téveszmék

téveszmék

"Gonosz és szívtelen a társadalom"

2022. november 16. - G. Nagy László

 sad-birthday-party_990x660_1.jpg

 

Ritka az, amikor egy szimpla TikTok videó ekkora port kavar. Az amerikai Utah államban élő Breanna Strong tizenkét másodperces rövidfilmje nem csupán bejárta a világot és sokmilliós megtekintést ért el, de sikerült számos hírportál érdeklődését felkeltenie idehaza is. A sztori: Breanna születésnapi bulit rendez hároméves kislányának, amelyre a meghívott 27 gyerekből egyetlen egy sem jön el. A képen a kis Avery, amint egyedül majszolja ünnepi pizzáját...

 

Az első, amit muszáj leszögeznem: számomra is mélységesen szívfacsaró minden ehhez hasonló történet. (Mert ugye nem egyedülálló esetről van szó, hallottunk már ilyenről máskor is.) Nem tudom, hogy a szóban forgó kicsi lány pontosan mit érez; hogy marad-e benne trauma az eset kapcsán; ám azt érzékelnie kellett, mennyire kínos az őt körülvevő csend és üresség. És természetesen az sem kérdés, hogy ő maga - az életkorából fakadóan - aligha lehet felelős a történtekért. (Egy 6-8 éves gyerkőc már sokat tehet az elfogadottságáért, vagy épp a népszerűtlenségéért. Ám egy alig óvodás csöppségnek még nemigen nyílt alkalma arra, hogy személyes nimbuszát a földig rombolja.) Az egyik kommentelő így ír a videó alatt: "Ugyanez történt velem a 16 éves születésnapomon. Utána tíz évig nem próbálkoztam ilyesmivel." Itt aligha kenhetnénk a szülőkre a dolgot; ha egy kamasz népszerűtlen, az már egyedül az ő sara.

 

Kié hát a felelősség, amikor egy játszóház (bálterem, házibuli helyszín) kong az ürességtől? Amikor hétfőn Balázsék e témát taglalták, az egyik betelefonáló - aki nemrég maga is hasonlóan járt - azonnal a társadalmat, az általános rossz mentalitást jelölte meg egyetlen magyarázatként. "A körülmények áldozata vagyok" - így szól a legbetegebb emberi mantra, a mindig mást hibáztató lélek örök önhazugsága. Amikor ilyen esetektől hallunk, hajlamosak vagyunk elsőre a távol maradókat  - illetve azok szüleit - hibáztatni, akik meglehetősen érzéketlen módon magasról tesznek rá, hogy valósággal összetörik egy kisgyermek szívét.  A valóság ezzel szemben az, hogy nem elsősorban rájuk érdemes haragudni. Ha előzetesen kimentették magukat valamiféle valós, vagy kreált kifogással, úgy abszolút nincs miről beszélni. Ha vissza sem jeleztek, az ugyan parasztság, de nem főbenjáró bűn. Ha megígérték, hogy ott lesznek, de mégsem jöttek - egyedül ez az, ami igazán aljas. Számomra az effajta megbízhatóság ez első számú szeretetnyelv. Ha valaki vét ez ellen, annak csak nagyon indokolt esetben adok második esélyt, többnyire még a telefonjegyzékemből is törlöm a számát. Vegyük észre mindazonáltal, hogy a kis Avery szülinapján nem az történt, hogy a 27 meghívottból akadt néhány link senkiházi, akik a kutyának sem hiányoztak. (Hiszen másfél tucat gyerek azért egész jó kis ramazurit képes összehozni.) Nem, itt konkrétan SENKI sem jött el, ami jóval több, mint elgondolkodtató. Ez nem a természetes lemorzsolódás esete, itt a szervező szülővel is van baj bőven.

 

Az első, ami elég tipikus probléma, ha az anyuka ügyetlen, rutintalan, s ebből fakadóan képtelen összehozni csemetéje mulatságát. "Velünk is megtörtént, a fiam nyolcadik születésnapján. Hogy ne érezze magát annyira rosszul, hazudtam neki, hogy az én hibám volt." - írja egy másik kommentelő, aki ezek szerint máig abban a hitben ringatja magát, hogy ő aztán tényleg nem tehet semmiről... Pedig muszáj belátni: a rendezvényszervezés egy olyan szakma, amelynek tudható-tanulható játékszabályai vannak. Úgy tűnik, Breanna a tárgyi feltételeket körültekintően biztosította - kibérelte a játszóházat, volt kaja-pia, még egy parádés tortát is rendelt -, azonban a vendégek összetrombitálására nem sok gondot fordított. Pedig pontosan ez az, amivel a projektnek indulnia kell. Az nem úgy megy, hogy az ember feltesz egy meghívőt a Facebook-oldalára, azután imádkozik, hogy jöjjenek el páran. Muszáj megcsörgetni az érintetteket és kicsikarni belőlük egy határozott és felelősségteljes választ. Jómagam rövid életem során közel háromezer baráti összejövetelt - házibulit, vetélkedőt, focit, pókert - szerveztem, s minden bizonnyal a leggyakoribb mondatom, amit a dilemmázó meghívottaknak mondani szoktam: egy biztos NEM is jócskán értékesebb a bizonytalanságnál. Szinte egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor kellett lefújni bármilyen eseményt a jelentkezők alacsony száma miatt, de ilyenkor nincs mit tenni, még ez is százszor jobb, mint a lézengés és pangás. Ha egy meghirdetett előadásra, koncertre csak szánalmasan kevés jegyet adnak el, olyankor rendszerint technikai okokra, vagy betegségre hivatkozva törlik is az eseményt, és ez így is van rendjén. Egy szerető anya pláne nem teheti meg, hogy ilyen helyzetbe hozza a gyermekét, így a visszajelzések bekérése a legkevésbé sem megspórolható. Az is alapszabály, hogy a legközelebbi barátokkal külön megállapodom, hogy ők valamivel korábban érkezzenek. Ez a legbiztosabb módja annak, hogy a többiek már egy emelkedett hangulatú, pezsgő mulatságba toppanjanak be.

 

Természetesen van annál nagyobb, és nehezebben orvosolható probléma is, mint az, ha szülő rossz szervező. A kínzó igazság az, hogy nem vagyunk egyformák. Léteznek vonzó és kevésbé vonzó személyiségek. Léteznek könnyen barátkozó, extrovertált alkatok, és félénk, visszahúzódó, emberkerülő karakterek is. Egy vérbeli társasági ember csak kettőt füttyent, és már tele is a táncparkett, míg más vért izzadhat azért, hogy akár csak egy aprócska rendezvényt tető alá hozzon. Aki legkésőbb fiatal felnőtt korában nem szánta rá magát, hogy önmagát szerethetővé formálja; hogy megfelelő karizma-elemeket fejlesszen ki magában; hogy magáévá tegye a mosoly, a kedvesség, a könnyed társalgás és a szellemesség erényeit, az nagy valószínűséggel az utódai miatt sem fog elindulni az önfejlesztés elemi útján. Pedig egy gyereknek épp elég baj az, hogy élhetetlen felmenőinek genetikáját hordozza, így a kapott életmód-mintái is csak a magányt táplálják majd benne.

 

Becsületszavamra mondom: amikor elkezdtem gépelni e posztot, meg sem fordult a fejemben, hogy a progresszív vallás még ide is befészkeli magát. De nem lehet megúszni: a Nők Lapja Café számol be arról az esetről, amikor egy gyerekzsúrt az tett tönkre, hogy korunk agymosott anyukája erősen felháborodva szexistának nevezte az ünnepelt szüleit. Azok ugyanis a lányoknak jégvarázsos, a fiúknak pókemberes uzsonnás dobozokat osztogattak, ami a 21. században főbenjáró bűn. "Nemi normákat erőltetnek rá a befolyásolható kisgyerekekre." - ez volt a szörnyű vád, s a helyzetet nem mentette a házigazdák mélyen liberális attitűdje sem, akik pedig jócskán betáraztak különböző dobozokkal, ha egy kislány történetesen Pókember-rajongó, vagy a fiúk közül valakit a Jégvarázs vonzana...

 

"A videó publikálása óta több száz üzenetet kaptam, amelyben arról kérdeztek, hogyan tudnak az emberek segíteni, hogy Avery születésnapja különleges legyen.” – nyilatkozott Breanna, s elmondta: most mindenki ajándékot szeretne küldeni, s kislányát gyakorlatilag már a fél világ felköszöntötte. Ilyen értelemben a sztori végül is jó véget ért, de alig hiszem, hogy mindent ugyanígy csinálnának, ha vissza lehetne forgatni az idő kerekét. Nekem is van két gyerekem, nekik pedig számtalan barátjuk. Az elmúlt évek során száznál is több születésnapi zsúrt láttunk, melyeket részben mi szerveztünk, részben vendégként voltunk jelen. Egyről sem készült szomorú TikTok videó, mert mindenütt fürtökben lógtak a gyerkőcök. Hitem szerint nem valami megugorhatatlan, szörnyű nagy kihívás, hogy az ember barátokat szerezzen.

A bejegyzés trackback címe:

https://teveszmek.blog.hu/api/trackback/id/tr9917978902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IdomitottFoka 2022.11.16. 12:02:57

"meg sem fordult a fejemben, hogy a progresszív vallás még ide is befészkeli magát"

nem, a faszt, drágaszág. orvoshoz kéne már menni, az óraketyegésben is ezt hallod már.

gyerekzsúrt még biztos nem baszott el senki, csak a progresszív, nyilván.

G. Nagy László 2022.11.16. 12:08:56

@IdomitottFoka: Drágaság, higgy nekem! Tényleg eszembe sem jutott. Én lepődtem meg a legjobban, hogy szembejött, ráadásul a NLC oldalán, ahol magát a hírt hozzák.

Abban igazad van, hogy kiütést kapok az eszement vallásosságtól, és ahol lehet szóvá teszem. De itt ez csak hab a szülinapi tortán...

baalint1 2022.11.16. 13:43:22

@G. Nagy László:
Pedig jogos, mert még egy ilyen, a témát nem értintő témában is megkerested azt a kommentet, amire mutogatva a kötelező propaganda elemnek szentelhettél egy bekezdést. Annak ellenére, hogy ezt leszámítva ismét egy jó cikket írtál.

Azért én annyiban árnyalnám a témát, hogy nem mindig a szülő tehet róla. Pl. eszembe jut, mikor gyerekkoromban öcsém (amúgy extrovertált, laza, barátkozó típus volt gyerekkorában és ma is az) átjárt a szomszéd sráchoz, akinek menő játékai voltak, de totálisan egyoldalú volt a dolog, mert vissza hiába hívta őt, nem jött, mert nálunk sokkal gagyibb, kevesebb játék volt. Lehet mondani, hogy szüleim miért nem igyekeztek ezen a téren jobban, csak az a baj, nem biztos, hogy akkor tesz a szülő legjobbat, ha beszáll az ovis és kisiskolás gyerekek szüleinek "fegyvekezési versenyébe". Főleg, hogy nagyon sok embernél látom, hogy ez a pénzügyi kultúra totális hiányával jár, amit a gyerekeiknek is továbbadnak (nyilván nem mindenkinek, van aki továbblép ezen).

Egyébként nem tudjuk a történet hátterét, én el tudom képzelni, hogy eleve az anyuka nyomatta nagyon ezt a zsúrt, a kislány meg nem biztos hogy az a zsúrozós típus.

Ha már szexizmus, erről eszembe jut Sopronban a Tündérfesztivál, ahol a kislányok tündérnek, a kisfiúk manónak öltöznek. Na, nekem azzal ugyanez a bajom, hogy nagyon sok kislányt inkább nyomat az anyukat, hogy öltözzön tündérnek és menjenek el a rendezvényre, ami igazából nem a kislányról, hanem az anyukáról szól, hogy büszkélkedhessen a gyerekével, meg hogy ő is ilyen csinos akart lenni gyerekkorában, miközben a kislánya lehet, hogy pont nem szereti ezt, ráadásul adott esetben még ki is gúnyolják utána a társai. Más kérdés, hogy egy agglegény Facebook ismerősöm meg azt írta a rendezvényről, hogy tök jó, mert csinos MILF-ekkel ismerkedhet :-)

IdomitottFoka 2022.11.16. 14:08:09

@G. Nagy László: "Drágaság, higgy nekem!"
Meh, neked higgyek ne a szememnek? Az első bekezdés után biztos voltam benne h a progresszívek viszik el a balhét megint.

@baalint1: hát a hercegnő/tündér preferencia a kislányoknál nem a tündérfeszten kezdődik. itthon hanyagoltuk a klasszik mesék ismételgetését, de az oviban kapott annyi muníciót, h a legyél cica/kutya/boszorkány javaslatokat hercegnőhöz méltó hisztivel utasítsa el.

G. Nagy László 2022.11.16. 15:37:40

@baalint1:

"de totálisan egyoldalú volt a dolog, mert vissza hiába hívta őt, nem jött, mert nálunk sokkal gagyibb, kevesebb játék volt."

