tanácsa): Magyarország az első helyen áll, polgárai négyszer olyan szabadnak érzik magukat, mint a sereghajtó németek. A feltett kérdésre háromféle módon lehetett válaszolni: az alany érzése szerint teljesen szabad, részben szabad, avagy egyáltalán nem szabad. Idehaza a megkérdezettek 41%-a vallotta magát tökéletesen szabadnak, míg Németországban ez az érték mindössze 11%, és Ausztriában sem magasabb 15%-nál. Ezzel szemben Magyarországon csupán 12% állította önmagáról, hogy egyáltalán nem szabad, míg Németországban 49% (!!!), Ausztriában pedig 42% érzi a szabadság teljes hiányát. Ezek döbbenetes adatok, még akkor is, ha a felmérés több mint egy éves pandémiás időszakot követően készült, s a válaszokban a járvány miatti korlátozások hatása is markánsan megjelent. (Ugyanez a közvélemény-kutatás rákérdezett arra is, miként látja a polgár kormánya járványkezelését, a hozott intézkedések szigorúságát. Hazánk itt is az első helyen áll: a válaszadók 71%-a szerint a kabinet megfelelően járt el. A sor végén ezúttal Franciaország áll, ahol a megkérdezettek mindössze egyharmada gondolja így.)

 

Van ebben valami furcsa ellentmondás. Az EU bürokratái és a hazai ellenzék szerint Magyarország a kontinens fekete báránya, rajtunk kívül még Lengyelország az, ahol sáros csizmával tapossák az emberi jogokat, máshol mindenütt - különösen Európa nyugati felén - édeni állapotok uralkodnak. Érdekes, hogy az emberek nem így látják (a felmérés szerint a 12 vizsgált országból hazai polgárok érzik magukat a legszabadabbaknak, Lengyelország pedig az ötödik helyet tudhatja magáénak), továbbá a tények sem támasztanak alá különösebb demokrácia-deficitet. Érdekes az is, hogy az angol labdarúgó válogatott egy héten belül Budapesten és Varsóban is járt, és szervilisen térdeplő focistáik ugyanazt a füttykoncertet kapták mindkét fővárosban. (Sajnos a pályán már közel sem tudtuk azt nyújtani, amit a lengyelek...) A balos sajtó továbbra is kitart amellett, hogy ez skandalum, s néhány agymosott hívő el is hiszi nekik. Pedig gondoljuk csak át: Magyarország és Lengyelország olyan helyek, ahol szabad térdepelni és szabad fütyülni is. Ez maga a liberalizmus, ez maga a sokszínűség, ez maga a teljes véleményszabadság.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr2116684526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 11:03:54

@6.Lenin: Egy vén komcsi ordibálására a bírók nem fognak reagálni. Kaptál egy felfüggesztettet a munkásőr ügyeidért a privatizáció (lopás) kapcsán, ennyi. Az hogy ordibáltál, ez csak téged minősít.

Boar. 2021.09.15. 11:05:13

@6.Lenin: A korlátaid...amikor egy rokonod a romaprogramban bekerült az "államigazgatásba" (takarítónőnek), lopta a hypót ezért te tudod, hogy ott mindenki lop...
Mellélőttél büdös cigány, dolgoztam állami cégnél, 2010 előtt is meg után is. Amikor a fidesz kormány alatt nem voltam hajlandó a nevemet adni a "fideszközeli üzletember" többszázmilliós sikkasztásaihoz, kiadták rám a tűzparancsot majd el is küldtek. Érdekes módon a 2010 előtti világban fel sem merült ilyen kérés vagy probléma, utána meg sorra kerestek meg bennünket a gazemberek és mindegyik "jóban volt" valakivel. Aztán megesett, hogy valami nyálasszájú taknyos kis fideszes bement a központunkba és elkezdte fenyegetni a vezérigazgatót, hogy ő aztán jóban van ezzel is meg azzal is. A vezérigazgatót se az mszp nevezte ki de ez sem zavarta a kis gyökeret.
Óbégattál a bíróság folyosóján? Ez nálatok cigányoknál a folklór része, fel sem tűnik senkinek.
Gondolom, ott volt az egész pereputty, nagypapától a csupasz purdékig. Három napig takarítottak meg szellőztettek utánatok...

6.Lenin 2021.09.15. 11:11:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Valahol írtad, hogy egy menő, jól kereső informatikus vagy. Aztán itt eljátszod a szerencsétlen lumpenproli figuráját. Te a valóságban egy szerencsétlen seggfej lehetsz, minden írásod ezt bizonyítja. Mire jó ez neked?

Irigyled Matyit? Mit gondolsz ő is külföldről ócsárolja a saját hazáját, miért? Mert ott szarnak se nézik. Neked ehhez ki se kell menned. Miért feltételezed, hogy ezeket mások nem veszik észre?
Már több, mint 10 éve próbálom ezeket itt megérteni, de bevallom eddig sikeretlenül.

6.Lenin 2021.09.15. 11:15:30

@Boar.:

Látod, erre alapoztam, hogy felesleges lenne menni bíróságra, mert tuti buknád. Ritka nagy seggfej lehetsz te is élősúlyban. De ez a te dolgod.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 11:20:07

Nem látom a hatalmas hitelfelvételre az érdemleges narancstálib válaszokat. Az hogy bezzeg Gyurcsány, most nem elégséges.

Boar. 2021.09.15. 11:22:01

@6.Lenin: Hang vagy. Rágalmaztál, állj elébe...
Persze csak mellébeszélsz és megdumálod, hogy az igazságszolgáltatás nem létezik amúgy meg a bíró is lop...
Tudod te retkes cigány, a fidesz pont azt akarja megvalósítani amiről te rinyálsz, a politikai nyomásra született bírósági ítéleteket. Ez ellen tiltakozik a bírói kar, az unió...(ezért szopatják most a lengyel testvéreiteket)...te meg itt rinyálsz oszt közben göthös mellkasod teljes szélességével kiállsz mellettük,...
Mindenki jobban járna, ha érdemeid elismerése gyanánt kapnál egy kötelet a nyakadba...amúgy is megszolgáltad...

Boar. 2021.09.15. 11:23:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Vakarják a fejüket, hová menjenek jövőre a szétlopott országból...mert azt azért érzik, hogy ebből a léből csak a nagyoknak jut...

GyMasa 2021.09.15. 11:23:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"A fidesz minél tovább marad a hatalomban, annál erőszakosabb lesz."
Ez így van, és pont ezért kellene megtisztulnia az ellenzéknek, hogy végre egy értelmes alternatíva lehessenek.
(Mondjuk, nekem eléggé visszatetsző, hogy magukat demokratának nevezik, de mára nyílt ténnyé vált, hogy pl karigeri nem kíván felesküdni az alkotmányra, meg hogy problémázás nélkül nekiállnának egyszerű többséggel is alkotmányozni, meg 2/3-os törvényeket megváltoztatni. Már bocs, de az ilyenek NEM demokraták. Ha nem tudják legyőzni orbánékat a szabályokon belül, akkor pontosan ugyanolyan erőszakos zsarnokok, mint orbánék.)

