téveszmék

téveszmék

"Orbán Viktor velejéig romlott"

2022. január 03. - G. Nagy László

 mero2.jpg

 

"Nem, miniszterelnökünk nem lett sem fasiszta, sem diktátor, és meg sem zakkant. Csak velejéig romlottá vált." E szavakkal zárul Mérő Laci barátom A dörzsölt szélkakas című, legújabb könyve. Amikor a szerző karácsony előestéjén megajándékozott vele, a következő ajánlással dedikálta: "G. Nagy Lacinak, aki a negyedik részét biztosan nagyon nem fogja szeretni. De nem baj." A kötet utolsó negyede Orbán Viktorról szól, és Laci jól érezte: tényleg van vele vitám.

 

dorzsolt.jpg

 

Magyarország sok évtizedes megosztottsága terén a törésvonalat egyértelműen a miniszterelnök személyéhez való viszonyulás jelenti. A nemzet egyik fele a pokolba kívánja, a másik fele egyenesen rajong érte. Mérő Laci pontosan tudja, hogy jómagam az utóbbi csapatba tartozom. 1989. június 16, Nagy Imre újratemetése óta valóságos rocksztárként tekintek rá, s ezen attitűdöm az elmúlt 33 esztendőben sem változott sokat. Pedig Orbán mondott és tett is már számos megkérdőjelezhetőt, ezzel együtt a magamfajta elfogult rajongó jócskán elnéző vele szemben. Még ha kritizálom is egyes lépéseit, a szándékot és az irányt alapvetően helyesnek ítélem. Mérő Lacival immáron 25 éve ismerjük egymást, s ha e kérdés kapcsán nem is egyezik az álláspontunk, a világot azért nagyon hasonlóan látjuk. Abban meg végképp egyetértünk, hogy van értelme a párbeszédnek, a gondolatok ütköztetésének.

 

A könyv címének megfelelően az Orbán Viktorról szóló zárófejezet első számú állítása, hogy a miniszterelnök egy dörzsölt szélkakashoz hasonlít. "Pénteken kijelenti, hogy minden erőnkkel megvédjük az ország első emberét az aljas, nemtelen támadásoktól, hétfőn lazán meneszti Schmitt Pált. Reggel kijelenti, hogy az iskolák semmiképp sem zárhatók be, majd délután, hogy az iskolákat bezárják. Egyik nap megvétózza az EU költségvetését, másnap büszkén aláírja. Közben megfordult a szél, illetve a dörzsölt szélkakas megérezte, hogy hamarosan meg fog fordulni." A felhozott példák tényszerűen megállják a helyüket - mi több, a felsorolás még könnyedén folytatható volna -, mindazonáltal ezek egyike sem olyan alapvető, húsba vágó elvi döntés, amelyhez tűzzel-vassal ragaszkodni illene. "Véletlenül tudom, mert volt tanítványaim mesélték, akik akkoriban a Fidesznek dolgoztak közvélemény-kutatóként, hogy az a hétvégéjük rohammunkával telt. Azt az utasítást kapták, hogy most rögtön, pillanatok alatt derítsék ki, mit gondol az ország Schmitt Pál doktori disszertációjáról, a főnökség tudni akarja a pontos és teljes igazságot. A hallgatóimat is váratlanul érte, amit tapasztaltak: ellentétben az akár pár nappal korábbi mérésekkel, a hétvégén megfordult a közvélemény. Úgy látszik, kétszáz oldal tiszta plágiumtól hirtelen besokallt az ország, ezt már nem tekintette bocsánatos diákcsínynek." Részemről a kérdés csupán annyi: mi ezzel a probléma? Nem ez a helyes eljárás? A köztársasági elnök nem lövetett a tömegbe, nem sikkasztott közpénzeket, de még csak le sem vizelte részegen a Parlament oldalát. A múltjában éktelenedő szégyenfolt kapcsán nyugodtan meg lehet kérdezni az átlagszavazót, hogy ennyi belefér-e még. (A szerző ráadásul tökéletesen fogalmaz: "bocsánatos diákcsínynek" tekinti-e az ország az esetet.) S ha nem, hát lépni kell, ahogyan az meg is történt. Ami az iskolabezárást illeti, ez az ügy pláne nem morális természetű, sokkal inkább a járványkezelés szakmai kérdése. Az EU költségvetésének vétója esetében pedig egy tisztán üzleti-politikai csatározást láthattunk, amely - a kiegészítő záradék beillesztésével - Orbán totális győzelmével zárult, még Soros György sem érzékelte másképp. Itt még a kommunikáció is perfekten folyt, szemben az előző két példával, ahol valóban elhamarkodott kijelentésekkel találkozhattunk. Összességében tehát e téren nincs komoly vitám Mérő Lacival: a tényeket pontosan ugyanúgy látjuk. Csupán a szóhasználatunk különbözik - amit ő szélkakas-magatartásnak nevez, azt én önreflexióra való képességnek hívom.

 

A kötet egyik esszéje a Katonásdi címet viseli, és az fejtegeti, hogy a miniszterelnök beszédmódja egyre militaristább. "Partra szállni" indult Brüsszelbe, "állig felfegyverkezve várjuk a második hullámot" - mondta szeptember elején. (Ennél jócskán többről is van szó: mostanság meglehetősen sűrűn hallunk a magyar haderő fejlesztéséről. Megfogalmazódott az a célkitűzés is, hogy Magyarország védelmi költségvetése 2024-től a GDP 2%-a fölé emelkedjen. Vagyis a fegyverkezést nem kizárólag a szavak szintjén észleljük.) "Orbán alkatilag képtelen békében élni, békében vitatkozni azokkal, akik más nézetet vallanak, még egy békés interjút sem hajlandó adni egy olyan orgánumnak, amely nem rokonszenvezik vele. Lételeme a harc, a háború, a csihipuhi - ahelyett, hogy egyszerűen csak kormányozna. A lelke mélyén katona akkor is, ha igazi, éles háborút soha életében nem látott." Mindezt magam sem látom másként. "Orbán Viktor sikeresen militarizálta Magyarországot, és így folyamatos hadiállapotban kell élnem." Ezzel viszont már a legkevésbé sem értek egyet. Miért is kéne hadiállapotban élnünk? Személy szerint azt érzem, hogy a bolygó egyik legbékésebb és legbiztonságosabb országa a miénk. Találkoztunk pár gépfegyveres katonával a kijárási tilalom idején? Na bumm! Európa számos nagyvárosában folyamatosan jelen vannak a 2015-ös migránshullám óta. Bevallom: én magam is idegenkedem ettől a világtól, s kényes ízlésem szerint az volna az eszményi állapot, ha a katonák és a rendőrök láthatatlanok maradnának. Ez azonban csupán a felszín. A lényeg sokkal inkább az, hogy az állam felfegyverzett testületei védik, avagy támadják a békés állampolgárt. Az Egyesült Államokban George Floyd halála óta a lakosság egyre kevésbé számíthat a rendőrségre. Nyugat-Európa számos nagyvárosában a no-go zónákban senki sem garantálja az odatévedők biztonságát. Mindeközben Hollandiában éles lőszert is bevetettek az oltásellenes tüntetők ellen. Hol vagyunk mi mindezekhez képest? Létezik-e olyan kerülete Budapestnek, ahol nem sétálhatok nyugodtan végig sötétedés után? Történt-e a legapróbb rendőri túlkapás az ellenzék számos tüntetése során az elmúlt 12 esztendőben? Hozzám is sokkal közelebb áll a farmerkabátos, szakállas, hosszú hajú forradalmár, mint a jelenlegi őszülő, testes, katonalelkű kormányfő, ugyanakkor nagyságrendekkel nagyobb biztonságban tudom magam és a családom, mintha Márki-Zay, Dobrev, vagy Karácsony vezetné az országot.

 

Mérő Laci igazán otthon van a pszichológia tudományában, így ismernie kell a Myers-Briggs páros által kifejlesztett MBTI tesztet, mely négy törésvonal mentén jelöl meg tizenhatféle személyiségtípust. Jómagam - aki a világ legpacifistább figurája volnék - az elmúlt 15 év során bármikor, bármelyik változatát töltöttem ki, minden esetben a HADVEZÉR karaktert kaptam eredményül. E típus rövid jellemzése: "A Hadvezér személyiségű emberek született vezetők. Karizmatikusak, magabiztosak, és olyan tekintélyparancsoló a kisugárzásuk, hogy egész tömegek egy emberként állnak mögéjük egy-egy cél érdekében. Kérlelhetetlenül racionálisak, éles eszüket használva és belső eltökéltségüktől vezérelve megállíthatatlanul menetelnek céljaik felé. A tárgyalóasztalnál a Hadvezérek domináns, fáradhatatlan és könyörtelen vitapartnerek. Nem azért, mert keményszívűek vagy gonoszak, hanem mert hihetetlenül élvezik a kihívást, az agyak csatáját és az egész megmérettetést. Nem érzik úgy, hogy le kellene mondaniuk a győzelem édes ízéről csak azért, mert a másik fél nem képes tartani az iramot." Ha ezt a leírást igaznak érzem saját magamra nézve, úgy Orbán Viktor kapcsán százszorosan is. Ha ez az attitűd nálam - vagy épp Steve Jobs, Franklin D. Roosevelt, illetve Jim Carrey esetén - alapvetően békés személyiséggel párosul, úgy miért kéne a kormányfő részéről bármiféle bántó agressziótól tartanom? Igaza van Mérő Lacinak: Orbán valóban katonásdit játszik. Azonban - hitem szerint - a legkevésbé sem a fegyverekhez és a lőporszaghoz vonzódik, sokkal inkább az irányítást, a stratégiaalkotást, a szervezőmunkát és a diplomáciai hadviselést élvezi. Ezek pedig alapvető kellékei az országvezetésnek.

 

A harmadik pont, amelyben vitába szállok a szerzővel: "Mit tartalmaz majd az Orbán Viktor című érettségi tétel? Például: kijelentheti-e a tétel majdani összeállítója, hogy Orbán Viktor a rendszerváltás korának legtehetségesebb politikusa? Ezt a jelzőt több mint harminc éve egyfolytában hallom róla, azoktól is, akik kedvelik őt, és azoktól is, akik nem. De miért mondják még ma is, egy 58 éves emberre, hogy tehetséges? A tehetség mindig valaminek, egy nagy teljesítménynek az ígérete - és ezt a megítélést Orbán sokszorosan alátámasztotta, például azzal, hogy négyszer megválasztották Magyarország miniszterelnökének. Ha ennek ellenére hívei és ellenzői egyaránt továbbra is nagy tehetségként beszélnek róla, az azt jelenti, hogy még mindig várják tőle a nagy teljesítményt, a nagy dobást." Majd Puskás Öcsit és Albert Flóriánt hozza fel példaként, akik 25 esztendősen már hatalmas futballisták voltak, rég nem ígéretként beszéltek róluk. Ezúttal azt gondolom, Mérő Laci valójában csupán a saját, szubjektív világát vetíti ki, a személyes csalódását igyekszik általános méretűre nagyítani. A valóság az, hogy hívei  - velem együtt - valódi, kimagasló államférfiként tekintenek Orbánra. Egy olyan embert látnak benne, aki máris meghatározó alakja a magyar történelemnek, miközben nemzetközi porondon még számos diadalt arathat. Kizárólag az ellentábor használja a tehetséges jelzőt vele kapcsolatban, s teszi ezt azért, mert ez a minimum, amit a kormányfő kapcsán muszáj elismerni. A honvédos Puskás, vagy a fradista Albert játéktudását, eredményeit ismerve még egy Újpest-szurkoló is bátran kijelentheti: hatalmas egyéniségek. Ezzel szemben az Orbánt leváltani igyekvők többsége inkább vállalná, hogy kitépjék a nyelvét, mintsem hogy ki kelljen mondania: nagy politikusról van szó. Számukra már az is egy rettenetes tudati állapot, hogy egyetlen összetartó erejük az Orbán-gyűlölet, s hogy jelöltjeik mindegyike totálisan alkalmatlan. Miért mélyítenék ezt a szakadékot még azzal is, hogy reálisan ítélik meg a miniszterelnököt? "Én nem vártam Orbántól, hogy nagy államférfi legyen, beértem volna azzal, ha fiatalkori ígéreteinek megfelelően Európa felé kormányozza ezt az országot." Bennem - szemben Mérő Lacival - szemernyi kétség sincs annak kapcsán, hogy máris nagy államférfi, a kérdés csupán annyi, mi van benne még. Azt pedig végképp nem gondolom, hogy a jelenlegi Nyugat-Európa felé kellene orientálódnunk. Számos kérdésben sokkal inkább őket kéne visszarángatnunk a racionalitás, a szabadság, a hajdanvolt európaiság világába.

 

"Én úgy látom, hogy a majdani történelemkönyvekben Orbán úgy fog szerepelni, mint akinek vezetése alatt az ország elszalasztotta a felemelkedésének legjobb lehetőségét, azt az időszakot, amikor tíz évig egyfolytában gazdasági konjunktúra volt, és ömlött a pénz az EU-tól. (...) Azoknak az országoknak, amelyek hátrányosabb helyzetből indultak, mint mi, és az utóbbi tíz évben elénk kerültek, például Szlovákia, Észtország, Lettország, nem volt olyan tehetséges, dörzsölt vezetőjük, mint nekünk, mégis megelőztek minket, és nemsokára Románia is előttünk lesz, ha mindkét országban folytatódik az elmúlt tíz év növekedési trendje." Az hiszem, ez az a gondolat, amelynek csaknem minden eleme megkérdőjelezhető. Egyrészt: biztos az, hogy a felsorolt országok hátrányosabb helyzetből indultak? Elég csak az egy főre jutó GDP-adatokat megnézni, és azt fogjuk látni, hogy Észtország és Szlovákia már 2010-ben is előttünk jártak. Másodszor: számos olyan gazdasági adatot előrángathatunk, amelyek terén a felsoroltaknál jelenleg is jobban állunk (például adók mértéke). Harmadszor: a történelem olyan kísérlet, amely nem megismételhető. Bizonyára lehetett volna eredményesebben is kormányozni az elmúlt évtizedben, ahogyan pocsékabbul is. Negyedszer: a közép-európai riválisainkkal való összevetés terén érdemes volna a számok mögé nézve a lényeget is meglátni. Lettország és különösen Észtország a világ legszabadabb gazdaságai közé tartoznak. Nyilvánvaló, hogy nekünk is ebbe az irányba kell mozdulnunk. Nos, ha a Fidesz távozik és az ellenzék ülhet a kormányrúdhoz, vajon a már most beharangozott adóemelésekkel és egyéb intézkedésekkel mennyi esély van minderre? (Ne feledjük: az ellenzék legnagyobb tüntetése épp a "rabszolgatörvény" elfogadásához kötődik, amely pedig - gúnynevével ellentétben - éppen egy bürokratikus korlát lebontását, vagyis a gazdaság szabadságának szélesítését célozta.) A váltással felzárkózás esélye is elszállna. Ötödször: Romániával példálózni már önmagában is vicc kategória... Közgazdász legyen a talpán, aki magabiztosan osztályozni képes a konzervatív kabinet elmúlt három ciklusának teljesítményét. Jómagam bizonyosan nem vállalkoznék ilyesmire.