Ez valóban jogos szempont, de lássuk a jó oldalát: a barátság és a közös játék működött. Szinte részletkérdés a helyszín. Nálunk a lakótelepen mi voltunk messze a legcsóróbbak (4 testvérem van), mi is a szomszédba jártunk legózni. Örültünk, hogy a szomszéd srác megosztja velünk javait. Egyszer egy szülinapi zsúromra az egyik srác egy szemmel láthatóan használt matchboxot hozott ajándékba. Valaki szóvá is tette. Már nem emlékszem rá, hogy megtaláltam-e az ilyenkor illő szavakat, de az biztos, hogy a védelmembe vettem. Egyrészt: ők is hasonlóan csórók voltak, mint mi. Másfelől: az volt a lényeg, hogy jöttek és együtt ünnepeltünk, ami önmagában is öröm; az apró ajándékok már akkor sem érdekeltek különösebben.

"öltözzön tündérnek és menjenek el a rendezvényre, ami igazából nem a kislányról, hanem az anyukáról szól, hogy büszkélkedhessen a gyerekével, meg hogy ő is ilyen csinos akart lenni gyerekkorában"

Láttad A család kicsi kincse című filmet? Muszáj megnézned! Ez a téma, nagyon nagy klasszikus!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.16. 15:38:46

hol a videó?

de nem válaszoltál erre se:
ezek az idióták azt hangoztatják hogy NAGYHATALMAKKAL DACOLNAK! viktor kiírja a twitterére hogy freedomfighter. mégis ki ellen szabadságharcol akkor? a saját maga szabadságáért, mert értelmes, erkölcsös, törvénytisztelő főügyész biztos lecsukná az egész fideszt, dk-stul, jobbikustul, mi hazánkostul, mszpstül.
és arra nem képesek, hogy betartassák ITTHON a jogot és a sajtójogot a "fake news" újságírókkal? a nem fideszes médiumokkal?!
nem szégyellik magukat a fideszesek hogy gondolkodás nélkül az emberi fajhoz akarják soroltatni magukat? barbárok ezek? írástudó ember létedre nem szégyelled magad, hogy nem tudsz gondolkodni?
vagy téged fizet a párt és korrupt szar vagy?

nem szégyelled magad?

hogy ti ilyen szerviens behodólóak vagytok. igazi hazaáruló férgek, nem számít kinek van igaza oroszok ukránok ugye?, az erősebb nyerjen, nem számít hogy rosszabb, kártékonyabb, csak az erő számít. az erkölcs, a nemzetközi szerződések az meg semennyire, itt a civilizált ember, meg a barbár áll ellentétben. az ember vs állat. ti választottátok a magatok oldalát.

csak az a gond tudjátok, hogy ukrajna most nyerésre áll.

baalint1 2022.11.16. 16:57:25

@IdomitottFoka:
Jó, de én nem a preferenciáról beszéltem, hanem arról, hogy a szülő akkor is nyomatja az ilyeneket a gyereknél, ha a gyereknek semmi kedve hozzá.

alöksz róz 2022.11.16. 17:25:54

"Gonosz és szívtelen a társadalom" - gonosznak én se mondanám.
de az biztos hogy szívtelen. és minél liberálisabb, annál inkább.

Almandin 2022.11.16. 18:28:17

A bejegyzés címéből más tartalomra következtettem. Nyilván fájt a kislánynak és a családjának, hogy nem jött el senki a meghívottak közül, de a társadalom gonoszságát inkább azok az események illusztrálják legjobban, amelyek pl. Ukrajnában történnek. Vagy pl. sok ember nyomorgása, a hajléktalanság mint jelenség létezése, a szociális háló leépítése, stb.
A másik észrevételem a témához: nem először veszem észre, hogy a posztoló a magányosságot, sőt, az introvertált, visszahúzódó karaktert valami jellemhibának tartja, csak az extravertált, sok baráttal rendelkező, partiarc típusú személyiségeket tartja szimpatikusnak. Nos, én ismertem több olyan embert, aki nem volt valami nyitott személyiség, mégis szimpatikus volt. Igaz, nem mindenki ugyanazt tartja szimpatikusnak.
A magánynak meg ezernyi oka lehet, szerintem ellenszenves dolog megbélyegezni a magányos embert és rögtön rosszat feltételezni róla.
nlc.hu/ezvan/20191122/magany-egyedullet-szingli/
444.hu/2017/10/03/atomjaira-hullik-a-maganyos-fiatalsag-a-tarsadalom-inkabb-oda-sem-nez

Almandin 2022.11.16. 19:54:34

@baalint1: Ha egy meghívott se jön el, akkor lehet, hogy a kislány a gyerekek közt valamiért nagyon népszerűtlen, elmagányosodott. A másik eset, hogy valamiért a szülőket nem kedvelik a gyerekek szülei és nem engedték el őket.

G. Nagy László 2022.11.16. 20:47:47

@Almandin:

"nem először veszem észre, hogy a posztoló a magányosságot, sőt, az introvertált, visszahúzódó karaktert valami jellemhibának tartja, csak az extravertált, sok baráttal rendelkező, partiarc típusú személyiségeket tartja szimpatikusnak."

Én ezeket semmiképpen sem tartom jellemhibának. Sokkal inkább szegénységnek. Ha sok barátod van, akkor is magadra zárhatod az ajtót, ha egyedüllétre vágysz. Ha egy sincs, úgy nincs ilyen választásod: mindig egyedül leszel. Tudom, hogy nem ugyanazzal a szociális igénnyel élünk. Van, akinek elég egy jóbarát, másnak ötven is kevés. de azt kár lenne tagadni, hogy a magány negatív fogalom, és hogy a széles szociális háló az egyik legfontosabb kelléke a személyes boldogságnak.

Almandin 2022.11.16. 23:29:36

@G. Nagy László: Látom, hogy szeretsz végletekben gondolkodni. Nemcsak az a két véglet létezik, hogy vagy sok barátja van valakinek, vagy nulla. Én nem tartom az introverziót szegénységnek. Nem ritkán sokkal gazdagabb belső életet élnek az introvertált emberek, mint az extravertáltak. Sőt, túl sok baráttal nem is lehet igazán mély kapcsolatban lenni, mert ahhoz időt kell szánni egymásra, elmélyülten beszélgetni. Gyakori, hogy a sok baráttal-vagy inkább haverral-rendelkező embereknek nincs is igazi barátjuk, mert felszínesek a kapcsolataik.
A magány valóban nagyon káros. Viszont lehet olyan valaki is magányos, aki sok haverral rendelkezik. A sok haver inkább arra jó, hogy könnyebb pl. karriert csinálni, mert nagy a kapcsolati tőke. Egy magányos ember, vagy olyan, akinek kevés a barátja, rokona, könnyebben elszegényedhet, mivel válsághelyzetben kisebb eséllyel kap segítséget.

baalint1 2022.11.17. 12:59:35

@G. Nagy László:
Egyrészt az introvertált nem feltétlenül azt jelenti, hogy népszerűtlen, hanem azt, hogy nagyobb szüksége van az egyedüllétre, egyedül tudja kipihenni magát, a társaság meg energiát vesz el, ami nem feltétlenül jelenti, hogy egyáltalán nem érezheti jól magát társaságban. De persze kialakulhat olyan is, hogy épp emiatt, mert kevesebbet találkozik más emberekkel, egyébként sincs sok barátja.

Másrészt ez kicsit olyan, mint ha azt mondanád, hogy szerencse, hogy nem szereted a spenótot, mert ha szeretnéd, megennéd, és az milyen rossz lenne, mert utálod. A boldogság nem barátok számában mérendő, olyan ember is van, akinek rengeteg barátja van, de egy sem mély barátság, meg olyan ember is van, akinek néhány, de az mélyebb barátság, illetve ezek tetszőleges kombinációja.

Amit viszont az extrém extrovertáltak nem szoktak érteni az az, hogy egyedül lenni nem azonos a magánnyal. A magány az, ha egyedül vagy, és emiatt rosszul érzed magadat. Nagyon sokan érzik magukat jól egyedül, és csak kívülről próbálják rájuk erőltetni hogy az rossz. A másik, ezt én nem tapasztaltam, mert kicsit sem vagyok ilyen (ennél kevésbé vagyok introvertált), mikor az erősen intertált személy társaságban is elvan csendben, de csak azért is beszéltetni akarják.

baalint1 2022.11.17. 13:09:49

@Almandin:
Aki erősen extrovertált, az szereti ha sok haver veszi körül. Szóval ez ugyanolyan, hogy egy erősen extrovertált nem tudja megérteni, ha az introvertált jól érzi magát úgy, ha sok időt tölt egyedül, ez fordítva is igaz, aki tényleg erősen extrovertált, az nem érzi magát magányosnak sok felületes baráti kapcsolattal (nyilván sokféle átmenet van, olyanok is, akiknek van néhány nagyon jó barátja, meg sok felületes). Szóval ez nem csak karrierben előny.

Pl. öcsém erősen extrovertált, rengeteg haverja van, emellé még feleségének van egy hatalmas családja, rokonsága, ide-oda járnak hozzájuk, és közöttük is jól érzik magukat. Épp azt néztük nemrég, hogy ők évente ugyanannyit beletesznek km-ben az autójukba, mint mi feleségemmel, csak ők haverokhoz és rokonokhoz járnak szerte az országban (amióta gyerekeik vannak, azóta is), néha külföldön is, addig mi meg hegyekbe megyünk.

MEDVE1978 2022.11.17. 13:58:24

A gyerekek kegyetlenek, ennek rengeteg oka van. Orvosilag azt hiszem a frontális lebenyben fejlődik ki az a régió, ami a gátlásért és a szociális kapcsolattartásért felelős. Ez a gyerekeknél folyamatos fejlődésben van és személyfüggő, hogy kinél alakul ki korábban és jobban. A gyerekek ugye nagyon nagy mértékben utánzással tanulnak és fontosak nekik a rendszerek és a minták. Az iskolában a kötött oktatási időben nagyon erős ez a mintakövetés (menj órára, tanulj, új kicsöngetésig, köszönj, jelentkezz stb.). Ehhez képest a nem stukturált idő, amikor szünet van vagy délután a napköziben egy megengedetten laza helyzet, amikor nincs mintakövetés. Így az összes gyerek kevert mintája és személyisége lesz a közösséget meghatározó minta. Ha a gyerekek egy része extrém domináns fiú, akiknél otthon az a minta, hogy apu (vagy ma már anyu is lehet) mindent megszervez és ha nincs engedelmeskedés jön a pofon, akkor ők majd mind úgy képzelik el, hogy ők magyarázzák el, mit kell csinálni és amikor ez nem megy a többiek miatt, akkor jön a verekedés. Lányoknál és fiúknál is ugyanez általában a szokott trendbe simul bele (lányoknál mondjuk régen Barbie baba, most biztos Jégvarázs meg hasonlók), aki pedig a trendtől eltér, azt nem szokták szeretni. Külön bónusz, ha mondjuk csúnya, kövér, fogyatékos vagy hasonló, akkor amellett, hogy nem osztja az ízlésbeli preferenciákat, amiatt is kell utálni. Ugyanakkor még ha mindegyik gyerek a közösségben ugyanazokért a dolgokért rajong is, általában akkor is megvan/nak a kiutáltak. Egyszerűen feszültség van a közösségben és azt le kell valahogy vezetni. Ebből a szempontból a fiúk talán kicsit "őszintébbek", mert elég gyorsan előkerül az erőszak megoldásként. Ha Misinek nincs haverja az osztályban, akkor azt az anyukája elsősorban nem a szülinapján fogja megtudni, hanem azért, mert Misi összeverekszik Jancsival, Bélával és Gézával, illetve amikor megkérdezi Misit, hogy kit hívna meg, ő azt válaszolja majd senkit.
Ellenben a kislányoknál nincs ez a kifejezési módszer. Az egyik fiammal egy időben volt hasonló probléma (kiközösítették az osztályában és állandó verekedések voltak). Mi sulit váltottunk és a helyzet is megoldódott. Ha már semmi sem megy, akkor a megoldás igencsak egyszerű egyébként: a szülőnek kell barátot keresnie a gyereknek, aki szívesen játszik vele. Valamelyik kolléga, barát, barátnő gyereke biztos szívesen játszik majd vele és örül a dolognak. Persze ez nyilván egy hasonló szülinapi helyzetben nem segít, de akkor sajnos le kell ülni a gyerekkel és elmagyarázni neki, hogy Pistike, ha 2 barátod van, akkor ne akarj 10 fős bulit.

IdomitottFoka 2022.11.17. 14:49:44

@MEDVE1978: Itt egy 3 éves kislányról van szó, nem túl valószínű h a meghívott gyerekek mondtak volna rá nemet. Az enyéim 3 éves korukban tökmindegy apropóból akárhova akármikor elmentek volna szívesen játszani, pláne ha még pizzát és sütit is kapnak.

G. Nagy László 2022.11.17. 15:39:15

@IdomitottFoka: "Itt egy 3 éves kislányról van szó, nem túl valószínű h a meghívott gyerekek mondtak volna rá nemet. Az enyéim 3 éves korukban tökmindegy apropóból akárhova akármikor elmentek volna szívesen játszani, pláne ha még pizzát és sütit is kapnak."

Abszolút így van, nálunk is így volt.

