téveszmék

téveszmék

"Vitázni márpedig muszáj"

2022. január 31. - G. Nagy László

 orban-viktor-marki-zay.jpg

 

Immáron jó ideje megy a találgatás, lesz-e miniszterelnök-jelölti vita, vagy sem; kell-e egyáltalán, vagy totál felesleges; emeli-e egyik vagy másik oldal népszerűségét, avagy inkább rontja az esélyeket. Bevallom: a magam részéről vitapárti vagyok. Egyszerűen azért, mert ez egy kiváló show-műsor, nagyszerű és méltó lezárása egy (többnyire kisszerű és méltatlan) kampányidőszaknak. Nem vagyok ezzel egyedül; a felmérések időről-időre azt mutatják, hogy a többség szomjazza az élményt, s ez alól még a Fidesz-szavazók sem kivételek. Ám jól tudom: ezek csupán egyéni preferenciák - sanszos, hogy a felek nem a közvetlen közönségigény alapján határoznak. S ha a hozzám hasonlók személyes szükségleteit nagy valószínűséggel figyelmen kívül is hagyják, érdemes azért megvizsgálni, mely szempontok játszanak szerepet a végső döntésében.

 

Márki-Zay Péter jelenleg így beszél: addig fogja ismételgetni, hogy vitázni kell, amíg Orbán Viktornak már kifejezetten kellemetlenné válik a dolog és kénytelen lesz beadni a derekát... Nos, pontosan tudjuk, hogy ez végtelenül naiv megközelítés. Ez a pillanat sosem jön el. Való igaz, hogy a miniszterelnök immáron 16 éve nem vett részt hasonlóban, gyávasággal mindazonáltal nemigen vádolható; éppen elég kínos kérdéssel szembesül a parlamentben, illetve a nem túl gyakori sajtótájékoztatók során. Szemmel láthatóan jól állja a sarat. Hasonlóképpen erőtlen próbálkozás, amikor a hagyományt, vagy épp a sportszerűséget hozzák fel érvként  a vita mellett. Ki kell ábrándítani mindazokat, akik a szokásra hivatkoznak: a rendszerváltást követő eddigi nyolc választásból csupán hármat előzött meg kormányfőjelöltek vitája. Nincsenek tehát évszázados, kőbe vésett szabályok erre vonatkozóan. A fair play emlegetése is szimpla parasztvakítás: a megmérettetés tisztasága a legkevésbé sem ezen múlik. Muszáj elfogadnunk: vita akkor és csakis akkor lesz, ha mindkét kampánystáb úgy látja, hogy profitálhat belőle. Ha bármelyik oldalon felmerül, hogy egy ilyen médiaesemény előreláthatóan nem hoz új szavazatokat, úgy erre a csörtére hiába várunk.

 

Lássuk csak: Orbán először Horn Gyulával vitázott 1998-ban, s ezt a párbajt könnyedén, elegánsan és sziporkázó szellemességgel meg is nyerte, ahogyan pár nappal később a választásokon is diadalmaskodott. Négy esztendővel később még nagyobb volt a kontraszt a két jelölt között. Szegény Medgyessy Péter sosem volt a szavak embere; ezen az estén különösen nem - labdába sem rúghatott az önbizalomtól duzzadó Orbán mellett. (Ez az aszimmetriát a szocialisták kirakatembere már a beszélgetés kezdetén nyilvánvalóvá tette: "El kell mondjam - és nem hízelegni akarok, miniszterelnök úr -, hogy sokan óvtak ettől a vitától és azt mondták, hogy Orbán Viktor egy kiváló vitázó, jó előadó, kiváló szónok, vajon jó-e az, ha én ide elmegyek?") Ha a 2002-es - igen szoros - választások kimenetelében a miniszterelnök-jelöltek vitája számottevő szerepet játszott, úgy csakis arra gondolhatunk, hogy a szavazók egy jelentős része megsajnálta Medgyessyt. Brutálisan megnyerni a párbajt, majd elveszíteni a választásokat - talán ebből a tapasztalásból következett, hogy 2006-ban - a hiperaktívan ripacskodó Gyurcsánnyal szemben - Orbán Viktor kifejezetten visszafogottan viselkedett. Pechjére, mert ezúttal is a szocik szereztek több mandátumot. Azóta nem volt vita - igaz, rendszerint nem is igazán volt kivel -, s a Fidesz mindhárom alkalommal kétharmadot produkált. Ugorjunk hát a jelenbe: ha kommunikációs készség tekintetében Márky-Zay Pétert pozicionálni szeretnénk, úgy azt kell mondanunk: Medgyessynél egyértelműen erősebb, Gyurcsánynál pedig határozottan gyengébb ellenfél. Talán Horn Gyula szintjét tudná hozni (feltéve, hogy a szokásosnál jóval kevesebb otrombaságot fogalmaz meg), így e csörtét - verbalitás tekintetében - Orbán minden bizonnyal magasan nyerné. A kérdés csak az: jelentene-e ez bármit is?

 

Ha létezik igazán lényeges döntési szempont, úgy a következetesség kérdése feltétlenül ilyen. Jelenleg a Fidesz kampányának központi üzenete abban áll, hogy Márki-Zay súlytalan, amolyan Mini Feri, aki valójában nem dönt semmiről. Van is ebben valami: egyelőre úgy tűnik, hogy az ellenzéki koalíció pártjai minden követelését lesöprik az asztalról, szinte semmilyen elképzelését sem képes elfogadtatni. Már a megszólalásait is igyekeznek szigorú kontroll alatt tartani... Egy szó mit száz: valóban nem tűnik erős és határozott vezetőnek. (Megmosolyogtató volt, ahogy Gyurcsánnyal üzengettek egymásnak, azt firtatva, hogy melyikül a kapitány. Ennél csak az viccesebb ha beleolvasunk a kommentekbe a DK Facebook-oldalán. Fletó fanatikusai Márki-Zayt ma már talán jobban gyűlölik, mint Orbánt...) A Fidesz részéről - ha nem is hangzott el a vita kategorikus elutasítása - a téma kapcsán minden megszólaló - Dömötör Csaba, Hollik István, Rákay Philip - egyhangúan Márki-Zay jelentéktelenségét említik. Ezzel a kommunikációs stratégiával nagyon nem fér össze egy kormányfő-jelölti vita.

 

Vonjuk meg tehát a mérleget, összegezve az eddigieket! Orbán szemszögéből a párbaj mellett szól a Márki-Zaynál lényegesen jobb kommunikációs készsége, valamint a sportszerűség ütőkártyája. Talán akadna pár szavazópolgár, aki elégedetten sóhajtana fel a képernyő előtt: "Mégiscsak rendes gyerek ez a Viktor, hajlandó leülni azzal a hogyishívjákkal..." A párbaj ellen szól ugyanakkor, hogy Orbán e gesztussal felemelné, magával egy szintre helyezné, valódi ellenfélként ismerné el vitapartnerét, holott az egész Fidesz-kampány mástól sem hangos, mint hogy Márki-Zay Péter egy jelentéktelen bábfigura. Szintén lényeges szempont, hogy mindhárom eddigi kormányfőjelölti vita igen szoros választási eredménnyel párosult, míg a három legutóbbi - vitamentes - választás könnyed Fidesz-győzelmet hozott. Ha megvalósulna a kérdéses szópárbaj, az feltehetően felrázná, aktivizálná a szavazókat, hiszen mindkét tábornak azt üzenné: szoros az állás, bármi lehet a vége. Ha Orbán nemet mond, az olyan flegma magabiztosságról árulkodik, mintha a voksolás már lejátszott meccs lenne, ahol bármit tesz (illetve nem tesz), egyszerűen nem veszíthet. Ez némiképp mindkét oldalt elaltatná, így már csak az maradna a kérdés, hogy a relatív alacsony választási részvétel melyik félnek kedvez. Ha a Fidesz-bázis elkötelezettebb, úgy feltétlenül ez a helyes stratégia. 

 

Vona Gábor is azon elemzők közé tartozik, akik szerint biztosan nem lesz kormányfőjelölti vita. Vonatkozó cikkében többek között az ellenzék pocsék állapotát és Márki-Zay gyengécske kampányát említi, melyek alkalmatlanok arra, hogy Orbánt sarokba szorítsák. Annyira találóan és szellemesen fogalmaz, hogy muszáj a tőle elcsent hasonlattal zárni e posztot: "Nem nagyon hallottunk még olyat, hogy egy sereg vezetője, amely stratégiai emelkedőn sorakoztatta fel embereit, megszánja az alatta lévő síkságra kényszerült ellenséget, és azt mondja: várjatok a csatával, lejövünk mi is a szintetekre, mégiscsak egyenlőtlen mészárlás lenne, ha innen a magasból rontanánk rátok”. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9716828904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulpius66 2022.01.31. 16:23:45

'Varga Irén a TikTokon jelentette be, hogy elindul a 2022-es választásokon. Már kampányvideója is van."

www.blikk.hu/valasztas-2022/varga-iren-mahiana-rosszallo-valasztas-2022-video/ntphcxg

Márky-Zay vitatkozzon vele, ha vitatkozni akar....... agyilag úgyis kb. egy színvonalon vannak....