" Vedd észre hogy durvult a dolog a három ciklus alatt. Ezeket akár egy kóbor ebre is érdemes leváltani. "
Nem. Ott van sajnos egyből fleto, akire soha többet nem bíznám az ország vezetését!
És, most megint ő "vezeti" az összefosást...
Sajnos, a számok pedig nem a te álláspontodat erősítik :-(

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 11:23:45

@6.Lenin: Már megint zagyválsz. Miből szűrted le hogy én nem vagyok informatikus? Idézz! Már megint halucinálsz, aztán azt tényként kezelve a másik írásába magyarázod bele. Ebben a korban neked már Cavintont kell szedned, nem a régi munkásőr időkön mélázva a ragasztó után még rátölteni egy kis metalkót.

GyMasa 2021.09.15. 11:24:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Elgépelés volt, és bocsánatot kértem miatta.
Mi mást tehetnék még?

6.Lenin 2021.09.15. 11:24:36

Azért az elég beszédes, hogy néhány seggfejnek mind1, hogy ki vezetné az országot. Nyilván náluk az irigység felülír minden józan érvet.

Csak az a része érthetetlen számomra, ha közben arról beszélnek, hogy ők egy élhető, biztonságos országot szeretnének.
Aztán bemutatják, hogy valójában akasztanának, mindenkit börtönbe zárnának. Tipikus komcsi söpredék mentalitás. Aztán csodálkoznak, hogy rövid idő alatt belebuknak a tehetségtelenségükbe.

Ráadásul mindent önként bizonyítanak is. Még azt sem értik, amit leírnak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 11:25:13

@GyMasa: Miért kellene felesküdnie a Gányolmányra? Esküdjön fel rá az aki hiányolja a vazelint az ereszről!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 11:28:08

@GyMasa: A bocsizást nem olvastam. :-))

@6.Lenin: Már megint az alapvető olvasási képességeid hiányáról teszel tanúságot. Nem irigység ha a tolvajokat el akarjuk távolítani és méltó büntetést szeretnénk nekik. Ne a magyar munkásmozgalom olvasmányaid alapján gondolkozz!

6.Lenin 2021.09.15. 11:28:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Találkoztál te már egy jól kereső, intelligens emberrel? Kétlem. Olvasd el a saját hozzászólásaidat. Tipikus komcsi söpredék mentalitás.
És még meg is kérsz, hogy indokoljak is valamit? Kéne?

GyMasa 2021.09.15. 11:32:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Azért, mert MOST az a törvényes eljárás!
Tudod, demokrata!
Ahogy írtam: Ha nem tud/akar a mai törvényi kereteken belül játszani, akkor egyszerűen:
- Nem demokrata, hanem anarchista/despota
- Ne legyen miniszterelnök.
orbánék legalább adtak a külsőségekre, amikor csak azokhoz nyúltak hozzá, amikhez megvolt a felhatalmazásuk.

6.Lenin 2021.09.15. 11:34:13

Drága Seggfej Ballib Honfitársaim!

Bocs, hogy most-ebédidőben- felteszek nektek egy kibaszott bonyolult kérdést.

Mit is kínáltok a tolvaj banda helyett?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 11:34:51

@6.Lenin: A te sötét nyugger munkásőr gondolkodásod szóra sem érdemes. Látom válaszolni nem tudsz, elittad azt a kevés agysejted is. Szerintem te még a saját zagyva hozzászólásaid sem tudod elolvasni, annyira be vagy állva a metalkótól. A sötét proli mentalitás pedig a tiéd, amit szépen le is írtál, hogy üvöltöztél a bíróságon.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 11:35:28

@6.Lenin: Egy olyan társaságot, aki előre kijelenti hogy a tolvajokat lecsukja.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 11:38:06

@6.Lenin: Ja! Ebédidő. Megyek, kajálok, majd megiszom a kávémat és rendes leszek, utána elküldöm neked a faszesz lepárlás receptjét. :-)) Nehogy kijózanodj, mert sokkot kapsz ha elolvasod saját delíriumos halucinációidból fakadó röffenéseid.

6.Lenin 2021.09.15. 11:44:09

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Látod, észre sem veszed, hogy mekkora seggfej vagy. Mi volt 2010-ben? Hátha megértesz valamit, ha erre válaszolni tudnál.

AZT MÁR RÉGEN FELESLEGES BIZONYÍTANI, hogy ki is vagy valójában. RÉGEN TUDOM, le is írtam. Mi benne a bonyolult?

Azért segítek neked. Ha azt írnád, hogy le szeretnénk csukni azokat, akik szétlopták az országot, és helyette olyanokra szavaznánk, akik vállalják, hogy végre vége lenne ennek a gyakorlatnak. Akkor támogatnálak is. Érted te ezt?

Egy megrágalmazott tolvaj helyett hoznátok egy soxorosan bizonyítottan tolvaj bandát, abban mi a pláne? Szerintem te ezt soha nem fogod megérteni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 12:29:59

@6.Lenin: Mi volt 2010-ben? Az hogy ezek lopnak az tény. Mátrai Hőerőmű. Megvan?
"megrágalmazott tolvaj" - jó kis elszólás. :-))

Boar. 2021.09.15. 12:51:32

@GyMasa: "orbánék legalább adtak a külsőségekre, amikor csak azokhoz nyúltak hozzá, amikhez megvolt a felhatalmazásuk. "
Cseppet árnyalja a dolgot, hogy saját értelmezésük szerint mindenre(is) megvan a felhatalmazásuk.

6.Lenin 2021.09.15. 12:57:59

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nézd, én megértelek, szar lehet bunkónak lenni. Miért nem próbálsz kitörni ebből a szituból?
Megszoktad? Vagy a gyerekeid meg se ismernének már , ha véletlenül normálisként mennél haza egyszer?
Mind1, a te dolgod.

G. Nagy László 2021.09.15. 13:04:33

@GyMasa:

"Azt, amiben megyo makogott, mint egy idióta.
Másnap jöttek az mszp/szdsz szimpatizáns emberek, hogy "Láttad, megyo hogy felmosta a padlót orbánnal?"

Így történt.

"Én, meg nem értettem, hogy miről beszélnek."

Ahogy én sem :)

GyMasa 2021.09.15. 13:06:07

@Boar.:
Az "árnyalás" nem változtat azon a tényen, hogy karácsonyék az alkotmányos/demokratikus rendet felrúgva akarnak alkotmányozni és 2/3-os törvényeket eltörölni/megváltoztatni.
Nem a fidesz akarja ezt csinálni, hanem a magát demokratikusnak kikáltó ellenzéki összefogás.
Ha neked ezzel nincsen semmi gondod, azt elfogadom, mint a te véleményed, de egyet érteni nem fogok vele sohasem.

Miért, nem volt meg nekik?
Én eddig még csak azt hallottam, hogy jogilag mindegyik törvényük rendben volt, csak (az ellenzéki) erkölcsileg nem.
Most jön egy másik banda, aki erkölcsi alapon, de a jogra szarva akarja megváltoztatni a _SZERINTÜK_ nem erkölcsös törvényeket.
Tudod, az a baj ezzel a hozzáállással, hogy cseppet sem demokratikus, és a szememben vállalhatatlanná teszi az osszefogást.
A 2/3-os törvényeknek pontosan az a lényegük, hogy csak megfelelöen magas választói támogatással lehessen megváltoztatni azokat.
Ha ezt felrúgja bárki, akkor utat nyit az anarchia irányába.
Ugyanis innentöl csak egy lépés hozni egy törvényt, amelyik betiltja a fideszt, vagy kikiáltja az összefogás örökérvényü kormányát és, ezzel együtt eltörli a választásokat, hiszen onnantól nem is lesz rájuk szükség.

G. Nagy László 2021.09.15. 13:12:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Azért mert a világnézeted velük azonos, elnézed az irdatlan lopásokat?"

