téveszmék

téveszmék

"Szavaink súlytalanok"

2024. november 21. - G. Nagy László

trump_merenylet.webp

 

Nincs nagyobb érték a szabadságnál. S aligha lehet szabadságról beszélni ott, ahol tiltják, korlátozzák, büntetik a véleménynyilvánítást. A magam részéről a teljes szólásszabadság híve vagyok, mindazonáltal muszáj világossá tenni: az uszítás, az agresszióra való felbujtás, a terrorcselekmények kapcsán megfogalmazott biztatás, bátorítás, helyeslés ennek nem képezi, nem képezheti részét.

 

Az igazságügyi bizottság keddi ülésén napirendre került az internetes agresszió visszaszorításáról szóló törvényjavaslat is. A jogszabály-tervezet szerint egy év börtön járhat annak, "aki nagy nyilvánosság előtt kommentben olyan kifejezést, ábrázolást vagy kép- és hangfelvételt használ vagy tesz közzé, ami beazonosítható személlyel vagy személyekkel szembeni erőszakos, halált okozó vagy különös kegyetlenséggel elkövetett büntetendő cselekményre irányuló szándékot vagy kívánságot fejez ki”. A javaslat komoly vitákat váltott ki, mégpedig joggal. Az erőszakra való uszítás nyilvánvalóan megengedhetetlen, míg a gyűlöletbeszédnek titulált megnyilvánulások egyes elemei - a másik megalázása, megszégyenítése, negatív érzelmeink megfogalmazása - minden további nélkül a szólásszabadság részét képezhetik. Valakinek nyíltan a halálát kívánni - ez igazi határeset. Persze nem biztos, hogy a morálfilozófia szigorú logikájával kell keresnünk a megfelelő választ, ha a büntethetőség a kérdés.

 

Amikor Pratkanis és Aronson 1992-ben kiadták ma már kultikusnak számító könyvüket, A rábeszélőgép című remekművet, a Donald Trump és a Vlagyimir Putyin neveket még hírből sem ismertük. Orbán Viktorét már igen, de akkortájt ő még angyalarcú reménységnek számított a baloldali médiagépezet szemében (hogy aztán egyik napról a másikra belőle is ördögöt formáljanak). A szerzők már 32 esztendővel ezelőtt precízen leírták, miként működik a politikai kommunikáció, a széles körű agymosás, a karaktergyilkosság, a fősodor számára nem tetszők tudatos befeketítése. Azóta semmi más nem történik, mint a könyvből tanultak folyamatos alkalmazása, gyakorlatilag minden változtatás, minden kreativitás nélkül. A különbség csak az, hogy az internet és a közösségi média megjelenésével a cirkusz végképp nagyüzemivé vált; ma már nyolcmilliárdan fújhatjuk sípjainkat, egymás hangját felerősítve, vagy épp elnyomva. Egy biztos: aki önmagát véleménybuborékba zárja és kirekeszti a másképp gondolkodók hangját, azt villámgyorsan meg lehet győzni bármiről, akár a legpusztítóbb hazugságokról és aljasságokról is.

 

"Egy kísérlet során politológia szakos egyetemistákat arra kértek, oldjanak meg egy föltételezett nemzetközi válságot: egy kis demokratikus országot egy agresszív diktatórikus szomszédja lerohanással fenyegette, csapatokat vonultatott fel a közös határon, valamint heves fölforgató és kémtevékenységet végzett a demokratikus országban. A válság (kétféle) leírásában szerepeltek olyasfajta irreleváns mondatok is, amelyek a helyzetet vagy a náci Németország, vagy pedig az Észak-Vietnam ellen vívott háborúhoz hasonlították. A tájékoztatóból kiderült, hogy a demokratikus országból az etnikai kisebbségek tagjai marhavagonokban, vagy csónakokon menekülnek el; a várható inváziót következetesen Blitzkrieg-nek vagy villámháborúnak hívták. (...) Befolyásolták ezek a tárgyhoz nem szorosan tartozó mondatok a válság megoldására tett javaslatokat? Meglepően nagy mértékben. Azok a diákok, akik azt a tájékoztatót kapták, amelyben a náci Németországot idéző kifejezések és célzások voltak, sokkal inkább ajánlották az USA fegyveres beavatkozását, mint azok, akik a Vietnamra utaló mondatokat olvasták."  Ezt a kísérletet a nyolcvanas évek elején publikálták, de nem sokat kellett várni rá, hogy a hatalom profitáljon belőle. Amikor az 1991-es Öböl-háború előtt a Kongresszus a beavatkozás pozitív és negatív következményeiről tárgyalt, a háborúpártiaknak elég volt Szaddam Huszeint Hitlerhez hasonlóként beállítaniuk, hogy álláspontjuk diadalmaskodjon. Hitlernek ugyanis - a közgondolkodás szerint - nem jár kegyelem; kilőhető, megsemmisíthető, elpusztítható. George Bushnak bejött e narratívagyártás - népszerűsége a háború után magasabbra szökött, mint valaha. A recept azóta is működik. Ha a fősodratú média azt szeretné, hogy valakit gyűlöljenek, egyszerűen egyenlőségjelet kell tenni Hitler és az érintett közé. Miközben mindenki tudja, mennyire veszélyes hazugság az ilyen. Ezt tették Trumppal is, hosszú hónapokon át. És láttuk az eredményt: Trumpot több elvakult őrült is kilőhetőnek, megsemmisíthetőnek, elpusztíthatónak találta.

 

 Három jelenséget azonosíthatunk:

  1. A homo sapiens egyre fejlettebb kommunikációt folytat, mely nem csupán a technológia szintjén mutat komoly előrehaladást (nyomtatott sajtó, rádió, tévé, internet), hanem meggyőzőerő tekintetében is. Valójában ettől és ezért váltunk emberré; hogy egyre hatékonyabban udvaroljunk, egyre szebb verseket írjunk, egyre ütősebb reklámokkal népszerűsítsük termékeinket. Ha a kommunikációnkat megnyirbáljuk, valójában emberi minőségünkből metszünk le komoly darabokat.
  2. Kommunikációnk meggyőző ereje negatív irányban is hat. Amint láttuk: már az sem kell, hogy nyílt uszítás történjen. Sőt: még odáig sem szükséges elmenni, amit a jelen törvényjavaslat tiltana, hogy kifejezzük, mennyire vágyunk a másik mielőbbi likvidálására. Elég valakit következetesen diktátornak nevezni, s azzal szinte meg is adtuk a kilövési engedélyt.
  3. Nem mindegy, hogy egy adott társadalom milyen tudati szinten áll. Az a tény, hogy az idén több patrióta vezető ellen is komoly merényletet követtek el, miközben ilyesmi már évtizedek óta nem történt, azt jelzi, hogy zuhanunk vissza a barbarizmus szakadékába. Szégyen, hogy ide jutottunk, s ezt a mélyrepülést muszáj megállítani. Minél primitívebb egy társadalom, annál több korlátot és visszatartó intézkedést kíván, s a jelenkor egyértelműen arról árulkodik, hogy lehullt rólunk a civilizáltság.

 

Hitem szerint egyetlen útja van annak, hogy megőrizzük a teljes szólásszabadságunkat, miközben biztosak maradhatunk abban is, hogy szavainkat nem követi fegyverropogás. Ez pedig a tisztesség. Tudom, ódivatú kifejezés, és sokan egyáltalán nem ebben utaznak. De ha leírom azt, hogy nem szeretem Magyar Pétert; hogy sótlannak és minden karizmatikusságtól mentesnek gondolom; hogy alkalmatlannak látom a vezetésre, ám mindezeken túl a legkevésbé sem kívánom a halálát, mi több: egy boldog, a politikától távoli, nyugodt és kielégítő életet kívánok neki - ez biztosan nem sarkall senkit erőszakra és szelíd szavaim nem is büntethetők. (Márki-Zay Pétert, vagy Karácsony Gergelyt sem kíméltük annak idején, ha alkalmatlanságukat szóvá kellett tenni, de fel sem merült senkiben, hogy fizikailag bántalmazza őket.) A magam részéről nem érzem elviselhetetlen béklyónak az új törvényjavaslatban foglaltakat; eddig sem gyűlöltem senkit, eddig sem kívántam senki elpusztítását. S bár nem hiszek abban, hogy a tiltások és büntetések jobb embert faragnának belőlünk, ha ez kell ahhoz, hogy megelőzzük a vérontást, hát nem tűnik megfizethetetlen árnak. Ha viszont fejlődni is kívánunk valamicskét, ha elkötelezettek vagyunk társadalmunk tudati szintjének emelése iránt, ha továbbra is nyugati típusú civilizációban kívánunk élni, úgy érdemes megfontolnunk Pratkanis és Aronson útmutatását: "Meggyőződésünk, hogy a demokrácia túlélésének egyetlen esélye, ha az alábbi két feltétel egyszerre teljesül: 1. A rábeszélők megtanulják eljuttatni az üzenetüket az embereknek anélkül, hogy megsértenék az esélyegyenlőség és tisztesség szabályait. 2. A választópolgárok eléggé felkészültek lesznek ahhoz, hogy biztonsággal megkülönböztessék az egyenes beszédet a csűrés-csavarástól, a becsületes versenyt a csalástól." Ennyi az egész.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr1418735552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grundigg 2024.11.21. 10:12:05

"Minél primitívebb egy társadalom, annál több korlátot és visszatartó intézkedést kíván, s a jelenkor egyértelműen arról árulkodik, hogy lehullt rólunk a civilizáltság."

Gyönyörű gondolat, jegyezzük meg jól!

Ha jól értem, ezennel visszavonod a szólásszabadság baloldali eredetű korlátozásával kapcsolatos eddigi kritikáidat. Persze ha a nyugati társadalmak kellően civilizáltak, csak a barbár magyarok olyan primitívek, hogy igénylik a korlátokat, akkor érthető a különbségtétel.

Amúgy ettől függetlenül bájos, ahogy a fideszes propagandista 2024-ben a hazug, megbélyegző propagandát kritizálja. Gondolom, a következő posztodban majd arról írsz, hogy lopni bűn.

G. Nagy László 2024.11.21. 11:40:11

@grundigg:

"Ha jól értem, ezennel visszavonod a szólásszabadság baloldali eredetű korlátozásával kapcsolatos eddigi kritikáidat."

A szokásos, hülye provokációid egyike.