2022.11.17. 15:43:03

@G. Nagy László:
csak ugye nem feltétlen a személyes boldogulás az első. ez a te törzsi tudatod és azt képzeled, hogy ez mindenki számára evidens. holott ez egy tanult magatartás. bármilyen furcsán is hangzik.

pl. a legtöbb csecsemő akkor boldog ha az anyukáját boldognak látja. és ha az anyuka aggódik, akkor a gyerek sír, rí, toporzékol. az anyuka mosolyog, akkor visszamosolyog. akinek a törzsi tudata az, hogy én vagyok az első és legfontosabb az ezt kevéssé érdekli. ez egy kisebbség.

G. Nagy László 2022.11.17. 15:55:12

@baalint1:

"Másrészt ez kicsit olyan, mint ha azt mondanád, hogy szerencse, hogy nem szereted a spenótot, mert ha szeretnéd, megennéd, és az milyen rossz lenne, mert utálod."

:) :) :)

"A boldogság nem barátok számában mérendő, olyan ember is van, akinek rengeteg barátja van, de egy sem mély barátság, meg olyan ember is van, akinek néhány, de az mélyebb barátság, illetve ezek tetszőleges kombinációja."

Természetesen így van.

"Amit viszont az extrém extrovertáltak nem szoktak érteni az az, hogy egyedül lenni nem azonos a magánnyal. A magány az, ha egyedül vagy, és emiatt rosszul érzed magadat."

Nem tudom, más hogy van vele, de én pontosan értem a különbséget.

"Nagyon sokan érzik magukat jól egyedül, és csak kívülről próbálják rájuk erőltetni hogy az rossz."

Én elég sok időt töltök egyedül. Sokat írok, sokat olvasok, online pókerezem, podcastokat hallgatok, néha még dolgozom is. Ezek mind olyan tevékenységek, amikor egymagam vagyok. Ha bemegyek a munkahelyemre, ott is briliáns beszélgetéseket tudok folytatni a kollégákkal, de igyekszem minél hamarabb magamra csukni az irodám ajtaját, hogy kizárjam a külvilágot és csakis a munkára tudjak koncentrálni. Azután jön az ebédszünet, s megint együtt váltjuk meg a világot...

"A másik, ezt én nem tapasztaltam, mert kicsit sem vagyok ilyen (ennél kevésbé vagyok introvertált), mikor az erősen intertált személy társaságban is elvan csendben, de csak azért is beszéltetni akarják. "

Ha leülök egy pókerasztalhoz, akár tök idegenek közé, körülbelül 10 perc múlva már én vagyok a középpontban. Lesz 4-5 arc, aki velem tart a hülyeségben, s lesz 4-5, aki csendben mosolyog a bajsza alatt. Ezzel nincs semmi baj. Csak tudod, ha egy olyan asztalhoz ülök le, ahol van 3-4 nagyhangú, én képes vagyok visszavenni magamból, ha a helyzet úgy kívánja. Egy vérbeli introvertált például többnyire bajban lesz, ha végig kell csinálnia egy randit egy ismeretlen nővel. Ne tudd meg, hány csaj panaszkodott már a kuka pasik miatt! Nekem ez az terep, ahol a legotthonosabban mozgok. Szóval: nem érdemes ezt úgy felfogni, hogy két különböző, de egyenértékű karakterről van szó. Az extrovertált alkat KOMPLEXEBB, mert képes introvertált módon is viselkedni, és nem feszeng benne. Fordítva ez nem igaz.

2022.11.17. 15:55:54

@baalint1:
ha valaki kívülállóként szeret megfigyelni meg a társaságot, akkor az ugye nem sorolható be ebbe. mert az sem nem magába forduló introvertált, sem nem a klasszikusan extrovertált társasági ember.

vagy van aki akkor felszabadult, amikor a rokonai között van. pl. voltam olyan a lakodalomban, ahol a család egy része elzárkózott. egy asztalnál ültek. nem nagyon vettek részt a közös mulatozásban. és amikor a lagzi a vége felé járt és ők kerültek többségbe, akkor fergeteges táncba kezdtek hajnalkor. és reggelik mulattak. ők egy viszonylag zárt familiáris körben voltak extrovertáltak, idegenek között introvertáltak.

és a példákat hosszasan lehet sorolni. a társas viselkedés ugyanis erősen környezetfüggő. van aki szakmai társaságban extrovertált. és egyébként introvertált. és lehetne sorolni.

az amerikai pszichológiai iskola az, hogy vannak az egyénre vonatkozó abszolutista jellemvonások. amik olyasmik mint az, hogy valaki milyen magas. objektív módon eldönthetők, hogy valaki ez vagy az a típus. az amerikai pszichológiai iskola rendkívül sikeres az eladásban. amúgy az amerikai társadalom kívülről nézve egy komplett elmegyógyintézet. már ami abból kifelé látszik.

G. Nagy László 2022.11.17. 16:00:18

@cvsvrs:

"csak ugye nem feltétlen a személyes boldogulás az első."

Nem a fenét. A szenteket leszámítva mindenkinél ez az első.

"ez a te törzsi tudatod és azt képzeled, hogy ez mindenki számára evidens. holott ez egy tanult magatartás. bármilyen furcsán is hangzik."

Ennél nagyobb butaságot még nem hallottam. A legelemibb genetikai kódolásról mondod, hogy tanult elem.

"a legtöbb csecsemő akkor boldog ha az anyukáját boldognak látja."

Naná, mert ő akkor van biztonságban. Kurvára nem aggódik a gyerek az anyja problémáin. A szomszéd szobában akár zokoghat egész nap. Ha a csecsemő a mosolygós énjéből kap, az neki épp elég. A világ legönzőbb teremtményei a csecsemők, és ez így normális. A túlélésük záloga az önzésük.

G. Nagy László 2022.11.17. 16:03:37

@MEDVE1978: Mindennel egyetértek, amit írsz, de ez már a kisiskolás korszak problémája. A szóban forgó kislány még csak három éves. Itt anyuka a hunyó.

2022.11.17. 16:09:09

ha a meghívottak 10 családból valók. és a rendezvény különösebben nincs megszervezve. egy család gyermekei vagy ráérnek, vagy nem érnek rá, akkor ugye 1:1024-hez, hogy senki se ér rá.

tehát nagyjából minden ezredik alulszervezett babazsúr lesz ilyen. nem is a gyerek dönt szociábilisan, hanem a szülők, most éppen ez jó, vagy nem jó alapon, alulszervezettség esetén ez is előfordul. pl. van egy influenza járvány és a gyerekek egy része megbetegszik. a többi szülő nem akarja, hogy most pizza partit tartsanak. mert a szomszéd gyerek is nagyon erősen köhög. éppen az anyukák túlzott szociabilitása is elvezethet ahhoz, hogy senki se megy el a pizza partira.

éppen akkor szervezték, amikor egy népszerű sorozat megy a tévében, stb.

alöksz róz 2022.11.17. 16:11:04

@G. Nagy László: "A legelemibb genetikai kódolásról mondod, hogy tanult elem." - mitől lenne az genetikai kódolás? és pláne mitől a legelemibb

2022.11.17. 16:20:18

@G. Nagy László:
a csecsemők túlélésének záloga az önzés? na ne viccelj. ez a te törzsi tudatod. semmi egyéb.

G. Nagy László 2022.11.17. 16:33:04

@cvsvrs: Szembemész mindennel, amit amit az emberiség valaha is megismert, megtapasztalt és tudománynak nevezett. Tagadod az evolúciót, az erkölcsöt, a pszichológiát, gyűlölöd a marketinget... Miért pont a biológiának ne mennél neki?

G. Nagy László 2022.11.17. 16:34:51

@alöksz róz:

"mitől lenne az genetikai kódolás? és pláne mitől a legelemibb"

A létfenntartás ösztönéről beszélünk. Az élni akarásról. Mi az, ami ennél is elemibb???

alöksz róz 2022.11.17. 16:41:11

@G. Nagy László: 1. nem arról beszélünk.
2. pl a gyerekedé.

G. Nagy László 2022.11.17. 16:53:28

@alöksz róz: De, arról beszélünk. A gyerekeim boldogulása az én boldogulásom is egyúttal. Ötven százalékban az én génjeimet tartalmazzák, mi sem természetesebb, hogy támogatom őket, szurkolok nekik. A legtisztább önzés a világon.

2022.11.17. 17:06:58

@G. Nagy László:
nem tagadom az evolúciót. csak azt gondolom, hogy a természettudományos elméletek teremtő erejében hinni kell. pl. az evolúció mikor kezdődött? az őslégkörben már volt evolúció? mert akkor már evolválódtak a molekulák. és előtte? az ősrobbanásban már elvolválódtak a részecskék plazmaállapotban aszerint, hogy mi nekik az elönyös vagy az előnytelen?

ha ez egy teremtéselmélet, akkor az univerzális. a fűrészből is lehetnek fűrészfogú állatok is kis valószínűséggel. attól függően, hogy a fűrészeknek mi az elönyös. az élőlény az élettenből jött létre ilyenformán. az számított, hogy a darab meteroitnak, vagy akármilyen légköri képződménynek mi az előnyös a túlélés szempontjából? így jött létre az élet. létrehozta az evolúció. valamit nem tudunk. fingunk nincs. és a biológia elnevezi úgy, hogy evolúció. ha tudjuk, hogy miféle molekuláris változás, akkor az egy kémai reakció. az nem véletlen. és ami az egyiknek egy rendkívül heterogén kémiai reakció, az a másiknak termodinamikai változás. mintha a világ homogén gázokbó, gőzökből, folyadékokból állna. kicsit olyan a világ.

a gravitáció. az atommagnak van tömege. töltése. az pozitív. az elektronnak is van tömege. kicsi. az negatív. nem zuhan az elektron az atommagba. pedig ugye a gravitáció és az elektromágnesség alapján is ennek kellene történni. csak ki van dumálva, hogy na jó, de az nem tömegpont. tehát a tömegpont az nem valami tömeggel rendelkező pontszerű izé. hanem akkor az elektron az kérem szépen hullám, vagy felhő, vagy valami. nem tudjuk pontosan. lófaszkarika. az nem lehet?

a természettudományban is van nagyon sok homályos pont. az emberiség számára a teremtés homályzóna a mai napig. csak ezt állítom.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.11.17. 17:15:57

@alöksz róz: "az biztos hogy szívtelen. és minél liberálisabb, annál inkább." - neked ez valamilyen kényszer?

2022.11.17. 17:27:54

@G. Nagy László:
na jó, de a gyereknek az a legjobb ha ő dönti el, hogy neki mi a legjobb. és te ezt nem döntheted el az elméleted szerint legalább is. azt különösen nem, hogy mikortó döntsön inkább önmaga. a születésétől fogva. hiszen úgy a legjobb. ez magától értetődik. valóban?

parttalan 2022.11.17. 17:31:05

Túl nagy feneket kerítesz neki. Ez még csak nem is az a nihilizmus, ami a wokeprogresszív tudatformáló világmegváltók miatt terjedőben van.

2022.11.17. 17:31:50

@G. Nagy László:
a zsidókereszény papok nem házasodnak. az egyéni létfentartás szempontjából nem túl előnyös. a református egyházban nincs ilyen követlmény. és a katolikus papság van többségben. ez egy erőteljes mintázat annak ellenére, hogy ez ellentmond az univerzálisnak gondolt társadalomképednek.

parttalan 2022.11.17. 17:34:21

"...kiütést kapok az eszement vallásosságtól..."

A politikai, társadalmi eszme nem vallás - még ha sok esetben a hívei vallásos buzgalommal is terjesztik.

De itt szó nincs ideológiáról, ez csak sima kreténség.

parttalan 2022.11.17. 17:36:05

@G. Nagy László: "...kiütést kapok az eszement vallásosságtól..."

A politikai, társadalmi eszme nem vallás - még ha sok esetben a hívei vallásos buzgalommal is terjesztik.

De ez esetben szó nincs ideológiáról, csak sima kreténségről.

alöksz róz 2022.11.17. 17:46:23

@cvsvrs: nincs is olyan, hogy zsidókeresztény.

alöksz róz 2022.11.17. 17:54:04

@G. Nagy László: nem arról beszélünk, csak te bele akarod erőltetni a kategóriádba.
gondolom ezért nem akarod megérteni az önzetlenség fogalmát se.

és az megvan, hogy vannak élőlények, amelyek falkában hordában csapatban élnek? az ember is ilyen. ez a genetika, nem a tanult liberális "én vagyok a legfontosabb" attitűd, az az ember természetes környezetében devianciának számít.

alöksz róz 2022.11.17. 17:57:34

@alöksz róz: és az olyat általában "kiközösítették". ami a annyit jelentett, hogy erőszakkal elűzték, ezzel gyakorlatilag halálra ítélték

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.11.17. 18:21:52

@alöksz róz: "ember is ilyen. ez a genetika, nem a tanult liberális "én vagyok a legfontosabb" attitűd," - ez valamilyen becsípődés nálad illibsikém?