Nem nézek el semmit, de ez az egyetlen olyan faktor, amelyben semmi különbség a két oldal között. Jó lenne azt mondani, hogy a Fidesz ártatlan és egy fillér közpénzt sem tettek zsebre, de ez naivitás volna. Ebben pont olyanok, mint a baloldal. Minden másban ég és föld a különbség.

Boar. 2021.09.15. 13:28:06

@GyMasa: Mivel a "jog"-ot is ők írják, valóban rendben van "jogilag" minden.
Ha holnap hoznak egy törvényt, hogy magyarország a dunától keletre mészárosé, nyugatra meg orbáné, "jogilag" az is rendben lesz. Akkor szerinted azt is annyiban kell hagyni?
A törvényeiket nem az ország érdekében hanem a saját zsebük megtömésére hozták. Ez is rendben van, ezt is így kell hagyni?
Nem haver, a bűnösöket meg kell büntetni, amit összebasztak azt rendbe kell hozni. Az ország normális működését egy új kormány nem áldozhatja fel azért, mert az elődök a választási csalásokkal megszerzett kétharmad birtokában azt évtizedekre ellehetetlenítették.
Orbáncigány nagy pofával hirdette a fülkeforradalmat ami mindenre felhatalmazza őket. Valójában annyi történt, hogy kihasználták a nyolcéves rombolásuk és a gazdasági világválság hatásait, az utaztatásokkal, átjelentkezésekkel meghekkelték az erre nem felkészített választást aztán nekiláttak villámgyorsan átírni mindent, csak hogy a saját hatalmukat bebetonozzák.

Boar. 2021.09.15. 13:36:37

@G. Nagy László: "Ebben pont olyanok, mint a baloldal. Minden másban ég és föld a különbség."
Nem pont olyanok. Amit a baloldal ellopott, arra a fidesz rávert két nagyságrendet, az a mostani lenyúlásoknál kerekítési hiba csupán. Persze nem tudjuk, a baloldal hogy sáfárkodott volna, ha az ő kezükbe ömlik az a temérdek eu-s pénz amit a fidesz ellopott.
A baloldalra mondhatod, hogy a privatizációval ellopta a múltunkat, amit addig összeszedtünk. Bár a fidesz is privatizált amit ért, meg rémlik valami pártszékház ügy is ami egyrészt színtiszta lopás volt, másrészt az szolgáltatta az alapot az orbán család felemelkedéséhez.
A fidesz ellopja a jelenünket és a jövőnket is amikor hatalmas hiteleket vesz fel és azokat is lenyúlja.
A többiben valóban ég és föld a különbség. Nyilván az ellenzék sem szent, de az az ocsmány viselkedés, hatalmi arrogancia, gonoszság, kártékonyság ami a fideszt jellemzi, a leghitványabb ellenzékitől is nagyon nagyon távol áll.
Ezt bemutatták már a fiúk az első orbán kormány alatt is, bele is buktak. Ügyesek voltak, kitanulmányozták, hogy lehet elcsalni a választásokat akár törvényesen is így azóta megúszták a buktát. Eddig.

GyMasa 2021.09.15. 13:49:34

@Boar.:
"Mivel a "jog"-ot is ők írják, valóban rendben van "jogilag" minden."
Nem!
Az akkor hatályos jog szerint is rendben volt minden, amit megváltoztattak.
Az ellenzék viszont a saját mércéje alapján kikiáltott eretné, a mostani jogrenddel ellenté´tes módon megváltoztatni a törvényeket.

"Ez is rendben van, ezt is így kell hagyni?"
Nem nagyon nincs rendben, de erre akkor sem az a megoldás, amit tenni akarnak.

"Nem haver, a bűnösöket meg kell büntetni, amit összebasztak azt rendbe kell hozni."
Igen, pontosan, a jogi keretek között, kínosan ügyelve rá, hogy semmiféle fogást ne lehessen találni az eljárás semelyik lépésén sem!
Különben az összes, ilyen eljárás a sötét 50-es éveket fogja visszahozni.
Kizárólag a törvények maradéktalan betartása az egyetlen módja, hogy elszámoltass bárkit is.

Ezen felül, sajnos az a baj, hogy sem a fidesz, sem az ellenzék (és, megint itt a gond, hogy fleto vezeti öket) soha nem fog ilyen törvényt hozni, hiszen öket is ugyanúgy falhoz lehet állítani majd az alapján.

" Az ország normális működését egy új kormány nem áldozhatja fel azért, mert az elődök a választási csalásokkal megszerzett kétharmad birtokában azt évtizedekre ellehetetlenítették."
Hát, szerintem a despota országvezetéssel sokkal nagyobb, és hosszabban tartó kárt okoznak az országnak.
Tudod, van a modás, hogy "Kard által hal, aki kardot ragad!"
Azaz, ha az ellenzék ezt elkezdi, akkor nem kell meglepödniük, ha ugyanazt fogják visszakapni, mondjuk orbánéktól, amikor esetleg (mondjuk 6 hónap múlva) összeomlik a kormányzásuk, és visszatér a fidesz.
És, hidd el nekem, szerintem orbánék sokkal hatékonyabban fogják kicsinálni az ellenzéket.

"Orbáncigány..."
Jó lenne, ha a rasszista beszólásaidat megtartanád magadnak!
Ez is egy súlyos deficite a magát demokratának nevezö oldalnak.
Tetszeleg a "befogadó" kabátjában, de orbán az lehet zsidócigány.

".. nagy pofával hirdette a fülkeforradalmat ami mindenre felhatalmazza őket."
Az ugye megvan, hogy ezt csakis azért tehette meg, mert volt egy elözö miniszterelnöke az országnak, aki amikor de facto megbukott, fontosabbnak tartotta kitölteni a maradék 2 évet, mint lemondani.
Ha akkor fleto lemond, akkor:
- a fidesz nem nyer 2/3-dal
- Ök kapják a nyakukba a 2008-as válságot, és jó eséllyel bele is buknak
- Az mszp nem jelentéktelenedik el
- valószínüleg ezzel együtt nem alakult volna annyi ellenzéki párt sem
- Nem alakul meg a DK
- és fletonak jobb lenne a hírneve, mint most.

Nézd meg, az ellenzéki oldalon is hányingere van az embereknek töle.
index.hu/belfold/2021/09/15/a-valasztok-haromnegyede-leleptetne-gyurcsany-ferencet/
Amíg ez a paprikajancsi nem tünik el a hatalom közeléböl, én nem látok túl sok esélyt a korményváltásra.
(Illetve egy esély van még, ha orbán meghal vagy cselekvésképtelenné válik)

" ...az utaztatásokkal, átjelentkezésekkel meghekkelték az erre nem felkészített választást ..."
Erre, bizonyára van valami bizonyítékod is, ugye?
Mert, nekem azért furcsa, hogy nem hallok ilyen híreket.
Arról nem is beszélve, hogyha ezt megteték is volna egy 1500 fös. faluban, annak kb semekkora hatása nem lenne az eredményre.

"...aztán nekiláttak villámgyorsan átírni mindent, csak hogy a saját hatalmukat
bebetonozzák."
Igen, eze közül a legfontosabb pont az volt, hogy fletot nem csukták le, hanem a mai napig szabadon baszhatja szét a kormányváltás minden esélyét.

