téveszmék

téveszmék

"Egy igazi szakember mindenhez (is) ért"

2022. március 29. - G. Nagy László

fridi-banki.jpg

 

Nem is tudom, mikor hallottam ennyire elfogult, egyoldalú, már-már szektásan beszűkült tudatú beszélgetést, mint amilyen a Friderikusz Podcast legutóbbi adása volt. Friditől persze azt kaptam, amit várni lehetett: nyílt, kendőzetlen Orbán-gyűlöletet. Vendége, Bánki György azonban még rajta is túltett. Az ismert pszichiáter meglehetősen ravasz módon játszotta el a visszafogott, kimért szakértő szerepét, akinek minden szava bizalmat érdemel, hiszen ő a lélektan tudora, s mint ilyen, tévedhetetlen. Bánki György alakítása rém tudatos, még külön kifejezést is felvonultat attitűdje jellemzésére: reflektáltnak, vagyis indulatoktól mentesnek festi le a kívánatos - és értelemszerűen rá is jellemző - hozzáállást. A csalárdság abban áll, hogy a felek a diskurzus során mindvégig úgy tesznek, mintha pszichológiai természetű kérdéseket feszegetnének, miközben szemérmetlenül szimpla, nyers politizálást folytatnak. Friderikusz ennyi erővel meghívhatta volna Farkasházy Teddyt vagy Lendvai Ildikót is, csak velük nem működött volna az effajta színház.

 

Döbbenetes volt hallgatni ezt az értelmiségi interjúnak álcázott, kocsmai szintű fröcsögést, melyben a beszélgetőtársak egyikében sem merült fel egyéb igény, mint a NER kíméletlen szapulása. Mintha tökéletesen mellékes kérdés volna, hogy Orbánéknak létezik-e alternatívája, s ha igen, az kormányzóképes-e. Mintha egy véres, katonai diktatúrában élnénk, ahol teljesen mindegy, mit hoz a holnap, csak változás legyen, mert a jelen immáron elviselhetetlen... A dialógus - elszomorító módon - gyakorlatilag nem állt másból, mint a szokásos baloldali panelek legprimitívebb felemlegetéséből. A következőkben ezekből szemezgetünk.

 

"Úgy kérdezem, hogy az emberek hétköznapi tapasztalatainak miért nincs akkora erejük, hogy cáfolják a politika hazugságait például jólétről, nemzeti nagyságról, családközpontúságról? Miközben sokaknak az ismerősi körében mondjuk gyógyítható betegségekben haltak meg hozzátartozóik, mert mondjuk bejött a koronavírus, az ágyakat ki kellett üríteni, és utolsó stádiumos betegeket is hazaküldtek erre hivatkozva. Vagy mondjuk arra is hivatkozhatnék, hogy igen sok becsületes munkával igen sokak alig tudnak megélni. Ez egy másik csoport. Vagy az önmagát családbarátnak nevező kormány jócskán magára hagy ugye idős embereket, és szétszakítja a családokat azzal, hogy több százezer magyar külföldön, leginkább természetesen nyugaton telepedett le, ahol biztonságosabb, szabadabb az élet, és nagyobb a jólét, több a pénz. Ezeknek a személyes tapasztalatoknak, azt kérdezem, miért nincs olyan erejük, hogy az ezt látó, ezt megtapasztaló ember fejében rendet tegyen és ne higgyen mondjuk a politika lózungjainak?" - Friderikusz ezzel az elképesztően demagóg cunamival indítja az őrületet, s Bánki Györgynek muszáj mosolyogva végigbólogatni a meglehetősen hosszúra nyúlt kérdést. Szerencséje van, hogy nem magukra a felhozott példákra kell reagálnia, mert muszáj lenne a házigazda arcába tolnia, hogy ezek egytől egyig ostoba hazugságok. Bánki maga is orvos, így hallgatásával ahhoz a képtelenséghez asszisztál, hogy kollégái - esküjüket megszegve - gyógyítható embereket hagytak meghalni a pandémia idején, miközben az elmúlt két év során nemigen hallottunk hasonló esetről. Arról nem is beszélve, hogy egy európai felmérés szerint Magyarországon a legelégedettebbek az emberek a kormány járványpolitikájával; a megkérdezettek háromnegyede szerint Orbánék megfelelően kezelték a helyzetet. A becsületes munkából megélni nem tudók örök toposza sosem volt még ennyire időszerűtlen, mint manapság, amikor 12 éve folyamatosan nőnek a reálkeresetek, s a létminimum alatt élők száma is nagyságrendekkel csökkent a három ciklus alatt. No de ez Fridit nem zavarja, ahogy az az eszement ökörség sem, mely szerint a kormány a felelős a külföldön szerencsét próbáló fiatalok döntéséért és az ily módon, drámaian szétszakadó családokért. Bele sem gondol, hogy ez pont olyan, mintha Macront hibáztatná a Spanyolországban és Angliában játszó francia futballsztárok miatt. Bele sem gondol, hogy a Mohácsról, vagy Hajdúnánásról Budapestre költöző pályakezdők épp olyan sűrűn látják a szüleiket, mint a Londonból vagy Berlinből fapados járatokon rendszeresen hazalátogató társaik. Bele sem gondol, hogy húsz éve még lelkesen tapsolt Medgyessy Péternek, aki szerint a szabad és minőségi élet netovábbja, ha cukrászdát nyithatunk Bécsben... A legelképesztőbb mindazonáltal az, hogy az éleslátást kéri számon a jobboldali szavazóktól, miközben felhozott példái köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Pedig bőven lenne mit kritizálni a kormányzati működésben; egészen szánalmas, hogy egy intelligens sztárriporter beéri ilyen olcsó és hamis közhelyekkel.