G. Nagy László 2022.11.17. 19:50:50

@alöksz róz:

"és az megvan, hogy vannak élőlények, amelyek falkában hordában csapatban élnek? az ember is ilyen. ez a genetika, nem a tanult liberális "én vagyok a legfontosabb" attitűd, az az ember természetes környezetében devianciának számít. "

Voltak korok, amikor az emberáldozat volt a divat. Devianciának számított, ha nem adtad oda a lányodat, hogy élve elégessék valamely ősi isten megbékéltetésére. Nem olyan rég még divat volt keleten, hogy megkövezték a házasságtörő nőket. Vagy megölték azokat, akik nem kasztbélibe szerettek bele. devianciának számított, ha te nem szálltál be a saját lányod gyilkolászásába. Azért kurva jó lenne, ha az erkölcseidet nem a primitív népek szokásaiból vezetnéd le.

G. Nagy László 2022.11.17. 19:58:34

@cvsvrs:

"a zsidókereszény papok nem házasodnak. az egyéni létfentartás szempontjából nem túl előnyös. a református egyházban nincs ilyen követlmény. és a katolikus papság van többségben. ez egy erőteljes mintázat annak ellenére, hogy ez ellentmond az univerzálisnak gondolt társadalomképednek."

Mégis, minek mond ellent??? Olyan hülyeségeket írsz, hogy csak fogom a fejem. A rockzenészek gyerekeiből mindig rockzenész lesz? A pékek fiaiból meg pékek? Ha lenne olyan, hogy pap-gén, úgy lenne valami halvány értelme annak, amit írsz. De nincs ilyen. Az, hogy az ember milyen hivatást választ, a legkevésbé sem genetikailag kódolt. Egyes készségek, affinitások bizonyára. De a pályaválasztás semmiképpen. Itt a környezet a döntő. És ha a katolikus vallás mémjei erősebbek, vagyis nagyobb a katolikus közösség - idehaza ez így van -, úgy többen mennek katolikus papnak. Fura, hogy ezeket a nagyon egyszerű összefüggéseket sem látod át.

Almandin 2022.11.17. 20:45:10

@G. Nagy László: Akiben keveredik az extravertált és introvertált jelleg, az az ambivertált karakter. Az emberek nagy része egyébként ambivertált. Viszonylag kevés ember található a két végpont közelében. Én is ambivertált karakter vagyok.

Etniez 2022.11.17. 20:45:39

A mai Index címlap fullba tolja NER propagandát:

1. "FELOLDHATJÁK A MAGYAR UNIÓS PÉNZEK ZÁROLÁSÁT" Szól a cikk. Valóságban pont az ellenkezője történik, úgy tűnik, hogy nem volt elég a pávatánc és büntibe rakják Orbánt, nem fognak dönteni a pénzről, amivel így ki fognak csúszni az időből. Be is zuhant a Forint.

2. "Az ukránok a háború eszkalálódását akarják – állítja Nógrádi György" Ezek után megjön a hivatalos migránsozó, orosznyalonc, orbánszopó és elmondja, hogy az ukránok eszkalálást akarnak. Mindezt egy nyilvánvalóan eltévedt, valószínűleg ukrán légvédelmi rakéta alapján.
Mindenki tudja, hogy önvédelemből lőtték ki azt a rakétát, semmit nem akartak vele, csak leszedni egy támadó orosz rakétát. De mindegy, Nógrádi szokás szerint okosabb, mint az egész világ és egészen véletlenül oroszpárti megállapításokat tesz. Mik vannak, ugye?

3. "Kardos Gábor: Eltévedt rakéta találta telibe hadipropagandánkat" Megjelent Kardos Gábor, senki által nem ismert szakértő, aki megállapítja, hogy a háborúban nem mindig mondanak igazat. Ugyan ezt csak az ukránokra állapítja meg, de hát mit várhatunk egy olyan országban, ahol Orbán nem meri leírni, hogy 1956-ban az oroszok verték le a magyar szabadságharcot, helyette azt írta, hogy "ők".

Ezek a cikkek gyorsan tűnnek el, szerencsére az index olvasói nem olyan hülyék egyelőre, hogy ne vegyék észre, mikor hazudnak nekik.

Etniez 2022.11.17. 20:49:51

@tesz-vesz: Nah, szép kommented raktál össze.

Fideszesnél nincsen ERKÖLCS. Nem is értik. Az a lényeg, hogy nekik személyesen mi a hasznuk és kész. De abból is csak a ma haszna érdekes, meg talán a holnapé. A holnapután már le van szarva. Kádárista prolik.

Elmennek az Alpokba, találnak egy becsület kasszás sajtboltot, mindet elviszik és hülyézik a helyieket, mert minek rakta ki, ugye?..

Az Erő, az tetszik nekik. Ősember, erősebb kutya baszik, stb. Ezen szocializálódtak, ezt értik.

Etniez 2022.11.17. 20:53:50

@alöksz róz: "de az biztos hogy szívtelen. és minél liberálisabb, annál inkább."

Tényleg? Mikor tüntettél, amikor a rokkantaktól elvették a rokkantnyugdíjat?
Mikor tüntettél, amikor elvették a tanároktól a sztrájkjogot?
Mikor tüntettél, amikor a rendőröktől elvették a 25 év utáni nyugdíjat?
Mikor tüntettél, amikor összehoztok a dobogós covid halottakat?

Szartál te rá, ahogy a többiek is. Szívtelen, együttérzésre képtelen szarok vagytok. Remélem majd anyád segge alatt hagyják az ágytálat egy napra, amit mindig szívesen emlegetsz (egyébként Angliában nincsen ágytál, te retardált senki)

És még te mersz leírni ilyeneket, agyam eldobom.

Etniez 2022.11.17. 20:55:31

Ja, Orbán most hozott törvényt, hogy az állam nem köteles gondoskodni rólatok. Meg azt is, hogy kirakják az elfekvőből azokat, akik nem tudják kifizetni az ellátásukat.

Ennyit a nagy "keresztény" kormányotokról. De igazából le sem szarjátok ezt. Sem.

De ilyen képmutató posztokra azért még futja, az is valami.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.11.17. 21:02:43

@G. Nagy László: Nocsak. Ritkán azonos a véleményünk. Persze egy ilyen retardáltról nem is csoda.

G. Nagy László 2022.11.17. 21:03:06

@Etniez: Nagyon elkeseredett lehetsz, ha idetrollkodsz ennyi mindent.

alöksz róz 2022.11.17. 21:20:52

@G. Nagy László: papám, nem az erkölcsöt vezettem le. hanem a genetikai adottságokról beszélgettünk.
amiket felsoroltál, mind ugyanúgy tanult dolgok, mint a modern liberális attitűd. (vagy írhatnám azt is, erőszakkal kikényszerített, mindegy ebből a szempontból.) nem a genetikából adódik.

Etniez 2022.11.17. 21:22:57

@G. Nagy László: Igen, nagyon el vagyok keseredve.

Etniez 2022.11.17. 21:27:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Az Erő, az tetszik nekik. Ősember, erősebb kutya baszik, stb. Ezen szocializálódtak, ezt értik."

Hogy magamat idézzem. Törzsi, primitív kultúra. Ezért tetszik nekik a Putyin is meg a háborúja is. Ezért tudják megmagyarázni maguknak, hogy merészeli Ukrajna eldönteni, hogy mit szeretne. Majd jön a nagy és erős törzsfőnök, Oroszország és elpüföli a kicsi-gyenge-hülyét és ez a világ természetes rendje.

Aki nem hisz az erőszakban, az libsi és hülye. Mármint a libsi az alapvetően hülye, hiszen libsi. Meg a libsi szívtelen is, mert libsi.
Annyi eszük van, mint egy zöld szemes ostorosnak, de mindig megváltják a világot, ha észt kell osztani.

G Nagy, tőled fentebb várják a videót egyébként, ha elkerülte volna a figyelmed.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.11.17. 21:31:26

@G. Nagy László: Látod, ezért marad fenn a progresszív vallás, mert mindenhol vannak emberek, még látszólag normálisok is, akik bekajolják. Említed a szexizmust, és ők máris a torkodnak esnek. És az, hogy sok minden mellett egy gondolat erejéig kitértél erre a búval bélelt szexizmusmániára is, rögtön a "kötelező propaganda" vádját hozza elő egyébként talán jóravaló kommentelőkből. Ezek az alakok fel sem foghatják, hogy valakinek lehetnek saját gondolatai. Amelyek vagy hasonlítanak egy kiszemelt csoport által megismertetett gondolatokhoz, vagy nem, de ők persze rögtön látják, hogy te agymosott vagy, és az ellenség propagandáját mantrázod. Ez az emberfajta képtelen a józan gondolkodásra és a közös megoldás keresésére, önsorsrontó fajankók, akik sajnos az egész országnak is csak kárt okoznának, ahol csak megtehetik. A baszatlan negyvenes vegánok világfájdalmától óvjon meg bennünket a jószerencse.

Etniez 2022.11.17. 21:41:02

@Androsz: Szinte egész India vegán... Mi köze a basztalanságnak az étrendhez?

alöksz róz 2022.11.17. 21:45:45

@Etniez: mit akarsz, ezek mind liberális intézkedések :D

jó, akkor nem ágytálat, hanem szaros pelenkákat cserélsz. az se jobb.

Etniez 2022.11.17. 21:57:29

@alöksz róz: Jól van kisfiam, ma sem sikerült felnőnöd.

alöksz róz 2022.11.17. 22:07:11

@Etniez: rólad írt ma az index a címlapon, olvasd el.
index.hu/velemeny/2022/11/17/haboru-raketa-lengyelorszag-propaganda-valosag/

a vegánt miből gondolod, láttál egyszer egy indiai szakácskönyvet?
az összes megállapításod és véleményed ilyen felületes faszságon alapszik, vedd észre.

alöksz róz 2022.11.17. 22:08:09

"vedd észre" - ja, nem. annyi esze biztos h nincs.

G. Nagy László 2022.11.17. 22:08:18

@Androsz:

"A baszatlan negyvenes vegánok világfájdalmától óvjon meg bennünket a jószerencse."

Ámen, ámen és ámen...

Sajnos ezek a baszatlan, negyvenes vegánok egyre inkább uralják a világot, az Európai Parlamentben már jócskán többségbe is kerültek. Sok oka van annak, hogy a 21. században válságról válságra bukdácsolunk, de biztos, hogy ez az egyik.

alöksz róz 2022.11.17. 22:09:51

@alöksz róz: "olvasd el" - hát lehet ez is túl optimista javaslat volt :-)

G. Nagy László 2022.11.17. 22:11:31

@alöksz róz:

"papám, nem az erkölcsöt vezettem le. hanem a genetikai adottságokról beszélgettünk."

??? Ezt mire írtad? Én a gének működési mechanizmusáról írtam, szó nem volt erkölcsökről.

alöksz róz 2022.11.17. 22:27:49

@G. Nagy László: csak olvasd végig a hozzászólásodat figyelmesen

G. Nagy László 2022.11.17. 23:30:05

@alöksz róz:

Totál fordítva ülsz a lovon. Amikor azt írod:

"én vagyok a legfontosabb" attitűd, az az ember természetes környezetében devianciának számít."

akkor azt azt az ábrándos tévképzetet dédelgeted, hogy a homo sapiens fajban valamiféle genetikai hajlam mutatkozik az altruizmusra, az önfeladásra. Szó sincs ilyesmiről. MINDEN, amit az ember az ősidőktől kezdve napjainkig ÖNKÉNTESEN megtesz másokért, vagy a közösségért, azt csakis azért teszi, hogy a saját érdekeit, vagy a közeli rokonai érdekeit szolgálja. Olvasgasd csak a történelemkönyveket, vagy a Bibliát: az egyes népcsoportok gyűlölték, lenézték és irtották egymást, mint a szart. Csakis azzal voltak szolidárisak, akik a testvérük, a rokonuk.

Amikor egy közösség nagyobb önfeláldozást vár tőled, mint amit önkéntesen (érdekből) nyújtanál, olyankor mindig a HAMIS ERKÖLCS terepén járunk. Ilyen az, amikor a hitgyülisek a jövedelmük számottevő részét Németh Sanyi bának utalják; amikor az EU polgárai hajlandók sokkal szarabbul élni Zelenszkij dicsőségét szolgálva; vagy amikor a muszlimok, zsidók, keresztények számos buta rituálét betartanak a Teremtő kedvéért. Ezek SOHA NEM GENETIKAI örökségek, ezek mindig tanult viselkedésminták.