 

S hogy Orbán Viktor velejéig romlott volna? A magam részéről nem gondolom. Igaz ami igaz: néha elfordítja a fejét. Néha nem finnyáskodik, amikor az eszközök közt válogat. És igen: néha kifejezetten otromba intézkedéseket is elrendel. Azt azonban egy fél percig sem gondolnám soha, hogy nem az ország felemelkedése vezérli (szemben számos politikai ellenfelével, akiket cinikus, megvásárolható perc-embereknek gondolok). Való igaz: élvezi a pódiumot és a reflektorfényt. Szemmel láthatóan imád tábornokot játszani, annak minden pozitív és megmosolyogtató elemével. Gyönyörködteti a tudat, hogy már most bekerült a magyarság történelemkönyvébe, mint annak egyik legmeghatározóbb modern kori vezetője. Nyilvánvalóan kacérkodik azzal is, hogy az európai történelemkönyvekbe is beírja a nevét. Mindezeket azonban aligha nevezném romlottságnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr10016794846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2022.01.04. 22:04:28

@atomic power 1986DucaDuca: balliberális oldal a kezdetektől fogva O.V. fóbiában szenved, aminek ma is a foglya. Ez már akkor is megfigyelhető volt, amikor még a hatalom közelében sem került"

- Buta vagy ! Orbánèk szeretnék csak az ellenzèket " balliberálisnak " beállítani. Itt valóban mindenki összefogott az orbáni rezsim ellen. A Jobbik megmaradt szavazó sem balliberálisok , de nem balliberális a " felelős èrtelmiseg "sem , Palinkasèk
De, MZP sem
A Fidesz osztja mesterségesen két oldalra a társadalmat, ami az európai plurális demokráciában nem normális
A Fidesz nem párt , hanem egy vallás
Egy abszurd irracionális hit. A Fidesz kongresszust Orbán celebrálja, Orbán 99%- al nyer , mint anno Ceaseseau ...
A hívek felálva tapsolnak ... Orbán omertát hirdet ...

Ez normalitás ???? Alig hiszem . ..nem mintha olyan jó ellenzék lenne , de Orbán abszurd világát le kell váltani !

Boldeone2 2022.01.04. 22:07:56

@cvsvrs: elég volt, stb. lehet mondani, hogy mert a debreceni fideszhez társult lmp-nek több hatalma van,"

A debreceni önkormányzat mindenkit bevesz a hatalomba , kapnak egy felügyelőbizottsági helyet , vagy mást , ami nem publikus ( de tudok konkrét ügyet )
Megy a mutyi , a korrupt , haveri kapitalizmus , de már az ellenzèk sem szól..
Ès ez jó? Ez a demokrácia ? vagy a mutyiorszag ?

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2022.01.04. 22:15:54

@Wildhunt:
Nem szükséges, mert vezérlés és robot-technika volt az a szakterület, amit végeztem és fejlesztő mérnökként dolgoztam is. CNC vezérlésű szerszámgépek ... és gyártócellák. Sok gépünk ment a hadiiparba. Igaz a 'rendszerváltás' miatt tönkrementek a gyáraink és át kellett képeznem magam mássá.

A mai modern fegyverzetek lényege is a vezérléstechnika .... de az elv és a működés azonos ... érzékelők, lineáris és forgó motorok, program számítógép, ember kezelése nélküli mód ... csak fejlettebb szinteken. Illetve minimálisan már hozzájött valamiféle mesterséges intelligencia is. Bár az már az én korszakomban is volt. A gép megmérte néha a szerszámot és ha az kopott automatikusan után-állította magát.

Ahogyan ma már az autók gyártásának számtalan része is csak robot-technika .... a háború és hadászat sem más. Egyre kevesebb helyen van ember. Sok helyen folyt is gyártás ember nélküli üzemcsarnokokban is .... de végül valamennyire vissza emberísítették. Tehát nem Elon Musk volt az első aki teljes robotizáltságot próbált, majd visszalépett belőle. Már az olaszoknak is volt ilyen gyártóüzeme 20 évvel ezelőtt is. Fire motort ott gyártották.

Boldeone2 2022.01.04. 22:16:29

@cvsvrs: fidesz egy zöld párt, legalább is errefelé, az lmp egy zöld ellenpárt. és a momentum és a párbeszéd. mitől zöld. fellépnek az autósok ellen. értem, hogy az zöld. csak úgy egy ellenpárt."

- Mondjuk úgy , hogy az ellenzèk defacto nem nagyon lètezik a vidèki Magyarországon . Ez is egyfajta rendszertorzulás Magyarországon . Az okok komplexek, miért alakult így ...
Minden politikai rendszernek az a jó , ha annak választható alternatívák , programok
Debrecenben van a Fidesz 1 , meg a Fidesz 2. Ez egyetem vezetèse is full fideszes . Korábban lètezett az autonómia , meg a rektorválasztás ...Ma mindenhol állampárt káderek ülnek ...
Most Lajos haverja a rektor ...de , enbloc , minden megbízást kapó nagyvállalkozó a haveri körből kerül ki .Szó szerint . Együtt buliznak

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.01.04. 22:17:24

@arthurthedent:

"Okés, tehát fals párhuzam, körülbelül ugyanaz.

Ez amolyan indexes kommentelő mentalitás: "nem nagyon tudom, hogy mit gondolok, de nekem van igazam és mindenki más rohadtul tévedésben van". ;) "

Sztem inkább az a tipikus indexes kommentelő mentalitás, hogy kiragadsz egy mondatot a szövegkörnyezetből. Ha rendesen elolvastad volna szembesülsz azzal, hogy a hitleri államnak teljesen más távlati stratégiai elképzelései voltak, mint Putyinnak. Hitler egy szomszédos , eltérő ideológiájú nagyhatalommal való totális háborúra, leszámolásra készült, a keleti "élettér" megteremtésére.
Putyin esetében szó sincs arról, hogy le akarna számolni valamelyik rivális nagyhatalommal. Ezért értelmetlen párhuzamba állítani a két történelmi szituációt.

Etniez 2022.01.04. 22:23:22

@Boldeone2: A migráció megállítható, csak ahhoz be kell mocskolnia a kezét Európának.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2022.01.04. 22:35:26

@Etniez:
Vagy üzletelni vele, mint nálunk tették. Pénzért szabad.

Az a baj....hogy be se jöttek 2022.01.04. 22:37:29

És tudjátok mit lippsikk? EZERSZER IS INKÁBB PUTYIN MINT AZ EU!

Csak Oroszországban van még demokrácia, csak ott vannak emberi jogok és csak ott nem akarják a fehér fajt kiirtani migránsokkal.

Ha Orbán Viktor egy nap úgy dönt, hogy a maradék életét Oroszországban fogja leélni, akkor én követem őt!

Boldeone2 2022.01.04. 22:39:51

@Etniez: Azt meg nem vállalja senki. Eleve nincs még rá a közös akarat, hogy pusztán ellensègkènt tekintsenek ezekre az emberekre. Van egy humanitárius oldal is, meddig lehet elmenni. Valójában a legtöbben már valamilyen hivatalos vízummal jönnek be. Most olvastam , hogy tart karokkal várja az indiai szakembereket az UK... A lengyelt leváltották..

Wildhunt 2022.01.04. 22:40:33

@Iván Gábor IGe: a leírtak alapján fogalmad sincs róla.

2022.01.04. 22:41:33

@Boldeone2:
a fidesz egy klasszikus tömegpárt, vagy ha úgy tetszik, akkor néppárt. ha valaki környezetvédő és van egy fideszes ismerőse, akkor beléphet a fideszbe. legalább is errefelé. és fát ültethet kósa lajossal, vagy fára mászhat a környezetvédelemért felelős fideszes alpolgármesterrel. szerelheti a madáretetőket miközben szaladgálnak a mókusok. és főzhet házilag szaloncukrot. celofán helyett becsomagolhatja klórmentes csomagolópapírba, amit komposztál a natúr raffia madzaggal. és ez errefelé a fideszben van. ami azt jelenti, hogy ezt a fidesz teszteli. magába olvasztaná az lmp-t, a széteső momentum és a párbeszéd egy részét is.

értem, hogy ez egypárti mutyi világ, csak ez lényegileg miben különbözik a többpárti mutyi világtól?

Az a baj....hogy be se jöttek 2022.01.04. 22:44:01

@atomic power 1986DucaDuca:

Nekem már mondta is a balliberális szomszédom 14 éves balliberális fia, hogy kormányvaltás esetén lánnyá fogja operáltatni magát, mert szeretne Selmeczi Gabriellára hasonlitani.

Meg kell tehát állitani a ballibet, mert ha nem, akkor tavasszal tele lesznek az utcák Kövérlászlóvá, Orbánviktorrá meg Rogánantallá átoperált 16 éves lányokkal!

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2022.01.04. 22:46:20

@Az a baj....hogy be se jöttek:

Semmilyen ideológiában nem hiszek, nem vagyok a pártolója ... sőt a szoktuk mindegyiket cikizni is. Amit nem kedvelsz azt is.

Milyen is egy toleráns liberális?
erkolcstan.blog.hu/2016/11/15/milyen_is_egy_tolerans_liberalis

Amit felvetettél ... hogy kivetheti Ovi -t magából a magyar föld ...és emigrálnia kell valahová ... nagyon is előfordulhat ... nem törvényszerű, de jelenleg kb úgy 70-80% esély van rá. Bár szerintem messzebb és más helyre menne ... melegebb éghajlatra. Küldenék is meg mennie is kellene, ha veszít a következő választáson az F.MPSZ.

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.04. 22:56:00

@Boldeone2:

"Èppen magad írtad le, mennyi hasznos dolgot tett a világgal. Segítette a rendszerváltást "

Ami nagy csalódást okozott a magyar társadalomnak egy 2009 es amerikai közvélemény kutatási eredmény szerint. A legnagyobbat a térség országai között. 20 év kellet hozzá, hogy kiderüljön: a magyarok nem kérik a nyugati típusú liberális demokráciát. Míg 1991-ben a magyarok 74%-a helyeselte a demokratikus átalakulást, 2009-re már csak 56%-a!

Magyarországon a liberális demokrácia az első pillanattól kezdve gyanakodva fogadott rendszer volt. A 90. évi országgyűlési választáson csak 65 % volt a részvétel. A többi volt szocialista országban jóval magasabb volt a részvétel. Általában 95 %-os. Még Romániában is 88%. 2002-től fokozódtak az ellentétes érzelmek. Magyarország egyre sikertelenebbé vált. 2006 környékén leköröztek a régiós versenytársak. Az országon belül alapvető szakpolitikai döntéseket nem tudtak meghozni. Jöttek az utcai zavargások. 2008-ra egy felmérés szerint Magyarországon nagyobb volt az emberek csalódása a liberális demokráciában, mint Oroszországban vagy Ukrajnában.

www.pewresearch.org/global/2009/11/02/end-of-communism-cheered-but-now-with-more-reservations/

In Hungary, there is clear frustration with the current state of democracy, despite the public’s acceptance of the shift to a multiparty system. More than three-quarters of Hungarians (77%) are dissatisfied with the way democracy is working in their country. This may be due in part to an overwhelmingly dismal national mood: About nine-in-ten think the country is on the wrong track (91%) and that the economy is in bad shape (94%). Disenchantment with political elites is especially strong in Hungary, where only 38% believe voting gives them a say in politics. And even more than other publics included in the survey, Hungarians are frustrated by the gap between what they want from democracy — such as a free press, free speech and competitive elections — and what they believe they currently have.

Magyarországon egyértelműen csalódottság tapasztalható a demokrácia jelenlegi állapotával kapcsolatban, annak ellenére, hogy a közvélemény elfogadja a többpártrendszerre való átállást. A magyarok több mint háromnegyede (77%) elégedetlen azzal, ahogyan a demokrácia működik hazájában. Ez részben a túlnyomóan lehangoló nemzeti hangulatnak tudható be: tízből kilencen úgy gondolják, hogy az ország rossz úton halad (91%), és rossz állapotban van a gazdaság (94%). A politikai elitekkel szembeni kiábrándultság különösen erős Magyarországon, ahol mindössze 38 százalék gondolja úgy, hogy a szavazással beleszólhat a politikába. A magyarokat pedig még a felmérésben részt vevő többi közönségnél is jobban frusztrálja a szakadék aközött, amit a demokráciától akarnak – például szabad sajtót, szólásszabadságot és választási versenyt –, és aközött, amiről úgy gondolják, hogy jelenleg van.

"A vagyona legnagyobb rèszèt már elosztotta, vagyis vezekelt pènzügyi műveleteièrt, " bűneièrt"

A tönkretett emberi életeket nem lehet pénzzel levezekelni. Gondolok a vérdíjat kitűző országok lakosaira.

"Soros èppen azt mondta hogy nem fogadhat be mindenkit Európa, de vannak humanitárius ügyek, miben rèszt kell venni Európának is....."

Itt kilóg a lóláb! Eddig az volt a narratíva, hogy egy 90 éves öregember nem lehet a kormány politikai ellenfele. Most meg előírja Európának, hogy mit kell cselekednie?

Boldeone2 2022.01.04. 22:59:38

@cvsvrs: Az egypárti mutyivilág , a valódi mutyivilág , ahol az egypárti hatalom kezèben van minden . Nincsenek a hatalomnak fèkei, ahogy a szocialista pártállami rezsimben is így volt . Akkor is lètezett mindenfèle alternatíva , de csak addig , amíg nem volt valaki a rendszer explicit ellensége
A pluralis demokrácia problèmái is megvannak : de látjuk , nincsenek igazán erős politikusok, a kormányfők , kormányok jönnek - mennek , nem lehet "rezsimesedni "
A demokracia egyik lènyegi eleme , a korlátos hatalom , a különböző alternatívák egyenlő versenye
Ez nálunk nem működik, torz. Lehet úgy is fogalmazni : premodern szinten rekedt az ország
Az elmúlt 100 èv szinte csak az allamrezsimekről szólt, a korlátos, vagy a nem lètező demokráciáról

Boldeone2 2022.01.04. 23:05:39

@atomic power 1986DucaDuca: Ami nagy csalódást okozott a magyar társadalomnak egy 2009 es amerikai közvélemény kutatási eredmény szerint. A legnagyobbat a térség országai között. 20 év kellet hozzá, hogy kiderüljön: a magyarok nem kérik a nyugati típusú liberális demokráciát. Míg 1991-ben a magyarok 74%-a helyeselte a demokratikus átalakulást, 2009-re már csak 56%-a!"