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 16:30:54

Tehát, Lázár elvtárs mondta ki az igazat, miért nem áll ki egy fideszes sem vitára:
http://444.hu/2022/01/31/lazar-nem-all-ki-vitara-marki-zay-peterrel"
Szerinte azért nem áll ki sem ő, sem pedig a csuti törpe führere, mert
"vitaképtelen az, aki nem mond igazat, aki sértegeti a más véleményen lévőket, aki becsapja saját szavazóit is. Aki a gondjaira bízott település helyett csak önmagát építi.”
Lázár elvtárs most az egyszer igazat mondott.

ulpius66 2022.01.31. 16:30:56

Egyebekben arra is kíváncsi vagyok az "egyéb" minielnök jelöltek ... Kétfarkú Kutyusok, Mi Hazánk Mozgalom, Gattyán György, Szanyi Tibor, stb.... mikor hívja ki egy jó kis vitára MZP-t......

kvadrillio 2022.01.31. 16:32:14

Puzsér Róbert: Hidegháború újratöltve,,,NAGY POFÁJA VAN, NAGY HANGJA-...DE EZ AZ ÍRÁSA FENOMENÁLIS !!! :)
Puzsér Róbert: Hidegháború újratöltve

Az ukrán konfliktus kalandorhajlamú érdekcsoportok és katonai vállalkozók seftelés

ulpius66 2022.01.31. 16:32:39

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Ha neked valaki "lebuzizza" a fiadat, akkor te kiállnál vele vitázni?

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 16:35:22

Lázár elvtárs szerint Márki-Zay „arra sem képes egyenes választ adni, hogy menni akar vagy maradni: a parlamentet választaná vagy a polgármesterséget?”
Már miért neki kéne megmondania? Azért indul a választáson, mert meg akarja tudni, a nép mit, és legfőképpen kit választ. Ezt nem ő, de még csak nem is ez a tehetségtelen seggnyaló vadászkastélyban dorbézoló barom fogja megmondani, hanem a választók.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 16:40:38

@ulpius66: Persze. Mert így tudnám bebizonyítani, hogy nem mondott igazat. Ha elbújdokolok, akkor csak azt bizonyítom, hogy nincs érvem és bizonyítékom az ellenkezőjére. Nem a tapsikoló seggnyalóim előtt kell nagypofájúnak lenni, hanem az ellenségeim előtt. Ha erre képtelenek ezek a fideszes gyáva, tolvaj kretének akkor inkább menjenek el kukát rakodni, vagy hullát mosni a politikai seggnyalás helyett. Arra talán képesek. A börtönben lesz lehetőségük mindkettőt gyakorolni.

G. Nagy László 2022.01.31. 17:00:01

@ulpius66: Szép darab ez az Irénke! A gyerekeim már meséltek róla. Tényleg van itt szürkeállomány :)

morph on deer 2022.01.31. 17:05:17

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
Lázár arról beszél, hogy Márki-Zay két helyen, két posztért is indul egyszerre, - ami egyébként szerintem is nonszensz, - és nem ad egyenes választ arra, hogy mit is akar tulajdonképpen.

G. Nagy László 2022.01.31. 17:09:14

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Ez a Márki-Zay valami parádés! Ha Orbán nincs, keres egy másik fideszest? Ez annyira szánalmas és olyan végtelenül rossz üzenet! Neki most azt a szerepet kellene eljátszania, hogy Orbán Viktorral focizik egy ligában, vele azonos fajsúlyú! Van az úgy, hogy egy buliban elzavar a legjobb csaj, s mi rögtön rárepülünk a következőre, s ha az sem jön össze, megyünk még tovább, egyre gyengébb szinteket ostromolva. De azt ilyenkor tudnunk kell, hogy nincs visszaút! Ezzel a lehetőségét is felégetjük, hogy az első bombanővel valaha is összekerüljünk.

ulpius66 2022.01.31. 17:12:28

@morph on deer:

Teljesen tiszta sor!

Ha nyernek a ballibsik akkor "elmegy" minielnöknek, ha vesztenek, akkor marad Vásárhelyi polgármester!!!!

Ugyanígy van gyurcsányiné és Kamugeri is...... ha veszítenek akkor maradnak a jelenlegi pozíciójukban (EP képviselő, Budapest főpolgi)

A ballibsi lista eleje,
1. MZP
2. gyurcsányiné
3. Kamugeri

... azaz ha veszítenek EGYIK SEM LESZ PARLAMENTI KÉPVISELŐ.......

ulpius66 2022.01.31. 17:16:16

Ezért írtam mán egy jópárszor!!!!!!!

Ha valaki indulni akar a parlamenti választáson, AKKOR ELŐRE MEG KELL SZÜNTETNIE AZ ÖSSZEFÉRHETETLENSÉG MIATTI ÁLLÁSÁT!!!!

MAGYRAUL: ha az mzp vagy a gyurcsányiné vagy a Kamugeri indulni akar a parlamenti választáson, AKKOR ELŐRE LE KELL MONDANIA A POLGÁRMESTERI, EP-KÉPVISELŐI MANDÁTUMÁRÓL!!!!!

AMENNYIBEN LEMONDOTT, CSAK AKKOR INDULHAT A VÁLASZTÁSON.......

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.01.31. 17:20:10

Gyurcsány (és Orbán) fanatikusainál csak Márki-Zay fanatikusai rosszabbak. Azt a mérhetetlen agresszivitással, pökhendiséggel és csőlátással vértezett verbális ámokfutást tekintve, amit rajongói lezavartak az elmúlt hónapokban...ahogy nekimentek az ellenzéki pártok azon szavazóinak is, akiket szintén joggal taszítottak MZP megnyilvánulásai.

"Egyelőre úgy tűnik, hogy az ellenzéki koalíció pártjai minden követelését lesöprik az asztalról, szinte semmilyen elképzelését sem képes elfogadtatni."

Hat párt állapodott meg előzetesen a választási együttműködésről. A listás helyek elosztása és az egyéni jelöltek kiválasztása eme hatpárti koalícióra vonatkozott. A sors úgy hozta, hogy egy kívülálló futott be listavezetőnek (min. elnök jelöltnek), de ez még nem indok arra, hogy kivételezzenek vele, miszerint tegyenek lehetővé számára egy 7. alakulat bevonását az együttműködésbe és a helyek leosztásába. Ere már nincs idő. Az ellenzéki pártok hozzáállása abszolút jogos és érthető, emellett profánabb megközelítésben naná, hogy nem akarják tovább szeletelni azt a bizonyos tortát.

"Már a megszólalásait is igyekeznek szigorú kontroll alatt tartani.."

Az nem is baj, mert láthatóan szükség van rá. Mindamellett rendkívül egyedi, egyszersmind szánalmas és kiábrándító, hogy a listavezetőt kommunikációjában fékezni kell. Ami szemlátomást amúgy is csak tessék-lássék sikerül.

különvélemény 2022.01.31. 17:27:12

Nincs értelme vitázni, ameddig az demagóg sárdobálást jelent, ameddig a pártok "programja" a ki tud nagyobbat mondani szintjén van, ameddig nincs olyan moderátor, aki pártatlan és el is tudná látni a feladatát, ameddig nincs lefektetve a vita szabályzata részletekbe menően...

baalint1 2022.01.31. 17:29:01

Szerintem sem lesz vita, és nagyjából amiatt, amit te írsz, mert Orbánnak nem éri meg, nem akarja elismerni egyenrangú félként MZP-t.

MZP helyében én viszont radikálisabb lennék, konkrét helyre és időpontra hívnám Orbánt, az RTL Klubbal, mint egyetlen jelentős, de nem NER csatornára leszervezve, de persze online is közvetítve. Aztán ha nem jön el, és nyilván nem jön el, akkor lenne egy egyoldalú kampány műsora, illetve a moderátor is feltenné az elkészített kérdéseket MZP-nek.

Egyébként ha pártpolitikai szempontból jó is amit csinál Orbán, azért mondjuk az a demokrácia megcsúfolása, hogy az elmúlt években semmire nem adott érdemleges választ, mindent lepattintott gúnyolódással vagy tereléssel. A választási vita elutasítása is ugyanez ebből a szempontból. Mutatja, hogy számonkérhetetlen, mindig és mindenkor azt csinál, amit akar. Ezzel amúgy semmi baj nem lenne, vannak ilyen politikusok, inkább azt elvtelen bandával van baj, akik akárhová követik.

G. Nagy László 2022.01.31. 17:29:13

@Lesz még Magyar Köztársaság:

"Mindamellett rendkívül egyedi, egyszersmind szánalmas és kiábrándító, hogy a listavezetőt kommunikációjában fékezni kell. Ami szemlátomást amúgy is csak tessék-lássék sikerül."

A vicc az, hogy MZP néha mond értelmes dolgokat is. Legutóbb Londonban sokat beszélt arról, hogy a kommunizmus ellentétes az emberi természettel, eleve elhibázott eszme; vagy épp arról, hogy a cigányságot fel kell emelni, de csakis azokon érdemes és lehet segíteni, akik maguk is motiváltak a gettóból való kitörésben. Ezek józan, jobboldali gondolatok, mintha magamat, vagy bármelyik fideszest, akár Orbánt hallanám.

Viszont emellett mond olyan bődületes marhaságokat is, amelyekkel lerombol mindent. Olyan, mint egy éretlen gyerek: ami eszébe jut, azonnal kimondja. Ez nagyon amatőr dolog, nagyon nem politikushoz méltó attitűd.

baalint1 2022.01.31. 17:31:29

@különvélemény:
Az, hogy egyoldalúan, az elérhető felületek 90%-át elfoglalva megy a populista demagógia, az rendben van?