Az olyan társadalom, ahol a természetes önzés nem elfogadott, nem tiszteletre méltó, az mindig valamiféle HAMIS ERKÖLCS igájában vergődik. Amikor te "természetes környezetről" beszélsz, gyanítom, hogy az igen alacsony tudati szinten élő, természeti népekre gondolsz. Náluk ugyan a szavanna zöldje valóban TERMÉSZETES, de minden olyan VALLÁSOS tévképzet, ami önfeladásra buzdít, az bizony nagyon is TERMÉSZETELLENES.

alöksz róz 2022.11.18. 00:52:23

@G. Nagy László: nem ülök fordítva, túlegyszerűsítesz megint.

azzal mennyire vagy tisztában, hogy minden közösségben élő fajra jellemző tulajdonság az altruizmus?

alöksz róz 2022.11.18. 00:56:50

@G. Nagy László: a két szalmabábot meg kihagynám

alöksz róz 2022.11.18. 01:23:31

@G. Nagy László: erre mégiscsak reagálok még: "Amikor te "természetes környezetről" beszélsz, gyanítom, hogy az igen alacsony tudati szinten élő, természeti népekre gondolsz." - részben igen. ott kevésbé érvényesül a társadalmak módosító ereje.
de nem muszáj hozzá "alacsony tudati szinten élő" természeti nép, a modern "magas tudati szinten élő" nagyvárosi embernek is megváltozik a viselkedése, amikor hosszabb időre kikerül a természetes környezetébe.

az idézőjelet egyrészt azért tettem oda, hogy leoltsam a városiakat :-)
másrészt mert a betondzsungelben és egymás hegyén-hátán párezer fő/km-en élő embernek a körülmények stresszhelyzetet jelentenek, amitől beszűkül a tudat

Sir Gombóc 2022.11.18. 03:24:23

Egy tiktok videót komolyan venni, aminek valószínűleg a fele sem igaz, csak a feltűnősködes lehetett a célja... Tényleg beteg a társadalom.

különvélemény 2022.11.18. 06:29:46

Nincs itt semmi rejtély.
Elhízott, hipszterszemüveges szingli anyuka, aki "literally"-val kezd mondatot, a gyereke is enyhén túlsúlyos. Világgá kürtöli a gyerek szívását, tovább alázva őt ezzel.

Nárcisztikus személyiségzavar tipikus esete.
Szerintem pontosan tudta, hogy nem jön el senki, mert az ilyen "karen"-eknek nincs barátja, és mivel a gyerekét is így neveli, annak sincsenek.

De most megkapta a figyelmet az internet szimpjeitől, így továbbra is nyomorult lesz a gyerek élete.

Mesterséges Geci 2022.11.18. 08:35:02

Addig olvastam, hogy "... egy 6-8 éves gyerek...".
B+, fingod sincs, mekkorát változik egy gyerek két év alatt.
Tipikus seggfejkedés, mint az ősszes posztod, fideSSes.

G. Nagy László 2022.11.18. 08:38:48

@alöksz róz:

"azzal mennyire vagy tisztában, hogy minden közösségben élő fajra jellemző tulajdonság az altruizmus?"

Semennyire. Ez egyszerűen nem igaz. Nem tudsz mutatni egyetlen olyan állati szokást sem, amely ne lenne visszavezethető a rokonszelekcióra, avagy az egyed színtiszta önfenntartó ösztönére. Egyet sem. Sehol.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.18. 08:40:15

1986 elején a barátnőm buliján csak én jelentem meg.

Vicces volt.

Így nem kellett a szexhez kivárni a buli végét, hanem buli helyett jöhetett ez a programpont.

G. Nagy László 2022.11.18. 08:51:27

@Mesterséges Geci: Két kamasz gyerekem van, egy 15 éves fiú, és egy 13 éves lány. Az anyjukkal együtt neveljük őket, születésük óta sosem lelt el pár napnál több úgy, hogy nem láttam volna őket. Gyanítom, hogy jóval több tapasztalatom van a gyereknevelés terén, mint neked.

Valójában azt nem értem, hogy egyáltalán minek olvastál el másfél bekezdést. Ha csupán görénykedni akarsz, azt megteheted e nélkül is. Ha érdemben kívánnál hozzászólni - amire eleddig még nem volt példa - ahhoz ez meg kevés. Pont a legrosszabb energiabefektetéssel dolgozol. Azért szívesen eltöltenék egy napot a fejedben. Érdekes világ lehet. Az ember azt hinné, hogy ahol ennyire kongó az üresség, ott legalább megtelepszik valamiféle jámbor békesség. De úgy tűnik, nálad Kun Béla öröksége dolgozik: a frusztrált kisember örök, gyilkos dühe. Szar lehet így létezni.

Mesterséges Geci 2022.11.18. 08:58:39

@G. Nagy László: bocs, de egy nyomorult fideSSnyik mocskolódása... :D
Hogy úgy mondjam, nem hat meg.
Az meg végképp nem jelent semmit, hogy van gyereked. A fentiekből nyilvánvaló, hogy nem fogod fel, az a két év milyen sok egy gyerek fejlődésében.

2022.11.18. 09:05:33

@G. Nagy László:
a rokonszelekció esetén a szaporodási közösség túlélése a legfontosabb. fontosabb, mint az egyéné. és ez már nem individualizmus. hanem a kollektivizmus előszobája.

ha a rokonszelekció a legáltalánosabb jelenség, akkor az alapján egy félfeudális-félkommunista világ lenne a legjobb. ohne kapitalismus. a kapitalizmusban elvben a befektetések lehető leggyorsabb megtérülése számít. a maximum profit. ez egy individualizált társadalomban valósulhat meg leginkább. rokonsági kapcsolatokat felülírja a verseny.

G. Nagy László 2022.11.18. 10:08:58

@cvsvrs:

"ha a rokonszelekció a legáltalánosabb jelenség, akkor az alapján egy félfeudális-félkommunista világ lenne a legjobb. ohne kapitalismus."

Próbálsz ideológiát gyártani a saját világodhoz. Erőltetett, kifacsart, vágyvezérelt. Felesleges. Csak a saját önhazugságodat dédelgeted.

Ez az állatvilágban úgy megy, hogy az erős, domináns gorillák sok nősténnyel közösülnek és sok utódjuk lesz. Az emberek civilizált társadalmában pedig úgy, hogy a tehetségesek többet keresnek, ezért több gyereket képesek eltartani. Színtiszta individualista-kapitalista világ mindenhol. Semmit nem adsz hozzá azzal, hogy félfeudális-félkommunista fogalmakkal maszatolsz. Ez ennél sokkal egyszerűbb. A rokonszelekció csupán az egyéni önzés kiterjesztése, semmi egyéb. Nem ad alapot elmebeteg ideológiákhoz.

2022.11.18. 10:33:02

@G. Nagy László:
a rokonszelekció az egyéni önzésnek részben ellentmond.

2022.11.18. 10:38:17

@G. Nagy László:
nyugati típusú kapitalizmus ott van ahol ez az önző gén relatív többségben van. a skandináv társadalmak elég sikeresek. szociokulturálisan önzetlenek. ők egy félkommunista-félkapitalista világot építettek fel. amiből újabban kiszorították a feudalizmust és a népvallást. és kulturálisan ezért hanyatlanak.

nem azt gondolom, hogy ez vagy az az az ideológia a jó. az abszolút jó. hanem egy vegyes rendszer. amiben az ideológia a matek. ezeket a rendszereket a generál szakralitás mellett elsődlegesen a számolás és a mérés kapcsolja össze.

2022.11.18. 10:46:43

@G. Nagy László:
az amerikai barátaid a transzneműeket azért vezetik be az állami oktatásba az óvodától kezdve, hogy a közintézményeket szétverjék. és te erre nagyon helyesen azt mondod, hogy uramisten ezek szétverik a társadalom alapját. ha az kizárólagosan az egyén, akkor azt kell mondanod, hogy kérem szépen van ugyebár a magánóvoda. és ott mindenki eldönheti (minden egyén, minden gyerek tényleg eldöntheti?), hogy kicsoda, vagy micsoda legyen az óvónéni. a kollektivizálásból a kvótarendszer következik. minden társadalmi csoport egyaránt legyen képviselve az óvodai nevelésben (ami egy baromság persze). ebből a felosztásból ez következik.

és így majd nyernek a magánintézmények. oké, hogy a kisvárosi amerikai nem tudja kifizetni a magániskolát a gyerekének. mit számít az. iparkodjon. ha nem képes rá, akkor pusztuljon. ez a kapitalizmus első és egyetlen törvénye. ez a "liberális demokrata" narratíva.

és erre a "konzervatív republikánusok" azt mondják, hogy mindezt nem forradalmi módon kellene bevezetni. előbb megvennék a kisvárosi amerika szavazóit. és majd utána számolnák fel az amerikai közintézményeket. mert nekik az egyén az első. donald trump-nak a legelső.

Etniez 2022.11.18. 11:09:26

@alöksz róz: " láttál egyszer egy indiai szakácskönyvet?"

Nem bazdmeg, de láttam indiai embert. 4 indiai kollégám is van jelenleg, neked mennyi? :D

Istenem, amikor a tudatlan hülyék okoskodnak, az a nagyon vicces, nézz már egyszer tükörbe te retardált ágytál koordinártor.

2022.11.18. 11:23:26

@G. Nagy László:
csakhogy minden egyénnek joga van baszatlannak és vegánnak lennie, uralni a fél világot, vagy európát. hol a hiba? mehetsz nyugatra. és mondhatod, hogy helló, én vagyok a nagy laci szavazzatok rám. és ne ezekre az ostoba baszatlan vegán libákra. őket is az egyének választották ki. lehet, hogy nem teljesen egyenlő választójoggal. mert soros alapítványnak, vagy a demokrata párti üzletembereknek nagyobb befolyása van ebben játszmában, mint egy átlagos európai polgárnak. szerencsére nincsen kommunizmus. a világképedből ez következik.

G. Nagy László 2022.11.18. 11:23:58

@cvsvrs:

"a rokonszelekció az egyéni önzésnek részben ellentmond."

Nem mond ellent. Annak kiterjesztése. Az ÖNZŐ GÉNEK játéka. A génjeid túléléséért és szaporításáért küzdesz. majdnem mindegy, hogy te élteted, vagy a fiad. A fiad még jobb is, mert még több lehetősége van a szaporodásra.

"nyugati típusú kapitalizmus ott van ahol ez az önző gén relatív többségben van."

Mindenütt abszolút többségben van. Ez a biológia egyik alaptörvénye. Nyugati típusú kapitalizmus ott van, ahol nem nyomják el erőszakkal.

G. Nagy László 2022.11.18. 11:28:23

@cvsvrs:

"a világképedből ez következik. "

Részben. De elsősorban az, hogy a politika maradjon meg egy nagyon szűk és szinte érdektelen területen és ne uraljon mindent. És akkor tök mindegy, ki ül a parlamentekben.

2022.11.18. 13:13:59

@G. Nagy László:
egyrészt a rokoaid nem feltétlen vérrokonaid, másrészt a családtagjaik tőled független egyének. és felteszem nem a beleegyezéseddel választottak maguknak párt. és mégis preferálod őket. csak azért, mert egy kicsit hozzád hasonlóak. vagy hozzád hasonulnak. mert a családtagok rendesen alkalmazkodnak egymáshoz.

barátok elég gyakran ötöd, hatod unokatestvérek. ez tovább erősíti a rokonszelekciót. azonban gyengíti az individualizációt. szakmacsoportok. és megannyi csoportérdekek. amire te mondhatod, hogy önző gének önös érdekeik miatt állnak össze szakmai szervezetté. lehet. egyébként még az is lehet, hogy nem.

a diák miért tünettek? azért, hogy aznap ne feleljenek? lehet, hogy van ilyen is. a nemzedéki összetartás egy jó buli. közösségi program, amiben mindenki egyforma. nincs túl nagy felelősség. és most érdekes a világtörténelem. ebben kollektíve részt vennének.

2022.11.18. 13:25:43

@G. Nagy László:
ha kínában az önző gén lenne többségben, akkor a pártvezetők nem kommunista egységfrontot hirdetnének, hanem kapitalizmust. hszi csin-ping nem hülye. nyugati értékelés szerint a két pekingi egyetem a világ legeslegjobbjai közé tartozik. a világ legnagyobb tőkepiaci központjai kínában lennének. ha a kínai kommunista párt meghirdetné az önző gén feltétlen győzelmét, akkor a párt szanaszét esne. és a megválasztanának egy kommunista népvezért. kínai társadalomban az egyéni önzés nagyrészt nem genetikus, hanem tanult magatartás.

baalint1 2022.11.18. 14:05:12

@G. Nagy László:
"Az extrovertált alkat KOMPLEXEBB, mert képes introvertált módon is viselkedni, és nem feszeng benne. Fordítva ez nem igaz."

Nem értek egyet. Az egyik oldalról a végleted vetted alapnak, a másik oldalon meg nem. Az introvertáltak közül is sokan vannak, akik jól boldogulnak társaságban vagy egy randin, és van az extrém introvertáltnak az ellenkezője is, aki olyan szinten extrém extrovertált, hogy nem tud meglenni magában, és mondjuk emiatt nem tud belemenni mélyebb koncentrációt igénylő dolgokba, legyen az valamilyen természettudomány, matematika, vagy filozófia, irodalom. Hangsúlyozom, ez nem minden extrovertáltra igaz, ahogy az sem minden introvertáltra igaz, amit te írtál a randizásról. Egyik sem komplexebb a másiknál.