- már megint hül.e vagy! Mennyiben releváns 2022- ben egy 2009- és , kismintas közvèlemènykutatas ???
" Nem kèrik a liberális demokráciát "
Akkor mit kérnek , azokat a diktatúrákat , amelyek szegènysègbe, nyomorba taszították őket?
A Föld első 10 de majdnem 20 országa HDI alapján ,mint Liberális demokrácia . Akkor miről beszèlsz , ember?

Boldeone2 2022.01.04. 23:15:32

@atomic power 1986DucaDuca: Magyarországon a liberális demokrácia az első pillanattól kezdve gyanakodva fogadott rendszer volt. "
Ne historizálj ! Most 2022- őt írunk nem 2009-et, amikor világválság volt
Ma pedig az emberek elsöprő többsège - meg a Fidesz szavazók is - támogatják az ország EU - tagságát
Az EU pedig a liberális demokráciák közössège , liberális alapokon is nyugszik

A magyar társadalom többsège pedig tagja akar maradni a liberális demokráciák közössègènek !
Az orbáni illiberalizmusnak a fejlett világban nincs többsège ! Orbán egy politikai pária! A Putyin által pènzelt ,bomlasztó szèljobb egyik alakja
Meg a Nèppart is kiutálta, a mèrsèkelt jobboldal
Nem beszèlve arról , hogy az "illiberális demokrácia " egy politikai blöff..
A modern , plurális , nyugati típusú demokrácia a liberalizmus elvein nyugszik. Pont.

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.04. 23:20:44

@Boldeone2:

"Orbánèk szeretnék csak az ellenzèket " balliberálisnak " beállítani. Itt valóban mindenki összefogott az orbáni rezsim ellen."

"The fish stinks from its head" Ki a fej az "összefogásban?" Ki irányít a háttérből? Ez a meghatározó! A frontvonal a globalisták és a nemzetiek között van. Nem a baloldal, jobboldal felosztás a fontos!

"A fidesz osztja mesterségesen két oldalra a társadalmat, ami az európai plurális demokráciában nem normális"

Egész Európa megosztott. Nem a Fidesz miatt!

"A Fidesz nem párt , hanem egy vallás"

Az eredmények számítanak, nem a titulus!

"Ez normalitás ???? Alig hiszem . ..nem mintha olyan jó ellenzék lenne , de Orbán abszurd világát le kell váltani !"

Itt az alternatíva!

www.youtube.com/watch?v=v2T--t5zFjo

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.04. 23:26:19

@Boldeone2:

"Putyin, Hszi Csin Ping mögött áll hatalmas gèpzet. Soros csak egy ember, aki a maganvagyonát idealista álmaira költi"

S. GY-nek az unióra van nagy befolyása. Államfőnek kijáró szinten szokták fogadni.

"- Akárhogy nèzzük, a libernyákozás minden liberálisnak sèrtő."

Akinek nem inge, ne vegye magára!

"Orbánnak egyèbkènt mi köze van a konzervativizmushoz ?A jelenkor szèljobb populista rendszerei inkább a fasizmsura hasonlítanak , nem klasszikus konzervatív politikát folytatnak" .

A törésvonal a globalizmus és a nemzetiek között van!

Boldeone2 2022.01.04. 23:37:03

@atomic power 1986DucaDuca: " Ki irányít a háttérből" Ez a meghatározó!"
- Ki más irányítana , mint Gyurcsányi ! Ja , nem a Soros Gyuri , meg a CIA ! Ne haragudj, de nem tudlak komolyan venni!

A frontvonal a globalisták és a nemzetiek között van. Nem a baloldal, jobboldal felosztás a fontos!

- A bal ès jobboldal felosztás valóban nem fontos . Ugyan, mit erdekelnè a globalistákat Magyarország, ha vannak egyáltalan olyanok ? Az európai embereket viszont aggasztja, hogy Orbán az EU belső bomlasztója, mindezt európai pénzből teszi. Csak a külső források tartják fenn az Orbán - rendszert.
A kerdès nem a nemzeti ès globalista erők küzdelme, hanem az, hogy marad - e Orbán abszurd , kvázi egypárti , korrupt rendszere vagy elindul végre az orszag a plurális demokratikus úton , ès vègre normalizálódik az orszag az orbáni megosztottság , gyűlölködès, agymosás világából

"A Fidesz nem párt , hanem egy vallás"
Az eredmények számítanak, nem a titulus!

- Ezt mondta Hitler is, meg ezt mondja Hszi Csin Ping is !
Magyarorszag majdnem az egyik legszegènyebb ország az EU- ban! A román bérek elérték nagyjából a magyart

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.04. 23:39:54

@Boldeone2:

"Mennyiben releváns 2022- ben egy 2009- és , kismintas közvèlemènykutatas ???"

Nem a jelen időre releváns!

Akkor mit kérnek , azokat a diktatúrákat , amelyek szegènysègbe, nyomorba taszították őket?

Mit kértek 2010-ben? Minketten tudjuk!

Boldeone2 2022.01.04. 23:48:30

@atomic power 1986DucaDuca: . GY-nek az unióra van nagy befolyása. Államfőnek kijáró szinten szokták fogadni."

A múltkor meg azt mondta a pártállami média , hogy a hátsó ajtón surrant be, ès titokban tárgyalnak . Akkor,most allamfőkènt fogadják , vagy titokban tárgyalnak vele ???

"Orbánnak egyèbkènt mi köze van a konzervativizmushoz ?A jelenkor szèljobb populista rendszerei inkább a fasizmsura hasonlítanak , nem klasszikus konzervatív politikát folytatnak" .
A törésvonal a globalizmus és a nemzetiek között van!

- A törèsvonal azok között van , aki belátják, hogy milyen veszèlyesek a populista atokraták a világra ès azok között , akik beveszik a Cippola mesterek hazugságait , a globális összeesküvèsről , meg a világot irányító csoportokról

Bárhová nèzünk a világban : a társadalom tanultabb , polgáribb rèsze mindenhol átlát ezen a hatalomtechnikán ès ellenzi a különböző autoriter , szèlsőjobb ( esetenként bal) politikákat , a nemzeti érzelmekkel való manipulaciót

tiltsál ki te gyökér 2022.01.04. 23:49:11

@Boldeone2:
"Hiszen a DK- közeli ellenzéki portálokon, azért már osztották MZP-t rendesen . Szerintem fogják is , ha nem nyeri meg a választást . Vèlemènypluralizmus van"
hahahaha
Hehehe
Esküszöm ez kurva jó.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.04. 23:49:58

@Boldeone2: "Magyarorszag majdnem az egyik legszegènyebb ország az EU- ban! A román bérek elérték nagyjából a magyart"
Miért hazudsz? Hol érték el?

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.04. 23:52:19

@Boldeone2:

"A modern , plurális , nyugati típusú demokrácia a liberalizmus elvein nyugszik. Pont."

Mi ez? Doktrína?

Van más vélemény is!

"Fukuyama szerint a politikai stabilitás első és legfontosabb feltétele az erős központi állam. Amennyiben ez hiányzik, a törvények uralma nem valósulhat meg, a demokratikus intézményrendszer pedig anarchiához, kormányozhatatlansághoz és végső soron az állam teljes szétzilálásához vezet.
Azt is állítja, hogy a liberális demokrácia legnagyobb problémája a hatékony állami működést megbénító túlzott demokrácia.
A liberális demokrácia egyre inkább gazdasági érdekcsoportok és az őket kiszolgáló pártok befolyása alá kerül. A fejlett jogállam és a demokratikus súlyok és ellensúlyok segítségével a szembenálló érdekcsoportok megvétózhatják a közérdek szempontjából előnyös reformokat is. A kormányzás így az érdekcsoportok közötti egyeztetéssé degradálódik, ami jelentősen csökkenti hatékonyságát és hozzájárul a hatalomból kiszorulók leszakadásához, a vagyoni és politikai egyenlőtlenség növeléséhez. "

Boldeone2 2022.01.04. 23:57:33

@tiltsál ki te gyökér: Te hazudsz èn a tènyeket mondom : vasárlóerő- partiáson számítva a román átlagber, nettó utolérte a magyart, ahogy a minimálbér is!
Nem veszèlve arról , hogy Kolozsváron több a bér mint Debrecenben

Boldeone2 2022.01.05. 00:02:56

@atomic power 1986DucaDuca: kormányzás így az érdekcsoportok közötti egyeztetéssé degradálódik, ami jelentősen csökkenti hatékonyságát és hozzájárul a hatalomból kiszorulók leszakadásához, a vagyoni és politikai egyenlőtlenség növeléséhez. "

Mert az illiberális demokrácia hatèkonyabb rendszer?? Majdnem összes , vezèrelvű , illiberális állam rossz èletfeltèteleket biztosít az ott èlőknek, ès nem is szabad társadalmak
Mondhat bármit Fukayama: a világ első 30 állama HDI alapján - egyet- kettőt kivève - inkább egyet , mind liberális demokrácia!
Akkor , miről beszèlsz?

Boldeone2 2022.01.05. 00:10:14

@atomic power 1986DucaDuca: fejlett jogállam és a demokratikus súlyok és ellensúlyok segítségével a szembenálló érdekcsoportok megvétózhatják a közérdek szempontjából előnyös reformokat is. A kormányzás így az érdekcsoportok közötti egyeztetéssé degradálódik"

- Ez még mindig jobb - ha egyáltalan így van ez - mintha a kormányzás csak egy ember, egy autokrata rezsim , egy politikai slepp hatalmának fenntartásáért működne . Ahol zèró szerepe van a demokratikus súlyoknak ès ellensúlyoknak!

Boldeone2 2022.01.05. 00:24:57

@atomic power 1986DucaDuca: Azt is állítja, hogy a liberális demokrácia legnagyobb problémája a hatékony állami működést megbénító túlzott demokrácia."

- Ezt inkább a te állítod , meg a rezsimszolgákè! Hogy lehet eltúlzott demokrácia ? Mi az a határ , amikor már eltúlzott? A modern társadalom az autonómiák ès nem az autoritások működèsère èpül!
Az államhatalomnak korlátosnak , az emberek szolgálójának kell lenni , nem pedig önmaga hatalmát, nagyságát valamifèle absztrakt , nem lètező hatèkonysággal igazolni!

Az a baj....hogy be se jöttek 2022.01.05. 00:33:25

@atomic power 1986DucaDuca:

Azért buknak mindig ezek a lippsik mert fel nem tudják fogni hogy mi fideszes magyarok nagyon nem szeretjük az okoskodókat hanem helyette vezér kell nekünk aki megmutatja az irányt és nem terhel minket azzal hogy gondolkodjunk meg gazdagodjunk, hanem ezt ő mind megteszi helyettünk. Jó hogy itt vagy és megmutatod nekik ezt naponta ezerszer, de ezek még egy teljes nap után sem értenek téged. Ezek azt hiszik hogy át tudják operálni az agyunkat lippsivé meg európaivá.

2022.01.05. 00:42:52

@Boldeone2:
debrecenben nincs minden egykézben. tehát a fidesz nem úgy működik, hogy van orbán, aki kiadja az ukázt kósa lajosnak és ő kiadja az ukázt a debreceni polgármesternek, aki kiadja az ukázt a szociális alpolgármesternek és ő utasítja a szociális munkást, aki elvégez egy feladatot.

hanem a fideszben a legtöbb vezető többé kevésbé autonóm. és egy viszonylag zárt körben működnek együtt. ami azért nem hermetikusan elzárt.hanem egy szűk csoportosulás ural szinte mindent. akik mindannyian fideszesek, vagy fidesz közeliek. ennek ellenére politikai verseny van. egyrészt a párton belül. másrészt a párt különféle platformjai között. harmadrészt a hatalmi központok között. ez a város, azzal humánumban versenyez az egyház, reáliákban pedig az egyetem. ez egy háromhatalmi alapműködés. leegyszerűbben így lehet leírni. ebben debrecennek nagyjából az egyharmada vesz részt. egyharmad ezen kívül esik. és egyharmadot nem érdekli a politika. nagyjából ez a felállás.

a kívülálló harmadban levők debreceniek sokkal inkább függetlenek, mint budapesten. debrecenben a jelenlegi ellenzéki pártok bukása jelenetené a demokratizálódást és nem a fidesz bukása. errefelé aki kicsit is értelmes az vagy fideszes, vagy valóban párton kívüli, független, nem fideszes, de nem is feltétlen fidesz ellenes.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.05. 00:54:48

@Boldeone2: Jaa, hogy vásárlóerő paritáson. Abba ugye beleszámít az, hogy Székelyszentlélek külsőn mennyi az albérlet, illetve, hogy a juhászné mennyiért nyírja le a hajadat.

"A kétkeresős és kétgyerekes háztartások esetében a romániai családok euróban kifejezve a magyarországi átlag 83 százalékát keresték meg tavaly, '
Menj oda, ha nagyon tetszik, ne itt rontsd a levegőt.
Ja, és még mielőtt ugye leborulsz a románok előtt, nem zavar, hogy leginkább abból van gazdasági növekedésük mert az ország mintegy 20%a külföldön dolgozik? Tudod, elmenekült. A maradék pedig pontosan olyan összeszerelőüzem, mint egész KK-Európa. Ja, és mintha Románia pontosan úgy kapná az uniós támogatásokat mint mi.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.05. 00:57:45

@Boldeone2:
"Mondhat bármit Fukayama: a világ első 30 állama HDI alapján - egyet- kettőt kivève - inkább egyet , mind liberális demokrácia!
Akkor , miről beszèlsz?"
Azok az országok leginkább akkor erősödtek meg, mielőtt liberális demokráciák lettek volna.
Ja, szép meg jó a belga liberált demokrácia, erre kétmillió kongói néger sírja a bizonyíték.
Aztán a leszármazottaknak már van pénze meg ideje azon gondolkodni, hogy fiúk-e vagy lányok.