 

"Amikor egy nagy közösségben ekkora szakadás keletkezik, mint a miénkben, és nem az együttműködés, az együttérzés hatja át, hanem az idegenkedés és a bizalmatlanság, és valaki ezt nagyon-nagyon ügyesen mindig újraszervezi, akkor iszonyatosan lecsökken az összefogásnak a képessége, nem tudunk együtt problémákat megoldani." Ezek már Bánki György szavai. "Az együvé tartozás vágya szerintem olyan elemi, és különösen most már itten sok évtized ilyen hányattatása után, hogy bármilyen feszültségek vannak, én biztos vagyok benne, hogy a legnagyobb boldogság lenne, ha tényleg megélhetnénk." Ha van valami, ami mindig előkerül az Orbán-fóbiában szenvedők csomagjából, az a kettészakított ország képe, melyért egyes-egyedül a miniszterelnök a felelős... Ha sportszerű szeretnék maradni, úgy részben igazat kell adnom: a kormányoldal valóban nem sűrűn gyakorol gesztusokat az ellenzék felé. No de ez csupán az érem egyik oldala. Vajon az ellenzék tett-e bármit is az elmúlt 12 esztendőben a békés közéletért? Vajon hány Fidesz által benyújtott törvényjavaslatot támogattak? Még azokat sem szavazták meg soha, amelyeket korábban ők maguk követeltek. Vajon hány olyan ügy volt az elmúlt három ciklus során, amelyben a kormány mellé tudtak állni? A hatpárti összefogás egyetlen kovásza az O1G szlogen, s politikai állásfoglalásaikban sem találunk sok elvszerűséget - egyetlen igazodási pontjuk, hogy a kabinettel szembehelyezkedjenek, tökéletesen függetlenül az adott ügy jellegétől, az ország érdekétől, vagy épp a józan észtől. Az igazán fanatikus ellenzékiek még arra is képesek, hogy a magyar fociválogatott ellen szurkoljanak, csak hogy ezzel is ártsanak a kormánynak... Alig hiszem, hogy az árokásás kifejezetten a konzervatív oldal lelkén száradna.

 

"Itt a dolog nárcisztikussága az az, hogy valamit kinyerek belőled, vagy belőletek, ami nekem jó igazából, az én imidzsemet gazdagítja, az én bankszámláimat, földjeimet hizlalja, és mégis azt kell gondoljad róla, hogy neked jó." Egy gyakorló pszichiáterről kevesen feltételeznék, hogy nem érti, mi fán terem a nárcizmus. Bánki György ráadásul még könyvet is írt a téma kapcsán - pontosan tudja, hogy a mi a jelenség lényege. Mi több, szakemberként azt is látnia kell - és a beszélgetés későbbi szakaszában kiderül: látja is -, hogy Orbán Viktor nárcizmusának melyek a nyilvánvaló jelei. Ha arról beszélne, hogy a miniszterelnök hatalommániás; hogy mindig, minden körülmények között a kezében kívánja tartani a gyeplőt; hogy szereti magát a megmentő szerepében tudni; hogy be kívánja írni magát a történelemkönyvekbe, úgy e jellemzésben a legtöbben ráismernénk. Kapzsisággal ugyanakkor aligha vádolnánk. A holdudvarában természetesen sok olyan figurát látunk, akik szeretik a fényűzést és a rongyrázást, Orbán azonban egyáltalán nem ilyen. Még egy drágább órát sem láttunk rajta sosem. (Lányán, Ráhelen annál inkább.) Bánki pontosan tudja, hogy a kormányfő szemében a pénz csupán eszköz a hatalom megtartásához, és nem fordítva. Mégis azt a hamis képet festi, mintha a bankszámla lenne a lényeg. Nem véletlenül kommunikál így - a nézők/hallgatók hergelését fontosabbnak ítéli a szakmaiságnál. Pontosan tudja, hogy a választópolgárok döntő többsége magasról tesz a történelemformáló hatalomra, ugyanakkor vért hány, ha egy politikus meggazdagszik. Az általános irigységre apelláló legszimplább gyűlöletkeltést látjuk, mely egészen méltatlan egy jó nevű pszichiáterhez.

 

"Partvonalon kívülre sodródtunk még inkább, mint ahogy voltunk, sőt még a korábbi nagy szövetséges Lengyelország is egyre inkább távolságot tart Magyarországtól. Lengyelország konzervatív lapja, a Rzeczpospolita azt írja, szó szerint idézem: Orbán egy rozsdás késsel döfte hátba Lengyelországot." Újfent Friderikuszé a szó, aki majd elélvez a gyönyörűségtől, hogy jelenleg nem felhőtlen a barátság a két nemzet között. Csupán azt felejtik el megemlíteni mindketten, hogy Nyugat-Ukrajna nem is oly régen még Lengyelország részét képezte, s a lengyeleknek most történelmi városaik bombázását kell végignézniük. Értjük szenvedélyes oroszellenességüket és ukránbarát attitűdjüket; a nyílt sisakos harci kedvüket és felelőtlen katonai javaslataik hátterét is, ám ez nem jelenti azt, hogy Magyarország érdekeit háttérbe szorítva mindenben követnünk kéne őket. Ha Fridiékben a korrektség legapróbb szikrája fellelhető volna, úgy nem ezen a múló feszültségen csámcsognának, hanem legalább vennék a fáradságot, hogy megvizsgálják, melyik fél képviseli a helyes álláspontot. Ez persze illúzió a részemről - az az oldal, amely arra alapozza a teljes hitvallását, hogy Orbán mindig mindenben téved, aligha fog szöszmötölni tényekkel és érvekkel. Friderikusz kéjes gyönyörűséggel beszél hazánk elszigeteltségéről, számkivetettségéről, külpolitikájának csődjéről, miközben minden egyes EU és NATO csúcson pontosan olyan döntések születnek, amelyek a magyar kormány álláspontjával tökéletesen megegyeznek.

 

"Ez velünk is megtörténhet (...) Mi történik akkor, hogyha ez az orosz külpolitika, ha ezt hívhatjuk így, szemet vet ránk is, hisz valójában erről van szó. Itt nem Ukrajnáról van szó, hanem fél Európáról..." - riogat Bánki György, immáron katonai és külpolitikai szakértői szerepben. Vajon honnan veszi ezt a légből kapott ökörséget?