G. Nagy László 2022.01.31. 17:32:48

@baalint1:

"MZP helyében én viszont radikálisabb lennék, konkrét helyre és időpontra hívnám Orbánt, az RTL Klubbal, mint egyetlen jelentős, de nem NER csatornára leszervezve, de persze online is közvetítve. Aztán ha nem jön el, és nyilván nem jön el, akkor lenne egy egyoldalú kampány műsora, illetve a moderátor is feltenné az elkészített kérdéseket MZP-nek."

Igen, ez jó gondolat. Ezzel aligha veszíthetne. Orbán persze ilyen zsarolás láttán pláne nem állna kötélnek, de ennyi.

baalint1 2022.01.31. 17:34:50

@G. Nagy László:
Igazából MZP-nek nagyrészt jobboldali elképzelései vannak, nagyrészt épp olyanok, amiket te magad is előadsz, amikor épp nem jön rád a neobolsevik propaganda. Ha kicsit is következetes lennél, nem állnál a bolsevikok oldalára, csak hogy kiélhesd a fóbiáidat. De te tudod, az viszont vicces, mikor meg próbálod magyarázni, hogy a Fidesz áll a legközelebb a jobboldalisághoz. Miközben sorra jönnek az újabb és újabb osztogatások, bolsevik intézkedések (lásd pl. legutóbb az árszabályozás), amelyek elvileg nem szimpatikusak neked sem.

baalint1 2022.01.31. 17:40:58

Ja, még egy dolog a vitáról, egy másik aspektus, ami a cikkben nem jelenik meg.
Ha a vita megvalósulna, szerintem is jogos, hogy kb. Horn Gyula szintjére tetted MZP vitaképességét. Bár megjegyzem, Orbáné azóta kophatott, de tegyük fel, Orbán esélyesebb lenne így is. Ja, csakhogy egy dolog miatt MZP-nek még egy vesztes vitába is érdemes lenne belemennie: Orbánék számos viselt dolgáról még csak nem is hallott a Fidesz szavazók nem értelmiségi része. Épp nemrég szembesültem ezzel, mikor egy idős rokonnál jártunk, simán a legnagyobb "korrupció", amiért hőbörög, hogy Cseh Katalin EU támogatást kapott valamire. Mert Lölő ügyei nem jelennek meg a propaganda médiában. A Kaleta ügy sem, ahogy a Szájer ügynél is elhallgatták, milyen buliról is volt szó.
Nos, annak ellenére, hogy ha le is gyalulná Orbán MZP-t, egy vita felületet biztosítana arra is, hogy olyanok is elhangozzanak, amikről a nézők fele soha nem hallott, vagy csak kiforgatva hallott. Lehet, hogy a vita után nem távolodnának el Orbánéktól, de biztosan lennének közöttük, akiknek valamit elültetne ez a fejében, és egyes ügyekről, ha később hallanak, kicsit máshogy állnak már hozzá, ami eredményezheti azt, hogy közülük, akik valamiért elégedetlenné válnak, elkezdenek más hangokat is meghallani.

szemtanú 2022.01.31. 17:51:11

Könyörgöm, Fideszesek, álljon már le valaki Márki-Zayjal vitázni. A Comedy central biztosítja a helyszínt.

Bafana 2022.01.31. 18:07:12

Orbán egy beszari. Kardcsörtetéssel és cicaharccal nekimegy Brüsszelnek, a migránsoknak, Sorosnak, Gyurcsánynak, a Fogatlan Oroszlánnak, de akiben egy kicsit emberére találna, attól elfut, mint Bátor Szőr Robin.(legyőzte azt, ki éppen arra járt).
Orbán egy beszari.
O1B.

alöksz róz 2022.01.31. 18:18:40

@baalint1: "Az, hogy egyoldalúan, az elérhető felületek 90%-át elfoglalva megy a populista demagógia, az rendben van?" - igen, az teljesen rendben van, legyenek a fasz másik oldalán is, úgy az igazságos

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 18:33:29

@G. Nagy László: Egyre gyengébb szinteket nehéz találni a fideszben. Mindegyik egy szánalmas nulla féreg, a béka segge alatti, egyforma szinten. Egyenpofával, egyenvéleménnyel, egyennyelvvel és agysejtállománnyal. Mint Kádár elvtársék bandájában. Azok is évtizedekig a führerük seggében nyelvvel kotorásztak.

6.Lenin 2022.01.31. 18:34:42

Meg kell nézni az Orbán-Gyurcsány vitát, utána meghallgatni az őszödi beszédet.

Ennyi az értelme a "vitának".
MZP esetében annyi a különbség, hogy már előtte is tudni, hogy hazudik.

Mellesleg árulja már el valaki, hogy mi értelme is lenne egy ilyen vitának? A nyálcsorgató táborokat marhasággal etetni?

Hol, és ki tartotta be, amit a vitán ígért?

Biden? KamuGeri? Vagy bárhol a világon? Úgyis lesz mindig kifogás, hogy miért nem, és miért nem akkor. Legjobb esetben is majd, egyszer, talán.

A hülye-gyerekek szeretnének ezzel szórakozni?

dare 2022.01.31. 18:37:00

A 2002-es vitán Medgyessy ellen tényleg elsöprő volt, pont ez volt a baj, túlságosan is.
Az elsöprő magabiztosság sajnos sok esetben volt ott visszatetsző, mivel gőgösen fennhéjázó volt, és ez a stílus döntötte el Medgyessy javára a vitát akkor a szavazók egy részénél.
Sok volt, ha egyszerűbben akarom megfogalmazni.
Medgyessy pedig végig nyugodt maradt, és nagyon jó riposztjai voltak neki is.
Kis ízelítő a vizuális típusoknak, hogy mire is gondolok (a vita egy része csak):youtu.be/Dp4E2f2LV3E

Ámde a Gyurcsány-Orbán vitán meg nagyon visszafogott volt, a riposztjai ültek ugyan akkor is, de Gyurcsány stílusa olyan volt számára, mint egy úthenger.
Ripacskodott volna?
Lehet, de nagyon jól állt neki.
Én most is azt mondom, bármennyire unszimpatikus nekem a Gyurcsány (is), hogy semmi esélye nem volt ellene Orbánnak, nagyon felkészült volt, adatokat vetett össze adatokkal (a 4év-4év), nagyon jók voltak a riposztjai, szóval jobb volt sokkal na (nem csak hazudozás volt, hülyeség csak erre a narratívára leszűkíteni az egész vita értelmezését).
Orbán kevés volt, ha egyszerűbben akarok fogalmazni.
Vizuális tipusoknak kis összefoglaló :youtu.be/CtI5fp5kVY4

Kormányon fölényeskedő stílus, ellenzékben sokkal passzívabb.
Melyik a jó stílus, melyiket választaná Orbán, ha vitára kerülne sor?
Mind a kettőt elvesztette.
Persze a hosszú évek alatt beletanult a politikába, tudna értelmesen is vitázni, de azért biztos ott motoszkálna benne a kisördög végig a vita alatt, hogy most vajon mi lenne a jó válasz, nem lesz ez sok, nem lesz ez kevés, és az előzmények ismeretében ez a belső vívódás ráüthetné a pecsétet a vita eredményére.
Ráadásul egy olyan politikussal kellene most is vitáznia, aki szintén jól tud vitázni.
Jelen pillanatban 3 olyan politikus van, aki sok embert tud megszólítanai.
Orbán, Gyurcsány, és Márki-Zay.

Ha lenne vita, csak úgy győzhetne benne Orbán MZP ellen, ha sikerülne őt kizökkentenie, érzelmileg manipulálnia, de erre alapozni egy vita kimenetelét azért elég nagy rizikó lenne.
MZP ha nem zökken ki, tehát nem visz bele érzelmet (mint pl Hollik ellen, mert ott a közeg legyőzte a végére) akkor ezt a vitát nem tudom másképpen elképzelni, mint MZP győzelmével.
De sajnos nem lesz, a leírt okok miatt.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 18:38:08

@ulpius66: Ja, az értelmes emberek bárhol megállják a helyüket, a seggnyalók meg csak egy bizonyos likban kotorászva. Ha MZP nem nyer, van másik jól fizető állása, ugyanez vonatkozik Dobrevre meg Karácsonyra is. De mi lesz ezekkel a szerencsétlen fidezses seggnyalókkal, ha buknak? Mennek a börtönbe, vagy esetleg kukásnak vagy hullamosónak. Nemhiába fosnak még egyszerű vitától is! Nagy a tét számukra!