Nézd, ha meggyőzően igazolod számomra, hogy Tompos Mártont vagy Hadházy Ákost vascsövekkel verik majd az utcán, ha én leírom róluk, hogy idióták; ha majd a melegeket rendszeres atrocitás éri, mert én le merészelem írni, hogy nem tudnak egymásnak gyereket csinálni, akkor elgondolkodom majd róla, hogy a baloldal undorító, elfogult, felemás és részrehajló cenzúraigényét figyelembe vegyem.

Felháborító az a kettős mérce, amit te is képviselsz. "Nem vagyok balos" - sipákolod, mert érzed, mennyire kínos ez a fajta túlérzékenység. De amikor ugyanezek a gerinctelen hópihék bárkit szabadon levadászhatónak titulálnak, aki nekik nem tetszik, majd valódi merényletek is történek, te csak kussolsz és tolod tovább a cinikus faszságaidat. Gratulálok ehhez a felelősségteljes, civilizált és felnőtt attitűdhöz!

wigotah224 2024.11.21. 11:40:35

@grundigg: "Gondolom, a következő posztodban majd arról írsz, hogy lopni bűn"
Nem fog, kínosan kerüli a témát. Az előző poszt alatt volt egy "eau sauvage" nevű kommentelő, aki egy csomó ilyet leírt, pl:
"...Mitől jobboldaliak a NER kurvák (Bayerné, Szíjártóné, Rogánné, Sarka Kata, stb.) akik valami fantasztikus média vagy design céget tulajdonolnak ahol az árbevétellel közel azonos mértékű nyereség keletkezik minden évben, amit természetesen az utolsó fillérig kivesznek osztalékként.
Mitől jobboldaliak azok a közpénzszivattyú nagyvállalkozók, akiknek az országhatáron kívül soha és egyetlen sikeres üzletük nincs?..."

G Nagy csak megköszönte neki a kommentelést, de nem válaszolt semmire. Mint ahogy soha nem is szokott ezekre. Neki csak az a hír, ha valami hülye megöl egy Trump szavazót, mert akkor lehet _minden_ "balos"(=nem Trump szavazó)-ra mondani, hogy "Ez a baloldal. Elmebetegek, frusztráltak, gyűlölködők, a társadalomba beilleszkedni, boldogulni képtelen elfuseráltak gyűjtőhelye."

Ha meg valami noname nyugati politikus mond valami faszságot, az meg mégjobb, mert arról cikket is lehet írni, szokás szerint kiáltalánosítva, mintha mindenki, akinek nem orbán az idolja, ugyanezt gondolná.

G. Nagy László 2024.11.21. 11:45:26

@wigotah224:

"Mitől jobboldaliak a NER kurvák (Bayerné, Szíjártóné, Rogánné, Sarka Kata, stb.) akik valami fantasztikus média vagy design céget tulajdonolnak ahol az árbevétellel közel azonos mértékű nyereség keletkezik minden évben, amit természetesen az utolsó fillérig kivesznek osztalékként.
Mitől jobboldaliak azok a közpénzszivattyú nagyvállalkozók, akiknek az országhatáron kívül soha és egyetlen sikeres üzletük nincs?..."

Baszki, nyitott a pálya, írj posztot ezekről, ha van rálátásod! Nekem nincs. Fogalmam sincs, hogy Sarka Katának milyen üzlete van, honnan szerzett rá forrást, milyen árbevétele és nyeresége van, arról meg pláne nem, hogy miféle társadalomfilozófiát képvisel. Mutass csak EGYETLEN olyan visszaélést, amely bizonyított és erkölcsi tanulsággal bír! Azonnal írok róla egy teljes posztot.

ulpius66 2024.11.21. 12:13:46

Mint írtam volt:

"A semmiből is hatalom lesz, ha valaki meggyőz egy tömegnyi keserű életű embert, hogy jogában áll jogtalanságot cselekedni."
(Rejtő Jenő)

ulpius66 2024.11.21. 12:18:37

@G. Nagy László:

Ezeknek a ballibsi vadbarmoknak, ezeknek a ballibsi Messiást váró emberkéknek CSAK MOST SZÁMÍTANAK EZEK A DOLGOK....
Nyomják a betanult szöveget az egészségügyről, az oktatásról, a forint árfolyamáról...

HA HATALOMRA KERÜLNÉNEK, AKKOR AZONNAL NEM LENNÉNEK FONTOSAK E DOLGOK, AMELYEK NYILVÁN SEMMIT SEM VÁLTOZNÁNAK, ESETLEG ROMLANÁNAK!!!

2002-2010 között bármelyikük is szóvá tette az egészségügy, oktatás állapotát?

grundigg 2024.11.21. 12:19:32

@G. Nagy László: "akkor elgondolkodom majd róla, hogy a baloldal undorító, elfogult, felemás és részrehajló cenzúraigényét figyelembe vegyem."

Biztos elfeljtetted már, de itt a "jobboldalnak" van cenzúraigénye, te meg lelkesen támogatod. Orbán Viktort verték vascsővel vagy Rogán Antalt?

Amúgy az előző posztod alatt, miután Ulipus elvtársaddal megbeszéltétek, hogy az "agyhalott balosok" szerint jól le lehet puffantani Trumpot (agyhalottakról beszélgetni ulpiusszal, ez önmagában egy monty python jelenet!), Ulpius elvtársad volt szíves közölni, hogy "Varga Jucus apja helyében én mán három miskolci kancigánnyal hülyére verettem volna ezt a vadbarom Magyar gyereket..... 1-2 évet ülök, DE MEGÉRTE VOLNA!!!!)".

Na ez pont az, ami mindjárt bűncselekmény lesz. És mit reagál erre G. Nagy Lacika? Na mit? Hát kussol és tolja tovább a cinikus faszságait.

ulpius66 2024.11.21. 12:20:34

... vagy jönnek ezzel a szöveggel, "hogy lehagyott bennünket Románia!"...

ÉS????

ATTÓL MINK ROSSZABBUL ÉLÜNK?

HA MAGYARORSZÁG UTOLÉRI AUSZTRIÁT, ATTÓL AZ OSZTRÁKOK NEM FOGNAK ROSSZABBUL ÉLNI!!!

ulpius66 2024.11.21. 12:24:01

Aztán persze az EU vezetők is úgy gondolkodnak.... "minek adjak pénzt a politikai ellenfelemnek" ...hiába jár neki, mindenféle "jogállami baszkuláréval" visszatartják a pénzeket, ahogyan a lengyelekkel tették!!!!!!

KEDVES MAGYAROK!

KELL NEKTEK AZ EU-S PÉNZ?????????

AKKOR SAVAZZATOK A BALLIBSIKRE, AKKOR JÖN A PÉNZ!!!!!!
(... ilyen eccerű az élet....)

grundigg 2024.11.21. 12:27:06

@wigotah224: "Neki csak az a hír, ha valami hülye megöl egy Trump szavazót, mert akkor lehet _minden_ "balos"(=nem Trump szavazó)-ra mondani, hogy"

Még erre a faszságra is elcsesztem vagy félórát az éltemből: sehol nem írják, hogy a megölt férfi kire szavazott, és hogy ennek bármi köze lenne a gyilkossághoz. Nem mintha számítana, de jellemző, hogy az aktuális fröcsögést is egy nettó hazugságra sikerül felépíteni.

ulpius66 2024.11.21. 13:08:57

"Magyar Péter, a Tisza vezére egy kiszivárgott felvételen agyhalottnak és Soros-ügynöknek nevezte az EP-képviselőit. Skrabski ennek kapcsán azt írta: Tarr Zoltán, tiszás EP-képviselő azt mondja a Telexnek, hogy azért nem okoztak belső feszültséget az őket minősítő hangfelvételek, mert „ismertük ezeket a gondolatokat”, „Péter egy koherens ember, nem az van, hogy ő titkon mondogat dolgokat, és akkor egyébként meg teljesen mást mond felénk”.

Ez hármat jelent:

1. Mégse AI, hanem valósak a felvételek.

2. A munkatársakat nem zavarja, ha agyhalottozzák őket, mert megszokták.

3. Mégis igaza van Magyar Péternek, hogy jobb, ha nem nyilatkoznak a munkatársak.

G. Nagy László 2024.11.21. 13:09:01

@wigotah224:

"Csak olvasni kéne... "

Értem. Tehát az a gondod, hogy állami megrendelők rossz helyen hirdetnek. Ha igaz, hogy valóban ilyen csekély Sarka Katáék jelentősége, látogatottsága a médiapiacon, valamint ha igaz az, hogy bevételeik nagy része az állami szférából jön, akkor igazad van: nem itt kéne hirdetniük.

G. Nagy László 2024.11.21. 13:18:07

@grundigg:

"Na ez pont az, ami mindjárt bűncselekmény lesz. És mit reagál erre G. Nagy Lacika? Na mit? Hát kussol és tolja tovább a cinikus faszságait."

Igazi szarházi vagy. Úgy teszel, mintha mindig minden kommentet elolvasnék. Hát nem teszem, ezzel is most találkozom először. De jelzem: @ulpius66: az egyetlen, akit valaha megkértem, hogy kulturáltabban kommenteljen, s ő eleget is tett e kérésnek: soha azóta nem írt olyat, amit kifogásoltam. De most ismét megkérem, ne írjon olyat, hogy valakit megveretne, már csak a saját érdekében sem.

Te viszont továbbra is nyomod a cinikus faszságaidat, ahogy szoktad. És tapsikolsz, ha a politikai ellenfeleidet merénylet éri. Annyi nincs benned, hogy leírd, elítéled az ilyesmit. Felelőtlen, szektás birka vagy te is.

G. Nagy László 2024.11.21. 13:23:25

@grundigg:

"Még erre a faszságra is elcsesztem vagy félórát az éltemből"

Senki nem tartott pisztolyt a fejedhez, hogy ezzel foglalkozz.