 

"Amikor Brüsszel azt mondja, hogy srácok ne lopjatok, akkor a tömeg megtámadva érzi magát." A műsor vendége vissza-visszatér kedvenc toposzához, a gond csak az, hogy Brüsszel szinte mindennel támadja Magyarországot, talán ezt az egyet kivéve. Rendszeresen téma a jogállamiság, vagy épp konkrétan a gyermekvédelmi törvény, korrupciós ügyek azonban szinte még említésre sem kerülnek. (A 2018-as Sargentini-jelentés 68 oldalon keresztül sorolja a kormány bűneit, korrupciós problémát azonban csupán kettőt hoz, ebből az egyik a 4-es metró ügye és teljes egészében a Demszky-korszakhoz kötődik...)

 

"Beengedtük a putyinista propagandát." - sajnálkozik Bánki György, amikor szóba kerül, hogy esetleg Ukrajnának is lehet némi felelőssége a háború előzményei kapcsán. Ez a mélyen demokrata ember, aki e ponton már közel egy órája azon siránkozik, hogy mennyire tájékozatlanok, elfogultak és szellemileg renyhék vagyunk, azonnal cenzúrát követelne, ha az övétől eltérő álláspont is megjelenik a kommunikációs térben. Egészen szánalmas. 

 

Fridi a száz lerágott csont után előhúzta a százegyediket is, megkísérelve összemosni Orbán és Putyin személyiségét: "Orbán sem igen találkozik helyzetértékelésekkel, más látószögekkel, és pláne nem az övétől eltérő véleményekkel." Beszarás, de tényleg. Mire gondol ez az ember? Hogy a Karmelita kolostorban nincs internetkapcsolat? A miniszterelnök egyszerűen kinyitja a laptopját, s három másodperc múlva már a Telex, a 444, a HVG, vagy épp a 24.hu oldalán járhat. Ha akarná, se tudná elkerülni a százféle ellenvéleményt. Persze, simán lehet, hogy a Fideszen belül mindenki megjegyzés nélkül, szervilis módon elfogadja döntéseit, ám arra utalni, hogy elveszítette a kapcsolatot a valósággal - egy olyan közegben, ahol az ellenzéki sajtó teljes szabadságot élvez - egyenesen nevetséges.

 

Még hosszasan lehetne sorolni a klasszikus baloldali mantrákat, melyek mind elhangzottak a diskurzus során. Sokadszorra is kiderült, hogy Brüsszel nagylelkű és tévedhetetlen; hogy Nyugat-Európát a mai napig példás szabadság és biztonság jellemzi; hogy Zelenszkij egy makulátlan, csodálatra méltó hős; és hogy Putyin maga a patás ördög, Orbán Viktor pedig a kisinasa... Egészen szürreális élmény megmerítkezni ebben az alternatív valóságban. Megtudhattuk, hogy a kormánypárti szavazók ostobák, nem használják az elméjüket, s ha nagy ritkán mégis, úgy rém feszültek, hiszen hogyan is lehetne Orbánt támogatni mindenféle kognitív disszonancia nélkül? Fridi és beszélgetőpartnere szemmel láthatóan abban a buborékban élnek, amelyet három kétharmados Fidesz-győzelem sem volt képes kijózanítani. Talán majd most, a negyedik...

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1517790396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alöksz róz 2022.03.29. 15:51:04

"mert a jelen immáron elviselhetetlen" -nekik az :-)

G. Nagy László 2022.03.29. 16:13:27

@alöksz róz: Én elhiszem, csak nem értem. Ha Orbán ellenzékben lenne, miután tönkre vágta az országot és a tömegbe lövetett, te visszasírnád? Én biztos nem... Ahhoz valami egészen durva földi pokol kéne... de ettől nagyon messze vagyunk.

alöksz róz 2022.03.29. 21:22:25

@G. Nagy László: nekik ezek a dolgok nem is léteznek.

de ha léteznének is mindegy lenne, megszakértenék azt is. csak ők finghassák a passzátszelet.
mert ezt nem bírják elviselni, hogy a helyükön vannak kezelve.

baalint1 2022.03.29. 23:50:22

Vicces, ahogy Orbán fóbiának titulálsz mindent, ha kritikát kap a kedvenced. Nem fura, hogy majdnem az összes kormánypárti plakát 12 év kormányzás után arról szól, hogy az ellenzék, illetve MZP ilyen vagy olyna, hogy szerintük mit csinálna, meg amúgy is 100% Gyurcsány?

Szíjjártó legújabb ügyéhez mit szólsz? Ismét lebukott, de persze gondolom továbbra is rendben van orosz érdekeket szolgálni.

Nem baj, bízok benne, hogy haza lesztek zavarva Moszkvába.

G. Nagy László 2022.03.29. 23:59:48

@baalint1: A poszt egyetlen gondolatára sem reagáltál. Tényleg tök oké az, ahogy Fridi és vendége kommunikál? Valójában téged és a többi ellenzéki szavazót sajnálom igazán, hogy nem csupán a jelölteitek alkalmatlanok, de még a megmondóemberek is ilyen szánalmasan gyengécskék a ti oldalatokon. Szívás...

G. Nagy László 2022.03.30. 00:19:49

@baalint1: Arról mit gondolsz, amit Zelenszkij művel? Az országa ostrom alatt áll, s neki az a legnagyobb gondja, hogy Orbánt naponta basztassa valamivel.

Nyilván ostoba nem vagy. Azt te sem gondolod, hogy az EU és a NATO kiemelt döntéseit Orbán irányítaná. Ő csupán egy a döntéshozók közül, nem is a legfajsúlyosabb. Katonailag különösen nem vagyunk számottevőek, így a távolmaradásunk Ukrajna szempontjából nem bír különösebb jelentőséggel. Ha mindezt átlátod - és ehhez eddig még kiemelkedő intellektus sem kell - úgy egészen nyilvánvalóvá válik, hogy Zelenszkij - kirohanásaival, beszólásaival - megrendelést teljesít. Téged a legkevésbé sem zavar, hogy ilyen eszközökkel kívánják befolyásolni a hazai választókat, s ezáltal a választás kimenetelét?

Megértelek, ha azt mondod: annyira gyűlölöd Orbánt, hogy még az ilyen eszközöknek is tapsolni tudsz. Csak az fura, ha nem látod át, hogy mi az ára az ilyen kívülről jövő beavatkozásnak.