GyMasa 2021.09.15. 13:50:36

@G. Nagy László:
Tökjó, hogy más is így emlékszik rá...
:-D

GyMasa 2021.09.15. 13:55:29

@Boar.:
"Nem pont olyanok. "
De. pontosan, hogy ugyanolyanok!
A lopás az lopás, bárki is csinálja.
Azt pedig véletlenül se gondold, hogyha megint egy DK/mszp többségü parlament lesz, akkor egyszercsak abbamarad a lopás.
Ember, ezek a léhütök lassan 12 éve "éheznek" tudod mekkora vehemenciával fogják elkezdeni ök is kitalicskázni a pénzt a közösböl?

Éppen most, a mindkét oldal lopását elismerö kijelentéssel erösítetted meg, hogy teljesen jogos, ami miatt sok ember nem akar az összefogásra szavazni!

6.Lenin 2021.09.15. 13:58:50

@GyMasa:

"Ha akkor fleto lemond, akkor:
- a fidesz nem nyer 2/3-dal
- Ök kapják a nyakukba a 2008-as válságot, és jó eséllyel bele is buknak
- Az mszp nem jelentéktelenedik el
- valószínüleg ezzel együtt nem alakult volna annyi ellenzéki párt sem
- Nem alakul meg a DK
- és fletonak jobb lenne a hírneve, mint most."

Te élvezed amikor ballibákat kínozhatsz logikus dolgokkal? Gondolod, hogy valaha is megérti ezeket közülük valaki?

GyMasa 2021.09.15. 14:03:46

@6.Lenin:
Én abban reménykedem, hogy egyszer összefutok egy olyannal, aki képes lesz nekem, higgadtan, konzisztens érveléssel bemutatni, hogy hol tévedek.
Eddig ez nem jött össze, de nem adom fel!
Meg jó látni is, ahogy kialakul az ilyenektöl a kognitív disszinancia, amit (textuális) eröszakkal (értsd személyeskedés, anyázás) próbálnak feloldani...

6.Lenin 2021.09.15. 14:10:51

@GyMasa:

Elvárnád másoktól, hogy miattad feladják az "elveiket"?

Akkor nincs más hátra, mint végtelen türelmet, és időtlen életet kívánjak. Kár, hogy soha nem fogom megtudni, hogy mire jutottál. Mind1, csak átvészelem valahogy.

GyMasa 2021.09.15. 14:13:21

@6.Lenin:
Nem, én csak egy higgadt, konzisztens magyarázatot várok, simán elképzelhetö, hogy nekem kellene feladni az elveimet.

GyMasa 2021.09.15. 14:38:05

@6.Lenin:
"Elvárnád másoktól, hogy miattad feladják az "elveiket"?"
Elgondolkoztatott a kérdésed, és eszembe is jutott, hogy azért ez annyira nem földtöl elrugaszkodott eset.
Hiszen, mostanra a Jobbik már nem is nácipárt, és rá kell szavazni...
Ahogy látom, ez csak akkor baj, ha nem pendülök egy húron velük. Ha belülröl jön az új "gondolat", akkor azt akkor is követik, ha totál szembe megy az addigi "elveikkel".

Boar. 2021.09.15. 15:26:14

@GyMasa: Te egy ritka értetlen istenbáránya vagy...
Az undok kismalac találkozik a csodatevő jótündérrel az erdőben. Így szól a tündér:
-Kismalac, én minden errejárónak teljesítem három kívánságát, de Te annyira undok vagy, hogy neked csak kettőt fogok. Mit kívánsz hát?
-Legyen ebben a fában egy olyan szög, amit senki nem tud kihúzni!
-Tessék, benne van.
-Húzd ki!

Avagy másként, nézz utána a "paradoxon" jelentésének. A kancigányék törvényeket hoznak rá, hogy a gazemberségeiket nem lehessen törvényesen megváltoztatni avagy megtorolni.
Akkor ennek így kell maradni az idők végezetéig szerinted?
Nem pofázz most nekem a "semmivel se különbek" faszságaidról hanem mond meg, hogy lehet szerinted rendbetenni a dolgokat?
Ja, fogalmad sincs. Amúgy meg mindenféle fikciókat vázolsz, hogy "mi lett volna ha". Nincs "mi lett volna ha". Az van, hogy itt egy tökrtetett, szétbaszott, végzetesen kettéosztott ország ami a kancigányék lelkén szárad. Még mindig öszödi beszédeztek. Azóta ezerszer durvább dolgok is történtek de ez valahogy mégsem zavarja a fideszcsürhét. A öszödi beszéd miért is gyurcsány sara? Mert ő elmondta, amit az egész apparátus csinált és tudott? Ezért miért is gyurcsány az egyszemélyes felelős? Azokban az időkben nem a miniszterelnök döntött egyedül mindenről mint kancigányod országlása alatt.
Az ellenzék sem támogatja gyurcsányt? Nagyon meglepődnél, ha megtudnád, mekkora támogatottsága van. Persze a "nézőpont" mint a fidesz házi közvéleménykutatója olyan eredményekkel rukkol elő amilyeneket megrendel tőle a góré. A valóság meg az, hogy a cigány nagyon is jól tudja, gyurcsánynak mekkora az elfogadottsága, ezért fosik annyira tőle, ezért nyomják -közpénzből-a stop gyurcsány kampányt.
Kancigány. Mit csináljak, ha egyszer az. Kan is meg cigány is.

6.Lenin 2021.09.15. 15:26:31

@GyMasa:

Magyarázat mindig van/lesz, akár belülről jövőnek érzed, akár csak úgy, mert most ez az érdeked.. Sőt az benne a legjobb, hogy esetleg tudod, hogy hazugság az egész.

Gondolatban nem lehet átírni a génekbe tárolt parancsokat. Lehet kifelé mást mutatni, de bent megmarad, és csak az alkalomra vár. És talán ez így is van jól. Ez maga a küzdelem az életben maradásért.

Néha azt gondolom, hogy a cél talán ez lehet(ha van ilyesmi)megváltozni, gyökeresen. Magunktól, egyénileg.

GyMasa 2021.09.15. 15:31:20

@Boar.:
Látom, be is ütött a kognitív disszonancia, és elkezdted a gyalázkodást.
Ebben én nem leszek partner.

Boar. 2021.09.15. 15:37:39

@GyMasa: Ennyit tudtok.
A csökönyös hülyeséggel a kifárasztásra játszotok aztán kijelentitek, hogy ebben a stílusban nem kívántok kommunikálni.
Nem is kell. Sőt, tulajdonképpen tiszta nyereség, ha egy fidesztrollal kevesebb rontja itt a levegőt. Vidd ezt a lenincigányt is, nincs itt semmi keresnivalója.

GyMasa 2021.09.15. 15:45:30

@Boar.:
Nyilván arra fogom vesztegetni az idömet, hogy egy hozzád hasonló értelmi fogyatékosnak ismételgessem el ugyanazt újra-és-újra...
Az a baj, hogy ezzek a viselkedéssel te éppen a fidesznek teszed a legnagyobb szívességet.
Mert a hangoskodásoddal, a rasszizmusoddal (tudod, orbánt simán lehetne ekézni azokért, amiket tesz, de nem, te cigányozol, amivel pont saját magadat járatod le.) és a kettös mércéddel minden normális emberben viszolygást keltesz.
De, csináld csak nyugodtan, aztán, majd jövöre meglátjuk, hogy mennyire volt sikeres a stratégiád.