"sehol nem írják, hogy a megölt férfi kire szavazott"

Én meg nem tudom, hogy jövök a képbe, hiszen meg sem említettem ezt az ügyet.

wigotah224 2024.11.21. 13:27:04

@G. Nagy László: Dehogynem, ezt reagáltad rá:
"Ez a baloldal. Elmebetegek, frusztráltak, gyűlölködők, a társadalomba beilleszkedni, boldogulni képtelen elfuseráltak gyűjtőhelye."

wigotah224 2024.11.21. 13:32:40

@G. Nagy László: Nem kell hülyének tettedned magad és úgy csinálnod, mintha ez valami sajnálatos véletlen lenne, hogy az állam rosszul költi el a reklámpénzeket.
Ez a NER-nek az egyik kifizetőhelye. Téged lopnak meg, nem zavar? Ez nem erőszak? Hiszen nem önként adod az adódat erre, vagy?
Te tényleg olyan hülye vagy, hogy elhiszed, hogy a miniszterelnök és más kormánytagok családtagjai meg barátai mind zseniális vállalkozók és ezért lettek 2010 óta a semmiből milliárdosok? Mert ha igen, akkor nem tudom minek hencegsz mindig a nemlétező intelligenciáddal, ha meg nem, akkor meg miért szavazol a tolvajokra?

G. Nagy László 2024.11.21. 13:33:49

@grundigg: Mellékeltél négy linket, ebből kettőnél (Bayer és a panziós) értem a felháborodást, s egyet is értek vele. A másik kettő agresszív kisemberek hőzöngése, melyeknek semmi közük a kormány tevékenységéhez. "Orbán Viktor is hasonlóan gondolkodik" - mondta a késsel fenyegető faszfej. A HVG ügyesen talált egy szenzációhajhász, kattintásvadász címet. Miközben Orbán Viktor kurvára nem gondolkodik így, és ezt tudja a HVG is, meg te is. Csak kibaszott hazugok vagytok, és semmi más nem érdekel benneteket, csak Orbán befeketítése. az igazság, meg a valóság a legkevésbé.

Holnap elkötök egy Maseratit, s majd azt mondom: Grundig is autótolvaj, ő is így gondolkodik...

G. Nagy László 2024.11.21. 13:44:08

@wigotah224:

"Téged lopnak meg, nem zavar?"

De igen.

"Ez nem erőszak?"

Dehogynem. Mit kéne tennem? Megírta a Telex, tegyél feljelentést, ha törvénytelennek gondolod. Írjak posztot róla? Mit tudnék még hozzátenni? Elég komplex a Telex cikke, minden fontos aspektust megemlítenek. Ne szavazzak a Fideszre? Ezért? A kibaszott baloldal szarrá lopta az országot úgy, hogy közben egyre mélyebbre süllyedtünk. Hornék, Demszky, a tucatnyi lesittelt MSZP-s, most Karácsony meg a Kiss Laci... A Fidesz-holdudvar korrupciói is bántóak, de legalább jó irányba megyünk és kompetens vezetőink vannak. De nyugodtan körbenézhetsz az EU-ban is: a legtöbb elvtársad velejéig korrupt. Ez az egy aspektus az, amiben nincs különbség politikus és politikus között. Minden másban jobb a Fidesz.

GyMasa 2024.11.21. 13:55:07

@G. Nagy László:
Mondjuk, számukra a "Bizonyítottság" nem feltétel.
Nekik triviális, hogy a NER el is lopja az ország összes pénzét, beleértve az amúgy nem is jövő EU pénzeket, ÉS kizárólag ennek köszönhető, hogy az ország még nincs csődben...

GyMasa 2024.11.21. 14:02:31

@G. Nagy László:
Mondjuk, nekem nem világos, hogy Grundigg nak mi baja van pl. Lázár reakciójával?
Ő kereken kimondta, hogy a falubeliek miket követtek el. Csak annyi a "Bűne", hogy hozzá merte tenni, hogyha a tulaj előbb tájékoztatja a falu népét a tervéről, akkor ez nem következik be.
Szerintem ez teljesen vállalható álláspont, és a végletekig korrekt.
Orbán reakcióját még keresem (mármint úgy értem azt, ahol az ő szájából lehet hallani, ami le van írva, mert a 444 pont nem az a hírportál, akinek elhiszem egy szavát is.)

ulpius66 2024.11.21. 14:03:42

@GyMasa:

Logikát ne keress a ballibsi firkászok/kommentelők írásaiban!

Valamelyik ballibsi vadbarom leír valami orbitális hazugságot, az összes többi firkász másnap mán TÉNYKÉNT HIVATKOZIK RÁ!!!

ulpius66 2024.11.21. 14:04:58

A ballibsi firkászok/kommentelők olyanok, mint ez a Magyar gyerek!

A TÉNYEK ZAVARJÁK ŐKET LEGKEVÉSBÉ!!!!!!
(...így aztán könnyen egymásra találtak...)

GyMasa 2024.11.21. 14:12:47

@GyMasa:
Na, közben megtaláltam:
www.youtube.com/watch?v=hQVcbKndOuk
1., Ez egy 2017-es cikk.
2., Volt falugyűlés
3., A falu népének nem tetszett az ötlet.
4., Le is mondott apolgármester
5., Orbán valóban azt mondta, amit leírtak.
6., Lázár is azt mondta.

Ennek ellenére, kíváncsi vagyok, hogy miért fajult el a dolog a garázdaságig?
Mert, arról nincs egy szó sem ebben az egészben.
Azaz, nekem nem áll össze a kép a témában.
Valahogy hiányzik legalább egy lépés (de, inkább több) az események folyamatából, amiről nem tudunk.
(Azért az ilyenfajta népharag nem a semmiből szokott kipattanni. Kellett ott egy igen erős, mondjuk úgy arrogancia a mőásik fél részéről, hogy idáig fajulhasson a helyzet)

GyMasa 2024.11.21. 14:13:41

@ulpius66:
Persze, ezt tudom, csak eléggé gyerekes érvelés az ilyen. mármint az ilyen, féligazságokra alapozott.

ulpius66 2024.11.21. 14:24:52

Ezek a vadbarom ballibsi firkászok/kommentelők tovább nyomják ezt a "woke-idiotizmust"!

AKI PEDIG NEM ÉRT VELÜK EGYET, AZT AZONNAL LEFASISZTÁZZÁK!!!!!!

...LEGYEN AZ AZ USA JÖVENDŐ ELNÖKE, AZ OROSZ, IRÁNI, TÖRÖK VAGY KÍNAI ELNÖK, DE UGYANÍGY LEFASISZTÁZZÁK A NYUGAT-EURÓPAI NÉMET, OSZTRÁK, FRANCIA, HOLLAND, STB... JOBBOLDALI PÁRTOKAT .... MEG PERSZE FASISZTA ORBÁN ÉS FICO IS.....

ulpius66 2024.11.21. 14:30:18

...ezek a vadbarmok pl. rámondják a több tízmilliós támogatóval rendelkező német jobboldali AfD-re, hogy fasiszta , ÉS KÉSZ!!!!
(... aki meg ezt nem fogadja el, az szintén fasiszta!!!!)

Az, hogy a CDU/CSU jobboldali lenne, az a vicc kategória!!!!!

Sokkal közelebb állnak a "woke-idiótákhoz", mint a normális emberekhez!!!!!!
(...persze ez nem olyan nagy baj..... eljön azaz idő is, hogy az AfD egyedül alakít kormányt....)

ulpius66 2024.11.21. 14:47:26

"„Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről"

index.hu/belfold/2024/11/21/magyar-peter-tisza-part-hangfelvetel-miskolc-gyermekotthon/

Magyar gyerek! Te mennyi idős vagy?

HÁT AKKOR KÉSZÜLJ FEL RÁ, HOGY AMI EDDIG VOLT, AZ KB. 1%-A ANNAK, AMI MÉG VÁR RÁD A 2026-OS VÁLASZTÁSOKIG!!!!

LESZEL TE MÉG RÉSZTVEVŐJE DROGOS BUZI-PARTINAK.... LEGALÁBBIS KÉPEK LESZNEK RÓLA!
(..és nyilván nyilatkozni fognak az eddigi nőid, szeretőid arról, hogy milyen vagy az ágyban..)

grundigg 2024.11.21. 15:37:50

@G. Nagy László: " De most ismét megkérem, ne írjon olyat, hogy valakit megveretne"

Nem megkérned kéne, hanem kivágnod egy dühös szónoklatot, hogy ilyenek ezek az agymosott, elmebeteg stb. fideszesek, ez a "jobboldal" stb.

"tapsikolsz, ha a politikai ellenfeleidet merénylet éri"

Szokás szerint hazudsz. Képtelen vagy a tisztességes vita minimumát teljesíteni.

G. Nagy László 2024.11.21. 15:40:28

@GyMasa: Minden tiszteletem a tiéd, hogy nyomozást indítasz egy hét évvel ezelőtti ügyben. És igazad is van, jobb, ha tisztán látunk. Én nem vagyok mindig ilyen alapos, elég, ha azoknak utánanézek, amikről posztolok. Ilyen szempontból egyébként abszolút dicséretes @grundigg: hozzáállása: ő is mindig alapos, ő is mindig utánanéz a dolgoknak. Több esetben is kijavított már, mindig helyesen (még ha részletkérdésekről volt is szó).

grundigg 2024.11.21. 15:45:19

@G. Nagy László: "Senki nem tartott pisztolyt a fejedhez, hogy ezzel foglalkozz."

Ebben igazad van, nem kéne ide járnom. De azért az elég sajátos, hogy az ide írogató elvtársaid olyan töménységben terjesztik a fake newst, hogy minden állításukat fél órás munkával kell ellenőrizni.

Mondtam már, hogy jelentősen egyszerűsítené a dolgokat, ha patriótáink nem azzal foglalkoznának éjjel-nappal, hogy mi történik a világ túlsó felén, hanem időnként a hazájukban is szétnéznének.

G. Nagy László 2024.11.21. 15:49:09

@grundigg:

"Nem megkérned kéne"

Én így működöm, bocs.

"hanem kivágnod egy dühös szónoklatot, hogy ilyenek ezek az agymosott, elmebeteg stb. fideszesek, ez a "jobboldal" stb."

Csakhogy nem ez a jellemző kommunikáció a jobboldalon. Ulpius különleges csodabogár, nem ismerek ilyet sem a blogszférában, sem a hús-vér valóságban. Az agyatlan, fröcskölődő, minden gondolattól mentes gyűlölködés a baloldal sajátja - ilyenekkel százszámra találkozom mindenütt. SOHA EGYETLEN VITÁT nem képesek kulturáltan végigvinni, mert egyszerűen nincsenek érveik. Nem csodálom: egy pusztító társadalomfilozófia mellett még én sem tudnék érvelni.

"Szokás szerint hazudsz. Képtelen vagy a tisztességes vita minimumát teljesíteni."