2022.01.31. 18:41:40

@baalint1:
és 2010 előtt rendben volt, hogy a fidesz kb. 50% választóval a kábeles hírtévéve és a budapesten fogható lánchíd rádióval rendelkezett. és még ez se lett volna ha simicsika cégei nem lopnak össze annyit, hogy ezt megteremtsék maguknak. és a fidesz horn gyulától kapta a magyar nemzetet. mert horn gyula ki akarta szorítani a tv3-ot. az egyben az egyben az szdsz holdudvarának értelmiségéből állt. és azt gondolta, hogy az rtl klub csak annál jobb lehet. és ezt támogatta a fidesz. és így kapták meg a magyar nemzetet. akkor is volt kibaszott egyoldalú média. felteszem akkor is szétvetett az ideg.

taga20 2022.01.31. 18:45:58

@alöksz róz: ja, ahogy a beteg fityeszes agyad elképzeli!:)))

coub.com/view/1nih3x

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 18:46:23

@ulpius66: MZP már vitázott vele egyenrangúakkal, és nyert. Ilyen Szanyi meg Gattyán féle indultak még csőcselék kamusenkikkel minek vitázna? Most jönne a tolvaj csalók elleni vitája, de úgy látszik hogy azok nem tudják cáfolni a vádakat, ezért elbujdokolnak előle. Legalább látszik ki mennyit is ér. Már azzal hogy nem lesz vita, azzal megnyerte a vitát.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.31. 18:47:23

Vityó fél, a vitától. Az öt ellenzéki jelöltből mondjuk kettőt lenyomna. Egy megakadna a torkán. Kettő meg simán lenyomná. Meg aztán Fecó még mindig agyonverné.

alöksz róz 2022.01.31. 18:47:48

@G. Nagy László: "Van az úgy, hogy egy buliban elzavar a legjobb csaj, s mi rögtön rárepülünk a következőre, s ha az sem jön össze, megyünk még tovább, egyre gyengébb szinteket ostromolva." - és így a legjobb csaj megy haza leggyakrabban baszatlanul.

taga20 2022.01.31. 18:48:04

@6.Lenin: gondolom 2006 óta várod a 14. havi nyugdíjat, amit a csutigeci istened beigért!:)))

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.01.31. 18:49:30

@szemtanú: MZP kihívta két riválisát. Azzal hogy ez a két kretén elmenekült előle, szerintem a vitatémát le is zárhatjuk, és foglalkozhatunk lényegi kérdésekkel.

6.Lenin 2022.01.31. 18:56:18

@dare:

Szerintem téves amit írsz. Gondolom maga vita szinte senkit nem érdekelt. Az emberek a körülötte lévő cirkusz nézik. Egy bamba, szerencsétlen meghatotta régi komcsi nagymamákat, meg sok mást is. Ahogy Kamu Geri se véletlenül szereti a szerencsétlen hülye .-gyerek pózát eljátszani.

A másik része a cirkusznak. A választókat eleve egy semmihez sem értő masszának tekintik a pártok. Aztán elvárnák, hogy megértsen komoly gazdasági, geopolitikai kérdéseket.

ezt tényleg komolyan gondolja valaki?

Legjobb esetben az ilyen "viták" csak arra lennének jók, hogy a táborokhoz tartozó okostojásoknak lenne min agyalni, anyázni hónapokig, évekig.

Nézzük meg, hogy a táborok , választás előtt, vagy ellenzékben, vagy kormányon tényleg betartanak mindent? Simán megetetik még a saját táborukat is.

Faszán lehet médiázni, meg sok más marhaságot dobálni a másik fejéhez. Ez csak cirkusz.

Ismét csak az Orbán-Gyurcsány vitára szeretnék hivatkozni.

Feri felmosta a padlót hajtogatta a tábor, aztán buktak egy óriásit, de felmosás duma maradt a mai napig is. Volt az egésznek valami értelme?

taga20 2022.01.31. 18:56:53

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: lézerjani egy gyáva tróger bűnöző, de egyszer volt egy jó beszólása:)))

coub.com/view/2xy8dg

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 18:57:16

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
"Már miért neki kéne megmondania? Azért indul a választáson, mert meg akarja tudni, a nép mit, és legfőképpen kit választ."
Már bocs, ekkora baromságot azért ritkán olvas az ember. Azért indul, mert tudni akarja, hogy a nép mit választ?
Bazmeg, nem az ennek a menete, hogy
1. Van valamiről valami elképzelésem
2. elmondom a népnek, hogy ezt meg azt akarom csinálni
3. Ha a nép ezzel egyetért, akkor megszavaznak, és csinálom.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 19:01:09

@dare:
"Gyurcsány (is), hogy semmi esélye nem volt ellene Orbánnak, nagyon felkészült volt, adatokat vetett össze adatokkal"

Ne mondd már ezt a baromságot. A saját öszödi bevallása alapján nem adatokat vetett össze adatokkal, hanem hazudott mint a vízfolyás. Ennyi.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 19:08:28

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

"Most jönne a tolvaj csalók elleni vitája, de úgy látszik hogy azok nem tudják cáfolni a vádakat, ezért elbujdokolnak előle. Legalább látszik ki mennyit is ér. Már azzal hogy nem lesz vita, azzal megnyerte a vitát."

No, akkor képzeljük el veled az effajta vitát.
Én: Öszödi Ördög, te egy részeges pedofil drogcsempész vagy.
Te: Hát, én nem vagyok.
Én: Akkor meg is nyertem a vitát, három állításomból egyet sem cáfoltál.

dare 2022.01.31. 19:11:31

@6.Lenin: @tiltsál ki te gyökér: A vita azért van, hogy egyik politikai szereplő legyőzze a másik politikai szereplőt.
Meg kell győznie az embereket arról, hogy miért ő alkalmasabb arra a feladatra.
A benyomás dönti el a vita végkimenetelét.
Ez arra az egyetlen pillanatra vonatkozik, nem arra, hogy 10-20 évvel ki mit mond róla.
Csak az adott pillanat számít.
Teljesen mindegy évek múlva ezt ki hogyan értelmezi, vagy ki mit mond róla utólag.
Ez teljesen lényegtelen, nincs jelentősége, csak ott és akkor van.

6.Lenin 2022.01.31. 19:12:07

A legjobb "vita" ha választók megnézik (ha képesek rá) melyik oldal mit tett kormányon, ellenzékben az elmúlt 30 valahány évben.
Lenne mit összehasonlítani, amik alapján lehetne ésszerű döntést hozni.

6.Lenin 2022.01.31. 19:16:00

@dare:

2006 előtt volt egy vita, utána egy "igazságbeszéd", végül egy összeomlás szélére került ország. egy kirúgott me. Egy "szakértő kormány" amelyik nem merte vállalni a sját csodálatos intézkedéseinek a következményeit.

Óriási jelentősége volt a vitának. Ellentétes következményekkel.

dare 2022.01.31. 19:23:02

@6.Lenin: Másról beszélünk.
Én a vitáról, te pedig a következményekről.
A vita a pillanatról szól, a következmények pedig az azt követő évekről.
De a következményeket csak úgy lehet megvalósítani, ha le tudjuk győzni a másikat érvekkel.
Tehát elsősorban a vitán nyújtott teljesítmény játszik, mert csak azután beszélhetünk bárkinek az esetében is következményekről

6.Lenin 2022.01.31. 19:34:55

@dare:

Nézd már meg a Gyurcsány-Orbán vitát, és hallgasd meg az őszödi beszédet.

Ennyi az érteleme az ilyen vitáknak. Vagy nézd meg miket igért Kamu Geri, Biden, és a többiek.

Még ha netán gatyában táncolnának, vagy énekelnének valamit, Legalább "látnánk" hogy mire is képesek. Ha dumálnak, akkor valamelyik, vagy mindkettő tuti, hogy hazudik.

Magában a "vitának" mi lenne az értelme? Mindenki azt mond amit akar, a nézők meg azt látnak bele, amit ők akarnak. 1 hét múlva a külsőségeken meg ráhúzott dumán kívül úgysem emléxik senki semmi lényegesre.

De bocs, most néztem, hogy hová is irkálok. Csak beleolvastam a kommentekbe, elkapott a hév, a radaron meg most vettem észre, hogy eltévedtem.

baalint1 2022.01.31. 19:40:40

@cvsvrs:
Anno minden választás előtt számolgattam a közszolgálati TV-ben, hogy melyik oldalnak mekkora szereplése volt benne. 2002-ben egyetlen MSZP-s üzenet volt 10 Fideszes üzenet ellenében. 2006-ban és 2010-ben az akkori közszolgálati TV-ben ügyeltek arra, hogy kiegyenlített legyen, így ugyanannyi volt. Ma már semilyen ellenzéki üzenet nem jut el a közszolgálati médiába, leszámítva mikor volt 10-10 perce egy-egy ellenzékinek, mert a hatóság kötelezte őket.

Emellett megjegyzem, kurvára nem ugyanaz, amikor egy médiatermék 100%-ban propagandát nyom, meg mikor pusztán elfogult.Mikor a baloldal volt kormányon, simán megjelenhetett a Népszabadságban Orbán Viktor véleménycikke is. Simán kritizálták a kormánypárti lapok a kormány egyes intézkedéseit is. Most nincs ilyen, miközben állandó elnyomásról papolnak, kizárólag propaganda megy a kormánypárti sajtóban.

De tegyük fel igazad lenne, és ugyanannak az ellenkezője van most. Az úgy rendben lenne?

dare 2022.01.31. 19:42:57

@6.Lenin: Vagy nézd meg mit ígért Orbán.
Mindegy amúgy, most a téma a M.e. vita volt, arról írtam csak véleményt.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 19:43:00

@dare:
"A benyomás dönti el a vita végkimenetelét.
Ez arra az egyetlen pillanatra vonatkozik, nem arra, hogy 10-20 évvel ki mit mond róla."

Nem 10 év, hanem másfél hónap múlva ismerte be- a fajtájának - hogy összevissza hazudott.
Már bocs, meggyőzhetsz valakit, hogy lárifári az államadósság, meg minden, de hazugság az egész.

baalint1 2022.01.31. 19:43:44

@tiltsál ki te gyökér:
Ja, nyilván mindezt úgy, hogy közben a bolsevik kormány állandó lejárató kampányt folytat ellene, és az ő üzenetei el sem juthatnak a választókhöz, de szemtől szembe mégsem mer vitatkozni a vezérük.

baalint1 2022.01.31. 19:45:49

@6.Lenin:
BTW ha megnézed a költségvetési hiányt és az államadósságot, most épp egy nagyon hasonló helyzet van, mint 2006-ban, illetve 2008-ban. Gondolod, hogy a mostani kormány egyoldalú propagandájával most jobb lesz, mint 2006-ban, mikor Gyurcsány túlhazudta Orbánt?