2022.01.05. 01:04:39

@Boldeone2:
kvázi egypártrendszerben a párton kívüliek, nagy számú független teremthetik meg a sokféleséget. tehát van egy uralkodó állampárt és egy normális, vagy a normalitásra törekvő ellenzék. amelyik nagyrészt párton kívüleikből áll össze. ez is pluralizmus. csak nem a nyugati típusú pszeudo többpártrendszer (mert valódi demokrácia ott se nagyon van), hanem egy keleti működés, amelyik kiegészül nyugatos elemekkel. hibrid rezsim. leginkább ez képezné le a közakaratot magyarországon. és nem a többpárti ideológiai megosztottság.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.05. 01:08:08

@G. Nagy László: azért hogy Magyarországon nincs no-go zóna???
Azt állítani, hogy az egy főre jutó gdp növekedésében élen járnánk, enyhén szólva csúsztatás. Talán nem két országot kéne kiemelni, akkor látszana, hogy noha tényleg ömlik a pénz az EU-ból(a gdp növekedés 2%-át adja), azért a fejlődésünk nem jobb, mint a környező országoknak.
Ja, azt is figyelni kéne, hogy 2010 előtti 7 évhez képest, a fidesz alatti 7 évben négyszer annyi pénz jött az EU-,tól. Hogy 2012-14 volt a gazdasági mélypont, különösen, ha Európa más országaival vetjük össze.
Igen, lehet mondani pragmatikusnak a kétkulacsos politizálást, csak félő, hogy a végén mindkét oldal megbízhatatlannak tart. Lásd most.
Sem az EU, sem az USA, sem Putyin nem tart minket partnernek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.05. 01:10:10

@tiltsál ki te gyökér: "gazdasági növekedésük mert az ország mintegy 20%a külföldön dolgozik? Tudod, elmenekült. A maradék pedig pontosan olyan összeszerelőüzem, mint egész KK-Európa. Ja, és mintha Románia pontosan úgy kapná az uniós támogatásokat mint mi"

Pontosan így van. Ez erősen hasonlít a magyar viszonyok leírására...

Boldeone2 2022.01.05. 01:12:43

@tiltsál ki te gyökér: kétkeresős és kétgyerekes háztartások esetében a romániai családok euróban kifejezve a magyarországi átlag 83 százalékát keresték meg tavaly, "

Euróban kifejezve van 17% különbsèg , vagyis akkor mivel a románia árak alacsonyabbak , többè- kevèsbè hasonló színvonalon èlnek már .

Azok az országok leginkább akkor erősödtek meg, mielőtt liberális demokráciák lettek volna."

Nagy túrót! Finnország vagy Írország sem a gyarmati rendszerènek köszönhette a fejlett országok közè lèpèst , hanem a liberális társadalmi - gazdasági berendezkedèsnek
Vagy : Èsztország , Litvánia vs Belorusz. Èg ès föld a különbsèg
Afrikában is liberálisabb államok fejlődnek jobban ,mint Ghána vagy Botswana

A lènyeg : a világ első 30 állama , HDI terèn mind liberális demokrácia
Minèl fejlettebb egy társadalom, annál liberálisabb, plurálisabb , autonóm

Boldeone2 2022.01.05. 01:18:13

@cvsvrs: viszonylag zárt körben működnek együtt. ami azért nem hermetikusan elzárt.hanem egy szűk csoportosulás ural szinte mindent. akik mindannyian fideszesek, vagy fidesz közeliek. ennek ellenére politikai verseny van"

- De , hogy lehet úgy verseny, ha te is azt mondod " egy szűk csoportosulás ural szinte mindent "
Az nekem nem fér össze a valós verseny feltételeivel !
Van a Fidesz 1 meg a Fidesz 2. Meg van a király , Orbán ,aki vègül eldönt mindent . Ez feudalizmus, nem plurális demokrácia !

Boldeone2 2022.01.05. 01:27:24

@cvsvrs: egypártrendszerben a párton kívüliek, nagy számú független teremthetik meg a sokféleséget. tehát van egy uralkodó állampárt és egy normális, vagy a normalitásra törekvő ellenzék"

A kerdès csak annyi, miért kell egy uralkodó állampárt , egy demokráciában ??? Ha ez még az egyáltalán ? Ki határozza meg , mi a normalitás ?? Orbán vagy a Fidesz ??
A demokrácia nem erről szól, hanem a sokszínű ideológiák , programok , pártok versenyèről

Korábban még arról ment a vita , hogy ez bizony , demokrácia , csak annak szokatlan magyaros formája ...
Ma meg lassan a kormánypártiak is elismerik hogy ez nem demokrácia - de indokolt egypárti rendszer . Mert ez a hatékony , ez jó a nèpnek , stb...

2022.01.05. 09:20:04

@Boldeone2:
a 0 pártrendszer is lehet demokrácia. és az 1 pártrendszer is feltéve, hogy szabad választások vannak. és a párton kívüliek szabadon megszerveződhetnek. jelölteket állíthatnak. és bekerülhetnek az önkormányzatokba, a parlamentbe. ez is demokrácia. az ilyen nyilván elég sajátos, mert 1 pártrendszer általában véve diktatúra szokott lenni. azért lehetnek kivételek. és többpárti demokrácia is van. és többpárti diktatúra is.

egyetlen valamire való párt van, amelyik az ország érdekeit elemi módon képviseli. ezért nem tartom problémának azt sem, hogy nyer a fidesz. szétesik a jelenlegi ellenzék. az underground világába süllyed. és párton kívüliek lépnek a helyükbe.

TanBá · http://istenteszt.blog.hu/ 2022.01.05. 09:35:34

Fontos kérdés még, hiszen az ország "Alaptörvénye" JahveIsten tartalmú.
Pedig azon Über Istenen kívül számos más Isten is van.

Az emberek több tízezer éve teremtenek különféle Isteneket,
de eddig nem volt egy tudományosan meghatározott Istenünk.
Miért is???
... és mi lesz azután, hogy már van?

2022.01.05. 10:11:34

@Boldeone2:
a debreceni fideszben van két nagy rendezvényszervező cég. az egyik az önkormányzati fidesz. a másik az egyetemi fidesz. előbbi rendezi például a virágkarnevált. és annak éjelén esti gálát orbán stadionjában. és utóbbi szervezi az egyetemi bulikat. például az egyetemi évnyitót követő partit szintén orbán stadionjában. mindkét cég a fideszen belül van. és összemérik, hogy ki tud több embert összegyűjteni, szórakoztatni. tehát verseny van.

ugyanilyen rendezvényszervező a sportcentrum. nemzetközi sportversenyeket szervez. pl. most kézilabda eb lesz budapest mellett debrecenben. a fidesz szervezi. ezzel versenyez mondjuk a helyi salakmotor együlettel. ha az a város nagydíjára kivisz 5 ezer embert, akkor azt mondja, hogy kapjon ugyanannyi támogatást, mint a sportcentrum. amelyik a kézilabda eb-re szintén 5 ezer ember népszórakoztatását biztosítja.

és ez verseny. és persze erre lehet mondani, hogy baszki. ez piac. mindenki 0 azaz nulla forint támogatást kapjon. és csak ne követeljen egy fillért se. aki népszórakoztatást akar az hozzon létre egy rendezvényszervező céget az államtól függetlenül, építsen saját rendezvénycsarnokot, vagy béreljen, és az emberek fizessék meg direktben a szórakoztatás árát. ezt hívják úgy, hogy szabad verseny.

és ne az állam állapítsa már meg, hogy most mennyire fontos a kézilabda európa bajnokság. millió vagy milliárd forintokban mérve. mi a francért kellene támogatni a salamotorozást. ha valami motorozni akar, akkor vegyen motort. üljön fel rá. építsen magának salakpályát. vagy valaki csináljon egy ilyen privát klubot. és versenyeztessen. így működik a nyugat. és valóban ez a cardiff-i nagydíj wales-ben.
i2-prod.walesonline.co.uk/incoming/article9504048.ece/ALTERNATES/s615/World-Championship-Speedway-at-Cardiffs-Millennium-Stadium-2009.jpg
ez pedig a félállami lengyel nagydíj varsóban.
marvel-b1-cdn.bc0a.com/f00000000104050/www.monsterenergy.com/media/uploads_image/2017/04/28/1600/800/de4b98bde6a4583c6a81874aa584a6ad.jpg?mod=v1_5980f7590127ef52ddc39854634c73bd
a lengyel állam, varsó városa a főszponzorok. mellette a monster energiaital gyártó és még egy rakás multi. na most ha nem mennek el elegen erre a versenyre, akkor a lengyel állam, abban varsó városának vezetése azt mondja, hogy ők nem adnek egy zloty-t se erre, mi a francnak, a lengyel állami lottó is azt, hogy lófaszt kell a lengyeleknek salakmotor. de ha kell, ha elég sokan lelkesednek azért, hogy ez náluk nemzeti sport, akkor a populista pártok ezeket megtámogatják. kimegy a polgármester és népszerűséget szerez magának. és igyekszik megnyerni a salakmotor rajongók szavazatát.

és lehet mondani, hogy az államilag támogatott lengyel salakmotorozás összeomlik. lengyel városok versenyeznek, hogy kinek van menőbb klubja. és megveszik a brit, az amerikai és az ausztrál versenyzőket. és a sparta wroclaw vezeti a lengyel bajnokságot. és ez nem államilag vezérelt régi típusú szovjet szpartakiád. de nem is a nyugatos megoldás.

a populizmus az olcsó szavazatvásárlásra van alapozva. arra, hogy a politikusok és liblingjeik hány ember szavazatát tudják megnyerni. és ebből is kialakulhat egy polgári társadalom. akár egypárti keretek között is. feltéve, hogy szabad választások vannak. úgy, hogy párton kívüliek összeszerveződve bármikor elseperhetik a rezsimet.

2022.01.05. 10:26:36

@TanBá:
az alaptörvényben nincs olyan, hogy jahveisten. kereszténységet olvashatsz. amin te a zsidókereszténységet érted.

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.05. 10:49:15

@Boldeone2:

"Finnország vagy Írország sem a gyarmati rendszerènek köszönhette a fejlett országok közè lèpèst , hanem a liberális társadalmi - gazdasági berendezkedèsnek"

A UK-ban is liberális demokrácia van. miért nem tudott Finnországgal versenyben maradni?
Lehetséges, hogy nem a liberális demokrácia az a hajtóerő, ami átrendezete a sorrendet?

"Afrikában is liberálisabb államok fejlődnek jobban ,mint Ghána vagy Botswana"

És melyek a leggyorsabban fejlődő országok a világban?

hvg.hu/gazdasag/20190108_Ezek_a_fejlodo_orszagok_dominaljak_majd_a_vilagot_2030ra

A leggyorsabban fejlődő országok között egy sincs, ami nyugati értelemben vett liberális demokrácia.

"A lènyeg : a világ első 30 állama , HDI terèn mind liberális demokrácia"

Elértek egy bizonyos fejlettséget, ez alapozta meg a demokratikus fejlődésüket, és nem fordítva. Kialakult a jólétnek egy bizonyos szintje, ami megnövelte a humán tőke értékét, megemelte az iskolázottság szintjét. Ezzel párhuzamosan az emberek több autonómiát, jogokat igényeltek. A jólét következtében ez megvalósíthatóvá vált, mert mérséklődött a politikai konfliktusok esélye. Így fejlődött tovább a demokráciájuk. Minél gazdagabb egy társadalom, annál liberálisabb, plurálisabb. Ehhez azonban el kell érni egy bizonyos fejlettséget. Minden országnak joga van ahhoz, hogy a történelmi -kulturális hagyományainak, gazdasági fejlettségének megfelelő társadalmi rendszert működtessen, ami biztosítja a maximális gazdasági fejlődést. Ehhez a Nyugatnak is joga volt, így is tettek. Ott sem volt mindig a mai értelemben vett liberális demokrácia.

2022.01.05. 10:57:50

@TanBá:
a keresztény tanítás alapja az általános emberség és az, hogy a hit alapja nem evilági.
Máté 22
37Jézus pedig monda néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. 38 Ez az első és nagy parancsolat. 39 A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. 40 E két parancsolattól függ az egész törvény és a próféták.

tanítás a zsidó bibliában.
Mózes 5,10
12 Most pedig, óh Izráel! mit kíván az Úr, a te Istened tőled? Csak azt, hogy féljed az Urat, a te Istenedet; hogy minden ő utain járj, és szeresd őt, és tiszteljed az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, és teljes lelkedből.
Mózes 3,19
18 Bosszúálló ne légy, és haragot ne tarts a te néped fiai ellen, hanem szeressed felebarátodat, mint magadat. Én vagyok az Úr.

ez a keresztény tanítás alapja. és ezt vallják a magyarok az alaptörvény szerint. de ezt ha valaki nagyon akarja, akkor éppenséggel levezeti a lolka bolkából vagy füles mackóból. vagy méliusz juhász péter prédikációiból vagy szenczi molnár albert zsoltáraiból, vagy akár a tancsapda zenekar szövegeiből. és különösen a népmesékből, vagy akár népies műmesékből. debrecenben a többség úgy hiszi a jézus sztort, ahogyan a lúdas matyit, vagy a nyilas misit, vagy szabó magda abigélját.

a kihajtási ünnepen kiárad a szent lélek. a reformált hitű csikósok szerint. a római katolikus szerint nem akkor árad ki, hanem pünkösdkor.

ApCsel 2,1
1És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egyakarattal együtt valának.
2 És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése, és eltelé az egész házat, a hol ülnek vala.
3 És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül.
4 És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, a mint a Lélek adta nékik szólniok.
5 Lakoznak vala pedig Jeruzsálemben zsidók, istenfélő férfiak, minden nép közül, melyek az ég alatt vannak.
6 Minekutána pedig ez a zúgás lőn, egybegyűle a sokaság és megzavarodék, mivelhogy mindegyik a maga nyelvén hallá őket szólni.
ez a szentlélek kiáradásának leírása a zsidókeresztény hagyományban. a kereszténység az, hogy a hortobágyon is kiárad a szentlélek a kihajtási ünnepen a csikósok szerint. amikor vén dudás tulok balogh felszállt a mennybe akkor is kiáradt a legenda szerint.
www.youtube.com/watch?v=yay8rfi3J7w
és miért keresztény ez a fenti nóta? azért, mert az általános emberséget hirdeti és az abban rejlő bölcselet alapja nem evilági hit. senki se gondolja, hogy tulok balogh dudája világias módon szólt. a szent lélek szólt belőle. nyilván vannak olyan keresztények is, akik szerint ez újpogányság. és az ördög szólt a dudából. lehet. kinek-kinek az ő hite szerint.