Nézd, ha úgy kezdted volna a kommentelést hogy: "Egyetértek a blog szerzőjével, valóban elítélendő minden gyilkossági kísérlet..." máris eggyel beljebb lennénk. De nem ez történt: rögtön a hülye fikázásoddal indítasz. Szemmel láthatóan a kötözködés sokkal inkább ínyedre való, mint az igazság keresése.

GyMasa 2024.11.21. 16:19:04

@grundigg:
"...hanem időnként a hazájukban is szétnéznének. "
Mondjuk, ezt ti is megtehetnétek.
Csúsztatás, meg hazugságok nélkül.
Aztán, akkor sokkal hitelesebb lenne a szátokból, amit mondotok.

Boldeone2 2024.11.21. 16:59:18

Ez a törvény a BTK 332 paragrafus online médiatérre szabott alkalmazása lehet, remélhetőleg és nem lesz egy olyan gumiszabztály, amivel a másképp gondolkodókat akarják regnálni...j
A közbeszéd valóban eldurvult, ez nem magyar jelenség, az egész világon így világon így van, világjelenség
A covid, az orosz háború, a gazdasági- és inflációs válságok fokozták a társadalmi ellenttéteket, a frusztràciok pedig a szociális médiakommunikációban

ulpius66 2024.11.21. 17:10:31

@grundigg:

Te nagggyon-nagggyon hülye faszfej!

Én, mint 68 éves háromgyermekes apa, és nyolcszoros nagyapaként veretném szarrá, ezt a vadbarom Magyar gyereket, azért amit a lányommal és az unokáimmal tett!

... ÉS MÉG VÉLETLENÜL SEM POLITIKAI MEGGYŐZŐDÉSBŐL!!!!!!
(..aztán emiatt ülnék 1-2 évet, de ez a vadbarom is megkapná amit megérdemelt.....)

ulpius66 2024.11.21. 17:12:22

Ráadásul Varga Jucus apja III/III-as tiszt volt, így valószínűleg még vannak "összeköttetései".....

Boldeone2 2024.11.21. 17:14:17

Az emberekben felgyülemlő frusztrációk az online kommunikációs tereken, a szociális médiában jönnek ki. Túl sok az impulzust amire reagálni kényszerülnek, a túl sok a napi szintű a fenyegetés, a presszió....
Az életünk egyre kiszámíthatatlanabb, a globális problémákat félretéve, látjuk, hogy Orbánék mindent elszúrtak...Kutyavilág okré
jön...
Az embernek a torkában dobod a szíve, amikor látja ezt a politikai ámokfutást, az ország várható õsszeomlását szemlélve...
Ebben a pocsék miliőben az emberek egyre jobban ellentétbe kerülnek egymással, a kommikációs buborékok, amiben tartják a
hívőket" egyre merevebbek...

A hatalom megpróbálja az embereket egy mesterségesen felépített buborékban tartani, ahol a hazug propaganda, a hamisságok, de leginkább a féligazságok " uralkodnak "...folyt

Boldeone2 2024.11.21. 17:25:24

Ki tette a tönkre a kommunkációs tereket a világban?? A téveszmékkel ellentétben, főleg a populista szélsőjobb
A liberális világban egymással versengő, gyakran egymásnak ellentmondó nézetek vannak és erről nyílt polémia folyik;
Pl hogy álljunk a migrációhoz? Az egyik oldal azt mondja: "fő az emberiesség " , a másik azt : " fő a nyugati életmód védelme"

A szabad társadakomban szabad a vita! Régebben a kulturális marxizmus lehetett probléma, volt hogy engem is kitörölt a Dw news, de a szélsőjobb médiák mindenen túltesznek, lényegében 100% propagandát nyomnak, 100% cenzúrával!
Ahonnan engem kimoderáltak korábban: Pesti Srácok, Ultrahang, Hetek ( pedig ott zsidó a főnök, Hack Péter a főszerkesztő)..és még sok más helyről...
Folyt

G. Nagy László 2024.11.21. 17:37:49

@Boldeone2:

"Ki tette a tönkre a kommunkációs tereket a világban?? A téveszmékkel ellentétben, főleg a populista szélsőjobb"

Ezért követnek el merényleteket a patrióta politikusokkal szemben, míg a balosok teljes biztonságban járhatnak-kelhetnek. Logikus!!

Boldeone2 2024.11.21. 17:39:14

A manipulációt mindenki használja, de a különböző elnyomó, autoriter rendszerek meg különösen
Orbán Viktor - szerintem- a világ egyik legnagyobb médiamanipulátora. Rájött , hogy zsivány módon, hogyan kell manipulálni a társadalmat: nem tiltani kell, hanem ellennarratívákat gyártani százmilliárdokból; egyetemet kell gründolni, " KESMA"- t , könyvkiadókat venni, MTV és társai...
Ez a világ egyik legjobban megtervezett elnyomó állama, sőt, megkockáztatom a legjobban...

Orbán azt csinál a magyar társadsadalommal, mint Cippola a nagy varázsló....

30 éve még mindenki utálta az 56 - ot leverő, szocializmust bevezető ruszkikat, már meg már a fél társadalom annak a mocskos, gyilkos elnyomónak drukkol...

25 éve minden jobbos majdnem antiszemita volt, mára kuss lett, mert Orbán megmondta...Bibi a haverja...

Ez nemzet könnyen formálható, manipulálható!

Volt itt 700 000 ezer párttag anno..Most meg Orbán fasiszmusáért rajonganak? Mert tõbb elemében fasizálódott rendszerről beszélünk!

Boldeone2 2024.11.21. 17:42:13

@G. Nagy László: Ne keverd össze a " kaviárbaloldalt " a közönséges gyilkosokkal!

24.hu/kulfold/2024/11/19/a-norveg-tomeggyilkos-anders-breivik-putyint-eltetve-z-betuvel-a-hajaban-kerte-szabadon-bocsatasat-a-birosagon/

Én mindig is elítéltem minden erőszakot, ahogy a "kaviárbaloldal is"...

Boldeone2 2024.11.21. 17:58:52

Én azt mondom:

- Mondjon le Orbán a ptságba! Vége a dalnak, az ország a csőd szélén!

Az inflàció nő, a forint árfolyama összeomlott, kb nulla a gazdasági növekedés, az államháztartás kamatkiadása évi 3000 md forunt...
14 év alatt 50 md eu.-s forrás tűnt el...

www.portfolio.hu/deviza/20241121/megint-csapjak-a-forintot-724520

grundigg 2024.11.21. 18:42:32

@G. Nagy László: "Ezért követnek el merényleteket a patrióta politikusokkal szemben, míg a balosok teljes biztonságban járhatnak-kelhetnek. Logikus!!"

Trumpon kívül itt kire gondolsz?

GyMasa 2024.11.21. 18:46:58

@G. Nagy László:
EZ azért van amiért Putyin is midenről tehet, de mindent is elbasuik folyamatosan!
Meg a zOrbán is!
Tehát, a jobbosok tették tönkre a kommunikációt, ami valami miatt csak balosokra hat.
Szerintem teljesen logikus!

ulpius66 2024.11.21. 18:48:15

@grundigg: Esetleg hallottál Fico-ról?

ulpius66 2024.11.21. 18:52:35

"Agyonlőtték a holland szélsőjobb vezérét"

Fejbe lőtték Pim Fortuyn szélsőjobboldali holland politikust. A bevándorlásellenes Élhető Hollandia mozgalom vezetője belehalt sérüléseibe. A holland rendőrség már el is fogta a bűntény feltételezett elkövetőjét."

ulpius66 2024.11.21. 18:55:04

"Három embert őrizetbe vettek egy spanyol politikus elleni merénylet miatt"

A rendőrség még mindig keresi a negyedik személyt, aki feltehetően elsütötte a fegyvert. A merényletet a spanyol nemzeti bíróság potenciális terrorcselekményként vizsgálja.

Három gyanúsítottat vettek őrizetbe kedden a spanyolországi Katalóniában a spanyol Néppárt korábbi vezetője ellen elkövetett merénylettel összefüggésben."

Boldeone2 2024.11.21. 20:44:53

Pim Fortuyn nem volt szélsőjobboldali, saját bevallása szerint, csak bevándorlásellenes, Fico majdnem balos, populista, a gyilkosok sem köthetők annyira a baloldalhoz, inkább csak ráfogják

Most nem is a bal- és jobboldal, hanem a centrum és jobboldal küzdelme zajlik...

Még Nagy Laci is elismeri: ők a "kaviárbaloldal"

Én csak annyit mondok: Hajrá kaviárevő, úri szalon! :)

ulpius66 2024.11.21. 21:00:59

@Boldeone2:

Akkor most Magyarországon a Tiszapart az milyen "oldali" párt?

- szélsőjobb
- jobboldali
- centrum
- ballibsi (komcsik, szocik, libsik, zöldek, egyéb aberráltak, pl. Kutyuskák...)

G. Nagy László 2024.11.21. 21:05:48

@grundigg:

Fico - patrióta

Heinrich Koch - AfD

Pim Fortuyn - bevándorlásellenes (ez régebbi ügy)

Jörg Haider - máig nem tisztázódtak halálának körülményei.

Nekem ezek ugrottak be, és egyetlen globalista sem.

valis47 2024.11.21. 21:16:26

@ulpius66: A Tisza párt gyakorlatilag nem létezik, egy médiahack része, mint MP maga is.
Az tény, hogy a választók jelentős része hajlandó pusztán azért rájuk szavazni, mert nem Orbán.

ulpius66 2024.11.21. 21:40:53

@valis47:

A Tiszapart az "Orbán-gyűlölők" gyűjtőpártja.... a szavazók szemszögéből.

Mint párt tényleg nem müxik, nincs tagsága, ebből következően nincsenek szervezetei, nincs pogromja, meg ilyesmik...

EZ TÉNYLEG EGY "EGYSZEMÉLYES" PÁRT ...

TISZAPART = MAGYAR PÉTER

ulpius66 2024.11.21. 21:44:40

Persze az is igaz, hogy az év eleje óta nagyot fjordult a világ.....

Akkor úgy volt, hogy Varga Jucus a Fidesz listavezetője, és így biztos EU Parlamenti képviselő... ez a Magyar gyerek meg egy NER-ből kiesett elvált emberke...

Mostan meg az van, hogy Varga Jucus a süllyesztőben, ez a Magyar gyerek meg az EU-ban a Néppárt új üdvöskéje... itthon meg a 30-40%-os támogatottságú párt vezetője....