ViCa 2022.03.30. 07:06:46

@G. Nagy László:" a Nato szó szerint lemásolta a magyar álláspontot. "(M1 híradó hétvégén) Ne mondd nekem, hogy nem a Fidesz után megy a világ :DDD

fotelzsukov 2022.03.30. 11:02:58

@baalint1:
"Nem baj, bízok benne, hogy haza lesztek zavarva Moszkvába."
Almodik a liberofasiszta nyomor. :) Csak nehogy ti legyetek szamuzve Sziberiaba. :)
---
God Bless Orban! God Bless Putin! :)
(zarojelben megjegyzem, hogy melysegesen lenezem a haracsolo zsirparaszt fideszes bagazst, de a libernyakokat tiszta szivbol gyulolom) :)

G. Nagy László 2022.03.30. 11:19:33

@fotelzsukov:

"zarojelben megjegyzem, hogy melysegesen lenezem a haracsolo zsirparaszt fideszes bagazst, de a libernyakokat tiszta szivbol gyulolom"

jó sok barátod lehet :) :) :)

desvv 2022.03.30. 11:20:43

@G. Nagy László:

Érdekes Vona véleménye:
youtu.be/AqS8YFg9GcI?t=501

Zelenszkij dolog már csak azért is érdekes, mert pl Németország ~30-szor több gázt vesz az oroszoktól mint mi, és ha még csökkenti is ezt 10-20%-ra év végéig, még akkor is többet fog venni mint mi.

Szóval, ha Z minket basztat az orosz gáz miatt, akkor a németeket pláne kellene, de őket vmiért mégsem köpködi. (még a végén igaza van Vonának)

fotelzsukov 2022.03.30. 11:40:57

@G. Nagy László:
"jó sok barátod lehet :) :) :)"
Tudatosan epitettem le a "barataimat", nehez volt, de mara mar egy sincs. Sokkal de sokkal konnyebb lett igy az eletem. Azt meg direkt elvezem, hogy csak ellensegeim vannak. :) Igy mar nem erhet semmi meglepetes az eletben. :)
---
God Bless Putin! God Bless Orban!
---
PS: nem is tudom, hogy ki mondata azt, hogy neki nem baratai vagy ellensegei vannak, hanem erdekei. :)

Wildhunt 2022.03.30. 11:44:42

@fotelzsukov: Palmerston, de Nagy Britanniáról

G. Nagy László 2022.03.30. 11:51:01

@fotelzsukov:

"neki nem baratai vagy ellensegei vannak, hanem erdekei."

Henry John Temple Palmerston angol miniszterelnök bölcsessége működik a politikában, de a magánéletben aligha. Bízom benne, hogy csak vicc, amit írsz a barátok leépítéséről. (Ami engem illett: nap mint nap új és új barátságokat kötök. Az egyik legfontosabb boldogságfaktorom, hogy igen széles a szociális kör, ahová nyúlhatok.)

IdomitottFoka 2022.03.30. 12:03:52

@G. Nagy László: Zelenszkij azért szól be a magyar kormánynak, mert tudni véli róluk h orosz pórázon vannak. Azért nem szól be már a németnek, mert tőlük jelentős segítséget kap és róluk tudni lehet h az az USA a fő szövetségesük akiktől azt a fegyverzetet kapják, amivel jelentős problémákat tudnak okozni az orosz hadseregnek. (a kezdeteknél azért beszólt a németeknek is, amikor csak sisakokat küldtek). Az meg h nincs más dolga mint a magyar kormányt basztatni, azért jókora beképzeltség a részedről. Egy percnyi (1!) üzenetet küldött. Kétszer. Az már két perc az 1 hónapja tartó háborúból.

"Nem is tudom, mikor hallottam ennyire elfogult, egyoldalú, már-már szektásan beszűkült tudatú beszélgetést, mint amilyen a Friderikusz Podcast legutóbbi adása volt."

Nem a megfelelő adót nézed, gondolom. Nekem nem tetszenek a fideszes műsorok és fejek -> nem is nézem őket. (Mondjuk a "baloldaliak" se nagyon érdekelnek)

"Döbbenetes volt hallgatni ezt az értelmiségi interjúnak álcázott, kocsmai szintű fröcsögést"
Ne játszd a szüzet. Nem kell mélyre ásni fideszes fröcsögésért.

"ha igen, az kormányzóképes-e."
Ez csak egy vélemény, a tied. Sztem meg 250 random fogvatartott a szegedi Csillagból kormányzóképesebb és hitelesebb a fidesznél.

"amikor 12 éve folyamatosan nőnek a reálkeresetek"
Ezek nem a reál, hanem a nominál keresetek. Már hatósági árak vannak, mert már nem lehet a statisztikákat se tovább kozmetikázni. Meg 2014-től elég nagy (eléggé fedezetlen) pénzbőség is volt a világban, de ehhez mondjuk fidesznek semmi köze.

"A miniszterelnök egyszerűen kinyitja a laptopját, s három másodperc múlva már a Telex, a 444, a HVG, vagy épp a 24.hu oldalán járhat."
De nem jár. Mondjuk ezért nem hibáztatom, egy minielnöknek nagyon ritkán kéne ideje lennie szörfölgetni a neten. Úgy általában sem jellemző ez a vezetőkre, ezért fontos h olyan megbízottjai (asszem ezeket nevezik kabinetnek) legyenek ezügyben, akik nem torzítják el nagyon a valóságot. Mellesleg nem hiszem h a kremlben nincs internet és putyeránt ezért tette, amit. Ő mondjuk híresen nem internetezik.

"hogy Brüsszel nagylelkű és tévedhetetlen; hogy Nyugat-Európát a mai napig példás szabadság és biztonság jellemzi; hogy Zelenszkij egy makulátlan, csodálatra méltó hős; és hogy Putyin maga a patás ördög, Orbán Viktor pedig a kisinasa... Egészen szürreális élmény megmerítkezni ebben az alternatív valóságban."
Én nem nézem meg a podcast, tehát nem tudom h ez tényleg így szüremlik-e ki belőle, vagy te ferdíted így, de azért alternatív valóságból szürreálisabbért csak az m1-ig kell kapcsolni.