Boldeone2 2022.01.05. 11:02:28

@cvsvrs: a populizmus az olcsó szavazatvásárlásra van alapozva. arra, hogy a politikusok és liblingjeik hány ember szavazatát tudják megnyerni.
és ebből is kialakulhat egy polgári társadalom. akár egypárti keretek között is. feltéve, hogy szabad választások vannak. "

Az " olcsón " megvásárolt szavazat, nem más ,mint a politikai hatalom csalárd módon megszerzèse , a demokrácia eredeti cèljainak megcsúfolasa . A társadalom kiszolgáltatott ès kevèsbè kèpzett tagjainak manipulálásából , SOHA nem alakulhat ki ezen a módon polgári társadalom . Ahol alulról jövő kezdemènyezèsek vezérlik a társadalmat . Ott autonóm döntèsek vannak ès valós alternatívák közötti verseny , nem pedig a klánok hatalma . Sőt, a hatalom sem hatalom , hanem csak megbízatás . A politikusok körül nem alakul ki szemèlyi kultusz. Elég egy minimális hiba , ami távozásra kèszteti őket . Nem is nagyon kell kènyszer. Nálunk minden az egypárti, autokrata rezsimek útján megy , a hatalom szinte abszolút termèszetű, ès korlátlan . A felkent vezető, Orbán egy vallást vezet, a fidesz - vallást . Olyan mint egy főpap : celebrálja a propaganda - misèt az országnak . A helyi Fidesz pragmatikus , mint Papp László . Ők csak le akarják nyúlni az állami milliárdokat
Tipikus karrier politikusok. Egy haveri kör összefonódása

Amiről te beszèlsz, az a (fèl)feudalizmus , amit a függősègek, a kiszolgáltatottság , a hierarchia , a hatalmi viszonyok állandósága jellemez. A nyugati típusú polgári demokrácia azonban máskèpp működik

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.05. 11:19:45

@Boldeone2:

"Hogy lehet eltúlzott demokrácia ? Mi az a határ , amikor már eltúlzott? A modern társadalom az autonómiák ès nem az autoritások működèsère èpül!"

A modern társadalom igen, azonban oda el is kell jutni. A koraszülött demokrácia gátolhatja a gazdasági fejlődést, a gazdaságilag fejletlen országokban a fejlesztési diktatúrák lehetnek sikeresek, hiszen ezek képesek a társadalom tagjaira rákényszeríteni az átalakulás költségeinek elviselését, a fogyasztás korlátozására a megtakarítások, a beruházások növelésére. Minél nagyobb az elmaradottság, annál inkább szükség van a gazdaságfejlődést segítő állami beavatkozásra.

A demokrácia instabilitást is teremthet. A liberális demokráciában az eljárások, a cselekvési szabályok biztosak, de a kimenetek bizonytalanok. Mivel bizonytalan, hogy a különböző gazdasági érdekeket képviselő pártok közül melyik párt nyeri a választásokat , a kockázatkerülő befektetők előnyben részesíthetnek egy autoriter rendszert.

A fejlesztő államok példája mutatja, hogy állami beavatkozással nagyon gyors gazdasági fejlődést lehet elérni.

Nabradius 2022.01.05. 11:31:53

@Boldeone2:

Olvastam a hozzászólasaid, végig, nem vagy vitaképes, sajnos. Ha egy jogszabályról azt állítod, hogy kamu, akkor érzelmi alapon döntesz valamiről úgy, hogy annak valós, reális alapját egyszerűen nem vagy hajlandó figyelembe venni, így nyilván vitatkozni sem lehet veled, mert nincs miről.

Igen, azt látod, amit írsz. Nem orbáni, hanem egy jobb oldali állam épül, nevezheted orbáninak, ha akarod, de tök mindegy.
Nem deep state-ről van szó, hanem egyszerűen a jobboldali értelmiség mindenhonnan történt szisztematikus kizárásának megszüntetéséről és ismételt pozícióba helyezéséről. Ezt nyilván be lehet úgy állítani, hogy jaj a zorbán micsoda rendszert állít fel itt nekünk, lehet rajta sírni, de én többszörös diplomásként és liberális felfogású művészeti végzettségű emberből lettem konzervatív, mert láttam, hogy az egyetemeken, főiskolákon a liberális nekünk mindent is szabad véleményvezér tanárok, hogyan veszik át a hatalmat mind a mentális, mind az anyagi javak felett s mossák át az emberek agyát. Az, hogy beszélek a demokráciáról, s közben mit teszek két külön fogalom. De vegyük csak az egyetemek példáját. A magyar egyetemek átlagszínvonala a béka segge alatt volt/van, nagyon régóta. Erről a pozícióról el kellett mozdulni, mivel a liberális vezetés szórta a sok pénzt a semmire. Ha egy liberális havernak, vagy seggnyaló phd-s diáknak kellett némi a támogatás, akkor hipp-hopp nyitottak egy új tanszéket, mondjuk középkori ürítési szokások tanulmányozása tanszéket, a havert beültették tanszékvezetőnek, kapott zsíros állást, titkárnőt, irodát, s persze szabadon pályázhatott az elérhető forrásokra, hogy aztán kutathassa Mátyás király székelési szokásait. És persze az egyetemi kuratóriumokban is mind haverok ültek, akik büszkeséggel és évtizedes kutatásaikkal a zsebükben szavazták meg a rektorok béremeléseit, míg eljutottunk odáig, hogy volt annak idején olyan intézmény nem egy, ahol a rektor A8-as audival járt szolgálati autó gyanánt, meg lett vagy 6 millás fizetése. A naaaagy baloldali demokráciában mert volna bárki ellent mondani!!! Sok esetben - merthogy nem a Karácsony Gergelyé az egyetlen eset - mindenfajta végzettség nélküli szarháziak kaptak adjunktusi fizetéseket és EZEK tanítottak minket!!!!! De pont ez ment mindenhol. Az egészségügyről is lehetne beszélni, a kórházban az emberek fejére esett a vakolat a plafonról, de amikor a kórházigazgatók "bankettet" adtak, akkor a kaviár folyt a dunai hajón..... Persze, pénzért adták még az este 11 órás időpontot is a CT-re a rákos, gerincbeteg nagymamámnak, természetesen az után, hogy beperkáltad a vizit díjat. Na öccse, ez a ti nagy demokráciátok, aztán ha jön egy jobboldali producer, vagy kórházigazgató és rendet tesz, akkor ordibáljátok, hogy diktatúra, meg a rezsim.
Na, ennek vetett véget az alapítványi rendszer, ahol nem a kiskirály rektorok egyszemélyben döntenek, hanem a kuratórium és egy külön biztos felügyeli a pénzek elköltését, ilyen kuratóriumi tag pl Szili Katalin is!

De tudod, mit én nem győzködlek, lesza.......m, mi a véleményed, mert amíg az új színházból mehetek új úton Budapestre, s vissza térve az új kórházban jól fizetett orvos és azért már sokkal jobban jobban fizetett ápoló foglalkozása után az új arénába járhatok meccsre, mert a 15 évvel ezelőtti fizetésemből nem futotta volna meccsnézésre, addig nem érdekel a fájdalmad, de az sem, ha Orbán királlyá koronázza magát. Az erkölcsi kérdésekben szerintem meg nem lehet a liberalizmus alá süllyedni, a fent írtak csak a felszínt karcolgatták.

2022.01.05. 11:44:39

@Boldeone2:
a debreceni (felteszem általában az önkormányzati) fidesz mást se akar mint az alulról jövő kezdeményezeket becsatornázni. tehát ha valaki azt mondja, hogy neki van egy táncegyüttese és táncikálna a főtéren csak elfeslett a csizmájuk, mert annyit táncikáltak, akkor megkeresnek egy kulturális tanácsost, vagy annak egy ismerősét, vagy ha elég jó a kapcsolatrendszerük, akkor egyenesen a főtanácsos elé járulnak. hogy kellene 100 ezer forint csizma javításra. cserébe táncot járnának. és a fidesz programiroda azt mondja, hogy oké. ez a táncegyüttes hány tagot és pártoló tagot számlál. és vajon mekkora nézőközönsége lehet, hány embernek tetszene ez egy családi rendezvény keretében. és azt mondják, hogy a csapókerti fesztiválon lehetne fellépni és 50 ezer forintot adnak csizmára. vagy azt, hogy 500 ezer forintot is adnak csizmára, és megszervezik a színpadot, a hangosítást. 5 millió forintból megszervezik a nemzetközi turnét. mert úgy ítélik meg, hogy ezzel nemzetközi kapcsolatokat lehet építeni. és ha nem lopnak el közben mondjuk 50 millió forintot, akkor ezt fent tudják tartani. mert a táncikálók köré nemcsak a nép és szavazók gyűlnek. hanem az a főtéren a placcon, a piacot teremt. jönnek az árusok, hogy ők eladnák a forralt bolt, a krumpli lángost. és a fideszben számolják a potenciális szavazatokat és pénzt. mennyi pénzt és szavazatot hoz az óriáskerék.

vagy akár a bmw gyár építése. a szakkézési centrumban képzik ki a bmw inasait. és az hány első szavazót jelent. azoknak vannak szüleik, nagyszüleik, testvéreik, unokatestvéreik. és a fidesz azt mondja, hogy milyen nagy dolog a BMW inasának lenni. a multik lányvállalatainak hr/pr feladatait látják el. népszerűsítik a bmw-t. a bmw leendő inasai, akik egyben potenciális fidesz szavazók.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3843/191204autoiparinyiltnap_ksz_(29).jpg
és lehet mondani, hogy ezek a gyerekek jobbágysorba kerülnek. kihasználják, átverik őket. kifosztják a szüleiket. ezt sohasem látott mértékű puszítást eredményez. mert az állam és a piac összefonódik. manipulálják őket. ilyen sütikkel.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3843/191204autoiparinyiltnap_ksz_(1).jpg
és mindezt állami segédlettel. ettől már csak egy lépés a fasizmus és a haláltáborok. azért talán nem.

ez egy haveri államkapitalizmus. aminek része a bmw. a képen balról jobbra a szakképzési centrum igazgatója, a polgármester és mellette a bmw hr/pr felelősei.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3843/191204autoiparinyiltnap_ksz_(3).jpg
akik koccintanak szijjártó péterrel, palkovics lászlóval. és értem persze, hogy a német fiatalok elutasítják ezt a szörnyűséget, ami magyarországon zajlik. a gyáriparosaik támogassák csak meg az új baloldalt. és úgy lesz vörös audi. és államosíthatják a bmw gyárakat. ahelyett, hogy az államtól beruházási adómentességet kapnának.

Rodney_2 2022.01.05. 17:03:51

@Nabradius: Ezt szépen összefoglaltad. Én is ismerek olyan ballib / zsidó embereket, akik egyszerűen képtelenek elviselni, ha nem ők rendelkeznek az összes elosztható erőforrás (pénz, paripa, fegyver) 100%-ával és örjöngve fasiszta diktatúrát kiáltanak (és nem csak Magyarországon) és addig nem nyugszanak amig újra meg nem kaparintják a hatalmat, vagy a nép önvédelmi reflexe végez velük (lásd történelem)

CSOKKI MÁLNA 2022.01.05. 17:46:05

@CSOKKl MÁLNA:

Figyu, Kurt von Régenkurt! a te nicked is szaporodhat, ha sokat ugrálsz..:)

Tamáspatrik 2022.01.05. 18:42:56

@Nabradius: "homoszexuális érzékenyítést tartani" meg testileg és szellemileg fogyatékosságról, ez mind idetartozik, a homoszexualitás is egyfajta fogyatékosság, nem választás kérdése. Nem tudom hogy jönnek ide a gyilkosok a következő bekezdésben.
"Amíg engem közvetlenül nem érint a probléma, addig le van ejtve, nem érdekel." Igen, kivéve ha mondjuk van az embernek homoszexuális gyereke, az más helyzet. Már az anyaméhben eldől mint mondjuk a bőrszín, a törvényalkotók ezt nem tudták.
A tájékozottsághoz hozzátartozik a legutóbbi kutatási eredmények ismerete is.

Ennek ellenére nem hibáztatlak, sok mindenben igazad lehet, ezt is túl lehet tolni pl. nem átalakító műtétekkel, és sok minden mással, és lehet hogy tőlünk nyugatra egyes helyeken erősen túltolják.
CSAK azt akarom mondani, hogy ezek a kérdések nem egyértelműek, nem teljesen olyanok mint az égbolt színe, hanem hogy most felhős vagy derült, mert ritka hogy egyáltalán nem felhős, de van aki a hideg esőket hozó felhőktől fél, egy gazda esetleg a túl sok napsütéstől, ami kiszárítja a talajt.

Tamáspatrik 2022.01.05. 18:53:34

@Nabradius: Elnézést egyébként az előző hsz.-ben a tegező hangnemért, ez nem jelenti a tisztelet hiányát.
Érdekes kérdés, hogy ki az "államférfi", bár valóban idealizáljuk a régieket és őket is pfújolták sokan, pl. Petőfi sem volt oda nem, hogy Széchenyiért, de még Kossuth-ért sem 1848-ban. Azért Széchenyi és Kossuth egy más kategória, vagy Bethlen István a múlt századból, tényleg eléggé egységesíteni tudták a nemzetet, Horthyt is közéjük lehetne sorolni, a háborús szerepünk sokat lerontott a korszakának a mérlegén.
"ami Kossuth idejében, vagy akár a rendszerváltás idején liberális eszmének számított, azok közül sok ma alapjog" Ezzel egyetértek. Mégis bennem van az kis "csak", hogy nem haladunk-e visszafelé, egy olyan ország felé, ahol a felső, közép és alsó rétegek hermetikusan elválasztódnak, mint a 19.század elején... REMÉLEM, hogy az én optikámban van a hiba ezúttal, és túlaggódom az Orbán rendszert. Önkéntes "aggódó" vagyok, ezen nem tudok segíteni...

Tamáspatrik 2022.01.05. 19:00:49

@konrada: Nem csak a '48-49-es Kossuth a jelentős (sőt ez az időszaka vitatható döntéseket hozott), inkább az, amit a '40-es években addig tett, a főnemességből is sokakat megnyert az iparfejlesztési politikájának, ráadásul a jobbágyfelszabadítás híve volt, nem azzal foglalkozott, hogy vannak jó magyarok és kevésbé jók.

2022.01.05. 19:12:01

@Tamáspatrik:
és az emigrációban levő kossuth is jelentős. a kiegyezés alternatívájanként kínált dunai államszövetség.

Etniez 2022.01.05. 21:47:26

@CSOKKI MÁLNA: Mert 1914 óta tudjuk, hogy bármekkora embertömeg megállítható, csupán akarat kérdése.

Etniez 2022.01.05. 21:52:11

@Nabradius: Az nagyon meleg, hogy felmerted hozni az egészségügyet, ez a Fidesz egyik nagy kudarca. Ilyen szar mint most, még sosem volt.