Boar. 2021.09.15. 16:36:58

@GyMasa: Idióta...
Nyöszörgöd a szánalmas lózungjaidat arról, hogy "ezt így nem lehet, ez így nem törvényes" de kurvára hallgatsz arról, hogy szerint akkor mi lenne a módja a nyilvánvalóan rossz törvények megváltoztatásának.
Aztán amikor ezt az orrod alá dörgölik, nekilátsz személyeskedni-úgy, hogy a másikat vádolod személyeskedéssel.
Más. Nekem nincs ezügyben "stratégiám". Én itt nem feladatot látok el veletek, fizetett mocskos fidesztrollokkal ellentétben. Csak leírom amit gondolok róluk, rólatok.
Úgyhogy leszophatsz bő nyállal kisköcsög.

GyMasa 2021.09.15. 16:59:09

@Boar.:
Látom, egyre erösebb az a kognitív disszonancia...
Dühöngj csak, remélhetöleg az kiereszti a gözt!

alöksz róz 2021.09.15. 17:13:55

hogy is mondta schiffer? lumpenindulatokkal választást nyerni lumpenországhoz vezet

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 18:28:37

@GyMasa: Azt sem tudod mi az a kognitív disszonancia, csak megtetszett neked a kifejezés.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 18:32:21

@6.Lenin: Szenilis vén munkásőrnek lenni az még szarabb neked. Aki metalkótól bomlott aggyal botorkál haza és odébb löki az unokákat a géptől, hogy hallucinációit odaokádhassa a netre.

6.Lenin 2021.09.15. 18:45:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Miért lenne szarabb, te is nyaltad egy volt munkásőr seggét, amikor me volt. Igaz én nem engedném meg, hogy kinyald, mert talán a seggem is átvenné a hülyeségeidet.

Tényleg képtelen vagy más stílusban másokkal kommunikálni? Engem nem zavar, hogy munkásőrözől. De miért gondolod, hogy ezzel sikeresek lesztek? Nem lehettek ennyire hülyék.
Szerintem ezért nincs ma Mo-on egy normális ellenzék, az ilyen barmok miatt, mint te is vagy, meg az a ökör Boár is.De ez legyen a ti gondotok.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 19:02:07

@6.Lenin: Látod milyen ostoba vagy? Nem volt munkásőr. Karhatalmista volt.

6.Lenin 2021.09.15. 19:05:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Most ugrott be,hogy szóba hoztad az unokáimat. Szeretném , ha segítenél. Mindketten informatikusok szeretnének lenni ( az egyik 13, a másik most végzett és már informatikusnak készül.)

Te előtte is ilyen hülye voltál, vagy ez szakmai ártalom? A Matyi se egy 100-as pacák. Még időben lebeszélném őket erről a szakmáról, ha ennyire veszélyes .

Előre is kösz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.15. 19:32:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

" ezalenyeg.hu/kozugy/matrai-eromu-75-milliard-forintot-buktunk-csak-hogy-meszaros-lorinc-jol-jarjon-16390

g7.hu/vallalat/20210601/az-allam-43-milliardos-veszteseget-vallalt-at-meszaros-lorinctol-a-matrai-eromu-megvasarlasaval/

index.hu/gazdasag/2020/03/27/nagyon_dragan_vette_meg_az_allam_a_matrai_eromuvet/ "

Elolvastam mindhárom írást, és valamit nem értek. Az ezalenyeg.hu nem részletezi, miből jött össze a 75 milliárd forintos állami veszteség (amiből ugye 17.4 milliárd a vételár), ezen belül is az 57.7 milliliárd plusz ráköltés ("végül további 57,7 milliárdot költöttek rá pluszban") , és az index cikkéből sem derül ki több. A g7.hu cikke kicsit részletesebb, ám abból sem látom, honnan jött össze az ezen cikk szerint csak 43 milliárdos veszteség (most akkor 75 vagy 43 vagy mennyi?)

Én legalábbis nem látom veszteségnek azt, hogy a cég vagyonának újraértékelése során kimutatott értékcsökkenés veszteségként jelentkezne.

Nem azt vitatom, hogy felér egy hűtlen kezeléssel, hogy a cég 72%-a nem kellett az államnak 5.9 milliárdért, de megvette Mészarostól 17.4 milliárdért, miután Mészaros még ki is vett belőle 11.2 miiliárdot. Itt egyértelműen összejátszás volt még akkor is, ha papíron látszólag nem történt jogsértés - dehogynem történt, az államot jól megkopasztották, pontosabban az állam egy rakás pénzt játszott át Mészarosnak. Legalábbis akkor, ha hihetünk az általad belinkelt 3 írásnak, amit én nem tuok megítélni, de az 5.9 milliárd helyetti 17.4 milliárdos vételár nem kicsit gyanús.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 21:18:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az erőművet le kell bontani, a lignitbányát rekultiválni. Szerinted?

Boar. 2021.09.15. 21:19:49

@alöksz róz: Lefordítom magyarra:
Be vagytok fosva, nem kicsit...
Így aztán jön az új kommunikációs séma, mely szerint aki elszámoltatást követel az lumpenproli, az náci, az nem demokrata, álliberális gazember stb.
Tévedés. A legdemokratább állam is megbünteti a bűnösöket.
Úgyhogy a fidesznek és szekértolóinak van oka félni.
És persze akkor jártok jobban, ha az állam veszi kezébe a dolgot. Mert ha a népre hárul a feladat, oda kevés lesz a kárpáti brigádok csőcseléke.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.09.15. 21:23:08

@6.Lenin: Informatikusból Dunát lehet rekeszteni. Attól függ, milyen területet ismer az ember. Nekem havonta jönnek az 5-6 ezer eurós homeoffice ajánlatok. De én egy nagyon keresett területen dolgozom, ahol brutális szakember hiány van.

alöksz róz 2021.09.15. 21:30:46

@Boar.: nem hiszem hogy néhány neten hőbörgő prolitól bárkinek is meg kéne ijedni :D

az elprolisodás viszont tényleg rossz lenne az országnak

Boar. 2021.09.15. 22:11:04

@alöksz róz: Akkor mitől fostok ennyire, kicsirigó?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.15. 23:08:48

@6.Lenin:

Most biztos elásom magam nálad, de én túl kommersznek tartom az általad belinkelt bluest. Nekem inkább bejönnek pl. az alábbiak - csak neked, mert nem hiszem, hogy itt sokan értékelik a bluest::

Muddy Waters:
www.youtube.com/watch?v=8hEYwk0bypY

Luther Allison:
www.youtube.com/watch?v=2vFqHF8dAWE

The Thrill Is Gone - BB King, Eric Clapton, Robert Cray, Jimmi Vaughn:
www.youtube.com/watch?v=Nu4tjTyqbho

Eric Clapton:
www.youtube.com/watch?v=rhrqZP_qVyU

Led Zeppelin:
www.youtube.com/watch?v=4_n33954kGk

Alvin Lee:
youtu.be/MGbi-_vQ2sk

Johnny Winter:
youtu.be/QII1YfFVhNU?t=16

vagy éppen Bruce Willis: :DD
www.youtube.com/watch?v=nDXkd2NyCCE
www.youtube.com/watch?v=HSCvIKL01-Q

Glokta 2021.09.16. 09:09:25

@Boar.: "A többiben valóban ég és föld a különbség. Nyilván az ellenzék sem szent, de az az ocsmány viselkedés, hatalmi arrogancia, gonoszság, kártékonyság ami a fideszt jellemzi, a leghitványabb ellenzékitől is nagyon nagyon távol áll."