"Megtudhattuk, hogy a kormánypárti szavazók ostobák, nem használják az elméjüket, s ha nagy ritkán mégis, úgy rém feszültek, hiszen hogyan is lehetne Orbánt támogatni mindenféle kognitív disszonancia nélkül?"
Ha tényleg ezt gondolják, az baj, mert teljesen félreértelmezik a kiváltó okokat és hatásmechanizmusokat.

Wildhunt 2022.03.30. 12:14:42

@G. Nagy László: Zelenszkij kézivezérléssel működik. Tegnap a delegáció jelenti hogy megegyeztek, erre az elnök közli hogy nem is?

G. Nagy László 2022.03.30. 12:34:22

@Wildhunt:

"Zelenszkij kézivezérléssel működik."

Nagyon úgy tűnik.

Szerintem mindenkinek fel kéne tenni magában a kérdést, mit tenne, mit tett volna Zelenszkij helyében. Ha én lennék Ukrajna kormányfője, és biztosan tudnám, hogy a lemondásommal megmenthetem az országomat, egy percig sem haboznék. Ha csak egy életet megmenthetek, már megéri az áldozatot. Zelenszkijnél biztosabban kevesen tudták, hogy háború lesz. És azóta is csak a tüzet szítja.

fotelzsukov 2022.03.30. 12:35:39

@G. Nagy László:
Hallottam mar idezni Kissingertol, Churchilltol es meg jo par hires embertol. Az eredeti mondat egyebkent igy hangzott:
“There are no permanent enemies, and no permanent friends, only permanent interests”
---
"Bízom benne, hogy csak vicc, amit írsz a barátok leépítéséről."
Nem vicc, halal komoly. Szinte nincs olyan nap, hogy ne hivnanak regi barataim, fel sem veszem a telefont senkinek. FB-t is megszuntettem.
"Az egyik legfontosabb boldogságfaktorom, hogy igen széles a szociális kör, ahová nyúlhatok."
Koszonom, de en ebbol a boldogsagfaktorbol mar kinottem. :) Lenyegeben ez sem baratsag, amit irsz, hanem erdek alapu kapcsolat.
---
God Bless Putin! God Bless Orban!
---
PS: marc. 15.-en felmentem Budapestre, hogy resztveszek a Bekemeneten. Joval korabban erkeztem, ezert megneztem az ukrajnai menekultek fogadasat a Keletiben majd a Nyugatiban. Elkeserito volt: tobb volt a menekulteket fogado vallasi szekta, mint a menekult. :( Tudom, mit jelent menekultnek lenni: voltam menekult, eltem menekulttaborban - igaz, csak ket honapig - voltam bevandorlo, 37 evig eltem, dolgoztam, csavarogtam Kanadaban, az USA-ban, Mexikoban, ket eve koltoztem haza. Amikor meglattam a felvonulasra hompolygo zsinoros diszmagyarba oltozott ertelmiseget, a sok zaszlolengeto prosztot es prolit, elfogott szo szerint a hanyinger. Hogy en ezekkel egy sorban!? SOHA! Indultam is azonnyomban haza. Szavazni sem fogok, igaz, meg eletemben nem szavaztam, hiszen a demokracia ugyan olyan szitokszo a szememben, mint peldaul a liberalizmus, kapitalizmus, stb. :)

G. Nagy László 2022.03.30. 12:49:02

@IdomitottFoka:

"Mellesleg nem hiszem h a kremlben nincs internet és putyeránt ezért tette, amit. Ő mondjuk híresen nem internetezik."

Oroszországban meglehetősen komoly cenzúra működik. Putyinnak - és ez a diktátorok egyik fő gondja - valójában halvány fogalma sem lehet róla, hogy milyen az orosz nép általános hangulata. Ha nemigen működhetnek szabad, ellenzéki portálak, ha nem számíthatsz arra, hogy s közvélemény-kutatások megkérdezettjei őszinte választ adnak, ha a tüntetéseket szétverik, úgy a csendes tömeg hangulata ismeretlen lesz a csúcsvezető előtt. Putyin esetén ez valós lehet. Orbánnál semmi esetre sem.

G. Nagy László 2022.03.30. 13:00:48

@fotelzsukov:

" Szavazni sem fogok, igaz, meg eletemben nem szavaztam"

A te életed, a te döntésed. Hitem szerint legalább azért érdemes rászánni azt a 10 percet, hogy a kisebbik rosszat válaszd. Különbséget azért tudsz tenni a két oldal között.

Jómagam nagy békemenetelő vagyok. Egyik barátommal minden kocsmát végiglátogatunk, ami útba esik. Minden alkalommal jól mulatunk. Békemenet + kocsmatúra = two in one.

IdomitottFoka 2022.03.30. 13:11:13

@fotelzsukov: "hiszen a demokracia ugyan olyan szitokszo a szememben, mint peldaul a liberalizmus, kapitalizmus"

Akkor minek töltöttél 37 évet az USA-ban/Kanadában?

IdomitottFoka 2022.03.30. 13:12:32

@G. Nagy László: "és biztosan tudnám, hogy a lemondásommal megmenthetem az országomat"
De ez honnan jön? Mert logikusan semmiből se következik.

G. Nagy László 2022.03.30. 13:27:49

@IdomitottFoka:

"De ez honnan jön? Mert logikusan semmiből se következik."