Boldeone2 2024.11.21. 21:47:36

@G. Nagy László: A Fidesz 80 helyen átalakította a választási körzeteket, pont

wigotah224 2024.11.21. 21:50:28

@G. Nagy László: "Ezért követnek el merényleteket a patrióta politikusokkal szemben, míg a balosok teljes biztonságban járhatnak-kelhetnek. Logikus!!"
Ja, mint például Walter Lübcke, Andreas Hollstein, Henriette Reker, Rüdiger Butte és ezek csak a német "balosok" csak az elmúlt pár évből, akik szélsőjobbos - vagy ahogy te nevezed, "patrióta" - merénylet áldozatai lettek.

Boldeone2 2024.11.21. 21:51:26

Pont ott, ahol jobban szerepelt a Fidesz...

Jön a diktatúra? Ez már semmiről nem szól, csak a diktatúra bebetonozásáról...

Hányszor módosítjátok még a választási rendszert 2026- ig?? Tudományosan kialakított elnyomó rendszer??

Innentől kezdve az ellenzéknek mindent lehet!

wigotah224 2024.11.21. 21:52:57

@G. Nagy László:
"Jörg Haider - máig nem tisztázódtak halálának körülményei."
Nem a fenét nem. Haider bebaszva autóbalesetezett a megengedett sebesség kétszeresével (70 helyett 140). Ebbe halt bele, szóval nem is értem, hogy jön ide.

Boldeone2 2024.11.21. 21:55:17

@valis47: Tisza párt gyakorlatilag nem létezik, egy médiahack része, mint MP maga is."

Ha csak " médiahack" lenne, el lehetne tüntetni, de mivel valós, az emberek, az emberi elégedetlenség " hozta létre" így nem lehet...

Boldeone2 2024.11.21. 22:01:02

Azt látni, hogy BÁRMIT mondanak Magyar Péterre hatástalan. Itt lett vége, mondott csődöt az évek óta milliárdokból folytatott, karaktergyilkos, lejárató kampányoknak- már senki sem hisz a primitív, fideszes, agyhalott propagandistáknak!
A szociális médiát elbukja a Fidesz- diszkreditálódnak...

grundigg 2024.11.21. 23:08:08

@G. Nagy László:

Pim Fortuyn több mint 20 éves eset, semmi köze a mostani kommunikációhoz.

Fico pedig a komcsi utódpárt vezetője, pártja az európai szocialisták tagja (igaz, jelenleg felfüggesztve). Az EP választások után is oda akartak volna beülni. A patriótákhoz nem csatlakoztak, mert Fico szerint azoknak semmi köze a szociáldemokráciához.

www.szabadeuropa.hu/a/smer-fico-orban-ep/33033682.html

Tavaly egy rendezvényen sarló-kalapácsos szovjet zászlók előtt szónokolt, és kiabálta, hogy "Dicsőség a Vörös Hadseregnek!"

vasarnap.com/aktualis/robert-fico-valodi-arca-a-hedvig-ugytol-a-sarlo-kalapacsig#google_vignette

Szóval az elmebetegek, frusztráltak, gyűlölködők, a társadalomba beilleszkedni, boldogulni képtelen elfuseráltak gyűjtőhelyéhez tartozik, és eleve cáfolja "a balosok teljes biztonságban járhatnak-kelhetnek" véleményt.

GyMasa 2024.11.21. 23:50:09

@grundigg:
Nos, mindazzal, amit mondasz csak annyi a probléma, hogy vannak az embereknek a valódi érzései, meg széndékat, illetve van egyfajta aura körülöttük, amit a baloos sajtó kreál köréjük.
- Trump = Hitler
- Orbán = diktátor
- Putyin = elmebeteg.
stb.
Ebbe a körbe tartozik ma már Fico is, mert nem állt be a mainstream politikába és ellent mer mondani nekik!
Ugyanez a média próbálta "Jobboldali náci terroristának" lefesteni a zakkant öreget is, aki lelőtte.. Csakhát az a kampány sem sült el túl jól.

MEDVE1978 2024.11.22. 00:37:03

Az internet egy nagyon nagy áttörést hozó dolog volt a 90-es években és annyira nem is gondoltuk, hogy pont ezen a területen lesz az. Nyilván, amikor a 90-es évek elején fokozottan elkezdték használni az egyetemi szférában, elsősorban tudásmegosztásra gondoltak. Aztán később, amikor egyre több emberhez elért, az emberi szükségletek egyik fő formája került előtérbe és jött az internetes pornó. Aztán jött a szólásszabadság. Az emberek felfedezték, hogy az interneten bármit mondhatnak, bármikor. A mobileszközökkel ez aztán totálissá vált.

Ezt érdemes egy kicsit megnézni, egyszerűen történelmi perspektívában. Történelmileg a társadalmak nagy részének nem volt "szava". Az iparosodásig a paraszt a falujában élt, döntően ott is öregedett és halt meg. A hierarchikus társadalmi berendezkedések és kulturális szokások teljes mértékben korlátozták a szólásszabadságot. Ami a vicces, hogy ugyanez a szólásszabadság még az internet előtti időszakban is korlátozott volt. Mit látunk a nyomtatott médiában? Igazából a mainstream nyomtatott média, a rádió, a TV erősen korlátozható volt. Persze, lehetett mondjuk szamizdatozni, de az mondjuk elért pár ezer értelmiségihez.

Az internet áttörést hozott. Józsi bá már nem csak a kocsmában mondhatta el, hogy elégedetlen, ahol az öt nyugdíjas helyeselt neki, hanem a neten is kommentben. Ez a szólásszabadság maximuma eddig.

Két problémám van a javaslattal:
1. Az egyik a szelep funkció avagy amelyik kutya ugat az nem harap. Ebben az értelemben a kommentelés - együtt a dögölne meg az XY politikus - egyfajta szelepként működik, ami levezeti a gőzt. Ha az ilyen szelepek nincsenek meg, a tényleges erőszak hamarabb kibújhat. És itt a kérdéskör, ez egy nagyon régi vita, aminek van olyan vetülete is, hogy a gyerek tömegmészárolni fog-e attól, hogy ha erőszakos játékkal játszik vagy death metált hallgat.
Tehát a nép leengedi-e a gőzt a kommenteléssel vagy éppenhogy ez az a kommunikációs forma, ami aztán tettlegességhez vezet. Én úgy gondolom, hogy itt sem igaz, hogy az Orbán karóba húzását követelő DK-s kisnyugdíjas vagy éppen a Gyurcsány börtönben agyonverését vizionáló FIDESZ-es biztonsági őr később a kommentelésen felbátorodva lenne tettleges.
2. A hatalmi egyensúlyhiány. Egy kommentelésnél viszonylag egyszerű a helyzet: a hatalom áll szemben az átlagemberrel. A hatalom korrumpál és korrupt is lehet, az is. A NER is az, ráadásul az alsó szintű NER lovagok, hivatalnokok kisstílűek is. Ugyanakkor a hatalom erőforrásai ebben az esetben gyakorlatilag korlátlanok. A jelenlegi rendszer logikájából adódóan (bár nem hiszem, hogy ez Magyar Péter vagy Gyurcsány esetében másképpen lenne) valószínűleg mondjuk egy feljelentés egy a Magyar Péter halálát kívánó FIDESZ-es nagymama ellen "eltűnne" gyorsan a rendszerben. Még ha el is jutna a bírósági szakaszig, akkor is az ügyészség jótékonyan megrovást kérne a túlzó nagyira. De, ha mondjuk a homokos DK aktivista vizionálná Orbán Viktor lelövését, az már egy jó PR. Itt már érdekes rácsapni az ügyre. Az ügyészség majd összeesküvés esélyét látja, igazi társadalmi veszélyt. A KESMA, a TV2 és a köztévé pedig majd lehozza: a gonosz, ráadásul buzi DK aktivista összeesküvést szőtt Orbán ellen, de lakásában a TEK letartóztatta. A nyomozás folyamatban van. (Aztán persze elhal, marad az 1 év a komment miatt, amit a bíróság - mert az még büntetőben kormányfüggetlen - ad majd felfüggesztettet).

A hatósági hatalommal visszaélés Magyarországon mindennapos. Elég megnézni a Tompos Márton esetet. Magyarországon gyakorlatilag az nem építkezik szabálytalanul, aki nem akar, az a srác mégis kapott egy bontási végzést a házára. Ugyanazon a Magyarországon, ahol természetvédelmi területre építkezik a NER-es vállalkozó. telex.hu/belfold/2022/04/25/szamos-bejelentes-utan-foepiteszi-szemlet-tartottak-a-vedett-apathy-szikla-melletti-epitkezesen

Gyakorlatilag ugyanez várható kommentelés fronton is.

Wildhunt 2024.11.22. 09:59:11

Hitem szerint egyetlen útja van annak, hogy megőrizzük a teljes szólásszabadságunkat, miközben biztosak maradhatunk abban is, hogy szavainkat nem követi fegyverropogás. Ez pedig a tisztesség

Még pár év, és kőkonzervatív leszel.

G. Nagy László 2024.11.22. 10:05:52

@MEDVE1978:

"Én úgy gondolom, hogy itt sem igaz, hogy az Orbán karóba húzását követelő DK-s kisnyugdíjas vagy éppen a Gyurcsány börtönben agyonverését vizionáló FIDESZ-es biztonsági őr később a kommentelésen felbátorodva lenne tettleges."

Vagyis azt gondolod, hogy a tettlegességnek nincs köze az átlagjóska kommenteléséhez. Akkor mihez van?

ulpius66 2024.11.22. 11:27:01

@Boldeone2: "Jön a diktatúra? Ez már semmiről nem szól, csak a diktatúra bebetonozásáról...
Hányszor módosítjátok még a választási rendszert 2026- ig?? Tudományosan kialakított elnyomó rendszer??
Innentől kezdve az ellenzéknek mindent lehet!"

Csak kibújt belőled a "DEMOKRATA"....
(na jó, ez vicc volt...... te kőkemény liberál-fasiszta vagy!!!)

ulpius66 2024.11.22. 11:29:28

Boldikám!

Ugye, ha visszaerősödik a forint, vagy lehygyjuk Romániát, vagy rendben lesz az oktatás... akkor ugye a Fideszre fogol savazni?

...avagy mit kéne tennie Orbánnak, hogy rá savazz?????