CSOKKI MÁLNA 2022.01.05. 22:04:47

@Etniez: Figyelj, ha itt felállítanánk őrtornyokat, géppuskákkal, meg kiírnánk, hogy aknazár, nem lenne itt semmilyen embertömeg.
Egyébként a spanyolok azokat a négereket, akiknek sikerül átmászni a 8-10 méteres kerítésen, sokkolóval várják, majd visszaszállítják a kerítésen túlra..

Etniez 2022.01.05. 22:08:46

@CSOKKI MÁLNA: Ezért mondom, hogy kéz bemocskolása nélkül nem fog menni.

CSOKKI MÁLNA 2022.01.05. 22:18:32

@Etniez: Mit teszel a lakásodban egy illetéktelen behatolóval? Megkínálod kávéval?

alöksz róz 2022.01.05. 23:39:42

@Tamáspatrik: honnan veszed, hogy a homoszexualitás már az anyaméhben eldől?
(a propagandakiadványokat ne számold bele)

white999 2022.01.06. 09:26:41

@cvsvrs: "

Az EU-tól olyan összegű támogatás érkezett Magyarországra, ami messze felülmúlja a Marshall-segély mértékét. Amíg a Marshall-segély összességében egy-egy ország GDP-jének két-három százaléka volt, mi évente a magyar GDP három-négy százalékának megfelelő transzfert kapunk az uniótól. Ennek ellenére a magyar gazdaság teljesítménye 2010 és 2020 között nem nevezhető kiemelkedőnek, a gazdasági növekedés éves átlaga ebben az évtizedben nem érte el a három százalékot sem. "

Kisebb növekedés mint a befolyó pénz. Kvázi negatív a növekedés üteme. Én nem látom ebben a páratlan bravúrt. Erre kb. bárki képes, még egy félhülye is.

2022.01.06. 10:19:29

@white999:
antall, horn-bokros kormányok, medgyessy-gyurcsány-bajnai kurzusok mindegyike csődöt, vagy csődközeli állapotot teremtett. orbán-kormányok nem jelentettek csődöt. eddig legalább is. és ezt adják el úgy, hogy "csoda". egy mai hír, hogy debrecenben idén is folytatódnak az aszfaltozási munkák. 2 (!) új utcát is leaszfaltoznak. íme:
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2022/utca.jpg
bámulatos ahogy fejlődik a város. az eu pénzek nagy része a statikus építőiparba folyik. felhasználása földmunkák, aszfaltozás, betonozásra, gipszkartonozás, polisztirol szigetelés, beltéri burkolás, stb. ebből létrejött a magyar építőipari kartell. "lölő lopik". és erre mondja azt ellenzék, hogy soha még ennyit nem loptak el magyarországon, elmulasztották a nagy felzárkózás lehetőségét, stb.

2022.01.06. 10:35:34

@white999:
ezen utca szomszédságában van harmadvonalbeli amerikai mikroelektronikai gyár (amit én megvennék) és egy biotechnológiai üzem (richter). ez nem eu forrásból épült. valamint a bmw gyárhoz kapcsolódnak nagy infrastrukturális beruházások. az eu pénzekből támogatjuk a németeket. ez egy kényszerpálya. az ellenzék semmilyen alternatívát nem kínál. az van, hogy a momentum bevezettjük a finn oktatást és mindenki olyan okos lesz, mint fekete győr andrás és donáth anna.

Nabradius 2022.01.06. 11:09:15

@Etniez:

Kedves Etniez!

Na ne beszélj már. Komolyan. Nyilván mások a tapasztalataink, de van ami nem változhat, változik.

Az egészségügy, mint rendszer legalább 2-3 nagyobb elemre bontható, mint gazdasági rendszer. Az egyik ilyen a személyzet bére. Persze ápolói szinten lehet még panasz, de már ott is kigyulladt a fény az alagút végén, s jön egyre közelebb, az orvosok szar bérezése pedig most már felejtős. A szájsebész barátom, aki úgy 25 éve orvos bruttó 2 millió felett keres mindennel együtt, szinte az összes magánbetegét lemondta, tud a munkájára koncentrálni, ahogy ő fogalmazott úri passzióból dolgozik. Hozzáteszem édesanyám laboros, faterom mentős, nagymamám pedig ápolási igazgató volt anno, gusztustalanul tele vagyok EÜ-s rokonokkal, ismerősökkel. Ja, persze, van olyan szülész-nőgyógyász barátom, aki folyamatosan panaszkodik mindennek ellenére, összehasonlítva a régi illegális jövedelmét a mostani szabályozott jövedelmével. Erre szoktam azt mondani, hogy a drogdíler is panaszkodhat, ha kiengedik a BV-ből, hogy milyen szarul keres az ALDI-ban, csak nem reális az összehasonlítás.
Az pedig az egészségügy egy másik financiális része, amilyen ütemben a kórházakat felújítják, illetve eszközökkel felszerelik. Csak az én szülővárosomban felújították és újragépesítették az egész kórházat, a szülészetet külön 3 milliárdos projektként. Világszínvonalú lett. Nyilván nincs pénz az összes kórházra, de ha bemegyek a szemem szám eláll. Az elmúlt tizenévben részben, de inkább egészben 77 kórház újult meg, azt gondolom, persze van még munka, hogy sokan nem panaszkodhatnak a munkakörülményekre, az új profi gépekre, a fizetésekre meg pláne. (Én még tanárt, egészségügyist elégedettnek ritka kivétellel még nem nagyon láttam.....)
A munkaszervezésről. 3 éve bementem, mert műtét várt rám, ennek előkészítése során kaptam időpontot 4 helyre, ahova el kellett mennem. (Ez még ugye járvány előtt volt, de aki ugye össze meri hasonlítani a járvány alatti és előtti állapotot, az jegyezzük meg, nem túl okos, gondolom ebben egyet érthetünk.) Visszatérve a 4 különböző helyen végeztem 1,5 óra alatt!!!! Ez korábban elő sem fordulhatott volna, legalább 4 napom ment volna el rá, s nem túlzok. De menjünk tovább. Jómagam vidéken élek, de pesten dolgozok, s minthogy létezik egészségügyi alapellátás, meg kellett, hogy állapítsam, mind a vidéki városomban, mind abban a kerületben, ahol dolgozok, az összes, értsd kivétel nélkül felújításra kerültek a háziorvosi rendelők. Pesten és vidéken is. Új műszereket, PC rendszereket kaptak, s ezt tovább gondolva, talán máshol is hasonló a helyzet, ha nem is teljes egészében. Ha ennél is több kell, menj nyugodtan magánba, nekem semmi szükségem rá, bár tudom, van akinek az 5* is kevés lenne.
No de, tudod mi a meleg??? Nem is meleg, hanem forró, hogy csak abban a városban, ahol élek, fejlesztették a közlekedést, összekötötték 4 sávos úttal a legközelebbi autópályáig. Kapott a város új közlekedési rendszert, integrált MÁV - helyi és helyközi pályaudvart, új gyalogoshíddal. Leszállsz a buszról, szállsz át a vonatra. Ennél jobb nincs jelenleg.
Felújították az EÜ intézményeket a kórháztól az ügyeletig, a háziorvosi rendelőkig, laborokig mindent.
Csak nálunk 3 kulturális intézményt újítottak fel tetőtől talpig, a színháztól előadótermekig, az alapoktól.
Épült egy aréna, mellette megújul a régi sportcsarnok, új a versenyúszó központ, megújult focipályák, stadionok.
Az utcák, terek patyolattiszták, a hajléktalanok sem érzik már otthon magukat, a főtér és az összes környező utca megújult teljesen.
Rendezték a béreket sok helyen, én pl. pont 2x annyit keresek, mint 10 évvel ezelőtt, többet, ha a jutalmakat is bele számolom.
Mivel pesten is élek, sajnos többet már, mint vidéken, de kérdezem: a Városligettel mi a helyzet??? No, amit én látok belőle, az annyi, hogy ilyen mértékű projekt szerintem pesten még nem volt, sorra nyeri a díjakat, impozáns, kreatív, mégse tetszik egyes embereknek.

És ami lényeges, a válság ellenére a magyar gazdaság, bár nyilván nem lett az EU húzógazdasága, de recesszív sem lett, sőt, pl. az aranytartalékot éppen 33x-ára növelték, tehát van mire, hova hitelezni, hitelt felvenni, van kraft a rendszerben. Mindamellett, hogy a közlekedésben, az EÜ-ben, az iparban eddig soha nem látott mérvű fejlesztések és bértámogatások valósultak meg. Az is nyilvánvaló, hogy ezek egy része Eu-s forrásból van, de sok mindenre nem ad pénzt az EU, ilyen az egészségügy bér is pl. béremelés.
Közben fejlesztik a Honvédséget, a rendőrséget, a feleségem is úgy néz ki kap némi fizetésemelést, bár az ő bére még az enyémnél is messze magasabb.
Éppen most vettük fel a támogatott lakáshitelt, folynak a házon a munkák. Bürokratikus volt, nem kis meló, de igen, kapunk támogatást abban is.
A városomban, ha megépül az új gyár is, amit ígértek, akkor elméletben megvalósulhat a teljes foglalkoztatottság is. Több lesz a munkahely, mint a melós.

Persze nyilván nem lehet mindenki egy rendszer kedvezményezettje,

white999 2022.01.06. 11:47:58

@cvsvrs: AZ mdf kormány csődje az nem az mdf sara hanem a 40 szocializmusé de azért lehetett volna jobban csinálni. Bokrosra nem emlékszek, hogy csődbe vitte volna az országot. Sőt utána Vitya abból parádézott 4 évig, hogy a végét elkúrja, mint ahogy most is. A szocikat hagyjuk pont azt csinálták mint Vitya most. Semmi nem volt drága azért, hogy Orbán ne jöjjön vissza de lehetőségben sokkal kevesebb volt a mozgásterük mint 2010 utáni kormánynak.
Azért had ne essek már hasra mert egy országban leaszfaltoznak két új utat. Az eredmények nem azt mutatják, hogy gazdasági géniuszok vezetik az országot.
Ráadásul a gyászos gdp adatok még azt is elfedik, hogy a gdp nek milyen a szerkezete, mert lehetett volna ugyanennyi a gdp még úgy is, hogy 0 stadion épül oktatást és egészségügyet fejlesztenek és úgy is hogy még több pénzt vonnak ki az oktatásból egészségügyből és minden 2000 főt számláló falunak lesz 10.000 stadionja.
Asszem zongorázni lehet a különbséget a kettő között az emberek életére gyakorolt hatásában, illetve a hosszútávú növekedésre tekintettel. Szétkúrt oktatásból nem lesz semmi. Ha elfogy az eu pénz és előbb utóbb akkor is elfogy ha lassan már csak azért kapjuk mert az eu legszegényebb tagállama vagyunk, a lopott pénzből grundolt hazai tőkésosztály semmit nem fog megoldani. Orbán egy porfészek királya lesz az élete végéig kb. ennyi és a összes posztszoc ország lakója ki fogja röhögni a magyarokat Európa Kínáját, aki az olcsó munkaerőn kívül semmit nem tud felmutatnia. A boldogságot meg az okozza majd, hogy a munkás egy tál rizs helyett kettőért dolgozik.

white999 2022.01.06. 11:53:53

@Nabradius: Ha ilyen csudálatosan pazar az egészségügyben, akkor miért van az, hogy 6-18 hónapot kell várni egy szemműtétre vagy csípőprotézisre vakon vagy fájdalmak között? Vagy mint egy ismerősöm anyja, akinek az államiban amputálták volna a lábát de magánban 700 ezerért kicserélték az ereket és maradt a lába. Vagy itt miért halnak meg 40.000 a covidban ha mindenki szuper ellátást kap?

white999 2022.01.06. 11:58:32

@cvsvrs: Ja még valami a Marshal segélyből az NSZK kicsit jobban boldogult, mint mi mos. Az EU felzárkóztatós gdp 4%-át kitevő pénzből az lenne a csoda ha, még egy szaros útra se futná.

2022.01.06. 12:28:52

@white999:
antall csődja kádár sara. horn-bokros csődje antall sara. és akkor jött az orbán. és "csodát" teremtett. azzal, hogy nem vitte csődbe az országot. totális médiellenszélben megbuktatták. és jött d-209. meghirdette a jóléti rendszerváltást. és gyurcsány-bajnai tandem bevégezte. csődbe(n) vezették az országot. és akkor megint jött az orbán. és "csodát" teremtett. és most a 100 napos és a 100 lépés program lett újratöltve. ahelyett, hogy csődöt jelentene. megnyeri a választást a geci. aztán még az eu pénzeket is lenyúlja.

egy fideszes ismerősöm 2010-es választási győzelem után azt mondta, hogy a fidesz addig lesz, amíg van forint. a fidesz a forint. mert most nálunk lesz a pénzjegynyomda és a kassza kulcsa. és az unióból is idedobnak egy pénzes zsákot. és mi meg majd nem ugrunk el előle. kérdeztem tőle, hogy akkor loptok, csaltok, hazudtok majd? mit csináljunk? az nyeri a választást, aki nagyobbat hazudik: ügyesebben. háát.

2022.01.06. 12:46:33

@white999:
az eu forrásból nem építhetsz autógyárat. hanem a német autógyárhoz építhetsz infrastruktúrát. és ezek után a beszállítók beszerezhetik a német munkagépeket a gumibiszbasz gyártáshoz. és telepíthetsz mellé egy koreai akkumulátor gyárat.

2022.01.06. 13:02:12

@white999:
ugye elvben bármennyi pénz van. a jegybank leüti az entert. és elvben bármennyi készpénzt teremthet. az államnak elvben nem kellene hitelt se felvennie. egy fillért se. hanem ezek után a liberalizált devizakereskedelem majd belövi az árfolyamokat. csak ha egy mezítlábas (értsd nem amerikai) jegybank túl sok készpénzt teremt, akkor jönnek "liberálisok", hogy nincs jogállam. telekürtölik a világlapokat, hogy nincs demokrácia. és erre orbán válasza az, hogy "illiberális" demokráciát épít.

most az elsődleges cél nem is az, hogy legyen egy viszonylag jól működő egészségügyi rendszer. összeomlott nem? és ha össze is omlott, akkor közvetítte az rtl klub? nem. tehát nem omlott össze. különben is oltásvilágbajnokok. és akkor is ha nem. és a másik oldalról hullavillágbajnokok vagyunk. akkor is ha nem. mit számít az.

a magyar egészségügy régiós összehasonlításban közepesen teljesített. európai összehasonlításban gyengén. tehát az eredmény: 2/3. és ez már elég lehet a kétharmadhoz. csak azt kell mondani a híveknek, hogy csillagos 5-ös. az ellentábor azt mondja, hogy ülj le egyes. miért nem fejleszti az orbán az oktatást? errefelé fejleszti. a régi szocialista iskolákat újracsempézik. na de miért nem vezeti be a finn oktatást? azért, mert mi magyar iskolát akarunk. ez az alapvetés. hogy a magyar emberek többsége magyar iskolába járjon. az nem jó. az nem is lehet. finn iskola lehet? az lehet. ezek nem magyarok. azok nem európaiak. így mennek dolgaink. mondaná friderikusz sándor. és akkor még megkajálták. mérő professzort is megkajálták, amíg nem rettegett az orbán sátántól.