Putyinnak volt pár követelése. Nem állítom, hogy ezek bármelyike is jogos lenne, de azt igen, hogy a háború megelőzhető lett volna, ha ezek egy része teljesül. Ez is egy ilyen elem.

fotelzsukov 2022.03.30. 13:30:07

@G. Nagy László:
"Különbséget azért tudsz tenni a két oldal között."
Persze, hogy tudok. Azert lehet, hogy a FIDESZ kap tolem egy X-et, legfeljebb befogom az orromat arra a par percre. :) Legszivesebben a Godeny fele partra szavaznek, de eltaszit a tetovalas es a testepites. :)
Ettol fuggetlenul kicsit tartok a valasztastol, ugyanis akarki gyoz, a vesztes nem fogja elfogadni az eredmenyt es ez polgarhaboruhoz is vezethet, akkora a tet: elet vagy halal! :(
"Jómagam nagy békemenetelő vagyok."
En is nagy hive vagyok a bekenek, annal fontosabb dolog nincs az eletben. Ezert is tisztelem a dukhobor kereszteny anarchistakat, akik megtagadtak a katonai szolgalatot, elegettek fegyvereiket es eskut sem voltak hajlandok tenni tobbek kozott.
---
God Bless Putin! God Bless Orban!

fotelzsukov 2022.03.30. 13:33:15

@IdomitottFoka:
"Akkor minek töltöttél 37 évet az USA-ban/Kanadában?"
Kalandvagybol. :) Olyan helyeken elhettem, dolgozhattam, ami nem sok halandonak adatik meg.
---
God Bless Putin! God Bless Orban! :)

IdomitottFoka 2022.03.30. 13:34:13

@G. Nagy László: Nyehehe. Azokban az is benne volt h mi is lépjünk ki a natoból. Lépjünk ki? Végülis megakadályozná a háborút! Már ha tényleg hiszünk putyeránt egy szavában is.

baalint1 2022.03.30. 13:49:04

@G. Nagy László:
"Arról mit gondolsz, amit Zelenszkij művel? Az országa ostrom alatt áll, s neki az a legnagyobb gondja, hogy Orbánt naponta basztassa valamivel."

Basztassa? Ugyanezt kérte a többi Európai országtól is. A fegyverszállítást leszámítva a többi sem teljesítette, ellenben a többiek nem kezdték el karaktergyilkolni Zelenszkijt. Valami egészen elképesztő és sötét orosz propaganda ezt úgy beállítani, hogy Zelenszkij állt neki Orbánt basztatni. Durva, ahogy ti hívek teljesen elveszítitek a realitásérzéketeket. Nem fura, hogy most már a lengyel kormány sem akar szóbaállni Orbánékkal? Nem fura, hogy mindenki szembe jön az autópályán?

"Nyilván ostoba nem vagy. Azt te sem gondolod, hogy az EU és a NATO kiemelt döntéseit Orbán irányítaná. Ő csupán egy a döntéshozók közül, nem is a legfajsúlyosabb. Katonailag különösen nem vagyunk számottevőek, így a távolmaradásunk Ukrajna szempontjából nem bír különösebb jelentőséggel. Ha mindezt átlátod - és ehhez eddig még kiemelkedő intellektus sem kell - úgy egészen nyilvánvalóvá válik, hogy Zelenszkij - kirohanásaival, beszólásaival - megrendelést teljesít. Téged a legkevésbé sem zavar, hogy ilyen eszközökkel kívánják befolyásolni a hazai választókat, s ezáltal a választás kimenetelét?"

Ez még a szokásos Sorosos konteóknál is lejjebb van. Lépj egy kicsit vissza, és gondolkodj már el, szerinted Zelenenszkijnek most arra van ideje, energiája, hogy ilyen megbízásokat teljesítsen? Olvass utána nem propaganda sajtóból ki mire, mit válaszolt, sokkal inkább Orbán állt be Zelenszkijbe. Azt gondolnám ez a fajta propaganda tényleg a legegyszerűbb szavazóknak szól, fura hogy te is vevő vagy rá, most már tényleg nem tudom eldönteni ennyire buta vagy, vagy csak szándékosan játszod a hülyét.

"Megértelek, ha azt mondod: annyira gyűlölöd Orbánt, hogy még az ilyen eszközöknek is tapsolni tudsz. Csak az fura, ha nem látod át, hogy mi az ára az ilyen kívülről jövő beavatkozásnak."

Soros, Gyurcsány, Zelenszkij, ismételgesd csak. Érdekes, az oroszokkal szemben nem futja kiállásra, arra viszont igen, hogy a háború kitörése óta nonstop menjen az ukránok és a nyugat fikázása. Milyen szövetségnek is vagyunk a tagja?

Szíjjártóra meg nem válaszoltál. Szerinted rendben van, hogy évekig leépítették a külügyminisztérium kiberbiztonságát, Szíjjártó meg tudva az orosz hackertámadásokról, mosolyogva vette át az oroszok kitüntetését?

baalint1 2022.03.30. 13:51:03

@desvv:
A németek is felelősek, senki nem mondta, hogy nem. Ami fontos különbség, hogy ők nem álltak neki Zelenszkijt és az ukránokat támadó propagandát terjeszteni belföldön.

Wildhunt 2022.03.30. 14:01:13

@G. Nagy László: amely feltételeket tegnap elfogadták.

baalint1 2022.03.30. 14:06:40

Szerencsére amúgy már nem ti bolsevikek osztjátok a lapokat. Szíjjártó azután adta elő a konteót, mely szerint Zelenszkij a magyar ellenzéknek játszik, hogy lebukott azzal, hogy évekig kiszolgáltatta a külügyminisztériumot az oroszoknak. Tehát gyakorlatilag hasonlóval váldolja az ellenzéket, mint amit maga követett el. Korábban azért tudtatok népszerűek lenni, mert ti tematizáltátok a közbeszédet, most már a világ után szaladtok. Az orosz agresszió óta vállalhatatlanná vált Európában az a fajta oroszbarát politika, amit ti műveltetek, csak a korábbiakkal ellentétben már olyan mélyen beleástátok magatokat a szarba, a hívek már önjáróak lettek a nyugat gyűlöletükben, oroszbarátságukban, és nyilván az oroszoknak is lehet kártyájuk arra az esetre, ha Orbánék felhagynának az EU-n, és immár a NATO-n belüli bomlasztással. Még ha véletlenül meg is nyernétek a választást, akkor sem lesz ebből már olyan hatalmi helyzet, mint ezidáig volt. De ez eleve egyre valószínűtlenebb, hiába a propaganda média hazugságai, egyre több emberhez jut el a teljesen nyílt hazaárulásotok, és még a Fidesz szavazóknak is kevesebb, mint fele oroszbarát. Ami mondjuk így is nagy eredmény egy eredetileg ruszkik haza szlogennel kampányoló párt esetében.

baalint1 2022.03.30. 14:09:55

@G. Nagy László:
Az nem zavar, hogy több olyan bizonyíték is előkerült, hogy a tárgyalások idején már eleve eldöntött kérdés volt az oroszoknál a támadás, még a tervezett napja is megvolt, ami aztán 2 napot csúszott.