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 19:47:57

@dare: "Meg kell győznie az embereket arról, hogy miért ő alkalmasabb arra a feladatra."

Tényleg nem érted, hogy ennek akkor van/lenne értelme, ha mondjuk nagyjából maradnak a realitások talaján?
Baszki, Fletó hamis adatokkal érvelt - ez ellen tényleg mit lehet mondani?

6.Lenin 2022.01.31. 19:48:43

@dare:
Na még annyit, hogy én nem a vitákat nézem, hanem a kormányzati, és ellenzékbéli ténykedéseket. Az talán többet mutat bármekkora megrendezett cirkusznál.

Az ilyen viták, amire te gondolsz csak a nyálcsorgatóknak táplálék.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 19:52:11

@baalint1: Melyik üzenete nem jut el a választókhoz? A csapból is ez a nyomorult folyik.

Te mersz dumálni tájékoztatásról a közszolgálatin? Konkrétan 2006ban az államháztartási adatokat nem hozták nyilvánosságra -törvényellenesen - mondván, hogy az befolyásolná a választások eredményét. Ja, kiderült volna, hogy mit és mennyire kúrtak el. Utána meg közölték, hogy a választó tudhatta az igazi számokat a fidesz tájékoztatásából. A világ nem baszott még ilyet.
És utána azt mered mondani, hogy kiegyenlített volt a közszolgálatin, hogy ki mennyit pofázhatott???

dare 2022.01.31. 19:54:23

@tiltsál ki te gyökér: Te se érted, Orbán se maradt a realitások talaján.
Nézd meg amiket linkeltem.

@6.Lenin: Az oké, de jelen pillanatban a kihívó milyen kormányzati ténykedéssel érveljen?
Mert MZP még nem volt kormányon.
A polgármesterség más, azt nem lehet összevetni kormányzati intézkedéssel, ilyen alapon bármelyik polgármesterrel össze lehetne akkor vetni a Fidesz kormány regnálását.

6.Lenin 2022.01.31. 19:55:13

@baalint1:

Abban soha nem kételkedtem, hogy akik gyengébben szerepeltek kormányon, ellenzékben, ne keresnének kifogást, és ne találnának össze nem hasonlítható dolgokat, elhallgatva a saját teljesítményüket. Ezek éppen úgy értelmetlen viták , mint amiről itt vitáztok.
Kiragadott példák, mellőzve a környezetet (külső, belső). Vagy azon filózni, hogy ha én lennek most kormányon mindent jobban csinálnék. Ezt még óvodában is komolytalannak vennék.
Már bocs.

2022.01.31. 19:56:37

@baalint1:
én is volt, hogy számolgattam. csak drága bolgár urak voltak. akik azt mondták, hogy hangozzon el az ellenérdekeltektől is egy nem túl radikális vélemény. és erről a műsorvezető próbálja meggyőzni a nézőgyerekeket, hogy lehetne így is, csak ez nem elég nyugatos, európai. és ebben nem érdemes számolgatni.

még ebbe a világba simult bele az első orbán kormány. aztán totális médiaellenszélben leváltották. és erre jött a fidesz részéről az, hogy akkor szét kell verni az egészet. tehát nem egyensúlyt kell próbálni teremteni. visszahozni azt, amit hankiss elemér akart. hogy az mdf és az szdsz paritásos alapon adja a műsorvezetőket, mert mszp-szdsz koalíció van. és az mdf mérsékeltjei közelítőleg 0 szavazóval rendelkeznek. tehát vannak a komcsik, a libsik és abból a nézőpontból a még egyszer közelítőleg 0 szavazatot hozó "európai értelemben vett konzervatív" politika állhat. mert ami azon túl van az "náci". ez így nem pálya. ezt mondták a fideszben. és ezt éppenséggel meg lehet érteni.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 20:02:28

@dare: "Orbán se maradt a realitások talaján."
Baszod. Nem Orbán jött elő egy hónap múlva a hazudtunk éjjel-nappal dumával...

dare 2022.01.31. 20:06:29

@tiltsál ki te gyökér: Nem, de attól még ő is lódított. Pont ezt tette Gyurcsány vele a vitában, az állításait tette fókuszba, és azt vetette össze a Fidesz kormány elért eredményeivel.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 20:06:56

@dare:
"Az oké, de jelen pillanatban a kihívó milyen kormányzati ténykedéssel érveljen?
Mert MZP még nem volt kormányon."

Meg nem is lesz.
Akkor meg miről is kéne vitázni? Az egyik oldalról vannak számok. A másik meg benyögi, hogy ha ő lenne ott, akkor azok nagyobbak vagy kisebbek lennének. Értelmetlen.
A járványkezelésbe belehaltak x ezren - ha ÉN MZP lennék a kormányon akkor feleannyian. Pont.
Az átlagbér x ezer. Ha én lennék akkor kétszerannyi lenne.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 20:08:36

@dare: "Pont ezt tette Gyurcsány vele a vitában, az állításait tette fókuszba,"
Tudom. Vonja vissza azokat a hazug és igaztalan vádakat, hogy gyógyszerfelírási díjat akarunk bevezetni. Lárifári.

Mert bazmeg vizitdíjnak hívták amit bevezettek.

Kivlov 2022.01.31. 20:10:47

Márki sz*rjon sünt.
Agyhalott, antimagyar f*sz

dare 2022.01.31. 20:14:13

@tiltsál ki te gyökér: "Meg nem is lesz.
Akkor meg miről is kéne vitázni?"
Ja, hogy ez így ennyi.
Végülis védhető álláspont egy vitában.

Volt ott több öszevetés is, de ha gondolod feltúrom neked a netet, és hozok egy rakás linket arról, hogy miket mondott Orbán, és azokból mi mindent valósított is meg a kormányzása alatt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.31. 20:16:11

Hiba lenne, ha nem vitázna Orbán MZP-vel.

MZP könnyedén legyőzhető ellenfél ugyanis. S tény: bár jelképesen csak, de ő a ballibek vezetője.

2022.01.31. 20:20:01

@baalint1:
a népszabadságban orbán egy olyan véleményt írhatott meg, aminek 0 szavazója volt. a népszabadság, kb. bod péter ákos és pálinkás professzor véleményét engedte közölni, akik most mzp oldalán állnak. az "európai értelemben konzervatív" róna professzor kritizálhatta a "liberális" majtényi professzort. és sólyom lászló "világhírű jogtudós" jogtudós véleménye is megjelenhetett.

de például az, hogy ez mind hülye már nem jelenhetett meg. a rendszerváltók csináltak egy egykamarás parlament, ami a törvényhozás. és ez választja meg az összes közjogi főméltóságot. államfőt, legfelsőbb bíróság elnökét és miniszterelnököt. és ide a pártelnök miniszterelnökök vezette listáról lehet bekerülni. akkor mégis hogy vannak a hatalmi ágak szétválasztva.

egy ilyen rendszerben egy valamire való politikus kétharmadot akar szerezni. nem akar fékeket és ellensúlyt. miért akarna? persze ettől ez a rendszer még nem jó. orbán egy rendszerhibát használ ki.

az ellenzék lényegében most egy főbírót akar választani, amelyik nem akar kormányozni, hanem elszámoltatná az oligarchákat. csak ilyen választás nincsen. nem azért, mert ezt felszámolták, hanem mert ilyen választás nincsen. nyugaton se. sehol. bécsben is kormányközeli ügyes üzletemberek uralkodnak. és a nagyvilágban 1,000 dollármilliárdosból max. 2-3 feltaláló. ők se igazán, csak a médiában elhitetik, hogy elon musk a bsc diplomájával nagyon ért a marsutazáshoz. és nem a munkatársai értenek hozzá. tehát nem szalmaember. lölő is ért az erőművek mellett a médiához, szállodákhoz egy kicsit. például jó tévét akar. értem, hogy az állam válsághelyzetben ne segítse ki. mert a többi oligopolumot nem segítették ki sohasem. orbán a nyugatosság rendszerhibáit használja ki. mivel a rendszerváltók közül messze ő volt a legtehetségesebb politikus épült egy új állampárt.

és a kérdés, hogy ezzel most mi legyen? erre kell választ adni áprilisban.

alöksz róz 2022.01.31. 20:20:47

@baalint1: "Ja, nyilván mindezt úgy, hogy közben a bolsevik kormány állandó lejárató kampányt folytat ellene" - ez anakronizmus.
"az ő üzenetei el sem juthatnak a választókhöz" - ez meg hazugság.

most komolyan, úgy te is vitázol hogy hazudozol? :D

alöksz róz 2022.01.31. 20:24:56

@cvsvrs: "a rendszerváltók csináltak egy egykamarás parlament, ami a törvényhozás. és ez választja meg az összes közjogi főméltóságot. államfőt, legfelsőbb bíróság elnökét és miniszterelnököt." - és az összes bíró, ügyész, mind komcsi volt. az mszp nevezte ki az összeset.
de az nem fájt az uniónak se.
a sok uniós komcsi kinevezte őket függetlennek.

alöksz róz 2022.01.31. 20:32:50

@baalint1: "ha megnézed a költségvetési hiányt és az államadósságot, most épp egy nagyon hasonló helyzet van, mint 2006-ban, illetve 2008-ban." - nem hasonló, hogy jön ide 2006. most megpróbálod összemosni, ez is pont ugyanolyan ballib szokás, mint a hazudozás.
1. 2006-ban nem nézhetted meg.
2. 2006-ban nem volt se válság, se koronavírus, hanem soha nem látott pénzbőség, soha nem látott hosszú idejű szuper kedvező gazdasági környezet.

arthurthedent 2022.01.31. 20:39:38

@dare: "a Gyurcsány (is), hogy semmi esélye nem volt ellene Orbánnak, nagyon felkészült volt, adatokat vetett össze adatokkal (a 4év-4év)"

Na, ezért nincs értelme a vitának. Nyilvánvalóan lehet tudni, hogy gyurcsány végig hazudott, hogy akkorra már elk.rták, böszmeséget csináltak, de még sok év után is azt terjeszted, hogy milyen frappánsan vetett össze adatokat adatokkal.