Egyebekben .... ebben a 15 évben amióta a Fidesz_KDNP van kormányon, ezek csináltak valamit jól is?????

ulpius66 2024.11.22. 11:31:31

Boldikám!

Te tényleg hiszel abban, hogyha a Tiszapart, ez a vadbarom Magyar gyerek lesz kormányon, onnantól csökkennek az árak, rendben lesz az oktatás, egészségügy, és nem lesz korrupció Magyarországon????

ulpius66 2024.11.22. 11:33:21

Na, a Magyar gyerek visszavágott!!!!!!!!

Orbánnak van egy eltitkolt gyermeke, és különben is a fia buzi!

NA, KB. EZ A MAGYAR GYEREK SZÍNVONALA.....

valis47 2024.11.22. 11:53:32

Igen, a szavaknak súlya van, de csak akkor, ha jobbosok mondják. Perintfalvi Rita nyugodtan fröcsöghet ilyeneket a Facebookon:
"Most nem leszek kíméletes... Hát bevallom, küzdenem kell azzal, hogy Füssy Angéla újnáci prímabalerina és szélhámos átverőművész kapcsán ne Quentin Tarantino zseniális filmje a Becstelen brigantyk jusson az eszembe! És az, ahogy a Brad Pitt vezette kemény zsidó fickókból álló nác:ivadász csapat nagy élvezettel rajzolt hor:ogkeresztet az általuk elfogott zsidógyil:kos bűnözők homlokára, azért, ha túl is élik az egészet, mindenki számára, aki meglátja őket, legyen világos milyen embertelen ocsmányságokért felelnek – fogalmaz, szinte egyértelműen erőszakra buzdítva, vagy legalábbis azt kilátásba helyezve, hogy szívesen látna ilyesmit."

(Mondjuk az mindig is nyilvánvaló volt, hogy a Becstelen Brigantyk című film valóban a liberálisok legmélyebb fantáziáit testesíti meg, hogy miket művelnének mindenkivel, akit "nácinak" bélyegeznek. Az ide írogató képviselőik is bizonyára kéjjel gyilkolnának, ha tehetnék. Legalábbis szívesen fantáziálnak ilyesmikről magukban, mint időnként kibukik belőlük.)

Mindazonáltal nem támogatnám, hogy ezért a megnyilvánulásért Perintfalvit egy évre börtönbe csuknák, bár a fenti megnyilvánulása teljes mértékben kielégíti a jogszabály-tervezetben megfogalmazott tényállást: "nagy nyilvánosság előtt kommentben olyan kifejezést ... használt vagy tett közzé, ami beazonosítható személlyel vagy személyekkel szembeni erőszakos, halált okozó vagy különös kegyetlenséggel elkövetett büntetendő cselekményre irányuló szándékot vagy kívánságot fejez ki"

G. Nagy László 2024.11.22. 11:55:10

@Boldeone2:

"Innentől kezdve az ellenzéknek mindent lehet!"

Nos, erről szól a poszt. Addig mantrázod, hogy diktatúra van, hogy a végén el is hiszed, s innentől legitim minden puccs, forradalom és erőszak. A kérdés csak az, hogy az üzeneted hány embert ér el, s hányan hiszik el a hatásodra, hogy innentől mindent lehet, akár lepuffantani, vagy vascsővel verni bárkit.

Miközben akinek van egy kis esze, az megkérdi magától, hogy mitől diktatúra az a rendszer, amelyben minden szabadságigénye kielégített. Azután rájön, hogy átverted, s mehetsz egyedül forradalmárt játszani.

G. Nagy László 2024.11.22. 11:58:49

@valis47:

"Mindazonáltal nem támogatnám, hogy ezért a megnyilvánulásért Perintfalvit egy évre börtönbe csuknák"

Egyetértek. A nagyvonalúság, a tolerancia, az ellenvélemény békés megtűrése továbbra is a mi oldalunkat jellemzi. És ez maradjon is így.

GyMasa 2024.11.22. 14:52:08

@valis47:
SZerintem senki nem fog emiatt börtönbe menni. ezzel is majd az lesz, mint Gyurcsányék "fajvédő törvényével" lett, amit elvileg a cigányok védelme érdekében hoztak, aztán pont a cigányokat börtönözték be miatta tömegével, mert ők az a csoport, akik tömegesen mennek "Magyart ölni" és ki is posztolják ezt mindenhová...

GyMasa 2024.11.22. 14:53:49

@G. Nagy László:
AMúgy, milyen érdekes ez az Orbáni diktatóra is...
Én nem tudok egy politikust sem felsorolni, (Budaházin kívül) aki politikai nézetei miatt azért van börtönben, hogy elhallgattassák...

valis47 2024.11.22. 14:54:25

@GyMasa: Lemaradtam róla, hogy ezért egy cigányt is bebörtönöztek volna. Vagy csak irónia? :)

MEDVE1978 2024.11.22. 19:00:14

@G. Nagy László:

Az általános társadalmi feszültségekhez van köze a tettlegességnek. Amihez mondjuk egy Bayer Zsolt cikk vagy egy Népszava cikk sokkal inkább hozzájárul, mint Béla bácsi kommentje, Vagy ha már komment akkor mondjuk Lázár János vagy Magyar Péter kommentje a neten, amiből süt, hogy a másikat rühelli.

Erről teljesen le kell választani pl: a szervezkedést a neten. Mert zavargást, terrorcselekményt, lincselést nyilvánvalóan lehetséges szervezni a neten. De ez nem Bélabá kommentje.

Én tinédzserkorom óta szeretem a kemény zenéket, rockot, különböző metál irányzatokat. Nagyon sokszor volt ez már. A Columbine mészárlásnál az akkor csúcson lévő Marilyn Mansont vádolták azzal, hogy miatta mészárolt a két gyerek. Nem. A két gyerek azért mészárolt, mert különcök voltak, kitaszítottak a társaságokból és így akartak bosszút állni. És hozzáfértek fegyverekhez, valamint mentálisan instabilak voltak. És mellesleg szerették egy vagy több zenekar zenéjét, amik között van olyan is, ami sötét témában írodott, halálról, erőszakról vagy kitaszítottságról szól. De zenében ez viszonylag gyakori: vádolták már a Judas Priestet, a Metallicát, a Slayert is, stb.

Ugyanez a helyzet a számítógépes játékokkal. Most néha a Warhammer 40K Space Marine 2-vel játszom. Ennek része, hogy kivégzel akár embereket is, letéped a fejüket. Ettől függetlenül nem tervezem a közeljövőben senkinek sem levágni a fejét, sem darabokra vágni.

Boldeone2 2024.11.22. 20:21:10

@MEDVE1978: Az általános társadalmi feszültségekhez van köze a tettlegességnek."

- A kérdés az, hogy mitől növekednek az általános társadalmi feszültségek?

- Az elnyomó politikai rendszer?

- A megélhetési válság?

- A média szimpla rájátszása"?

Mindig kell valaki, akit lehet gyűlölni!

Most szerepelt az egyik milliárdos barátom, illetve ifjúkori barátom a " Házasság első látára c. műsorban...Erre - ra egy napra megjelent róla egy ilyen hír:

index.hu/belfold/2024/11/21/tv2-hazassag-elso-latasra-szolnoki-szabolcs-rendorseg-korozes-megrontas-nemi-eroszak/?fbclid=IwY2xjawGttwlleHRuA2FlbQIxMQABHVCqXjpZ612Zy5EuqZjk39nI_nQG-Zj0Z3YsLIVhNKVCGH65ovJt5mlhPQ_aem_9Y6qz10AIN0cL7sZnZm0aw

Ennek a hírnek minden szava hazugság, hiszem nem is sztárról van szó, és nem is rontott meg senkit, de ilyen a média-
lejáratás...

Egy 17-18 év közötti lánnyal együtt volt, ennyi volt csak a bűne....

Boldeone2 2024.11.22. 20:29:24

Emlékezzünk csak vissza, mi volt régen! A 2000 előtti időszakra gondolok, aki még emlékszik rá... Nyugalom volt, edzettünk, buliztunk, csajoztunk - én tojtam a politikára, nagyjából, de nem teljesen azért...

Pozsgaihoz jártam politológiára, de csak spec koll. volt, nem vagyok politológus...

Minden élmény volt, a politizálás is...A szélsőjobb, akkor MIÉP már akkor is hülyék gyűjtőhelye volt...Én akkor Orbánban hittem, később ez keserű csalódás lett...
2010- ig mindig Orbánra szavaztam, ennyire "gyűlölöm"...

Most sem gyűlölöm, csak nagyon haragszom rá azért, mert zombivá tette a magyar társadalmat.

Ma már nem lehet megegyezni....

Boldeone2 2024.11.22. 20:38:26

Visszatérve egyetemi éveimhez, akkor a legnagyobbak oktattak a Debreceni Egyetemen. Pl Vajda Mihály filozófus vezette a filosz tanszéket, Pozsgai meg a politológiát....

Durva, hogy a degenerált fideszes szenátus 90% - os többséggel díszpolgárrá avatta Putyint, 2017- ben.

Erre Vajda Mihály folozófus visszaadta prof. emeritusi címét...Ő már akkor is tudta, ki a moslék...

Ő írt először Orbán fasizálódásáról...Pozsgai viszont tanácsadója lett Orbánnak, anno...

valis47 2024.11.22. 20:42:19

@Boldeone2: Vajda Mihály egy komcsi, egy lukácsista. Egy komcsi filozófust dicsőítesz!

baalint1 2024.11.22. 20:43:32

Köszönöm szépen a cikket. Szóval ennyi, a hasonló jellegű gyűlöletbeszédes törveny ellen kikeltél, amit a szocik csináltak anno, a Fidesz eseteben viszont már oké lett.

Monsjuk érdekes, hogs a kedvenc megafonosaid esetében sosem volt probléma a verbális agresszió.

Mostanában amúgy örömmel figyelem, ahogy a Fidesz fanok és a Tisza fanok savazzák egymás, minden pofon jó helyre megy.

Boldeone2 2024.11.22. 21:09:04

@valis47: Régen nem volt már az, kb a 60- as évektől már liberális. Nagy koponya (volt)

G. Nagy László 2024.11.22. 21:57:10

@baalint1:

"Mostanában amúgy örömmel figyelem, ahogy a Fidesz fanok és a Tisza fanok savazzák egymás, minden pofon jó helyre megy."

Mi marad neked? Gyurcsányt sem szereted. A Mi Hazánkat sem. Nincs több párt a lehetséges befutók közt.