G. Nagy László 2022.11.18. 14:09:29

@cvsvrs: Ezekben egyedül annyi igazság van, hogy a kelet-ázsiaiakban valóban több szolgalelkűség lakozik, mint a fehér emberben. De ha megnézel egy kínait, egy vietnámit, egy japánt, egy indiánt, vagy egy eszkimót, úgy nagyon komoly különbségeket látnál e téren is. Az altruizmus, az önfeladás sosem lesz genetikailag kódolt, csakis egy negatív minta másolásából fakadhat. A kollektivizmusra való önkéntes hajlandóság pedig minden esetben önérdek; akár annak pozitív módjáról, az együttműködésről, akár a negatív ágáról, az élősködésről legyen szó.

baalint1 2022.11.18. 14:12:52

@cvsvrs:
Az evolúció biológiai fogalom, nem vonatkoztatható élettelen tárgyakra, molekulákra. Az nyilván kérdés, hogy hogyan jött létre az élet, de az evolúció az élőlények fejlődéséről szól. Nem kell egyetlen univerzális elméletnek megmagyaráznia mindent, a tudomány nem vallás.

G. Nagy László 2022.11.18. 14:13:16

@baalint1: amit @Almandin: írt, az szerintem elfogadható:

"Akiben keveredik az extravertált és introvertált jelleg, az az ambivertált karakter. Az emberek nagy része egyébként ambivertált. Viszonylag kevés ember található a két végpont közelében. Én is ambivertált karakter vagyok."

Jómagam szélsőségesen extrovertált vagyok, de képes vagyok a visszahúzódásra is. Én erre mondom, hogy komplex, de lehet, hogy az ambivertált kifejezés is megfelelően leírja ugyanezt. Abban igazad van, hogy a féloldalasság egyik végponton sem előnyös.

baalint1 2022.11.18. 14:14:32

@alöksz róz:
Mondjuk a falka pont rossz példa, mert a farkas falka jellemzően egy család, és ugyan az erősebb farkas baszik, de a többinek is érdeke a csoport túlélése, boldogulása, mert a testvérek is egymás génjeit hordozzák.

baalint1 2022.11.18. 14:29:06

@G. Nagy László:
Ez egy skála, sőt valójában több skála, mert olyan lehetetlen személyiségek is vannak, akik társaságban meg egyedül sem érzik jól magukat.

2022.11.18. 15:21:34

@baalint1:
az élőlények az élettelenből jöttek létre. véletlen változással. addig addig kavargott az őslégkör, amíg hoppácska, megjelentek az egysejtűek. tehát már előtte is volt evolúció. amikor kavargott az őslégkör. és az azok véletlen változások. és előtte is. öröktől fogva így van. mondja biológia.

a fizikai teremtéstörténet, hogy kérem szépen pontosan ki van számolva, hogy mi történt a nagy bumm idején az első másodperc első töredékeitől fogva. csak ez nem ellenőrizhető. és a máig ki lehetne számolni az összes változást. csak nagyon hosszasan kellene számolni. azt, ami állítólagosan véletlen. tehát senki és semmi nem befolyásolja. nem avatkozik be. hmm. és úgy jön létre: ahogy.

ha azt mondanák, hogy ez véletlen, vagy pszeudo véletlen. úgy véletlen, hogy a biológia nem vélelmez róla semmit. vagy ha azt mondanák, hogy az ősrobbanásból a kozmosz, a világ fizikailag megismerhető része jött létre. és azt geometrikusan tudjuk csak leírni. közvetlen mérni nem tudunk. hány fok van a föld mélyén vagy a napban. a franc se tudja. legfeljebb közvetve lehet kiokoskodni valamit. létezik a világban mindenhol távolság? és az, amit mi értelmezünk. az értelmezhető mindenhol? vagy tömeg, vagy hőmérséklet. nem tudjuk.

a fizika unverzalitásában is legfeljebb hinni lehet. na most ha a természettudomány azt mondja, hogy a természeti törvények márpedig egyöntetűek, akkor ugye a közgazdász is azt mondja, hogy az adótörvények is legyenek egységesek, a nemzetközi jogász azt, hogy a jogrend. a nyelvészek egyelőre nem mondják azt, hogy a nyelvhasználat is legyen univerzális. a magyarban magyar eredet nincsen. ez az akadémikus nyelvelmélet.

és ebből fakad az okkult nacionalizmus. hogy összebeszéltek valakik, akik valamit kényszeríteni akarnak. és ebből próbálják levezetni a mindenséget. a világerőből. és persze ennek is van valami létjogosultsága. az is egy elképzelés. és ilyenkor jön az, hogy az egész világ csak valami elképzelés. nincs is valóság. valószínűleg van. csak nem írható le olyan nagyon egyszerűen. illetve igazán még ezt se tudjuk.

2022.11.18. 15:38:54

@baalint1:
az élő-élettelen szétválasztással az a probléma, hogy a fizikai, a kémiai vas ugyaz, amivel az orvosbiológus számol. a biotechnológia alapvetése az, hogy természettudomány eredményeit egyöntetűen használjuk. a kémia nem vonatkozik az élő emberre? dehogy nem. másképp nincs gyógyszer. a fizika nem vonatkozik az emberre, mert az él? dehogy nem. másképp nincs orvosi műszer. és nincs gyógyászati segédeszköz. az orvosbiológia, a gyógyítás az kémia, fizika, számolás. mérés, és próba hiba módszer.

ha van teremtéstörténet, akkor az egy. de azt a természettudomány nem tudja megmondani. az ősrobbanás és az evolúció teremtő erejében hinni kell.

baalint1 2022.11.18. 15:56:55

@cvsvrs:
Ez olyan szétválasztás, mint ha azt mondom, hogy a víz anyag, de nem minden anyag víz, és vannak olyan tulajdonságai a víznek, illeve van olyan tulajdonság halmaza, amelyek kimondottan a vízre jellemzőek a többi anyagra meg nem. Attól még ezek a tulajdonságok megvannak és tanulmányozhatóak, hogy a többi anyag nem víz, mégis ugyanúgy molekulálból áll.

Szóval ha van egy elmélet, ami az élőlényekről szól, akkor hogy jönnek ide az élettelen anyagok? Nyilván az élő anyagokban is vannak olyan fizikai folyamatok, kémiai reakciók, amelyek az élettelenben, de konkrétan az evolúció csak az élőlényeket jellemzi, az élettelen anyagokat nem.

Az eleve egy vallásos hit, hogy feltétlenül össze akarod kötni a világ létrejöttét és az élőlények létrejöttét. Ha lenne teremtéstörténet, az sem feltétlenül egy, hiszen egy felsőbbrendű hatalom létrehozhatta a világot úgy, hogy nem teremtett bele életet, de létrehozta a lehetőséget, hogy véletlenszerűen létrejöhessen, illetve egy felsőbbrendű hatalom egy meglévő világban is megteremthette az életet. Az evolúció ráadásul egyiket sem zárja ki, mert az evolúció egyáltalán nem a teremtésről szól, hanem az élőlények változásáról, fejlődéséről. Egy feltételezett Isten által teremtett világban is lehet evolúció.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.18. 16:27:12

@Etniez:

se erkölcsük, se eszük, se gerincük, se becsületük nincs a fideszeseknek, egy söpredék csupán, már 10 éve elmondtam, hogy el fog jönni az idő, amikor már csak a proli csőcselék fog kiállni a fideszért, hát most eljött ez az idő egyértelműen.
elkorcsosult sajnos a nemzetünk. a hitvány viktoron csak az agyhalottak nem látnak át és a szektája minden szavát issza, elképesztően ostoba, degenerált csürhe a fideszes.
a múlt érdekli őket, a haszontalan történelem, de miért? megtanulták belőle rákosi személyi kultuszát? nem. az hogy értlelmes ember, akinek van gyereke, meg unokája, az ne a haszontalan történelemmel, hanem a JÖVŐVEL foglalkozzon, az már nem jut el az agyukig! pont az unokájuk miatt is, nem érdekli őket, fel se fogják, hogy az unokáink unokáit adósítja el pl pont orbán az orosz paks miatt, meg a kínai hitelekkel.

nézz rá erre is, orbán egy undorító féreg hazaáruló:
kkbk.blog.hu/2022/07/05/az_orbani_orosz_babkormany

és a debil agyhalottak még tapsikolnak is neki! eszem faszom megáll b+
és én vagyok a hülye, hogy káromkodok, mikor nekem ténylegesen fontos ez az ország, és van agyam is hogy felfogjam.

ez a g nagy lászló is egy grafomán agyhalott. mint egy kis óvodás megsértődik ha csúnya szavakat írok, kár hogy a pesti tévéről meg a Baranyi ügyről nem olvashattunk tőle valamit
velem nem beszél, de a fideszre leszavaz az az idióta marha, akik uszítják és pénzelik a kecskeb*szó pesti tévét meg a prosti srácokat. logika? ne keressük a kusza zavaros agyában.

legalább a kis ostoba pofáját nyitná ki, hogy megvitassuk a dolgokat, HATÉKONYAN, ugye, mert ez a csúnya beszédem lényege. onnan indulunk hogy agyhalott fideszes, ha kinyitja a pofáját és elkezd értelmeseket beszélni, akkor még visszavonhatom az állításom.
de az ilyen nem is férfi, nem is ember, hisztiző kis p1csa, nem tud gerincesen beleállni a vitába, mint egy ember. nincs gerince. nincs esze, nem tudna mit írni, csak konfabulálni tud, mint a vallásos-szektás hülyegyerekek.

mint az állatok, a falkavezér a legerősebb, mint számít ha elmebeteg és az egész falkát a szakadékba vezeti.

csak az a gáz, hogy vannak értlemesek is a falkában. akik nem tudnak mit tenni, mert nem hazudtak, meg loptak össze maguknak egy országot.

a kis komcsi spicli behazudta hogy szabadságharcos liberális.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.18. 16:38:54

@G. Nagy László: nem trollkodott agyhalott papa. esetleg reagálhatnál is rá, ha lenne agyad

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.18. 16:42:55

@Etniez: "hogy merészeli Ukrajna eldönteni, hogy mit szeretne. Az Erő, az tetszik nekik. Ősember, erősebb kutya baszik, stb. Ezen szocializálódtak, ezt értik.""

csak az a gond, hogy magyarország még ukrajnánál is kisebb, és egy kis országból elfogadni azt, hogy az erősebb szava a döntő, az alapoból hazaáruló. csak sajnos a fideszesek olyan ostobák, hogy ez se jut el az agyukig.

persze most takaróznak az atommal, nem tudják, ha ha az oroszok bevetik az atomot akkor india és kína és végleg elfordul a ruszkiktól.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.18. 16:46:02

@G. Nagy László: jaj hát hogy beszélsz!?!?!?!? anyukád nem csapot a szádra ilyenkor? ilyenkor nem zavar a csúnya beszéd, csak akkor amikor az én RELEVÁNS kérdéseimre kéne válaszolni, akkor, ugye?

HAZUG GYÁVA KUTYA!
BECSTELEN SZAR VAGY

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.18. 16:49:36

@különvélemény: köszike, a posztíró dolga lett volna linkelni, a végén a nő az anyja?

a szülei felelőssége ez.
ezt nyilván nem úgy kell leszervezni, hogy mindenkinél nyitva áll a dolog, a többi szülővel le kell beszélni, hogy jönnek-e biztosan?

dehát ez már nem magyar probléma, first world problem, mert itthon lassan megszűnik a "középosztály".

2022.11.18. 16:52:24

@baalint1:
a teremtéstörténetek mesevilágok. akkor is ha belekeverjük a természettudományt és akkor is ha nem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.18. 16:56:23

@G. Nagy László: Az emberek civilizált társadalmában pedig úgy, hogy a tehetségesek többet keresnek, ezért több gyereket képesek eltartani. "

voltál te már borsodban csöpi? csak a sör világos.
k-ra semmi fogalmad nicns az emberi történelemről, PONT a szegényeknek van több gyereke, mert csak azt az értéket tudja megteremteni, és ami később munkaerőként a hasznára vállhat.
a tanár ezekszerint nem tehetségesebb, de m richárdnak, a híres étteremtulajdonosnak nincs több gyereke, mint egy tanárnak, hiába gazdagabb

"Színtiszta individualista-kapitalista világ mindenhol. "

meg benned is: vö.: "a tehetségesek többet keresnek, ezért több gyereket képesek eltartani"

a pénz nálad ezekszerint az egyetlen fokmérő, de szidjad még a kapitalismust persze, kevésbé tűnsz tőle agyhalottnak, ja nem.

alöksz róz 2022.11.18. 18:56:33

@G. Nagy László: "amely ne lenne visszavezethető a rokonszelekcióra, avagy az egyed színtiszta önfenntartó ösztönére" - továbbra is ott tartasz, hogy kitalálsz valami két pontra egyszerűsített valamit, és abba próbálsz mindent beleerőltetni :D
tegyük fel az egyszerűség kedvéért hogy így van ahogy írod. magyarázd el nekem, aki nincs tisztában az önzés fogalmával, hogy ha a rokonomnak segítek, az mitől önzés