Hát persze, csak igazából adatokat vetett össze hazugságokkal, de senkit sem érdekelt.

DFK 2022.01.31. 20:47:51

@dare: pedig a Gyurcsány-Orbán vita lényege a gátlástalan gyurcsányi hazudozás volt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.31. 20:55:43

Látom fideszkomcsiknak böki a csőrüket, hogy feri bucira verte az istenüket.
Deháhazudott deháhazudott!!
Ez olyan, mikor a 120 kilós 1,90 magas boxolót elveri a félnótás kacskakezű 1,50 alacsony falu bolondja.
-Mi történt?
-Há tökön rúgott!
-Te a rafinált dörzsölt bunyós nem számítottál rá?
-Nem!
Nem kellett volna lazán lenyomnia a félnótás ferkót?
Lehet, hogy vikrtorka mégsem olyan nagyszerű és fantasztikus, mint gondoljátok.

dare 2022.01.31. 20:58:16

@arthurthedent: Nagyon népszerű ez az álláspont, nem tényszerű de mindegy, maradjunk ezen.
Gyurcsány elejétől a végéig a hazudott, így nyerte meg a vitát.
Ha így győz valaki egy vitában, hogy az elejétől a végéig hazudik, akkor az a vesztes felet is beárazza szerintem.
Ha bemegy ebbe az utcába, tehát ha nem tudja felülmúlni a sok hazugságot, ha nem tud domináns lenni, a saját érveit jobban kidomborítani, a saját érvei mentén irányítani egy vitát, akkor bizony el fogja veszíteni azt.
Tehát ez oda-vissza is működik, ha bemegy valaki egy ilyen szituba, akkor abból nyertesen kell kikerülnie, ha kellően felkészült és magabiztos.
Ha nem magabiztos, ha nem felkészült, vagy ha bármi más nyűgje vagy baja van, akkor azt az ellenfele ki fogja használni.

Wildhunt 2022.01.31. 21:01:39

@dare: ha egy játékban az egyik fél csal akkor a másik a hülye hogy miért nem csalt ő is?

arthurthedent 2022.01.31. 21:02:41

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Deháhazudott deháhazudott!!"

Ja, ha a kis kedvenced csinálja, akkor minden belefér.

"Látom fideszkomcsiknak böki a csőrüket, hogy feri bucira verte az istenüket."

Fenéket verte bucira. A vita során többször beégett, közben hazugsággal vádolta meg a vitapartnerét, pedig amint utóbb kiderült pont ő hazudott abban a dologban is. Nem volt szalonképes vitapartner.

Na ezért is nincs értelme nyilvánosan vitázni. A vitának akkor van értelme, ha a két fél megpróbálja belátni egymás álláspontját és hajlandó megváltoztatni a véleményét. Ezért is nincs értelme itt most nekem veled vitatkozni.

alöksz róz 2022.01.31. 21:07:07

@Wildhunt: nem. de azt is lehet jól is meg szarul is kezelni.

dare 2022.01.31. 21:07:46

@Wildhunt: Nem, ha az egyik fél csal, akkor azt vagy überelni kell, vagy ha tisztességesen akar valaki játszani ellene, akkor rá kell világítani hangsúlyosan az ellentmondásaira.
Ha nem vesszük azokat észre, de érezzük azt, hogy baromi nagy blődségeket mond az illető, akkor kézbe kell venni az irányítást, és nem szabad hagyni, hogy ledomináljon egy sületlenségeket terjesztő valaki.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.31. 21:12:26

@arthurthedent: de legalább nem értetted a mondandóm lényegét.
Akkor a kommentem alatti hozzászólást javaslom elolvasni.
Lényegében ugyanazt írta, amit én.

DFK 2022.01.31. 21:14:24

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: ezért nem vagytok vitaképesek balosakáim. Mert nektek alap a hazudozás. Igen, hazudtatok a 2006os vitában. Minden szavatok hazugság volt.
Most is elmondom 2006ban a baloldaliak minden erkölcsi alapjukat elvesztették, hogy bármit bíráljanak. Azóta nektek csak a kussban tűrésre van jogotok. Egy normális világban a mindennapos myilvános szégyenítés lenne a jussotok.

Billy Hill 2022.01.31. 21:16:02

Tegye fel a kezét, aki most még nem tud dönteni, hogy Fidesz-KDNP vagy ellenzéki összefogás...!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.31. 21:16:43

@DFK: és te sem érted. Tíz év fidesz után ennyi nekem kevés. Sajnálom.

alöksz róz 2022.01.31. 21:22:16

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Tíz év fidesz után ennyi nekem kevés." - ezért tehát még kevesebbet szeretnél.

tényleg furcsa állat a proli.

arthurthedent 2022.01.31. 21:22:50

@dare: "akkor rá kell világítani hangsúlyosan az ellentmondásaira."

Ha ügyesen hazudik, akkor nem tudod ott helyben bizonyítani a hazugságait és ha megmondod, hogy hazudik még te jöhetsz ki vesztesen.

Van olyan, hogy "logikai győzelem" és "szónoki győzelem". A logikai győzelem azt jelenti, hogy neked van igazad, a szónoki győzelem azt jelenti, hogy a közönség nagy része azt fogja gondolni neked van igazad. A kettő sajnos köszönőviszonyban sincs egymással. A frappáns beszólások, ügyes riposztok pont arra valók, hogy eltereljék a figyelmet arról, hogy nem a beszélőnek van igaza.

Hány nyilvános vitát láttam, ahol a vallásos szónok előhúzta a paneleket "az evolúció csak egy elmélet", "honnan tudod, ott se voltál", "a semmiből nem lehet valami", "mindennek oka van", "hogyan lenne teremtmény teremtő nélkül" míg a halgatóság sikongatva tapsolta milyen nagyon igaza van a csávónak. Értelmetlen f.ngfűrészelés az ilyen vita, semmi értelme.

A közönségbe az marad meg, hogy az ellenzéki képviselő erre is adna pénzt meg arra is, a kormány meg nem ad.

alöksz róz 2022.01.31. 21:22:56

@Billy Hill: és honnan fogod tudni ki emelte fel a kezét?

sírjatok 2022.01.31. 21:26:57

@baalint1: "Mikor a baloldal volt kormányon, simán megjelenhetett a Népszabadságban "

most meg mindenki zsebében ott a telefonja, amin megnézheti a telexet. a heti hetes fénykorában is így volt? ja nem

dare 2022.01.31. 21:27:17

@Billy Hill: Ez is igaz, egy vita miatt kevesen (lehet, hogy senki) változtatnák már meg a véleményéküket.
Ez csak az ilyen félbolondoknak fontos, mint pl én.
De nagyon kevesen vagyunk ilyenek.

Például volt a Dobrev-Mzp vita.
Igyekeztem tényszerűen nézni, mindenfajta elfogódás nélkül, és így nálam MZP nyerte meg azt a vitát.
Másnap nézem a híreket, 99%-ban azt hozta le a balos média és a független elemzők, hogy Dobrev Klára legyőzte MZP-t a vitában, mert több programpontról beszélt, jobban kifejtette a mondandóját, felkészültebbnek hatott....stb.
Szóval igen, de attól még jó lenne egy ilyet látni most.

sírjatok 2022.01.31. 21:29:00

@baalint1: "BTW ha megnézed a költségvetési hiányt és az államadósságot, most épp egy nagyon hasonló helyzet van, mint 2006-ban, illetve 2008-ban"

ezt tizenkét éve minden egyes évben remekül el tudjátok mondani, hogy legkésőbb jövőre miért jön el az összeomlás, de nem gond hogy egy kicsit már szkeptikus vagyok, ugye?

sírjatok 2022.01.31. 21:33:06

@baalint1: "Igazából MZP-nek nagyrészt jobboldali elképzelései vannak"

az jó, mekkora is lesz a frakciója?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.31. 21:34:56

@DFK: jaja! Mint például :ééén torgyánnal sose!
Aztán mégis.
Nem hazudott csak meggondolta magát.
Pedig akkor MÁR nem volt balos.

dare 2022.01.31. 21:35:18

@dare: Véleményüket-jav

@arthurthedent: A 2002-es vita közönség előtt volt. Ilyen esetekben jobban hat a szónoki képesség, mert maga mellé állíthatja az illető a vitát figyelő közönséget.
A közönség reakciója befolyásolhatja más nézők véleményét is, tehát itt számít a szónoki képesség.
Ha nincs közönség, csak 2 személy vitázik, ott a logikai győzelem jobban hat, mert ott érvekkel kell győzni a másik felett.

ulpius66 2022.01.31. 21:35:47

@sírjatok: MZP a P frakcióba ül be.
(gyengébbek kedvéért: P az a Párbeszéd ...... lesznek vagy hatan MZP-vel együtt....)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.31. 21:36:48

@alöksz róz: apropó prolizás.
Elég fura ezt egy mezei bérkommentelőtől hallani.

ulpius66 2022.01.31. 21:38:33

Egyebekben meg itt van február eleje.... ellenzéki Összefosás pártlista meg sehol......