2022.01.06. 13:16:23

@white999:
a bmw azt mondja, hogy építsél nemzetközi iskolát. mert ha idejönne jürgen a családdal mondjuk fél évre, akkor gyerek járhasson nemzetközis isibe. évente 3 millió a tandíj. nem probléma, hiszen a bmw gyár alsóhangon kap 300,000 millió forint készpénzt a magyar államtól azért, hogy hosszú távon többet fizessen vissza. oké, építünk nemzetközi isit. erre azt mondják, hogy már meg nem jürgen jönne, hanem hanzi. és hanzi gyerekének nemzeti isi kell. deutsche schule. rendben. építünk olyat.

a német megnézi a szakközépző iskolát. mikor épült ez? száz éve, száztíz? nem jó. építeni kell egy modern inasiskolát, munkásszállót. az évfolyam első mehet a müncheni műszaki egyetemre. feltéve, hogy addigra felsőfokon beszél németül. a kompetencia mérések mellet akkreditáljuk a német nyelvviszgaközpontot. és beindítjuk a debrecen-lufthansa járatot. szikiné fia villanyt szerel münchenben. és hazahoz egy kis kutyát. a német családnak mégse kellett. ciki menhelyre vinni. villanyszerelő elviszi az anyjának. szikiné németül tanul. mert a kutya csak a német vezényszavakat érti. és ezt kiszolgálja palkovics akadémikus államminiszter, járműipari lobbista. így fejlődik az oktatás. és mellette az egyetemi learning center-ben imaszobát építenek muszlimoknak.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4866/211105learningcenter_ksz_(29).jpg
mert mi elsősorban a magyar oktatást fejlesztjük. jaj, szörnyűséges xenofóbia, fasizmus ez kérem szépen.

white999 2022.01.06. 14:08:00

@cvsvrs: 2002 ben Orbán ugyanolyan rossz irányba vitte az országot mint most. Abban csoda nem volt max annyi, hogy a bokros által állított pályát nem tudta elbaxni előtte 3 évig.
A 2010 utáni "csoda" a világgazdasági konjunktúra és az EU pénze nem pedig a szakértelem diadala. Most kellett volna elválni a szarnak a májtól a covid idején. Az első válság megmutatta mennyit értenek hozzá. Sikerült is az emberek kivéreztetésével vállalkozások tönkretételével és 40.000 covid halottal prezentálni. A külker mérleg egyre szarabb az államadósság visszajutott oda ahol volt, az infláció az egekben. Halandó embernek támogatás nélkül nehezebb megvenni egy ingatlant mint előtte bármikor. Hát ennyire futotta. és ez még a kezdet mert az energiaárak befagyasztásával is kell majd valamit kezdeni a választások után. Kiderül mint Kádár elvtársnál, Orbán elvtárs sem tudja a határon megállítani az energiaárak elszabadulását. A 2010-19 közötti kegyelmi időszaknak vége a vak kutyám is elvezette volna így az országot.

CSOKKl MÁLNA 2022.01.06. 14:28:28

@CSOKKI MÁLNA: A mi nickünk szaporodik? Tessék rá vigyázni!

CSOKKI MÁLNA 2022.01.06. 16:18:43

@CSOKKl MÁLNA:

Na, már 31-nél jársz, de messze még a 3900.

Rodney_2 2022.01.06. 19:16:29

@white999: Te nem valami orvos vagy?? Fasza ahogy elemzed a gazdasági helyzetet. Legközelebb majd én műtök helyetted.
Minden idióta azzal jön, hogy milyen kurva nagy konjunktúra volt a covid előtt 10 évig. Ez egy akkora baromság, hogy hihetetlen. Tudod miért van negatív euro kamat? Mert az egész euro zóna szó szerint döglődik és így próbálják életben tartani. Lélegeztetőgép + infúzió. Így érted? 2008 óta nem képes rendbejönni, mert a degenarált idióta politikusok csak a zöldülésben (netto károkozás) és buzulásban jók, máshoz nem nagyon értenek. A kontraszelekció csúcsa. Az új német kormány kb az utolsó szeg az EU koporsójában :(((
Egy prosperáló gazdaságban pozitív reálkamatok vannak (ami helyett most negatív NOMINÁL kamat van elszabadult infláció mellett, az euroról beszélünk), amitől a fél eurozóna egyből csődbe menne a nagyon magas államadósság és a döglődő gazdaság eredményeképpen.
Tovább nem is folytatom, mert gutaütést kapok aztán majd kezelhecc :)))

Rodney_2 2022.01.06. 19:34:59

@cvsvrs:
@white999:

Horn-bokros csődje nem Antall sara. Antall sok mindnet elkúrt, de ez egy másik történet. A horn-bokros csőd pont olyan volt, mint a medgyessy- gyurcsány csőd. Jött Horn és azt mondta: a nép 4 évig szenvedett, ennek véget kell vetni. És elkezdett osztogatni (rendes komenyista, baloldali politika, osztogat a semmire, mer kell a csőcseléknek a lapos TV) Aztán kb 9 hónap elkúrás után (Békesi próbált ellenállni pénzügyminiszterként, de gyenge volt, belebukott) jött Bokros és Surányi és elmagyarázták neki, hogy ez így nem megy és jött a Bokros csomag.
Medgyessy ugyanez pepitában: 100 napos program, stb. Aztán jött Gyurcsány és a rendbetétel helyett a nagy elkúrást választotta (ami alatt objektíven, számokkal bizonyíthatóan elhúztak mellettünk a régiós versenytársak). Ez a ballib oldal 12 éves kormányzásának rövid története. Kurva nagy igény van arra, hogy visszajöjjenek. Csak rombolásra és idiótáskodásra képesek, elég megnézni az Összefogás programját :(((

CSOKKI MÁLNA 2022.01.06. 23:03:20

@white999:

Egy érdekes cikk 2006-ból, amikor ugye még a"világgazdaság pénzbősége":

infostart.hu/gazdasag/2006/07/03/financial-times-a-magyar-a-legsebezhetobb-gazdasag-54964

"A Financial Times szerint nincs Európában sebezhetőbb gazdaság a magyarnál, mivel mind a folyó fizetési mérleg, mind az államháztartás hiánya 10 százalékhoz közelít, az adóemelések pedig lassíthatják a gazdasági növekedést. "

Szerencsére a net nem felejt.:)

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.07. 11:25:40

@white999:

"2002 ben Orbán ugyanolyan rossz irányba vitte az országot mint most."

2002-ben kisebb GDP arányos államadóssággal adta át a kormány a hatalmat, mint amivel 1998-ban átvette!

2002–2010 közötti időszakban viszont a fogyasztást finanszírozó, de még a hetvenes években tapasztaltnál is nagyobb mértékű (külső) eladósodáson ment keresztül az ország. A bruttó államadósság 25,4 százalékponttal növekedett, amin belül a devizaadósság megnégyszereződött (és aránya az adósságon belül 25-ről 48 százalékra emelkedett), a lakossági hitelállomány pedig 30 százalékponttal növekedett a lakossági devizahitel-felvételnek és az árfolyamveszteségnek köszönhetően. A hitelből növekvő fogyasztás mögött nem állt gazdasági teljesítmény, így visszaesett a GDP. A teljes korszakra, 2002–2010 közötti időszakra vetítve 12 százalékos gazdasági növekedést sikerült csak produkálnia a nemzetgazdaságnak, miközben 2009-re az ország teljes nettó külső tartozása (állam, lakosság, vállalatok) meghaladta a GDP közel 115 százalékát. Ez után a külső forrástömeg
után az országnak folyamatosan forrásköltséget kellett fizetni kamat és osztalékjövedelem formájában, a GDP 5‒7 százalékának megfelelő arányban. A liberális gazdaságpolitika (elsietett liberalizáció, dereguláció és privatizáció) és a nagyvonalú szociális juttatások elegye – ideértve a bőkezű korai nyugdíjazást lehetővé tevő politikákat is közel 800 ezer munkavállaló munkaerőpiacról történő kilépéséhez vezetett.

"Abban csoda nem volt max annyi, hogy a bokros által állított pályát nem tudta elbaxni előtte 3 évig."

Magyarországon ötször annyi vállalkozás szűnt meg 1992‒1996 között, mint a hazánkkal közel azonos méretű Csehországban és kétszer annyi, mint a Magyarországnál négyszer nagyobb Lengyelországban! Erre az időszakra gondolt, mikor pöffeszkedő dilettentizmusában azt írja, hogy "a vak kutyám is elvezette volna így az országot!"

"A 2010 utáni "csoda" a világgazdasági konjunktúra és az EU pénze nem pedig a szakértelem diadala."

A Fidesz 2010-es hatalomra kerülésekor még adósságválság tombolt az eurózónában. Magyarország jelentős állami külső tartozással vágott neki a gazdasági- pénzügyi stabilizációnak, míg pédául Csehországot nem terhelte külső tartozás. A cseh külső tartozás közel 90 százaléka külföldi működőtőke. A 2002-2010 közötti összes rossz stratégia döntés következményeivel kellett megbírkóznia a kormánynak. Egy külső erőforrásokra épülő „debt-fare” gazdaságot kelltt átállítani belső erőforrásokra, munkára és megtakarításokra épülő „work-fare” gazdasággá, úgy. hogy közben Magyarország a kelet-közép-európai térségben egyedülállóan rossz külső adósságpozícióban és belső egyensúlytalanságban volt. A stratégiai változtatásoknak köszönhetően a következő eredményeket tudja felmutatni a magyar gazdaságpolitika.

Nagymértékú foglalkoztatási ráta növekedés, a kkv-k teljes adóterhelésének jelentős csökkentése, a bérhányad növekedett a szektorális adók terhére végrehajtott béradókedvezmények következtében; részben az adószerkezeti átalakításnak köszönhetően.
A nettó bérek és a nettó minimálbér jelentős növekedése, a külső sebezhetőség nagymértékű csökkenése a nettó külső tartozásállomány csökkentésével, az államadósság külföldi fizetőeszközben denominált aránynak jeles csökkentése. Az állam részesedése a működő vagyonból jelentősen növekedett, közművek és a kritikus infrastruktúrához tartozó oligopol és monopol piaci vállalkozások megvásárlásával.

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.07. 11:26:21

@white999:

A 2010 -2019 közötti időszakban az egy főre jutó GDP ben újra felzárkóztunk Lengyelországhoz, illetve túlszárnyaltuk Szlovákiát, mely országok korábban leköröztek bennünket 2006 -2010 között.

"Sikerült is az emberek kivéreztetésével vállalkozások tönkretételével és 40.000 covid halottal prezentálni."

"A külker mérleg egyre szarabb az államadósság visszajutott oda ahol volt, az infláció az egekben."

Ha utána néz, akkor tudhatja, hogy mindezek nagymértékben külső okokra, illetve a hirtelen megugró hatalmas GDP növekedésnek tudható, mely átmeneti állapot.

"Halandó embernek támogatás nélkül nehezebb megvenni egy ingatlant mint előtte bármikor."

Igénybe kell venni akkor a családtámogatásokat!

"Sikerült is az emberek kivéreztetésével vállalkozások tönkretételével és 40.000 covid halottal prezentálni."

Utána kell nézni a KSH adatoknak!

2021. II. negyedévben már a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások fejlesztései járultak hozzá legnagyobb mértékben a beruházások bővüléséhez, a III. negyedévben pedig tovább nőtt a vállalkozások szerepe a fejlesztésekben. A nemzetgazdasági beruházások január-szeptemberi növekedése szinte teljes egészében nekik volt köszönhető, miközben a költségvetési szervek visszafogták a volumenemelkedést. A járvány 2020. márciusi kitörését követően visszaesett a vállalkozások száma, júniustól azonban ismét emelkedni kezdett, és a tendencia az év végi átmeneti mérséklődést leszámítva azóta is folyamatosan tart. 2021. október végén közel 1,9 millió vállalkozást tartottak nyilván, az egy évvel korábbinál 2,5, a járvány kirobbanása előtti 2020. februárinál 3,1%-kal többet. A növekedéshez mind a társas, mind az önálló vállalkozások hozzájárultak, utóbbiak körében elsősorban az egyéni vállalkozók száma gyarapodott, egy év alatt 5,2%-kal.

A járvány harmadik és negyedik hulláma a cégalapításokat is kevésbé befolyásolta. 2021 első tíz hónapjában közel 120 ezer új vállalkozást jegyeztek be, az egy évvel korábbi, alacsony bázishoz képest 12, a 2019. január‒októberihez viszonyítva pedig mindössze 1,5%-kal többet. A vállalkozási kedv két évvel ezelőttihez mért hasonló szintjét az eredményezte, hogy az önálló vállalkozókból 3,0%-kal kevesebbet, a társas vállalkozásokból a tíz hónap alatt összességében 19%-kal többet indítottak

A szomorú halálozási statisztikában a többlet halálozást kell nézni. A Covid statisztika nem alkalmas összehasonlításra. Töblet halaálozásunk is sajnos magas, de nem több, mint a hasonló fejlettségű régiós országokban.

TanBá · http://istenteszt.blog.hu/ 2022.01.07. 13:53:32

@cvsvrs:

Jómagam több tízezernyi Istent ismerek és elismerem, hogy mind Isten. Az "laptörvényben " egyértelműen a judeokeresztény Jahve Isten van megemlítve. Nem én határozom be, hanem tény, hogy az van benne. Kérdés meddig. Szerintem nem olyan sokáig, mert a tömeges kigyógyulások korát éljük már.

Másrészt meg a hasznos ellenségkép is ki fog esni:

Az ateizmus megbukott a tudományosan
2022. január 07. - IGe

vilagnezet.blog.hu/2022/01/07/az_ateizmus_megbukott_a_tudomanyosan

A TUDOMÁNYOS MÓDSZERTAN, a HELYES ÉRVELÉSTAN és IGe feltárása szerint: Isten = gyűjtőfogalom 1. emberek által teremtett fő mítoszlények 2. egy kényszerképzet 3. egy idegrendszeri /pszichológiai vírus/mém.