Almandin 2022.11.18. 21:15:13

@G. Nagy László: A rokonszelekció valóban azon alapulhat, hogy az ember ösztönösen azokat támogatja, akikkel közös a génkészlete, mert azzal magát is közvetve előnyösebb helyzetbe hozza.
Ennek aztán lehetnek rossz hatásai is. Egyéni szinten pl. nem ritka, hogy ha egy szülőnek csak egy gyereke van, annak felnőtt korában elkezdi érzelmileg zsarolni, hogy szüljön/nemzzen unokát NEKI. Ez rossz, mert a szülő nem rendelkezhet a gyereke életével, nem helyezhet rá nyomást, nem kelthet bűntudatot. Mégis, sok szülő azért ilyen, mert félti a saját genetikai továbbélését. Egy lapra tett fel mindent, a saját túlélését látja veszélyben, ha a gyerek nem szaporodik. Az is érdekes, hogy a nyugati kultúrkörben akkor kezdett a gyerek felértékelődni, akkor kezdték el erősebben félteni a gyerekeiket a szülők, miután lecsökkent az átlagos gyerekszám. Az egyetlen gyerekre jobban vigyáznak, mint ha van a családban öt-tíz. Hiszen ha az egykét baj éri, odalehet a szülők genetikai továbbélése. Különösen a késői egykéket féltik (túl) gyakran a szüleik, hiszen a nő már kiöregszik a szülőképes korból, ha meghal az utód, nem tud újabbat szülni. Ezek amúgy nem tudatos dolgok, a legtöbb szülő felháborodna, ha azt mondanák neki, hogy azért félti annyira a gyereket, mert fél, hogy a génjei nem öröklődnének tovább, ha baja esne.
Társadalmi szinten a nepotizmus, az idegengyűlölet és a rasszizmus lehet a következménye a rokonszelekciónak, emiatt nem árt féken tartani. Az emberben sok ösztönös vonás van, valamennyire ez természetes is, de az ösztönök megzabolázása is fontos feladat. Különben egy korrupt, idegengyűlölő társadalom alakul ki.
Jómagam pl. túltettem azon magam, hogy az én génjeim nem mennek tovább. Nem baj. Elsősorban nem ez számít, hanem az, hogyan éljük le az életünket. Történelmi szinten is nem az tett naggyá valakit, hogy gyerekei lettek, hanem az, amit tett. Sok nagy feltaláló, művész, politikus nem rendelkezett gyerekekkel, mégis emlékeznek rájuk akár több ezer évvel később is. Sok primitív ember meg gyerekgyár, mégse tesznek semmi fontosat, sőt, sokan közülük még a társadalom kárára is vannak (bűnözés, a segélyezési rendszer szipolyozása). Nálam a rokonszelekció is kevésbé működik az átlagosnál, sok vérrokonomat egyszerűen utálom, tettek róla, vagy teljesen semlegesek. Természetesen nem mindenkit. Viszont csak azért, mert rokon valaki, még nem szeretem jobban. Hab a tortán, hogy szeretem kutatni a családfámat, ismerem nem egy 200 éve élt ősöm nevét, tudom, hol éltek, milyen társadalmi környezetben. De én nem vagyok az a nagy rokonszelektáló. Nem vérrokonokkal sokszor bensőségesebb kapcsolatom van, mint vérrokonnal. Sőt, az se érdekel, ha az illető külföldi, akkor is nagyon közel tudok érezni magamhoz valakit, ha megvan a lelki rokonság, a szimpátia.

Almandin 2022.11.18. 21:19:59

@tesz-vesz: Magyarországon, de máshol is megfigyelhető az a jelenség, hogy vagy a nagyon szegényeknek, vagy a nagyon gazdagoknak van az átlagosnál több gyerekük, mert utóbbiaknak már nem okoz anyagi gondot a sok gyerek. Mondok pár példát: Orbánnak, Gyurcsánynak, Boris Johnsonnak, Ursula von der Leyennek sok gyereke van. Nekem is van olyan gazdag rokonom, akinek 5 gyereke lett (tanult, iskolázott nő).
A középosztály, különösen az alsó középosztály valóban kevesebb gyereket vállal, mert őket a több gyerek szegénységbe taszítaná.
A gazdagok közül se vállal mindenki sokat, mert a gyerekvállalásnak egyéb tényezői is vannak. Ha valaki nem anyatípus, vagy nem szereti a gyerekeket, vagy jobban akar másra koncentrálni, nem fog gyereket vállalni még akkor se, ha milliárdos.

alöksz róz 2022.11.18. 22:04:34

@Almandin: "Nálam a rokonszelekció is kevésbé működik az átlagosnál, sok vérrokonomat egyszerűen utálom, tettek róla, vagy teljesen semlegesek. Természetesen nem mindenkit. Viszont csak azért, mert rokon valaki, még nem szeretem jobban" - mutasd be őket a génjeidnek, hogy ők a rokonaid.

erol 2022.11.18. 22:27:14

Nem szorosan kapcsolódik a témához, de azt vettem észre, hogy te kedveled az ún. "farkas-törvényeket" az "erősebb kutya él nemi életet" stb. elméleteket, de csak addig amíg a neked szimpatikus csoportok teszik ezt, de ha véletlenül a számodra ellenszenves csoportok (komcsik, progresszívek) , akkor jön a sértődés és értetlenség.

G. Nagy László 2022.11.18. 22:43:16

@alöksz róz:

"ha a rokonomnak segítek, az mitől önzés"

Az önző gének a túlélésre, szaporodásra játszanak. Minél közelibb a rokonság, annál több a közös gén. Ez valójában ilyen egyszerű. Az állatok is így vannak kódolva. Minden, ami önzetlenségnek látszik, az a saját génállomány védelme csupán - egy másik testben.

A rokonszelekció egyszerű és könnyen érthető, én túl is lendülnék rajta. Szerintem ezen túl is minden színtiszta önzés. A válaszvonal nem az önzés és az önzetlenség közt húzódik, hanem az ostoba és az okos önzés között. Az utóbbi olyan, ami határozottan a saját érdekeidet szolgálja, de semmiképpen sem árt másoknak.

teveszmek.blog.hu/2019/06/04/_akkor_elsz_ha_masokert_elsz

alöksz róz 2022.11.18. 22:53:16

@G. Nagy László: "Minél közelibb a rokonság, annál több a közös gén." - és honnan tudja a géned, hogy az az illető a rokonod?

alöksz róz 2022.11.18. 22:54:25

@G. Nagy László: "Az utóbbi olyan, ami határozottan a saját érdekeidet szolgálja, de semmiképpen sem árt másoknak." - vagy inkább hogy nem buksz vele többet, mint amennyit a másik nyer

alöksz róz 2022.11.18. 22:57:22

@alöksz róz: javítok, mert figyelmetlen voltam: ez az okos önzetlenség

G. Nagy László 2022.11.18. 23:01:22

@erol:

"te kedveled az ún. "farkas-törvényeket" az "erősebb kutya él nemi életet" stb. elméleteket, de csak addig amíg a neked szimpatikus csoportok teszik ezt, de ha véletlenül a számodra ellenszenves csoportok (komcsik, progresszívek) , akkor jön a sértődés és értetlenség."

Ezek szerint nem olvasod figyelmesen a posztjaimat, kommentjeimet. Szívből mondom: nálam szó nem lehet kettős mércéről.

Amit én képviselek, az a klasszikus liberális iskola. Semmi fizikai erőszak, állami kényszer, működjön csak a színtiszta verseny! Ebben a világban valóban az erősebb kutya baszik, de nem oly módon, hogy meggyilkolja a vetélytársait, egyszerűen csak jobb náluk. Tűnődjünk el egy pillanatra azon, hogy ezen a végtelenül sportszerű és egészséges modellben milyen helyet tud elfoglalni a kommunizmus, vagy épp a progresszió!

A) KOMMUNIZMUS Meghirdeted, hogy te személy szerint az egyenlőség pártján vagy és irtózol a magántulajdontól. Összejössz még pár hasonlóan gondolkodóval és kommunába tömörültök. Ha ez sikeres lesz, sokan követik majd példátokat... Nos nem véletlen, hogy ostoba álmodozókon kívúl senki más nem hisz ebben. A kommunizmus még SOHA nem indult ilyen sportszerű, békés, alulról építkező módon. Mi több, már Marx is PROLETÁRDIKTATÚRÁT hirdetett. Ő maga sem hitt abban, hogy ez a modell versenyképes, hogy beilleszthető a békés, önszerveződő polgárok világába.

B) PROGRESSZIÓ - Ez elvileg működhet. Indítasz egy progresszív magánóvodát, ahol meghirdeted, hogy transzok foglalkoznak majd a kicsikkel. Ha tódulnak majd a jelentkezők, úgy bejött az üzleti modell. (A gyakorlat azt mutatja, hogy nem fog menni. Az összes mesecsatornának a töredékére esett vissza a nézettsége, amelyik ráment a progresszív vonalra. Ez így helyes, döntsön a piac!) De az nagyon nem sportszerű, ha a német, a svéd, vagy épp az amerikai kormány erővel nyomja le a polgárok torkán a hülye ideológiát. Remélem, világos a különbség.

G. Nagy László 2022.11.18. 23:02:42

@alöksz róz:

"s honnan tudja a géned, hogy az az illető a rokonod?"

Sanszos, hogy a gyerekedet azért felismered.

2022.11.18. 23:03:51

@Almandin:
a rokonszelekció az, hogy nem kizárólag az egyenes leszármazás vonal a fontos, hanem az oldalági túlélés is. a szülők támogatják a gyermekeiket, a nagyszülők az unokáikat. ugyanakkor a testvérek támogatják egymást, és másod, harmad unokatestvérek is. az ismert rokonságot. és gyakran ötöd, hatod unokatestvérek a barátok. csak nem tudnak róla, hogy rokonok.

G. Nagy László 2022.11.18. 23:08:23

@Almandin:

"Ennek aztán lehetnek rossz hatásai is. Egyéni szinten pl. nem ritka, hogy ha egy szülőnek csak egy gyereke van, annak felnőtt korában elkezdi érzelmileg zsarolni, hogy szüljön/nemzzen unokát NEKI. Ez rossz, mert a szülő nem rendelkezhet a gyereke életével, nem helyezhet rá nyomást, nem kelthet bűntudatot. Mégis, sok szülő azért ilyen, mert félti a saját genetikai továbbélését. Egy lapra tett fel mindent, a saját túlélését látja veszélyben, ha a gyerek nem szaporodik. "

Abszolút így van. Ilyenkor a gyereknek azt kell mondania: köszi, majd eldöntöm.

"Társadalmi szinten a nepotizmus, az idegengyűlölet és a rasszizmus lehet a következménye a rokonszelekciónak"

Primitív szinten igen. De az, hogy a gyerekedre akarod hagyni a vagyonodat és nem egy afgán migránsra, abban nincs semmi idegengyűlölet. Az tök oké.

"De én nem vagyok az a nagy rokonszelektáló. Nem vérrokonokkal sokszor bensőségesebb kapcsolatom van, mint vérrokonnal. Sőt, az se érdekel, ha az illető külföldi, akkor is nagyon közel tudok érezni magamhoz valakit, ha megvan a lelki rokonság, a szimpátia. "

Pont ugyanígy vagyok ezzel. De a saját gyerek az más. Értük bármire képes lennék. Ez a legmélyebb ösztön szava.

Almandin 2022.11.18. 23:31:23

@G. Nagy László: Az apai vagy anyai ösztönök se egyformán érvényesülnek mindenkinél. Sajnos rossz szülőből van elég. Pl. ma olvastam ezt:
tenyek.hu/cikkek/megfojtotta-csecsemojet-egy-no-mert-szeretojevel-akart-lenni
Ez nyilván egy extrém eset, de a szeretetlen szülői magatartás, kisebb-nagyobb fokú bántalmazás sajnos nem ritka. Egy mítosz a társadalomban, hogy minden anya szereti a gyerekét. Sajnos nem így van. Az apák körében is gyakori a jelenség, érdekes módon a társadalom ezt jobban tolerálja.

Almandin 2022.11.18. 23:39:52

@cvsvrs: Hát igen. Móricz Zsigmond: Rokonok.

Almandin 2022.11.18. 23:49:26

@cvsvrs: Én foglalkozom a családfámmal, több másod-és harmadfokú unokatestvéremet ismerem, igazán jó és támogató kapcsolatom kevéssel volt. Pedig lehet, hogy rentábilis lenne, mivel az egyik jelentős politikai karriert csinált, de a pártjától émelygés tör rám, nem tudnék politikai nyalonc lenni. Egy másik, már harmad-negyedfokú unokatesó és nagynéni meg olyan furán viselkedik, hogy évekig már csak én kerestem őket, egy ideje nem vagyok rájuk kíváncsi. Talán azon sértődtek meg, hogy rám erőltettek régebben pl. mesterembereket, akikkel nem voltam megelégedve, meg volt rá példa, hogy nem kértem fel munkára azt, akit ajánlottam. Elegem lett a képmutatásukból.
Negyed-ötödfokú unokatestvérség már nagyon távoli, a családfa több, mint 150 évvel korábban ágazott széjjel. Talán a Habsburgok számon tartják, de én csak családfán láttam őket, és nem minden ágon, ez már rendkívül távoli rokonság. Kb. 500 évnyi távolság már arra is elég, hogy egy Magyarország méretű országban mindenki egymás távoli unokatestvére legyen.