Sadist 2024.11.22. 22:38:40

@valis47: Nem irónia, valóban csak cigányokat ítéltek el a törvény alapján, de tömeges bebörtönzések azért nem voltak.

GyMasa 2024.11.22. 22:41:43

@valis47:
Nem, halálosan komoly!
Valami csoportos késelési eset volt a nyóckerben, amiben cigányok lincseltek meg fehéreket.
VOlt belőle híradós riport is.

GyMasa 2024.11.22. 22:53:06

@MEDVE1978:
Nos, amit mondasz, az lehet - részben - igaz!
Viszont a liberális, (nem minden esetben) bújtatott rassziszmus az, ami előkészíti a terepet!
(Lásd, anno a szoci kormányok cigánymosdatásait - a kisebb bűncselekmények dekriminallizálása, a "merjünk kisebbek lenni" kampány, a Gyurcsány általi permanens "barna eső"-zés", és a nyílt magyarellenesség)
Ez egy ideális terepet biztosít ahhoz, hogy egy Olaszliszka berobbantsa az egészet...
Főleg, hogy ott sem az volt a baj, hogy a helyi cigányok gyakorlatilag a semmi miatt (hiszen a gyerek még nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket sem szenvedett) agyonvertek egy magyart, hanem, hogy ezek után még a szerencsétlen volt a hibás.
Nos, az ilyenek - amúgy teljes joggal - bántják nemcsak az amúgy "ideológiailag kiélezett hajlamú magyarok" igazságérzetét, hanem az átlagos emberekét is!
Mert, legyünk őszintlék!
BÁRKI utazhat keresztül kevéssé szofisztikált környékeken, és kerülhet ilyen helyzetbe!
Szóval ez az eset nemcsak a rasszista gücsögökkel rezonált, hanem én is simán el tudtam magamat képzelni a tanár helyzetébe!
És ez a külösen undorító a balos narratívában, hogy ők ebből is a minden szempontból ártatlan áldozatot tudták kihozni "hibásnak"...

Boldeone2 2024.11.23. 09:51:46

telex.hu/belfold/2024/11/19/valasztasi-torveny-fidesz-orszaggyulesi-valasztas-2026-onkormanyzati-valasztas

Nemcsak ennyi a probléma! A választás titkossága is veszélybe kerülhet ezután, mert nem kell borítékot adni!

Tehát a kisebb településeken ellenőrizni fogják, hogy ki kire szavazott...

Ezért írom, hogy FOLYAMATOSAN erősíti magát a diktatúra! Mert diktatúra ez már, nem " költői " túlzás...

ulpius66 2024.11.23. 10:33:33

„Kurva anyád, Lázár János, kurvva anyád!” – üzente Hadházy Ákos, miután vonattal szeretett volna hazautazni az első havas napon
Nem éppen felhőtlen kedvében üzent a közlekedési miniszternek az országgyűlési képviselő."

Belőle is kibuggyant a liberális "felsőbbrendű" kultúra!!!!!

Wildhunt 2024.11.23. 10:48:50

@ulpius66: szokásos libbancs tempó. Mivel észérveik nincsenek, ezért a hüllőaggyal próbálkoznak. A zsigeri irigységet, félelmet, önzést és gyűlöletet teszik kampányprogrammá.

grundigg 2024.11.23. 11:18:11

@Wildhunt: "Mivel észérveik nincsenek"

:)))))))))))))))

Ha megnézed, még Hadházy kurvaanyázós posztjában is több tény és érv van, mint a te teljes életművedben.

Maga Lázár János volt szíves közölni a ner 15. évében, hogy a szarból kell várat építenie. Így, szó szerint. Akkor mégis milyen érveket hiányolsz? A lepusztult infrastruktúra, a tömeges működési zavarok dokumentáltak, ha nem lennél ilyen lusta, utánajárhatnál.

Mi lenne, ha egyszer nem a nyilvánvalót kimondó kritikusoktól várnál többet, hanem az uraidtól? Persze ehhez egy pillantra meg kéne próbálnod nem szolgának lenni.

valis47 2024.11.23. 11:18:40

@Boldeone2: Svédországban meg olyan "titkos" a szavazás, hogy el kell venni mások szeme előtt az arra a pártra szóló előre nyomtatott szavazólapot, amelyre szavazni kívánsz. Aztán borítékba téve bedobhatod...

Boldeone2 2024.11.23. 11:23:25

@valis47: Svédország nem Magyarország, de facto 1917 óta demokrácia, ami jól is működik, sőt...

Mintaállam a világnak

Boldeone2 2024.11.23. 11:24:48

@grundigg: Vajon Orbán erre reagált:

"Megjelent az erőszak a magyar politikában. Régen az ilyenért bocsánatot kértek és visszavonultak. Most meg árad a közönségesség és durvaság"

Ezt posztolta tegnap az Orbán - oldal a face- en...

Boldeone2 2024.11.23. 11:26:33

Szavaink "súlytalanok"

youtu.be/U20ee4uOF8I?si=a3yM2gv1eUPAW8WJ

Szét kell verni a pofájukat"

ulpius66 2024.11.23. 11:35:29

@Wildhunt:

Ez a vadbarom Boldikám állandójan itten diktatúrázik, miközben a liberál-fasiszták azonnal letiltanak minden közösségi oldalról, ha nekik nem teccő véleményt merészelsz felírni.....AZTAT PERSZE LEHET, AZ NEM DIKTATÚRA!!!!

ulpius66 2024.11.23. 11:37:10

@Boldeone2:

Boldikám!

Ha Magyarország "diktatúra"... akkor mi pl. Észak-Korea, Kuba vagy Irán?

grundigg 2024.11.23. 11:41:55

@Boldeone2:

Nem. Hadházy posztja frisebb.

Szerintem Magyar Péterre akar utalni. Ráuszítják a hadseregüket az ellenségre, aztán ha az nem menekül nyüszítve a sarokba, hanem beleáll és visszaszól, akkor játsszák az áldozatot.

ulpius66 2024.11.23. 11:44:28

Annyra, de annyira, de annyira édi, hogy a Momentán vagy az MSZP vezetői "együttműködést" javasolnak ennek a vadbarom Magyar gyereknek.....

... annak a Magyar gyereknek aki sikeresen LENULLÁZTA A MOMENTÁNT ÉS AZ MSZP-T IS!!!
CSINÁLT BELŐLÜK 1-2%-OS TÁMOGATOTTSÁGÚ PÁROT, MEG ELVETTE AZ ÖSSZES EP ÉS BUDAPESTI ÖNKORMÁNYZATI HELYEIKET IS!!!!

HAJRÁ MOMENTÁN, MSZP!!!! ÍGY KELL CSINÁLNI!!!!

NYALJÁTOK A TÖNKRETEVŐTÖK SEGGÉT EZERREL!!!!!

ulpius66 2024.11.23. 11:49:13

A JOBBIK, a Párbeszéd, LMP párt eddig sem létezett a gyakorlatban, csak papíron, meg a médiában.... így ezekre kár egy szót is vesztegetni!!!!!
(... a DK még úgy, ahogy tartja magát..... persze ne legyenek kétségeink, szövetséget fog kötni a Tiszaparttal....)

Wildhunt 2024.11.23. 11:50:09

@grundigg: a hozzád hasonló hülyék szerint. Szerencsére kevesen vagytok.

Wildhunt 2024.11.23. 11:51:01

@grundigg: petit beszéld meg baálinttal.

ulpius66 2024.11.23. 11:54:51

Tizedszerre is megkérdem.

Hová tűntek Magyarországról a baloldali pártok?

Mért tűnt el mindegyik a süllyesztőbe, amikor van jópár millió baloldali savazó?
(... mán azon kívül, hogy mindegyik baloldali párt feladta baloldali pogromját, és szinte csak és kizárólagosan liberális elveket követett... mindegyiknek fontosabb volt pl. a Prájdon való részvétel, mint a munkavállalók képviselete....)

ulpius66 2024.11.23. 12:21:55

Aztat én megértem, hogy a ballibsi savazók a Tiszapartra a "jobb híján" elve alapján savaznak...
... azt az "apróságot" leszámítva, hogy a Tiszapart még véletlenül sem balliberális párt!

valis47 2024.11.23. 12:52:41

@Boldeone2: Hát persze. A migrációs politikájuk is modellértékű.
Valóban, számotokra ideális rendszer. A "nácikra" (Svéd Demokratákra) szavaztál? Holnap már tudni fogják a munkahelyeden, mert jelentette a szakszervezeti bizalmi, aki a szavazatszámláló bizottságban ült.

valis47 2024.11.23. 12:55:33

@ulpius66: Nincs Tisza párt. Egy one man show van, Magyar Péter... aki tényleg meg tudta szédíteni az ország egyharmadát legalább. Annyira utálják már Orbánt és annyira kiábrándultak a többi ellenzéki pártból. Amelyek persze most szeretnék, hogy Magyar bevegye őket. Mivel akut
káderhiánya van, nem is tehet mást előbb-utóbb. Szép lassan átszivárognak majd a Momentumosok és egyebek. A DK kivételével, nekik van vezetőjük.

ulpius66 2024.11.23. 13:16:05

@valis47: "A DK kivételével, nekik van vezetőjük."

Ja, .... egy fogatlan oroszlán!

gyurcsányi mán 63,5 éves, megújítani egy pártot mán nem nagyon tud... a gyurcsányiné (52 éves) még talán-talán.....
(nem vagyok egy DK fan, de megújulni akkor tudna a DK is, ha levetkőzné eztet a "woke-idiotizmust" .... és a valós porblémákkal foglalkozna, nem a buzik lelkivilágával....)

ulpius66 2024.11.23. 13:23:51

Egyebekben kész csoda, hogy itt tart ez az ország....

A ballibsik ugyanis mindent elkövetnek, hogy minél rosszabb legyen!!!!!! Brüsszeltől, a nemzetközi szervezeteken át, Budapestig mindent, de mindent elkövetnek, hogy Magyarországnak, a magyaroknak minél rosszabb legyen!

Ballibsi alapvetés: "MINÉL ROSSZABB A MAGYAROKNAK, ANNÁL JOBB NEKIK!!!!"
(..... annál többen ábrándulnak ki Orbánból, és savaznak a ballibsikre...)