Tehát Isten, amin a Tudományos Istent kell érteni elsődlegesen egy gyűjtőfogalom. Ami adatgyűjtéssel és szemantikai elemzéssel is bizonyítva lett. Aztán csak ezen belül van még három fő csoport.

A vallásokban eddig is teljesen természetes volt, hogy nagyon sokféle Isten van. Főként az ateizmus követelte a logikailag és érveléstanilag helyes Isten feltárását. Megtörtént és ezzel az ateizmus meg elbukott.

Továbbá az emberiségnek lett IstenTudása.

2022.01.07. 14:31:25

@TanBá:
Magyarország Alaptörvénye
(2011. április 25.)
Isten, áldd meg a magyart!
[...]
Büszkék vagyunk arra, hogy Szent István királyunk ezer évvel ezelőtt szilárd alapokra helyezte a magyar államot, és hazánkat a keresztény Európa részévé tette.
[...]
Elismerjük a kereszténység nemzetmegtartó szerepét. Becsüljük országunk különböző vallási hagyományait.
[...]
R) cikk
(4) * [hetedik módosítás] Magyarország alkotmányos önazonosságának és keresztény kultúrájának védelme az állam minden szervének kötelessége.
[...]
XVI. cikk
(1) [kilencedik módosítá] Minden gyermeknek joga van a megfelelő testi, szellemi és erkölcsi fejlődéséhez szükséges védelemhez és gondoskodáshoz. Magyarország védi a gyermekek születési nemének megfelelő önazonossághoz való jogát, és biztosítja a hazánk alkotmányos önazonosságán és keresztény kultúráján alapuló értékrend szerinti nevelést.

hol van ebben "Jahve Isten" megemlítve. hacsak úgy nem, hogy kereszténységet a zsidókereszténységgel azonosítod. és azonosíthatod persze. azzal is.

2022.01.07. 14:45:17

@TanBá:
van mondjuk a jogegyenlőség. miből következik az, hogy az emberek egyenlőek? következethet a Tudományos Szocializmusból. régebben abból következett. most pedig az Isten előtti egyenlőségből következik. és ennek megfelelően a Vörös Csillagot lecseréltük Szent Koronára. ez a rendszerváltás.

2022.01.07. 15:03:31

@TanBá:
ez a debreceni (attila !!!! téri) görög katolikus templom és a képen a metropolita.
www.magyarkurir.hu/img1.php?id=72554&v=1&img=o_04.jpg
felette jelképesen a mennyben boldogasszony anyánk: regina pátrónának. szűz mária az anyakirálynőnk a koronával. és a kis jézus. és óvja az árpád ház, a turul (!!!) nemzetség pajzsa valamint az angyalok. hol van ilyesmiről szó a bibliában?

van görög katolikus kosárlabda, karate (!) és pilátes (!) torna is. görög katolikus romkocsmában fellép a nirvána (!) aucustic zenekar.
hd.gorogkatolikus.hu/hirek_images/hirek_3839_1.jpg
ez egy görög katolikus motoros zarándoklat.
777blog.hu/wp-content/uploads/2018/06/IMG-0920.jpg
az ősi fatemplomok újjáépülnek.
777blog.hu/wp-content/uploads/2018/06/CAM00458-1080x608.jpg
erre a bigott római katolikusok azt mondják, hogy ez ÚJPOGÁNYSÁG. a sajtkészítőket megáldotta jézus a hegyen, de ezeket a NÁCI motorosokat nem. ez világias hit kérdése. hogy lehet ilyesmi, vagy nem lehet. mindenesetre van.

2022.01.07. 15:13:31

@TanBá:
nyírségi görög katolikus motorosok.
www.nyirgorkat.hu/kepek/hirek/index/979.jpg
ez most a lopakodó fasizmus, vagy a kereszségben megtérített népi nacionalisták.
csajok a motoron klub 56-os koszorúzása.
csajokamotoron.hu/wp-content/uploads/2021/10/motoros-koszoruzas-56-tiszafured.jpg
ez a logójuk. már nem annyira szűzmárias.
csajokamotoron.hu/wp-content/uploads/2020/05/cropped-csajokamotoron-logo-180x180.png
na most ez sátáni, vagy micsoda. miről van szó? orbán pénzeli az egyházakat, ahhoz kapcsolódó "civil" közösségeket. és a "csajok a motoron" klub is beáll keresztény közösségbe. a papok megáldják őket.

na most erre lehet mondani, hogy ezt sürgősen meg kell állítani, mert ez lopakodó fasizmus, ettől egy lépés hitleráj. és azt is, hogy a népi nacionalizmus keresztény pacifikációja.

white999 2022.01.07. 19:06:35

@Rodney_2: Kérdés mit értünk konjunktúra alatt. Nem csak Európában van negatív kamat Amerikában is. A kamat pont azért alacsony, hogy ne ott tartsák a pénzt a vállalkozók hanem bizniszbe fektessenek, amit a polgárok majd szépen elfogyasztanak és a jó részük meg megtermeli ezáltal biztosítva a fogyasztói társadalom mókuserekét. Ezen nem tudom mit nem értesz.Ez megy 12 éve. Az ok hogy ez a jövő felélése és nem megy a végtelenségig valamint az is, hogy időnként menetrendszerűen jönni kell a visszakorrigálásnak de attól még a hullám felfele menő részén volt zorbán kormány és covidban sem hagyták visszakorrigálni a gazdaságot a világban, hanem nyomják ezerrel (fedezetlen) hitelből. Talán Kína jobb az éppen becsődölni készülő ingatlan szelektorával, ahol éppen vasba és betonba öntötték a növekedést (a'la Matolcsy)? Akkor nem lesz konjunktúra ha már engedik visszakorrigálni a gazdaságokat, csak azt nem nem konjunktúrának hívják hanem világ gazdasági válságnak, mint 2008-ban.

white999 2022.01.07. 19:17:16

@atomic power 1986DucaDuca: "2002-ben kisebb GDP arányos államadóssággal adta át a kormány a hatalmat, mint amivel 1998-ban átvette!"

Kádgörbe, emelkedni kezdett hála a választások előtti osztogatásnak, mint most.

A gazdasági csoda a forint leértékelésével és a bérből fizetésből élők deviza hitelesek szopatásával következett be. Ok törvényszerű volt, hogy ennek így kell lenni de azért ne csináljuk már úgy, mint ha ez valami világmegváltó sikerstory lenne az embereknek. Nem az üregi nyulak véráldozata volt hanem az embereké. Hiába emelkedik a bér 20%-al ha forint meg romlik 30%-al. Az eu s pénzekről te is diszkréten hallgatsz ami éppen több mint a növekedés üteme. Kvázi úgy csinált az állam 100 forintból 103-at. hogy 4 et kapott az eu-tól a 100 meg addig is megvolt. Hát tényleg beszarok, hogy mekkora teljesítmény.

atomic power 1986DucaDuca 2022.01.07. 21:49:22

@white999:

"Kádgörbe, emelkedni kezdett hála a választások előtti osztogatásnak, mint most."

A balliberális kormány tért le a korábbi növekedési páyáról. Magyarországnak 2003-ig GDP növekedési többlete volt a régiós országok átlagához képest. Innentől kezdve növekedési hátrányba kerültünk. 2006-tól már évente átlagosan 3,3%-os volt a növekedési hátrányunk. Pedig globális konjunktúra, valamint a felzárkózó térségekre jellemző, tőkebeáramlás vezérelte növekedés az egész régiót magával húzta ebben az időszakban.

"Az eu s pénzekről te is diszkréten hallgatsz ami éppen több mint a növekedés üteme. Kvázi úgy csinált az állam 100 forintból 103-at. hogy 4 et kapott az eu-tól a 100 meg addig is megvolt. Hát tényleg beszarok, hogy mekkora teljesítmény."

2010-2020 között az ország nettó uniós támogatása kb. 12.400 milliárd Ft. Az euróban beérkező uniós transzferek az MNB devizatartalékát növelték. A devizatartalék a devizakonvertáláshoz szükséges fedezetet biztosította az állam külső devizaadósságának, és a lakossági devizahitelek forintosításához.

Az önfinanszírozási program (az állam külső devizaadósságának csökkentése) eredményeként az ÁKK-n keresztül a Magyar Állam 2016 júliusáig több mint 9 milliárd euro devizaadósságot fizetett vissza forintban. Ez kb. : 2.900 milliárd Ft.

A devizakonvertáláshoz szükséges jegybanki devizatartalék összege 2014. év nyarára fedezetet nyújtott a kereskedelmi bankok forintosításhoz szükséges mintegy 8 milliárd euró
körüli devizakeresletére. Ez kb.: 2.600 milliárd Ft

Az IMF-EU hitelkeret 2008-2009-2010-ben elköltött része 2700 milliárd Ft.

A kormányzati szektor kamatköltségeit, melyek 3-4-szer nagyobbak voltak, mint a versenytársaké, a PPP beruházásokból fakadó terheket, az önkormányzatok, a MÁV, BKV, Malév, kórházak adósságkonszolidációját, a déli határ védelmi költségei nem is említem!

Tesssék mondani, melyik KKE ország indult 2010-ben ekkora hendikeppel?
Ön nem is érti, vagy nem is képes tisztelni a teljesítményt!

A magyar országkockázati mutató (CDS felárak) alakulása visszaigazolja az országkockázat jelentős csökkenését. Az 5 éves magyar forint és deviza államkötvények CDS felára a 600-700 bázispontot (6-7%-ot) is meghaladta 2008-2009-ben.

Jelenleg ez 100, vagy alacsonyabb.

Míg 2011-ben heti szinten átlagosan 80 darab CDS-megállapodást kötöttek a magyar devizakötvényekre, az elmúlt években (2020, 2021-et is beleértve) csupán átlagosan heti 1-2 megállapodás született. A forgalom volumene is csökkent.
Azaz közel sincs akkora kereskedési aktivitás a magyar CDS piacon, mint 10 évvel ezelőtt. Ez azt jelenti, hogy befektetők derűlátóan értékelik Magyarország kilátásait a válság ellenére is.

alöksz róz 2022.01.07. 22:31:29

@white999: "Kádgörbe" - inkább kádárgörbe.

baalint1 2022.01.12. 18:36:15

Újabb feljemény:
Kedvenc elvtársad bizonyos élelmiszerek árát is hatóságilag befagyasztja. Továbbra is előre a Lenini úton! Kíváncsi leszek, hogy most az a lemez jön, hogy bizonyos esetekben ez indokolt, és nem kell kommunizmust kiáltani, vagy a másik lemez, hogy senki sem lehet tökéletes, de ezek legalább nem segélyt osztogatnak.

G. Nagy László 2022.01.12. 21:48:20

@baalint1: Miért védeném a védhetetlent? Ez nagyon gáz, nincs rá mentség.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2022.01.15. 09:14:31

@G. Nagy László: "Miért védeném a védhetetlent? Ez nagyon gáz, nincs rá mentség. "

Volt már rá példa, hogy valami miatt akkor számodra nincs gond az állami szabályozással, ha a fidesz csinálja:

"A magam részéről utálom, ha belepiszkálnak a piacba, de ha ennek az a vége, hogy a magyar gazdaság és a magyar állampolgár jól jár, akkor nekem kell finomítanom a szabadpiaci gondolkodásomon. "

teveszmek.blog.hu/2021/11/11/_a_kormany_lepattintja_a_piszkos_melot?full_commentlist=1#c41029860

G. Nagy László 2022.01.15. 16:32:18

@stoic79: Légy velem elnéző! Sajnos nem vagyok annyira bölcs, hogy minden kérdésben sziklaszilárdan tudjam az igazságot. Az élet ráadásul sokszor bonyolult. Egy olyan (általam ideálisnak tartott) világban, ahol az adó mértéke minimális, abszolút fel lennék háborodva a CSOK-on és minden egyéb családtámogatási elemen. De a magas adók világában ezt muszáj átértékelni. Hasonló a helyzet a védővámokkal is. Simán el tudom fogadni, ha egy mélyről jövő ország gazdasági szakemberei előadják, hogy a felzárkózásik védik a saját iparukat, s hogy ennek lehet üdvös hatása. De az árstop nem ilyen. Az árstop a legdurvább és legdirektebb beavatkozás, sosem lesz jó vége. Akkor se a berlini lakáspiacon alkalmazzák, s akkor se, ha idehaza.

Ugyanez a helyzet a bérekkel is. Mélyen egyetértek Márki-Zay Péterrel: a minimálbér totál felesleges. (Csak ez a szerencsétlen balfasz erről elfelejtette megkérdezni az övéit. Mind a hat párt, amely mögötte áll, mélyen balos, és hidegrázást kapnak az ilyesmitől...)

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2022.01.15. 16:58:03

@G. Nagy László:

"Egy olyan (általam ideálisnak tartott) világban, ahol az adó mértéke minimális, abszolút fel lennék háborodva a CSOK-on és minden egyéb családtámogatási elemen. De a magas adók világában ezt muszáj átértékelni."

Nem. Hibás állami beavatkozásra nem megoldás egy másik állami beavatkozás, mert ez gyorsan vezet túlméretezett államhoz.

G. Nagy László 2022.01.15. 17:18:23

@stoic79: Ebben eddig sem volt vita köztünk.

2022.01.15. 19:12:05

@stoic79:
a fidesz politikája másról se szól csak arról, hogy alacsonyak legyenek az adók. sőt nulla adó legyen. csak ez az adókedvezmény nem az egyénnek, hanem a gyermekét nevelő családnak jár. és alacsony az adó. a fidesz akárkinek beruházási adókedvezményt ad aki termelő munkahelyet teremt. klasszikus beruházásösztönzés. mondhatnák azt is, hogy liberális gazdaságpolitika. és most 0 az adó a beruházásokra különösen a leszakadó kistérségekben. és ettől ez szociálliberális. csak ehelyett a kultúrkampf van.

Reactor 2023.07.28. 21:07:49

Az állítás, miszerint a Vicctor egy velejéig romlott korrupt hataloméhes laposféreg, teljesen megáll. De ugyanúgy megáll ez bármelyik másik politikusra, de úgy kb. bárkire, akinek elég pénze és hatalma is van hozzá. Tehát nem kell az állítást kimondottan őrá kihegyezni; névbehelyettesítéssel is 100%-ban igaz. A politikus, a nagytőkés, a pénzember stb. névtől, címtől, magasságtól, testsúlykilogrammtól függetlenül is egy legalja irtani való féreg. És az is marad.
süti beállítások módosítása