PEDIG DECEMBERRE, DE LEGKÉSŐBB JANUÁR ELEJÉRE ÍGÉRTÉK......ÍGÉRTEK EZEK MÁN ANNYIT, AZTÁN MÉGSEM TARTOTTÁK BE....

alöksz róz 2022.01.31. 21:39:58

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: mert? hogy kapcsolódik a kettő?

amúgy elég fura ezt a bérkommentelőzést pont egy bérkommentelőtől hallani.

Billy Hill 2022.01.31. 21:40:03

@alöksz róz: "és honnan fogod tudni ki emelte fel a kezét?" - előfizettem a Pegazusra! ;-)

ulpius66 2022.01.31. 21:41:34

Jut eszembe...hogy áll a népszavazási kampány?

Lesz belőle valami?????
(összejött egyáltalán a 200.000 érvényes aláírás?)

"Dec 14, 2021 ... Márki-Zay Péter: Előválasztás, népszavazás, kormányváltás - A miniszterelnök-jelölt elindította az ellenzéki népszavazási kampányt."

AVAGY ÚGY LESZ KORMÁNYVÁLTÁS, AHOGY NÉPSZAVAZÁS.......

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.01.31. 21:42:09

@DFK: ezeket a dolgokat meg nem te határozod meg,hogy kinek mi a jussa.
Amikor a mostani fideszkomcsik majd oldalognak ki nyugatra még fideszkormány alatt, letagadva a mostani nézeteiket akkor beszéljünk arról kinek mi a jussa!

alöksz róz 2022.01.31. 21:42:14

@Billy Hill: akkor ha nem látta volna a pegazus, felemeltem a kezem.

Billy Hill 2022.01.31. 21:42:46

@dare: "Szóval igen, de attól még jó lenne egy ilyet látni most" - ahogy a német mondja, whatever rocks your boat, man... :-)

arthurthedent 2022.01.31. 21:43:02

@dare: "Ha nincs közönség, csak 2 személy vitázik, ott a logikai győzelem jobban hat, mert ott érvekkel kell győzni a másik felett."

Ez igaz lenne, ha az emberi elme racionális, logikus következtetőgép lenne. Az esetek elsöprő többségében nem ilyen. Az emberek HISZNEK dolgokat, azért hallgatják meg a vitát, hogy valaki elmondja nekik miért van igazuk. :)

Szerintem ez úgy ment, hogy van akinek a zorbán volt szimpatikusabb, van akinek megy a gyurcsány. Abból indultak ki, hogy a szimpatikus csávónak mindenben igaza van, a másik meg minig hazudik vagy téved. Így aztán 1) megtakarították a gondolkodás nehéz munkáját és 2) jó érzés töltötte el őket, hogy lám-lám, nekik volt igazuk, ahogyan sejtették.

Az emberek ilyenek. Ezért nincs értelme politikusokat nézni. El kell volvasni mit mondanak, akkor nem lesz sem szimpatikus a csávó sem rühelleni nem fogod annyira és van esélyed végiggondolni amit mond.

Mondjuk a gyurcsány esetében én erre már képtelen vagyok, már nem tudom elhinni azt sem, amit kérdez. :(

Boldeone2 2022.01.31. 21:47:30

Vitázni pedig muszály "

- Vitázni plurális demokratikus politikai rendszerekben szoktak, ahol a regnáló kormánynak valódi politikai versenyben kell megmèrettetni magát, ilyenről nálunk viszont szó nincs . Van egy ember, egy felkent vezető, egy tekintèlyelvű vezető, akiről egy rendszert neveztek el ( ilyen ugye 2 volt az elmúlt 100 èvben) Ő felette állónak gondolja magát a politikának, de a tanácsadói sem engednènek egy ilyen fellèpèst , mert csak veszthetne vele , de semmit nem nyerne
Orbán a hívei között jó , amikor összeállítanak neki szövegírói egy kitalált beszèdet, a híveknek egyèbkent is mindegy mit mond , csak minèl patetikusabb beszèd legyen , harcos beszéd legyen , amire lehet felfokozott idegállapotba kerülni ; egy TV - vita viszont egèszen más , hiszen soha nem lehet kiszámítani hogy milyen kommunikációs fordultak alakulnak ki benne , így ezt a vitát akár meg is nyerhetnè MZP . MZP teljes más mint az eddigi ellenzèki miniszterelnök - jelöltek . Eszköztárában nagyon komoly szerepet kap a populizmus , egyfajta ösztönös kèpessège, van, hogy az ellenfèl szövegère tromfoljon, nem úgy , hogy egy körmönfont antitèzist adjon , hanem közèrthető, populista módon. Az esèlyessèg szerepe ebben a helyzetben összenyomná Orbánt . Egy fiatalkori Orbánt mèg nem lehetett volna egy ilyen vitától eltántorítani , akkor mèg egy fiatal harcos volt , aki kapott a lehetősègen , hogy kiüsse ellenfelèt a politikai küzdőtèren , ma viszont már egy vallás , a Fidesz - vallás öregecske hitalapítója , főpapja
Soha többet az èletben nem lesz Orbánnak miniszterelnök- jelölti vitája , ebben 100%- ig biztos vagyok. Ha az " Atyaúristen " lenne a miniszterelnök- jelölt , akkor sem vitázna. Ez már egy teljesen másik ember , mint 20-30 ève volt. A nemzetvezetői , rendszer- alapítói pozíció ezt nem teszi lehetővè.

ulpius66 2022.01.31. 21:51:00

Még 60 nap van hátra a választásokig.....10 nap múlva indul az 50 napos választási-kampány.

Lassan a Fidesz is VÁLASZTÁSI ÜZEMMÓDRA KAPCSOL, az ellenzéki Összefosás mán hónapok óta kampányol!!!

dare 2022.01.31. 21:51:30

@Billy Hill: Nekem a régi nestlé reklám zenéje: van úgy, hogy csak magadra gondolsz :D

@arthurthedent: "El kell olvasni mit mondanak" ezt adom, csak nagyon kevesen olvasnak bármilyen programot.

Billy Hill 2022.01.31. 21:52:32

@alöksz róz: "akkor ha nem látta volna a pegazus, felemeltem a kezem" - igazából én is...

alöksz róz 2022.01.31. 21:59:26

@dare: de az összefosásnak nincs is programja.
tudom, mert olvastam amit annak neveznek.
4 éve se volt egyiknek se.

alöksz róz 2022.01.31. 22:00:15

@Billy Hill: na és mi az a tényező, ami miatt az összefosásra szavaznál?

sírjatok 2022.01.31. 22:01:05

@Boldeone2: "muszály "

jó lesz az "muszáj"-nak is

Billy Hill 2022.01.31. 22:07:44

@alöksz róz: Olyan tényező nem nagyon van... Engem csak a vita érdekelne. :-) Megnézném persze, de semmit sem befolyásolna...

dare 2022.01.31. 22:08:56

@alöksz róz: Még nincs, ez igaz.
De még lista sincs.

A Jobbik és az Lmp programját olvastam 18-ban, meghatározóbb erők voltak akkor, mint a Dk meg az Mszp-P.

ulpius66 2022.01.31. 22:11:36

A miniszterelnök-jelölti vitára visszatérve... igaza van mindkét félnek!

Igaza van MZP-nek, hogy kihívta vitára Orbánt, és igaza van Orbánnak, hogy visszautasította ezt a kihívást!

Mindkettő pragmatikusan döntött.... a másik helyében ugyanígy döntöttek volna.....
(HÜLYE LENNE ORBÁN VITÁZNI, AZON CSAK VESZÍTHET.....NYERNI SEMMIT NEM NYERNE VELE....)

dare 2022.01.31. 22:15:04

@alöksz róz: Bár most rákerestem, ezt olvastad? kozosalap.hu/

Wildhunt 2022.01.31. 22:21:12

@alöksz róz: vagy lehet vele többet nem játszani, megspórolva a felesleges munkát.

ulpius66 2022.01.31. 22:24:15

Nincs új a Nap alatt!

index.hu
2014. április

"A miniszterelnök-jelöltek közti vitát nem írja elő törvény, inkább csak a szokásjog diktálja. Ezt a szokásjogot Orbán Viktor már 2010-ben is felrúgta, úgyhogy mostani döntése sem érhetett senkit váratlanul. Azonban kritikusai azt állítják, hogy a miniszterelnök-jelöltek vitája hozzátartozik a demokráciához, aki nem vitatkozik, az nem demokrata. Mesterházy is ezért találta azt mondani, hogy demokráciában persze az sem fordulhatna elő, hogy a regnáló miniszterelnök nem hajlandó kiállni egy egyszerű tévévitára."

alöksz róz 2022.01.31. 22:33:03

@Billy Hill: orbán simán lenyomná mzp-t.
másnap meg tele lenne vele a ballib sajtó, hogy mzp feltörölte orbánnal a padlót.

alöksz róz 2022.01.31. 22:36:10

@dare: tényleg, most hogy így mondod, az lmp-nek valóban volt valami programféléje.
a jobbikéra nem emlékszem.