Ha 3-4 éve - amikor a Vona elleni legocsmányabb lejáratókampány folyt - vagy akár csak 1-2 éve mondod ezt, egyetértenék.

Viszont most már nem. Az ellenzéki összefogás üzenete gyakorlatilag a "bosszúállás"-ra egyszerűsödött.
Nézd meg az ellenzéki miniszterelnök-jelölti "vitát", gyakorlatilag csak arról beszéltek (pár kivétellel), hogyan állnának bosszút, ha megnyernék a választást - számlák zárolása és legfőbb ügyész leváltása első nap, utána kétharmados törvények és nemzetközi szerződések visszavonása feles többséggel, a politikai és gazdasági ellenfeleket bilincsben elvinni ésatöbbi.
Ez elég negatív üzenet és az efféle populizmus kártékony is, mert kormányon ezt alighanem nem tudják megcsinálni és ehelyett hoznak majd finanszírozhatatlan jóléti intézkedéseket, mint anno Medgyessy.

Az ocsmány viselkedésre is jó példa, ahogy Jakab viselkedett az egyszeri melóssal egy spontán helyzetben.
Hatalmi arrogancia egyelőre nincs, de még nincsenek is hatalmon.

Szóval mára egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéki összefogás jobb annál, mint ami ellen harcol.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.16. 10:02:07

@Glokta:

Na de Jakab a nép egyszerű gyermeke, the boy next door, nem?

Boar. 2021.09.16. 10:20:19

@6.Lenin: Ne aggódj, úgyis kibuknak az első félévben.
Már az is meglepő lesz nekik, hogy a tankönyv nem azzal kezdődik, "lopj egy laptopot".

Boar. 2021.09.16. 10:31:08

@Glokta: Büntetés. Jól megérdemelt.
Emellett kármentés.
A bosszúállás az valami más...megjegyzem, arra is volna társadalmi igény.
Újra kell építeni a jogállamot, úgy, hogy a kancigányék jó előre gondoskodtak róla, ne legyen olyan egyszerű.
A köpcös 2010-ben fülkeforradalomról pofázott. Hát most tényleg forradalomra van szükség.
Nem biztos, hogy erre képes az összefogás. Ők nem olyan bunkóparaszt módjára politizálnak mint orbán, márpedig ide az úriember viselkedés nem elég. Ennek köszönheti orbán az eu-ban elért eredményeit is, az a közösség a szabályait egy bizonyos erkölcsi nívó fölé lőtte be, nem számoltak ezzel a trágyáscsizmás bunkóval aki röhögve szarik az asztalra.

eßemfaßom meg áll 2021.09.16. 11:36:07

@Boar.: Ugyanattól amitől 2014-ben meg 2018-ban.

alöksz róz 2021.09.16. 12:26:34

@Boar.: nem tudom ki mitől fosik, de hőbörgő proliktól biztos nem fosok.

az utóbbi időben volt amikor tényleg fostam valamitől, de az már szerencsére elmúlni látszik: hogy a koronavírussal beparáztatott tömeg halálfélelmében őrültségeket fog kikövetelni

G. Nagy László 2021.09.16. 12:37:29

@Boar.:

Valami elképesztő gyűlölet kell ahhoz, hogy valaki ennyire elvakult legyen.

"Ők nem olyan bunkóparaszt módjára politizálnak mint orbán, márpedig ide az úriember viselkedés nem elég."

A Fidesz még 2006-ban is abszolút tiszteletben tartotta a jogállamiságot, amikor Gyurcsány a szaros csizmáját törölte bele. Orbánék kivárták 2010-et és demokratikus körülmények közt kerültek hatalomra. Soha nem lihegtek bosszúért, pedig 2006. ősze a legdurvább időszak volt a rendszerváltás óta. Börtönbe is csupán pár pitiáner MSZP-s került, a nagyhalak megúszták.

Te mi a fenére gondolsz, amikor úriemberségről beszélsz? Gyurcsányra, aki a nép közé lövetett? Karácsonyra, aki két szót nem makog angolul? Jakabra, aki egy tapló paraszt? Nem is értem, hogy lehet valaki ennyire elvakult. Fideszesből is ismerek fanatikusakat, de meg sem közelítik ezt a szintet.

"A bosszúállás az valami más...megjegyzem, arra is volna társadalmi igény."

Na ez aztán az érv. Ingyen sörre is lenne társadalmi igény...

Boar. 2021.09.16. 13:10:55

@G. Nagy László: Nagyjából itt van vége a beszélgetésnek.
Te beszélsz elvakultságról meg gyűlöletről miközben ömlik a szar a szádból.
Már bebizonyítottad, ha a kancigány a fejedre szarna, azt sem vennéd észre.
Nem kívánok vitát nyitni 2006-ról, veled nem. Csak tolod a süket dumát miközben megfeledkezel a csőcselékről aminek meglehet, magad is része voltál.
További jó seggnyalást, olybá tűnik, ennyit tudsz.

eßemfaßom meg áll 2021.09.16. 13:21:47

@Boar.: Te itt senkivel nem beszélgettél, csak okádtál a többiek közé.

Boar. 2021.09.16. 14:31:46

@eßemfaßom meg áll: Úgy csinálsz mintha el tudnád olvasni te fogyatékos csicska

6.Lenin 2021.09.16. 15:13:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Drága Józsi Néni!

Felsoroltad a kedvenceimet, a kedvelt számaikkal. Köszönöm.

De a helyzet a következő, nem tudok zene nélkül élni. Mikor leülök netezni, első lépésként elindítok egy ablakban 1-2 órás válogatást, a többi csak utána jön.
Rájöttem, hogy blues hallgatása közben képes vagyok elviselni bármekkora marhaságot minden különösebb testi/lelki károsodás nélkül.
azért, ha rámjön, hallgatok más zenéket is (nagyon függ az adott pillanat hangulatától)

www.youtube.com/watch?v=W-AYtHFuecU

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.17. 15:36:33

@G. Nagy László:

"Ingyen sörre is lenne társadalmi igény..."

Olyannyira, hogy párt is alakult e nemes cél érdekében. :D S ha a követeléseik/ígéreteik közé az ingyenes alkoholmentes (mivel szeszes italt egyáltalán nem iszom) citromos sört is felveszik (a Sopronit különösen szeretem), akkor meggondolom, hogy életemben először belépek egy pártba. ;)

@6.Lenin:

Kérlek, ne szólíts Józsi néninek, mert így régebben pár gyűlölködő balliba szólított, s te nem vagy olyan.

Én a jazzel és a komolyzenéval vagyok úgy, mint te a blueszal. Vagyis csak majdnem, mert ha zenét hallgatok, akkor hiába próbálok mellette mást is csinálni, pl. olvasni, nem nagyon megy, mert a zenére kell figyelnem.

Mostanában Beethoven gondonka-zongoraszonátáit hallgatom (nem Fournier-val és Guldával, hanem Heinrich Schiff és Till Fellner előadásában, de azt nem látom a jútyúbon):

www.youtube.com/watch?v=U2OoD5wz_3k

és hegedű-zongoraszonátáit (Pires/Dumay, ez megvan a jútyúbon, de tételenként feltöltve) hallgatom, persze FLAC-ban. Nem tudok betelni velük.