Boldeone2 2024.11.23. 15:31:25

@valis47: A migráció az hadd legyen a svédek problémája, azt ők maguknak választották, hiszen altruista, " felvilágosodott" ország

A migráció nem a szegény államok problémája, bár a demográfiai viszonyok nálunk is indokolttá teszik...

Nekem Svédország mintaállam, talán ki is költöznék egyszer, ha nem olyan rossz klímája lenne...

Az északi államok a legjobb helyek a világon...

Boldeone2 2024.11.23. 15:37:03

@valis47: Annyira utálják már Orbánt és annyira kiábrándultak a többi ellenzéki pártból"

- Nem teljesen így van, de sokan belátják, hogy Magyar Péternek több az esélye jóval. A magyar választási rendszer jó ideje kétpárti, Orbán tette azzá, vagyis ez egy kényszerű választás: Magyar vagy Orbán

Két rendkívüli tehetségű "ámokfutóról" van szó, viszont Magyar fiatalabb, az esze vág, zsivány, tud bánni a szociális médiával

Lényegében a teljes pártállami propaganda gépezet harcol ellne, mégsem jön össze.... több okból

Boldeone2 2024.11.23. 15:43:04

A fanatikus hívőséget Orbán vezette a politikába, csakhogy akik mondjuk 2006- ban ott tapsoltak Viktornak, hogy "Viktor, Viktor!"
mára megfáradt középkorú emberek, van aki öreg

Ahogy én látom a blogszférát, itt is minél öregebb valaki annál inkább támogatja Orbánt, a fiatalok többsége már jóval inkább Orbánellenes, őket már sem a "kommunistázás" sem a "baloldalizás " nem hatja meg...

Ez a demográfia nem kedvez Orbánnak, túl öreg lesz már 2026- ban, az átlag választó nehezen tud vele azonosulni, főleg a fiatalabbak

Boldeone2 2024.11.23. 16:03:42

Orbán bármilyen erős volt eddig, ez egy új helyzet: bajban van az ország gazdaságilag. A propaganda úgy működött, amikor többé- kevésbé szerencsés viszonyok voltak Magyarországnak

2026 a rendszer- ha úgy tetszik rezsimváltás éve lesz...

A momentum momentán most Magyarnak kedvez, a győzelem szempontjából

Az ország fiatalabb lakossága egyértelműen Magyar mellett, ezért adja most Orbán a " munkáshitelt" meg társait- félti a hatalmát

Most 2 szkennáróit látok 2026- ra:

1. Orbán teret ad a fair versenynek. Ebben az esetben kikap

2. Folytatja a csalást a manipulációt a hatalomért...

Ez utóbbi esetben akár az utcán is eldőlhet a sorsa, ahogy a többi diktátornak...

Akkor meg a 20-45 közötti generáció - a váltást akarók - fognak küzdeni a - rezsimhívő - 45+ de inkább 60- as generációval.

Ki lehet találni, ki fog győzni, ha utcai harcra kerül sor...

ulpius66 2024.11.23. 17:54:34

@Boldeone2: "Ki lehet találni, ki fog győzni, ha utcai harcra kerül sor..."

Boldikám!

Máma vagy túl sokat ittál, vagy túl sok háborús játokot játszottál az internetten!!!!

ulpius66 2024.11.23. 18:02:33

"Kitiltották Magyar Pétert a gyermekotthonokból: „Képviselői látogatására nem tartunk igényt, és nem biztosítunk rá lehetőséget”
Fülöp Attila államtitkár szerint a gyermeknevelés és a gyermekvédelem nem politikai show-műsor. Azt is elvárja Magyartól, hogy kérjen bocsánatot a viselkedése miatt."

Hát akkor az állás 1 - 1

Ezt a vadbarom Magyar gyereket a gyermekotthonba nem engedték be, hogy megrontsa a gyermekeket ... a Magyar gyerek meg a HírTV-t nem engedte be a nyilvános rendezvényeire.....

valis47 2024.11.24. 15:03:33

A 2021-es European Quality of Government Index felmérés szerint az EU-ban az egyetlen régió, melynek lakossága jobban kötődik Európához, mint a saját hazájához vagy régiójához, az a budapesti.

Ismét kiderült, hogy a "mi" liberálisaink még nemzetközi összehasonlításban is a legaljának számítanak, akiknek semmit nem jelent az, ahol élnek. És mi ezekkel élünk együtt.

ulpius66 2024.11.24. 15:56:34

Vasárnap délutáni könnyed olvasásra ajánlott... 6-7 perc... egy pszichológus írása.

roubaix.blog.hu/

"Az alkalmatlan messiás és az őt dicsőítő tömeg"

"Az illető ember a nárcisztikus személyiségzavar komoly és nagyon jellemző jegyeit mutatta és mutatja a mai napig, kezdve a nyilvánosságra került házassági történetektől, bezárva napjainkig, amikor - továbbra is, folytatólagosan mintegy - a személyes felelősség leghalványabb árnyalata vagy a saját hibák beismerésének, az önkritikának, a saját személyéhez való realista viszonyulásnak a halovány nyoma sem tapasztalható, a manipuláció és a tagadás annál inkább, valamiféle gyermeki fontosságtudattal nyakonöntve.

Hiszen mindebből már eldőlt számomra, hogy egy ilyen alak az én szememben politikai értelemben legfeljebb nevetséges, emberileg kerülendő, és a legjobb lenne ha mindez meg sem történt volna, mivel a legfőbb diszkrepanciát az okozza, hogy egy belül bizonytalan és szeretetlen kisgyerek egy felnőtt testébe zárva küzd a maga gyermeki szintjén és eszközeivel azért, hogy utólag megkapja mindazt a figyelmet és szeretetet, amit egykor anyutól kellett volna megkapnia.

A hamis megváltó közönsége

Az "utca embere" lehet felületesen ítélkező.
A "megmondóember", az akadémikus, a sajtómunkás, egy másik politikus azonban nem. Mégpedig azért nem, mert számára a tények és azok értelmezése afféle munkaköri kötelesség, amit a legjobb tudása szerint kell végeznie, a végeredménynek pedig menet közben kell körvonalazódnia, nem pedig előre megírva lennie.
Namost, ehhez társul az az elfeledett erkölcsi elv, hogy a cél nem szentesíti az eszközt. Ez annyit tesz, hogy rossz eszközzel jó célra törni is erkölcstelen. Itt a leggyakoribb ilyesfajta eszköz a részrehajlás, a kettős mérce és a tények kegyes értelmezése vagy minél kedvezőbb, netán a "de mik ezek azokhoz képest" típusú keretezése.

A mai értelmiség, amely e hamis és alkalmatlan megváltót ajnározza, elnézi neki kisgyermeki csetlés-botlásait, kontroll nélküli indulatkitöréseit, az eleve gyomorforgató múltját, bántalmazó férjként, az ebből természetes módon következő, máig jellemző stílusát, szóhasználatát, viselkedését, elittudatát, nem csupán elemi kritikai feladatának nem tesz eleget, de önmagát alázza meg, és önként mond le saját szakmaiságának immanens védelméről, hiszen épp e szakmaiságán ugrál sáros bakanccsal, egy olyan politikai cél érdekében, amelynek elérésére nem ő hivatott, vagyis még ráadásként a szereptévesztés vádja is nevetségessé teszi őt."

Billy Hill 2024.11.25. 00:45:15

Olyan nagy veszélyt egyelőre nem érzek; az egy év börtönnel fenyegetett bűncselekmények tipikusan olyan kategória, amiben 99%-ban max. felfüggesztett lesz az ítélet, aminek köszönhetően az illető kommentelő kicsit visszafogja magát, hogy ne legyen visszaeső. Magyarán működni fog remekül a speciálprevenció, a generálprevenciót pedig majd kiválóan szolgálja a hírverés, amit az első 1-2-3 ilyen eljárás kapcsán csapni fog mindenki. Remélhetőleg a Téveszmék Blog is. :-)

valis47 2024.11.25. 09:45:35

@Billy Hill: Milyen remek is a szájzár, ha majd nálunk is becsenget a rendőr, mint a briteknél, hogy "Mit kommenteltél a facebookra?"
Orbánék ostobák, ha bevezetik, mert a bírók többsége ballib, és utálja őket, ezért csak jobboldali "erőszakos" kommentelőket fognak elítélni.

GyMasa 2024.11.26. 09:09:42

@valis47:
"Nincs Tisza párt. Egy one man show van, Magyar Péter... "
Sőt, én inkább egy CIA akciónak nevezném az egészet.
És, az első lépés NEM Orbán megbuktatása volt, hanem Gyurcsányé.
(Ezért sem értem, mit pattog a nyomorult pl. Trump miatt, hiszen a CIA Január 20-án le lesz állítva az Orbánbuktató projekttel... És, ennek a "Járulékos vesztesége" majd az lesz, hoyg Gyurcsányról is lekerül a célkereszt. Szerintem ő még képes lesz visszaméászni a mostani helyzetből.)

"...aki tényleg meg tudta szédíteni az ország egyharmadát legalább."
Nem ő volt egyedül!
Ő okosabb volt MZP-nél, mert sikeresen használta a CIA által biztosított erőforrásokat! Ha megírtak neki egy beszédet, azt szóról szóra felolvasta, nem improvizált.
(Igaz, végül azzal, hogy "megszavaztatta" a facebook rajongóival, hogy mégis beüljön az EU parlamentbe, az az ő részéről a megállapodás felrúgása volt.)

" Annyira utálják már Orbánt és annyira kiábrándultak a többi ellenzéki pártból. Amelyek persze most szeretnék, hogy Magyar bevegye őket."
Ezért kellett Gyurcsányt kicsinálni először, hiszen ő a magyar ellenzék legnagyobb problémája...
Az ellenzéki kispártok meg csak kamilláznak, hiszen eddig az volt a menetrend, hogy alapítottak valami újabb formációt, beálltak az összefogásba, majd a 90%-uk a következő ciklusra teljesene megszűnt pártnak lenni, talán 1-2 politikusuk meg tudott kapaszkodni.

" Mivel akut káderhiánya van, nem is tehet mást előbb-utóbb. Szép lassan átszivárognak majd a Momentumosok és egyebek. A DK kivételével, nekik van vezetőjük. "
Igen, szerintem is ez lesz. csak összefújja a szemetet a szél...

Alöksz Róz Unbanned 2024.11.30. 01:13:00

@G. Nagy László: némi késéssel, de köszönöm a szíves invitálást :D

nehogy már ne lehessen valakit diktátornak nevezni.
süti beállítások módosítása