De ettől függetlenül a gyakorlatban a követelések nagyjából odáig terjedtek Ukrajnával szemben, ami az önállóság feladását jelentette volna. Mindezt úgy, hogy az oroszok sértették meg 2014-ben a budapesti memorandumot. Az sem zavar, hogy velünk szembe meg a NATO kilépés volt a követelés?

Egészen elképesztő, hogy korábban egy popszám mentén te adtad elő a nagy nemzeti összetartást, amit a "baloldal" megfúr, most meg simán alárendeled a nemzeti érdekeket egy párt érdekeinek.

desvv 2022.03.30. 15:00:08

@baalint1:

"A németek is felelősek, senki nem mondta, hogy nem. Ami fontos különbség, hogy ők nem álltak neki Zelenszkijt és az ukránokat támadó propagandát terjeszteni belföldön. "

Persze, mert Zelenszkij nem köpködte a németeket a gáz miatt, csak minket.

De ha minket köpköd a gázért, akkor ugyan köpködje már a németek és a többi országot is, akik sokkal több gázt vesznek mint mi. A kettős mérce az érdekes, semmi más

És nyilvánvaló, hogy a vádakra reagált a kormány is.

desvv 2022.03.30. 16:01:28

@baalint1:

Ja, és érdekes az is, hogy szivárványosék mennyire köpködik a Orbánékat a LMBTQZATARREEGE emberek miatt, aztán nézzük már meg a "szuperhős" Zelenszkijéket, akik nem engedik ki a transz nőket határon, mondván férfiaknak háború van. Na, erről linkelj már nekem a "független" 444-ről egy cikket.

G. Nagy László 2022.03.30. 21:05:58

@desvv: @baalint1:

"Ja, és érdekes az is, hogy szivárványosék mennyire köpködik a Orbánékat a LMBTQZATARREEGE emberek miatt, aztán nézzük már meg a "szuperhős" Zelenszkijéket, akik nem engedik ki a transz nőket határon, mondván férfiaknak háború van"

Így megy ez. Békeidőben megy a hülye trollkodás a transzneműekkel: az év nője egy férfi; az úszómedencében a legjobb női versenyző egy echte férfi... ám amikor éles helyzet van, rögtön kiderül, mennyire veszi komolyan a nyugat ezt a faszságot. Semennyire. Szarnak rá. Arról sem cikkezik senki, hogy pár ezer euróért simán átengednek bárkit. Arról meg pláne nem beszél senki, hogy már önmagában az egy skandalum, hogy Zelenszkij rabságban tartja a polgárait. Milyen kibaszott embertelenség az, hogy vasfüggönyt teremt??? Mondjuk a progresszíveket ezek egyike sem zavarja. Most az van kiadva nekik, hogy szerelmesnek kell lenni Zelenszkijbe, bármit is tesz...

G. Nagy László 2022.03.30. 21:07:12

@baalint1:

"A németek is felelősek, senki nem mondta, hogy nem. Ami fontos különbség, hogy ők nem álltak neki Zelenszkijt és az ukránokat támadó propagandát terjeszteni belföldön."

Jól értem, hogy cenzúrát követelsz? Érdekes egy liberális gondolkodásútól...

G. Nagy László 2022.03.30. 21:12:43

@baalint1:

"Ez még a szokásos Sorosos konteóknál is lejjebb van."

Itt nem is értem, miről beszélsz. Soros kapcsán sosem beszéltem semmiféle konteóról, hisz erre semmi szükség sincs. Soros elég transzparens módon teszi azt, amit tesz. Transzparens módon finanszírozza a hazai ellenzéket, az embercsempész civil szervezeteket, a fasiszta antifát. Nyíltan beszél az elképzeléseiről és a legkevésbé sem titokban látogatja az EU vezetőit. Kérlek, ne vádold Gyuri bácsit sunnyogással, ezek mind abszolút nyíltan zajlanak.

Kyria 2022.03.31. 07:42:09

@G. Nagy László: F.S.-ról mindig is tudható volt, hogy nem pártatlan. A saját műsorfolyamába viszont azt hív meg, akit akar, a vélemény pedig szabad (azon az oldalon is). A magam részéről nagyon kíváncsi leszek a mostani eredményekre; egyrészt nekem nem igazán meggyőző az ellenzék Vezetőjelöltje. Legfőbb problémám a gyakorlatlansága (pláne a jelenlegi helyzetben), néhol indulatos, néhol pedig meggondolatlan. Ugyanakkor a jelenlegi hatalomgyakorlóknak is van vaj a füle mögött bőven, ami most vagy elérte a társadalom tűrőképességét, vagy nem.
A poszt egyébként nem rossz, de a Tiéd is egyoldalú, a védelmükre kihegyezve. Szíved és elméd joga.
Más: olvasgatva a kommenteket, megütötte a szememet a barátok vs. egyedül kérdése, nos azt gondolom, ez személyiség, lelkialkat kérdése is. Nekem nem kellett leépíteni, mert soha nem volt, egyetlenegy barátom sem. És mindig nagyon jól megvoltam, immáron jócskán az életút felén. Van ilyen is.

G. Nagy László 2022.03.31. 08:12:58

@Kyria:

"A saját műsorfolyamába viszont azt hív meg, akit akar, a vélemény pedig szabad (azon az oldalon is).2

Egyetértek.

"A magam részéről nagyon kíváncsi leszek a mostani eredményekre; egyrészt nekem nem igazán meggyőző az ellenzék Vezetőjelöltje. Legfőbb problémám a gyakorlatlansága (pláne a jelenlegi helyzetben), néhol indulatos, néhol pedig meggondolatlan."

Egyetértek. Az ellenzék csúnya bukásában Márki-Zaynak is komoly szerepe lesz.

"Ugyanakkor a jelenlegi hatalomgyakorlóknak is van vaj a füle mögött bőven"

Valóban.

"A poszt egyébként nem rossz, de a Tiéd is egyoldalú, a védelmükre kihegyezve."

Köszönöm. Igazad van, de egy szélsőséges narratívát igyekeztem helyretenni.