G. Nagy László 2021.09.17. 15:59:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @6.Lenin:

Ha már zene: létezik egy olyan hangszer, amitől végem van, elképesztően szeretem. Ez a klarinét. Elhatároztam, hogy készítek egy válogatáslemezt, amelyen ismert, bitang popslágerek szerepelnek, melyekben használnak klarinétot, de még rövid a lista (Beatles - When I"m sixty-four, Supertramp stb.) Ha tudtok ilyet - akár a blues és a jazz ismertebb slágereit is szem előtt tartva - ne kíméljetek!

6.Lenin 2021.09.17. 16:12:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

OK! Elnézést kérek a megszólításért, majd odafigyelek.

A zenéhez talán még annyit, én szeretem amiből sugárzik az élet. A szerelem, a barátság, vidámság. Szerencsére ritkán szokott rám törni valamiféle világmegváltó hangulat, vagy mindenki bűneiért bíróságra menni, vállalva vétkeiket. Ezeket inkább ma már igyexem kihagyni
Mindenki magért felelős elsősorban,igaz, hogy mivel közösségben élünk tekintettel kell lenni másokra is. Valamiért megszülettem , sajnos egyszer el is megyek, de a közte lévő időt igyexem a lehető legvidámabban eltölteni. A szövegekre általában nem is figyelek, a hangult, ami a zenéből sugárzik az az érdekes számomra. Van, hogy más és más érzést vált ki, ugyanaz a zene, a szöveg csak összezavarná ezt az érzést.

G. Nagy László 2021.09.18. 19:49:54

@taga20: Drága barátom! A Fidesznek mi köze van az autógyújtogatásokhoz?

A zenék csodásak, Woogy Allent különösen szeretem.

taga20 2021.09.18. 20:55:17

@@G. Nagy László: drága fityeszes barátom, te egyébként hülye vagy?

más! mit szósz a szétkúrt előválasztáshoz? a csutigeciék, kínai és ruszki droidokkal szétkúrták!

erre te büszke vagy lacus?

én kérek elnézést helyetted, ütődött fityeszretek!:)))

zenével, hogy állsz küszöbmajom? csiped? tessék egy jó!:))

drága fityeszes barátom, te egyébként hülye vagy?

más! mit szósz a szétkúrt előválasztáshoz? a csutigeciék, kínai és ruszki droidokkal szétkúrták!

erre te büszke vagy lacus?

én kérek elnézést helyetted, ütődött fityeszretek!:)))

www.youtube.com/watch?v=giBI73aUSss

Bayaz 2021.09.18. 21:05:39

@taga20: Dehogy kúrták szét, az ellenzék volt képtelen egy elöválasztás megszervezésére, és nyilván a kormányra mutogatnak, ahogy mindig.

taga20 2021.09.18. 21:06:36

@G. Nagy László: viccet félre téve!
te tényleg fityeszes droid vagy?

tényleg cimbi, neked a csútigeci rendszerében bármi is teccik? ne basz, pedig :))))

u.i.: és most kurva komoly voltam.

taga20 2021.09.18. 21:09:33

@Bayaz: nercigány, te mennyit attál bele, hogy működjön?

u.i.: az olyan szarházi fityeszgecibe beléd rúgnék moslék!

anyáddal baszakodj szarházi! és még nőies is vagyok szardarab!

taga20 2021.09.18. 21:18:16

@G. Nagy László: laci egy kérdés!

az mti miért nem számolt be az előválasztásról? én is fizetem az adót!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.19. 15:23:39

@G. Nagy László:

Popslágerek dolgában sajnos nem tudok segíteni, talán túl sznob vagyok? :DDD

A klarinétról jut eszembe, nagyon régen láttam egy filmet, most utánanéztem, The Benny Goodman Story a címe. Már nem emlékszem a történetre, nyilván a szokásos Werdegang a sztori, csak az ragadt meg bennem, hogy Benny Goodman mennyire izgult, amikor jazz-zenész létére Mozart klarinétversenyét játszotta el egy koncertteremben.

A jútyúbon van egy egy felvétel, amelyen Goodman ezt a művet játssza:

www.youtube.com/watch?v=StjOXPFsJd0

Az alábbi egy egészen jó hangzású felvétel, egyetlen hibája, hogy a szólista 17:00 és 17:15 között belerondít a megindítóan szép lassú tételbe néhány nem oda való, olcsó díszítéssel. Mozart nem véletlenül írta a művet úgy, ahogy - ez már nem a barokk, ahol a zenészre volt bízva a díszítés, sőt gyakran a hangszerválasztás is, és nem is egy korai Mozart-mű, ahol ez még elmenne. És nem is a kádencia helye - ami amúgy is alig van a műben :)

www.youtube.com/watch?v=R8bVfZTbMoo

Azt hiszem, te úgy vagy a klarinéttal, mint én a tenorszaxofonnal a jazzben és a gondonkával a klasszikus zenében. A gordonkára különösen igaz, akár a klarinétra, hogy a mély regiszterben egészen más a hangszíne, mint a magasabb hangoknál, de mindkettő valóságos fizikai örömet okoz nekem, ha hallgatom. Gyakran ténylegesen beleborzongok, olyan hatással van rám.

A szaxofon kicsit más, ott valószínűleg a hangszer sokoldalúsága, hajlékonysága hat rám. Hallgasd meg az alábbi videóban Kenny Garrettet szaxofonon. A számot a kezdetétől linkeltem be, mert úgy élvezhető igazán, na meg Chick Corea is szédületesen jó a zongorán. Sajnos már nincs velünk, ahogy Roy Haynes, a dobos sincs:

youtu.be/-K43sDNInSg?t=1168

A darabot egy másik blogban már belinkeltem, de ezen a linken az egész koncert meghallgatható

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.19. 15:32:34

@taga20:

"mit szósz a szétkúrt előválasztáshoz? a csutigeciék, kínai és ruszki droidokkal szétkúrták!"

Hm, te mindezt honnan tudod? Az ellenzék IT-emberei sem tudnak még semmit, pedig ők belenézhettek a logokba - te meg pontosan tudod, kik és honnan csinálták?

Erre csak egyetlen magyarázat létezhet, mégpedig az, hogy TE csináltad, TE kúrtad szét az ellenzéki előválasztást. Te fizetted le a kínai és orosz hackereket. :DDD

G. Nagy László 2021.09.19. 19:04:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"mindkettő valóságos fizikai örömet okoz nekem, ha hallgatom. Gyakran ténylegesen beleborzongok, olyan hatással van rám."

Pontosan erről beszélek. Köszi a zenéket!

alöksz róz 2021.09.19. 23:13:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: lehet nem jó emberre érkeztek a szavazatok

6.Lenin 2021.09.20. 16:39:00

@Glokta:

Elkéstél, leírtam a valódi okot egy másik blogon.

-Halló, szóljatok a Ferinek, hogy leállt a rendszer!
-Ő kapcsolgatja a gépet, de be van baszva, majd, ha elalszik átvisszük egy másik szobába. Majd hétfőn beindul. Elvesszük tőle a szoba kulcsát.
-Már megijedtem, hogy...
-Mitől? Geri nyerte a választást már régen, mit izgultok.

G. Nagy László 2021.09.20. 17:25:03

@6.Lenin: @Glokta: Csupán egy újabb bizonyítéka az alkalmatlanságnak. A Fidesz számos nagyszabású projektet lebonyolít egyetlen apró gebasz nélkül. Ahová viszont ezek nyúlnak, ott mindig van valami bénázás. Még az a szerencse, hogy nem látom az ellenzék oldalán a jó szándékot. Most még sajnálnám is őket...