élveteg 2022.01.31. 22:39:46

Az én álláspontom az hogy totál felesleges se most sem máskor bármilyen miniszterelnöki vita Mondom régen is is az volt a Horn Gyula idején is az volt Felnőtt ember aki végigélt egy két ciklust egy kormány alatt tudja ki - kik vannak a regnáló társaság ellen az addigra ki tudja alakítani a maga álláspontját ami alapján szavaz Ha nem ha odáig még nem tudott dönteni ha egy másfél órás vita alapján hoz döntést ....hát az ilyen emberről megvan a véleményem De miattam aztán vitázhatnak is egy másodpercet meg nem nézek belőle Az utolsó vita az Orbán Gyurcsány vita volt amit megnéztem Vita ? Ugyan Másodpercre betanult szöveget mondott fel mindakettő, két papagájt betanitanak az is külnöb lett volna

tiltsál ki te gyökér 2022.01.31. 22:41:45

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Na, tökéletesen jellemezted bazmeg.
A boxolót tökönrúgja az ellenfél, miért nem számított rá.
Azért, mert az nem az a sport, tetszik tudni? A focista se számít rá, hogy fejbe lövik, az úszó se számít arra, hogy bedobnak a másik sávra egy krokodilt.
Milyen vita az baszod, hogy
"Miniszterelnök úr, szarban a gazdaság, emelkedik a munkanélküliség, a hiány az adósság stb.
Lárifári, ez nemigazország rémhírei."

birkamenet 2022.01.31. 22:49:36

@tiltsál ki te gyökér:

orbán gazdád ma egész nap oboázta Putyin gazdáját. Holnap meg orbán áprilisi menekülési útvonalát beszélik meg. Szargyártó szolga meg azon van, hogy öt is menekítsék ki amikor majd jönnek a demokraták.

birkamenet 2022.01.31. 22:55:21

@alöksz róz:

bulgár covidbirka, egyelőre ott állt meg a történelem óraja, hogy Gyurcsány sorozatban lenyomta orbán gazdádat a vitákon, ezért hordóhas már 16 éve menekül mindenféle vita elől.

Milyen érdekes, hogy Ceucescu diktáror kollega se akart soha vitázni. Csak majd a katonai sortüz előtt. Akkor meg már a többieknek nem volt kedvük vitázni vele. Vita nélkül döglött meg a diktátor.

arthurthedent 2022.01.31. 22:56:39

@tiltsál ki te gyökér: "bedobnak a másik sávra egy krokodilt"

Na, ezen jöt kacarásztam. Vizalizáltam a fazon fejét, ahogy meglátja, hogy jobbra nem Kevocs 3 próbálja leúszni, hanem egy nílusi krokodil mozdult rá... :D De igen, jogos, az ellenzéknek kellett volna tudnia kezelni, hogy a magyar kormány elk.rta és lehazudja a nemzetközi űrállomást a kisalföldre...

arthurthedent 2022.01.31. 23:01:28

@ulpius66: "Azonban kritikusai azt állítják, hogy a miniszterelnök-jelöltek vitája hozzátartozik a demokráciához"

Mint ahogyan azt is állítják, hogy nem beengedni minden afrikait erkölcstelen, hogy egy időben bérmálkozni is szoktak, hogy 2011 az éhséglázadások éve lesz, hogy lasz.rják mi van a hangfelvételeken, hogy fel kellene függeszteni a jogállamiságot, hogy keresztények, de az ördöggel is szövetkeznének és még sok minden mást is.

Hazug emberekkel nem nyitunk vitát, buta emberekkel nem nyitunk vitát, elmebetegekkel nem nyitunk vitát. Ha képesek vagyunk megállni... nekem nem mindig sikerül. :D

M illumino d immenso 2022.01.31. 23:41:43

@G. Nagy László: Márky úr szerint Orbán egy gazember, egy tolvaj, Mo. történelmének legkorruptabb rendszerét hozta létre, és még rablógyilkolta is a nyugdíjaskorúakat.
Márky úr sokkal nagyobb katolikus mint az Orbán (aki reformátyus), a patyolattiszta miniszterelnök-jelölt, aki leváltotta már a mostani ellenzéket is.
Érthetetlen, egy ilyen derék ember miért mocskolná be magát egy hozzá méltatlan vitával egy 'olyan' alakkal, mint Orbán.

alöksz róz 2022.01.31. 23:57:51

@birkamenet: "bulgár" - olyan nincs is, matyi.
"Ceucescu" - az kicsoda?

G. Nagy László 2022.02.01. 00:03:09

@Boldeone2:

"Egy fiatalkori Orbánt mèg nem lehetett volna egy ilyen vitától eltántorítani , akkor mèg egy fiatal harcos volt , aki kapott a lehetősègen , hogy kiüsse ellenfelèt a politikai küzdőtèren"

Ezzel maximálisan egyetértek. Így volt ez 1998-ban és 2002-ben is. Ami változott: azóta megtanulta, hogy egy megnyert vita az égvilágon semmit sem jelent. A néző megsajnálhatja a vesztest, a balos sajtó tálalhatja úgy, hogy a másik volt a jobb. (Ma már kevesen emlékeznek a híres Kónya-Pető vitára. Még hetekkel később is azon marakodtunk, hogy ki nyerte...)

"Soha többet az èletben nem lesz Orbánnak miniszterelnök- jelölti vitája , ebben 100%- ig biztos vagyok."

Ezzel viszont nagyon is vitatkozom. Orbán abban a pillanatban ott lesz a stúdióban, amint a kampánystábja azt mondja neki: szoros az állás, ezen múlhat a győzelem. Ez már idén is igaz és igaz lesz a következő választások idején is. Ez egy 100%-ig hidegfejű, józan, pragmatikus döntés. Én el sem tudok képzelni olyan forgatókönyvet, hogy Viktor és MZP leülnek vitázni, és abból ne Viktor álljon fel győztesen. Szerintem MZP még csak kínos pillanatokat sem tudna okozni Orbánnak. Hidd el, ha a szükség ráviszi, azonnal vállalni fogja a párbajt.

arthurthedent 2022.02.01. 00:26:50

@M illumino d immenso: "Márky úr sokkal nagyobb katolikus mint az Orbán "

Márki úr volt, aki azzal kampányolt, hogy az ördögtől is elfogadna pénzt, az ördöggel is összeállna. Katolikus ember ilyet nem mond.A katolikusok elég komolyan veszik ezt, tudod?

konrada 2022.02.01. 07:58:40

...azért egymás között: nagy igazsága van annak, aki szerint azért sem érdemes zorbánnak vitázni, mert az emberek túlnyomó része nem nagyon jár utána választások között a való világ történéseinek, így csak alig hallott azon botrányokból valamit, ami egy hosszabb ideje kormányzó párt holdudvara termel ki. (S ebben azért a regnáló hatalom "helyzeti előnyben" van, hiszen ők osszák a pénzt, az állásokat, a másik oldal hatalom nélkül ebben hátrányban van, ...de hát pont ezért is szeretnének győzni, hogy ebben fordítani tudjanak.;)

Azaz nagyon nagy előnye a kihívónak, hogy neki nem programokkal kell előjönni, hanem azzal tudja tematizálni a vitát, hogy ráolvassa a regnáló fejére az alárendeltjei balhéit, lopásait.
...amivel (egymás között) nem nagyon lehet vitatkozni, mert bőven van.
Ha tagadja, akkor belemegy egy hazugságspirálba: veszít.
Ha a vitát átakarja terelni programszintre, úgy terel - mellébeszél: veszít.

...szóval nagyon magabiztosnak kell lennie a kihívottnak - és nagyon tisztességesnek a kihívónak - hogy ebbe érdemes legyen belemennie a hatalmon lévőnek, amennyiben úgy gondolja, hogy van esélye megnyerni a választást.
(...ha esélytelen - vagy nagyon billeg a széke - akkor talán, mert úgy be lehet a kihívót terelni egy olyan ígérgetős hazugságspirálba, amely annak győzelme esetén a fejére lehet olvasni, azaz előre lehet gyengíteni legitimációját.)

G. Nagy László 2022.02.01. 08:06:11

@konrada: Valóban, ebben is van igazság.

alöksz róz 2022.02.01. 10:30:21

@konrada: "Azaz nagyon nagy előnye a kihívónak, hogy neki nem programokkal kell előjönni, hanem azzal tudja tematizálni a vitát, hogy ráolvassa a regnáló fejére az alárendeltjei balhéit, lopásait.
...amivel (egymás között) nem nagyon lehet vitatkozni, mert bőven van.
Ha tagadja, akkor belemegy egy hazugságspirálba: veszít.
Ha a vitát átakarja terelni programszintre, úgy terel - mellébeszél: veszít." - dehogynem kell programokkal előjönni a kihívónak (sőt szerintem neki kell csak igazán), az egyes témakörökben neki is el kell mondani a terveit, különben ugyanúgy mellébeszél.
ha csak a lopásokkal foglalkozik ő is könnyen öngólt rúghat, van mit sorolni onnan is. (és szexvideó is, kurvázás is, kokózás is, yachtozás is ugyanúgy van.)

arthurthedent 2022.02.01. 13:33:42

@alöksz róz: "és szexvideó is, kurvázás is, kokózás is, yachtozás is ugyanúgy van"

Ami a lőtéri vadászkutyát nem érdekli. Ráadásul könnyen hárítható.

"Én az ország sorsáról beszélek, de ha a tisztelt kolléga egy görbe este eseményeit akarja megvitatni, akkor arról is lehet beszélni, de persze meg kellett volna hívnia azt is, akit gyanusítgatni akar."

alöksz róz 2022.02.01. 13:58:37

@arthurthedent: ja. meg a kettős mércére is fel lehet hívni a figyelmet.
süti beállítások módosítása