"Más: olvasgatva a kommenteket, megütötte a szememet a barátok vs. egyedül kérdése, nos azt gondolom, ez személyiség, lelkialkat kérdése is. Nekem nem kellett leépíteni, mert soha nem volt, egyetlenegy barátom sem. És mindig nagyon jól megvoltam, immáron jócskán az életút felén."

Szerintem egyetlen valódi lakmuszpapírunk az, hogy jól érezzük-e magunkat a bőrünkben. Ha Te elégedett és boldog vagy, úgy valószínűleg jó úton jársz. Ami engem illet, én az ötven felé közelítek. Életem során kb. két-háromezer baráti összejövetelt szerveztem (házibuli, vetélkedő, foci, póker stb.) Ezt nagyon nehéz lenne barátok nélkül. Még nyaralni is mindig úgy megyünk, hogy három-négy család együtt, hogy este, amikor előkerül a whisky, a kártya és a társasjáték, az minél nagyobb mulatságot jelentsen. De igazad van: sokfélék vagyunk.

alöksz róz 2022.03.31. 22:01:26

@IdomitottFoka: hát ha felsorakozna támadásra készen az orosz hadsereg körbe a határainkon azt követelve, hogy lépjünk ki, mert különben támadni fog, akkor még szép hogy kilépnék.
(ha kilépnék bevonulna, de ha nem lépnék ki, megölne egy csomó magyart és szarrá pusztítaná az országot, én meg valószínűleg meghalnék a háborúban)

görgei is okosabb vót a kosutinál

Guszty 2022.04.01. 08:39:13

@Kyria: Bocs, csak bántja a szememet és egyre többször látom, de ilyen mondás nincs:
"van vaj a füle mögött"
Vagy van valami a füle mögött, vagy vaj van a fején.

Kyria 2022.04.01. 10:39:59

@Guszty: Teljesen igazad van, később én is rájöttem, hogy rosszul írtam.

Patreides · patreides.blog.hu 2022.04.01. 11:12:23

"Nem is tudom, mikor hallottam ennyire elfogult, egyoldalú, már-már szektásan beszűkült tudatú beszélgetést, mint amilyen a Friderikusz Podcast legutóbbi adása volt."
.
És erre válaszul írni kelett egy még elfogultabb, még egyoldalúbb, már-már szektásan beszűkült tudatú cikket. :)

G. Nagy László 2022.04.01. 11:55:07

@Patreides: No de mitől az? Mélyen hiszem, hogy a gondolkodásmódom a legkevésbé sem fekete-fehér. Nem tartom szentnek sem Orbánt, Sem Márki-Zayt, sem Putyint, sem Zelenszkijt. Igyekszem látni mindnek a hibáját, s ha van olyan, az erényeit is. Szerintem így korrekt. Viszont ezt a fajta sportszerűséget nemigen látom a másik oldalon.

Mi volt a fenti posztban hibás gondolat?

Wildhunt 2022.04.01. 12:48:11

@G. Nagy László: mint az összes többinél: ebben sincs vörös farok.

2022.04.01. 13:15:27

@G. Nagy László:
a balliberálisok célja, hogy budapest egy nyugati elkötelezettségű amerikanizált világvárossá váljon. amiben senki sincs többségben. hanem politikai váltógazdaságban cserélődnek a baloldalinak mondott neoliberálisok, és az "európai értelmben vett konzervatívok" és nincs nacionalizmus. hanem a tőkepiac uralkodik, egymással versengő kockázati tőkealapok működhetnek alacsony adók mellett. és nincs nacionalizmus. az látjuk, hogy hová vezet. az oroszok agressziója ukrajnában.

ehhez társul még az európai zöldek elképzelése. hogy ebből valójában egy nagyvárosi szolidáris ökotudatos fogyasztó társadalom jön létre, amelyik a világbéke mellett (ami ugye kevés) megmenti a bolygót.

na most ehhez budapest nem közeledett, hanem egyre inkább távolodik. az orbánizmus ennek a tagadása. amit többségében támogat magyarisztán. hiába működnek a több milliárd dolláros tőkealapok, mint a bertelsmann, illegálisan adatokat gyűjtve hiába telefonálnak az ellenzékiek, hiába kapcsolják le a szólás szabadság nevében a jobboldalt a facebook-on, stb.

ebből az lesz, hogy óceánia szemben áll eurázsiával.
war is epic, freedom is cringe, ignorance is based.

alöksz róz 2022.04.01. 15:45:34

@G. Nagy László: "Mi volt a fenti posztban hibás gondolat?" - az hogy fideszes vagy. nem egyértelmű? :D

G. Nagy László 2022.04.01. 15:56:05

@alöksz róz: Igazad van, csak egy naiv pöcs vagyok, aki azt gondolja, hogy talán vannak valódi elvek, érvek és gondolatok is a másik oldalon, nem csupán az indulat...

alöksz róz 2022.04.01. 20:21:07

@G. Nagy László: hát végül is az is egy elv, hogy bármi amit egy fideszes mond, az csak egyoldalú, szektás, beszűkült, egybites stb. lehet :-)

alöksz róz 2022.04.01. 20:29:16

@cvsvrs: ezt a tőkealap dolgot már máskor is írtad, elsőre kicsit abszurdnak tűnhet
de ha rákeres az ember pl tajvanra és az ottani gazdaságfejlődésre, és megnézi hozzá az usa politikáját, akkor tényleg adja magát a következtetés.

más is utánanézhet ha érdekli és nem agymosott :-)

alöksz róz 2022.04.01. 20:49:18

@G. Nagy László: "talán vannak valódi elvek, érvek és gondolatok is a másik oldalon" - amúgy voltak ilyenek. csak a gyakorlatban már mind csúfosan megbukott.
gondolom innen jön az indulat, mert más már nem maradt.

Reactor 2022.12.30. 00:43:53

A kacsa meg a kígyó tanmeséje. Rohadtul nem mindegy, hogy valaki egy dologhoz ért jól, vagy sokhoz rosszul.
Mekk Mester is milyen jól kijött belőle, ugye? :D csak tizenkétszer páholták el, mire végre szabóként megállta a helyét.
süti beállítások módosítása