6.Lenin 2021.09.20. 17:36:12

@G. Nagy László:

Amit ma az ellenzék a parlamentben produkált .. biz isten ha ellenzéki lennék, már nagyon ciki lenne számomra is kiállni mellettük. Kíváncsi vagyok, hogy tisztessége ellenzékiek meddig képesek ebben elmenni.

Ezt már szerintem csak a Fletó, és Szabó Tímea képesek bevállalni. Ennyire nyíltan hülyének nézni a saját választóikat, vagy egy minden erkölcsi érzék nélküli zombiknak. Ez már nagyon az alja.

Szerintem a Fidesznek csak meg kéne kérdeznie, hogy ezeket ki vállalja még arccal, névvel.

taga20 2021.09.20. 19:25:06

@G. Nagy László: "A Fidesz számos nagyszabású projektet lebonyolít egyetlen apró gebasz nélkül."

ember, ha te ezt komolyan gondolod és mondod, akkor te fogyatékos vagy baszod!

hány példát hozzak az ellenkezőjére? százat?

itt van kettő! legyél rá büszke:)))

24.hu/belfold/2020/06/18/palkovics-laszlo-hulladek-korforgasos-gazdasag-kukaholding/

hvg.hu/gazdasag/20200806_ejegyrendszer_bkk_kozossegi_kozlekedes_bkv_budapest

Glokta 2021.09.25. 18:30:53

@G. Nagy László: "csupán egy újabb bizonyítéka az alkalmatlanságnak. A Fidesz számos nagyszabású projektet lebonyolít egyetlen apró gebasz nélkül. Ahová viszont ezek nyúlnak, ott mindig van valami bénázás. "
Azért a fideszre vonatkozó részét te se gondolod komolyan az oltási regisztrációs oldal leállása és az "terheléses támadással" való takarózás után...

Nem tagadás, hogy van egy csomó sikeres állami projekt, de sokkal több pénz áll a rendelkezésükre és a túlárazások mértéke elképesztő.
Amikor egy ilyen hírt olvasok, akkor nekem is ökölbe szorul a kezem és valamennyire meg tudom érteni az ellenzékiek érzelmeit, akik azt mondják, bármi csak ne ez: g7.hu/kozelet/20210924/becsben-fopalyaudvar-is-kijott-annyibol-mint-amennyiert-budapesten-meszaros-lorinc-par-kilometer-vasutat-fejleszt/

Ami pedig az informatikát illeti, a kormányzati weboldalak (különösen a koronavírusról tájékoztató weboldal), pályázati rendszerek, oktatási rendszer (kréta) minősége bőven az európai standardok alatt van.

G. Nagy László 2021.09.26. 20:27:11

@Glokta: Jómagam nemigen értek a vasútipari beruházásokhoz. Ha igaz, amit a szakértők mondanak, úgy tényleg durván pofátlan a dolog. Az elmúlt tíz évben persze százszor előfordult már, hogy kikezdtek egy-egy tendert, aztán kiderült, hogy az almát hasonlították a körtével, nettó rosszindulatú csúsztatásból. Itt most elég alaposnak tűnik a cikk, de én már semmit sem tudok kizárni. (Ha ténylegesen tízszeres a túlárazás, úgy ennek az ügynek vastagon lesz nemzetközi visszhangja.)

Glokta 2021.09.26. 21:21:06

@G. Nagy László: Nemzetközi visszhangja... dehogy lesz. Miért zavarná ez a nyugatiakat?

Annak van nemzetközi visszhangja, amivel ott lehet moralizálni és a 'jóembert' játszani, pl. ilyen volt a 'pedofiltörvény'.

G. Nagy László 2021.09.26. 21:30:02

@Glokta: Nyilván nem ilyen hangos. (Abszolút igazad van: mindig a faszságokkal foglalkoznak. Talán Viktor egyenesen gumicsontként dobja eléjük ezeket:)) Azonban a korrupciót vizsgáló jelentésekben az ilyeneknek meg kell jelenniük. Ha nem, úgy valószínűleg nincs is miről beszélni.

6.Lenin 2021.09.27. 09:28:04

@Glokta:

Ez az. Tökéletesen igazad van, de egyben ez azt is mutatja, hogynem véletlenül kenegeted te is a szart a másikra. Mert ez az egész nem politika, vagyis az, a sima szarkenegetés, mindent a másikra kenni..

A baloldali politika már régen ezt használja ki, hogy van egy réteg, akiket simán át lehet baszni, mert az irigység motiválja őket. Meg is etetnek velük mindent amit csak lehet.

Ez a feladatotok nektek baloldaliaknak, átverni a saját tábort, ahol csak lehet. Ma már erről szól a politika mindennapja.

És nehogy félreért, nekem semmi bajom ezekkel, hiszen magad is igazoltad . Én csak leírom, mint tényt.Ezek így működnek.

Glokta 2021.09.27. 11:41:48

@6.Lenin: "A baloldali politika már régen ezt használja ki, hogy van egy réteg, akiket simán át lehet baszni, mert az irigység motiválja őket. Meg is etetnek velük mindent amit csak lehet."
Nem hiszem hogy ez oldalspecifikus lenne. Egyszerűen van egy réteg, aki mindig az aktuális kormányt okolja a saját hibáiért, és ezt a politikusok megpróbálják kihasználni.
Most épp Jakab Péter csinálja ezt (elég pofátlanul), de ellenzékben a Fidesz is ígérgetett fűt-fát.

6.Lenin 2021.09.27. 11:56:53

@Glokta:

DE. Ez oldalspecifikus. Van, ami csak az egyik oldalra jellemző, van, ami csak a másikra.
Természetesen ez csak a tömegekre érvényes, A széleken mindig van csekély számú átmenet.

Végig kell nézni a történelmüket, és ott a kép előtted. Csak össze kell írni a jellemvonásokat.

Csak egy példa. A baloldal mindig a másikon kéri számon az ő "értékrendjüket" azon egy szerű oknál fogva mert nekik van, sok évezredes. A baloldalnak nincs stabil "értékrendje". Állandóan változik, de akkor is nagy ívben tojnak rá.

De az aktuális kormány hibáztatása se ül.
Az egyik oldal úgy hibáztat, hogy kínál helyette másikat. A baloldal hibáztat, úgy, hogy tudja, azokat ő sem fogja megváltoztatni, hiszen soha nem is tett érte a kritikán kívül semmit., vagy , ha tett is, az nem javított, hanem rontott, hiszen a saját érdekeit nézte.

De egyszerű emberi tulajdonságok is jellemzőek az oldalakra. Érthető, hiszen azért lesz azon az oldalon. Ez a tulajdonság viszi oda, és nem a másik oldalra.

Jakab, vagy Gyurcsány soha nem lenne konzervatív.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.03. 17:16:51

@Boar.: te ennyire bírod gyurcsányt? ki a felelőse öszödnek, meg a civilek megverésének ha nem a legfőbb hatalom embere? főleg gyurcsány kijelentette hogy minden erővel fékezzék meg a tömeget. meg a járókelőket.

gyurcsány ZÁRT közben mondott igazságot, előtte és utána is a nyilvánosság előtt pedig HAZUDOTT! a saját maffiatagok körében nagyon bátor igazat mondani, amit mindenki tud ott. a népnek hazudott

amúgy a dk-s kuratóriumi elnökök olyan k csöndben asszisztálnak a közmédia szétveréséhez, pl kálmán olga férje is a fideszes köztévében dolgozott nagyon sokáig.
süti beállítások módosítása