2022.11.18. 23:53:24

@G. Nagy László:
az individualizmus is egyfajta törzsi tudat. és familiaritás egy másik fajta törzsi tudat. a szociabilitás is egyfajta törzsi tudat. amiről te azt gondolod, hogy az nem lehet. a szocializáció, a szocializmus nem lehet genetikusan kódolt. hiszen az sötét elnyomatás. amelyik veszélyt jelent az individualizmusra és a familiaritásra nézve. az egyén és a szabad piac alapozza meg a szabadságot és a jólétet. a kollektivizmus és a szociabilitás ezt felszámolja.

mondjuk errefelé a csapszékek a kommunitás részét képezték. és annak jövedelméből a kollégiumi diákok külföldi tanulmányútjait támogatták. menjenek tanulni genfbe. mintha most államosítanák a bulinegyedet. és azt mondanák, hogy abból pénzből a legjobbak tanulhatnak a harvardon. és a többi diák, tanító és polgár közösen borozgatnak. mindenki "jól jár".

és lehet azt is mondani, hogy az individualizált bulinegyed hoz annyi többlet jövedelmet, hogy abból a szegények majd jobban járnak. a szabad piacon több lesz az adó és az adomány. alacsony adókkal is jól járnak a szegények. mert a gazdagok adakoznak. úgy is jól jár "mindenki".

a liberalizmus elvben az, hogy lehet így is, lehet úgy is.

Almandin 2022.11.18. 23:54:37

@G. Nagy László: Lelki-világnézeti rokonság vonalán is működik ez. Pl. a kereszténység elvileg azt hirdeti, hogy mindenkin segíteni kell. Az általam ismert keresztények egy része viszont kirekesztő, szívesebben segít egy másik vallásos kereszténynek, mint egy ateistának. Van, hogy ez felülírhatja a vérrokonságot is. Pl. egy jobb-és baloldali testvér a politikán úgy összevész, hogy nem állnak szóba egymással a nézetkülönbség miatt.

Almandin 2022.11.19. 00:00:15

@cvsvrs: Vannak helyek Európában is, ahol a prostitúció legális és szabályozott, rendesen adóznak a bordélyházak, a prostik és ez bemegy a helyi-és államkasszába. Lesz belőle fizetés az orvosoknak, új híd, stb. A prostitúció olyasmi, amit még sose tudtak megszüntetni, ezért sok helyen a szabályozott engedélyezés mellett döntöttek.
Az alkohol is olyasmi, ami már annyira része az európai kultúrának, hogy betiltani lehetetlen lenne, pedig az egyik legveszélyesebb drog. Emiatt sok helyen úgy döntenek, megtűrik és jól megadóztatják. A debreceniek haszonelvű protestánsként józan döntést hoztak. Ha már nem lehet az embereket leszoktatni az ivásról, akkor hasznot húznak belőle.

2022.11.19. 01:03:02

@Almandin:
a kérdés, hogy mondjuk a csapszékekből egyénileg vagy közösségileg húzzon hasznot a város. a debreceni arany bika a város szállodája. a plebejus lázadások idején a patriciusok úgy döntöttek, hogy a város megveszi bika bálint fogadóját. és azt közösségileg üzemeltetik. ekkor építik meg a hortobágyi csárdát. és az debrecen városának tulajdona. létrehozzák a nemes kalmár társaságot. az egy városi kereskedő társaság. nem az egyéneké. hanem a közösségé, a városé. a 17. század elején járunk. korábban is abból indulnak ki, hogy a platz, a piac közös. az egy közösségi vásártér. amiben részben szabad a vásár. különös szabályokat hoznak.

és ez is egy lehetséges kis világ. és az is, hogy a lehető legkevesebb dolgot kell közös tulajdonban tartani. a platz egy közösségi tér, a piazza, a pláza (ugyanaz a szó másik alakváltozatban) legyen magántulajdon. a place, vagy palace (palota) az egyének, vagy a kommunitás tulajdonában álljon. a debreceni kollégiumban az élelmezést nem kizárólag úgy tartják fent, hogy adót szednek, vagy privát módon adományoznak (úgy is. végrendeletben adományoznak a család és a cselédek mellett a diákok javára). ezek mellett a város a kommunitás számára adományoz mondjuk malmot. a diákok az özvegyek közül sütőnőket választanak a diákköztársaságban. és egy egy félfeudális-félkommunista világ. a kommunitás. ez olyasmi, mint a szövetkezeti pajtás étterem. marika néni süti a fincsi rántott husit. és lehet mondani, hogy csak azt ne. a szot üdülőket ne hozzuk már vissza. magánosítani kell, amit csak lehet. és úgy majd jól járnak a szegények is. és ha nem, akkor nem.

mindegyik mellett szólnak érvek és ellenérvek.

alöksz róz 2022.11.19. 09:51:01

@G. Nagy László: mellébeszélsz...
adott a kérdés, honnan tudják a génjeid, hogy xy-ban vannak a génkészletedből amelyeknek a túlélését segíteni kell?

nem ez az alap? enélkül hogy tud megállni a talpán az állításod? ha egyszer nincs neki lába

(anya-gyermek, ezt vehetjük egyértelműnek hogy tudják. na de a többiek?)

alöksz róz 2022.11.19. 10:22:08

@cvsvrs: "a rokonszelekció az, hogy nem kizárólag az egyenes leszármazás vonal a fontos, hanem az oldalági túlélés is" - és van még a fajfenntartás is.

G. Nagy László 2022.11.19. 11:16:34

@alöksz róz:

"adott a kérdés, honnan tudják a génjeid, hogy xy-ban vannak a génkészletedből amelyeknek a túlélését segíteni kell?"

Fogalmam sincsen. Az állatoknál ez ösztönösen működik, de ott is jó eséllyel találkoztak már egymással, felismerik egymást. Azt nem gondolnám, hogy megérezném egy számomra ismeretlen emberen, hogy harmadunokatestvérem. Ráadásul az illető már oly távol áll tőlem a génkészletét illetően, hogy ez a szempont sem igazán érvényesül.

Tegyük fel, hogy egy távoli rokonommal nagyon jó a viszonyom, miközben egy közelivel nem annyira. Nyilván azzal bánok majd jobban, akit inkább kedvelek, s nem azzal, aki vérségben közelebb áll hozzám.

Én egy elég racionális fickó vagyok, de az ösztönös működésekre sokszor nehéz szavakat találni. Nehéz szavakba önteni az emésztő vágyat, amikor a fél karodat adnád egyetlen éjszakáért. Nehéz szavakba önteni a mámort, az extázist. És nehéz elmondani azt is, mi az az elemi erő, ami a gyermekeid féltésére, gondozására, feltétlen szeretetére szólít. Számomra ezek misztériumok, az élet legszebb titkai. Ezekért élünk.

erol 2022.11.19. 16:25:41

@G. Nagy László: Én napjainkra gondoltam, nem száz évvel ezelőtti dolgokra. Ma nyugaton sok a baloldali párt és népszerű a progresszió. Szerintem senkinek nem szorítanak a fejéhez fegyvert, hogy rájuk szavazzon, egyszerűen a többség ezt akarja. Vagy azt gondolod, hogy a többség nem ezt akarja, csak hiába erősebbek és keményebbek a feminin és kígyóvállú balosoknál, valamilyen rejtélyes okból némán tűrik a helyzetet. Most akkor ki az erősebb kutya?

G. Nagy László 2022.11.19. 18:38:04

@erol:

"Ma nyugaton sok a baloldali párt és népszerű a progresszió. Szerintem senkinek nem szorítanak a fejéhez fegyvert, hogy rájuk szavazzon, egyszerűen a többség ezt akarja."

Tényleg ezt gondolod? Engedj meg nekem néhány észrevételt és kérdést!

1. Neked személy szerint szimpatikusak a progresszív ideológia dogmái? Támogatod a kvótákat, a szivárványos világot, a korlátlan bevándorlást?

2. Magyarországon eddig minden olyan népszavazáson feltett kérdésben, amely e progresszív dogmákra irányult, 90% felett volt az elutasítás aránya. Te el tudod képzelni, hogy a kontinens többi országában egészen másként gondolkodnak? (Én nem. Talán van ott is 10-15% agymosott hülye, de biztos nincs sok. Itthon még az Orbán-gyűlölők nagy része is elutasítja ezt a sok vallásos faszságot.)

3. Ha megjelenne egy náci párt és többséget szerezne egy választáson, ugyanilyen elnéző lennél azzal is?

4. Svédországban évtizedek óta először nyert a jobboldal. Vajon miért? Olaszország? Egyesült Államok? Nem lehet, hogy előbb-utóbb a többségnek elege lesz ebből a népbutításból?

5. Meddig tűrik még a nők, hogy szétbasszák a sportjukat? Lásd úszószövetség: nemet mondtak a transzokra.

6. Tudsz olyan esetet, ahol ez az ideológia megmérettetett a kultúra piacán, és sikeres volt?

erol 2022.11.19. 19:52:12

@G. Nagy László:
1. Természetesen nem mindennel értek egyet, de pl. a "szivárványos" téma nem értem miért akkora probléma.
2. Akkor miért hagyják? Szerintem azért mert amiken te felháborodsz számukra érdektelen.
3. Nem, mert ők kevésbé szimpatikusak.
4. Évtizedekkel ezelőtt meg a jobboldalból lett elege az embereknek. Inga effektus.
5. A sportok nem érdekelnek, nem ismerem a problémát.
6. Pl. a Kádár rendszerben, magasabb színvonalú volt a kulturális élet mint most. Sok jó film készült, kiváló színészekkel, a Tv nézhető volt, stb.

Glokta 2022.11.19. 19:58:03

@G. Nagy László: a géned nyilván nem 'tudja', hogy az illető a gyereked vagy rokonod-e. Viszont (szerintem) az genetikusan belénk van építve, hogy ha az illető gyerekünk vagy rokonunk, akkor próbáljuk gondját viselni, hogy ő is továbbadhassa a közös géneket.

2022.11.19. 20:47:12

@G. Nagy László:
a progresszió az individualizmus, a neoliberalizmus és a globális kapitalizmus terméke. ha az egyén jogai mindenek felett áll, akkor nem nagyon lehetnek közösségi normák. bármiféle extremitás megengedett a legnagyobb nyilvánosságban. és azt majd a kereskedelmi média felkapja. olcsó vevőszerzés. ez persze megosztja a társadalmat. annál jobb. lehet szegentált kampányokat indítani. a progresszív, vagy a fehér transzfób közönségnek, vagy a feketéknek, vagy akárkinek.

alöksz róz 2022.11.19. 23:56:16

@G. Nagy László: fogalmad sincs, de biztos hogy úgy van, még ha a tapasztalat/megfigyelés nem is támasztja alá :-)
így a legkevésbé macerás véleményt kialakítani.

rokonra nincs is ilyen. testvérre sincs. egyenesági leszármazottra van. a csapatra van ilyen, akár rokon akár nem

alöksz róz 2022.11.19. 23:56:54

@alöksz róz: egyenesági leszármazottra is csak egy bizonyos életkorig.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.23. 15:17:45

@Almandin: az alsó középosztály az nem szegély. pár évente megengdheti magának a nyaralást pl, van munkája, az alsó középosztály.
a cigányok meg pl 4-6 gyereket is megendednek maguknak.

persze a fidesz minden erővel azon van, hogy a neolib banánköztársaság gazdaságával, a multik elvtelen kiszolgálásával és pénzelésével, hogy az alsó középosztályból szegényeket csináljon.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.11.23. 15:26:27

@G. Nagy László: tipikus elvtelen erkölcstelen ostoba fideszes vagy.

gerinctelen
becstelen.
gyáva
hitvány, másnál baj a káromkodás, nálad nem? ostoba

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.11.25. 11:41:56

Az eset hátterének ismerete nélkül senki fölött sem célszerű pálcát törni.

Reactor 2023.07.27. 15:37:41

A társadalom - de úgy en bloc az egész világ - gonosz és szívtelen. Ez sem téveszme. Megintcsak emberek milliói tapasztalják a saját bőrükön. Nem a rendszer nyerteseit kell megkérdezni, ennyi a titok.
Bőven van olyan szitu, amikor az ember önhibáján kívül kerül szarba, és a körülmények áldozata lesz...persze mivel szerinted ez csak egy buta lózung, nemes egyszerűséggel kijelented, hogy ilyen nincs, ő a hibás és kész, ne próbálja másra hárítani. Mert szemmel láthatóan te őszintén azt hiszed, hogy az ember akkor és azt tehet meg, amit csak akar. Victim-blaming at its finest.
Hogy valaki szerethetővé formálja-e önmagát, az egyéni döntés kérdése. Az introvertáltaknak alapból nincs szükségük hatalmas, kiterjedt baráti körré, úgyhogy pont nem ők azok, akik igénylik a nagy társaságot, népszerűséget, nyüzsit maguk körül. Ellentmond a teóriádnak továbbá az is, hogy mennyi jellemhulladék emberi korcsnak van akkora rajongótábora, aminek a negyedét se érdemli meg. Ja, és érdemes néha egy-egy extrovertált kivagyi menőmanó személyiségfejlesztésének az eredményét: a személyiségük szinte 100%-ban a média által összehordott szarkupac, meg a fajtársaiktól átvett valami.
Persze, komplexebb, mert elméletileg legalábbis képes introvertált módon viselkedni - de miért is tenné?
süti beállítások módosítása